Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

VodafoneZiggo heeft ruim 630.000 klanten met gecombineerd abonnement

Door , 141 reacties

VodafoneZiggo heeft bekendgemaakt dat in totaal 633.000 huishoudens gebruikmaken van zijn abonnementen waarbij mobiele diensten worden gecombineerd met tv en internet. Dit meldt de provider bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

In totaal maken de bezitters van 872.000 mobiele simkaarten gebruik van de gecombineerde abonnementen. VodafoneZiggo kondigde bij de presentatie van de kwartaalcijfers van het eerste kwartaal al aan dergelijke abonnementen te gaan introduceren. Klanten die deze abonnementen afnemen, krijgen naast het standaardpakket een verdubbeling van de mobiele data, een extra tv-pakket en een internetbeveiligingspakket.

Het kunnen aanbieden van deze 'quad play'-abonnementen, waarbij klanten diensten voor vaste telefonie, internet en tv combineren met mobiele diensten, geldt als een van de redenen waarom Ziggo en Vodafone in Nederland zijn gefuseerd. In april heeft VodafoneZiggo deze abonnementen geïntroduceerd. Concurrent KPN biedt zulke abonnementen onder de naam Compleet al enkele jaren aan. Ook T-Mobile biedt mobiele en vaste diensten aan, al heeft het geen eigen netwerk voor vast internet.

Uit de kwartaalcijfers blijkt dat VodafoneZiggo in het afgelopen kwartaal zo'n 19.000 mobiele klanten met een vast abonnement erbij heeft gekregen ten opzichte van het eerste kwartaal van dit jaar. Het aantal klanten met een prepaidabonnement daalde ten opzichte van het eerste kwartaal van dit jaar met 42.100. Per saldo verloor de provider daarmee ruim 23.000 mobiele klanten.

Per saldo heeft VodafoneZiggo voor alle diensten samen zo'n 9.500 klanten verloren. Het bedrijf kreeg er 8.600 klanten bij voor vast internet en 5.900 klanten voor vaste telefonie, maar dat werd tenietgedaan door het totale aantal verloren klanten voor televisie. De provider verloor ten opzichte van het eerste kwartaal uit 2017 zo'n 24.000 klanten op de televisiemarkt.

De omzet van het fusiebedrijf kwam in totaal uit op 997 miljoen euro, ruim drie procent lager dan de omzet die in het vorige kwartaal van dit jaar werd geboekt. De provider boekte een winst van 46 miljoen euro. In het eerste kwartaal van dit jaar bedroeg de winst nog 53 miljoen euro. Het is de tweede kwartaalrapportage van VodafoneZiggo. Vodafone en Ziggo fuseerden begin dit jaar.

Joris Jansen

Nieuwsredacteur

8 augustus 2017 10:18

141 reacties

Linkedin Google+

Reacties (141)

Wijzig sortering
Ik vind het nog steeds duur bij Ziggo.
Ik hoef geen tv abonnement, alleen internet is meer dan genoeg. Helaas bij Ziggo zit je vast aan een tv abonnement.
Ik heb nu 50/50 glasvezel voor 32,50 en mobiel onbeperkt bellen, sms en internet voor 7,50 en satelliet voor tv, de FTA Engelse en Duitse zenders en een digitenne voor NPO 123 en de regionale zender. Meer dan genoeg.
Ik ben voor mijn totaal oplossing maar 40 euro per maand kwijt.
Ziggo zou gewoon lef moeten tonen en analoge TV distributie uitschakelen. Dan krijg je wel effe gezeik bij Kassa en Radar van wat bejaarden die nog een TV zonder scart of hdmi hebben, maar dan kunnen ze wel eindelijk eens TV-loze pakketten gaan aanbieden en de markt op z'n kop zetten. Als extra voordeel hebben ze er in 1 keer een pak bandbreedte bij, want analoge tv (en radio) vreet capaciteit.
Dat zou inderdaad echt lef zijn want zover ik weet is Ziggo nog steeds bij wet verplicht analoog door te geven.
In 2011 was Ziggo nog verplicht om minimaal 15 analoge tv kanalen door te geven.
Bron: nieuws: Ziggo negeert advies analoge zenderaanbod programmaraden - update

Sinds een wijziging in de mediawet van 1 januari 2014 is het minimum aan te bieden kanalen van 15 naar 30 verhoogd, maar dienen deze digitaal te worden aangeboden. Het minimum criteria geldt enkel voor tv-aanbieders met meer dan 100.000 klanten. Analoog is niet meer verplicht.
Bron: http://www.totaaltv.nl/ni...nd-heeft-nieuwe-mediawet/

[Reactie gewijzigd door Sjarelke op 8 augustus 2017 12:41]

Volgens mij niet. Er zijn al andere kabelmaatschappijen die het analoge signaal een jaar of vijf geleden wel al hebben uitgeschakeld. Waarom zou Ziggo dat dan niet mogen?
Zeer zeker wel, daarbin is ziggo tot op heden nog altijd verplicht dat zelfs als een klant geen abo heeft npo 123 op zowel digitaal als analoog door te geven.
Wat is dan het verschil met de kabelbedrijven die hun analoge signaal wel hebben kunnen uitschakelen?

Zie:
http://www.totaaltv.nl/ni...-uitschakelen-analoge-tv/

[Reactie gewijzigd door bytemaster460 op 8 augustus 2017 11:30]

Het lijkt dus iets genuanceerder te liggen. De bedrijven mogen analoog uitschakelen maar als ze dat niet doen zijn ze verplicht om minimaal 15 zenders aan te bieden. Ziggo mag het dus wel uitschakelen.
En waar verschilt ziggo mee t.o.v. bijv. caiway? Hier is analoog namelijk al jaren van de kabel verdwenen en er is geen enkele analoge zender over.

