Paradigit

4.645 producten en 5.383 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Paradigit

Review toevoegen

Algemeen

Doen niet wat ze beloven

We hadden op korte termijn een laptop nodig. Kozen daarom voor Paradigit, want "volgende dag in huis"

Verzending

De belofte: bestel voor 23:30 en de volgende dag in huis.

De praktijk: ik bestel woensdag om 21:00
Na betaling: je laptop wordt vrijdag geleverd
De werkelijkheid: niet geleverd en de track&trace geeft aan dat pas dinsdag verstuurd gaat worden.

Klantenservice

Na contact met support eerst een autoreply dat het beantwoorden twee dagen kan duren. Vervolgens een verhaal over de inrichting van hun logistieke keten.
Na een uitdrukkelijk verzoek om een compensatie bood paradigit een coupon ter waarde € 10 aan.
Niet interessant: je moet gewoon doen wat je belooft.

Beste Zelittle,

Vervelend om te lezen dat u het bestel en leverproces op een dergelijke manier heeft ervaren.
Zoals mijn collega in de reactie op uw email bericht al aangaf werken wij inderdaad in sommige gevallen samen met een externe partner, bij producten waar dit het geval is zal dit altijd in het winkelmandje vóórdat de bestelling daadwerkelijk geplaatst wordt worden vermeld. Afhankelijk van het moment en de dag van bestellen kan dat in sommige gevallen inderdaad langer duren.

In uw geval heeft u de bestelling geplaatst op woensdag 21:00 uur, dus kon de bestelling pas de volgende dag verwerkt en verzonden worden, ook dit wordt in het winkelmandje aangegeven vóór het plaatsen van de bestelling.
Ook was het afleveradres na verzenden aangepast naar een pakketpunt, waar de zending gelijk naar verstuurd is. Dit zal in veel gevallen vertraging opleveren. Ook zat er een zondag tussen, waarop geen pakketten worden verzonden.
Dit alles heeft er voor gezorgd dat er uiteindelijk 2 dagen vertraging heeft opgelopen, waar wij ook de compensatie voor hebben aangeboden waar u niet mee akkoord ging.

Wij vinden het jammer om te horen dat u geen gebruik meer wil maken van onze webshop.
Desondanks zouden wij u alsnog veel plezier met uw nieuwe laptop en een hele fijne dag willen wensen.

Dave

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 4

Algemeen

Ikzelf ben ook al diverse dagen aan het wachten op antwoord. Ik voel mij helemaal niet prettig bij het zaken doen met Paradigit. Ik zou graag willen weten waar dit aan ligt.
Heb met 5 bedrijven zaken gedaan en allemaal positief mail verkeer gehad, behalve Paradigit.
Soms heb je snel onderdelen nodig. Hier schieten ze enorm tekort naar mijn mening.
Jammer maar helaas... kleine kans dat ik in de toekomst nog wat bestel hier. Ook al is de prijs goed ik zou 2x nadenken voordat ik een bestelling bij Paradigit plaats. Hier mag een flinke verbetering te pas komen.

*Update woensdag 20april: gelukkig contact gekregen en groen licht gegeven voor een vervangend onderdeel. Ik wacht weer af.

*donderdag 21 april wederom geen reactie op 2 emails.

Verzending

Verzending was snel. Maar het product had een defect bij aankomst. Het is de afhandeling daarna die plaatsvind en zeer slecht is.

Klantenservice

Ik heb goede onderdelen nodig om mijn bedrijf goed lopend te houden. En afspraken na te komen met klanten. Al ruim 3 a 4 werkdagen geen reactie op diverse mailtjes.

Beste JTM Video,

Vervelend om te lezen dat u na enkele dagen nog geen reactie heeft mogen ontvangen. Zojuist heb ik mijn collega gevraagd om u zo spoedig mogelijk een bericht te sturen. Zodat u in ieder geval zo goed als mogelijk op de hoogte wordt gehouden van de status van uw vraag.
In de reactie op uw bericht in het ticket zal mijn collega u daarom op de hoogte gaan houden.

