Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 40 reacties

Respawn Entertainment heeft het eerste dlc-pakket voor Titanfall, Expedition, beschikbaar gesteld voor Windows en Xbox One. De versie voor Xbox 360 komt in juni. De update kost 10 dollar. Daarnaast is er een gratis update met verbeteringen beschikbaar.

De Expedition-dlc breidt Titanfall uit met de drie maps Swampland, Runoff en War Games. De verhaallijn sluit aan op die uit de multiplayer-campagne van de game, zo bleek al tijdens de eerdere aankondiging in april. De prijs is 10 dollar maar houders van een season pass kunnen de dlc zonder verdere kosten binnenhalen. De update is alleen voor Xbox One en pc vrijgegeven: spelers op de Xbox 360 zullen tot juni moeten wachten.

Daarnaast is Game Update 3 uitgebracht. Deze gratis update biedt onder andere verbeteringen op gebied van Custom Private Matches, level-statistieken en scoreboard-functionaliteit. Ook zijn er diverse wijzigingen doorgevoerd om de balans te verbeteren en zijn er bug-fixes bij zowel de Windows- als de Xbox-versies doorgevoerd.

Titanfall Expedition

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (40)

Titenfall moet eerst eens de laadtijden aanpakken. Het duurt meer dan 30 seconden om een MP map te laden... Ik zou de game eerst bij iemand anders spelen. Zonder vrienden vind ik het niks aan. Met vrienden is het wel leuk af en toe.
Op de Xbox 360? Probeer de game te installeren. Dat helpt heel veel.

Bij de PC: SSD kopen!
Bij de PC: SSD kopen!
Ter illustratie

Het grappige is dat SSD's, zoals ook in de volgende pagina uitgelegd wordt, één van de beste manieren is om plotselinge haperingen in je spel op te lossen. Waar je HDD tussendoorkomende requests simpelweg te traag afhandeld, zoals een plotselinge virusscan, of een binnenkomende email waarvan hij de bijlage automatisch download, merk je bij een SSD hier helemaal niets van.

[Reactie gewijzigd door HgnX op 16 mei 2014 09:40]

No offence maar ik heb in mijn pc een raid 0 van 4x ssd en trek 1.7 gb per seconde doorvoer en laden van maps duurt nog lang, Game laden duurt gewoon eeuwen ongeacht of je ssd hebt in titanfall..
Op BF4 merk je wel zeker meer verschil.

Gebruik de snelheid ook meer voor vmware omgeving. meerdere virtual machines die nogal wat IO vreten :)

[Reactie gewijzigd door Qualixo op 16 mei 2014 10:01]

Het verschilt natuurlijk ook per spel.

Daarnaast, ik heb zelf ook een RAID0 oplossing met SSD's. Sommige SSDs zijn echter veel slechter geschikt voor RAID0, door de wisselende performance die gewoon simpelweg bestaat bij een SSD. Je RAID controller zal dan toch moeten wachten op de langzaamste read en zo wordt de ketting zo zwak als de zwakste schakel. Zeker met 4 SSDs ga je daar sterk tegenaanlopen. Die 1,7 Gbps is waarschijnlijk alleen optimaal in een benchmarkomgeving.

Nu wordt het een klein beetje technisch. Games maken, zeker bij laden, vaak gebruik van 'low queue depths'. Als je NAND SSD's gebruikt zal je RAID0 configuratie misschien zelfs langzamer zijn dan een single SSD! NAND heeft namelijk echt een output limiet waar je dan tegenaanloopt. RAID0 begint pas voordeel op te leveren bij echt hogere queue depths. Daarnaast is de acces time van een RAID0 configuratie een stuk hoger dan die van een single SSD. De enige zinnige reden waarom ik een RAID0 array met NAND SSD's zou maken is dan ook als je echt tegen je limiet van de SATA2 kabeltje loopt aan te hikken, bij pure raw video bewerking op 4K resolutie bijvoorbeeld, en je wilt dat gewoon keihard gestreamd en bewerkt hebben. In dat geval zijn de queue depths veel hoger, en de requests veel complexer. Dit is echt meer 'enterprise-achtig', en voor jou dus waarschijnlijk niet heel erg van nut.

