Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 100 reacties

Via Twitter laat ontwikkelaar Respawn Entertainment weten dat in mei de eerste dlc voor Titanfall verschijnt. De uitbreiding heet Expedition en bevat drie nieuwe maps. De maps bevatten een verhaal dat voortborduurt op dat uit de campagne van de game.

Tegelijk met de tweet waarin Respawn de dlc aankondigde, gaf de studio tijdens gamebeurs Pax East wat meer details over de uitbreiding vrij. Zo liet de ontwikkelaar los dat de drie maps Swampland, Runoff en War Games gedoopt zijn en dat de drie een verhaallijn bevatten die aansluit op die uit de multiplayer-campagne van de game.

Swampland is een map waarin de resten te zien zijn van oude, buitenaardse technologie. In Runoff zijn veel bomen te vinden, die gebruikt kunnen worden voor de wall runs die piloten kunnen uitvoeren in de game. War Games speelt zich af in dezelfde omgeving als de simulator uit de tutorial van de game. De dlc heet Expedition, verschijnt in mei en gaat 10 dollar kosten.

Tijdens de beurs liet Respawn ook nog los dat het werkt aan gratis updates voor de game. Ook daarin wil het extra opties aan de game toevoegen. Zo werkt de studio aan een nieuwe spelvorm, Last Titan Standing, waarin beide strijdende teams uit slechts twee spelers bestaan. Daarnaast wil Respawn extra Burn Cards aan de game toevoegen, speciaal voor Titans. Daarnaast wil Respawn het matchmaking-systeem verbeteren, onder andere door spelers hashtags te laten gebruiken bij het zoeken naar geschikte tegenstanders.

Titanfall Expedition

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (100)

Wat een hoop QQ om een tientje zeg.... Die tijd dat alles gratis was is verleden tijd! Developers kunnen ook geen nieuwe content uitbrengen en de game dood laten bloeden. Ze kunnen de tijd die het kost om expansions en/of dlc te maken ook besteden aan een sequel. Natuurlijk is het dan ook weer niet goed want dat gaan mensen weer huilen dat de maar een jaartje van hun game hebben kunnen genieten. Wat ik belangrijker vindt ik de content die je krijgt voor die 10 euro. 3 maps zijn wel wat weining, wellicht wat nieuwe gamemodes. Ik hoop op pilot only want de game begint snel saai te worden met die titans. Vindt persoonlijk de titan combat erg duf.
Haha, EA Games laat met een gerust hart dit spel doodbloeden over 9 maanden omdat Titanfall 2 natuurlijk moet uitkomen.

Nee dat ging vroeger wel anders met bijvoorbeeld Unreal Tournament:


Bonus Pack 1
Released 25 February 2000 by Epic, three new models, a package containing six related mutators, and 11 maps.

Bonus Pack 2
Released 4 Jan 2000 by Digital Extremes, three new mutators and two maps.

Inoxx Pack.
Released 11-May-2000 by Epic., two texture packs and six maps.

Bonus Pack 4
Released 23 December 2000 by Epic, two new models, two texture packs and twelve new maps.


Allemaal voor niets te downloaden.

Sowieso zaten er al meer maps bij het spel zelf die er niet expres uitgelaten werden om later als DLC aan te bieden (geen ongewone zaak tegenwoordig) om nog maar te zwijgen over het aantal maps e.d. wat door gebruikers gemaakt kon worden (waar ik persoonlijk totaal niet van houd maar dat terzijde) :)

[Reactie gewijzigd door Glorificationer426 op 14 april 2014 17:52]

Dat is knap eerst bonuspack 2 releasen en dan bonuspack 1
10 euro voor 3 maps? Geef een level-editor vrij, terug maar de gloriedagen van Counter Strike en Unreal Tournament! Maps voor gamers door gamers, helemaal voor nop :)
Maar daar verdient de maker niets aan (behalve dat ze niet inzien dat ze daardoor misschien veel meer van het originele spel gaan verkopen).
En dat is het probleem: alles draait om zoveel mogelijk geld verdienen met zo min mogelijk moeite. Veel games op de pc zijn vroeger flink leuker gemaakt en in leven gehouden dankzij modding en de community. BF2 is zelfs deels ontstaan dankzij het succes van een mod van BF1942, of wat te denken van Team Fortress en Counter Strike? Maar dat past niet in het straatje van dlc's.
Ik ben het helemaal met je eens. Zeker als je nu nog kijkt naar de Doom games. Daar worden nog veel mappen voor gemaakt deze tijd :)

En op zich is er niets mis met DLC's, maar stop daar iets in waar de gamers echt wat aan hebben. Een map-editor bijvoorbeeld! Als je die voor 10 euro aanbiedt, weet ik zeker dat die gigantisch veel gekocht zal worden :)
Precies, maar dat past niet in de marketinghoofdjes van het old-boys network.

