Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 166 reacties
Submitter: Stewie!

Cheaters in Titanfall mogen de game wel blijven spelen, maar alleen tegen andere cheaters. Respawn omschrijft het als het 'Wimbledon van de aimbot-wedstrijden' en stelt "hopelijk heb je de beste aimbot die er is, anders kan het nog frustrerend worden voor je. Succes."

Respawn kondigt de maatregelen aan op de officiële Titanfall-website. Vanaf vrijdag 21 maart worden mensen gestraft voor het valsspelen in Titanfall. Sinds de release van de game is de ontwikkelaar al bezig met het verzamelen van data over de cheaters. Spelers die betrapt zijn kunnen ook niet om de veroordeling heen door hun niet-valsspelende vrienden hen te laten uitnodigen voor een lobby: wanneer dat gebeurt, worden alle spelers in de party behandeld als cheaters voor zolang de sessie duurt. Voor hoe lang de straf voor cheaters geldt, is niet bekend. Mensen die vinden dat ze onterecht een ban hebben gekregen kunnen Respawn mailen.

De ontwikkelaar gebruikt het FairFight-systeem dat ook in Battlefield 4 gebruikt wordt. Dat is een anticheat-engine die niet de pc's van spelers inspecteert of constant zoekt naar hacks, maar in plaats daarvan handelingen naast een aantal statistische markers legt om cheats te detecteren. Hoewel FairFight volgens de beschrijving werkt met een systeem van waarschuwingen, restricties en schorsingen, lijkt dat bij Titanfall niet aan de orde. Daar worden valsspelers van het ene op het andere moment naar het 'Wimbledon van de aimbot-wedstrijden' verhuisd.

Titanfall cheater

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (166)

1 2 3 ... 7
Ik denk eerlijk gezegd dat Respawn op zoek is naar het uitbreiden en verbeteren van hun "tool" om hackers op te sporen. Wall-Hacks, Aim-Bots, ... zijn enkele waar de tool zich op zal focussen.

Aan de ene kant, betekent het dat je kan cheaten en geen zorgen hoeft te maken over het betalen van nog eens 60 alleen maar om het spel te spelen.
Aan de andere kant betekent het dat Respawn / Fairfight in principe een gesloten verwijzing moet hebben waar het allemaal gegarandeerd is. Ongetwijfeld iedereen zal cheaten om het te testen. (Je zult vrij veel moeten cheaten op die "Wimbledon Server" om zelfs kans te maken op een kill met al die cheaters :P ).

Voor een statistieken-gebaseerde anti-cheat zoals Fairfight, is het een schat aan gegevens die een "cheaters'league" zou kunnen aanbieden en is dan ook het equivalent van een nucleaire bom in de cheaters wereld. (De vrijwel onbeperkte hackerspool zal statistieke gegevens verzamelen om de anti-cheat verder te verbeteren.)

Het kan een dag betekenen dat aimbots niet beter zullen zijn, dan de aim-assist op Xbox zonder te worden verbannen naar de cheaters'league.
Ik vind het prachtig!
Het GTA systeem over genomen, ik juich dit alleen maar toe.
Ergerde me altijd al aan cheaters in elke fps op de pc, uiteindelijk ben ik er maar mee gestopt.

Meer bedrijven mogen dit van mij toepassen.
Het verschilt sterk per FPS hoeveel cheaters je tegenkomt. In BF3 en BF4 kom ik ze zelden tegen. Maar bijvoorbeeld Modern Warfare 3 was heel snel vol met cheaters. Daar stopte ik met de multiplayer omdat na een tijdje er minstens een cheater op de server zat. Zoniet meer. MW2 viel het nog mee toen ik dat speelde.

De effectiviteit van oplossingen als PunkBuster, Fairfight etc. zet ik altijd vraagtekens bij. Doorgaans is mijn ervaring dat cheaters door de admin van de server gebanned worden dan dat de anti-cheat oplossing ze vindt.
Een beetje 'goede' cheater is puur statistisch niet eens te vinden, enkel vanuit de anti-cheat. Aimbot die 90graden kan draaien en perfect volgt (dat is ook reden waarom je ze in BF minder ziet, bulletdrop) zijn veelal het gros van de 'installeren en knallen maar' mensen.

De betere zetten FoW detectie op 2-5% max, random shotburst aan en gaan moedwillig aantal keer dood. Maar varieert verder per game, meeste cheats hebben de basics als aimbot, wallhack etc, maar bij diverse games kan je zelfs voorbij de regeltjes, quickreload, no-recoil, quick-use (defuse in krap een seconde) of zelfs limieten overrullen (maximaal aantal granaten etc).

Gros die gewoon ergens een cheat download is vrij snel gepakt door PB/FF of AHS, maar de betaalde varianten worden bijna realtime bijgewerkt als er een anti-cheat update is gekomen en bieden complete scripts aan om je cheat zo onzichtbaar mogelijk te houden.
Waarom zou je zo willen cheaten dat je statistisch niet gevonden kan worden? Ik snap het sowieso niet. Als je als wielrenner doping pakt dan heb je de kans om een mooi salaris binnen te slepen en nog steeds moet je er alles voor geven om het te maken in de wielersport. Cheaten in een fps is alleen maar spelbederf voor de anderen en je wint er niks mee, misschien wat extra experience en dat er gehaat op je wordt. Een k/d ratio van 2 is alleen maar cool als je het ook door je skill (of door noobs) kan binnen slepen.