Wat ik je dan ook kan meegeven is dat RAID0 met NAND SSDs vooral leuk is voor in de benchmarks. Als je geld kan besparen door voor 1 grotere SSD te gaan dan voor 2,3 of 4 kleinere zou ik dat ten alle dage doen, zeker als je voornamelijk gamed. Er zijn wel meer specifieke RAID0 geschiktere SSDs op de markt gekomen, maar die zijn dusdanig geprijsd dat het het extra geld zeker niet waard is voor de performance. Mocht je echt, écht snellere SSD performance in je games willen zal je een PCI slot SSD moeten kopen.

Hoop dat je er wat aan hebt !
Hier kan je zelf wat meer informatie vinden rondom je setup: klik
BF4 is streaming. De maps worden on de fly geladen. Je hebt dus niets aan doorvoersnelheden. Je moet snelle seeks hebben.
Of je propt gewoon ruim 12-16GB geheugen in je PC en na de eerste keer laden zal het daarna minder erg zijn omdat alles grotendeels in het geheugen is gecached en dus de storage amper nodig is ;).

Meer dan 8GB bullshit voor gaming? dacht het niet, zeker niet met het oog op de toekomstige games.
Of je propt gewoon ruim 12-16GB geheugen in je PC en na de eerste keer laden zal het daarna minder erg zijn omdat alles grotendeels in het geheugen is gecached en dus de storage amper nodig is ;).

Meer dan 8GB bullshit voor gaming? dacht het niet, zeker niet met het oog op de toekomstige games.
Haha, strakke oplossing ;) Ik heb zelf ook 16GB, maar meer dan 5 wordt er nog zelden benut.. De laadtijden van levels die al een keer voorbijgekomen zijn zijn wel echt extreem laag ja. Zelf gebruik ik de Crucial Ballistix Tactical in een Dual Channel Setup, en dan 16GB ook. Ik heb het echter voor videobewerking meer dan hard allemaal nodig, goed om te horen dat het met gamen ook nog een extra 'boost' geeft ;)
Zie je wel, het kan zeker helpen, alleen de eerste keer is inderdaad traag, ik gebruik zelf 32GB, de grafiek in taakbeheer is niet alles, daaronder heb je nog een veld met "In cache" waar hij allemaal recente bewerkingen in opslaat voor snelle toegang.

Laatst had ik een heel extreem geval van geheugen gebruik met een spel, Carmageddon Reincarnation.
Ik dacht laat ik de Image Quality (textures) eens op Very High zetten op de map Chopping Maul (Bleak City).
Dat was geen goed idee, de geheugen grafiek passeerde de 20GB en de 3GB vram van de videokaart zat zowiezo al vol op 1080P, daarna crashte het spel na 10 seconde, waarschijnlijk niet genoeg video geheugen, liep met een magere 20~ FPS.
Maarja het is nog Alpha :)
maakt bijna geen fuck uit; laadtijd wordt met ~5sec. korter bij SSD installatie
bijzondere is dat de laadtijden in de beta tenminste 50% lager zijn
Op de pc, maatje van mij heeft een goeie SSD en ik zit er soms eerder in als hem en andersom. Dat hele spel klopt niet met laden...
Ook de wachttijden tussen de potjes is ook véél ste lang. 90 seconden!
Naar mijn mening moet 30 seconden voldoende zijn. Genoeg tijd voor je Burn cards, en als je je wapens wil aan passen kan je altijd er even uitstappen.
wauw. wel 90 hele seconden. Anderhalve minuut.

In die 90 seconden kan je ook even je poppetje customizen, zonder dat je het spel hoeft te verlaten. Dus dat is prima. Anders moet je elke keer lobby in, lobby uit en dat is ook zo zonde. Zeker als je net in een leuke lobby zit.
na 100+ potjes weet iedereen dit wel, voeg gewoon een 'ready' knop toe zodat je kunt spelen.

soms is het lobby > connecting > finding opponents > finding opponents > finding opponents > dat kan serieus 10min. duren voordat je een potje kunt spelen :F

echt matchmaking in TF is compleet zoek
Dat zou wel een mooie optie zijn ja. Een knop waarmee je aan kan geven dat je ready bent. Als iedereen die aanklikt, start het spel meteen (mits de lobby vol genoeg zit).