Kijk je naar indie releases dan zie je het beeld van de Doom en Unreal-tijden herleven. Inclusief de bugs, helaas, maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk :)

[Reactie gewijzigd door Vayra op 14 april 2014 13:35]

Dan krijg je natuurlijk ook de gebruikelijke mod/plugin kwaliteit (utter crap^2). Deze maps zijn hopelijke play tested en passen in de overall stijl van de game die de makers (en dus klanten) in gedachte hebben.

Nu vind ik 10 euro ook vrij prijzig maar je hoeft het niet meteen te kopen ,tenzij ze matchmaking of de serverbrowser weer zo k*t hebben gemaakt dat multiplayer onbruikbaar wordt doordat je de maps mist.
Je weet de optelsom van 1+1 toch wel?

Men gaat je gewoon met lichte dwang naar die map pack duwen.
Haha je vergeet de Mods voor Call of Duty 2, wat heb ik me vermaakt met GoB rats of alle andere custom maps die mensen in elkaar flansten. En ik moet zeggen, er zaten echt goede tussen!
Trackmania was de raceversie van dit concept. Het was uiterst succesvol (top 20 meest gespeelde PC-games en dat voor een niche racegame) rond 2010 toen ze de gratis Nations hadden als full featured "demo" voor United.

Toen begonnen ze incompatibele individuele environments te verkopen voor ¤10 ipv de 7 environments voor ¤20 in United en de gratis environment in Nations en dat was einde verhaal.

Overigens bestaat er exact wat je zoekt: de shooter Shootmania van dezelfde studio (Nadeo, Frankrijk). Tile based level editor en scriptingmogelijkheden. Gameplay daarentegen is ...weird, sterk vereenvoudigd en bijna abstract. Je hebt 1 wapen dat verandert wanneer je op speciale tiles gaat staan.
Ik vrees dat die dagen niet snel meer terugkomen aangezien zoiets ervoor zorgt dat een spel lang speelbaar blijft en zo te goed wordt waardoor men geen nieuwe versies kan verkopen.
Ik vermoed als een kickstarter zou zijn voor een niet-kreupele shooter die weer alle functionaliteit heeft het storm zou lopen, geen zichzelf respecterende gamer wil een mmo/fps mix met dlc en zonder modding.
Wat een onzin comments over gratis DLC. Geen enkele shooter doet aan gratis maps, en anders zou je mensen met een season pass duperen. Het is hartstikke normaal dat je hier voor moet betalen en ga niet verwachten dat dit anders zal zijn. Het is pas een uitzondering en bijzonder wanneer het wel gratis is.

Ik kan iig niet wachten, speel de game wekelijks wel een paar uur op m'n Xbox One en kijk uit naar nieuwe content.
Uhm, ik weet niet hoe lang u al gamed maar nog niet zo heel lang geleden (lees: een jaar of 10 en daarvoor) was het gewoon normaal dat DLC/maps gratis waren. Games als Call of Duty hebben toendertijd het betaalconcept geïntroduceerd. Het feit dat u dit als normaal ziet blijkt dat publishers geslaagd zijn met dit concept en dit dus sans gêne kunnen uitmelken.
Ik game als sinds het PSX/N64 tijdperk en ik weet dat er een tijd is geweest waarin dit gratis was. Laten we niet vergeten dat dat een hele korte tijd is geweest. Sinds de introductie van DLC is het altijd al grotendeels betaald geweest. Zelfs Halo 2 en Ninja Gaiden, de enige games met DLC achtige content op de Xbox (1) hadden betaalde DLC.

Het is vrijwel altijd al meer uitzondering dan regel geweest dat men moest betalen voor DLC

Uiteraard praat ik over consoles, ben nooit een fanatieke gamer op de PC geweest.

[Reactie gewijzigd door Penhoat op 14 april 2014 11:26]

Op de console misschien, maar dlc is juist een nieuw soort evil voor de PC (waar toch al die fps franchises afkomstig van zijn), echt: DLC en alle console beperkingen zijn voor mij genoeg reden om niet meer te spelen.
Zelfs met het spel + alle dlc heb ik het gevoel dat ik een kreupel spel heb wat daarnaast behoorlijk snel waardeloos wordt als men een nieuwe opgepoetste opvolger uitbrengt.
Laten we niet vergeten dat dat een hele korte tijd is geweest.
Sorry, maar ik game al een jaar of 30 en de periode dat spellen zónder DLC maar met extra en GRATIS (evt. user-created) content werden uitgebracht is nog altijd langer dan dat er spellen mét DLC worden geproduceerd...

