Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 102 reacties

Microsoft is begonnen met de uitrol van de eerste grote software-update voor de Xbox One. De update maakt het onder meer mogelijk om ge´nstalleerde content te beheren. De volgende update komt over een maand.

De software wordt sinds vrijdagavond laat, Nederlandse tijd, uitgerold, zo heeft het hoofd van Xbox Live bekendgemaakt. De software-update is niet voor iedereen direct te downloaden, maar wie de Instant On-modus heeft ingeschakeld, krijgt de update op een zeker moment automatisch binnen. Oorspronkelijk zou de update dinsdag al worden uitgerold, maar om onduidelijke redenen werd de uitrol uitgesteld.

De update maakt het onder meer mogelijk om te zien hoeveel schijfruimte er over is, hoeveel schijfruimte games en apps innemen en wat er is geïnstalleerd. Daarnaast bevat het homescreen nu weer de accustatus, wat op de Xbox 360 ook al zo was. Bovendien kan na het installeren van de update een usb-toetsenbord worden aangesloten. Daarnaast bevat de update tweaks die speciaal voor de game Titanfall zijn doorgevoerd.

Op 4 maart komt de volgende software-update voor de console, die in Nederland nog altijd niet verkrijgbaar is, behalve via grijze import. In die updatewordt het onder meer mogelijk om te chatten met vrienden die andere games spelen en wordt het mogelijk voor spelers om te zien met wie ze recent hebben gespeeld.

Review Xbox One

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (102)

Best raar dan aangezien Nederlanders van hun recht gebruik maken om games te kunnen verkopen lijkt me het een test om te mislukken. Zowiezo verboden om producten te onthouden van de markt, ze zullen ze beide moeten verkopen tenzij de discdrive One spoedig verdwijnt.
Het is dan ook niet zo dat er op relatief korte termijn een Xbox zonder Blu-Ray drive komt. Ten eerste, het model wat nu op de markt is kan ook al "download" games aanschaffen.

Wanneer MS in NL in eens over zou stappen op DLC schakelen ze in een klap de Retail kanalen en distributeurs uit. Geloof mij maar, dit gaat niet gebeuren, MS is veel te veel van deze groep afhankelijk in marketing. Denk bijvoorbeeld aan de demo stands die MS heeft bij de verschillende Media Markt's en grote Dixons.... Hier staat naast een PS3 zuil meestal ook een XBOX 360....

MS is veel te zuinig op de Retail om deze te veel voor het hoofd te stoten, in begrijp de roep om een DLC uitvoering wel, maar das alleen maar een wens van de gedachte van mensen die denken dat een console daar door goedkoper zou worden.

Een Xbox One zonder blue-ray drive zou een besparing komen van een paar tientjes, iets wat geen zoden aan de dijk zet op een console van 499,- euro...
Verklaar het succes van Steam, en niemand die er mee zit dat die games accountgebonden zijn.
Omdat Steam belachelijk veel praktische en economische voordelen biedt, en omdat Valve nu eenmaal een stuk beter gerespecteerd wordt dan MS als het op hun houding t.o.v. gamers aankomt.

Eerst een vooral kan je gewoon al je spellen overal spelen zolang je ingelogd bent. Je kan backups maken zodat je al je games quasi meteen kan spelen. Al je games blijven ook gewoon werken tussen de hardware generaties door, er is nergens een breuk in de continu´teit. Dat is het praktische aspect.

Het economische aspect zijn de sales en bundles. Tot nu toe hebben we nog niks gezien in die aard van Microsoft. Hun "Games with Gold" aanbieding is een leuke poging, maar de spellen zijn gewoon veel te oud. Het PSN+ aanbod is hier veel beter en op Steam heb je een gigantische hoeveelheid aan (goede) gratis spellen en met een klein beetje geduld kan je quasi elk spel kopen voor 10 euro of minder. Plus dat je geen abo moet betalen, plus dat de basis prijs van een AAA spel 45-50 euro is ipv 60-70. Ja je kan het online ook bestellen, maar de meeste mensen betalen echt wel de volle pot in de winkel bij de consoles.