Excuses voor het ongemak, we gaan er nogmaals gelijk mee aan de slag!
Zodra wij meer duidelijkheid hebben hoort u het van ons!

Rob^

Algemeen

Mooi Razer spul gekocht! Voor de tweede keer nu wat besteld en weer prima gegaan! Daar zit dus zeker een derde keer in!

---

Mooie status opvolging van bestelling tot aan levering.

Verzending

1 dag later netjes geleverd en avond van te voren berichtje ontvangen met de tracking

Algemeen

Scherpe prijzen, makkelijk en snel te bestellen met verschillende betaalmogelijkheden. Snel bezorgd via DHL met track&trace. Verzonden in milieuvriendelijke verpakking.

Snel bezorgd via DHL met track&trace. Milieuvriendelijke verpakking

Verzending: Score: 0

Algemeen

Probleemlaptop gekocht (direct vanaf het begin). Tot 3 keer kapot binnen 25 maanden. Telkens hetzelfde mankement. Tevens bekend probleem bij dit type laptop (bleek na eigen onderzoek).

Paradigit heeft alles eraan gedaan om niet verantwoordelijk gesteld te worden. En met succes. verdere juridische stappen ondernemen is niet rendabel voor een laptop van €1200.

Ik koop nooit meer een product bij een bedrijf welke niet is aangeschreven bij de geschillencommissie.

Ik hoop dat deze review iemand kan behoeden van een langslepend proces als deze.

Algemeen

Duidelijke website met specificaties van het product. Ook bieden ze accessoires opties aan voor het product met een korting.

Verzending

Op de hoogte gehouden via de DHL app, en de dag van aflevering ook afgeleverd.

Algemeen: Score: 3
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Laptop besteld , procedure was zo gedaan. Betaald met CC maar omdat ze nog een check moesten doen was het een dag later pas verwerkt.

Verzending

Ipv de verwachte " voor X tijd besteld de volgende dag in huis" werd het al een dag later verstuurd. Normaal niet zo heel erg behalve als je op vrijdag besteld en het pas in het weekend verwerkt gaat worden.

Nadat het verzonden werd begon de ellende, DHL... dat dit bedrijf nog kan bestaan. Zo krijg je een tijdstip waarin ze komen, na de hele middag te hebben gewacht dacht ik in de avond , stik erin laat het maar bezorgen bij een afhaalpunt dan haal ik het wel op. Spontaan 15 min later een melding dat het bezorgd was. Niemand aan de deur geweest, geen briefje in de bus.... daar ga je toch wat van denken van deze bezorger...

Nu bleek het een " verkeerde scan " geweest te zijn, maargoed waar blijft mijn pakketje, sterker nog, waar is deze? Na direct contact opgenomen via facebook met Paradigit redelijk snel reactie gehad. Ze moesten een onderzoek starten, maarja daar moet ik op wachten als consument die een aardig bedrag betaald heeft.

Uiteindelijk was het pakketje spontaan na een paar dagen weer gesorteerd, bleek het terug te gaan naar de verzender. Nou na een dikke week wachten was ik er wel klaar mee en heb aangegeven dat ik de koop ontbind. Vandaag gaven ze een reactie dat het pakketje retour was en dat ze binnen 5 dagen gaan crediteren.

Klantenservice

Het was niet hun schuld, maar als je zoveel ellendige reviews ziet over DHL, waarom verzend je je artikelen daar nog mee? Hierdoor wil ik niet meer bestellen bij hen terwijl zij de fout niet maken.

Ze hebben netjes gereageerd via Facebook elke keer, zou alleen wel wat vaker kunnen i.p.v. alleen in de ochtend of einde van de dag.

Algemeen

Bij bestelling was levertijd 6-dagen, direct na bestellen was het 2 weken daar is tot 2x toe 2 weken bij gekomen. Uiteindelijk bestelling anuleren maar moet zeer lang wachten op antwoord van de service desk. Koop hier niks!!! vroeger de echte winkel was prima, tegenwoordig niet meer

Verzending

Verzending meerdere malen uitgesteld (6 weken later als beloofd), uiteindelijk maar geanuleerd.

