Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Klanten betalen gemiddeld 46 euro voor Ziggo-diensten

Door , 266 reacties, submitter: AnonymousWP

Klanten betalen gemiddeld 46,18 euro aan Ziggo voor de diensten van de kabelaar. Het aantal mensen dat tv, telefonie en internet afneemt bij de kabelaar is in de afgelopen tijd toegenomen en ligt inmiddels rond 63 procent.

Het bedrag van 46,18 euro per klant in de laatste maanden van 2016 ligt een paar procent hoger dan vorig jaar, toen klanten gemiddeld 44,97 euro betaalden voor de diensten. Het hogere bedrag komt vermoedelijk deels door de prijsverhoging in juli vorig jaar en doordat klanten meer diensten afnemen. Gemiddeld nemen klanten 2,44 diensten af bij de kabelaar, een jaar geleden was dat 2,38.

Dat komt vooral doordat meer mensen kiezen voor tv, telefonie en internet in een pakket, abonnementsvormen waarvan Ziggo wil dat veel mensen ervoor kiezen. Inmiddels heeft 63 procent van de klanten zo'n pakket, blijkt uit de kwartaalcijfers. De stijging van 3 procentpunt ten opzichte van vorig jaar gaat ten koste van mensen die alleen tv of internet afnemen bij Ziggo. Dat aantal daalde van 22,8 naar 19,9 procent.

Het aantal klanten van Ziggo nam af. Waar de kabelaar eind 2015 4,09 miljoen klanten had voor vaste diensten, waren dat er eind 2016 3,98 miljoen. Het aantal mobiele klanten steeg met 56.000 naar 242.000, vermoedelijk doordat Ziggo Mobiel abonnementen in combinatie met telefoons is gaan aanbieden, waar het voorheen alleen sim-only aanbood.

Ziggo ging op 9 januari samen met Vodafone in de joint venture VodafoneZiggo. In Ziggo's laatste kwartaal als zelfstandig bedrijfsonderdeel daalde de omzet licht naar 622 miljoen euro. Het operationele inkomen kwam ongeveer een derde lager uit dan dezelfde periode vorig jaar en lag op 12,8 miljoen euro.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

16-02-2017 • 10:27

266 Linkedin Google+

Submitter: AnonymousWP

Reacties (266)

Wijzig sortering
Je kan je natuurlijk afvragen hoe mensen nou eigenlijk pakketten kiezen.

Dan Ariely heeft hier wel een goede talk over, die zeer de moeite waard is om te kijken: https://www.ted.com/talks...trol_of_our_own_decisions
Nou ja.. ik las dat ook in dit artikel en viel over het woord "Kiezen".
Ziggo zit hier in een monopolie positie en 'k wil al jaren af van digitale tv + telefonie (simpelweg gewoon slecht en ze blijven klooien aan de zenders. Daarbij valt de telefoon zo vaak uit, dat er geheel geen toegevoegde waarde aan zit).
Kan niet... Omdat ik internet nodig heb, heb ik thuis noodgedwongen een niet aangesloten mediabox en een niet aangesloten telefoon.

Ziggo wilt niet dat iedereen voor een alles in 1 pakket gaat. Ze dwingen het gewoon doodleuk af en laten makkelijk > 50% van de klanten teveel betalen, of laten betalen voor iets, wat ze eigenlijk niet willen.

Ja, keur de volgende fusie ook maar weer goed met Ziggo.
Ja, pff, over kiezen gesproken.

De enige reden om voor Ziggo en zijn pakketten te kiezen is simpelweg dat ik naast de digitale TV in de huiskamer ook de vrijheid wil om een oud kabelbakbeest in de slaapkamer en in de toekomst ook in de kinderkamers te kunnen zetten.
Als ik apart kabel neem én dan bij andere providers apart de rest, ben ik simpelweg duurder uit.

Het wordt tijd dat die kabel eens een keer wordt opengebroken en er meer providers gewoon kabel aan kunnen bieden...
Tip van Flip; ik heb al jaren geen abonnement meer bij Ziggo (leverancier Coax stuff in mijn woonplaats). Echter, het analoge TV signaal is nog altijd aanwezig.
Kan het niet formeel bevestigen maar volgens mij kunnen ze het analoge TV signaal niet eens van de kabel afhalen!
Ja, het kan wel. Maar het is duurder om een monteur naar de kast te sturen en laten uitzoeken welk kabeltje ze er uit moeten trekken. Dus ze laten het maar zitten.

Tot er een keer een storing is en je geen klantenservice kan krijgen, want je hebt geen abonnement ;)
Dan wordt je klant voor een maandje, fixen ze de storing bij aansluiten en bel je de boel volgende maand weer af :)
Ik denk toch dat je geluk hebt. Normaal sluit Ziggo wel degelijk af, namelijk door fysiek het stekkertje in de straatkast los te trekken.

Zal niet direct dag 1 na je opzegging gebeuren. wordt vast als combi meegenomen met bv. een storingsmelding in de buurt ofzo.
Klopt,na een tijdje worden niet actieve aansluitingen fysiek afgesloten.
(Of van een filter voorzien,dan werkt alleen analoge tv nog...)
Waarom kies je dan niet gewoon kabel-tv met internet? Geen telefoon en geen Mediabox. Of nog beter, vraag gewoon om een monteur wanneer je zoveel problemen hebt.
Jammer dat het verschil in met of zonder die tv/telefonie meuk bewust klein gehouden is.
Het zonder niet de besparing op levert om losse diensten voor af te nemen, ofwel de basisprijs gewoon te hoog is.
*Wacht al een paar jaar op een HTML5 monteur
Dat is bij Ziggo geen mogelijkheid.

Ik had bij een abonnementswijziging (ik betaalde dus 3x te veel voor een pakket, dat niet bestond) mijn mediabox moeten inleveren.
Expliciet aangegeven geen mediabox te willen en eigenlijk helemaal niks m.u.v. internet.
De -nieuwe- Mediabox staat nu in de kast in het plastic en alles.
Nu dacht ik dat het ding gestolen was (inbrekers hadden 't alleen verplaatst) en dan moet je aan het -einde- van je abonnement de mediabox laten verrekenen met de verzekeraar. (na meerdere jaren verwachten ze dus dat dat nog goed gaat)

Ze proberen zoveel mogelijk, en als mogelijk alles, naar 1 standaard te brengen om de overhead te minimalizeren.

3-1 pakket is de enige keuze. (ja, je hebt trouwens wel alleen internet, maar dat is even duur en even snel internet.. ik verzin het niet)


-edit- Een monteur was trouwens niet de oplossing. Het blijkt gewoon dat de netwerk infrastructuur hier niet overal up to date was. Elke keer als ze een 'gratis snelheidsverhoging' doorvoerden, vielen hier alle wijkdoosjes uit.
Het heeft enkele jaren geduurd, voordat ze dit accepteerden.
Een monteur moet je zelf betalen, als er niks verkeerds blijkt. Een doosje ergens in de wijk is dus niks verkeerd in jouw huis. Had geen zin om een monteur te betalen. (volgens mij is de stuatie nu goed m.b.t. infrastructuur)

[Reactie gewijzigd door WDMeaun op 17 februari 2017 13:07]

Nou, omdat ik én/ én wil..

Beneden (huiskamer) wil ik graag HD tv met zo'n insteekkaart.

Boven (met een slaperig oog nog ff kassie kijken voor ik in slaap val), zie ik het toch allemaal niet meer zo helder en heb ik een vooroorlogs bakbeest staan.
Daar hoef ik ook geen HD tv, te meer niet omdat je tegenwoordig voor iedere smart card die je 'wilt' activeren, apart huur moet betalen (bij ziggo kun je smart cards tegenwoordig alleen nog maar huren, een nieuwe, zelf gekochte smart card activeren ze niet eens meer).

Op de kinderkamers wil ik ook geen platte beeldbuizen. Veel te gevoelig. Mijn jongens stoeien nog wel eens en zo'n platte valt simpelweg veel te snel om c.q. beschadigd veel te snel (geloof me, ik heb het geprobeerd).

Daarnaast wil ik gewoon een redelijke internetsnelheid hebben.

