Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 33 reacties

Titanfall voor de Xbox 360 is voor de tweede keer uitgesteld, ditmaal tot 11 april. De vorige keer werd de 360-versie van de game uitgesteld van 13 maart tot 28 maart. Volgens uitgever EA is er meer tijd nodig om 'dingen beter te maken'.

Op de blog van EA meldt Patrick Söderlund, vice-president van het bedrijf, dat hij 'de Xbox 360-versie heel veel speelt, en we zien een paar dingen die nog beter kunnen, dus daar geven we Bluepoint Games de tijd voor.' Bluepoint games is in het verleden verantwoordelijk geweest voor hd-ports van onder andere de God of War 1 en 2, Shadow of the Colossus, Ico en een aantal Metal Gear Solid-titels.

Onduidelijk is wat er nu precies beter gemaakt wordt aan Titanfall voor de Xbox 360, maar wellicht dat de extra tijd die Bluepoint Games krijgt ervoor kan zorgen de screen tearing en problemen met lage fps die zich bij de Xbox One-versie van de game voordoen, daar niet aan de orde zijn. De Windows- en Xbox One-versies van de game zijn zonder enige vertraging op 13 maart uitgebracht in Europa. Tweakers publiceerde afgelopen zaterdag een review van de game.

Titanfall, Xbox One

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (33)

En je zult zien dat de game alsnog door bugs geteisterd wordt.
Misschien eerst het spel eens spelen voor we zo'n uitspraken gaan doen :-)
Zouden ze dan toch geleerd hebben van BF4 :)

[Reactie gewijzigd door Outersham op 19 maart 2014 14:56]

en BF3. Laten we het hopen. Ik heb veel liever dat ze dingen gaan uistellen in plaats van so snel mogelijk de deur uit.
Ik speel beide games en vind dat Titanfall aanmerkelijk beter gelaunched is dan BF4 ja. Dat ging ook (voor de zoveelste keer) helemaal nergens over, BF4 heb ik 3 weken laten liggen voordat ik fatsoenlijk een match kon afmaken.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 19 maart 2014 16:08]

Of ze hebben gezien dat de verkopen van de Xbox One sinds de realease van Titanfall zijn verdubbeld.
Daar heeft nederland niks aan want de one is hier niet eens te koop, maar wereld weid snap ik het ook nog niet want wat boeit ea het als xbox meer verkoopt van de one verzie dan de xbox360??

--edit-- Waarom wordt dit weer downgevote als inrelevant het heeft er alles mee te maken...

[Reactie gewijzigd door pascalboy op 19 maart 2014 15:12]

EA zal vast wel instructies krijgen van MS, anders was dit niet eens een exclusive geweest.
Huh?
Wat mis ik hier? Hij is toch op de PC te krijgen, hoe is iets dat op meerdere platformen te spelen is dan een exclusive? (Halo4, Last of Us, Mario 64 dat zijn exclusives)

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 19 maart 2014 15:07]

Windows is ook van Microsoft.
Xbox 360 ook toch?

Edit: volgens mij heeft dit helemaal niets met Microsoft te maken die EA oplegt om de oudere console versie te vertragen.

[Reactie gewijzigd door Nha op 19 maart 2014 19:23]

Je vergeet dat de PC uiteindelijk ook gewoon een Microsoft-platform is, aangezien de game Windows-only draait. In zoverre is hij dus wel degelijk exclusief, want de concurrentie van Microsoft krijgt de game niet.

Mario 64 is volgens jou overigens ook niet exclusief aangezien je die op de N64 (originele release), de Wii (VC), de WiiU (Wii Mode VC), de DS (SM64DS) en de 3DS (DS BC) kunt spelen.
Omdat Microsoft dik lapt voor de dit spel en dus zoveel mogelijk xbox one's wil verkopen.
Toch vind ik dat ze het niet moeten proberen door Titanfall exclusief voor MS producten te maken.
Als nieuwe studio met een compleet nieuw ip, welke iets doet wat nog nooit eerder (goed) is gedaan dan lopen EA en MS natuurlijk risico. In ruil daartegen is Titanfall exclusief voor Microsoft platformen.
Respawn heeft zelf ook al aangegeven Titanfall 2 ook op PS4 uit te brengen.
Daar heeft nederland niks aan want de one is hier niet eens te koop
Officieel niet, maar toen ik gisteren in de Mediamarkt was (Utrecht) stond daar wel mooi een Titanfall Xbox One pack te koop.
Dat vind ik dan zo raar hoe ze daar dan aankomen want officeel is hier nog niet eens de one uit.
Import. Heb ook een extra controller besteld bij de GameMania die ze vrijdag verwachten (heb zelf een launch day console uit Duitsland), en zij gaven aan dat de gameverkoop ook wel redelijk liep. Ze hebben blijkbaar niet heel veel last van de truc dat je de games gewoon voor 45 euro digitaal in de US store kunt kopen als je je locale op US gezet hebt. Wat natuurlijk absurd is gezien het feit dat ze 68 euro voor een game vragen, da's 50% duurder.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 19 maart 2014 17:52]

Dat vind ik dan zo raar hoe ze daar dan aankomen want officeel is hier nog niet eens de one uit.
mediamarkt en saturn zijn onderdeel van een duits concern, met duitse inkoop kanalen. En daardoor is het voor beide bedrijven een fluitje van een cent om de xbone ook in Nederland te verkopen. Al hun goederen komen toch al uit de centrale magazijnen in Duitsland, van het concern.