Klantenservice

Reageren pas dagen later of niet op mail naar de klantenservice

Beste klant,
Bedankt voor uw review. Het kan inderdaad voorkomen dat de levertijd van een order aangepast. Dit in verband met leverproblemen bij onze leveranciers. Omdat wij afhankelijk zijn van de leveranciers en zij weer van de fabrikant, moeten wij de leverdatum wel aanpassen.
Dat u langer op een antwoord moest wachten klopt, wij ervaren momenteel een grote drukte waardoor wij niet zo snel kunnen reageren als wij zouden willen. Mijn excuses hiervoor!

Groet, Simone

Verzending: Score: 3

Zeer slechte klantenservice.
Als het goed gaat vast prima maar dit bedrijf komt zijn afspraken niet na en overreedt de regels door een koopovereenkomst eenzijdig te ontbinden.

Product besteld (Iiyama beeldscherm) omdat paradigit te goedkoopste was op tweakers en Google.
Helaas wordt het verkeerde product geleverd. Kan gebeuren.
Product retour gestuurd onder de toezegging dat het product omgeruild word voor het door mij bestelde.

Vervolgens krijg ik bericht dat het een prijsfout was en wordt zonder afstemming mijn geld teruggestort.

Ik moet het product dus maar elders bestellen voor 60€ meer.

Paradigit moet gewoon leveren.
Zie ook: consuwijzer nl/prijzen-en-kosten/prijzen/de-verkoper-zegt-dat-de-prijs-niet-klopt-wat-nu

Bestel hier nooit meer en kan het iedereen afraden. Je moet maar afwachten of je krijgt wat je besteld…

Verzending

Verkeerde product was snel geleverd

Klantenservice

Trage reactie, geen afstemming over oplossing.
Zomaar geld terug gestort. Afspraken over levering door mij bestelde product niet nagekomen .

Algemeen

Ik zat al een paar dagen te kijken naar een Razer Basilisk v3 muis, toen deze bij Paradigit in de aanbieding kwam. Zondagavond om 18:35u besteld, betaald via iDeal en de volgende dag had ik de muis al in huis en de factuur in de mailbox.

Verzending

Zondag avond besteld en maandag de bestelde muis, goed verpakt ontvangen. Was erg snel!

Algemeen

Eenvoudige bestelling geplaatst, wel later op de avond. 2x Noctua case fan. Net verpakt in neutrale doos en de volgende dag geleverd. Prijzen zijn realistisch en gratis verzending vanaf €20 is altijd prettig. Tot nu toe zijn de waren goed, dus geen klantenservice nodig gehad!

Vroeger altijd in de winkels gekocht, online viel me zeker niet tegen.

Algemeen

Concurrerend in prijs en ondanks de kerstperiode is mijn laptop binnen een dag conform bestelling geleverd.

Verzending

Ondanks de kerstperiode binnen een dag conform bestelling geleverd.

Algemeen: Score: 4
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Na zo veel negatieve reviews hier over Paradigit hierbij ook een positieve ervaring. De website is uitstekend, dwz. informatie makkelijk te vinden en het product staat uitgebreid beschreven. Ook zijn de prijzen van de producten waar ik op zoek naar was concurrerend. Het bestel proces is ook goed.

Verzending

De verzending was op het beloofde tijdstip (zaterdag besteld dus maandag bezorgd), zelfs in de drukke periode tussen black-friday en sinterklaas. Ook was het product zeer goed verpakt.