CoD4 was bij mij de ergste. Ik had die 2 jaar geleden gekocht, het spel is superleuk maar werd gewoon gepest door 100%aimbots. In Black Ops heb ik heel weinig cheaters gezien, wel heel veel andere spelers die maar in chat roepen dat iemand aan het hacken is terwijl die andere gewoon beter speelde.
Waarom gebruiken mensen de bekende idkfa of iddqd? Of GTA5's godmode, superpunch, carspawn, superjump? Voor de winst? Nee, voor de lol.

Net zoals mensen helemaal geilen op K:D in FPS of DPS in MMO's, PVP kills op lowbies (gankin) of achter de enemy line gaan zitten campen, waar daar voor hun de lol is, is voor een cheater dat zijn lol. Sommige om te trollen, anderen om te compenseren, of gewoon dat klein beetje voorsprong te hebben om het voor zichzelf leuk te houden (wat je zeker bij grote fights als BF niet eens merkt).

Praat ik het goed? Absoluut niet. Maar de term 'spelbederf' is net zo erg bij de niet cheaters als bij de cheaters. De corpse-gankers in MMO's, de heli-drop-C4 in je basis BF spelers, de 'ROFL I FOOK UR MON' chatters in Titanfall, de 'maak irritante geluiden via voicechat' mensen, of teamkillers in shooters (FF on), allemaal mensen die jouw spelplezier kunnen bederven.
Je lijkt er verstand van te hebben. Gewoon een vraagje, vanwaar deze interesse? In BF3 werd ik laatst verdomd vaak uit de lucht geschoten door een andere jet. Leek me net iets te toevallig, al zijn er hele goede piloten bij. Hoe kan je zo iets herkennen?
Dat is het probleem, als een cheater het echt goed doet is ie niet te herkennen.
Alhoewel ik denk dat je dit beschreven niveau cheaters niet snel in een public servertje tegen zal komen. Dit soort activiteiten komen meer voor in compititie verband. Clan wars en dergelijke. Ranking ladders.
Ik speel BF4 altijd op servers met Punkbuster i.c.m. GGC-stream. Vrijwel elk potje dat ik speel zie ik dat er wel twee of drie spelers gebanned zijn door Punkbuster of GGC.

Ook als je op de bovenstaande link drukt naar GGC-streams dan heeft Battlefield 3 een enorme lijst aan banned cheaters. Er zijn voor BF3 / BF4 verschillende hacks, maar die zijn niet altijd even opvallend:

- aimbot, zelfs voor snipers waarbij automatisch de juiste mikhoogte wordt aangepast i.v.m. gravity in BF
- aimbot voor jets / heli's met auto flares functie
- wallhack
- spothack waarbij de cheater een melding krijgt als iemand hem heeft gespot
- no recoil (wapenterugslag) hack
- enemy-tag hack waarbij elke vijand op je scherm getagged is

Er zijn dus genoeg hacks en jou stelling dat je in BF zelden cheaters tegenkomt ben ik het zeker niet mee eens. Ik ga er eigenlijk standaard al vanuit dat er op elke server wel een cheater zit...


Deze cheat punishment doet me trouwens veel denken aan Red Alert 2. De basis van spelers die het spel illegaal gedownload hadden ontplofte daarbij na 5 minuten spelen.
>No recoil is NIET te detecteren tenzij je mensen spectate en ook weet waar je naar moet zoeken... En dan nog >.>

No recoil komt waarschijnlijk een stuk vaker voor dan de andere zooi omdat je voor no recoil alleen een mouse-macro in hoeft te stellen, geen heel framework hoeft te downloaden, en zo dus ook niet door GGC of wat dan ook gedetecteerd kan worden.

Er zijn nog veel meer hacks in BF, vooral de damage multiplier is in BF3 vaker voor aan het komen... (1shots, elk wapen).

Met dit in het achterhoofd kan ik je nog steeds verzekeren dat de hoeveelheid hackers in BF4, zover ik heb gezien, reuze meevalt. BF3 zie je ze nu wel een stuk vaker, kan wel iets te maken hebben met de origin bundle en dus 100 copies van de game voor 1 euro...

In BF4 is het meestal een combinatie van de (on)kunde van de spelers i.c.m. dingen als verkeerde personen weergeven op je killcam, vage "netcode" onzin e.d.

@titanfall

Prachtig concept, beetje jammer als je een false positive flag krijgt dan maarja :)

[Reactie gewijzigd door Brodo op 27 maart 2014 13:45]

Ik kwam en kom ze anders erg veel tegen in BF4 (en BF3). Ligt volgens mij erg aan welke servers je speelt.

Vind dit een erg mooie oplossing. Sterker, van mij mogen ze dit doorvoeren in elk spel. Cheaters tegen cheaters...
veel mensen zeiken dat spelers cheaters zijn... als je eens wat beter zou zijn zou je weten dat niet iedere goede speler met een K/D van 20 een cheater is. ik ben al in geen tijden meer een cheater tegen gekomen op BF4. er zijn wel echt heel veel gasten die verdomd goed zijn. maar als iemand een echte aimbot heeft.... of iemand schiet verdomd goed.... dat verschil merk je prima!

[Reactie gewijzigd door sygys op 27 maart 2014 14:34]

Ik heb in de "sir" server gisteravond toch gezien dat er 4 mensen in 1 game automatisch gekicked werden door een soortgelijk systeem, dus ik beschuldig verder eigenlijk niemand. Ze werden eruit gegooid vanwege minimaal 95% accuratie.

Daarnaast vind ik dat jouw comment over "hoe goed" ik zou zijn, compleet ongepast en gebaseerd op lucht is.