Dan heb je dus 90 seconden om je gear aan te passen, maar als je eerder klaar bent druk je op die knop. Dan kan iedereen aangeven gereed te zijn en kan het potje beginnen.
Het word tijd dat ik Titenfall eens ga kopen. Heb veel goede verhalen gehoord. Zometeen nog Far Cry 4 en Watch Dogs, en dan ben ik weer een jaar zoet :D
Het ligt er aan wat voor een games je leuk vind. Ik heb Titanfall bij een maat van mij geprobeerd maar ik vind het niet zo. De mech's lopen meer als normale poppetjes in een shooter. Ik kreeg niet echt het gevoel dat ik met een grote robot onderweg was. Dat doet een game als Mechwarrior beter. Ik vind de Titans in verhouding te mobiel.

En als ik dan toch een shooter wil spelen die fast pace is speel ik liever UT.
Maar zoals ik al zij het moet je liggen. Misschien vind jij het wel geweldig.
Het ligt er aan wat voor een games je leuk vind. Ik heb Titanfall bij een maat van mij geprobeerd maar ik vind het niet zo. De mech's lopen meer als normale poppetjes in een shooter. Ik kreeg niet echt het gevoel dat ik met een grote robot onderweg was. Dat doet een game als Mechwarrior beter. Ik vind de Titans in verhouding te mobiel.
De Titans voelen zo soepel aan omdat ze inderdaad 'normale' FPS bediening gebruiken. Ik denk dat de drempel te hoog wordt wanneer Titans realistische bediening vereisen (zoals in MechWarrior), omdat het omschakelen van 'snel, vlot, te voet' naar 'lomp, traag en kwetsbaar' te veel moeite kost. Vergeet niet dat Titans mini-mecha zijn en daarmee een stuk kleiner dan een gemiddelde Mech. Ze zijn ook een stuk kwetsbaarder.
En als ik dan toch een shooter wil spelen die fast pace is speel ik liever UT.
Maar zoals ik al zij het moet je liggen. Misschien vind jij het wel geweldig.
Het is inderdaad een persoonlijke voorkeur. In het verleden hadden we bijvoorbeeld ook Battlezone 2, waar de nadruk lag op een combinatie van FPS (met veel verschillende voertuigen met elk hun eigen bediening) en RTS. Ik vond dit concept geweldig, maar veel andere spelers kunnen er niet mee omgaan. Door het bekende FPS genre te mengen met een wat onbekendere en daardoor verwaterde mech genre weet Titanfall voor veel spelers iets leuks neer te zetten. De nadruk leggen op het bekendere van de twee genres helpt.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 16 mei 2014 10:29]

Klopt. MW is echt tricky. En positioning is ook heel belangrijk met alleen mikken kom je er niet. Maar dat vind ik juist leuk.

Battlezone 1 en 2 heb ik ook nog gedaan! vond het echt een gaaf concept. Het is toen alleen niet door gebroken. Bij battlefield later wel. Al was Battlezone een future shooter met voertuigen. Ik vond het toen erg gaaf.
Het bewegen in TF (physics toch?) is m.i. helemaal top. Gisteren nog even gereageerd op de nieuwe aankondiging van Far Cry 4, FC3 staat nog op me pc en even opgestart maar na even spelen tot de conclusie gekomen dat het bewegen(lopen,springen en schieten) niet lekker aanvoelt(ook de geluiden van de wapens zijn erg karig). Als je loopt in FC3 lijkt het net of je over de grond zweeft. Bij de eerste COD had ik ook al gauw een goed gevoel over de physics, icm goed geluid maakt de beleving stukken hoger. TF heeft het bewegen gewoon voor mij de hoogste standaard, zowel als pilot en titan(mechwarrior overigens nooit gespeeld). BF4 schiet daar ook in te kort maar wel stukken beter dan menig andere shooter.
Ook zijn de geluidseffecten in TF zeer goed uitgewerkt.
En dan komt er nog bij dat helaas Titanfall erg lastig is te installeren. Vooral het soundpack verhaal is echt te erg voor woorden. Ik heb spijt dat ik hem heb gekocht en al helemaal omdat de game play niet zo heel erg veel anders is als andere bestaande shooters.
Ik had TitanFall gekocht, nog steeds met enige regelmaat cheaters en eerlijk gezegd na G3 werd het spel al best snel saai.