Klantenservice

Het retour sturen werkt redelijk goed, waarbij het retour proces niet zo soepel verloopt als bijv. bij die koele blauwe winkel. Wat knullig is is dat je na retourmelding een bericht krijgt dat het een werkdag kan duren voordat je retour beoordeeld is. Gelukkig kreeg ik die bevestiging binnen een uur binnen.
Wat onduidelijk vermeld staat zijn de retourkosten. Het blijkt dat je je pakket gratis retour kunt sturen via een DHL punt, echter worden de verzendkosten (of de retourkosten) uiteindelijk wel van het aankoopbedrag afgetrokken. Dat kan een stuk transparanter Paradigit!
Na het retour sturen kreeg ik wel een melding dat de retour ontvangen was, en ineens stond zonder verdere melding na een paar dagen het geld op mijn rekening. Bij veel webshops wordt je in twee stappen op de hoogte gehouden, dwz. een mail van ontvangst en een mail ter bevestiging van terugbetalen. Dit proces kan dus nog iets verbeterd worden.
(NB: Ik heb dus geen ervaring met in contact proberen te komen met de klantenservice.)

Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 3

28 inch iiama besteld, wordt er een 25 inch geleverd
Para zegt staat verkeerd op de website maar stond er correct, factuur klopte ook
Para heeft snel de pagina veranderd maar is vergeten het webadres aan te passen, daar staat nog steeds de 28 inch, kijk maar:

Na klacht beloven ze de goede te sturen maar komt opnieuw een 25 inch die ik op advies van Para heb geweigerd bij DHL
ik denk zelf dat er op de oorspronkelijke pagina een te lage prijs stond en ze daarom niet willen leveren
ben het wel zat: 6 mails, 4 facebookchat, voor niks naar dhl voor return, 2 middagen voor niks thuisgebleven, beloften niet nagekomen
Ze beloven nu geld terug te storten, ben benieuwd

Reactie op mail komt na 2 dagen, te laat om tweede foute verzending te stoppen
gemaild, facebook chat en telefoon gehad, dat ging wel ok

Algemeen

Bought a Paradigit TUF Gaming R5 3060 Ti gaming PC during Black Friday. They didn't pack the graphics card separately or secured the graphics card with foams. During the delivery, graphics card got loose and destroyed the motherboard and itself. I received a broken PC.

Offered to come their warehouse personally to exchange the broken PC, this request is rejected. Then I sent the PC back on the same day, waited 1 week for the return shipping.

I asked for a new PC several times but they don't respond. Paradigit has the case for 8 days so far and they are not telling me what they are doing or when will I get my PC. Only thing I can see is they started repairing something, even though I didn't want so.

TLDR: I ended up paying € 1.699 to a broken PC and have nothing in return at the moment.

Verzending

There was a promise for next day delivery, got it 3 days later.

Klantenservice

Before the purchase, customer support was very active and responding. However, they disappeared after the purchase. They are not responding emails, live chat support is repeating the same things again and again, they send an email to RMA department and wait for an answer, then ignore you.
Phone support is not speaking English, so I can't get any useful information.

Hello Anil,
Thank you for your review. I see you already had some contact with our customer service and everything seems to be solved. The computer is heading your way. Please let us know if everything is alright when you receive it!

The reason we can not receive customers at our warehouse is because we are not allowed. This is the reason why we had to say no to your request.

I'm sorry that your parcel arrived a few days late. Because of the high volumes at DHL our shipping can take a bit longer than usual, this is also something we communicate on our website.

Please let us know if we can help you with something!

Kind regards,

Verzending: Score: 3

Algemeen

Ik heb op 28 november een Paradigit Extreme desktop PC besteld, deze werd 2 dagen later bezorgd, alleen helaas met een kapotte RTX 3060 grafische kaart. Computer teruggestuurd in de veronderstelling dat ik per omgaande een nieuwe krijg. Ik moet nu wachten op de reparatie (van iets dat ik niet eens zelf kapot heb gemaakt).Bel iedere dag minimaal 2 keer om te achterhalen wanneer ik de PC terug kan verwachten, tot nu toe geen toezegging, geen datum, niets.

Geleverd na twee dagen

Klantenservice

Klantenservice bestaat niet. Er is een telefoonnummer en een email adres, maar je krijgt geen informatie waar je iets mee kunt.