[Reactie gewijzigd door moreasy op 14 april 2014 12:01]

Ik praat over de periode waarin DLC gratis was.. beter lezen
Ja sorry, ik bedoelde dat betaalde DLC een nieuw begrip is en dat er langer (altijd al sinds er spellen gemaakt worden waar editors bij zaten) gratis content was dan dat er DLC's gemaakt worden. Heb mijn post erboven ge-edit.

[Reactie gewijzigd door moreasy op 14 april 2014 12:02]

Vroeger zat wat tegenwoordig DLC heeft gewoon in de patches verwerkt. Update naar versie 1.2 en je krijgt 3 nieuwe maps er bij, tegenwoordig word daar gewoon een hoop geld voor gevraagd. Ik denk dat dit grotendeels komt door de opkomst van de console. Patches en DLC op het netwerk plaatsen van Xbox en PS kost geld, en het is een makkelijke manier om dat geld terug te verdienen. De halo 2 multiplayer mappack koste nog geen 10 euro en dat waren 9 maps en je kreeg ze op een schijfje dus dat koste gewoon geld om te maken en verspreiden, die mappacks van tegenwoordig kosten misschien 1cent in bandbreedte en krijg je 3 map voor 10 euro.

Mappacks zijn gewoon de melkkoe geworden van shooters die verder niet veel variatie kunnen brengen. Want anders ben je er gewoon snel op uitgekeken.
Je hebt inderdaad gelijk. Echter kwamen deze DLC's vaak na een bepaalde periode ook gratis beschikbaar. Daarnaast waren ze toen ook een stuk goedkoper in verhouding met de inhoud van de DLC packs. Ik vind persoonlijk 3 maps voor 10 euro zo kort na de release belachelijk. Ook bij games als Battlefield 4 waar er zelfs 15 euro voor een mappack betaald moet worden. Hier kan u natuurlijk niks aan doen maar vind het gewoon een trieste ontwikkeling die door velen gewoon geaccepteerd werd/wordt. Natuurlijk blijft het zo dat je ze niet persee hoeft te kopen. Echter wanneer ik een game besluit te kopen wil ik toch een complete ervaring. Zodra ik besluit de mappacks niet te kopen voel ik me toch een soort van ' buitengesloten' wanneer ik zie dat het grootste gedeelte van de multiplayer servers de mappacks in hun maplist hebben staan en ik nog maar de keuze heb uit een beperkt aanbod van servers die nog de standaard maps aanbieden.
Ik ben het er echt mee eens. Ik vind het persoonlijk ook overdreven en een ander prijsbeleid erop zou er denk ik ook voor zorgen dat veel meer mensen de DLC ook continue zou aanschaffen zodat de DLC ook nog eens vaker gebruikt wordt tijdens het zoeken van een game op de server, zodat er van dat buitengesloten gevoel inderdaad minder sprake zou zijn. Zo las ik dat Kinect Sports Rivals de DLC gratis aan gaat bieden, maar dit zal meer in verband met de kritiek zijn op het beperkte en teleurstellende aanbod van de sporten. Dit is dan een erg mooi gebaar van Rare en Microsoft, maar wederom is dit een uitzondering ipv regel.

Ik zou het ook fijn vinden als DLC altijd gratis werd aangeboden, ik verwacht het echter niet meer.
maar ten tijden van halo 2 om die game maar ff te pakken. Kreeg je wel meer waar voor je geld. Wat ik me nog kan herinneren is dat de mappacks van halo 2 5 a 6 euro waren en kreeg je er 4 a 5 mappen voor terug.

Dat is niet meer te vergelijken met nu en was toen veel beter. Nu is elke uitgever een geld wolf geworden triest

[Reactie gewijzigd door iMasterspy op 14 april 2014 13:04]

Het probleem met betaalde DLC in de vorm van mappacks, is dat de community uit elkaar getrokken wordt. Er is maar een klein gedeelte dat bereid is om de DLC aan te schaffen, waardoor je van een volle server op een normale map, opeens in een lege server zit met een DLC map. En daar ben je als betalende speler ook de dupe van. (misschien in TF niet zo'n groot probleem als BF3/4 omdat: 6v6)

Ze kunnen wat dat betreft beter andere wapens, gamemodus, skins e.d. betaald maken dan de maps.
Andere wapens zou juist uiterst onverstandig zijn ipv met ongebalanceerde gameplay in dat geval. Ja de community wordt dan uit elkaar getrokken, en na verloop van tijd wanneer dit een probleem zal worden zal de developer er dan voor kiezen het gratis aan te bieden of met een fixe korting om dat probleem te verhelpen. Wanneer er echter meer dan genoeg spelers zijn, is dit geen probleem.
Volgens mij kreeg iedereen van Killzone Shadow Fall een paar nieuwe maps er gratis bij.