Alles los is prima voor elkaar te krijgen, behalve die kabeltv...die kun je nergens anders dan bij Ziggo krijgen en daar betaal je dus 'los' al zo'n 18 euro per maand voor!!
Doe je dat niet, dan heb je dus voor iedere tv een apart kastje en een aparte kaart nodig en dan kun je b.v. ook naar KPN ofzo..maar dan ben je (voor alles in totaal) dus weer veel duuder uit.
Zolang ze "gratis" Formule1 blijven uitzenden zonder reclame met Mol vind ik het de 50Euro prima waard.
Het bedrag van 46,18 euro per klant in de laatste maanden van 2016 ligt een paar procent hoger dan vorig jaar, toen klanten gemiddeld 44,97 euro betaalden voor de diensten

Dat komt omdat Ziggo vorig jaar de prijzen heeft verhoogd :) Kijk ik naar m'n eigen abonnement met alleen digitale TV en Internet, dan ga ik makkelijk 50% over het gemiddelde betaalde bedrag heen. Blijkbaar nemen veel mensen alleen de basis producten af.
Ziggo heeft op veel plekken in Nederland een monopolie want een schappelijk alternatief bestaat er gewoonweg niet. Alleen ADSL met max 20mbit. Ze kunnen gewoon de prijzen omhoog gooien.
Ik woon in Den Haag en ik heb eigenlijk geen andere keus dan Ziggo. Op sommige plekken in Den Haag ligt er glas, maar dat is maar weinig.
Ik weet geen enkele plaats waar Ziggo geen concurrentie heeft, dus je hebt altijd de optie om ADSL te geen gebruiken totdat volgende eeuw snel glasvezel er eindelijk aankomt. Ik ben een super tevreden Ziggo klant met TV Royaal, inclusief de gratis Ziggo sportkanalen met 300 Mbits Internet dat al 6 jaar zonder storing perfect werkt. Bovendien ook lekker om nog steeds een vaste telefoonlijn te hebben voor ¤ 1,65 / maand. Dat hele pakket kost nog geen ¤ 80 / maand. Met de Horizon Box heb je ook nog eens veel beter beeld dan bij de andere providers.

Als je alleen maar wat e-mailtjes verstuurd en NPO bekijkt zit je bij de concurrenten misschien goedkoper, maar voor veel mensen is dat een volledig uit deze tijd pakket.
Helemaal met je eens smolders ik ben ook zeker een tevreden klant van Ziggo en de super snelheid van 300MB 👍

[Reactie gewijzigd door devin1992 op 16 februari 2017 13:50]

Overal waar xDSL <10Mbit komt kan je stellen dat Ziggo geen concurrentie heeft.

'het hele pakket kost nog geen ¤80' ? Goedkopere pakketten niet van deze tijd? Onzin, zo'n megapakket en een vaste lijn is juist niet van deze tijd, dat merkt Ziggo dus ook.

Ik betaal ¤48 minder per maand en reken dan mijn mobiele abonnement mee. Daar kan je verdomd veel (echt HD) content voor streamen/downloaden,
Ik betaal 38,80 euro voor standaard tv, ok crappy HD cisco mediabox, internet en telefonie (gebruik ik niet). 25mbit is ook voor 3 netflixes tegelijk prima, verder wordt er ook online gegamed en af en toe een film binnengehaald. Wat moet ik meer dan dit? Ze lopen alleen niet te koop met dit abonnement.
¤80 p/m? Wow, wat zou ik dat een verspilling van geld vinden als ik dat had. Ik geef niks om lineaire TV of vaste telefoonlijnen (over "volledig uit deze tijd" gesproken) en 300Mbit is totale overkill, waar gebruik je dat soort snelheden voor? Vooral tegenwoordig met de meeste apparaten op wifi, die lang dat soort snelheden niet haalt...
Den Haag? |:( Ik zelf woon op de Veluwe in een klein dorpje genaamd Putten en zelfs daar kan je 'gewoon' glas afnemen. De enige redden dat ik voor Ziggo gekozen heb is het feit dat je een CI+ kaart kan afnemen zodat ik geen decoder kastje meer nodig heb.

En owja omdat Ziggo Sport F1 uitzendt :)
En dat doen ze ook. Heb o.a. voor m'n werk en hobby servers vaste IP adressen nodig. Dan ben je meteen aangewezen op zakelijk. Heb nog oud Internet Plus (48 ex p/m, 40/4Mbit, 5 bruikbare adressen (/29)) waar basis televisie bij zit en er zou iets aankomen dat Internet Plus Extra heet (meer snelheid en IPv6 voor dezelfde prijs) en toen kwam de fusie met UPC. Internet Plus Extra is er nooit gekomen. Goedkoopste optie is nu 79 ex BTW *zonder* de televisie als je vaste adressen wilt. Meer dan 2x zo duur dus. Goed het is ook aanzienlijk sneller, maar ik download toch amper iets (hoog uit wat linux ISOs en games), voor streaming is 40 genoeg.

Ik ben op z'n zachts gezegd niet gelukkig met de fusie. Noch de bullshit dat ze liever random IP adressen hebben ivm IPv4 schaarste. Die lijnen zijn continue verbonden en hebben hoe dan ook toch een adres... Zou prima kunnen leven met 1 overigens.

Wel tevreden over de televisie diensten die ze leveren, daar niet van, maar zodra er een vatbaar alternatief voor internet met vaste adressen is ben ik toch weg op deze manier ben ik bang. Kan nu alleen ADSL krijgen over brak koper... 11Mbit down max en 1 up, dan houd het wel op.
Dan is DSL vind ik in verhouding ook heel duur.. Als je diensten gaat vergelijken in combinatie met de kwaliteit daarvan, dan is elke DSL provider gewoonweg absurd duur..
Zo krijgen veel mensen het idee / gevoel van: ik betaal liever 10 of 20 euro meer per maand waarbij alles gewoon een flinke upgrade krijgt. Bijv internet van (in de praktijk) 5mbit naar (in de praktijk) 150mbit voor 20 euro meer :P
Dan de TV kwaliteit die ineens zwaar omhoog gaat (voor datzelfde bedrag)...

Nee in mijn ogen moeten ze niet meer dan 10 euro per maand voor een pakket vragen bij DSL, dan nog is het in verhouding misschien duur, maar wel nog goed betaalbaar voor de mensen die gewoon simpel internet/tv willen hebben.

Als jij geen keuze hebt, omdat ziggo in verhouding gewoon goed is (prijs/kwaliteit), dan is er toch niks te klagen?
Dan zou je op de DSL aanbieders bij jou moeten klagen omdat hun zoveel geld vragen voor zeer slecht kwaliteit.

Ik heb het ''geluk'' dat ik kan kiezen uit DSL 8mbit max, Glasvezel en Kabel (ziggo).
Na regelmatig alles goed te vergelijken kom ik tot de conclusie dat Ziggo voor mij het voordeligst is, kijkend naar mijn eisen.

Straks krijg jij ook glas en dan ga je ook denken van ah, zit ik hier nu al 10 jaar op te wachten?? Of je zou al graag (legale) zaken met je upload willen doen, dan kan het wel leuk zijn.

Ook als je naar alle glas topics kijkt op tweakers en dan alle klachten leest, dat loopt echt de spuigaten uit.. Gewoon duidelijk dat glas nog in de baby schoenen staat.
Bij het UPC topic lees je ook weleens klachten als: ja he 10 tv's werken perfect, nu een 11e en die doet het niet goed, *** UPC.. Oh men mijn wifi valt uit *** UPC.. Veel meer lees je daar niet.
Bij UPC gaat het meer om kleine perfectie foutjes (veelal te danken aan de tweaker/klant zelf die ook bij elke scheet aankloppen bij Kassa / consumentenbond)
Gewoon van die doorsnee klachten waar een leek niks van snapt, maar bij glas is het gewoon een puinhoop..

Dusja nu heb ik de keuze uit elke mogelijke provider, maar ik zit toch nog altijd bij Ziggo... Gewoon omdat er niks beters is..

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 16 februari 2017 13:49]

Niet mijn ervaring. VDSL 100 Mb/s met Tele2 is een flink stuk goedkoper dan Ziggo. In de praktijk is het ruim over de 100 Mb/s. Ander voordeel: de tv kwaliteit is goed, geen blokken strepen zoals we steeds vaker met Ziggo hadden op bepaalde zenders.

Dat prijsverschil tikt hard aan als je dat over een jaar kijkt.

De bedragen die Ziggo rekent zijn absurd hoog. Zou hun marge wel eens willen weten, die moet gigantisch zijn.
Ja ik heb voor ziggo ook VDSL gehad, dit zou 50 down geweest moeten zijn, maar de afstand tot centrale kwam al snel om de hoek kijken, die was maar liefst 900 meter (naar mijn weten binnen de technische mogelijkheden), ik kwam hierdoor niet boven de 23mbit uit. Dus contract kosteloos mogen opzeggen.