Ze mogen dus zeer zeker analoog weg mikken van de kabel.
Echt niet. Ziggo kan dit niet eens filteren op kanaal bij analoog. Als je opzegt gaat op termijn het signaal eraf. Je bent in de war met digitenne die geven Ned 123 ongecodeerd door.
Dat betekent ook dat ze het limiet van het aantal smartcards moeten gaan verhogen.
Op dit moment maken we met ons gezin gebruik van zeven televisies.

Woonkamer
drie slaapkamers
Tuinhuis/Veranda
Twee in een overige kamer

Die in de slaapkamer zijn er op dit moment nog twee analoog omdat ik niet meer smartcards erbij kan bestellen aangezien ze een limiet van vijf hebben.

Ik weet dat het gemiddeld niet voorkomt dat een huishouden zoveel televisies heeft maar het zou onlogisch zijn wanneer ze dan analoog eruit doen dit limiet te behouden.

Ben het wel met je eens dat Ziggo dit wel eens zou kunnen doen. Op een gegeven moment moeten mensen ook maar een keer overstappen.
Meeste digitale kanalen kun je gewoon zonder smart card op een moderne tv ontvangen bij Ziggo. Als je een digitale tuner in je tv hebt dan kun je Ned 1,2,3 in HD en de commerciëlen in SD ontvangen zonder smartcard.
Is dat zo? Wat ik altijd dacht is dat je een smartcard nodig had om buiten Nederland 1,2,3 te kijken?

We hebben in de woonkamer een redelijk moderne televisie staan, Sony Bravia 4K nog wattes en die kan ook enkel met een Smartcard digitaal ontvangen van Ziggo. Anders geeft de televisie aan dat dit niet bij het abonnement zit.
Het basispakket is in SD vrij te bekijken, HD zenders heb je buiten NPO smartcard voor nodig.

Als het goed is staan de SD zenders standaard aan het eind van je zenderlijst en deze zijn altijd zonder smartcard te kijken.

Als je zenders zoekt op tv of ontvanger met netwerk ID 4444 dan laadt ie de SD zenderlijst met de SD zenders vooraan en heb je geen smartcard nodig. Het ziet er wat minder mooi uit maar is al een stuk beter dan analoge kabel...
Ohzo, ja ik vond het altijd al gek dat wanneer je verder de televisie in ging nog eens dezelfde zenders kwamen maar werkt dat zo dus.

Dat wist ik niet. Ga ik uitproberen! Dankje voor de tip :D
Sinds een jaar of 2
Ziggo zit wettelijk aan 15 zenders vast.
Ze mogen de analoge TV er niet uitgooien, alhoewel ze dat wel zouden willen.
Ze mogen het, ze kunnen het, maar ze willen de oudere generatie nog niet kwijt.
Elke klant die opstapt gaat naar de concurrent .

Ik heb Ziggo in het voorjaar opgezegd en werk nu met T-Mobile onbeperkt GO op mijn mobiel, welke ik thuis als hotspot gebruik. TV kijk ik via de satelliet in HD kwaliteit, programma's neem ik op met apparatuur die van mij is en internet op mijn laptop heeft een gemiddelde snelheid van 45/8 Mbps.
Via de kabel (waar ik nu niets meer voor betaal) kan ik 25 zenders analoog kijken, zolang het duurt.
Overigens: een vriendin van mij heeft Ziggo al 2 jaar geleden opgezegd (andere regio) en kan nog steeds de zenders via de kabel bekijken.
Ik betaal voor dit alles 36 Euro per maand.

Wel nog gepoogd om via Ziggo, Internet zonder telefoon en TV af te nemen. Nee mijnheer, dat is niet mogelijk. OK, dan zeg ik alles op. Komt ze op de proppen met een afgeknepen internet abbo voor 24,95 met max 20 Mbps en analoge TV. Maar omdat ze dat als laatste optie hebben aangeboden was voor mij de deur al dicht, ik heb ervoor bedankt, ook omdat Tele2 dit voor een paar Euro minder kan aanbieden.
M.a.w. Als je vanaf het begin je poot stijf houdt en blijft zeuren dan krijg je veel meer voor elkaar.
Ga niet in op hun eerste aanbod. Geen gratis cadeautjes, maar een lagere prijs.

[Reactie gewijzigd door Apppie3 op 8 augustus 2017 11:54]

De analoge zenders zijn idd ook zonder abo nog steeds te kijken. Helemaal afsluiten is te veel werk voor ze denk ik.

Wij kregen vorig jaar wel een flinke naheffing voor 2 jaren zonder abo. Niet op gereageerd en nooit meer iets van gehoord. Wij gebruiken het dan ook niet.
Vroeger werd het "luister- en kijk-geld" per apparaat bij elk huishouden / bedrijf geheven.
Ze keken dan o.a of er een antenne op je dak stond.
Dat wordt nu betaald door de belastingen, daardoor heeft iedere Nederlandse ingezetene recht op kijken en luisteren naar programma's van de niet commerciële Nederlandse Omroepen.
Is wel lastig als je geen antenne of kabel hebt.
Tv zwart kijken is niet iets om trots op te zijn.
Als ik stoer zou doen met een gestolen auto dan zou dat ook nergens op slaan.
Je wil iets wel of je wil het niet.
En alles kost geld. Ook het analoge signaal.
Ik heb gezegd dat ik niet voor kabel-tv wil betalen. Als ze het signaal toch gratis blijven leveren dan ligt het aan Ziggo en niet aan mij.
Ik kijk niet illegaal tv, via de Satelliet kijk ik naar vrije zenders waar niet voor betaald hoeft te worden.
Via de kabel kan ik kijken, maar die keren dat ik het doe kun je op één hand tellen, en dan is het voor npo 1, 2 of 3. Ik mis de Nederlandse zenders niet.
Nieuws kijk ik via internet.

ter informatie:
Ik had rekening gehouden met het feit dat Ziggo de kabel vanaf de wijkkast zou afsluiten, maar blijkbaar doen ze dat op willekeurige momenten?