En dan kom je bij het vertrouwen in Valve. Ze doen niet altijd alles perfect, maar ze zijn tenminste transparant met hun bedoelingen. Ze zijn nu een gigantische speler wat een beetje angstaanjagend kan zijn naar de toekomst toe, maar ze zijn hier geraakt door PC gaming quasi op hun eentje te redden. Zonder de grote getallen van Steam zouden er veeeeeel minder developers nog tijd in PC willen steken. Hierdoor krijgt Valve veel vertrouwen. Microsoft met hun obsessie voor Kinect, de nieuwe CEO die niet veel brood ziet in Xbox en het gebrek aan goede en vernieuwende AAA games de laatste jaren helpt niet veel. Sure, ze hebben Titanfall en dat kan goed de volgende Halo worden, maar 1 goede game is nog geen trend.

Ik zeg niet dat het niet kan slagen, maar ze moeten echt wel compenseren voor hun flaters in het verleden en de hoeveelheid goodwill Valve heeft opgebouwd. Hoe veel negatieve dingen over Valve je ook kan opnoemen, het is geen toeval dat veel PC gamers "voor de grap" Gaben als hun God zien. Eerlijk of niet, Microsoft moet serieus wat investeren als ze de goede reputatie van Valve willen benaderen.

[Reactie gewijzigd door Niosus op 15 februari 2014 13:50]

Op de PC kunnen we al jaren niks doorverkopen, omdat je je serail keys moet registreren. Wat je ziet is dat games goedkoper kunnen zijn, omdat er geen tweede hands markt is. Microsoft ziet dit, maar gamers houden zelf de prijs hoger omdat console gamers een tweede hands markt gewent zijn. Door die te killen, kunnen games goedkoper worden. Microsoft wil dus richting een Steam model gaan voor zijn console. Gamers houden dit (helaas) tegen.

Ik ben ervan overtuigt dat Sony de gevolgen gaat ervaren over een jaar of 2, als ze met het hoge niveau van de games bij PS+ doorgaan. Ik zou bijvoorbeeld minimaal de helft minder games gaan kopen, en ik denk dat velen zo zullen zijn. Ik denk dat het niet goed is voor de het verdienmodel van ontwikkelaars dat iets als games bij PS+ bestaat. De games zullen hierdoor alleen maar duurder worden.

Mijn conclusie is dan ook dat ˇf dit is de laatste generatie consoles, ˇf Sony en of Microsoft het retailmodel verandert. Op dit moment zie ik alleen Microsoft daar stappen in nemen.
Ik geloof er weinig van dat Microsoft games goedkoper wil maken. De voorbije jaren hebben ze voornamelijk prijskaartjes bijgeplakt, door Xbox Live betalend te maken, DLC zwaar te promoten, gratis mappacks te weigeren, apps en F2P games die elders volledig gratis zijn achter een paywall te plaatsen en onlangs nog door microtransacties op een agressieve manier te implementeren in zowat al hun 1st party games.

Wat Microsoft wil is dat zoveel mogelijk verkopen via hun martketplace gaan, zodat ze meer verdienen aan de verkoop van elke game. Microsoft immers geen concurrende stores toe op de Xbox One, dus het model dat ze in gedachten hadden is totaal niet te vergelijken met Steam.
Op steam mag je ze wel verkopen, bij ms niet.
LoL zal ik me wat van aantrekken, koop toch weinig games. Heb hl1 enzv. nog op steam gezet van een code van de cd toen steampowered nog niks was.

Het blijft toch groeien tot het een casino word/is
Je account kan wel geband worden indien je het verkoop en dat zal de koper niet leuk vinden
Ik koop nogsteeds niks op steamik heb liever retail :)
Nou ik heb de update nog niet binnen hoor. En ik zit op de UK servers.
Ja bedankt voor de tip ik heb de update ook binnen! :)
Nou nog de echte hardware hier in NL en we kunnen ook beginnen :( Jammer dat het allemaal zolang moet duren voor ons. Tuurlijk kun je hem ook in Duitsland halen, maar toch...
Dan bestel je hem toch gewoon uit Duitsland?
Het is evenveel werk als bestellen in Nederland
Maar dan heb je nog steeds geen echte NL ondersteuning oid. Het is het gewoon net niet en dat is jammer. Als ze daar dan zo groots op voorraad staan dan zijn er toch genoeg om gewoon ook NL te gaan bevoorraden en te verkopen ? Wat heb je er aan dat ze daar op de plank staan te verstoffen (zal wel meevallen maar okay ;) )
Wat bedoel je met ondersteuning?