Goed spel op zich, alleen het voelt eigenlijk incompleet aan, net als met zoveel spellen die door E.A. worden gepushed.
Ik vind jammer dat nu al eerste download pack is.
Had titanfall gekocht omdat ik er goedkoop aan kon komen en spel een verandering was op CoD.
Had klein beetje gehoopt op minder geld machine dan CoD maar had kunnen weten met EA als uitgever...

edit: en wat krijg je voor een tientje? 3 extra mappen 8)7

[Reactie gewijzigd door houtig op 16 mei 2014 09:28]

edit: en wat krijg je voor een tientje? 3 extra mappen 8)7
Je kan ook een season pass kopen bij Amazon in de VS voor $ 25. Dat is $ 8,33 per drie maps, ofwel op het moment iets meer dan ¤ 6.

Niet dat ik de neiging heb om deze te kopen. Ik wacht wel totdat er een totaal DLC pakket in de aanbieding komt, als ik er tegen die tijd interesse in heb. Buiten de nieuwe maps om is de rest gratis en ik vermaak mij nog prima met de meegeleverde maps.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 16 mei 2014 09:57]

Gisteren heb ik de nieuwe maps eens uitgeprobeerd. Ze zijn zeer vermakelijk en van hoge kwaliteit net zoals de rest van de maps. Het is leuk dat ze een wat ander strijdtoneel hebben gekozen (voor 2 van de 3 maps) in plaats van de standaard industriele omgevingen die je veel tegenkomt. 1 map speelt zich in een simulatie omgeving af en de ander in een soort bos met enorm hoge bomen. Erg vermakelijk!
Heb hem gekocht en een aantal avonden goed mee vermaakt , start hem af en toe nog wel eens op om een paar potjes te spelen.
3 mappen voor 10 euro vind ik nog wel prijzig. Met een season-pass betaal je verder 2 euro per map. Voelt niet echt goedkoop aan, al is de support eromheen nog wel dik in orde.

Zit nog te twijfelen of ik deze mappen wil gaan aanschaffen. Heb niet echt het idee dat ik ze veel ga spelen. Kan iemand nog zeggen of ze de moeite waard zijn?

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 16 mei 2014 09:31]

in kort; nee :+
er zijn 14 mappen, deze 3 nieuwe zijn mooi/leuk, maar heb niet idee dat er te weinig mappen zijn, huidige variatie vind ik goed. Heb er kleine 300u in TF zitten, maar de DLC koop ik niet.

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 16 mei 2014 09:47]

Maar je hebt ze zelf dus niet?
gespeeld bij maatje gister,
* 'natuur' level is erg mooi en leuk om te doen (graag meer van dit soort maps)
* die andere 'industriele' map is wel aardig, maar leuke chockpoints voor titans.
* training room vind ik nutteloos en saai
Ik update naar game update 3 en origin gaat loco. game is nu grijs in origin en moest hem handmatig verwijderen en opnieuw downloaden/installeren...

[Reactie gewijzigd door Qualixo op 16 mei 2014 09:38]

'k Had ook een foutmelding, ik kwam er gelukkig vanaf met Origin eens heropstarten.
Jammer alleen dat met patch 3 ook een bug is geïntroduceerd met het smart pistol. Op het moment dat je op een hogere framerate speelt, locked hij sneller dan wanneer je op de standaard frequentie van 60Hz speelt.
No pilot only mode, no buy!

I know, I know het heet titanfall maar de titans vervelen nogal snel en zitten alleen maar in de weg voor de leuke game elementen.
Game kost 35 euro, geen single player campaign en meteen vragen ze nog eens 10 euro voor enkele maps? Nice try maar zo'n spel koop ik niet. Klinkt een beetje teveel als EA 'It's in the DLC'
35 euro voor 13 maps vind ik niet veel. Kijk maar eens naar Call of Duty. Multiplayer gericht en maar de helft van de maps. De laatste DLC is de deur nog niet uit en we kunnen met z'n alle de nieuwe COD al vrolijk voorbestellen. Daarbij kost COD Black Ops en andere delen zoals Modern Warfare 2 nog altijd 20-30 euro en dan kun je nog 4 DLC's kopen. Dan is Titenfall relatief goedkoop.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True