Beste meneer Pauwen,
Bedankt voor uw review! Ik kan zien dat de reparatie kort na het plaatsen van deze review klaar was. Ons reparatiecentrum heeft de GPU moeten vervangen.
Wij proberen altijd eerst te kijken of we iets kunnen repareren voordat we kiezen om een nieuw product toe te sturen.

Hopelijk is alles naar wens en kunt u nu zorgeloos gaan genieten van uw aankoop!

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Het bestelde product is op de afgesproken tijd ontvangen. geen enkele klacht over de bezorging of levering.

zie boven

Klantenservice

geen klachtenservice nodig gehad. (tot nu toe) ook geen klacht over het product.

Beste klant,
Onwijs bedankt voor je review, dit waarderen wij heel erg! Wat fijn om te lezen dat alles zo goed verlopen, daar zijn wij heel blij mee.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 2

Algemeen

Bij een probleem duurt het DAGEN langer dan het toegezegd aantal dagen voordat je antwoord krijgt. Kortom bestellen en betalen gaat bliksem snel, voor service kies dan het liedje “ busje komt zo….”

2 dagen later dan vermeld op de site bij de bestelling

Klantenservice

De mailcomputer met het uitdelen van een klachten ticket heeft iets van een halve dag nodig, maar na 3 werkdagen nog steeds geen reactie ondank de tekst “ binnen 2 werkdagen reageren wij”

Beste klant,

Door de drukte reageren wij later dan u van ons gewend bent, mijn excuses hiervoor. Wij en DHL hebben het de afgelopen dagen erg druk gehad waardoor een antwoord en de bezorging langer duurde.
Het komt daardoor voor dat de verwachte levertijd niet wordt behaald en doen ook ons best om dit zo snel mogelijk te kunnen communiceren. Mijn excuses voor dit ongemak.

Simone van Paradigit

Algemeen

Deze beoordeling gaat vooralsnog alleen over de levering. Eventuele nakomende voorvallen zal ik bijplaatsen indien nodig.

Verzending

Ik had het kunnen weten, ik heb tenslotte al meerdere malen met DHL te maken gehad. Nu was de belofte dat het pakketje vrijdag binnen zou komen (Donderdag besteld). Dit ging niet lukken vanwege drukte. Prima, kan gebeuren. Vandaag bericht gekregen (nou ja gekregen, als ik via de link kijk wat er met mijn pakje aan de hand is krijg ik wat te zien, moet dus alles zelf opzoeken); dat de bezorging "verhinderd is". Strikt genomen kan Paradigit hier niets aan doen, maar er zijn veel, heel veel klachten over DHL. Dit soort dingen gebeurt gewoon te vaak. Als je dat als winkel steeds laat gebeuren ben je daar zeker ook schuldig aan.

Beste klant,

Het spijt mij om te horen dat de levering met DHL zo is verlopen. Wij weten dat DHL het de afgelopen dagen heel druk heeft gehad en hierdoor pakketten vertraagd waren. Zoals ik het lees heb je je pakket inmiddels binnen.
Ik wens je heel veel plezier met je aankoop!

Verzending: Score: 2

Algemeen

Je hebt soms van die aankopen waar het zo dramatisch slecht gaat dat je er anderen voor wilt waarschuwen. Paradigit is daar een voorbeeld van.
Bestelling was vier dagen spoorloos bij de track and trace en van de klantenservice heb ik na vijf dagen nog steeds geen reactie van gehad.

Verzending

Pakket is vier dagen spoorloos, na de vijfde dag kwam die ineens naar boven.

Klantenservice

Totaal geen reactie gehad op het spoorloze pakket en gezien er haast was zelf maar bij Coolblue (die ik wel ten zeerste aanraad) dezelfde monitor gehaald terwijl ik afwachtte hoe dit zich gaat ontplooien. Als kers op de taart houden ze ook nog geld in bij een retour. Ik kom hier nooit meer terug en raad iedereen aan die paar euro meer te betalen bij een bedrijf dat wel een fuck geeft.

Simone van Paradigit

1 2 3 ... 92

Scorekaart voor Paradigit

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 2.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie