Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Aantal mobiele klanten VodafoneZiggo stijgt met 30.000 bij dalende omzet

VodafoneZiggo heeft er in het eerste kwartaal van 2018 30.000 klanten met een postpaid mobiel abonnement bijgekregen. Desondanks nam de omzet uit mobiel op de consumentenmarkt af, onder andere door Europese roamingregels.

Jeroen Hoencamp, ceo van VodafoneZiggo, spreekt door de toename van 30.000 nieuwe klanten met een mobiel abonnement van het beste kwartaalresultaat sinds de vorming van de joint venture, vorig jaar. Ondanks de toename van het aantal klanten daalde de omzet van de mobiele consumentendivisie met 8 procent, oftewel 19 miljoen euro. VodafoneZiggo wijdt dit aan de Europese roamingregulering die in juni 2017 van kracht werd. Daarnaast wijst het bedrijf naar de lagere verkoop van mobiele telefoons.

VodafoneZiggo verwelkomde daarnaast 10.000 nieuwe breedbandklanten. Deze toename schrijft het bedrijf toe aan zijn Ziggo Power Promise Wifi-campagne. Het aantal tv-klanten met een Mediabox XL nam met 45.000 toe tot 1,3 miljoen. In totaal heeft nu 40 procent van de tv-klanten zo'n Mediabox. Het aantal gebruiker van Ziggo GO nam met 21 procent toe tot 1,2 miljoen. De omzet van vaste consumentendiensten nam desondanks af met 2 procent, oftewel 9 miljoen euro. Het bedrijf verklaart dit door 'kortingen in verband met een gecombineerd aanbod dat in het tweede kwartaal van 2017 werd geÔntroduceerd'.

In totaal maken 920.000 van de 3,9 miljoen vaste klanten van het bedrijf nu gebruik van mobiele diensten, met in totaal 1,3 miljoen simkaarten. De omzet van VodafoneZiggo kwam na het eerste kwartaal van 2018 uit op 972 miljoen euro. Dat is 4 procent lager dan in dezelfde periode vorig jaar. De kwartaalwinst daalde van 54 naar 31 miljoen euro.

Door Olaf van Miltenburg

NieuwscoŲrdinator

09-05-2018 • 11:36

88 Linkedin Google+

Reacties (88)

Wijzig sortering
"Het aantal tv-klanten met een Mediabox XL nam met 45.000 toe tot 1,3 miljoen. In totaal heeft nu 40 procent van de tv-klanten zo'n Mediabox."

Toch raar, 1,3 miljoen mensen met een vooral hele trage en lompe Mediabox XL? Verder enorm tevreden over Ziggo, maar soms reageert de Mediabox zo onvoorstelbaar traag.. Volgens mij zijn er een boel meer mensen die hier last van hebben.

[Reactie gewijzigd door rscheper op 9 mei 2018 11:49]

Dat het bij een aantal mensen traag werkt wilt niet zeggen dat dat overal zo is. Ik denk dat er genoeg klanten zijn die er heel tevreden mee zijn en niks te klagen hebben over de snelheid ervan.
de Mediabox XL is en blijft traag, velen nemen dit voorlief omdat deze nogsteeds volledige functionaliteit biedt en vooralsnog superieure beeldkwaliteit biedt.

Zet de Mediabox XL maar eens tegenover een HUMAX tuner.

De 2de versie zonder SCART, is marginaal sneller maar nogsteeds traag, we zullen pas bij de volgende Mediabox of bredere App support sneller kunnen zappen of media starten.
Ook omdat als je wilt kunnen opnemen.. je vast zit aan dat snertbox.
Ik herstart hem elke avond omdat dat ding vastloopt.
Tegenwoordig kunnen veel decoders/tuners of TV's uitgebreid worden met opslag om alsnog content te kunnen opnemen.

Alleen de interactieve services werken dan maar voor de helft en ondemand functies niet.