En dat is een factor wat zwaar meetelt bij ADSL/VDSL (of welke andere benaming hiervoor dan ook), het is per huishouden verschillend wat nou daadwerkelijk je snelheid wordt. Bij Ziggo is het dan eerder een uitzondering indien je niet je snelheid haalt als waar je voor betaald, bij DSL is het een uitzondering indien je wél je snelheid haalt.

Blokken is op te lossen door een leek door 2 minuten in het ziggo topic te kijken, dat is dan ook geen reden voor mij om hier weg te gaan (hoewel ik het niet ervaar dankzij goede aansluitingen in mijn woning). Bij VDSL kan je niks doen indien je down/up bij lange na niet gehaald wordt, de enige oplossing is door daar weg te gaan.

Bij VDSL en etc is er gewoon teveel spraken van geluk hebben, indien bij Ziggo iets niet goed zit is er gewoonweg spraken van veel pech, waar gelukkig wel een oplossing voor is (of het zit in je eigen woning, of daarbuiten, maar er is 99,99% altijd een oplossing).
Helaas waren de blokken en strepen in het beeld ook niet door Ziggo op te lossen. Die kwamen niet verder dan het ligt aan je kabel, waarbij vervangen door Hirschman kabels ook niets uitmaakte. Door de slechte prijs/kwaliteit van Ziggo was dat genoeg reden om weg te gaan.

Bij VDSL2 maakt ook niet meer uit voor de afstand tot de centrale, die naar straatkast waar glas naar toe gaat is dan belangrijker en die is te verwaarlozen. Wanneer 100 Mb/s wordt toegezegd dan krijg je dat tegenwoordig ook gewoon.
En voor veel lagere prijzen dan Ziggo rekent ben ik inmiddels achter.

[Reactie gewijzigd door CR2032 op 18 februari 2017 11:12]

Ja het is natuurlijk per gebruiker anders (qua kosten dan).
Stel je kijkt over 1 maand (jeeej :D ) graag naar de F1 (legaal) bij jou thuis, hoe ga je dat doen?
Als de F1 je niet interesseert dan hoef je daar niet een zender pakket voor te nemen. Als het je wel interesseert komt er ineens 10-15(?) euro bovenop.
Als de upload je niks doet, omdat je er niet gebruik van maakt (ik heb wel een paar cloud services in gebruik, maar dat gaat zonder dat ik het doorheb gewoon goed via de 15mbit up).. Voordat ik mijn jas uitgetrokken heb bij thuiskomst is mijn telefoon al voorzien van een back-up :P
Download, tsja ik gebruik het ook niet bepaald veel, maar als ik het gebruik (xbox one, pc en etc) dan heb ik toch liever dat het wat sneller gaat omdat ik dan ook daadwerkelijk zit te wachten op de melding dat die klaar is.

Nja mijn schoonvader heeft VDSL2 bij KPN in een nieuwbouw woning, haalt ook lang zijn snelheid niet, maar deze man is 70 en ligt er niet wakker van. Hij wilt gewoon goedkoop internet en TV en dan is het goed voor hem. Hij kijkt niet naar de kwaliteit dus dan kan je beter besparen op kosten.

Maar dat er geen keuze zou zijn klopt dan ook niet :P Ondanks dat iedereen hier zegt dat ze geen keuze hebben (omdat ze kunnen kiezen uit dsl en kabel, en dsl dus gewoonweg geen optie is). Volgens jou is er wel een keuze, maar probeer dat maar iedereen wijs te maken die perse geen DSL wilt omdat het gewoonweg slecht is.
Deze mensen kun je niet overtuigen, want die weten met 100% zekerheid dat *DSL totaal geen optie is/
Dan kom je dus direct op dat punt met toeval, bij de meeste huishouden is de aangeboden snelheid bij DSL niet mogelijk, met coax weet je gewoon dat het gaat werken (de kans is vrijwel 0 dat het niet zo is).
Dan nog het F1 voorbeeld, ik kijk er graag naar, en als ik dat bij een VDSL2 provider erbij zou moeten nemen dan ben ik alsnog duur uit. Bij Ziggo zit dat gewoon in mijn TV (standaard) pakket.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 18 februari 2017 11:28]

DSL is voor ons een perfect alternatief, lekker snel met 100 Mb/s en veel goedkoper dan Ziggo.

Gelukkig heb je keuze en is Ziggo geen monopolist. Met de postcode check zie je de werkelijke te verwachten snelheid en die klopte prima hier. En bevalt het niet dan zeg je gewoon weer op. Geen probleem.
Nee ik vind het ook vreemd dat men altijd roept dat Ziggo een monopolist is, ik ben het helemaal met je eens.. Zolang je keuze hebt, zou je zeggen dat er geen spraken is van een monopolist..
Mja voor het gros van Nederland, die daadwerkelijk eisen stellen, dan is DSL geen optie voor hun. Hun zien Ziggo dan direct als een monopolist omdat ze geen genoegen nemen met minder dan de kwaliteit van Ziggo.

Tsja, beetje krom natuurlijk haha. Zoals jij hebt keuze, jij bent tevreden met DSL, waarom zou Ziggo dan een monopolist zijn?
Idem in 's-Hertogenbosch. Weinig wijken zijn voorzien van glas. Bij mijn wijk is niet heel lang geleden een investering gedaan in het TV en Telefonie netwerk wat hogere snelheden ook via DSL mogelijk moet maken, daardoor is er (zegt men) geen noodzaak voor glas. Zelf zou ik graag glas hebben liggen omdat DSL niet vooruit te branden is en Ziggo dus eigenlijk voor mij de enige optie is (op mijn locatie). Met glas in de straat zou ik eindelijk kunnen kiezen bij wie ik internet afneem.
Ik ben sinds afgelopen zomer overgestapt van Ziggo naar KPN omdat ik voor ongeveer hetzelfde TV / INTERNET / TELEFONIE 10 euro minder in de maand betaal. Lang was de mogelijkheid er niet omdat zoals je aangeeft de snelheid via adsl niet boven 16mbit op mijn adres uit kwam. Na een update heb ik nu 100mbit/10mbit en haal ik in de praktijk 110mbit/30mbit.

Tijdens de installatie gaf een monteur van KPN nog aan dat ze juist minder in glas gaan investeren, omdat de investering om het aan te leggen er vaak niet uitgehaald wordt. Middels nieuwe technieken is er volgens hem nog veel meer uit adsl te halen en daar willen ze nu op focussen.

Dus ik ben bang dat je nog enige tijd mag wachten op glas.
Ik heb Ziggo connect & play start. Dat is 40/4 internet en tv (geen telefonie) voor 44.95 per maand. Bij KPN 20/2 betaal ik 47.50 per maand. Voor 60/6 zou ik 62.50 betalen bij kpn. bij ziggo zou een stap hoger 150/15 internet zijn voor 58.95.

Ik begrijp dus niet helemaal hoe dat jij minder bent gaan betalen, want 100/10 bij kpn is 65 euro per maand. Ziggo heeft 150/15 voor 59 euro per maand. Waarschijnlijk kijk ik ergens overheen, of je hebt meer uitbreidingen?
Ik heb alles in 1 Instap van KPN , want ik geef niet heel veel om extra zenders,etc plus verhoging naar 100/10 en dat is 2,50 extra, 47,50 + 2,50 = 50 euro per maand.

https://bestellen.kpn.com/pakket/alles-in-1/instap/

Daarnaast heb ik nog kpn compleet en dus gratis fox sports(voorheen HBO)

Als ik hetzelfde doe bij ziggo :

Dan moet ik volgens mij een connect pakket samenstellen, dan kies ik voor connect complete en play start komt op 57,45 per maand. Dan nog 2,50 extra voor een CI+ module en dan kom ik op 59,95 en dat is ongeveer 10 euro op 5 cent na.
Dan moet ik volgens mij een connect pakket samenstellen, dan kies ik voor connect complete en play start komt op 57,45 per maand. Dan nog 2,50 extra voor een CI+ module en dan kom ik op 59,95 en dat is ongeveer 10 euro op 5 cent na.
Connect en play Start is ¤ 45,95 per maand, géén ¤ 57,45. Dat laatste bedrag kom ik nergens tegen, of je moet ergens een extra pakket kiezen. Een tweede mediabox kost ¤ 4,-, waarmee je dus op ongeveer hetzelfde bedrag als KPN uitkomt.
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/

Om mijn persoonlijke situatie compleet te maken: we hebben ook 2x Ziggo mobiel met korting (analoog aan KPN Compleet) waarvoor we ¤ 9,- per maand per persoon betalen. Alles bij elkaar zijn we dus ¤ 63,95 plus eventuele kosten van de vaste telefoon kwijt. Met een eventuele tweede mediabox (die wij dus niet hebben) zou dat op ¤ 67,95 uitkomen.

