€ 314,90
Specificaties AM4 socket • Octa (8) core @ 3,8GHz-4,7GHz - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Tomas Hochstenbach - Redacteur 5 november 2020

AMD Ryzen 5 5600X, Ryzen 7 5800X, Ryzen 9 5900X en 5950X

De AMD Ryzen 7 5800X is de 8-core all-rounder uit de Ryzen 5000-serie, waarmee AMD zijn blauwe concurrent op vrijwel elk vlak het nakijken geeft. De Core i9 10900K wordt ruim verslagen in games. Door de prijsverhoging zijn de nieuwe Ryzens (nog) niet zo'n prijs-prestatiemonster als de voorgaande generatie. Zéér goed presterende processors zijn het echter wel. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5
Toon reviews van:
IcemanZ_ 2 februari 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Zeer snelle CPU voor praktisch alle workloads die een enthousiast er op af kan gooien. Meer prestaties en minder warmte te krijgen door PBO2. Koop een goede koeler!

Pluspunten

• Snel, overal.
  • Gaming performance
  • Workload performance
  • "Future proof"

Minpunten

• prijs per core vergeleken met 5900x/5950x
  • Koop een goede koeler.
  • Lage latency RAM 3200+ nodig*

ENTXawp 15 juni 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Een Cpu die je nog jaren kan gebruiken. Dat is hoe ik deze CPU in het kort zou beschrijven. Hij is duurder dan de voorganger maar is wel net als de gehele Zen 3 line-up een een hoge IPC en Boost clock.

Pluspunten

• Zen 3
  • 8c/16t
  • Werkt op B450 moederborden
  • Hoge IPC

Minpunten

• Duurder dan de voorganger
  • Geen bijgeleverde koeler

Tim85 11 april 2022 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Super cpu lekker snel word goed heet dus goeie koeler is wel een must ik heb zelf water koeling dus Max 53c onder gamen bij 4.850ghz

Pluspunten

• Snel
  • Klockt hoger dan er staat

Minpunten

• Word heet dus goeie koeling nodig

DeGroteHoebie 4 april 2022 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Hele fijne processor, ik had op een andere niet game computer al een 5700G en was zo blij met de performance dat deze keuze voor mijn game PC heel makkelijk was. Werkt, gekoeld door een DarkRock Pro 4, perfect samen met mijn 3070Ti.

Pluspunten

• Prijs voor de performance
  • Game prestaties
  • Inbouwgemak
  • Keuze uit beschikbare koelers

Minpunten

• Prijs voor een CPU zonder koeler

DylannJS 23 februari 2022 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Tijdens black-friday vorig jaar gekocht voor een hele mooie prijs, waardoor het voor mij het waard werd om te upgraden vanaf een Ryzen R5 3600. Zoals de andere reviews al zeggen zorg ervoor dat je een goede koeler hebt om dit beest goed te koelen!

Pluspunten

• Snel
  • Heel snel

Minpunten

• Heethoofd

J-Bokma 2 februari 2022 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Mijn setup draait als een speer! Samen met de Asus TUF Gaming B550M-Plus met dus de AMD Ryzen 7 5800X met als cooling de Enermax Aquafusion 240 RGB AIO. Die gemiddeld op 32 graden aangeeft. Tijdens gamen komt deze niet boven de 70 graden.

Pluspunten

• Snel, overal.
  • Geweldige gaming performance
  • Krachtig (voor workloads)

DennisH82 2 januari 2022 Hands-on

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Erg snelle Ryzen 7 5800X, snel in gaming, maar beter in (stevige) workloads, voor gaming kun je beter de 5600X pakken, word snel/erg warm, gebruik een goede lucht/waterkoeler voor de beste prestaties !

Pluspunten

• Snel (voor gaming)
  • Krachtig (voor workloads)

Minpunten

• Goede koeler nodig
  • Nog best prijzig
nonnominandus 3 december 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Gekocht als vervanging van een 5 jaar oude i5 (6400), dus dan is alles snel. Maar ben er zeer tevreden mee. Luchtgekoelt met NH-U12S komt ie rond de 63°C. Was blij met een goeie deal voor 330 waarmee het een logische keuze was over de 5600X.

Pluspunten

• Goede prestaties

Minpunten

• Geen koeler meegeleverd

good_username 25 november 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Goedkoop op de kop kunnen tikken tijdens black friday. Erg tevreden mee tot nu toe! Draait zijn hand nauwelijks om voor het werk dat ik ertegen aangooi. Van zichzelf een vrij warme CPU, maar gaat under load (gaming voornamelijk) weinig omhoog qua temperatuur.

Pluspunten

• Krachtig
  • BAR etc van AMD

Minpunten

• Heethoofdje zonder eco-mode

Ikke Reneke 24 november 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Ken uit ervaring reeds de processor, maar omwille van de zeer leuke aanbieding een bij gekocht

Pluspunten

• Snel
  • Degelijk
  • Nieuw

Minpunten

• Simpele koeler zonder RGB

Ben Adar 14 november 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Als je een cpu (i7-6700K) gewend bent die in games niet boven de 60° uitkomt is een cpu die constant boven 70° zit wel ff slikken. Zelfs met de MSI AIO vrijwel continue op volle snelheid. De CPU power is meer dan voldoende voor games als ESO, Horizon, etc.