[Reactie gewijzigd door Apppie3 op 8 augustus 2017 12:11]

En wat dan nog als je dit wel doet? Gelijk heb je wat mij betreft. Er zitten Nederland alleen tegenwoordig heel wat heilige boontjes, brave jongetjes van de klas of vangen hun salaris van zo'n bedrijf. De laatste met wie je medelijden moet hebben zijn de grote bedrijven met al hun monopolie spelletjes, zogenaamde broodnodige prijsverhogingen e.d.
Ik snap ook wel dat je het doet. Ik vind enkel niet dat je dit kan gebruiken in je vergelijkingen met een echt pakket
Wel nog gepoogd om via Ziggo, Internet zonder telefoon en TV af te nemen. Nee mijnheer, dat is niet mogelijk. OK, dan zeg ik alles op.
Dat is een beetje alsof je bij de warme bakker gaat vragen of je tegen gereduceerd tarief alleen de saucijzen uit de saucijzenbroodjebroodjes mag meenemen. Die zal je naar de slager verwijzen. Immers het gros van de frequentie bij Ziggo wordt in beslag genomen door de TV signalen. Internet is iets dat ze erbij zijn gaan doen.

Bij de genoemde partijen is dat precies omgekeerd, T-Mobile en Tele2 zijn juist TV erbij gaan doen. Probeer bij T-Mobile eens alleen TV af te nemen, dus zonder internetverbinding, wellicht valt het kwartje dan.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 8 augustus 2017 21:18]

Ziggo zal niet snel een pakket zonder tv op de markt brengen. De frequenties waar de FTA zenders opzitten worden altijd doorgegeven. Die zijn alleen te blokkeren met een filter op de kast in de straat. Daarvoor is per handeling een monteur nodig. Dus bij uitzetten van analoge televisie komt alleen meer bandbreedte vrij, niet per definitie een mogelijkheid voor internet only pakketten.
Er is toch apparatuur dat het analoge signaal op de kabel zet? Als Ziggo de apparatuur uit zet gaat niemand meer een analoog signaal ontvangen. Niet per aansluiting, gewoon voor iedereen.
Klinkt leuk maar gezien het beperkt aantal concurrenten kunnen ze dit nog wel even uitmelken, dus waarom analoog echt opgeven. Je ziet natuurlijk wel steeds minder analoge zenders
Als analoog uitgeschakeld wordt komt er veel bandbreedte beschikbaar, dat kunnen ze weer gebruiken voor zenders (in HD), beter HD, sneller internet, 3D tv.

Dacht dat 1 analoge zender de ruimte in nam van 3 á 4 HD zenders.

Zeg niet dat ze het analoge uit moeten zetten, maar redenen genoeg te vinden waarom analoog uit gefaseerd zou kunnen worden
Jij bent een fraaie. Niet iedereen heeft behoefte aan een platte TV en dan heb ik het niet over alleen bejaarden.
Waar baseer je dit op? Ik installeer al vele jaren Ziggo bij zowel particulieren als bedrijven. De snelheden zijn altijd keurig (= 100% van pakketsnelheid en 10-20ms ping). En mocht de snelheid niet in orde zijn, mag een Ziggo monteur het probleem oplossen. Bij mij thuis toevallig veel problemen gehad met Ziggo. Opgelost na bijna 10 monteurs. Wel even geduld moeten hebben dus, maar ze regelen het wel. Nb. Probleem lag buitenshuis. Bij problemen binnenshuis (wifi, slechte bekabeliing, etc) moet je het logischerwijs zelf oplossen.

[Reactie gewijzigd door Sjarelke op 8 augustus 2017 16:45]

Bij het meten via speedtest.net (= Ookla dus referentietest voor Ziggo), meet je dan rechtstreeks op modem bekabeld met 1 pc/laptop aangesloten? Indien nee, kun je dit eens proberen? Zal niet de eerste keer zijn dat snelheden ver achter blijven wegens (ver)storingen binnenshuis.

Indien je rechtstreeks meet op modem -bekabeld- en snelheden zijn niet in orde, is het modem dan wel rechtstreeks met de AOP verbonden? Of zitten hier nog splitters e.d. tussen? Ook dit kan vaak voor storingen zorgen.

Rechtstreeks op modem gemeten en ook modem correct aangesloten op AOP? Dan Ziggo bellen. Ziggo lost het voor je op, waarbij meestal een monteur aan huis noodzakelijk is. Helaas heb je soms pech en dan duurt het wat langer (zoals bij mij).

De meldingen op allestoringen.nl zijn leuk, maar hebben meer te maken met totale blackouts in regio's. Als een regio plat ligt krijg je hele grote pieken, maar dit houdt niet in dat de verstoringen altijd aanwezig zijn.

Ik heb zelf bij de technische dienst van Ziggo gewerkt in een grijs verleden (@home tijd). De storingen waarbij de verbinding wegvalt om de zoveel tijd zijn het vervelendste. Dit had ik bij mij thuis en dat bleek uiteindelijk ergens in de buurt te zitten (corrosie/vocht in kast op mijn aansluiting?)

Haal je je snelheid niet? Meer dan 10% onder de contractwaarde pakt Ziggo dit sowieso op. Maar je zult wel aan de lijn moeten hangen ervoor.