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 27 maart 2014 15:38]

Doorgaans is mijn ervaring dat cheaters door de admin van de server gebanned worden dan dat de anti-cheat oplossing ze vindt.
Doorgaans is mijn ervaring dat de goeie spelers beschuldigd worden van het gebruik van hacks en gebanned worden. En dat dat gedaan wordt als je beter bent dan de admin :p.
BF4 zit VOL met cheaters, maar niet te spreken over het aantal aimbot-noobs in BF3. En vaak doet de admin rustig mee (Metro).
Tja dat ligt er aan op welke server je speelt, een server met een goed team van oplettende admins zal je nauwelijks hackers tegen komen.
Ik ben zelf bij MW2 gestopt, toen in een gamelobby 4 hackers zaten (je maakt me niet wijs dat je spawnt en binnen 1 seconde elke speler op de hele map een headshot geeft 8)7, ongeacht hoeveel muren er tussen zaten)
De enige 100% effectieve anti-cheat is menselijk toezicht. Admins op hun eigen servers met een mooi geornamenteerde banhammer naast hun bureau.

In veel games waarschuwen de anti-cheat maatregelen (of spelers) een admin, die vervolgens bepaalt of het echt een cheater is. Zo heb je niet veel mankracht nodig, zolang er maar iemand in de groep het chat-window heeft openstaan, en kun je alle false positives filteren.
Zeer goed gevonden. Laat iedereen die niet volgens de regels wil spelen maar tegen elkaar hun lusten "bot"-vieren (snapjehem?)
Superrr!! Ware het niet dat FF in BF4 niet werkt. Ik hoop dat het in TF anders gaat worden.

Edit: Min gezeik hier, hoezo is dit OFFtopic?

[Reactie gewijzigd door crazylemon op 27 maart 2014 13:55]

team fortress?

titanfall zal een eigen/nieuwe afkorting moeten verzinnen :p tifa ofzo
TTF?

ontopic:
Geweldige actie van Respawn, zo spelen de spelers die voordeel behaalden met hacks, toch op een soort gelijk niveau met mede hackers en worden de niet-hackende spelers met rust gelaten!
Ik snap niet waarom iedereen hier zo blij mee is terwijl het eigenlijk een strafvermindering is voor cheaters. Eerder resulteerde een ban werkelijk in het niet meer kunnen spelen van een game. Nu kan men gewoon blijven doorspelen maar dan in een omgeving met alleen maar cheaters.
Zelf denk ik dat door het op deze manier te doen dat de cheaters tegen andere cheaters gaan spelen goed is omdat dat meestal helemaal niet het geval is lijkt mij. Nu zullen ze tot een zekere mate door hebben hoe ze de gameplay verpesten voor andere spelers, omdat ze het zelf ondervinden. Ik denk dat ze hier dan meer van opsteken en het minder snel weer gaan doen dan bij een tijdelijke ban... een permanente ban is natuurlijk de beste straf, maar dat zo goed zijn de tegenwoordige anti cheat systemen nog niet om dat eerlijk te kunnen doen.

Side note: ik ken persoonlijk geen cheaters dus ik weet ook niet hoe ze erin staat en zijn dit dus slechts speculaties...
Ik heb inderdaad dezelfde visie. Denk dat het juist goed is laat ze maar merken hoe vervelend het is dat mensen vals spelen en het verpesten voor andere. Van mij mogen ze het nog verder uitbreiden en er super bots ingooien. Mij hebben ze allang weg gepest van de PC. Speel nu op de console maar eigenlijk van de zotte....
Van mij mogen meer games dit voorbeeld volgen...
/ Denkt even niet aan alle cheaters op de consoleversies van CoD4-5-6 (anderen heb ik niet gespeeld)

Ja, je hebt een punt, cheaten is enkel voor PC games... 8)7
het is ook meer een dikke neus naar cheaters, zodat ze er een les uit halen..

op deze manier ervaren de cheaters hoe irritant het is om tegen aim botters of ander soort cheaters te spelen.
Betwijfel dat een cheater serieus door zal blijven spelen wanneer hij in de special olympics league geplaatst wordt.

Cheaten is enkel leuk vanwege alle rage die je (als cheater) krijgt van niet-cheaters. Trots op hun overwinningen zullen ze echt niet zijn, ze weten immers best dat ze aan het cheaten zijn.
Wanneer je dat wegneemt wordt cheaten heel snel heel saai (omdat aimbots ed. ook alle -gameplay- elementen van plezier maken wegnemen).

Wellicht dat ze het 5 minuten zullen uithouden alvorens een 2e account te kopen/activeren.
Ik ken iemand die vroeger veel in CS cheatte en die had op 't eind volgens mij wel een stuk of 8 steam accounts allemaal met enkel CS (VAT banned). :+
Nu geven ze de speler de mogelijkheid om vals te spelen, maar dan wel tegen andere vals spelers. De toegevoegde waarde van het vals spelen boven eerlijke spelers wordt dan ontheft omdat iedereen vals speelt.

Dit moedigt niet direct het vals spelen aan, maar ontmoedigd ook niet. Ik snap dan ook dat spelers hier anders tegen aan kijken. Vanuit het standpunt van Respawn snap ik ook dat ze kopers van hun spel gewoon de kans willen geven om te spelen, al dan wel op een gelijkwaardige manier.
De enige reden om valsspelen tegen te gaan is dat het ten koste gaat van het plezier van spelers die wl eerlijk spelen - maar dat is met deze oplossing niet meer van toepassing.

Ik vind het een hele volwassen oplossing: mensen die het leuk vinden om te klooien en hacks te ontwikkelen kunnen zo hun gang gaan, en eerlijke spelers hebben er geen last van.
Heel simpel. Het is veel fijner om 100% blijf spellers te hebben die allemaal op hun eigen nivo kunnen spelen, ipv mensen uit te sluiten, om welke reden dan ook.

Zo vind ik ook dat gevangenen in nederland meer moeten kunnen sporten en spelen, zodat wij er weer op kunnen gaan gokken via www.hollandcasino.nl of iets van dergelijke aard.