Onderaan de streep maakt het dus allemaal niets uit. Volgens mij gaan beide aanbieders pas uit elkaar lopen als je allerlei extra's wil.
Dat klopt, maar dan heb ik 40/4 aan internet in plaats van 100/10. En ik zie niet de mogelijkheid om die te verhogen in dat pakket ? Dus dan zitten we op internet snelheid te ver van elkaar af. Dus blijft mijn punt staan, tenzij ik ergens overheen kijk natuurlijk.

Dus kan ik alleen om in de buurt te komen een pakket samenstellen en dan kom ik op :

Connect complete en Play start

[Reactie gewijzigd door KraveN op 17 februari 2017 21:40]

Omdat hij, of een goede deal heeft icm met KPN Compleet of iets dergelijks. KPN lijkt heel duur, maar als je goed kijkt en een beetje weet hoe je het spelletje werkt, kun je bijna geld toe krijgen (dit was tot wat jaartjes geleden gewoon mogelijk, zo veel korting krijgen dat KPN gewoon 5 euro per maand naar je ging overmaken ;) )

Of niet direct bij KPN zit maar bij een dochter of andere DSL provider. Maakt geen ruk uit bij welke DSL provider je gaat zitten, KPN beheerd die lijn.

[Reactie gewijzigd door batjes op 16 februari 2017 13:17]

Ik ben een oude klant van Ziggo(Chello naar beneden). Mijn kostprijs is ¤ 47,45 per maand met in oud gestelde contract "Analoge TV" aansluiting dat ik niet gebruik.

Door de jaren heen nu op 150/15 als snelheid én Wifi spots. Ik heb niets te klagen anders dat mijn verbinding spontaan en vaak uitvalt. xDSL geprobeerd, maar zonder succes.
Analoge TV contract zit er tegenwoordig nog steeds verwerkt in de prijs (want je gebruikt het wel) want daarmee worden de TV zenders voor een deel betaalt..

Bij KPN/Xs4all/telfort etc betaal je dat ook als je een TV pakket neemt, en ben je in veel gevallen ook nog eens duurder uit.
Als analoog in de prijs verwerkt zou zitten bij mijn Telfort abbo.dan zou ik op minimaal 72,50 uit moeten komen.Betaal maar 52,50 incl. eredivisielive.
Ik heb het over ziggo's huidge prijs opbouw, lezen is ook een ding (de prijzen zijn bijna gelijk bij ziggo omdat je bij telfort bijvoorbeeld een TV paket nodig hebt om basis-zenders te kunnen kijken)

Dus jij betaald 14.50 ofzo voor TV bij telfort alleen digitaal, bij ziggo is dat 18.50 of zoiets voor basis TV analog/digitaal.

[Reactie gewijzigd door stewie op 18 februari 2017 21:27]

Ik betaal zonder voetbal 45 euro, voor 3 in 1 abbo.glasvezel.
Als ik alleen internet zou nemen betaal ik 30 euro ,dus voor 15 euro bellen vast en meer dan 70 zenders digitaal waarvan 45 in HD.
Analoog kan ook via Telfort als ik dat wil en is gewoon gratis.
Telfort heeft geen Analoge TV meer, en is ook nooit landelijk geweest (en alleen 1-2-3 zijn "gratis' je betaalt er belasting voor)

Maar goed prijzen zijn dus bijna identiek, ik heb 150/15 met analoog/digitaal/telefoon + horizon box + los modem "nabesteld" voor 59 euro per maand. (kan bij telfort/kpn/xs4all etc alleen tot 40mb/4mb up halen)
Dan ben je slecht op de hoogte van Telfort.
Want je kunt op de glasvezel modem een coaxkabel aansluiten en als je wilt een compleet pakket van je eigen gemeente ontvangen.
nieuwe glasvezel abb. krijgen nu 50/5 I.P.V. 50/50 .
Voor 57,50 kan je bij Telfort 200/200 krijgen,dus meer voor minder.
Niet waar ik woon, bij mij gaat het aanbod niet verder dan 40mb/4mb en er is al helemaal geen glasvezel. (woon in centrum Alkmaar)
En de gemeenten bied helemaal niets aan, net als bijna overal in noord holland.

Daarom heb ik dus Ziggo, omdat er geen hoge snelheid alternatieven zijn.
Ja,das vette pech.
Ik heb ziggo gehad en steeds maar weer storingen op de tv, telefoon die niet bereikbaar was. klagende kids etc.. Het was steeds maar weer alles ressetten. Het ergste met ziggo is dat in de ochtend de snelheid wel 90 was, maar 's avonds mocht ik blij zijn met 20 Mb en was alles traag (veel downloaders in de straat). Nu kwam KPN met 100 MB in de straat en mijn buurman was klaar met ziggo en was tevreden met KPN zijn service.

Ik volgde ook snel na zijn ervaring en heb nu sinds een jaar KPN standaard met 60MB dat altijd 60 MB is op welke dagdeel ook en telefoon is nooit weggevallen en dus vele malen stabieler dan Ziggo. Met televisie heb ik ook geen enkele probleem en HD is mooi en scherp, hoewel soms het beeld even stopt en dan weer doorgaat, maar dit heb ik opgelost door het beeldscherm op 720p te zetten en dan kun je ook sneller zappen. Nu nooit problemen.

Na mijn ervaring gedeeld te hebben in de zomer zijn meer buurtjes overgegaan naar KPN en allemaal tevreden en ben ik zelf met 2 mobieltjes nu overgegaan naar KPN sim-only en krijg daardoor ook korting. We hebben allemaal (4x) basis mobiel met 400 MB en 2 GB voor 15 euro per aansluiting dankzij compleet en kan data delen
met mijn kids.

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 16 februari 2017 19:22]

Hier Telfort, ideaal en goedkoper dan ziggo en sneller internet (50 ipv 40). Voor bij wie het kan zeker een aanrader.
Dat zou bij mij ook een optie zijn, maar ik heb 1 TV waarbij ik de CI+ module gebruik en geen plek heb voor een decoder. Verder heb ik een decoder van ziggo met harddisk, dus dat zou bij telfort 5 euro extra zijn. Dus dan is de prijs ongeveer gelijk en heb ik nog het CI probleem voor mijn situatie.
Ik betaal hier voor telfort glasvezel 50/50, (60/60 in de praktijk), TV (ook analoog) en telefonie slechts 45 euro.

40 euro met combivoordeeel.... :)

[Reactie gewijzigd door bramv82 op 16 februari 2017 22:22]

Ze hadden glas nooit uit de handen moeten nemen van de overheid.
Hier liggen de kabels in de kelder(flat) en hoeven alleen maar omhoog.
Er zijn periode's genoeg geweest om dit te realiseren.

Maar nee, zelfs dat doet KPN niet. Sins dat ze glashart over hebben genomen is er een komplete stop.
Same hier in Hengelo, Overijssel/Twente.
Ik ben ook verplicht internet en TV van ze af te nemen, wil ik een beetje nette internet snelheid halen, ik heb hier verder alleen nog keuze uit ADSL/DSL.
En dat is zoals je zelf al aangeeft, niet vooruit te branden.
En aangezien ik netwerk beheerder ben van beroep, en mijn baas en ik beiden grotendeels vanuit huis werken, is een beetje rappe internet snelheid wel zo handig.
Alleen zit ik nu dus ook meteen aan TV vast, daar betaal ik immers ook voor, ookal heb geen TV en hoef ik er eigenlijk ook geen.
Ik bedoel, wat is er nu tegenwoordig nog op TV te zien, één ding is zeker, veeel reclame, en soms nog wel eens een programma, die op hun beurt ook weer vol zitten met reclame blokken ;(

Edit: Typo's

[Reactie gewijzigd door SSDtje op 16 februari 2017 13:31]

https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis Iets om over na te denken? Als je een beetje slim met de GB's omgaat en in de nacht grote uploads doet moet dit een prima alternatief zijn.
Goeie van je, al is de PC waar ik thuis mijn werk op uitvoer, tevens mijn eigen PC.
Wat maakt dat er ook genoeg andere dingen op gedaan wordt, zoals af en toe een spelletje, mijn eigen boukhouding, enz...
Wat maakt dat ik het wel zo fijn vind om altijd over een goeie internet verbinding te beschikken.
Maar zoals ik in mijn eerste bericht al melde, eigenlijk geen TV bij nodig ben, en dat is nu wel het geval, anders haal ik de gewenste snelheid niet.
Maar thx voor het mee denken tho ;)

[Reactie gewijzigd door SSDtje op 16 februari 2017 16:35]

In Den Haag nota bene? :s
Ik heb dit in Rotterdam ook. Echt super vervelend, allemaal concurrentie regels in Nederland maar niets wat de details bekijkt.
Jij wilt concurrentieregels die aangepast worden op lokaliteit? Ondermijnt dat nu net niet het systeem van regels en krijg je dan geen willekeur?