[Reactie gewijzigd door Jonathan-458 op 9 mei 2018 14:44]

Mijn tv heeft geen tuner...
Ik ben overgestapt op de tuner van mn tv want die mediabox is inderdaad tergend traag.
Ik zit al jaren met de HUMAX en ben zeer tevreden
Dan heb ik blijkbaar een goede bouw. Nauwelijks last van rare zaken. 2x in de 4 maanden een foutcode gezien, 1x twee opname's die ineens korter waren dan toen ik ze eerst opstartte en hij reageert soms te snel als je een zender kiest. In plaats 1x 5 zie je dan 2x of 3x de 5. Verder geen last. Dus even afkloppen op hout. Ik heb de Horizon XL zonder scart. En ik heb alles laten aanleggen inclusief check van de AOP. Ook de 2e tv (nog via een Humax) doet het ook stabiel. Geen storingen.
Sorry maar als ik een nieuw apparaat koop wat 2-3x in het half jaar niet doet wat het moet doen, dan vind ik dat niet ok. Zeker voor iets simpels als TV kunnen mijken.
Eens dat het apparaat het altijd goed moet doen. Alleen de massale problemen die ik veel lees, heb ik niet. Ik hoef hem niet uit en aan te zetten omdat hij vastloopt. Ik zet hem gewoon aan als ik begin en uit als ik klaar ben met kijken.

Maar ook de Humax is niet perfect. Om de zoveel tijd liep die decoder ook vast en moest je hem even van de stroom halen. Tegenwoordig zijn apparaten niet meer bugvrij zoals eerder.
En vooral dat laatste is wat mij stoort. In plaats van dan maar terug gaan naar de werkende situatie en vandaar weer naar iets nieuws kijken blijven we nu allerlei zooi door onze strot geduwt krijgen waarvan je maar moet hopen dat het werkt.

Ik heb een aantal decoders van ziggo gehad naast een CI+ unit. Die laatste heeft een tweetal keer een nieuwe kaart nodig gehad in 12 jaar tijd. Zelfs de TV hielt er eerder mee op dan de module. En dat terwijl we hier denk ik ook wel 8 van die decoders hebben gehad. Allemaal prutzooi.
Het merendeel van de "gemiddelde" consument gaat het erom dat het werkt, die zitten niet continue te kijken (monitoren) of ze de snelheid Łberhaupt halen. Pas als iemand die enige kennis van zaken heeft hen erop wijst dat ze de snelheid niet behalen gaan ze zeuren maar tot die tijd hoor je het merendeel gewoonweg niet zeuren.

Dit zelfde geldt ook voor de snelheid van de ontvanger bijvoorbeeld. Dit is het zelfde als het soms hebben van haperende beelden of verbindingen. De gemiddelde consument kijkt er allang niet meer van op als dit gebeurt terwijl dit anno 2018 zeker niet meer nodig zou hoeven zijn.

Daarnaast is er natuurlijk ook nog een (grote) groep mensen die gewoon geen hinder ondervinden van snelheidsproblemen etc.
De Mediabox is traag in het menu. Bij kanalen zappen is het apparaat behoorlijk snel. Ik ben dan ook best tevreden met de Mediabox ook al heeft hij zijn nukken.
De trage Mediabox is de reden geweest te vertrekken bij Ziggo en naar KPN te gaan. Die kunnen tenminste wel een fatsoenlijk snel tv kastje leveren.
Persoonlijk vind ik de KPN tuners een regel rechte ramp.

Naast dat alles gedateerd is is het ook vooral omslachtig in werking en is de beeld kwaliteit fors minder.
De HD-glas zenders van KPN hebben een hogere bitrate dan de HD zenders van Ziggo hoor. Als je het over SD hebt dan heb je inderdaad gelijk, dat is een stukje lager.
Bekabeld (Gb) netwerk thuis met 500 Mbit Glasvezel van KPN en de beeldkwaliteit, met name op de commerciŽle zenders ( RTL7 bijv. ) is om te huilen, nog afgezien van het feit dat je de hele avond met de afstandsbediening in de weer bent om bij de meeste zenders het volume-verschil te corrigeren, vooral Veronica spant daarbij de kroon met die Disney-uitzendingen in de middaguren.
Beide ontvangers hetzelfde probleem, software opnieuw inladen lost het niet op.
Hoe moeilijk kan het zijn om een ontvanger te leveren waarbij je gewoon NPO1 op 1 kunt zetten, ongeacht je abbo, die zit bij mij nu op 661. Een schotel-ontvanger van § 50 uit de bouwmarkt kan dat nog... |:(
HD op 1 is nog steeds niet landelijk uitgerold bij KPN en die hebben er geen haast mee.

Ja als je zo meer klanten moet binnenslepen zoals Ziggo nu doet door een kraan dicht te draaien dan snapt men echt niet dat de markt onderhand verzadigd is.