[Reactie gewijzigd door Sjarelke op 9 augustus 2017 00:10]

Ik heb behoefte om nog eens te reageren op je verhaal.
Ik ben het volledig met je eens dat de kwaliteit van je installatie binnenshuis van doorslaggevend belang is op het eindresultaat. En daarmee bedoel ik o.a. bekabeling (demping en afscherming) connectors, splitters en eventueel toegepaste versterkers.
Echter dit geldt eveneens voor de bekabeling buitenshuis. Hierbij bedoel ik o.a. wijkversterkers, splitters, connectors, bekabeling en toegepaste AOP.
In mijn situatie is er bv. sprake van een wijkversterker, 2 splitters en 16 kabels waarvan de lengte varieert van 20 - 80 meter.
Met name het verschil in kabellengte is hier belangrijk.
Uitgaande van een toegepaste kabel met een demping van 9 Db/100 meter (bij 230Mhz) levert dit een dempingsverschil op van 5,5 Dbmv tussen de kortste en langste kabel. Bij een frequentie van 1000 Mhz kan dit verschil oplopen tot een factor 2,5 x 5,5 = 16 Dbmv
Nu wordt het verschil in frequentie in de wijkversterker enigzing gecorrigeerd door de hogere frequenties meer versterking te geven. (leveling). In mijn situatie bleek (2 maanden geleden) dat deze correctie op de verkeerde manier was uitgevoerd. Met name de lagere frequenties bleken de hoogste versterking te hebben. Vermoedelijk is dit al enige jaren het geval geweest toen bij een vorige upgrade van het systeem de wijkversterkers zijn vervangen.
Zo zie je maar dat je er absoluut niet van uit kan gaan dat je signaal afkomstig van je AOP goed is ook al heb je bv. op NPO1 een goed beeld.
Gezien het feit dat overversterking even funest kan zijn dan onderversterking wordt de speelruimte op het signaalaanbod kritischer naarmate de frequentie toeneemt. Ik heb vernomen dat ZIGGO in de toekomst de frequentie wil gaan verdubbelen naar 1700 Mhz Hierin zie ik voor Ziggo nog een grote uitdaging tegemoed en zullen de kwaliteitseisen van de totale bekabeling alleen nog maar toenemen.
Als je benieuwd bent naar je eigen situatie, kijk dan eens naar de signaalsterkte verschillen tussen bv. NPO 1 (204 Mhz) en BRAVA tv (834 Mhz). Mogelijk beschikt je TV over een zgn. Diagnostics pagina waarop de signaalsterkten zijn af te lezen. Wel eerst afstemmen op de juiste zender en daarne de diagnostics pagina uitlezen.
Gr, Arie

[Reactie gewijzigd door broekha op 10 augustus 2017 20:19]

Dan zijn ze me in elk geval kwijt. Analoge tv is de voornaamste reden dat ik bij ziggo blijf.
Waarom de fuck zou je nog analoge TV willen? Je bent een liefhebber van ruis in je beeld?
Er zijn veel doelgroepen ,met een beperking, die digitale tv niet kunnen bedienen (of onderhouden bij storingen). Wil je hun NPO1, NPO2, NPO3 en het noodkanaal afnemen ?
Digitale TV en analoge TV werkt precies hetzelfde, allicht op mijn tv, dus ik weet niet waar je 't over hebt.
Het zusterbedrijf UnityMedia in Duitsland heeft deze zomer deze analoge zenders inmiddels afgeschaft.
Wordt inderdaad hoog tijd dat Ziggo hierin volgt, en vervolgens de 4K decoder met o.a. Ziggo Sport in 4K gaat aanbieden. En nu niet weer beginnen: er is geen 4K content, is er wel! O.a. voetbal, Formule 1.
Nederland heeft in principe ook een 4K zender: Insight UHD.
Een basic aantal zenders is ongecodeerd op elke moderne tv te kijken, dus hier hoeft het echt niet aan te liggen. (o.a. Ned 1, Ziggo Sports, regionale zenders)
Dat is een veel betere deal voor glasvezel dan ik kan krijgen helaas. Alle tarieven die ik kan vinden voor die snelheid, of zelfs lager, zijn duurder... Dan ga je al richting de 45 euro voor een beetje een fatsoenlijke snelheid als 50/50. Als ik dan ook nog eens een klein abonnementje moet nemen voor tv ergens dan zit ik, helaas, alsnog op de ziggo tarieven. Helaas niet zoveel opties :(
Je post roept wat vragen op, waar krijg je mobiel onbeperkt bellen, sms en internet voor 7,50 per maand? Ik heb zelf momenteel Tele2 100 minuten bellen/sms en 1GB internet maandelijks opzegbaar voor 11 euro. Ben wel van plan binnenkort over te stappen op iets anders, heb een dual-sim telefoon met privé en werk sim naast elkaar. We krijgen op het werk binnenkort grotere databundels en dan heb ik die databundel van mijn privé abonnement niet meer nodig. Vodafone/Ziggo geeft pas korting als je alles-in-1 boven iets van 40 euro hebt, kom ik niet voor in aanmerking.

Daarnaast heb ik Ziggo kabel TV (wel digitaal) met 25/2,5 Mbps internet en vast bellen. Kost meen ik ¤31,80 per maand. Bellen gebruik ik niet, niet eens een toestel aangesloten en weet mijn nummer niet.

Hiervoor had ik KPN glasvezel 3-in-1 met 60/6 Mbps. Dat was in de praktijk 70/35 Mbps. Echter bij de prijsverhoging naar 65 euro opgezegd. Het werd me een beetje te gek met de kosten voor mijn gebruik, ik ben weinig thuis, kijk weinig TV en snel internet heb ik helemaal niet nodig.

Mijn vriendin heeft het helemaal onhandig geregeld. Kabel TV van Ziggo, ADSL internet van Telfort en mobiel bellen van Vodafone. Kan veel bespaard worden en wil daar best bij helpen maar ze vind het prima zo 8)7
Kabel TV van Ziggo, ADSL internet
Ze kan dus gewoon alles via Ziggo nemen, maar doet dat niet? Ik heb anders nog wel een rekeningnummer waar ze wat geld naartoe kan storten? :D Ze heeft geld zat zo te lezen.... :Y)
Oud omgezet T-mobile abonnement die ik al sinds 1997 heb. Ik heb er nog maar een jaartje plezier van. En over het onbeperkt internet, het is maar 64kb, meer dan genoeg voor onderweg Whatsapp enzo. Ik hoef geen supersnel internet onderweg. Ik gebruik heel veel vrije WiFi dan wel via VPN op mijn eigen Synology NAS, dus veilig.
Waar woon je? In Houten kun je 1000/1000 krijgen voor 37,50 per maand bij NetRebel.