http://blog.eu.playstatio...-expansion-pack-revealed/
Killzone Shadow Falls geeft zijn multiplayer mappen Gratis te downloaden omdat ze geen verplinterde userbase wiillen.
Kijk als ze die DLC nu gratis gemaakt hadden , Dan had ik ook overwogen om het spel te gaan kopen . Maar hiermee hebben ze het voor mij verpest door nu in de zelfde richting te gaan als call of duty.
Als de prijs nu een beetje redelijk was. Maar ¤10 voor 3 maps? Nee dat gaat het niet worden. Het originele spel vond ik al duur voor de relatief weinige content erin.

Als ze die maps nu voor 0,99 cent per stuk zouden verkopen, dan zou ik, en vele met mij, niet twijfelen om het te kopen.
ben ik het helemaal mee eens, een volledig spel voor 50 euro verkopen en dan 3 maps uitbrengen voor ¤10 dat vind ik nogal een contrast..
Ben in totaal voor Titanfall inclusief seasonpass ¤60 kwijt geweest. Op die manier vindt ik het nog betaalbaar. Hetzelfde gedaan met BF4, gewoon met engelse taal. Werkt prima.
Dus je wil eigenlijk zeggen dat de prijs van dit map pack beter is te rechtvaardigen, omdat je de originele titel elders voor minder kunt krijgen want daardoor is de verhouding originele game/map pack nog beroerder?!

Sense, you make none.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 14 april 2014 16:43]

Wat? Met nieuwe spellen? Uhuh!
Off topic:

Niet nieuwe spellen, maar ze hebben wel best vaak soort sales! en goede titels die net uitkomen komen soms met 40% korting (maar dat afhankelijk per spel) ;)

Over algemene wacht ik tot winter / zomer sale
Ja dit doen ze met de Battlefield serie precies hetzelfde. Voor mij persoonlijk een reden om dit soort spellen niet zo snel meer te kopen omdat na een aantal maanden de helft van de servers maps draaien die ik niet gekocht heb. Als je vriendengroep met de DLC aan de haal gaat ben je indirect ook gedwongen om hierin mee te gaan en dat zie ik nooit echt zitten.

Ja je krijgt wel "extra" content voor een paar euro, maar als je alles bij elkaar optelt kom je zo boven de 100 euro uit voor een spel wat na alle DLC pas echt compleet is.

[Reactie gewijzigd door drjonkoe op 14 april 2014 10:41]

Ik ben ook niet zo van dit soort DLC's, zeker niet zo relatief kort na de release. Dat geeft mij geen stimulans om dit soort DLC's te kopen. Ik koop ze ook niet voor Battlefield, gewoon omdat ik 't niet nodig vindt. Er zitten vast heel leuke nieuwe maps tussen, maar als je met zo'n DLC komt, geef dan naast extra maps ook een extra speelwaarde in de vorm van een nieuwe multiplayer optie, persoonlijke skins of iets dergelijks. Iets wat voor jouw personage ook een meerwaarde heeft.

Maar goed, meningen zijn meningen :)
maar met battlefield heb je nog zoiets al premium voor 23 euro en dan krijg je gewoon alle dlc's.. daar kom ik wel over heen.. om nou voor elke DLC te gaan betalen, dat schrikt mij ook enorm af..

[Reactie gewijzigd door Bramzie op 14 april 2014 12:33]

Inderdaad… bij "Premium" voelt zoiets veel aannemelijker aan. Nu heb ik bij Battlefield 4 sowieso niet de intentie om DLC's te kopen als het spel zelf nog zoveel bugs heb (ik ga bugs niet met nog meer aankopen belonen), maar op zich kan ik me bij een "Premium" DLC nog wel wat voorstellen :)
Niet alleen in de richting van call of duty, ook zeer zeker in de richting van battlefield !

In battlefield 4 heb je voor sommige standaard-dingen van BF3 zelfs premium membership nodig ! (Platoons aanmaken bijvoorbeeld)

Edit: n.a.v. de comment van Ardjee het nog een keer geprobeerd , en deze restrictie is er inderdaad vanaf.

[Reactie gewijzigd door ongewoongewoon op 14 april 2014 12:38]

Ik kon anders zonder premium gewoon een eigen platoon maken in bf4. Je moet alleen minimaal rank 10 zijn voordat je deze aan kan maken.