Er komen te weinig huizen bij en er zijn te weinig kwaliteitsaansluitingen.
Ziggo gebied ligt er geen KPN(glas)of omgedraaid, als het er wel ligt heb je geluk, maar percentage wat dit heeft valt tegen vs ongelijke aansluitingen. Ik heb de luxe dat ik Ziggo of Glas of goed DSL nog zelfs kan kiezen.

En ergste van alles is dat allebei de markten helaas ~50-60 Euro hanteren voor een gemiddeld pakket en dat internet only zon beetje rond 40 euro vastgeroest zit, dus op gebied van concurrentie op de markt zit er weinig of je krijgt heel weinig... men hoeft geen prijsafspraken te maken om te weten dat gros van de mensen geen kant op kan tegenwoordig mits je een beetje snelheid wil houden.
Welke setopbox gebruik je?
Ik kan bij instellingen-> zenderlijst instellingen zelf een lijst aanmaken in de volgorde die ik wil.
Tevens vind ik de beeldkwaliteit niet om om te huilen, maar acceptabel. HD-zenders zijn net iets minder scherp dan over de kabel (Delta in mijn geval) als je de beelden naast elkaar ziet maar ik stoor me er tijdens het kijken echt niet aan.
Je kunt geen lijst maken in de volgorde die je wilt, je kunt zenders "verbergen" zodat je die met zappen niet te zien krijgt maar NPO1 op HD Glas zit op kanaal 661 en die kun je niet op 1 zetten...
Ik heb 2 settop-boxen van het type Arcadian HMB2260.
Ik vraag mij soms wel eens af waarom mensen dan niet die schotel-ontvanger van 5 tientjes nemen i.p.v. gaan zitten muggenziften op iets wat in hun ogen zo doodeenvoudig is.

Het heeft bij Ziggo jaren geduurd voordat dit zelfde het geval was, bij UPC was dit jaren geleden niet veel anders. Het is niet even een kwestie van wat variabelen aan elkaar plakken om even wat zaken op volgorde te zetten of zaken danig voor elkaar te krijgen dat de consument zelf e.e.a. kan bepalen.

Prioriteiten liggen daarnaast bij hele andere zaken. Stabiliteit en performance zijn het belangrijkste omdat het merendeel van de klachten juist daaruit bestaan. Die hele HD op 1 is vaak puur door het type klanten die HD-geil zijn waar de gemiddelde consument helemaal geen aandacht aan geeft, als die iets in HD kwaliteit willen zien huren ze wel een film ondemand of zetten ze een Blu-Ray aan, maar muggenziften over HD op 1 is dan zekers niet iets wat bovenaan de lijst staat.
Het antwoord is vrij eenvoudig: ik heb hier een schotel en een HD-ontvanger en daarom vraag ik mij af waarom het bij mijn ISP niet zo kan als op dat ding.
Dat heeft niks te maken met "HD-geil" zijn, snap niet waar je zo'n ongefundeerde opmerking vandaan haalt, het gaat om logica, niet meer of minder.
Afgezien van het feit dat ik erg slechte ervaringen heb met Canal Digitaal is de beeldkwaliteit prima in orde.
Dat jij redeneert dat iemand die iets in HD wil zien "wel even een film huurt on demand" slaat ook helemaal nergens op.
Ik betaal voor een pakket in HD en dan is het zaak dat de ISP dat levert Ťn dat het aan de kwaliteit voldoet die je daarvan mag verwachten, zo eenvoudig is.
Da's knap, want de HD zenders waar KPN een "HD Glas" variant van heeft worden bij Ziggo 1:1 overgezet vanaf de Mediagateway in Hilversum. De hogere bitrate bij KPN kan dan alleen komen doordat ze deze zelf hoger maken.