Toevoeging:
Heb het nu zelf een halfjaar en nog geen downtime meegemaakt, uit speedtests blijkt dat je de 1Gbit niet aantikt maar vind dat ik niet mag zeuren voor die prijs. Ping is gewoon 1ms en op aanvraag kunnen ze ook ipv6 op wel een aparte vlan aanleveren.

[Reactie gewijzigd door Xm0ur3r op 8 augustus 2017 10:44]

Daar ben ik en een heleboel mensen met mij heel jaloers op! :o
Netrebel heeft carrier grade net, of zoiets. Wat ik daar van begreep is dat je geen poortforwarding kan doen, en met een nas kan dat problematisch zijn. Maar ik kan het fout hebben.
Carrier Grade Nat inderdaad, maar zoals hierboven mij aangegeven/gelinkt regelen zij dat op een al speciaal toegewezen subnet, zodat je in principe zelf geen router zou hoeven aan te schaffen.

Zelf heb ik gewoon een router er tussen gezet en deze op het vaste ip gezet waarmee gewoon geforward kan worden.
70% van Nederland heeft die luxe helaas niet. Glasvezel is verre weg van bereikbaar voor de massa. Velen zitten werkelijk vast aan Ziggo willen ze met een redelijke snelheid kunnen internetten. ADSL is werkelijk troep.

Voor hun is zo'n gecombineerd abonnement nog wel gunstig. Maar er gaat voor hun pas een wereld open zodra er glasvezel ondersteuning is in de wijk.

Ik woon in Amsterdam en zelfs hier is vrijwel nergens glasvezel te vinden.
Vermoedt dat een belangrijke reden van het verlies van de "TV-abonnees" de verhoogde prijs is, zeker als je geen VF telefoon abbo hebt.
Je kunt niet zomaar aan de prijsschroef blijven draaien, alhoewel de concurrenten dat net zo hard doen.
Als je weinig belt en weinig data nodig hebt voor je mobieltje dan heeft de verdubbeling en ¤5,- korting (alléén bij Red abbo's!!!!) ook weinig zin en zijn er andere betaalbare alternatieven.
Bij smart heb je ook gewoon een verdubbeling hoor.
Ik zeg ook niet dat je geen verdubbeling krijgt maar je hebt alleen géén ¤5,- korting!
En als je dan die extra data helemaal niet nodig hebt dan zijn er genoeg goedkopere alternatieven voorhanden.
Mijn Vodafone Smart (april dit jaar afgesloten) heeft gewoon 5euro ziggo-korting...
Volgens Vodafone zelf kan dat niet, je krijgt alleen 5 Euro korting op RED abbo's, zoals snah001 ook al zegt. Zie ook https://www.vodafone.nl/ziggo/gratis-extras/. Verdubbeling van de data, een extra tv pakket en een veilig online pakket krijg je wel bij elk abbo.

Deze extra's gelden zo te zien helaas niet voor prepaid/YOU (of z'n "voorloper" HYBRIDE).
Inderdaad kregen ALLE abonnementen na de fusie de 5 euro korting. Zo zit ik nu op smart L met 150 minuten en 10GB data (na verdubbeling) voor 18 euro. Daar bovenop nog een gratis extra TV pakket bij Ziggo.

Maar geldt nu alleen nog voor de RED abonnementen inderdaad.

[Reactie gewijzigd door Proditor op 8 augustus 2017 15:38]

Voor mij hetzelfde. Ik dacht 'bingo' met mijn Ziggo TV & Internet en Vodafone Red.

De kleine lettertjes waren dat ik een Ziggo Digitaal TV abonnement nodig had, terwijl ik op mijn 'Internet Only' abonnement via het digitale signaal (DVB-C) van de kabel Full HD kijk zonder kastje.

Ik kon natuurlijk wel het duurdere 'Complete' abonnement afsluiten (10 euro duurder en langzamer internet) om vervolgens 'gratis' extra data, 5 euro korting en Movies & Series te krijgen. Nee bedankt, en dit is ook niet echt een incentive om per sé bij Ziggo of Vodafone te blijven. 95 euro per maand aan ze storten is niet genoeg om vaste klanten voordelen te krijgen, pas als je 100 euro of meer afneemt is het interesant.

Niet erg, voor de samenvoeging heb ik individueel besloten dat deze abo's het beste bij me pasten. Maar ik merk geen enkel voordeel ondanks mijn 'niet-budget' abo's.
En voor iedereen die weggaat vanwege het dure TV abonnement. Ik kan van harte het Internet Only abonnement aanraden als je niet per sé extra zenders of via een kastje wilt kijken. Ik denk dat veel klanten automatisch een Ziggo combi abonnement afsluiten, zonder te realiseren dat je zonder TV abonnement ook nog altijd TV (maar dan alleen analogo/digitale kabel) kunt kijken.

[Reactie gewijzigd door Stpan op 8 augustus 2017 13:57]

Het is altijd win-win voor de klant, maar ook een sigaar uit eigen doos.

Het verschil tussen Internet Compleet en Internet + TV Compleet (beiden 150/10 mbit) is 10 EUR. Daar gaat 5 EUR van af. Dat houdt dus in dat je 5 EUR p/maand betaald voor je TV pakket (in ons geval HBO) plus de verdubbeling van data. Als je 1 van die 2 gebruikt dan haal je het er dus al uit.