Want...in Schiedam kan het ook....en hier in Hengelo moet dan een rechter een landelijke regel lokaal gaan toepassen of juist niet?
Ik woon in Den Bosch en ik zou ook wel meer keuze willen hebben vooral van glasvezel want als Reggefiber niet was gestopt met beglazen van Den Bosch, hadden we als inwoners meer te kiezen en Ziggo meer concurrentie. Dat gezegd ik heb weinig klagen over Ziggo(en vroeger @Home), ik heb nog een Ziggo kaart en eigen tuner, maar anders had ik nu zo shitty tv box en zou er ook nog ¤5 per maand voor moeten betalen. Overigens begreep ik dat je bij glasvezel ook een eigen modem/router kan kopen?
Dat klopt, meestal leveren ze het standaard mee om te kunnen garanderen dat je een werkende verbinding hebt. Je krijgt via je NTU VLAN Tagged Ethernet binnen, je modem sloopt de tag eraf en pompt een bridged multicast VLAN 4 naar je STB en VLAN 6 voor je internet. Thans zo begreep ik het, correct me if i'm wrong.
Zelfs als er een alternatief is, VDSL2+ van KPN gaat tot 100MB maar voor alles in één 60MB (met interactieve tv) betaal je als 62,50 per maand, mijn Ziggo alles in één kost 59,95 met 150MB. (En bij ZIggo krijg je dan ook nog een soort TV gemist en een lite versie van VideoLand)

De 100MB optie van KPN komt zelfs op 65,00 uit. Dus Ziggo maakt hier duidelijk geen gebruik van een monopolie positie. Toegegeven, voor 100MB en alle features van Ziggo betaal je bij de goedkoopste concurent 48euro. Dus het kan 10euro goedkoper.
een soort TV gemist is er bij KPN ook bij, sinds een week of 2.
https://tweakers.net/nieuws/120481/kpn-breidt-gemist-aanbod-op-itv-uit-met-terugkijken-via-de-gids.html

Ik zit vast aan mn adsl of een lokale kabelaar. KPN is dus echt de enige fatsoenlijke optie hier....
Telfort ook. Zelfde systemen voor minder geld.
Max 20 Mbit? Bij mij is dat max 3 Mbit :(. Dus ik zit inderdaad aan Ziggo vast...
Ligt dat aan Ziggo of aan de andere provider/netwerkbeheerders (KPN vooral) dat er geen investeringen komen om het ADSL/VDSL zo up te graden dat er eindelijk eens iets van concurrentie komt?

Van de wanprestatie/desinteresse van anderen kun je Ziggo niet de schuld geven.
Nee, ligt niet aan Ziggo, KPN wil niet investeren in het koper.
In Den Haag werkt VDSL prima waar ik woon.
47mbit down en 26 up.

Kan het sneller? Ja, maar ik ben er tevreden mee.
Maar Ziggo heeft in de afgelopen jaren ook meerdere malen de snelheden aanzienlijk verhoogd. Moet zelf zeggen dat ik er niet echt mee zit, zeer snel internet met nauwelijks downtime.
Idem hier in een dorp in Groningen. Door de afstand tot de wijkcentrale kan ik met ADSL max 9 Mbit halen en dat is al jaren geen optie meer als je met meerdere personen fatsoenlijk van je vaste internetverbinding gebruik wilt maken. Ergo: Ziggo is de enige optie omdat er ook geen glas ligt. Gedwongen winkelnering, als het ware.
Dat hoor ik hier vaak mensen zeggen en dit situatie zal zeker voorkomen. Maar inmiddels is meer dan 80% van de huishoudens in Nederland voorzien van een VDSL met 100mb/s. Dus zo heel erg monopolie is dat niet. Ik vraag me dan dus af of mensen gekeken heb of de lijn niet al geupgrade is.
Als je een hoge snelheid wilt voor internet heb je misschien alleen de keus voor Zigho.
Maar om nu te zeggen dat je helemaal geen keus hebt?
Het zijn hoogstwaarschijnlijk jouw eisen die je beperkt tot Ziggo. In een plaats als Den Haag is er voor de meeste mensen voldoende keus.
Dat staat gewoon in het artikel wat jij zegt ;)
Hier Telfort nieuwe propositie 50/50MB TV en bel voor 46 euro :)

anders met
Bellen Onbeperkt Vast ¤ 5,00

[Reactie gewijzigd door fiberdordrecht op 16 februari 2017 11:01]

Nja die zie ik niet, ik kan 200-200, 100-100 pakken of 50-5 op hun site,

Stel ik neem de 100-100 (ga ik achteruit qua downloadsnelheid, de upload heb ik niet nodig, voldoende aan 15mbit)
Ook ga ik achteruit qua TV kijken heb nu 1 tv op de horizon, 1 via coax op kantoor, 1 via coax op slaapkamer (onbeperkt tv's als ik wil).
TV aanbod gaat achteruit.
Bellen interesseert me niet zoveel, betaal ik nu 1,50 voor bij Ziggo.

Stel ik wil wel dezelfde zenders als Ziggo mij geeft, dan ga ik richting de 70 euro per maand, dan heb ik ongeveer dezelfde zenders MAAR wel nog altijd minder internet (download) snelheid. En dat voor ruim 10 euro per maand meer..

Nee dankje... Ik ga niet inleveren EN meer betalen omdat het Telfort is (wat zo goedkoop lijkt voor vele).
Tenzij ik natuurlijk de 100mbit up wil hebben, maar dat wil ik niet. Dus is Telfort een slag duurder voor minder kwaliteit (voor mij dan).

Ik betaal nu 56 euro per maand (ik zit nog gewoon in het ''oude'' tarief) voor 150-15, alle tv zenders die ik graag wil ontvangen (waaronder Ziggo sport / Formule 1), incl bellen en onbeperkt tv's aansluiten. In circa 15 jaar tijd, 2x een storing gehad (1x kortsluiting in de straatkast, 1x netwerkonderhoud). Wellicht dat er nog weleens storingen geweest zijn, maar dan moet ik op vakantie geweest zijn, daar weet ik niks vanaf.
Ik heb gewoon geen reden om weg te gaan, want het zal alleen maar nog duurder voor me worden indien ik naar bijv een ''budget'' provider als Telfort overstap..

Ben ik serieus offtopic? Hoe vaak moet ik Ziggo en verschillende cijfers in 1 zin vermelden? Lees titel/artikel, lees vervolgens mijn reactie (en die van de mensen wat +1 of hoger krijgen). Iemand die ineens uit het niets over Telfort (flamebait, troll, oftewel een -1) begint krijgt een +1, ik de gene die ontopic blijft krijgt +0, heel vaag :P

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 18 februari 2017 08:37]

Bij mij is het net andersom als ik Ziggo neem
150 download of 100 daar merk je weinig van in de praktijk, upload bij Telfort is 100 in plaats van een schamele 15 bij Ziggo,wat echt een groot verschil is.
Via Telfort kan je ook coax op aansluiten ,maar dat gebruik ik niet.Zenders heb je bij Telfort net zo veel en 45 in HD,dus dat zijn er al veel meer dan bij Ziggo.Dus je gaat er op vooruit in dit geval.
100/100 internet,ruim 70 zenders waarvan 45 in HD en vaste telefonie er bij voor 50 euro per maand.Dus nog altijd 6 euro goedkoper en stabieler dan je huidige abbo wat nu voor nieuwe klanten 59,95 kost.
Als ik had kunnen switchen naar een andere provider had ik het gedaan, ik stoorde me al mateloos aan de kwaliteit van het netwerk (oke, toegegeven, dat was ook ruk toen het nog UPC was, maar lijkt nu nog erger geworden) en dat ze laatst bedacht hebben dat ik fox sport MOET ontvangen, en daarvoor moet betalen, wat een monopolie positie politiek, schande dat de overheid ze niet terug heeft gefloten.
Hier +/-¤90 p/m, ¤1080 p/j! Belachelijk als je het gaat ontleden. Telefoon wordt zo goed als nooit gebruikt, TV sporadisch (Horizon box is een groot drama), Internet continue.