Je krijgt op je in Duitsland gekochte Xbox One gewoon ondersteuning van Microsoft Nederland. Mocht je garantie moeten claimen dan kan dat dus gewoon hier in Nederland.

Wist je dat elke Xbox One die via een Micrsoftstore (bijvoorbeeld Duitsland/Frankrijk) wordt gekocht gewoon van uit het Europese distributiecentrum in Eindhoven wordt verstuurd?

Het enige wat je eventueel zou kunnen tegenhouden om geen Xbox One in het buiteland te bestellen is de taal. Nederland zit er niet in, maar aangezien mijn Xbox op regio UK staat en prima functioneert is dat ook geen enkel probleem.
Kan je zo eens een URL bezorgen? Zat laatst in de VS en wou me een console meebrengen maar dan toch maar niet gedaan. Kriebelt echter teveel dus als je me een betrouwbare shop kan linken ?

Mag desnoods via PM.
De standard versie is even niet op voorraad (uitverkocht, komt wel dagelijks binnen in Eindhoven) De FIFA bundel ligt er wel, nu bestellen is vermoedelijk Dinsdag in huis

http://www.microsoftstore...nsole/categoryID.64875100

Als alternatief via Amazon, beide uitvoeringen (FIFA bundel en kaal) zijn op dit moment op voorraad...

http://www.amazon.de/Xbox...&sr=8-2&keywords=xbox+one

Hier boven de grootste en naar mijn mening ook betrouwbaarste partijen, Microsoft zelf en Amazon....
Succes er mee ;)

De USA versie is qua console het zelfde, er zit echter een andere powerbrik bij (110v) ipv de 220 volt/eurosteker die wij nodig hebben. Een losse voeding is ook al te bestellen via de supportwebsite van Microsoft (25 euro)

[Reactie gewijzigd door Bullet NL op 15 februari 2014 19:04]

redcoon.nl kan je ook de xbox one bestellen :)
Ze staan ook gewoon te verstoffen.

Ik zag in de Media Markt in Stuttgart en Keulen stapels Xbone's en geen enkele PS4.

Microsoft neemt de Duitse markt dus veel serieuzer ook al verkopen ze er niet veel.
Het schijnt dat de PS4 maar liefst 2x zo vaak wordt verkocht in de VS dan de XBox One. Microsoft daarentegen verkoopt wel meer spellen.

http://blogs.wsj.com/digi...console-sales-in-january/

Voorlopig is het even koffiedik kijken. Beide consoles zijn niet (of lastig) te krijgen in Nederland en het komt toch op je persoonlijke keuze aan. De een wil een pure spelervaring zonder toeters en bellen en kiest de PS4, de ander wil graag de multimediafunctionaliteit van de XBox One en koopt die vervolgens.

Op papier heeft Sony de betere kaarten. De PS4 is technisch beter, verkoopt (momenteel) beter en heeft een betere legacy als het op betrouwbaarheid aankomt. Of dat zo blijft moet blijken; Microsoft lag met de XBox360 ook tijden lang voor op de PS3 en werd uiteindelijk toch ingehaald. Ditmaal kan het precies andersom zijn dat de XBox One (toch de "underdog" op het moment) een inhaalslag gaat maken.

Wie weet ...
Eerst maar eens officiŰle informatie van Microsoft krijgen over de verkoopcijfers, het zegt natuurlijk niet zoveel dat Sony uitspraken gaat doen over de verkopen van MS.....

Bovendien heeft MS nog een verkoopknaller in het vuur, Titanfall staat voor maart aanstaande op de rol. Dit kon wel eens een systemseller gaan worden.

Overigens, wat wel apart is...

Een tijd terug is al in het nieuws gekomen dat Microsoft per console geen verlies maakt. Nu ze ook nog meer games per console verkopen ziet het financiŰle plaatje er voor hen veel beter uit dan bij de grote concurrent die de console tegen een verlies moet verkopen. Deze heeft namelijk al aangegeven dan men per console ook games moeten verkopen om in de zwarte cijfers te komen.