[Reactie gewijzigd door henk_dh op 9 mei 2018 16:52]

De KPN ontvangers zijn ook meer Cloud based. Op de Mediabox XL word er meer vanaf apparaat zelf gedaan.
Geloof mij.. als ik weg kon gaan.. bij Ziggo.. had ik allang weggegaan.
Dat kan, bel KPN. Bij mij zijn ze gratis een stuk koper naar de voordeur komen leggen, want dat was vanuit de bouw nog niet gedaan. Super service!
Die van XS4ALL (andere box) schijnt in ieder geval fijn en snel te zijn (tov. Ziggo).
XS4ALL levert toch exact dezelfde setopbox als KPN?
Er waren er in ieder geval verschillende in omloop bij de verschillende DSL providers: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste-decoder

Ook heeft xs4all er 4 op hun specificatie pagina staan: https://www.xs4all.nl/ser...ficaties-tv-ontvanger.htm

[Reactie gewijzigd door Henk Poley op 9 mei 2018 19:21]

KPN TV is sneller en je neemt op in de cloud en daarnaast werkt het gewoon beter dan bij ziggo. Hoewel de Humax toendertijd wel een verbetering was bleef ik wel veel storingen behouden inclusief internet bij Ziggo. Ik moet zeggen dat ik dat bij KPN helemaal niet heb en daarbij is de service van KPN sneller en beter.

Bij Ziggo moest ik betalen voor een nieuwe tv kast en service aan de deur kon ik vergeten. Bij KPN hebben ze al eens een monteur gestuurd om mijn wifi tussentijds te testen, werd gewoon aangeboden toen ik mijn mobiel abonnement wilde verlagen en er over begon dat mijn wifi niet overal goed was in huis. De monteur heeft toen zelfs een versterker aangeboden.

Ik heb een paar maanden geleden weer verlengd en ze hebben op de bestaande aansluiting gewoon een monteur gestuurd om de modem vervangen met de V10 op basis van de eerder vermelde wifi monteur melde de medewerker. TOP

De service van KPN is ook laat in de avond en weekend goed te bereiken en zo had ik ooit een probleem met tv kijken en een reset van de draadloze verbindingset was de oplossing en dat kun je van ziggo niet zeggen dat ze 24/7 bereikbaar zijn.

Het standaard pakket is zelfs ook duurder bij ziggo dan bij KPN waar de tweede tv kastje ook nog eens gratis is. Ziggo heeft me afgelopen jaar nog wel benaderd met een scherp aanbod, maar dan zou ik na 6mnd weer 7,50 meer gaan betalen dan KPN en dat terwijl ik super tevreden ben.

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 9 mei 2018 20:29]

Was het maar mogelijk om zelf een tuner te gebruiken. Oh wacht, dat kan niet meer want zelfs de de CI+ modules zijn nu helemaal gemonopoliseerd. Voorheen kocht ik hier op Tweakers bij V&A een module + smart card voor weinig, in de TV prikken en klaar. Tegenwoordig is het een fucking abo van 2 euro in de maand. Klinkt niet als veel, maar na 2 jaar had je dus zelf zo'n ding kunnen kopen en houden. Alles is tegenwoordig een service en je kan niet eens meer je eigen spul gebruiken. Wat een onzin.

Mijn ouders hebben nog steeds de Horizon box staan volgens mij en dat ding is zo traag dat ik in de tussentijd een drol kan draaien en een potje GTA V spelen voor het opgestart is. Daarnaast slurpt dat ding in Standby ook nog eens gigantisch veel stroom.
De CI+ module (samen met de smartcard) kunnen ook in een setop-box gebruikt worden met een dvb-c tuner.

Ik heb nu een VU+ Uno 4k SE staan met een 2TB HDd als vervanger van die verschrikkelijke horizon box. Ook heb ik geen apparte popcorn hour meer nodig. Dit apparaat is op alle punten superieur aan de horizon box. Hij is sneller, er kan opensource firmware op, opnames en live streams zijn beschikbaar over je netwerk, met de DVB-C FBC tuner kan ik 8 zenders tegelijk decoderen.

Er zijn dus fantastische alternatieven voor de apparatuur van Ziggo.

Sterker nog volgens mij is Ziggo verplicht zijn klanten in de gelegenheid te stellen eigen apparatuur te gebruiken
( http://wetten.overheid.nl/BWBR0021037/2014-02-01 )

Niet dat ze zich daar aan houden want ik ben al jaren bezig om een eigen modem te kunnen gebruiken en Ziggo werkt dat zeer actief tegen.
(En ik heb in mijn eentje niet voldoende draagkracht om hier juridische stappen tegen te ondernemen).

Maar goed, voor het gebruik van een eigen decoder is er technisch geen beperking (anders dan dat je de simkaart van Ziggo moet hebben omdat ze geen vreemde simkaarten entitlen.