Dus grofweg ¤20000+ in mijn leven aan ziggo/casema betaald, en waarvoor? Kabel die al 50 jaar in de grond zit, mijn gebouw is 100 jaar oud en laatste 20 jaar niets aan veranderd. Niet dat ze geen kosten hebben maar zullen makkelijk uit de kosten kunnen komen al was de duurste abbo ¤5 tot ¤10.

Ze hebben marges waar je eng van wordt, zelfs op de kleinste klanten.
Tja. Zo lust ik er ook nog wel een paar: ruim 100 euro aan zorg, al sinds mijn 18e. Dat is ruim 17 jaar, maal 100 euro per maand is totaal: 20.400 euro. En geen zorg nodig gehad. :)
Zorg is wat anders he daar deel je mee in het risico van anderen het is een verzekering geen abonnement ;)
Wat belachelijk is bij Ziggo (en andere aanbieders) dat als je internet only wil dat het maar paar euro (2-3) goedkoper is. Ten opzichte van een all-in-one abonnement.
Precies dat!

Eigenlijk de enige reden waarom die waardeloze Horizon Box hier nog staat.
Doe je de Horizon box weg dan krijg je 5 euro korting. Ik maak namelijk gebruik van de CI+ module van Ziggo.
Juistem.. dan betaal je hetzelfde maar krijg je geen interactieve diensten...
Want? Wij gebruiken ook geen box maar een CI+ module. En alle interactieve diensten hebben we beschikbaar. Dan moet je TV uiteraard wel de functionaliteit hebben die de box zou geven, zoals opnemen e.d..
Dan zit jij in het oud ziggo gebied... dus het gebied wat al Ziggo was.
UPC gebied klanten krijgen alleen CI+ module zonder interactieve diensten.
vroeger moest je 5 euro los extra betalen, tegenwoordig zit het in het abbo, en kun je dus geen afstand doen van de box om zo korting te krijgen.
Inderdaad, eerst kon je netjes een smartcard kopen voor 10-15 euro, nu moet je die kaarten huren. Kreet was vroeger ook, gratis digitale televisie bij een abo, alleen moest je wel weer een paar honderd euro uitgeven om decoders en smartcards te kopen om het overal in je huis te kunnen kijken. En later moest je weer nieuwe CI+ modules kopen, omdat 'nieuwere' tv's niet met de oude overweg konden.

[Reactie gewijzigd door Wasabi! op 16 februari 2017 10:59]

Niet waar, Ziggo heeft nog steeds "gratis" digitale TV! Als jij de antenne kabel van Ziggo in je TV propt, en de juiste QAM en frequenties invult (*) heb je gewoon 100% digitale TV ! Zonder smart box of wat dan ook Wil je ook de gecodeerde zenders ontvangen HEB je een CI(+) nodig.

(*) en zijn 2 soorten codes, 1 voor HD en 1 voor "normaal" dit voorkomt omdat je anders na 1,2,3 Je RTL4 ergens op 3XX zit.

En dat is 1 van de reden om evt, terug naar Ziggo te gaan, TV scheelt me toch al niet , en ik wil al helemaal geen extra afstandsbediening in huis :)

Zoals ik al schreef , jammer dat er geen aanbeiders meer zijn met DVB-C

[edit] En volg mij kan je dan zelfs online kijken, Horizon? maar dat weet ik niet zeker.

[Reactie gewijzigd door shiptronic op 16 februari 2017 12:48]

In de oude situatie met kabel en zonder decoder was het beeldverschil significant lelijker dan met een decoder. Dan praat ik over een heleboel jaartjes geleden (in de tijd dat men nog veel breedbeeldbuis tv had). En moest men behoorlijke investeringen doen, om het gratis digitale aanbod te bekijken, ook zenders die niet gecodeerd waren.

Digitaal is een ruim begrip, mooier beeld, etc. Maar een lelijke transfer zorgt nog steeds voor lelijk beeld, bijv. videobanden, zie Politieachtervolgingen, Blik op de weg, Funniest Home Videos, etc. RTL5 heeft daar een handje vol van.

[Reactie gewijzigd door Wasabi! op 16 februari 2017 13:32]

Ja dat dacht ik dus ook, maar ik heb nog een "legacy" abbo van 250mbit en die bestaat niet meer. Het nieuwe 300mbit abbo is duurder.

Onder de streep kosten een CI+ module mij meer dan 2 euro per maand meer, omdat ik naar het nieuwe abbo moest.
Dus de Horizon box ligt hier nu stof te verzamelen en ik kijk eigenlijk geen TV meer.
Mee eens, tv en telefonie worden je strot in geduwd. Of je het wilt of niet, aanbiedingen gelden alleen maar voor all-in-one pakketten.
Je moet de verkoper eens horen als je zegt, maar ik heb helemaal geen tv...

Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met als je internet only afsluit krijg je er ook Horizon Online bij 8)7 oftewel onlinetv . Dus de rechten moeten ergens betaald worden, heb liever dat ze dit als optie maken. Dan zal het waarschijnlijk wel veel schelen.....
Das de reden waarom ik ben overgestapt naar Vodafone T-mobile thuis... Ik wil internet maar géén TV (wel vaste telefoon) maar dat kan bij Ziggo kennelijk niet. Dan maar over op glasvezel en een partij waar het wel mogelijk is. Scheelt mij ¤20,- per maand maar heb dan wel synchroon internetsnelheden.
Precies wat je zegt.
Ik was het bijbetalen voor TV en telefoon zo zat (ik haat overigens ook alle bagger op TV en de rest kijk ik op internet) dus nu is het ipv 50 euries bij Ziggo, gewoon 30 bij vodafone.
Ik snap overigens ook niet waarom de meeste mensen hier over snelheid zeuren.
Wat moet je in vredesnaam met meer dan 50mbit of glasvezel?
Ik snap dat het sneller is maar de meerwaarde daalt exponentieel voor wat je er extra voor moet betalen.
Ik zou dat graag willen, alleen is de max snelheid 20MB/s.. veel te laag.
Max. snelheid voor glasvezel is 500MB/s, niet dat ik dat neem, 20MB/s ben ik prima tevreden mee voor die enkele keer dat ik wat stream.
Ik doe online TV kijken (Knippr/Film1), videoland/Netflix en soms online gamen.. dan heb je daar geen voldoende aan.
Netflix

1 Mbps for viewing on a laptop computer
2 Mbps for SD video on a TV
4 Mbps for 720p HD video
5 Mbps for "the best video and audio experience" (according to Netflix)
Klopt inderdaad, maar dan zit je nog met online gamen gedeelte en ik download steeds vaker uit de digi winkeltjes zoals xbox store.
Dan zal het waarschijnlijk wel veel schelen.....
Welnee, want het levert ze niks op dus doen ze het waarschijnlijk net zoals bij de telefoon, ze maken het verschil tussen wel of geen combi zo klein dat de meeste mensen zoiets hebben van, nou ja, dan neem ik het er wel bij.

Bij de telefoon scheelt het je 1 euro per maand als je dat uit je abonnement laat, dat zullen ze dan waarschijnlijk ook doen met de tv. Kijk- en luistergeld is er allang niet meer, dus die rechten zal ze niet zo boeien.
Onzin, bij Ziggo betaal je 59.95 voor Alles in een Complete. Dat is 150mb/s. Wil je alleen internet van die snelheid, ben je 49,95 kwijt. Je zou zelfs 300mb/s kunnen nemen, dan ben je alsnog 2 euro goedkoper uit dan Alles in een Complete.
Omdat je bij Ziggo niet alleen internet kan afnemen, je bent verplicht kabel tv af te nemen en voor dit moet je ook betalen is ong 20euro per maand dacht ik. Dit is echt belachelijk in mijn ogen.
Om precies te zijn 18.70. Dit is niet alleen voor kabel tv, maar ook voor het signaal wat de woning binnen komt. Dus ook het signaal waar internet overheen gaat, dus dit heb je altijd nodig. Zo werkt het nu eenmaal met kabel, internet zonder kabel tv kan niet.

Maar daar ging het niet om, het ging om het prijsverschil tussen Alles in een <--> Alleen internet

[Reactie gewijzigd door davydeking op 16 februari 2017 10:51]

Om precies te zijn 18.70. Dit is niet alleen voor kabel tv, maar ook voor het signaal wat de woning binnen komt. Dus ook het signaal waar internet overheen gaat, dus dit heb je altijd nodig. Zo werkt het nu eenmaal met kabel, internet zonder kabel tv kan niet.
Onzin. Zet alles achter de decoder. Probleem opgelost. Zo voorkom je ook zwartkijken zonder smartcard.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 16 februari 2017 14:00]

Zwartkijken zonder smartcard heeft daar helemaal niks mee te maken. Signaal moet er toch zijn, of kabeltv nu gecodeerd word of niet. Worden de abonnementen dus niet goedkoper op, maar je krijgt er zelfs minder voor terug.
Daarom hoop ik eigenlijk ook dat Ziggo nu eens de plannen die sinds 2 jaar weer intern geregeld ter sprake komen, gaat doorvoeren en dus analoog/dvb-c gaat uitfaseren.