Toch vind ik het jammer dat weer de zoveelste shooter extra maps aanbied voor een vrij groot bedrag. Persoonlijk vind ik 10 euro voor 3 maps wel erg veel.
Je hebt gelijk ik heb mijn comment aangepast.
CoD? no freaking way, ik HAAT CoD, maar TF is zeker vernieuwend en in mijn optiek sterk vergelijkbaar met UT/Q3/Halo/Tribes. Dit vanwege de trickjumps, snelheid en diversiteit van potjes.
Alles behalve CoD!!

Deze 'dlc' zal gedeeltelijk ook via de reguliere patches bij iedereen beschikbaar komen.
- Tevens komt er een 2 vs 2 'last titan standing'
- Custom titans (??)
- Additionele gamemodus
- 3 verschillende maps
- iets met #hashtags
- burncards voor titans
- nieuwe burncards
- esport gaat komen
- private matches (laatste patch geintroduceerd)

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 14 april 2014 10:40]

Ik vind de toevoegingen helemaal top. Maar wat ik graag zie zijn wat meer wapen variaties. Ik ben echt een assault rifle speler, en daar zit er maar een van in de game. Na lvl 35 zijn mijn challenges wel op en moet ik heel awkwardly mn muis in gaan stellen op autofire om de semi-auto rifle een beetje full-auto te maken. Ik heb dan liever een AR met meer damage maar minder fire rate, of met een hele snelle fire rate maar een kleine magazine size.
Helemaal mee eens, Holhuizen.

Ik vind 10 euro nogal geld voor 3 nieuwe maps. Titanfall is echt een meesterlijk spel alleen het is zo jammer dat Respawn met EA in zee is gegaan en nu enigsinds verpest wordt door paid DLC en season passes.

Ik koop hem dus ook niet.
Ach, je betaald in iedergeval niet 60 euro voor 4 dlc's. Bij titanfall is het 20 euro voor 3:). Ik vind dat nog een redelijke prijs en het is niet zoals CoD.. Weer alles hergebruiken, gebouwtje hier gebouwtje daar WHOALLA! nieuwe map...
meen je dit serieus of maak je een grapje, dus omdat ze DLC maken wil je het spel niet meer kopen. dus omdat de Last of Us ook DLC maakt wil je het niet kopen omdat het dan teveel op COD gaat lijken. dus een spel mag geen DLC maken omdat ze dan teveel op COD lijken????
Blijkbaar zitten op deze site veel "tweakers" die het niet zo op E.A hebben (Origin) en zijn helemaal te spreken over Steam en de STEAMcontroller (waarbij de knoppen verkeerd gepositioneerd zitten) en laten zich flink naaien door de dezelfde aanpak als E.A en vervolgens spelen ze desbetreffende titel niet en hebben ze wel commentaar!

#Ontopic

Zoals al eerder aangegeven (ook in het artikel) bevat de investering 10¤ 3 maps, maar kun je op origin ook de season pass kopen waarbij het nog goedkoper is!
ik heb echt niks tegen EA, het is tegenwoordig een trend om EA te haten en als ik dan kijk naar de redenen die mensen geven om EA te halen dan slaan ze nergens op
Je hebt gelijk, een game is pas goed als je er gratis dingen bij krijgt...
:O

Daarnaast speelt Titanfall heerlijk weg en die nieuwe maps klinken top!

T

[Reactie gewijzigd door Jedi Geub op 14 april 2014 10:39]

Een game is pas goed, als ze een volledige versie opleveren bij de release ;) Niet als je "extra" dingen er gratis bij krijgt...

Ik vind het erg jammer dat je je zo over je heen laat lopen, kom op een DLC amper een maand na release...

[Reactie gewijzigd door jarrin op 14 april 2014 10:40]

We kunnen heel boos gaan doen of DLC wel of niet gratis moet zijn.

Het voordeel is je hoeft het niet te kopen. En jouw argument dat de game niet volledig zou zijn... tsja die deel ik niet. Nogmaals DLC is een xtra waar je vrij bent deze wel of niet aan te schaffen.

Prima deal en als je het vergelijkt met de release van battlefield kun je toch wel stellen dat Titanfall de zaakjes beter op orde heeft.
ik snap het punt, maar in praktijk werkt het toch anders. Bij BF 3 en 4 bijvoorbeeld is de speelgroep enorm versplinterd in have's en have nots. Dat krijg je natuurlijk bij (voornamelijk) multiplayer games.
Ik vind, vooral bij multiplayer, betaalde DLC een slechte zaak.
Een ander verhaal is het bij een game als Bioshock. Daar werkt DLC dan weer uitstekend vind ik.
Ik ken Titan niet maar om te bepalen of een game af is kun je het beste de content vergelijken met toen games nog niet met het rare DLC princiepen werkte maat gewoon met een volledige release kwamen en vaak in een aantal patches ook nog wat maps of andere content toevoegde.