(Spellingsfouten)

[Reactie gewijzigd door bonzen op 9 mei 2018 13:37]

Dit mag dan waar zijn, maar het is toch van de pot gerukt dat de grootste aanbieder van TV in Nederland geen fatsoenlijke manier aan kan bieden om die TV content te bekijken/gebruiken? Ik vind het echt hartstikke triest en verbaas me er over dat dit niet aangepakt wordt door een of andere instantie of misschien radar? Dit zou groots in de media moeten staan want het is gewoon een duidelijke dikke vinger naar al hun klanten. Het is echt niet normaal hoe traag dat ding is. Dat zou echt niet moeten mogen in de tijd waarin we nu leven.
Die wet is nog inde maak.. moet straks eerst langs raad van staate.. dan langs de kamers..
Nee hoor, die wet bestaat al even. Ik heb ACM aangesproken hierop (ik wilde ook mijn eigen kabelmodem gebruiken) maar werd letterlijk het bos in gestuurd. We hebben dus regelgeving waar de handhaving niet wordt opgepakt. Gek he, dat Ziggo de lachende derde is. Nu XS4ALL bij mij inmiddels bonded VDSL levert fijn overgestapt. 160/60, meer upload dan bij Ziggo. Prima!
Zo'n 1.7GHz quad core ARM zal inderdaad wel aardig vlot werken. Heb je eigenlijk wel de CI module nodig in de VU of kan de Ziggo kaart rechtstreeks in de kaartlezer?

Ik heb zelf nog een oude VU Plus DUO DVB-S met 450MHz Mips dual core. Dit houdt met openpli niet over maar werkt wel goed en stabiel. Mocht deze het begeven dan overweeg ik ook zo'n Uno 4k te kopen.
Het zal ook werken met een softcamera (oscam) als je een irdeto kaart hebt, maar dan moet je de juiste rsa key wel kunnen vinden.
Met de CI+ is het een stuk eenvoudiger.

Maar we gaan nu wel heel erg offtopic.
Het is heel zielig dat het zo slecht gaat met Ziggo. Desondanks dat ze zoveel nieuwe klanten hebben aangeworven. Het is ook heel erg toevallig dat dit soort persberichten altijd uitkomen vlak voor de jaarlijkse prijsverhogingen.

Ik hoop dat de OPTA / ACM snel de kabel open-gooit, dat zal ze een prikkel kunnen geven om betere kwaliteit te leveren tegen een concurrerende prijs.
die VU+ Uno 4k SE werkt dus gewoon met een CI+ module van Ziggo?
Welke versie van CI+ moet dat zijn? 1.2 of 1.3?
Ik heb 1.3 en draai Vti
Wij hebben sinds kort weer Canaldigitaal met de ingebouwde tuner van de tv.
Heb ik er geen last meer van 8)7
Ik weet niet welke ontvanger je van KPN je hebt gehad, maar hier werken die dingen erg goed en snel. Een verademing vergeleken met die Ziggo boxen

De oudere TV ontvangers van KPN waren wel trager. Tegenwoordig zijn ze prima.
Niks mis met de kastjes die KPN meelevert, sneller(qua zappen en menu’s)dan welke tv of setop box ik ooit heb gezien.
Ziggo is bezig met het testen van de nieuwe versie van de mediabox XL.
Exact de reden waarom ik dat ding heb ingewisseld voor een CI+ module.
En in sommige gevallen lijkt de kwaliteit alleen maar er op vooruit te zijn gegaan...
Heb ook zo´n mediabox maar die is niet bepaald traag bij mij. Ook niet supersnel maar gewoon een normale respons.
Je krijgt het gewoon erbij als je snel internet besteld. Pakketten zijn goedkoper dan los internet. Heb ook wat boxen liggen. Volgens mij is de laatste al 5jr niet aangesloten..
Ik ben tevreden met Ziggo, echter die Mediabox XL is echt zo traag dat het gewoon frustrerend is.
Beetje vreemd om tegelijkertijd tevreden en gefrustreerd te zijn over hetzelfde.

We leven toch echt in een tijd dat je niet meer tevreden hoeft te zijn met trage hardware.
En dat is niet mijn mening, maar stand der techniek.