Uit interne communicatie/correspondentie was al naar voren gekomen dat de tarieven dan niet of nauwelijks naar beneden zouden gaan maar het zou wel de discussie eindelijk eens doen voorkomen dat mensen er stellig van overtuigd zijn dat ze zoveel betalen voor een stukje analoge/dvb-c televisie signaal.

Die ca. ¤ 20,00 zijn niet puur en alleen televisie. Het zijn kosten die bij glasvezel eveneens worden doorberekend maar niet gespecificeerd. Of Ziggo nu zegt Internet + televisie voor ¤ 35,00 of Internet voor ¤ 35,00... het blijft ¤ 35,00 en prijzen verlagen omdat televisie verdwijnt, zal niet zo snel gebeuren.
Volgens mij zijn dit de kosten (18,70) van de kabel die je aan de gemeente betaald. Het is niet iets wat Ziggo zelf bedenkt. Word volgens mij landelijk bepaald. Soort vastrecht.

[Reactie gewijzigd door F-I-X op 16 februari 2017 12:22]

Internet only: 300mbit betaal je 58 euro.
All-in-one: 300mbit + tv + telefonie = 63 euro.

Verschil is nu 5 euro, was toen ik abonnement afsloot 14 maanden geleden iets van 2,75 euro.
Ja, verschilt ook weer per abonnement, heb je gelijk in. Sowieso maar raar dat hierover geklaagd wordt, ik vind Ziggo echt geen dure provider als je ziet wat je ervoor terug krijgt.

Heeft eigenlijk altijd een hele simpele oorzaak: Neem je een dienst af, betaald je voor signaal, service, etc. + die ene dienst. Het kost dan niet veel meer om nog een extra dienst erbij te doen, maar dit realiseren de meeste zich niet.
Dat realiseer ik me heel goed. Het komt Ziggo (en andere aanbieders) natuurlijk ook wel goed uit en dwingen mensen min of meer om tv + telefonie erbij te nemen met deze prijzen. Meeste mensen denken (ik ook), nja voor die paar euro doe TV er maar bij.

Zou naar mijn inziens eerlijker zijn om -+45 te betalen voor internet only en -+20 euro erbij voor TV + telefonie. Maar ik denk dat heel veel mensen dan internet only gaan nemen.
TV als dienst extra kost gewoon bijna niks. Ook voor providers niet.
Dat is niet raar vanuit het perspectief dat de prijs voor een dienst (of product) niet bepaald wordt door de onderliggende kostprijs, maar door de prijs die de markt wil/kan dragen.
De markt is verdeeld, er is weinig echte concurrentie meer op het gebied van internetproviders en dus kan Ziggo een prijsstructuur bouwen die je naar links danwel rechts duwt en daarbij enige illusie in stand weet te houden van keuze in pakketten.
Zie de opmerking in het artikel:
Dat komt vooral doordat meer mensen kiezen voor tv, telefonie en internet in een pakket, abonnementsvormen waarvan Ziggo wil dat veel mensen ervoor kiezen.
Dit is deels de reden dat ik weg ging bij Ziggo: je wordt gestraft als je amper TV kijkt of geen vaste telefoon wilt, want ook als je die services niet wilt, eist Ziggo de hoofdprijs, waardoor je echt een slechte deal krijgt.
heb nu ook all in pakket omdat voor die euro extra ik nog een vaste lijn voor mijn werk heb (bereikbaarheidsdiensten). Ik zit nu alleen bij ziggo omdat ze dit als enige nog wel Laat dvb-c maar zo lang mogelijk aangeboden blijven. Geen gedoe met al die boxen en kastje voor een beetje tv, extra stekker, afstandbediening en het kost nog energie ook. Die horizon box is in die 3 jaar nog niet uit de doos geweest.

[Reactie gewijzigd door le dj op 16 februari 2017 12:22]

Hmm op Zich logisch als je bedenkt dat ze op telefoon ook winst maken en vaak starttarief al ligt op 10 cent verhoogd net 10 cent per minuut en een verouderd medium als tv. Tel daarbij op prijs voor extra kanalen en je kan hier toch wel een behoorlijke toegevoegde winst Op halen. Internet is internet is internet valt weinig extra op te verdienen. Heb zelf ook alleen internet only hier en bevalt me goed.
Bij internet only behoud je je analoge TV aansluiting. Dat was, voordat vrijwel iedereen digitale TV had, vaak zo'n ¤ 17,-.
Daarnaast zit bij internet only ook gewoon Ziggo Go erin. Voor die ¤ 6,- per maand besparing heb ik dus TV opgezegd, en stream nu alles via Chromecast.
Daar zit ik toch wel ruim boven.
betaal per maand 70 euro maar heb dan wel 300 Mb, digitale tv en onbeperkt bellen.
Al met al vind ik het redelijk in verhouding.
Ik vind dat niet in verhouding eerlijk gezegd. Ik vind internet en triple play eigenlijk heel erg duur als je het mij vraagt. Ik betaalde toen Wannadoo Orange werd en later Online 14 euro per maand voor een uitgekleed 20/2 mbit adsl abonnement. Bij ziggo heb ik nu Alles in 1 basis of in ieder geval het goedkoopste abonnement en betalen we rond de 45 euro.

TV kijken doe ik nauwelijks, bellen met de vaste telefoon al helemaal niet. Maar de prijs van internet alleen is nauwelijks goedkoper dan triple play. Ik zou 25 tot 35 euro veel schappelijker vinden. Het is allemaal erg duur naar mijn mening.
Dat de prijzen in de tussentijd omhoog zijn gegaan, sja... ondertussen zijn ook de kosten voor het adverteren omhoog gegaan, salarissen wat omhoog gegaan, inflatiecorrecties toegepast, regels en wetten in het voordeel van de consument aangepast waardoor bedrijven meer risico's moeten incalculeren, investeringen geweest in infrastructuur etc. etc. etc.

Het kan allemaal in principe wel goedkoper, maar veel goedkoper is zo goed als onmogelijk. Daarnaast kun je jezelf afvragen, waarom zou je als bedrijf minder vragen als je concurrenten rond dezelfde prijs zitten qua prijzen? Links of rechtsom wordt het toch wel verdiend, je kunt dan beter de huidige prijs met wat minder klanten hanteren (zoals men nu doet) dan tegen inkoopprijs met een minimale marge je diensten in de markt zetten. Je zal tenslotte wel je complete infra en callcenter erop moeten inrichten dat je de enorme klantenaantallen - wanneer gebeld wordt - goed is ingericht waardoor je alsnog enorme kosten hebt.

Het is ook niet de bedoeling om losse diensten "veel" goedkoper aan te bieden, dat zou consumenten er n.l. toe aanzetten om diensten los af te nemen en alles-in-1 pakketten minder interessant te maken.
Hier 1Gb/1Gb internet, telefoon en tv voor ¤55/m. Dus goedkoper kan echt wel.

Door gebrek aan echte concurrentie op veel plekken kunnen ze de prijzen nog redelijk hoog houden.
Klopt, alleen hebben Tweak en NetRebel niet het algehele glasvezelgebied zoals een KPN heeft. Zouden ze dit wel hebben, hebben ze net zulke hoge afschrijvingen, investeringen etc. als iedere andere provider en daarbij meer personeel nodig om klanten telefonisch en via socialmedia te bedienen.

Gevolg; de kosten zullen dan wel degelijk omhoog gaan. Daarom zie je juist deze partijen ook juist niet grootschalig investeren.
In mijn optiek behaal je door schaalvergroting juist kostenvoordeel. Je zou mogen verwachten dat een club als Liberty Global het dus goedkoper kan aanbieden dan 1 of ander klein lokaal clubje.

Ja, meer personeel, meer afschrijving, maar ook goedkopere inkoop en bredere lastenverdeling en betere financieringsvoorwaarden. En aangezien de benodigde hoeveelheid hardware/personeel min of meer analoog stijgt met het aantal aangesloten gebruikers, zou je mogen verwachten dat de voordelen door schaalgrote op een gegeven moment leuk mee gaan tellen en de prijs per gebruiker dus zou kunnen zakken. Maar daar lijkt het niet op.