In de vergelijking gebruik ik bijvoorbeeld vaak Battlefield 1942, Wolfenstein ET en Mafia 1. Als je die games dan af zet tegen veel van de games van nu (inclusief hun eigen opvolgers) dan kan je toch niet anders dan concluderen dat het erg dramatisch is gesteld met wat men de mensen nu voor probeert te schotelen.
BF3 was bijvoorbeeld pas na alle DLC te vergelijken met BF1942 in totale omvang en bij BF1942 kamen toen nog twee volwaardige uitbreidingspakketten. Daarbij was bij BF3 ook nog het probleem dat ze totaal verschillende type mappen aanboden waardoor veelal de helf je niet aan sprak terwijl bij BF1942 dan wel alles dan wel niets je lag maar als het je lag was het dus nog meer content.

Er zijn overigens ook nog altijd wel games die het ook nu nog goed doen. Arma 3, maar ook Tomb Raider is echt een volledige game die je een lange tijd bezig weet te houden zonder DLC nodig te hebben.

Tip is dus om eens het met zulke games te vergelijken.
'Je hoeft het niet te kopen'. Dat klopt. Maar ken je termen als 'peer pressure' en de economische principes van 'preference / reference drift'?

De marketeers van EA in elk geval wel, en jij doorziet het niet. De vergelijking met BF is om die reden ook heel typerend voor dat gebrek aan inzicht, want ook BF is een DLC-game bij uitstek die in zeer uitgeklede staat in de retail komt en enkele maanden later (of eerder, als BF4 niet zo'n bugfest was - sterker nog de DLC had zelfs na de toezegging prioriteit boven bug fixing, zo bleek) strooit men met DLC's van tientallen euro's.

En ondertussen, zoals sunkillmoon aangeeft, versplintert de multiplayer ook nog eens, dus ALLE spelers hebben daar last van terwijl ze beide gewoon geld in de game hebben zitten. De marketing en de DLC zorgt voor een potentieel nadeel bij de kopers van het product. Hoe krom wil je het hebben?

Ik voer 'je hoeft het niet te kopen' dan ook zeer letterlijk uit en blijf ver van deze titel in zijn geheel, niet in de laatste plaats vanwege EA. Want die zijn heus nog niet klaar met geld scheppen.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 14 april 2014 16:33]

Heel veel haat naar EA.. prima, nogmaals je hoeft het niet te kopen. De game is prima zoals hij nu is anders had ik er niet zoveel tijd in gestoken.

Wordt een beetje moe van al die mensen die meteen beginnen te kermen over DLC...
Vind de game op dit moment al compleet. Niets op aan te merken.
Extra maps of nieuwe zaken in de game is alleen maar mooi meegenomen
Dit is 1000x beter dan de praktijken van sommige Facebook en iPad games.
om deze reden koop ik nooit games bij release! eerst dik 50 euro betalen voor de game ( gemiddeld zeg niet dat deze game ook 50 euro was ) om daarna 20 euro per DLC extra bij te leggen.

ik wacht meestal gewoon een jaar dan komen de GOTY edities uit met alle dlc's erbij in voor de zelfde prijs. :)
Idem. DLC die binnen een jaar na release uitkomt had in mijn optiek gewoon de game moeten zitten. Die content lag namelijk al op de plank bij release.

Prima dat er DLC is, maar dan moet het origineel wel dermate uitgebreid en volledig zijn dat de DLC echt voelt als een expansion en niet als het 'compleet maken' van je aankoop. Zodra ik zelf dat gevoel krijg is het een budgetbak aankoop geworden voor me, of ik sla 'm gewoon over. Ik voel me gewoon hard genaaid anders, en om kort te zijn is dat ook zo. Natuurlijk kan je aanvoeren dat dat 'de prijs is' voor een product dat je gelijk met release wil hebben, maar iedereen weet dat het een slim marketingspelletje is om de consument maximaal geld uit de zak te kloppen tbv de winstmarge. Temeer omdat bij een digitaal product van schaarste geen sprake kan zijn.

Wat mij betreft had men de naam DLC nooit in het leven geroepen en als zodanig misbruikt. Het is zó dom. Een Starcraft expansion koop ik zonder blikken of blozen. Een Diablo 3 expansion leg ik zonder moeite 30 euro voor neer. Maar dit soort 'puzzelstukjes' binnen een volledige game? Ik begrijp er NIETS van dat de consument zich nu nog zo laat belazeren. CoD was voor mij ook voorbij na de allereerste map pack in MW1 - letterlijk mijn slechtst bestede 15 euro ooit.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 14 april 2014 13:33]

De hoofdvogel was de DLC in de mobiele versie van Wipeout Pulse. ¤6 voor 2 circuits, en dan nog 's ¤6 voor dezelfde circuits in de andere richting.