[Reactie gewijzigd door arjankoole op 19 maart 2014 21:16]

Officieel zijn ze in Nederland inderdaad nog niet in de verkoop, maar ik zie steeds meer winkels import Xbox One's verkopen.
Zo hadden ze een tiental bij de Mediamarkt hier, merkte ik recent, het ging in dat geval om consoles uit Groot-Britanni.
oke als ik het goed lees is er op de Xbox one
screen tearing en problemen met lage fps en dat willen ze misschien oplossen op de X360
huh die is toch trager dan de Xbox One ?

en is dat screen Tearing en Lage Fps al opgelost op de nieuwe console ?

ik heb zelf geen Xbox one maar nog wel een oude 360
en heb nog niet besloten of ik ooit een Xbox one ga kopen
Ik heb bij een vriend Titanfall op de One gespeeld. Na een avond spelen hadden we misschien 3x wat framedrops door een enorme samenloop van omstandigheden.

bv een gevecht tussen twee titans waar een dropship langsvliegt waar precies een titan deploy opviel terwijl een van de twee titans die er al stonden ontplofte. Maar dat zag er zo cool uit dat we dat overziend vanaf het dak een een gebouw echt even naar het scherm zaten te staren van WOW vet!
Het draait iig op de One bijna altijd op 60fps.

Schijnbaar wordt de fps op de 360 30fps en lagere resolutie textures, maar dat zijn meer geruchten niemand heeft zelfs maar een screenshot gezien.
Screentearing op de Xbox versie? Dat is de eerste keer dat ik dat lees (framedrops wel, maar niet waar van ik zeg 'baanbrekend irritant'). Die enkele keer dat je 3 titans, 12 raketten en 3 explosies ziet.. marginaal klein.
Misschien valt het niet op door alle chaos op je scherm maar screentearing is zeker wel aanwezig.

Kijk anders de benchmarks van digital foundry. De FPS drops gaan we zo laag als 25 fps (!). Dat vind ik bizar laag voor een game dat er niet eens zo geavanceerd uit ziet en de gedateerde source engine gebruikt.

https://www.youtube.com/w...=UU9PBzalIcEQCsiIkq36PyUA
Screentearing is aanwezig en vervolgens moet ik een filmpje kijken over FPS?

Leuk om een grafiekje te bekijken dat hij ergens in blijkbaar een specifieke situatie naar de 25 duikt, maar als het mij niet of amper opvalt zie ik het hele probleem niet. Als ik 95% van de tijd continue ver boven de 40 (of zelfs 50) zit, moet ik me druk maken dat hij in de hele gameplay misschien 20sec onder de 30 duikt?

Iets met spijkers en laag water. Zoals ik zei, marginaal klein.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 19 maart 2014 17:19]

Dat wordt dan een (grote) day one update. Ik kan mij niet voorstellen dat ze nu nog de schijfjes moeten persen.
Alle CD`tjes gaan terug naar de fabriek misschien omdat het Anti-cheat-systeem Titanfall nog niet was aangezet :+
nieuws: Anti-cheat-systeem Titanfall staat nog niet aan - update
lol logisch hoor.......ze kunnen dan ook een patch uitbrengen he voor de anti cheat systeem....
Dat is alleen voor de PC. Voor de consoles hebben ze dat minder nodig.
Hopelijk hebben we hem tegen september als dit zo door gaat O-)
"maar wellicht dat de extra tijd die Bluepoint Games krijgt ervoor kan zorgen de screen tearing en problemen met lage fps die zich bij de Xbox One-versie van de game voordoen, daar niet aan de orde zijn. "

Ja zeker, de technishe problemen die bij de next-gen versie aanwezig zijn worden wel ff voor de oude 360 verholpen :)
Ja zeker, de technishe problemen die bij de next-gen versie aanwezig zijn worden wel ff voor de oude 360 verholpen :)
dat is minder gek dan het klinkt. De studio's zijn vele malen meer bekend met de development kits en sdk's van de 360, dan met die van de xbone. Dat geld uiteraard ook voor PS3 vs PS4.

Dergelijke glitches en issues zijn dus - door de jarenlange expertise die is opgebouwd is inmiddels - potentieel makkelijker te fixen.

Ik heb 't gechecked met een vriend van me die hoofd console development is bij een gamestudio, en die bevestigd mijn vermoeden inderdaad.
Bij meerdere explosies tegelijk wilt het nog wel een beetje laggen maar ik heb er absoluut geen last van. (2 uurtjes kunnen spelen, heb titanfall niet zelf). Als ik heel de game 50-60FpS heb en bij het ontploffen van 3 titans tegelijk er een framedrop naar 25 gaat who cares..