Pluspunten

• Snel
  • Toekomst gereed

Minpunten

• Hot, hot, hot!!

JustRosa14 13 november 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Top prestaties, wel een flink heethoofdje met de automatische turbo. Heb hem nu strak op 3.8ghz staan en nu blijft hij heerlijk koel. Voor de prijs van het ding is het een fantastische cpu

Pluspunten

• Top prestaties

Minpunten

• Heet

reddorian 25 augustus 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Heb er nu 2 in gebruik. Duur in de aanschaf, maar werkt prima. Koel ze beide met lucht en dat werkt goed.

Pluspunten

• prestaties.
  • kwaliteit
  • beschikbaarheid

Minpunten

• prijs

Jellewie 11 augustus 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Gewoon een prima CPU die flink krachtig is, komt standaard niet met cooler (ook al ik dat ook niet zou aanraden)

Pluspunten

• krachtig

Minpunten

• prijs
  • geen cooler?

RocketLeague 17 mei 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Mijn setup draait als een zonnetje (icm Gigabyte B550 Aorus ELITE AX V2) en ik heb merkbaar meer FPS dankzij de Ryzen 7 5800X. Mijn i7 was zeker prima om mee te streamen en gamen, maar met deze upgrade merk je toch wel dat je meer FPS hebt.

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren
  • Koeling herbruikbaar van 4+ jaar geleden
  • Meer FPS in games

Minpunten

• Prijzig

wolfsmoon 1 mei 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Doet het prima nu. Had wat aanloopproblemen. Moederbord zou met biosupdate cpu kunnen draaien(ROG-STRIX-X470-F-GAMING-ASUS-5843). Geheugen wat ik aangeschaft had was compatible met cpu en mb.(G.Skill DDR4 Ripjaws 2x16GB 3600Mhz - [F4-3600C16D-32GVKC) Echter de combinatie van beiden niet.

Pluspunten

• Goede prestaties
  • Verkrijgbaar/betaalbaar

Minpunten

• Geheugen/moederbord combinatie iets lastiger

Sneakybird 30 april 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Wat een incredible product ! Goed voor gaming en Photoshop. Ik heb het perfect product gevonden !

• Capaciteit
  • Goed merk

Minpunten

• watercooling nodig

Chroniclire 30 april 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Voor de prijs is het een geweldige kwaliteit processor die zelfs de nieuwste generatie van Intel overtreft. Sinds in gebruik genomen ben ik er niet alleen extreem blij mee met het gamen maar ook met de multi-media applicaties die ik gebruik zoals Premier Pro, Photoshop en andere editing software.

Pluspunten

• Geweldige Multi-core performance.
  • Geweldig voor Gamen door de single core performance.
  • Makkelijk te installeren.
  • Support voor Resizable BAR / Smart Access Memory
  • Goeie Prijs per Core & Threads.

Minpunten

• Prijs van aankoop was niet MSRP waardoor die iets minder waard op prijs/kwaliteit is maar nog steeds wel goed genoeg.

azraqul 15 april 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

De Ryzen processors uit de 5000 serie zijn geweldige beesten, vooral bij het upgraden van de Intel Skylake serie zoals ik. Met name de 5800X is topper in de meeste games en biedt qua productiviteit echt goede prestaties die alleen worden overtroffen door de 5900X en de 5950X.

Pluspunten

• Top gamen prestatie
  • Zeer goed productiviteit prestatie

Minpunten

• Hoge temperaturen vanwege CCD-architectuur

neon_T 13 april 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Geweldige processor, kan er niet over klagen.

Pluspunten

• power

Minpunten

• geen included cooler

Anthony11 10 april 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Net aangeschaft en super over tevreden goed produkt.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Krachtig

Minpunten

• Bios update was nodig

Quadradial 7 april 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Snelle CPU die goed scoort! Goede performance voor zowel gaming als cpu heavy workload. Wel een heethoofd, maar met een simple undervolt van 0.01250V is die bij mij al 17 graden koeler.

Pluspunten

• Snel
  • Goede performance

Minpunten

• Geen koeler
  • Heethoofd

Tijn Maalderink 6 april 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Dit is een prima product voor de 445 euro die ik heb betaald ben van een amd ryzen 5 3600 gekomen en merte het verschil direct in cpu based games

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Robuust gebouwd

Minpunten

• geen koeler

Xiphias-Gladius 6 april 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Tray

Deze CPU gekocht ter vervanging van mijn Ryzen 5 2600. Sommige games spelen nu veel soepeler.

Pluspunten

• Voor mijn doeleinden genoeg power

Minpunten

• Duur
  • Wordt warmer dan Ryzen 5 2600 i.c.m. Corsair H115i

lennardbijker 31 maart 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Gekocht als upgrade van mijn R5 2600 op een X470 bord. De CPU werkt perfect en draait op hoge kloksnelheden (tot 4.95 Ghz op Auto OC). Op de hoge temperaturen na (tot 85C op 240mm AIO) een super chip!

Pluspunten

• Enorm snel
  • Hoge kloksnelheden (tot 4.95 Ghz op Auto OC)
  • Compatibel met X470 moederborden

Minpunten

• Hoge temperatuur (tot 85C in CB R23)
  • Duurder dan de vorige generatie
  • Slechtste prijs/prestaties van de 5de Ryzen generatie

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een AMD Ryzen 7 5800X Boxed?