Of natuurlijk skins in League of Legends. ¤15 voor Mecha Kha'Zix want 'm was moeilijk te maken wegens de evolutions die elk een eigen animatie vereisten, ¤20 voor die Ezreal-skin. Ondertussen Skyrim ¤50 bij release met honderden animaties voor humanoids alleen al plus een enorme wereld en alle quests en objects etc.
Geinig dat je Skyrim noemt, voor die 50 euro heb je zelfs toegang tot de mod tools en alle content, hét voorbeeld van deze tijd dat moddability nog steeds een bijna-garantie is voor langdurig succes en een trouwe fanbase. (Hoewel nu juist de animatie kwaliteit van TES niet geweldig is maar OK :D)

Bizar dat anderen het licht niet willen zien.

Bij een F2P zoals LoL vind ik het dan weer volledig anders. In Dota2 kwamen ook skins langs van 30 euro... maar daar mag het, dat is een spelletje van commercie en marketing en er is geen instapprijs, dus dat rechtvaardigt wat meer reclame in de game zelf. Dát is juist ook de reden dat een DLC bij een 'volwaardige game' zo krom voelt. Bij een F2P kan je als consument bij wijze van spreken 'kosteloos met je voeten stemmen'. Staat het microtransactie-model in de game je niet aan dan kap je er gewoon mee, dus daarop is een sterk elastisch vraag/aanbod spel aan de gang, terwijl dat bij een B2P game veel minder zo is omdat je er in hebt geinvesteerd.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 14 april 2014 16:08]

Ik weet het, ik werk al twee jaar aan mods voor Skyrim. :) Dat is de ¤50 meer dan waard.

Het verschil is: je koopt DLC voor Skyrim omdat je het spel goed vind en meer wil (of omdat je mods wil spelen die de DLC vereisen) maar als je Titanfall speelt dan MOET je de DLC kopen of anders kun je op een groot deel van de servers niet langer terecht.

En in LoL heb je microtransactions niet nodig... tenzij je serieus wil spelen, want dan moet je ofwel duizend matches spelen eer je de beste champions in elke rol kunt unlocken plus de nodige runes en runepages, ofwel betalen. Ondertussen worden champions continu gebufft en generft en wanneer je klaar bent zijn de helft van je champions alweer unviable en moet je de nieuwe beste champions kopen.
Het gaat niet om de gameplay, maar om de DLC-opties ;)
Daarin blijkt het toch echt een EA game te zijn. Kijk maar is naar BF4. Het is gewoon wachten tot men keer zat is om zoveel uit te geven voor een game.
Respawn zijn de oude makers can Call of Duty, van Activision.
ze hebben DLC als mappacks practisch uitgevonden en melken het daar tot het extreme in uit.

verder is er ook een Season pass voor 29.99 (in tegenstelling to premium 60$ of 60$ voor de season pass in Cod) de DLC is dus goedkoper en de season pass ook.

granted ik vind het ook teveel geld en ga het er zeker niet voor betalen, maar om EA hier weer direct de schuld van te geven slaat nergends op. Activision en andere uitgevers doen hier net zo hard aan mee.
Dat geloof ik zeker , lijkt me ook zeker een heel leuk spel en inderdaad beter. Maar daar gaat het me niet om , ik baal gewoon dat ook dit spel weer betaalde dlc krijgen met alle gevolgen van dien. Neem bijv Arma 3 daar krijgt nu iedereen de gratis dlc. :)

[Reactie gewijzigd door holhuizen op 14 april 2014 10:52]

Maar je moet in je achterhoofd hebben dat dit een spel is van uitgever EA.
Zulke uitgevers zoals EA/Ac en noem zo maar op zullen al is het een maand later een DLC uitbrengen tegen een betaling. Dat is de normaalste zaak tegenwoordig bij zulke games. Of je het wilt doen ja je kan ook gaan protesteren en hopen dat de uitgevers alles of meerendeels gratis gaan geven al denk ik niet dat snel gebeurt.
Zit nu op pakweg 90 uur spelen, heb mijn twijfel momenten gehad of ik het wel leuk vond maar die is wel weg, en over skills, TF is echt wel een skilled game en vooral als pilot dan.
Ik vind het jammer dat veel gamestudios/uitgevers steeds vaker 10 a 15¤ kostende DLC's maken. Gelukkig zijn er nog genoeg bedrijven (veel indie maar ook Rockstars) die gewoon gratis uitbreidingen uitbrengen. :)
klopt wat je zegt, maat vergeet niet dat rockstargames dat deed ter compensatie van de problemen met gta online.
Rockstar houdt geld over want sommige topspellen brengen ze niet uit voor de PC }>

Anyhoe, ik vind 10 euro voor een DLC op een spel dat een paar maandjes oud is ook veel te bont. Het lijkt wel alsof er voor 32 euro niet meer een compleet en werkend spel gemaakt kan worden met een behoorlijk aantal maps.