Straf niet om het straffen. Heeft geen zin. Je straft er 1 en er staat zo weer 1 ander op. Komt bij, dat het blokkeren van speler ook wel eens fout gaat en dan krijg je weer gezeik van mensen die onterecht geband worden of juist niet geband worden. Nu is iedereen blij.

Wat ik mij af vraag: Iedereen is blij . Waarom ben jij nu niet blij. Hou jij van straf?
If you can't do the time you shoudn't do the crime.
Als jij niet om een ander geeft, geeft een ander niet om jou. Dan is alleen nog de vraag: Wie schiet eerst.
onliners a gogo
Mijn perspectief als iemand die lang heeft gecheat in CS 1.6. Iemand die een ban krijgt maakt een nieuwe account aan. Of gebruikt een 3e party loader om toch in het spel te komen. En komt dus weer terug in je player pool. Maar ik speelde ook periodes in haxxer servers als ik geen zin had ik weer een nieuwe account maken. Ik kon toch spelen en hacks tunen, maar was wel uit de player pool.
Dit moeten ze inderdaad eens bij BF4 gaan doen. Laat die cheaters lekker tegen elkaar spelen, kunnen de mensen die wel eerlijk willen spelen eindelijk weer eens een normaal spel spelen.
Ik dacht net hetzelfde. Alsof dat het anticheat programma op BF ooit goed gewerkt heeft...
Grote voordeel is dat ze dan ook weinig meer hebben aan de cheat en ook eens voelen hoe ontzettend irritant dat kan zijn. Persoonlijk zou ik nog wat meer doen dan alleen maar in een andere server stoppen, ik zou een permanente indicatie willen zien bij hun naam dat zij gecheat hebben en bij langer gebruik of 2de keer dat ze dit weer proberen perma ban op het account. Ze moeten dit maar eens wat harder aan pakken.
Geniaal plan idd. Zo ervaren al die mannetjes aan den lijve hoe verschrikkelijk dom het is om met een aimbot te spelen. Daar hebben ze normaal geen last van, als ze winnen, en gezien ze waarschijnlijk 13 zijn en hun vermogen zich in een ander te verplaatsen gelijk is aan dat van een stuk koraalrif, is het maar goed dat ze het 'voelen'. Leren ze het snel af.
Zeer goed gevonden. Laat iedereen die niet volgens de regels wil spelen maar tegen elkaar hun lusten "bot"-vieren (snapjehem?)
Ik hoop wel dat ze een beetje decent onderzoek doen, hoe vaak ik wel niet van server afgetrapt ben op verdenking van cheaten, gwn omdat de admin meekeek en vond dat ik onmogelijk zo goed kon zijn...

Wel een betere straf dan permanent uit de game geweerd worden though :+
Knap, ik hoop dat ze dit in meerdere games gaan toepassen.
Kwil de frustraties van die gasten wel es zien, als hun aimbot verliest omdat die van een andere net iets beter is :p
Er zijn anders al meerdere games die dit doen. Het gebeurt op de achtergrond en het is niet vooraf bekent gemaakt.
Het van tevoren aankondigen kan natuurlijk ook resulteren in minder cheaters. Ik neem aan dat dit een van de redenen is waarom ze dit juist niet op de achtergrond doen.

Daar voeg ik aan toe dat ik het een goede zet vind, laat ze elkaar maar lekker kapotspelen, worden ze er snel genoeg zat van en stappen ze hopelijk terug op het normaal gamen i.p.v. het spel helemaal naast zich neer te leggen.
Wat in mijn ogen het probleem is van het niet adequaat straffen van hackers is dat ze met zulke acties precies de grenzen kunnen blijven opzoeken van wat mogelijk is.

Als hackers gelijk de eerste keer dat ze betrapt worden gebanned worden voor deze en iedere volgende game uit de franchise. Dan zullen ze zich ten eerste eens goed bedenken of dat het wel waard is, en ten tweede kunnen ze niet steeds blijven proberen een cheat te ontwikkelen die niet te detecteren is. Als je namelijk kunt blijven proberen, dan kunnen ze de cheat net zo lang blijven aanpassen tot het werkt. Dit moet je als developer in mijn ogen niet willen.

Je zet met dik gedrukte letters in de game zelf een waarschuwing, dat 1 keer cheaten gelijk een ban is voor de rest van je leven. je moet dan als gamer hiermee akkoord gaan of anders kun je niet online. Dan krijg je geen gezeik dat mensen het niet wisten en ben je na 1 keer cheaten gelijk die hufters kwijt uit de game.

Het probleem met die anti cheat op basis van stats is dat je te vaak foutief wordt gebanned. In BF4 ben ik meer malen gebanned uit servers voor het te veel achter elkaar maken van headshots. Deze anticheat is volgensmij niets anders dan een procon script die de stats bijhoudt. maar het werkt voor geen meter!

Naar mijn mening is het schrijven van hacks een trial and error proces als je er dus als ontwikkelaar gelijk de gasten uit banned die het proberen. dan heb je binnen de kortste keren de makers te pakken.