Kortom, de ene verkoopt dan misschien wel beter, wanneer je naar de bedrijfsresultaten kijkt is het maar de vraag in hoeverre men hier enig voordeel uit kan halen.
Titanfall komt ook uit voor de x360 en de pc dus ik weet niet of het zo'n system seller zal worden. x360-bezitters die nu nog geen X1 hebben gekocht zullen dat voor die game ook niet speciaal doen, en veel gamers hebben de voorbije jaren ge´nvesteerd in een nieuwe games-pc. Ik denk dat het wachten is op Quantum Break en Halo 5 voor de eerste echte system sellers. Langs de andere kant heeft Microsoft wel geluk dat de system sellers voor de PS4 ook op zich laten wachten.
Let op dat de opmerking "Microsoft verkoopt wel meer spellen" alleen opgaat als je de Xbox 360 spellen meetelt, wat logisch is aangezien er veel meer 360's zijn verkocht dan PS3's in de VS. Kijkend naar alleen X1 vs PS4, dan verkoopt de PS4 beter zowel wat betreft hardware als software.

Edit, bron: http://venturebeat.com/20...ation-4-extends-its-lead/

Zoals gezegd geldt dit alleen voor de VS, in Europa is het verschil nog veel groter.

[Reactie gewijzigd door arendjr op 15 februari 2014 14:16]

Toch niet geheel gek dat ze op het moment meer spellen verkopen. Op de PS4 krijg je best wel veel gratis of goedkoper vanuit de store. Veel indie titels zijn al beschikbaar die zeker de moeite waard zijn.
Dat was januari. In december was de Xbox One de best verkopende console in de VS.
Maar enkel in de VS. In de rest van de wereld verkocht de PS4 een stuk meer.

[Reactie gewijzigd door Ge0force op 17 februari 2014 14:58]

black friday is november.
Je hebt volledig gelijk, reactie is aangepast.
150k tov 300k, dat is zelfs niet significant te noemen... De eerste reeks van consoles voor de echte gamers is nu weg. Nu is het gewoon wachten wie de beste games uitbrengt, op dit moment lijkt dat vooral Microsoft, dus zullen ze wel consoles verkopen hoor.
Het is wel een teken aan de wand. De PS4 is ook in de VS nog steeds slecht verkrijgbaar, terwijl de X1 voldoende voorraad heeft. Zo kun je de X1 direct bij Amazon bestellen, terwijl de PS4 alleen via derde partijen te koop is.

De voorsprong van de PS4 had dus nog veel groter kunnen zijn, maar ja, de fabrieken draaien waarschijnlijk al op volle toeren. Volgende week is de launch voor Japan.
Heeft ook wel te maken met het feit dat Sony in 3x zo veel landen gereleased heeft... Logisch dat ze voor meer mensen consoles moeten voorzien. Binnenkort release in Japan, vrij zeker dat er warenhuizen met 2 miljoen PS4's zijn
In drie keer zoveel landen launchen en nog steeds minder consoles verkopen dan Sony terwijl we het hier over thuisbasis en Xbox land no 1 hebben: de VS. Zelf al zouden ze 2 miljoen consoles voor Japan hebben klaar staat (denk zelf eerder ca 600k-800k) dan zijn deze verkoopcijfers voor Sony nog indrukwekkender. Aangezien ze dus voorraad achterhouden. Het is wereldwijd alom bekend dat de ps4 slecht tot niet voorradig is. In tegenstelling van de Xbox one.
Nee nee Sony verkoopt in 3x zoveel landen, daar zit het verschil ;)
En in alle landen waar beide beschikbaar zijn verkoopt de ps4 (veel) beter dan de one, daar zit het verschil
Op dit moment is dat inderdaad waar, maar ik wacht af. Er zit nog veel moois aan te komen voor Xbox, eenmaal de games beter zijn, en multimedia, is er geen reden om Sony nog te overwegen,
Ik vind zelf dat ms een leuke lineup aan excl games heeft maar het zijn helaas toch veel shooters waarvan je kan zeggen dat de beste op dat gebied op beide systemen uitkomen (battlefield en cod). En heeft Sony natuurlijk zelf ook de nodige exclusives.

