Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 21 reacties

Respawn Entertainment heeft zijn eerste spel onthuld tijdens de Microsofts E3-presentatie in Los Angeles. De game krijgt de naam Titanfall mee en zal verschijnen in 2014 voor de pc, Xbox One, en Xbox 360.

Titanfall is een futuristisch multiplayer schietspel waarin grote mechs een belangrijke rol spelen op het slagveld. Deze zogenaamde Titans kunnen door de speler opgeroepen worden om gedropt te worden in de spelwereld, maar het is ook mogelijk een Titan te stelen van een tegenstander.

Om het verschil in vuurkracht goed te maken, zijn soldaten te voet erg snel. De beelden lieten zien hoe soldaten snel gebouwen op kunnen klimmen en grote sprongen kunnen maken met behulp van een jet pack. Ook kunnen ze zich tijdelijk onzichtbaar maken. Respawn ontwikkelt het schietspel voor pc en Xbox One; een onbekende andere studio is verantwoordelijk voor de Xbox 360-variant.

Respawn Entertainment is vooral bekend als de studio van Jason West en Vince Zampella. Het duo was tot begin 2010 in dienst van Infinity Ward, waar ze aan de basis stonden van de Call of Duty-franchise. Na de release van Modern Warfare 2 werden West en Zampella ontslagen door Activision omdat ze gesprekken aan zouden zijn gegaan met andere uitgevers. De twee hebben daarna Respawn opgericht. Eerder dit jaar bleek dat Jason West het bedrijf heeft verlaten.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (21)

Ik vind de eerste 30 seconde van de trailer gaaf, maar daarna is het voor mij snel over. Ik vind het wat over de top, en toen ik de gameplaybeelden tijdens de Microsoft-livestream zag was ik er al gauw klaar mee. Veel te veel arcade, met al die +ZILLION POINTS FOR HEADSHOTS.
So what? Maakt het dat slechter dan? Ik vond de gameplay er heel leuk uitzien, artstyle ook wel!
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik begin ook meerdere keren mijn zinnen met 'ik vind', wat er op duidt dat dit mijn mening is. :)
Niet echt een game waarvoor ik de Xbox One zou halen i.p.v. de Playstation 4. Vind de graphics ook niet echt geweldig en de gameplay lijkt behoorlijk veel op de al aanwezige first person shooters.. Denk dat deze game in het rijtje Bulletstorm en Brink komt.
Gezien het ook op de PC uitkomt, zou ik er ook geen nieuwe Xbox voor kopen. Maar ik denk dat de Mechs, jetpacks en wall running wel de game-play heel anders gaat laten voelen dan de meeste fps games. Wat graphics betreft, ziet er best goed uit voor de Source engine. Je moet niet vergeten dat dit spel namelijk ook op de 360 zal verschijnen.
Opzich geen slechte setting voor een spel.

Maar ik had toch wel op z'n minst verwacht dat het gras (fatsoenlijk) zou bewegen op het begin, aangezien er wel duidelijk een wind waaide, wat je kon zien aan de rook achterin uit een schoorsteen.

Zeker met de grafische mogelijkheden die we al bij andere trailers hebben gezien, lijken de graphics hier toch wel tegen te vallen.
Tja wat moet ik niet nu van zeggen. Niet de COD killer die iedereen had verwacht... Graphics zien er niet verkeerd uit, de gameplay die tijdens de xbox one stream te zien was deed me een beetje aan Crysis denken... Niet helemaal mijn ding denk ik.

Edit
Wat me trouwens wel opviel tijdens de ms livestream was dat de geanimeerde pre multiplayer loader precies was zoals 'leaked' info over COD Ghost beschreef. Dus geen statisch schermen met tellertjes en countdowns, maar je zou vanuit een helicoper worden gedropt.

[Reactie gewijzigd door Jan de Olde op 10 juni 2013 22:49]

Call of Template?