Echter blijft het onmogelijk om altijd iedereen te pakken te krijgen.
Als bedrijf moeten ze ook opletten dat ze mensen niet onterecht levenslang bannen. Als een ban levenslang wordt dan ontstaat er een handel in gehackte accounts om cheats mee te proberen. Ga dan maar eens bewijzen dat jij het niet was. Als je ooit een keer onterecht geband wordt dan koop je vervolgens ook niets meer van die gamemaker. De kunst is dus om een middenweg te vinden waarmee onterechte bans niet te hard aankomen en terechte bans voldoende frustreren dat de persoon het niet meer probeert. Ik denk dat een trapsgewijze bestraffing en verscherpt toezicht het beste werkt - 1ste keer? Ban voor 24 uur, verplicht wachtwoord aanpassen en daarna onder verscherpt toezicht waardoor je sneller door de mand valt bij herhaling. Bij volgende keren steeds langere bans of andere matregelen.
Dan zullen ze zich ten eerste eens goed bedenken of dat het wel waard is, en ten tweede kunnen ze niet steeds blijven proberen een cheat te ontwikkelen die niet te detecteren is. Als je namelijk kunt blijven proberen, dan kunnen ze de cheat net zo lang blijven aanpassen tot het werkt. Dit moet je als developer in mijn ogen niet willen.
Een groot deel van de cheats word gemaakt door criminele organisatie's die grof geld verdienen met cheats. Veel cheats worden in abonnements vorm aangeboden. Je betaald maandelijks voor de cheat en bent vervolgens verzekerd van de meest recente update.

Voor een organisatie die hier geld mee verdient is het peanuts om telkens een nieuwe game aan te schaffen en de nieuwe cheats te testen.
Ze kopen de game voor 3 tientjes, testen de cheats en vervolgens verdienen ze duizende euro's.
Mislukt de cheat test, dan geven ze gewoon weer 3 tientjes uit voor een kopietjes van TF.

[Reactie gewijzigd door ChojinZ op 27 maart 2014 15:42]

mensen een levenslange ban geven slaat nergens op natuurlijk, mensen kunnen veranderen, en op die manier loopt een bedrijf geld mis.. ze hebben liever dat een cheater iedere keer een spel koopt(geld uitgeeft) en dan pas gepakt wordt.. zo heeft het bedrijf ook weer zijn centjes binnen.

en een levenslange ban werkt natuurlijk ook niet, je kan van account wisselen, ip wisselen, land wisselen.. ip spoofing.. proxy's gebruiken.. enz enz.
Tuurlijk slaat dat wel ergens op. Van account wisselen wil zeggen dat ze het spel opnieuw moeten kopen. Dan denken ze wel twee keer na.
En als ze nu gepakt worden, in de cheater lobbies gesmeten worden, het beu worden van tegen andere cheaters te spelen, en gewoon weer lekker normaal willen spelen dan zullen ze nog altijd een nieuwe account moeten maken en het spel opnieuw spelen. Of stoppen. Lijkt mij net zo hard hetzelfde als een ban behalve dat ze dan ook zelf eens kunnen aanvoelen hoe leuk het is om tegen cheaters te spelen.

Niet dat ik al zo veel cheaters tegengekomen ben op mijn pc games, maar goed, volgens een aantal mensen is dit blijkbaar toch een "plaag". Op welke servers of met wie jullie spelen vraag ik mij dan wel eens af. In BF4 maar een handvol mensen tegengekomen in die 4 maand dat ik het regelmatig speelde waarvan ik mijn vermoeden had maar ofwel was het maar een zwakke cheat of net een heel goede (die niet hard opvalt omdat hij ook nu en dan mist).
of helemaal geen cheat en mensen gewoon echt heel goed zijn.

Heb af en toe van die dagen dat ik zelf versteld sta van hoe snel ik mensen heb. (worden beschoten, 1 ruk geven aan je muis waarbij je 180 graden draait en gelijk tijdig inzoomen... bam bam 2 headshots en binnen een seconde ligt die gast op de grond) Ik zit nu samen met bf3 en bf4 op ruim 1500 speel uren. en heb mijn hele leven shooters gespeeld. sommige mensen zijn gewoon echt heel goed.

Niet iedereen die je echt belachelijk snel dood schiet is een cheater...

Als ik nu Bf3 speel zoals laatst haal ik scores van 45 - 1 in tdm in canals. ik wordt door iedereen af gekafferd als cheater... maar goed dan komt er een andere gast binnen en die is nog een tikje beter en schiet vervolgens mij 20 keer achter elkaar dood waarbij ik hem iedere keer tot 25% afgeschoten krijg... is hij een cheater? zou kunnen, maar hij zou net zo goed gewoon nog sneller kunnen zijn.

Ik neem veel van mijn rondjes op. vooral als er zulke goeie gasten in zitten. en als ik zin en tijd heb dan evalueer ik zo nu en dan eens een sessie waarbij ik de video terug kijk en momenten dat het fout gaat in slomotion. wat je dan ziet is soms verbazingwekkend. Vijanden die een meter van je af je voorbij lopen zonder dat je ze ziet. in slowmotion je tracers terug kijken en zien dat je inderdaad gewoon elke kogel mis geschoten hebt... het kan best wel eens helpen om soms eerst naar je zelf te kijken voordat je gelijk loopt te roepen dat iemand een cheater is. daar leer je ontzettend veel van.

Waar ik wel altijd een hekel aan heb gehad is de minimap. iedereen in BF lijkt tegenwoordig alleen nog maar ergens in een hoekje te gaan zitten wachten kijkend op de minimap en zodra je zichtbaar bent vliegen ze er als strontvliegen op een hoop stront op af. zwaar frustrerend... Maar goed het is de game he!

[Reactie gewijzigd door sygys op 28 maart 2014 13:41]

Vandaar dat ik ook "vermoeden" zei. Heb nog nooit iemand gezien waarvan ik het wel zeker was. Meeste games dat ik gespeeld heb hadden dan ook geen killcam en in BF4 speel ik hardcore, dus daar ook niet. Is er geen marking ook, want da's pas cheaten. In de "goeie ouwe tijd" was daar gewoon nooit sprake van, marking en minimaps, bah. Zelfs in Titanfall kijk ik er zelden naar...
Ik ook niet. probleem is dat andere het wel doen en je dus belachelijk in het nadeel bent.