Persoonlijk ben ik blij dat ik bij Ziggo ben weggegaan sinds we hier in de straat glasvezel kregen.
Geen geklooi meer met kastjes, CI+ modules en kaartjes en up/download is even snel.
Ik bedoel meer dat ik verder geen problemen ondervind en altijd wel goed geholpen ben, afgezien van de poep trage mediabox XL.
Het aantal gebruiker van Ziggo GO nam met 21 procent toe tot 1,2 miljoen Snap ik opzich nog wel ja, het is steeds fijner om ook onderweg tv kijken of ergens waar ze geen tv hebben
Ziggo Go werkt via Chromecast en Android boxen ook gewoon een stuk fijner en veel sneller dan de huidige Ziggo Mediaboxen.

Ik zie steeds meer huishoudens kiezen voor Ziggo Go icm mediaplayers ipv decoders.

Het enige wat jammer is, is dat er nogsteeds geen Apps voor Consoles en AppleTV zijn.
(en OfficiŽle Android mediaplayer)

[Reactie gewijzigd door Jonathan-458 op 9 mei 2018 13:58]

Jammer dat de kwaliteit te slecht is om aan te zien en het casten op Android totaal niet stabiel is. Echt een gemiste kans..
Dit is afhankelijk van de stabiliteit & traffic handling van uw netwerk, WiFi & powersave features op de hardware.

De beeldkwaliteit zit tegenwoordig net iets onder dat van de Mediabox XL.
Dit ging over het gebruik als alternatief voor extra decoders / boxen. Bij een grotere beelddiagonaal en chromecast is de bandbreedte juist niet beperkt volgens het artikel waar je naar linkt.
oh ik kijk gewoon op iphone haha :P en ook op chromebook
Op iPhones kun je inderdaad wel kijken, maar niet op AppleTV (Vergelijkbaar met Android TV Box)
Nvidea shield tv icm met Kodi.

Is super combo
Als ze die ene gast nu toestemming hadden gegeven om de broncode openbaar beschikbaar te stellen voor kodi dan was het hier exit met die extra tuners. (Of zelf een addon beschikbaar stellen)
Het blijft voor mij een groot gemis dat Replay tv niet toestaat dat er via de ChromeCast wordt afgespeeld. Dat zou mijn Humax of bovengenoemde Mediabox grotendeels overbodig maken.

Rechtenkwestie zover ik weet.
Klopt, zover ik weet gaat hier dit jaar nog geen verandering in komen.

Op een Android media player heb je hier geen last van.
Ware het niet dat de Ziggo Go app niet fijn wil spelen op een Android-TV (in mijn geval Android-TV 6.1) media-player zoals bijvoorbeeld op een Xiaomi Mi Box 3. Er is gewoon geen officiŽle app beschikbaar.

[Reactie gewijzigd door pasarica op 9 mei 2018 14:16]

Het werkt inderdaad niet op elke android mediaplayer probleemloos dit heeft te maken met de processor en chipset, niet direct Ziggo Go.

Het gaat idd om mobiele App & niet officeel mediaplayer geschikte app.
Dus... omzet met 19 miljoen omlaag en daardoor de winst met 23 miljoen omlaag. Dat is flink wat minder. In het bericht wordt gesproken over dat de helft door de vrij roaming komt. 10-ish miljoen in een kwartaal, dat was dan een leuke cashcow vroeger.
Dat is niet helemaal duidelijk. Bij T-Mobile daalde de omzet met 10.6 procent bij mobiel, zonder roaming zou dit een daling geweest zijn zijn van 2 procent. Winst (denk mobiel+niet mobiel) was maar 1.8% lager.

Bron: https://www.nu.nl/mobiel/...schaffen-dataroaming.html

Wat juist interessant is dat de winst zo daalde en redelijk laag is ondanks alle prijsverhogingen elk jaar. Waarom?

Edit: Ik heb over het effect van deze daling op de winst.

[Reactie gewijzigd door bkor op 9 mei 2018 15:13]

"De helft van de omzetdaling is het gevolg van nieuwe regels op het gebied van roaming", liet financieel directeur Ritchy Drost weten." T-Mobile gaf een vergelijkbare reden voor een daling in omzet.

Bij ZiggoVodafone geven ze het zelf aan dat dat de helft van de omzet scheelde.
Vanaf maandag zit ik ook bij Vodafone. Ben benieuwd naar het kwaliteit van het netwerk. Maar als ik de P3 test mag geloven, hoef ik geen gekkigheid te verwachten.
Ik merk wel verschil met Vodafone en KPN. KPN heeft veel meer 4G+ dekking met stevige snelheden waar Vodafone 4G levert met maximaal 40Mbit..