Voor mij geldt dat ik bij Ziggo Mobiel zit. Dat heeft tot gevolg dat ik 6 GB data krijg (nu: 2 pers. 3 GB) plus onbeperkt bellen/SMS zoals ik nu ook heb plus ik kan maandelijks opzeggen zoals ik nu ook heb. Dat is dus 4x zoveel data. Bovendien gaan de kosten ietsje omlaag want 2x het Red abonnement is goedkoper dan het huidige Ziggo Mobiel Familie abonnement. Kortom, ik zou een idioot zijn als ik dit niet zou doen. En dat zeg ik als iemand die vrijwel geen TV kijkt.

Overigens heeft KPN ook leuke deals bij hun pakketten zoals gratis Spotify.
Spotify wordt niet meer aangeboden bij nieuwe abonnementen en verlengingen bij KPN. Reden voor mij om over te stappen op Vodafone / Ziggo combi.
I see. Verlengen gaat automatisch, toch? En geldt dit ook voor Xs4all?
Mijn moeder had een abo aangeboden gekregen die wel eens tuk beter was als het standaard vodafone abonnement, alleen daar volgens mij geen extra tv pakket bij, tenzij ze later nog een keer een mailtje krijgt om een pakket te kiezen.

Ik ben benieuwd of ze nog een keer de prijzen verhogen, als de winst blijft afnemen.
Dat laatste is het probleem met de duopolie van KPN en Ziggo op het gebied van de quad play abonnementen. Nu zijn de prijzen schappelijk, maar las de kleine concurrenten straks buitenspel zijn gezet, is de kans groot dat ze de prijzen gaan verhogen.
De reden dat T Mobile mij kwijt raakt aan VFZiggo is niet enkel vanwege de quadplay maar ook vanwege de streek die ze flikten met de extra simkaart. Bij VF krijg ik die nog wel zodat ik weer een simkaart in mijn iPad kan stoppen. En met die 24 GB per maand valt wel te leven.
Het is ook aan de concurrentie om te zorgen dat ze aantrekkelijk zijn/blijven.
Die 2e simkaart kost 5 euro per maand tegenwoordig.
Volgens mij al heel lang betaal je hier dus 5 euro/per maand voor.
1 van de redenen dat ik er maar van afgezien heb om een 4G tablet aan te schaffen. Geen zin in weer iets extra p/m op het huishoudboekje wat ik misschien maar beperkt zou gebruiken.
Heb sinds kort een tweede sim (dataonly) bij mijn vf red super abonnement. Kost niks.
Kan zijn dat het bij andere abonnementen wel geld kost.
Dat is echt niet meer, wellicht heb je een oud abonnement of korting gehad. Op de site staat ook overal 5 euro extra.
Je hebt gelijk. Kan het niet meer terug vinden. Maar eerder was het voor red super en Black gratis. Zeker aangepast bij het afschaffen van het Black abonnement.
Same here!
Ga ook over naar vodafone, om nog wel een tweede simkaart te nemen, welke ik in de ipad kan gaan gebruiken.
Welke streek? En Ziggo zet nu juist alle "Ziggo mobiel" klanten naar Vodafone, waardoor je effectief Vodafone klant bent.
En dat je steeds meer combi abonnement geduwd wordt. Ik wil alleen maar mobiele telefonie/internet en vast internet, ik hoef geen TV en vaste telefonie. Maar bij Ziggo moet je TV afnemen en bij KPN kun je wel zonder vaste telefonie maar dan komt er een opslag op de prijs.
Hoe kom je daar nou bij? :) De pakketten bij KPN zijn allemaal zonder telefonie, je moet voor telefonie juist ¤1 extra betalen. :P
Misschien is dat ondertussen anders, toen ik het voor het laatst bekeek kon je of vaste telfonie erbij nemen, of een opslag voor de lijnhuur betalen die ongeveer evenveel kostte als het goedkoopste vaste abonnement. Uiteindelijk zal het vrijwel op hetzelfde neerkomen prijstechnisch gezien.
Volgens mij zijn de prijzen al een aantal keer verhoogd de afgelopen jaren. Onderstaand zijn de eerste drie voorbeelden die ik op t.net heb gevonden van de afgelopen tijd.

8 mei 2017: Ziggo verhoogt prijzen van veel abonnementen met 2,55 euro per maand
1 november 2016: Ziggo breidt TV Royaal uit met content van HBO en verhoogt prijs - update
13 mei 2015: Ziggo verhoogt prijzen veel pakketten
Precies hetzelfde lijstje is ook te maken voor KPN en verschillende andere providers:
1 mei 2017: KPN verhoogt internetsnelheden en tarieven en komt met abo voor 4k-tv - update
2 mei 2016: KPN verhoogt prijzen en komt met erotische zender in basispakket
3 mei 2015: KPN verhoogt tarieven Alles-in-1 en wijzigt tv-pakketten

[Reactie gewijzigd door Hathor op 8 augustus 2017 14:58]

De kans is niet groot, het is een zekerheid dat die prijzen gaan stijgen.
De NMA kijkt kijkt en komt zoals gebruikelijk pas weer te laat in actie.

Probleem voor de kleinere is heel eenvoudig, ze moeten betalen voor gebruik van het netwerk. Om klanten te krijgen moeten ze goedkoper zijn.
Ze hebben echter niet het marketing budget voor dure spots om mensen te trekken, dus groeien ze maar heel langzaam. Worden ze groter grote kans dat kpn ze koopt en begint het weer van voren.
Dat komt er sowieso aan maar om de een of andere reden wordt er informatie uit dit artikel gehouden;
het excuus van Vodafone dat de teruggelopen inkomsten te wijten zijn aan de nieuwe roaming regels. Gehuil die je wist dat ging komen, zeg maar.

http://daskapital.nl/2017...ggo_jankt_over_roami.html
Ik moet volgens mij nog stééds een aanbieding krijgen voor het overzetten van m'n Family 4G abonnement van Ziggo...
Heb deze afgelopen weekend ontvangen. Dus kan even duren.
Hm, ik wacht het wel af :) liefst zou ik een gedeelde databundel willen (9Gb maak ik met 2 06-nummers niet op..). Begreep wel dat er een optie is om maandelijks op te zeggen, dat is wel een enórme pre. Ben benieuwd waar ze mee komen.. #NoSpoilers
Ik heb nu voor mijn vriendin en oudste dochter een familie enorm 4g met 9GB data van Ziggo dat 45,- permaand kost. Dat wordt omgezet naar 2 x 6GB voor 15,- prr stuk. (In beide gevallen onbeperkt bellen en sms)

Dat is naar mijn mening een prima aanbod...
Ja precies, ik had ook zo'n abo met 9Gb en 3 nummers (maar daarvan heb ik er nu nog 2 over). Zal dus wel ¤10,- minder zijn dan wat je zelf betaalde verwacht ik. 6Gb en onbeperkt bellen p.p. lijkt me alleszins prima.