Niet alles is COD, COD is ook niet het enige wat goed is.
Ik had wat meer positieve reacties verwacht. Nu heb ik de conferentie op mn SGS2-tje gezien, op zich een goede stream via de app van twitch maar over grafische kwaliteit kan ik dus wat minder zeggen, maar de gameplay leek mij toch echt...vet gaaf:)

Dat knalde en beukte er goed op los, jetpack snelheid vs mech power, allemaal lekker robuust en soms over the top. Ik verwacht een heel verslavende multiplayer, en dat zou mij zo maar eens een Xbox One kunnen doen aanschaffen met alle ellende van abo's en voorwaarden en gespioneer voor lief. Als het heeel goed gaat worden natuurlijk.
soms denk ik dat de gamedesigners de betere filmmakers van vandaag zouden kunnen zijn. geweldige trailer...
tja niet veel over te zeggen de kwaliteit van het filmpje is zelfs of 1080p nogal laag waardoor er niet veel over de effecten en textures te zeggen valt.

verder is het afwachten er zitten bijna geen gamplay beelden is dus is er niet veel zinnigs te zeggen over de game en gameplay zelf.
Gameplay beelden staan op mijn youtube, gewoon mn naam zoeken en je vind hem wel. TitanFall is echt het spel waar ik naar uitkijk. Vond bf4 maar matig, was gewoon bf3.1 ofzo.
Titanfall word volgens mij nog eens een goede cod concurrent :)


Nvm, content geblokkeerd door ea, omdat ik te veel views kreeg en machinima niet ofzo? :s

[Reactie gewijzigd door BeOnFilms op 11 juni 2013 08:59]

Misschien omdat het copyrighted material is en Machinima heeft wel toesteming om het te laten zien.

Ik weet niet of je er een ads aan had gezet voor de video , dat kan ook een hoop schelen nml.
Nee, had er geen ads op, omdat ik weet dat ik daar geen toestemming voor heb. Is 3 jaar terug ook al gebeurd met black ops, 200k views in 1 dag, werd verwijderd... naaiers.

@topic: weten we eigenlijk al wanneer in 2014 het uit komt?
Wat een derp graphics, niet te zuinig. Van een triple A publisher verwacht ik toch beter, Star Citizen ziet er een stuk beter uit en dat is nog wel door een indie...

[Reactie gewijzigd door GoT.Typhoon op 10 juni 2013 22:44]

Ik denk niet dat je betere graphics kunt verwachten. Ze zijn al heel lang bezig en maken ook gebruik van de Source-engine.

Ik hoop dat ze voor een vervolg ook bij het Frostbite 3 team aansluiten.
De publisher heeft er niet zo veel mee te maken, maar de developer wel. En volgens mij is Respawn Entertainment ook een independent studio.

Daarnaast is het appels met peren vergelijken. Zijn compleet verschillende games, op verschillende platforms, van totaal andere developers.

Overigens snap ik dat gezeur over graphics nooit zo goed. Natuurlijk is het fijn als een game er een beetje mooi en gelikt uitziet, maar als de gameplay super goed is, dan maken die graphics toch geen moer uit.

[Reactie gewijzigd door 84969 op 11 juni 2013 09:07]

ziet er wel gelikt uit op zich :)
Veel dingen wel, maar kwa graphics lijkt het spel verschrikkelijk op de grafische presentatie in MOH:WF. De textures, rook, animaties, post-processing...

Die game zag er goed uit en liep als een zonnetje (na de aanvankelijke patches) in z'n frostbyte 2 engine, maar dit is toch alweer enigsinds gedateerd.

De omgeving viel mij op in deze presentatie blijft onbeschadigd na al het geweld dat erop plaats vind. Geen debris, inslag kraters, vervorming van gras onder de zware poten van de Titans...

Het zal voor de gameplay allemaal niet uitmaken, dat ziet er goed uit, maar kwa immersie in het spel mis ik toch een paar dingen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True