Wat exact kan de Xbox one op mediagebied dan beter dan de ps4? Algemeen bekend inmiddels dat netflix inferieur is op Xbox tov PlayStation. Snappen? Ja okÚ das een leuke feature... TV? Laat ze eerst de 50hrz bug maar eruit halen. Verder snapt het ps4 os razendsnel tussen games en een Explorer of welke app dan ook.

Juist de berichten van de laatste tijd geven reden om de Xbox one niet te overwegen. Grote verschillen op grafisch gebied voor bijna alle multiplatform titels + het prijsverschil in beide systemen en ook nog het zeer aantrekkelijke PS plus zetten Microsoft zeer ten schande. Ms faalt hard deze eerste paar maanden. Dat de topper titanfall ook op x360 en belangrijke PC draait geeft voldoende twijfel of deze ene game de Xbox one voldoende tractie zal geven.
De exclusives van Sony zijn op dit moment maar weinig waard vind ik, infamous mss nog dit jaar maar voor de rest... Hoop dat ze nog wat beters gaan uitbrengen. Microsoft daarentegen heeft met Quantum Break en Sunset Overdrive nog 2 goede exclusives klaar staan.

50hz probleem is rap opgelost, en door het snappen terwijl je multimedia gebruikt, en de tv functionaliteit is het superieur tegenover de PS4.

Dan volg jij andere berichten dan mij. Laatste berichten zeggen net dat de nieuwe drivers en SDK van Xbox One voor veel improvement zorgen. Dat nu MGS nog niet in 1080p is, was te verwachten want de nieuwe SDK is er nog maar 2 weken.

Ik vind PS+ zelfs niet vernoemenswaardig tov Xbox Live, dat ligt redelijk vaak voor een gedeelte plat omdat ze maintenance uitvoeren. Met vaak bedoel ik elke maand wel eens, dan niet volledig, maar altijd zo enkele functionaliteiten die dan weer even niet werken. Als jij daar voor wilt betalen... Microsoft heeft dat probleem 1x per 6 maanden hooguit.
"de beste games" is sowieso een kwestie van smaak. Microsoft had meer launchgames dan Sony, maar ook meer minder goede games. Sony lijkt vooral in te zetten op indie-games, die in de meeste reviews even goed of zelfs beter scoren dan de mainstream games van de X1. Daarnaast heeft Sony imo de beste 1st party studio's, al wordt het afwachten of die ook deze generatie kunnen blijven verrassen.
Ik vind niet dat je indie games kunt vergelijken met triple-A games, ik vind het dat ook best dat je die scores niet vergelijkt, en dat het twee aparte categorien zijn.

Dusja Sony heeft meer indie games, maar die kan je evenzeer veel meer op PC spelen, daar voor koop je geen console.

Microsoft had een betere launch line-up, en gewoon dit jaar zijn er meer exclusives die gaan uitkomen voor hun, dan voor PS4. Die 1st party studios van Sony, is het wachten op Naughty Dog, voor de rest vind ik ze niet zo speciaal allemaal.
The Order 1886 heeft wel potentieel, maar dat zal blijken als we de eerste gameplay beelden hebben gezien. Imo hebben beide console nog te weinig exclusives om er honderden euros aan uit te geven. Ik kijk dus nog even de kat uit de boom, ik kan nog wel even verder met pc en de consoles/handhelds die ik al heb.
MS NL geeft ook support voor Xbox One's.

En de grote voorraad Xbox One's staan ergens in Eindhoven. Tenminste daar komen ze vandaan als je ze via MS.DE besteld.
3x Fout!!!!

Voor garantie kan je gewoon contact op nemen met Microsofts NL! (in Nederland supporten ze het ding dus gewoon!) Sterker, MS NL heeft dit officieel zelfs aangekondigd, en heeft als ik me niet vergis ook gewoon op Tweakers.net gestaan.)

Mijn Xbox One heb ik in Duitsland gekocht, geen enkele app is in het Duits! (Nederlands kent hij nog niet, maar hij staat bij mij gewoon netjes op Engels, regio UK, de voicecontrol via Kinect werkt ook prima.
DLC is niet regio geboden, ik kan met mijn Duitse Xbox gewoon DLC's en/of complete games downloaden uit de VS, Frankrijk en/of UK.... Het is maar net wat ik wil.

Ik weet niet waar jij je informatie vandaan hebt, maar er klopt echt geen kant van.