Goed, dan zou ik nu ¤35,- betalen geloof ik, en na die omzetting ¤30,- maar met wat Gb's erbij (die ik toch niet gebruik momenteel). Nog steeds netjes maar niet echt wereldschokkend.
Je kunt ook zelf even contact opnemen met Ziggo dan geven ze direct aan wat de aanbieding is en helpen ze je direct met de overgang naar Vodafone, ik ben erg netjes geholpen en het was een prima aanbieding. In dit topic kun je ervaringen van mede tweakers lezen en terug vinden welke aanbiedingen er gedaan worden.
Ik denk dat na al die prijsverhogingen de laatste tijd ik ook één van de 24.000 klanten wordt die weggaat. Begin dit jaar 2¤ verhoging voor Movies en Series Xl waar je niks aan hebt met een CI module als je in een oud UPC gebied woont en verleden maand weer 2,55.
Als je een chromecast hebt kan je ook via de ziggo app er gebruik van maken.
Helaas alleen live TV. Replay werkt niet met Chromecast.
Yup, hier één van die voormalige klanten. Zit sinds juli bij NLE, betaal ¤20 minder per maand voor mijn alles in 1 pakket en ben van 55 naar 100 mbit gegaan. Vaarwel Ziggo met hun zoveelste prijsverhoging.
Uit interesse, NLE gaat via de telefoonlijn ? Want dan is dat voor veel mensen geen wenselijke oplossing qua internet.
Waarom niet? Snelheid is al enkele jaren veel hoger geworden. Uiteraard zíjn er nog uitzonderingen. 40mbits is nu redelijk standaard via VVDSL.
Hier nog steeds slechts maximaal 12 mbit en nog steeds geen verbetering in zicht. Ook geen glas leverbaar.
Even buiten centrum Groningen.
Check je wel via Fourstack willekeurig adres in Groningen net buiten centrum met 104Mbit/s

https://netco-fpi-info.fo...ess=9743AW+50&commit=Zoek
Ik woon aan de andere kant van het centrum.
Bonded nu maximaal 26 Mbit/s leverbaar zie ik maar nog steeds geen alternatief voor Ziggo.
Bij mij in de buurt is zo een uitzondering. Het is kabel met 300mbit of koper met 15mbit (geen glas aanwezig).
Dus ik zit met ziggo opgescheept, pas wanneer KPN het koper boven de 150mbit krijgt ga ik nadenken over overstappen
Er zijn absoluut uitzonderingen, maar het grote over deel van de aansluitingen kan meer dan 40Mbit/s krijgen. Dus wat Xfade zegt dat het voor veel mensen geen wenselijke oplossing is qua internet is nergens op gebaseerd.

Dit zie je ook terug in de cijfers van Ziggo, deze dalen al enige jaren en die van KPN (en dochters) stijgen enkel. Was KPN jaren terug het logge bedrijf, ze hebben enorm geïnvesteerd in hun service organisatie en dit levert nu de vruchten af. Dit was ook erg nodig want KPN was extreem traag in het afhandelen van problemen.

Ziggo heeft het service beleid overgenomen van UPC en dat levert niet het gewenste effect. Zowel de winst als het aantal klanten neemt af ondanks de vele prijsverhogingen.
Als je niks aan Movies en Series hebt, waarom heb je het dan? Het is toch een extra pakket welke op te zeggen is ?

- Edit: Tenzij je Play Max hebt.

[Reactie gewijzigd door Xfade op 8 augustus 2017 17:02]

Ik had het Royaal pakket (extra zenders) en dat is dus nu Movies en Series XL geworden.
Opzeggen heeft gevolgen voor mijn internetsnelheid die nu 60Mbit is en als ik opzeg val ik terug naar 40Mbit :( ondanks dat het 2 verschillende producten zijn (alles in één en het Royaal pakket) wordt me alles in één pakket ook gedowngrade omdat deze er niet meer is.
Dan zeg je royaal toch op en verhoog je enkel je internet snelheid
Zolang ik nog met mijn 7,50 ¤ Simpel abo rond kan komen , blijft Ziggo/Vodafone als provider te duur voor bellen/internet
Ondanks dat ik triple play heb van ze .
Ik krijg nu voor 7,50 Euro 150 belminuten, onbeperkt SMS, 1 GB data op 4G en Ziggo Movies & Series L bij het overzetten van mijn Ziggo mobiel naar Vodafone.
Je kan ook gewoon bellen met de servicedesk. De aanbieding staat op de achtergrond klaar.
Bellen 8)7

Wilde vorige jaar abbo bij vodafone laten omzetten, alles bij elkaar 1.5 uur aan de tel, 30 minuten dan tuut tuut tuut, andere keer weer 30 min wachten verkeerde medewerker, doorverbonden neeeeeeeee weg verbinding.

Denk je webcare team vodafone die doen dus geen reet. Letterlijk ze willen jou niet terugbellen en nog mooier excuus wij hebben geen direct contact met die afdeling.