Maar vermoedens van iemand die cheat is een lastig dillema. ik heb ook wel eens vermoedens. In de tijd van BF3 speelde ik veel met een duitser genaamd Tyu. Deze gast was zo ongelofelijk snel dat ik er mee aan de praat raakte en vroeg hoe hij dat deed. Hij heeft me veel tips en tricks gegeven. Als ik tegen hem speelde nam hij zijn gameplay footage op en kon ik dan terug kijken hoe hij tegen mij speelde.

Wat ik wel weet is dat battlefield vol met dingen zit waarvan je eigenlijk weinig merkt. Als je een clip aan het leegschieten bent bijvoorbeeld en je drukt 1 keer op de wasd toesten krijg je meer spread die ook na het stil staan niet minder wordt tot je ophoudt met schieten. Stil staan is essentieel als je schiet. maar ook dingen over recoil en weet ik het allemaal. er komt zoveel bij kijken. Ook heb ik gemerkt dat in bf, wanneer je de eerste kogel die je afvuurt gelijk raakt je minder spread hebt zolang je iemand blijft raken.

Eerst beginnen met schieten en vervolgens aan je muis trekken om te beginnen met raken betekend zoveel bullit spread dat je op afstand net zo goed kunt stoppen met schieten.

Er zit echt heel veel techniek achter deze shooter. Als je voor "de lol" speelt en je hier niet mee bezig houdt dan zul je nooit zo goed worden als de gasten die "lijken" te cheaten.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen eerlijk speelt. Puur naar stats kijken en dan zeggen dat iemand cheat is iig een no go.
Stil staan en burst. Vrij standaard hoor, er komt niet ZO veel bij kijken en het meeste merk je gewoon.
Ik had het meer over iemand eerst gezien hebben, lekker stil gaan staa, crouched, er eerst op beginnen schieten, hij al lopend zich omdraaien en je in een paar kogels neerschieten.
Met suppression effect bv zou dit bijna niet mogelijk zijn maar het gebeurt toch regelmatig eens.
Zo'n toestanden. Met geluk lukt dit natuurlijk wel en hoeft het geen cheaten te zijn. Het suppression effect is ook niet wat het in BF3 was en kan dus misschien ook beter voor gecompenseerd worden door bepaalde spelers (meesten kunnen het iig niet goed volgens wat ik zie). Dus zonder te zien wat ze op een langere duur uitspoken kan je niet zomaar met zekerheid cheater gaan roepen.

(meeste tips&tricks in BF4 merk je zelf rap op -al helemaal als je geen hardcore speelt- en zijn opgelost met stilstaan, burst, en terug uit- en inzoomen)
Het komt een beetje neer op het nieuwe reputatiesysteem van Xbox waar de lastige spelers en trolls (hoeven niet pers cheaters te zijn) bij elkaar terecht komen in de plaats van bij de spelers die het wel fair spelen. Best een goed plan, ik denk dat het met aimbots zelfs nog meer lachen zal worden dan bij het Xbox systeem omdat ze dan strijden om de beste aimbot :p ik vraag me wel af hoe ze dit ontdekken, ik neem aan dat aimbots zich best wel kunnen verstoppen tegenwoordig.
aimbotters doen dingen die statistisch zo erg afwijken dat het bijna niet kan, en dat is de manier hoe het anti cheat programma werkt..

als iemand van 1200 meter een headshot maakt met een pistool en dat een aantal keer in een match/matches.. dan is de kans dat die cheat wel erg groot. en ban.
aimbotters doen dingen die statistisch zo erg afwijken dat het bijna niet kan, en dat is de manier hoe het anti cheat programma werkt..
Top-atleten doen ook dingen die statistisch heel erg afwijken, en worden ook apart van de rest gezet, maar om ze cheaters te noemen...
FairFight kijkt niet naar aimbots op de client, of andere cheats, maar kijkt op de server of een speler te snel kan bewegen, zeer precies richt, door muren andere spelers volgt (wallhack gedrag bijv.).
Heb altijd een dubbel gevoel bij dergelijke anti-cheat systemen, aan de ene kant moeten ze cheaters zo ver mogelijk uit de buurt van electronica houden zodat normale mensen er wel plezier van kunnen hebben, aan de andere kant zijn de onterechte bans ook gigantisch irritant.
Geen gekke aanpak, laat de cheaters maar onderling aanklooien, merken ze hoe irritant het is. Echter heb ik wel vrees voor de false-positives, het zal niet de eerste keer zijn dat mensen ten onrechte als cheater worden gebrandmerkt. Probeer er dan maar eens vanaf te komen...
"Mensen die vinden dat ze onterecht een ban hebben gekregen kunnen Respawn mailen."
Dat had ik ook gelezen, maar dat wil niet zeggen dat je dan ook de juiste oplossing krijgt. Bij andere games/producenten is het vaak zat voorgekomen dat de ban-hammer onterecht neer kwam en dat het terugdraaien enorme moeite kostte omdat men dankzij het automatische systeem overtuigd is dat je hebt lopen cheaten.

Natuurlijk goed dat ze het contact open houden mocht het mis gaan, maar ik wacht nog even met juichen totdat er wat ervaringen bekend zijn.

(edit) typo

[Reactie gewijzigd door M-Opensource op 27 maart 2014 14:11]

Enige wat je dan nog kunt doen is iedere game sessie opnemen, zodat je bewijs hebt. met shadowplay van nvidia is dit tegenwoordig prima mogelijk. die neemt met ctrl f9 de laatste 30 minuten van je gameplay op... ook als je niet aan het opnemen was.

in bf4 werkt dit echter niet na een ban... omdat je meteen de volledige game uit gaat. en dan werkt de opname functie niet meer

[Reactie gewijzigd door sygys op 27 maart 2014 14:29]

Op zich mooie technologie, maar eigenlijk belachelijk dat je hier dus rekening mee moet houden. Want met dit soort zaken ben je dus altijd "guilty until proven innocent". Ook al ligt de fout bij hen, immers foutloze software bestaat niet, de bewijslast ligt bij jou.
Tja dan ben je meer bezig met alvast 'bewijs' verzamelen voor het mogelijke gedoe wat eraan komt omdat de anti-cheat het verprutst, dan dat je in je game zit en doet wat je daar hoort te doen: gamen...
Vooral Steam heeft er de gewoonte om VAC lekker zijn gang te laten gaan en als je (onterecht) geband wordt kan je nergens reageren, dan plaats je een bericht op hun forums waar je vriendelijk vraagt om de reden dat je geband was, en je uitlegt dat dit niet het geval was, en vervolgens wordt je topic dichtgegooid.
Pas toen honderden spelers ineens geband werden wou Steam ernaar kijken...
(Misschien wel een nieuwe verkooptechniek? Iemand bannen zodat ie het spel hopelijk nog een keer koopt? :p)
Dit heb ik ervaren met webgames zoals Omerta, kreeg toen te horen dat mijn account was geband omdat ik met meerdere accounts op 1 ip adres speelde. Gek he als je regelmatig inlogt in een schoolgebouw!

Achteraf hebben ze dit niet goed terug kunnen draaien omdat mijn account al verwijderd was. Ik hoop dat Respawn valse hack situaties goed onderzoekt en het niet onmogelijk maakt voor niet-hackende spelers om toch nog per ongeluk geband/als cheater aangewezen te worden!
Het verschil hier is wel dat ze je account niet verwijderen, het is eigenlijk een soort vinkje in je profiel dat aan staat en in theorie is het dus eenvoudig weer uit te schakelen :).
Riot weigert om zoiets in te bouwen om toxische spelers een lesje te leren, en hun argument is nog redelijk overtuigend: het enige dat hij zo leert, is dat iedereen hetzelfde doet en dat het dus okee is. Ongeveer zoals een gevangenisstraf in sommige gevallen latere misdaden in de hand kan werken.

Wat denken we hiervan?
Als je een cheater bent word je het ook snel zat als je hele tijd gekilled word door andere cheaters.
Daarbij heeft nu niemand er last van. Enige reden dat de meeste mensen cheaten is om normale gamers te irriteren of een voordeel te behalen boven hun. Als ze dat niet meer kunnen door alleen nog maar tegen andere cheaters te kunnen spelen, lijkt mij dat al straf genoeg.

Dit is alleen maar makkelijker voor Respawn en ook voor de spelers zelf. Mensen die gebanned worden zullen vaak ook weer proberen via een nieuwe account erin te komen, dat zal nu niet meer gebeuren.
Hoezo? Wat maakt het uit of je wordt gebanned of in een cheat-league wordt geplaatst? In beide gevallen kunnen cheaters gewoon een nieuwe kopie van de game kopen en een nieuwe account aanmaken.
Omdat cheaters veel minder snel de neiging zullen hebben om dergelijke stappen te ondernemen als ze nog steeds kunnen spelen.

Je gaat niet zo snel weer 30 euro uitgeven als jij gewoon nog in-game kan, ten opzichte van een BAN waar je totaal geen toegang meer hebt en geforceerd word om een nieuwe kopie aan te schaffen mocht je perse nog hetzelfde spel willen spelen.
Ik betwijfel het ten zeerste. Er zijn 2 soorten cheaters:

1. de noob met light machine gun: gebruikt gewoon een super opvallende aimbot die iedereen automatisch een headshot geeft. Cheat puur om te grieven.
2. de fake expert: gebruikt wallhacks, no recoil etc. en gaat ook wel eens dood. Cheat puur om zich zogenaamd een goede speler te voelen.

Beide soorten van cheaten hebben geen enkele zin als iedereen cheat. Sommige cheaters kopen nu ook al het spel opnieuw als ze gebanned worden. Ik zie niet in waarom ze dat niet zullen doen als ze in een aparte league worden geplaatst.
Dit is in ieder geval een betere oplossing dan een ban op meerdere punten. Cheaters houd je nooit buiten maar dit versoepelt het proces voor iedereen.
Want? Jij denkt dus dat cheaters gewoon in deze league door zullen blijven spelen? Zodat ze door iedereen uitgelachen kunnen worden?

Ik denk het niet. Ik denk dat zodra een cheater realiseert dat hij/zij tegen alleen maar andere cheaters speelt, f stopt met het spelen van titanfall f een nieuwe kopie koopt om onder een nieuw account door te gaan met cheaten. Oftewel hetzelfde efffect als een gewone ban zou opleveren.

De enige oplossing is een server met anti-cheat tools en aangesloten bij een banlist. Plus een admin die cheaters direct van de server verwijderd. Geen optimale oplossing (admin is niet altijd online, mensen die onterecht gebanned worden, fake experts die nog niet door de mand gevallen zijn) maar wel de beste.
Dan krijg je hetzelfde als nu alleen kost het meer moeite.
Hij hoeft ook niet te leren, als hij weer cheat zal hij weer bij zijn cheater buddies terecht komen. Zolang hij weg blijft van de spelers die wel het spel legitiem spelen vind ik het prima.
Hetzelfde geld voor de crimineel die nog meer misdaden pleegt.
Hier kan Infinity Ward nog wat van leren. Kijk voor de lol eens in de top 10 van van een IW game. Op elk platform gecheat.

Zeer goed van Respawn dat ze dit doen. Rockstar heeft ook al zo'n systeem! Werkt goed naar mijn mening.
Correctie, Respawn is een nieuw bedrijf met een groep OUDE developers van Infinity Ward.
En sinds die oude developers van Infinity Ward daar weg zijn gegaan lijkt het ook alleen maar bergafwaarts met Call of Duty te gaan.
Zoals secret al zegt, dat WAS Infinity Ward. Door onenigheid over MW2 is een deel bij IW weggegaan. Was allemaal gedoe bij Activision. Uit een paar van de oude IW medewerkers bestaat nu Respawn!
Systeem lijkt een beetje op dat van couterstrike als ik het goed heb. Wel een goede oplossing ;) Ik neem wel aan dat het niet permanent is, denk dat mensen na een week of 2 daar zitten het wel zat zijn met hun aimbot.
Werkt het in Counterstrike automatisch of op basis van reports?

In Dota 2 zit blijkbaar hetzelfde systeem en daar werkt het op basis van reports: als iemand trolt, grieft, zijn team saboteert of unskilled is dan rapporteer je hem en na twee reports gaat 'ie in low priority queue met de andere ongewenste elementen.

Probleem daarmee is dat je ook wel eens gereport wordt door de vijand omdat je te goed bent of door een flauwe grappenmaker op je eigen team en dan vlieg je zonder reden in low priority. Kan me voorstellen dat dit in Counterstrike nog erger zou zijn als je in low priority ook nog eens tegen cheaters mag spelen.
Het probleem met dat soort maatregelen is dat mensen alleen maar negatief kunnen reporten; als je na iedere match iedere speler zou moeten raten, of dat van 0 tot 10 of van kritiek tot nutteloos gaat maakt niet uit, zou het probleem wat jij hier noemt, dat je door een paar grappenmakers flink genaaid kan worden, voorkomen kunnen worden. Zeker als afwijkende scores uit n team genegeerd worden.
dat is lullig zeg: omdat je niet heel goed bent word je bij cheaters in gegooid?
Als je consistent je teammates zodanig kwaad maakt dat ze een van hun 2 kostbare reports per week aan je spenderen, dan ligt het probleem echt wel bij jou.

Het systeem vraagt zich niet af "waarom" je blijkbar al je teammates een negatieve spelervaring bezorgt, en vanuit een utilitaristisch standpunt is dit best wel te verdedigen. De rechten van de meerderheid, enz.

Ethisch is anders, ja. Het is geen "socialistisch" systeem en inzet alleen levert geen medaille op. Als je wegens unskilled play in low priority terecht komt, dan is dit toch een aardige incentive om wat te oefenen in botmatches en de volgende keer een betere teammate te zijn.

Vergeet niet dat Dota 2 elo based matchmaking heeft, dus als je tegen goede spelers speelt dan is dit omdat je reeds eerder hebt aangetoond dat je een goede speler bent. Als je dan ineens meerdere malen op een rij 0-15 gaat dan toont dit aan dat je dronken/high/moe bent, een nieuwe hero uitprobeert in een echte match, opzettelijk wil verliezen of geen moeite doet.
Er is geen pool in Counter Strike. Er is cheaten ja of nee. Cheaters kunnen gerapporteerd worden door andere spelers. Hieruit komt een 'Overwatch', waar ervaren CS spelers met een bepaald rank en aantal uur kunnen beoordelen of ze cheaten/hacken. Als er genoeg rapportages op de deurmat vallen is er een kleine kans dat de cheater een account ban krijgt.
Als je slecht bent in Counter Strike kom juist bijna nooit cheaters tegen. Iedere cheater wint grotendeels van de games, dus komen ze vanzelf in de hoogste ranks.
Ik vind het wel een goede oplossing, op deze manier kunnen cheaters nog wel blijven spelen maar worden ze alsnog gestraft voor hun wangedrag. Goed over nagedacht.
en meteen met een leermomentje, ik neem aan dat ze wel zullen merken dat het erg irritant is als er iemand met een cheat/bot speelt. laat staan als iedereen daarmee speelt :p

Eigenlijk moet er een standaard livestream van die lobbies zijn :)
FairFight zoals in Battlefield 4? Dan hoop ik dat men het systeem her en der heeft aangepast. Je komt in BF4 nog met enige regelmaat cheaters tegen. Het jammere is dat er eigenlijk ook steeds minder tegen opgetreden lijkt te worden. Het kan veel spelers blijkbaar maar weinig schelen terwijl de aanwezigheid van cheaters een spel behoorlijk kan verpesten. Het systeem zoals games als battlefield hanteren met unlocks voor betere wapens (unlock to win?) bemoedigd het cheaten ook.
als je het hebt over gekilt worden achter een muur dan is het geen cheater maar een tps probleem ;) zelf nog geen cheaters tegen gekomen in bf4
Unlock voor betere wapens? Voor zover ik weet zijn de wapens die je in later stadium vrij speelt niet "beter" dan de wapens die je in het begint krijgt hoor.

Daarnaast denk ik niet dat de community het niet meer erg vind, maar dat de community het gewoon niet meer merkt.

Zo ook ik als casual gamer met een paar uurtjes in de week BF4, ik ga er gewoon van uit dat iemand die mij constant sloopt gewoonweg beter is. Aangezien ik geen tijd heb om meerdere uren per dag mijn skills op te vijzelen, ben ik blij met een positie in de top 5 en met hoge uitzondering een keer de beste van de 64 man.

Sterker nog, tot het lezen van deze reacties wist ik niet eens van het bestaan van subtiele hacks als snellere reload of een melding als je gespot bent.
1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True