Je Xbox One via de Duitse Amazon of Microsoftstore.de kopen heeft dus geen enkel extra risico t,o.v. een Nederlandse (web)winkel.

De Hardware is allemaal het zelfde, het enige verschil is dat de taal Nederlands nog niet in het ding zit. Waar Engels, Spaans en Duits wel het geval is. Nederlands komt echter voor iedereen beschikbaar na een OS update. Zodra deze "uit" is kan ik mijn Xbox dan ook gewoon op Nederlands zetten zodat er straks geen verschil is met een Nederlands gekocht exemplaar.

Nogmaals, ik weet niet waar jij je informatie vandaan hebt, maar het klopt gewoon niet.

[Reactie gewijzigd door Bullet NL op 15 februari 2014 12:15]

Mooi dat Microsoft dat zo gaat doen, maar het zorgt wel weer voor een hoop verwarring bij consumenten. De regel is heel simpel: garantieclaims handel je af met de verkopende partij, de winkelier dus. Dat gaat nu al heel vaak fout omdat veel consumenten direct contact met de fabrikant opnemen. En dan gaan klagen dat ze het allemaal niet goed loopt. Nu zegt Microsoft "kom maar direct naar ons". Dat snap een consument toch niet meer?
Wat je schrijft betreffende dat de verkoper de partij is waar een consument zijn garantie moet claimen klopt helemaal.

Echter zie je gewoon heel vaak dat fabrikanten fabrieksgaranties leveren, helemaal wanneer het specifieke producten zijn.

De duurde TV's worden tegenwoordig ook allemaal uit naam van een fabrikant aan huis gerepareerd omdat het verzenden van een TV groter dan 42" niet te doen is.

De Xbox One is natuurlijk een relatief klein apparaat welke prima in een beetje doos past. Maar juist omdat de hardware in het ding zo specifiek is heeft MS natuurlijk zijn eigen support op het ding. Is hij stuk dan bel je een telefoon nummer of je maak gebruik van de supportwebsite je meld hem aan, geeft aan wat de klacht is en je krijg een UPS transport ticket met schijven hoe je het apparaat kan laten ophalen om naar het reparatie centrum naar bij Praag in TsjechiŰ te laten versturen.

Omdat alle Europese Xbox One's naar dit adres moeten is het voor een bedrijf als MS gewoon makkelijker om deze procedure zelf ter hand te nemen. Rechtstreeks contact tussen klant/gebruiker en MS werkt hier in ook vaak sneller dan Klant -> Verkoper -> Distributeur -> Microsoft.

Ik zie het dus zeker niet als nadelig...
Je komt wel zeurderig over.

Fabrieksgarantie is juist iets positiefs.

Bij fabrieksgarantie gaat de garantie afhandeling veel sneller omdat je direct met de fabrikant te maken hebt.

Vaak wordt het product aan huis gerepareerd of omgeruild en is het dus veel makkelijker voor de klant.

Dat je dat dan als iets negatiefs ziet laat eigenlijk meer zien dat je het hele fabrieksgarantie niet begrijpt, dat is alleen maar in het voordeel van de consument.
Nederlands zit er ook al in. Veel games kun je nederlands kiezen, zoals AC4.
Ook Netflix is gewoon in het nederlands (en accepteerd als enige app ook nederlandse voice)
Klopt, maar je hebt het hier over de games, ik bedoel met de talen de systemtaal van het OS, daar moet Nederlands nog voor beschikbaar komen.
Deze informatie had ik uit een artikel van Power Unlimited.
Als ik nu echter ga zoeken zie ik ook enkel dat PU het hier over heeft, over de DLC's kopen uit een specifieke marketplace en de talen van games.

Artikel is van september en dus voor de release geschreven. Jij hebt hier ook meer ervaring mee, dus sluit ik me bij jou aan :)
Zal wel net als op de 360 gaan met de DLC, je hebt dan een Engelse of Duitse versie van het spel. Voor de Engelse moet je de Engelse DLC hebben en voor de Duits de Duitse. Het ligt dus aan de game taal/versie en niet aan waar je een Xbox koopt.
Op de one is dit niet meer, deze is regio-vrij.
Heb hier op mijn US games zowel US, UK als DE DLC draaien.
Is gewoon te combineren met elkaar :)
Ik heb m ook uit duitsland maar wel op de US store gekoppeld, de euro/dollar koers is prima :D als straks de NL store beschikbaar komt switch ik wellicht. (je kan namelijk gewoon de regio switchen en zoals al eerder aangegeven: DLCs zijn regio onafhankelijk)

[Reactie gewijzigd door The Gemini op 15 februari 2014 17:24]

Gewoon bij de MediaMarkt, is toch niet zo moeilijk...
Zou wel fijn zijn als de 50Hz bug er dan voor die tijd uit is.
Er zit helemaal geen 50hertz bug in joh. Mijn xbox one (die ik ge´mporteerd heb via ItaliŰ) zit gewoon aangesloten op mijn humax 5200 en ik kijk gewoon tv en films. Helemaal geen last van stotterend beeld.

Prima apparaat die xbox one. En dat uit de mond van een die hard Apple fan XD
Er zit helemaal geen 50hertz bug in joh.
Goed zo.
Dat is wel te hopen, al moet ik zeggen dat ik er met m'n Humax Ziggo decoder geen last van heb (gelukkig).
Wat is hier nieuws aan... Is toch gewoon iets voor de meuktracker?
Zo kun je een tekstje schrijven voor elke minor firmware update...
Moest het nu gaan over bv een update voor de PS4 die mediacenter functionaliteit krijgt of Blue-ray afspeelmogelijkheden zou het nieuwswaardig zijn denk ik dan...
Aangezien wij blijkbaar als Nederland samen met scandinavie als testland functioneren om iets niet in een land te lauchen (en dus ook geen uitgebreide reclame campagne) en toch te verkopen (via Amazon enz.) moet Microsoft een manier hebben om af en toe onze aandacht te pakken. Iets met geld dus lijkt me.

Bij mij werkt het in ieder geval niet, want ik heb heel veel geld naar Microsoft gebracht met de eerste twee consoles en ik voel me echt persoonlijk tekort gedaan door MS met deze launch. En nu ben ik zover dat er nooit meer een Xbox bij me in huis komt en zit ik in het andere kamp. Misschien zielig dat ik het zo opvat, maar het is graag of niet.

Er zijn Xbox One's genoeg in de omringende landen en de Xbox 360 verkocht hier erg goed vergeleken bij veel landen dus het lijkt me duidelijk dat hier iets getest wordt.
ieder heeft het recht zijn geld uit te geven hoe hij wil. Dit is dan ook geen "zielige manier" maar anno 2014 de enige manier om ergens invloed zelf op te hebben. Kiezen met je portemonnee is zo gek nog niet.
Ik sta er exact hetzelfde in. Echt alles van MS in huis al jatenlang. Xboxen, surface, diverse Windows 8 pc's. Iedereen hier in huis een Windows Phone. Maar ik ben nu overgestapt naar de ps4. En met volle overtuiging.ik voel me als gamer niet serieus genomen en vind het gewoon bizar hoe ms zich zo enkel ljkt te richten op de eigen markt in de VS. Voor mij verdienen ze het als dit product mislukt. Vergeet ik nog voor het gemak het DRM debacle en de 100Ą die de xbone duurder is. Ik hoef en wil geen Kinect meer en wil er dan ook niet voor betalen
Microsoft is bezig met een discloze always online Xbox One denk ik, die ze als wijze van test gaan uitbrengen in o.a. Nederland, Belgie en Noorwegen waar het internet tot de snelste ter wereld behoord. Ik verwacht geen Xbox One met disc drive meer in Nederland.
MS heeft al aangegeven dat ze niet met een XBox gaan komen waar geen Blu-ray drive in zit.
De suggestie die jij maakt is dan ook een onjuiste, MS heeft dit officieel in ee PB gedaan, als beursgenoteerd bedrijf mag MS geen verkeerde informatie geven.
Microsoft wil heel graag een Xbox zonder drive uitbrengen, ze gaan er hoe dan ook een keer mee komen.
Misschien over een jaar of wat, maar in ieder geval ruim naar de Nederlandse release....
Een jaar of wat zou best wel eens slechts een paar maanden na de Nederlands launch kunnen zijn. Volgens sommige geruchten is Nederland pas in oktober aan de beurt. Maar ik denk echter dat ms in maart een april launch voor tier 2 landen zal aankondigen.
Wat hebben ze precies gezegd? Vaak balanceren ze op het randje met die persberichten. Zodat ze later nog wel anders kunnen doen, echter heb je gelijk dat ze de aandeelhouders dan wel voorgelogen hebben met alle problemen van dien.
nadeel van beide is de amount of games die je hebt.. ik weet dat het allemaal nieuw is maar als ik dat zo zie zijn er 10 games? denk dat het dan ook een beetje ophoud

ik kijk eerst de kat uit de boom (lees kinderziektes) en zie dan wel wat ik aanschaf voor nu voldoet mijn pc nog goed aan mijn eisen (alhoewel ze wel mogen op schieten met die nieuwe gta)
Dat gaat vanaf maart veranderen. Dan komen er heel veel nieuwe games uit. In november tot januari waren er nog veel launches voor de oude console omdat er gewoon jaren ontwikkeltijd overheen gaat.
De update maakt het onder meer mogelijk om te zien hoeveel schijfruimte er over is, hoeveel schijfruimte games en apps innemen en wat er is ge´nstalleerd. Daarnaast bevat het homescreen nu weer de accustatus, wat op de Xbox 360 ook al zo was. Bovendien kan na het installeren van de update een usb-toetsenbord worden aangesloten.

Ik zeg maar verder niks meer :Y)

Edit: het zou er al standaard in hebben moeten zitten imo

[Reactie gewijzigd door MrPan op 15 februari 2014 18:58]

Ik zeg maar verder niks meer :Y)

Edit: het zou er al standaard in hebben moeten zitten imo
Het zit er nu toch ook standaard in? Alle exemplaren die via de normale weg (Nederlandse retailers) op de markt komen na dat de Xbox One beschikbaar is geworden hebben deze kleine update standaard ge´nstalleerd.

Overigens, MS heeft al aangekondigd in de toekomst extra functies beschikbaar te maken via updates. Niets mis mee...... Het laatste dashboard van de Xbox360 ziet er ook heel anders uit dan tijdens de lauch van de Xbox360, meer functies, meer appz, meer mogelijkheden...
je zeg wel wat maar de logica ontbreekt van je verhaal. dat iets er standaard in had kunnen zitten is toch totaal niet relevant. het zijn allemaal optie's die niet noodzakelijk zijn, die dus makkelijk via een update gebracht kunnen worden, waardoor ze de launch kunnen vervroegen zonder gebruikers een negatieve ervaring te geven. dat kinderachtige gezeur dat het er al in moeten zitten |:(

[Reactie gewijzigd door huntedjohan op 15 februari 2014 19:26]

het had er al in moeten zitten... ;)
Ligt het nou aan mij.. of lijkt me dat nu echt een standaard iets: dat je precies kan zien wat je geinstalleerd hebt en hoeveel ruimte je nog hebt voor andere content.

Maar goed, beter laat dan nooit. Dan is de update iig beschikbaar voor de NL release :p
Je snapt des te meer niet waarom ze hem hier niet uitbrengen, spraak ? ik lul wel engels tegen dat ding.
They are setting voice activation on your XB1
http://www.youtube.com/watch?v=lu88J5JL8Hw

Wellicht is er in Nederland nog sprake van een goede omzet in XB360 games?
Of juist slechte omzet.

Door trage introductie heb ik ooit besloten de PS-1 niet te kopen.
De PS-1 was pas een jaar nadat hij in japan was hier op de markt.
PS-2 was er ook niet echt snel. Net of je een derderangs consument bent hier.
Best wel jammer als je. zoals je aangeeft, als nederlander gewoon prima met Engels uit de voeten kunt. Sterker nog: Dat heeft mijn voorkeur.
Weet er iemand hoe het zit met dlc? Is dlc nu regio free of niet. Als je battlefield 4 uit UK hebt, kan je dan premium in de US store kopen? Of moet dat dan uit de UK store komen? Uit de US store zou een pak goedkoper zijn. 50$ of 40ú scheelt wel wat. Op internet lees ik enkele tegenstrijdige berichten.

[Reactie gewijzigd door Bremster op 16 februari 2014 12:48]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True