Emails krijg je standaard antwoord na dagen.
Uiteindelijk via email adres directie boze mail gestuurd en zie daar binnen een 24 uur gebeld.
Nee Bellen met servicedesk het is gewoon te triest voor woorden bij dit soort bedrijven.
Hm, Ziggo heb ik altijd zo te pakken, zowel de webcare (lang leve Twitter) en telefonisch eigenlijk nooit problemen met ze.

*Alles* beter dan KPN. "Je kunt een hoop voor die K bedenken, maar Koninklijk is daar niet één van".
Gelukkig heeft niet iedereen alleen maar goede ervaringen met 1 provider, anders zou er maar 1 overblijven. ;)

Ik heb dus juist het tegengestelde, zeer slechte service bij Ziggo. Bij een klant (een man van 80) was het modem defect volgens de helpdesk, sturen ze eerst een humax decoder 7(8)7, weer bellen en toen kwam het modem en waren we een week verder (dus een week geen internet/telefoon), modem was dus niet defect, er zou een monteur komen en die kwam een week later (dus 2 weken geen internet/telefoon). Monteur vond het signaal erg zwak maar het werkte weer, 3 weken later, rara.. Geen internet/telefoon.. Weer Ziggo gebeld, wilden ze weer een nieuw modem sturen maar na aandringen van mij toch maar een monteur die 6 dagen later pas kon komen. In 1,5 maand tijd dus 3 weken zonder internet/telefoon.

Een andere klant met KPN, Experiabox V8, wifi-problemen, KPN gebeld, volgende dag een nieuw modem binnen. Nog een andere klant, wegvallende internetverbinding, 2 dagen later een monteur aan huis.

[Reactie gewijzigd door FlipFluitketel op 8 augustus 2017 12:21]

Ik heb vrijwel letterlijk precies de omgekeerde ervaring 😎 Áls KPN na 50 minuten aan de telefoon al een monteur stuurt komt ie uren te laat, heeft ie geen flauw benul wat ie aan het doen is, en moet een collega van "een andere afdeling" de shit opruimen. Elke. Keer. En of het nou zakelijk of particulier is maakt ze ook niks uit..
Hmm raar, ik heb ook juist goede ervaringen. 1x een in eerste instantie slechte ervaring, toen hadden ze de verkeerde monteur gestuurd, die zag de order en is gewoon niet gekomen zonder iets te zeggen en zijn vervanger kwam op de verkeerde dag. :+ Dat heeft KPN opgelost door de volgende dag de juiste monteur te sturen, 6 maanden dikke korting te geven en een zenderpakket naar keuze. Kijk, foutjes kunnen gebeuren, en hoe het opgelost wordt vind ik altijd veelzeggend. Dit was gewoon adequaat opgelost en zonder iets te vragen meteen een compensatie ook, zo hoort dat.

Dat de klantenservice 24/7 bereikbaar is met deskundig personeel is gewoon goud, dat krijg je elders niet. :) De klantenservice van KPN is echt geweldig. Dat kan ik van Ziggo niet zeggen, die wilden na maanden storing in het hele blok nog steeds geen monteur sturen tenzij we het zélf zouden betalen. :+ Mafkezen.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 8 augustus 2017 12:52]

Mijn reden om een paar jaar geleden Vodafone te verlaten. Prima product, verschrikkelijke service! Medewerkers die elkaar kompleet tegenspreken. Producten met voorwaarden die wanneer daaraan wordt voldaan toch niet afgesloten blijken te kunnen worden omdat dit Vodafone niet uitkomt. Daaaaaag !
Internet stijgt en TV daalt. Je lijkt erop dat lineair tv kijken steeds minder naar gekeken wordt. Of stappen mensen voor TV over van provider?. Het is wel een klap met name voor de commerciele tv organisaties.
Voor veel mensen is het lastig weg te gaan bij de kabel omdat er te weinig alternatieven zijn op gebied van snel internet op hun adres. 4G voor thuis is alleen in het buitengebied, glasvezel dekt maar een paar procent van de bevolking, en kabel is een monopolie dat je verplicht TV erbij af te nemen of je het nu wil of niet.
Wij zitten juist vast aan kabel omdat we TV willen. Als ik alleen internet had gewild, was dat Internet Buitengebied een oplossing geweest, maar dan hebben we geen TV. En die prijs van Internet Buitengebied is nou ook niet echt goedkoop... Daar krijg ik bij Ziggo gratis TV voor...


(39 euro voor Internet Buitengebied en 39,95 voor Internet Start van Ziggo)

[Reactie gewijzigd door Wailing_Banshee op 8 augustus 2017 11:07]

Ik woon zelf ook in het buitengebied (van Zeeland). Ik heb nu sinds 3 jaar Telfort basis + 2x interactieve TV. a ¤40. Snelheid 50/5m = werkelijk 26/3, weinig problemen, Game console, ook HD geen probleem. Zeker een optie om eens te kijken :)

Ik zit trouwens circa 1,5km van de 'wijkkast', deel de verbinding met 4 andere huizen in de straat.
Is dus ook net zo duur als ziggo (wat dan wel 40/4 is). Uiteindelijk is die prijs voor Internet Start van Ziggo nog niet eens zo slecht (als je het dus met alternatieven vergelijkt).
Ik ben erg blij met die combo deals. ik heb nu het volgende:

1x digitale tv (via CI+ kaart)
1x kabel internet 50/5
Ziggosport+F1
1x Vodafone RED 5GB +5GB

ik betaal 42 euro voor ziggo en 18 euro voor het Vodafone abbo incl alle kortingen.
voor 60euro helemaal klaar!

waarom -1? omdat ik zeg dat het een goede deal is?

[Reactie gewijzigd door rammes op 8 augustus 2017 18:53]

Als ik dat nu probeer samen te stellen betaal je 46,50 euro bij ziggo, en dan heb je 40/4 Mbit
Volgens mij vergeet je hierbij dat hij nog 2 pakketten heeft:

- Ziggo Sport Totaal + Film1
- Vodafone abonnement


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8