Het is nog steeds snel zat en de 4G dekking van Vodafone is prima op de meeste locaties, maar KPN heeft een sneller netwerk. Heb bij beide providers een simkaart, kan zo mooi vergelijken :)

De reden waarom ik bij KPN zit is vanwege de KPN Thuis en mobiel voordelen. Zelfde als VF en Ziggo tegenwoordig.
Zou het misschien kunnen dat de toename komt doordat het analoge signaal verdwijnt en er dus meer digitale abonnementen zijn....ja er zijn kennelijk nog best veel mensen die analoog kijken
De digitale zenders maken gewoon deel uit van het basispakket. Alleen voor extra ontvangers of zenders moeten extra abonnementen worden afgesloten.
Dat zijn geen abonnementen maar optionele zaken, een abonnement is slechts ťťn ding dat bestaat uit internet, televisie, telefonie of combinaties hiervan. Je betaalt dus voor het internet "abonnement" waarbij andere zaken vaak optioneel in- of uitgeschakeld kunnen worden.

Mijn excuus!
Blijkbaar maakt Ziggo onderscheid tussen TV klanten, Digitale TV Klanten, Internet klanten internet+TV/DigitaleTV klanten :-/

Dat maakt het er qua cijfers nou niet echt veel makkelijker op :-/

[Reactie gewijzigd door DarkForce op 10 mei 2018 01:25]

Als Ziggo monteur kan ik je i.d.d vertellen dat door verval van analoog signaal meer mensen gedwongen worden om abbo's af te nemen omdat analoog die vaak nog aan staat als je een huis in komt het niet meer doen ook. Ook vaak nemen klanten alleen internet en geen tv maar tv signaal doet wel gewoon natuurlijk.
duidelijk... maar dat gaan ze weer goed maken... eh, wij klanten dus; kreeg net een mail dat mijn ziggo pakket 2 euro duurder wordt...

heb sinds een maandje de mediabox xl, en ben redelijk tevreden, nadelen: hij wordt heter dan 60 graden aan de buitenkant, dat baart me wel eens zorgen...menu is niet snel , zenders schakelen in orde, niet super, soms hapert het wel eens waardoor je nog een keer getikt hebt en weer een zender te ver bent...flexibiliteit met achteraf kijken en kijken vanaf het begin is wel fijn. en zowaar ondertitels van nas af is een fijne bijkomstigheid.
Ik vind het niet zo gek. Ziggo is nu in 2 jaar §4 verhoogd en Vodafone ook §2. Heel veel mensen doen maar dan een stapje lager.
Of het nou de staats TV kanalen van de NPO zijn, of de commerciele RTL's/SBS'en met hun reclameblokken, talentenjachten en gescripte reallife shows... Ik snap echt niet waarom mensen nog TV programma's kijken met dat belabberde aanbod..

Films en series on demand zijn eigenlijk nog het enige wat de moeite waard is om je tv voor aan te doen...
Helemaal mee eens. Ik kijk ook geen TV meer. Nog steeds erg jammer dat ik dit niet gewoon uit het Ziggo abonnement kan gooien. Ik wil alleen internet en dan van het geld wat ik overhou zou ik liever ondemand abonnementen afsluiten.
Mee eens reclame en nog eens reclame.
Dus als wij iets kijken moet het eerst opgenomen worden om vervolgens de reclame te kunnen doorspoelen.
Zoiezo vind ik ziggo kansloos maar je staat met je rug tegen de muur omdat er geen goed alternatief is.
Idd, KPN biedmij max 22Mb/s down en 1Mb/s up.. dat is geen doen.. en je betaald nagenoeg hetzelfde als Ziggo...
Je bent pakweg een half uur tot een uurextra tijd kwijt als je ‘live’ kijkt.
De reclame van Vodafone met die drumstokjes werd ook irritant vaak uitgezonden. Dat zal een behoorlijke partij geld gekost hebben
En als je die drumstokjes nou ook ergens kunt kopen en met anderen kunt spelen....
En als je die drumstokjes nou ook ergens kunt kopen en met anderen kunt spelen....
Onder de reclame stond de link waarop je ze kon kopen op de Vodafone website. Natuurlijk vanaf dag 1 op "uitverkocht". Ben benieuwd of ze deze drum stok sensoren ook echt gehad hebben. Het leek mij een uit het buitenland overgezette reclame.