Voordeel voor de producent is natuurlijk dat men pas DLC hoeft te maken als het spel populair blijkt te zijn. Maar de consument krijgt daardoor dus een half spel voor de volle prijs. [update] en een volledig spel voor de dubbele/driedubbele/vierdubbele prijs. [/update]

[Reactie gewijzigd door moreasy op 14 april 2014 11:41]

¤10,00 euro gedeeld door 3 maps is ongeveer ¤3,33 euro per map(afgerond). Wat nu het probleem is zie ik niet?
Ja DLC's zijn ongewenst, zeker als je ¤50 euro voor een spel neer heb geteld maar die mensen moeten ook geld verdienen (daarom koop ik dit soort games ook nooit)
Je zegt dat DLC's ongewenst zijn, dat 50 euro voldoende is voor een game en dat jij dat soort games nooit zal kopen. Maar 3,33 euro voor één map vind je wel kunnen? Prima als ze maps willen verkopen maar maak het dan 0,99 euro per map (zoals hierboven ook al ergens geopperd is). Een veel schappelijkere prijs waardoor veel meer mensen het zullen kopen.

De game kostte 60 euro, en daarvoor krijg je 15 maps, de game zelf, voertuigen, personages, het hele totaalplaatje. Voor een zesde van die prijs krijg je slechts 3 extra maps. Duur grapje!

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 14 april 2014 11:34]

Het grote punt is het totaalplaatje wat jij net aanhaalde. Ik vind dat de Game industrie gigantisch aan het melken is en er geen kwalitatief goede hoogstandjes worden gemaakt (uitzonderingen, Bioshock Infinite bv, daar gelaten).

Er is (bijna) geen enkele game meer wat geen DLC bevat, of eigenlijk, een DLC dat daadwerkelijk wat toevoegt aan het bestane spel. Een map, een wapen meer of minder dat kan ik geen DLC noemen (eerder geld afpakkerij). Een heel nieuw verhaal, onderdeel of proloog van een verhaal binnen een spel vind ik wel een echte DLC waar ik echt wel voor wil betalen.
Yup, en EA is koning van de melkers. Maar het word echt met de dag gekker. En dan nog maar niet te spreken over microtransactie's die veel spellen zullen krijgen. 2-3 euro voor een weapon skin in cod is gewoon belachelijk. tijd dat die gaming bubble maar eens explodeerd.
ze dwingen je heus niet om DLC te kopen. als mensen meer willen dan kunnen ze dat voor 10 euro kopen en anders niet.
Speel zelf geen titanfall maar dat matchmaking met hashtags klinkt als iets compleet nieuws (dus ook voor andere games). Betere matchmaking zouden meer games kunnen gebruiken dus ben benieuwd naar wat dat in houdt.

[Reactie gewijzigd door Genetai op 14 april 2014 10:51]

Ik ben nog steeds aan het twijfelen om Titanfall te kopen. Ik ben bang dat ik te weinig waar voor m'n geld krijg in de vorm van weinig wapens, maps en variatie (wat ik tot nu toe gezien heb). Wil hem dan ook eerst zelf spelen voor ik een beslissing maak. Heb helaas niet de beta kunnen spelen. Maar een demo in de vorm van 1 multiplayer map zou wel leuk zijn.
Daarnaast vind ik de snelle komst van DLC al een minpunt. Het lijkt zo wel of de makers toegeven dat de lol er snel af is en op deze manier nog de spelers proberen vast te houden (en daar vervolgens nog geld uit willen slaan)
Ben laatst zelf begonnen met Titanfall. De game was enorm duur met de season pass, maar als ik zie dat DLC ¤10 per pack kost ben ik toch wel blij met mijn investering.
Ik heb die Season Pass voor 20 euro gekocht. Ik heb geen problemen met DLC, de gameindustrie is niet meer wat het 10 jaar geleden was en als het spel goed is en ik er dus genoeg tijd in kan steken/plezier van kan hebben maakt het mij niet uit. Titanfall werkt gewoon goed, ik vermaak me nog steeds ermee. De enige DLC waar ik echt spijt van heb is Premium voor BF4, een niet functionerend spel waar je 50 euro voor premium betaald. Weggegooid geld.