Aan de andere kant heb ik totaal geen inzicht in de kostenopbouw van een Ziggo, nog die van een Tweak, dus misschien heb jij ook wel gelijk.
Doordat op veel plaatsen echte concurrentie ontbreekt, zullen we het allebei denk ik niet weten.

[Reactie gewijzigd door Killer op 16 februari 2017 11:45]

Jij weet dat die rot directies naar huis gaan met minstens half miljoen wit en half miljoen zwart?
Sja, dat is het mooie van in het management/directiebestuur te zitten. Als je zelf een dergelijk riant salaris wenst, zou je zelf ook eens kunnen kijken of het iets voor je is.
Kom naar Telfort :+ . Ik heb standaard tv en 50 Mb internet geen idee wat de up is, zal wel laag zijn, voor 36 euro.
Kijken wat je maximum snelheid is
¤ 29,95

Standaard TV zoals Telfort, en in de steeds meer gevallen de maximum snelheid die getoond wordt op de 1e link (her en der dus al 100/10 Mbit voor ¤ 29,95 p/m). Lees en hoor over NLE steeds meer goede verhalen ondanks dat het in het begin toen men begon, flink wat problemen had.
Op mijn adres inderdaad ook 100/10 op basis TV inc HD voor 30 euro.
Maar blijft het 30 euro na het eerste jaar? Of word het meer?

[Reactie gewijzigd door Jasphur op 16 februari 2017 11:41]

Doel van NLE is om zo goedkoop mogelijk te zijn en blijven, sowieso is er bij geen enkele provider een prijsgarantie.
Hier Online internet 100/30 + televisie voor 40,50 :)
Ik betaal 32,50 voor 50/50 bij Telfort, inclusief 1 telefoonlijn. Geen TV, maar ook niet meer nodig.
Toen Wannadoo Orange werd betaalde jij ook nog eens ¤15-¤20 aan KPN voor je aansluiting. (Gokje van mijn kant, zonder na te zoeken was het zoiets, zelfs als je geen telefoon gebruikte).

En Tripple play met enkel internet vergelijken is niet eerlijk. Ook moet het toch wel algemeen bekend zijn dat als je geen TV wil, je niet bij de kabelboers moet zijn, maar bij ADSL/VDSL/glasvezel.
maar bij ADSL/VDSL/glasvezel
Geen optie als je ook maar een klein stukje buiten de stad woont. Bij mij geeft xs4all aan dat ik "tot 6 mbit/s" kan downloaden, met een treurige upload "tot 650 kbit/s". Buiten steden hoef je ook niet op glasvezel te rekenen. Dus dan is je enige echte optie kabel.
Daar ben ik het mee eens, en dat is een vervelende situatie voor diegene die daar last van hebben. Maar het blijft een oneerlijke vergelijking om hoeveel je vroeger betaalde zonder TV en telefonie (of kaal koper) te vergelijken met tripple play nu. Vooral als je vergelijkt hoeveel je vroeger betaalde bij een ADSL aanbieder die puur internet had, en nu bij een kabel boer die altijd al TV als eis heeft gehad (en in dat TV gedeelte zal gewoon de fysieke infrastructuur kosten grotendeels zitten)
Snap ik, maar het ging mij er om dat het voor veel mensen ook niet eens mogelijk is de "eerlijke" vergelijking te maken.
Hopelijk krijg jij ook snel glasvezel tot aan de straatkast! Hier op het platteland van Amsterdam-Centrum had ik tot voor kort ook maar 100 KBytes/s upload, maar nu is er eindelijk VDSL, en is mijn uploadsnelheid meer dan 4000% (sic) hoger geworden voor hetzelfde geld. Uiteindelijk zal het komen!
Dat was bij ons het probleem totdat wij glasvezel kregen. Ik zat met een 8/1 lijn op adsl sneller kon niet. vdsl was ook niet beschikbaar of wij moesten naar een kabelaar. Mijn ouders wouden geen tv optie en wouden daar dus ook niet voor betalen. Dan is het wel makkelijk zeggen dat is algemeen bekend, maar helaas is het niet altijd zo makkelijk. Gelukkig is er bij ons vorig jaar glasvezel aangelegd en heb ik nu wel een goede internetsnelheid.
niet noodzakelijk.
ik heb internet only en zit bij een kabel boer.
Maar omdat ik geen tv heb moet ik geen huur betalen voor de kabel 8)7
er is maar 1 surrealistisch land waar dat kan denk ik dan. O-)
Wij zijn thuis met 4 man waarvan er 3 heel veel internet gebruiken (Netflix, nieuwsgroepen en Youtube). Mijn vrouw is de tv junkie en kan uren met moeders en vriendinnen bellen.
Dus voor hoe wij de diensten gebruiken, ben ik content met de prijs.

Ik ben het met je eens dat de triple play structuur een rare is.
Ik vind het eigenlijk een koopje. Ik betaal voor 14mbit ADSL omgerekend 30 euro/maand in Londen. Ik zou graag 45euro betalen voor televisie en snel internet. Sneller dan 14mbit+ is momenteel ook niet mogelijk. Ik wacht er al sinds 2013 op :(
Idd, ik heb ook alleen internet en tv a44 euro. Koop een 2ehands decoder voor een paar tientjes en je hebt alles incl. F1
Split je signaal voor de decoder, heb je analoog op je tv om even nieuws te kijken oid, hoef je ook niet een minuut te wachten op een opstartende decoder.

[Reactie gewijzigd door Gerard4 op 19 februari 2017 13:03]

TV kijken doe ik nauwelijks, bellen met de vaste telefoon al helemaal niet.
Heb je dan niet gewoon een verkeerd abonnement gescoord? :P

Bij Ziggo betaal je standaard al ¤17 voor de analoge aansluiting. Daar kom je niet omheen. Ziggo mag jou geen internet aanbieden zonder jou TV aan te bieden; dat is wettelijk vastgelegd. Dat maakt de prijs wat hoger. Als je weer terug wil naar een uitgekleed ADSL-abonnement, dan is die optie er nog steeds...

En weet je zeker dat je het goedkoopste abonnement hebt? nieuws: Ziggo heeft verborgen goedkope abonnementen voor 'bepaalde groepen'
Voor ¤40 ben je namelijk al klaar: https://www.ziggo.nl/tv-internet/voordeelpakket/
Vergeet niet via CashbackXL nog wat extra korting mee te nemen.

- knip -

[Reactie gewijzigd door Bor op 16 februari 2017 11:53]

Wel verdorie :( , er was een optie om bij Ziggo alleen analoge TV te nemen voor ~ ¤18 per maand, en met een (niet makkelijk te vinden) link kon je er voor ¤ 10,-- per maand internet (en bellen) bij krijgen. (was alleen voor klanten met alleen analoge TV. Was je dus voor nog geen ¤30,-- per maand klaar (snelheid 40 of 60 , weet ik niet meer meer, maar 20 is voor mij al snel zat)

Net alles opgezegd :(

Jammer ook dat er geen enkele aanbieder meer is die DVB-C aanbied. In het begin dat ze hier glas kwamen leggen had Lijbrandt die optie, lekker handig zonder allerlei home boxen ed. gewoon digitaal kijken op elk toestel in huis.

Dat word terug naar de teken tafel dus :)

[Reactie gewijzigd door shiptronic op 16 februari 2017 12:35]

die optie is er nog steeds, voor ¤18,70 kan je kabelTV nemen (is analoog + digitaal) wat op zich natuurlijk belachelijk duur is! En voor ¤12,50 kan je daarna internet (en bellen)nemen (25/2,5). Maar dat is samen ¤31,20, voor ¤29,95 heb je alles in éen over DSL van NLE, dat is sneller (50/5) en goedkoper.

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/
https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/12-50

https://www.nle.nl/
Ja maar dan Geen DVB-C en geen F1 ;)

Maar een iedergeval bedankt voor de link !
ik zit op 46¤ voor 1000MBIT + diigtale hd TV
Telefonie ook er bij, maar dat gebruik ik niet.

Zit bij Tweak, Betaal de 1000Mbit in één keer, dus 365¤, dat is omgerekend 30,42 per maand.
Dan televisie basic pakket: 15,95¤

[Reactie gewijzigd door hoi3344 op 16 februari 2017 10:37]

leuk, maar dan moet je wel glasvezel hebben, en een hoop plekken hebben nog steeds geen glasvezel en het ziet er naar uit dat daar in de komende jaren nog zo zal blijven (bestaande wijken)..
Klopt ook. Dat geluk heb ik hier dan. Heb net een huis gekocht in Enschede. In dat gebied is glasvezel al erg ver!
En zelfs dan heb je meestal geen toegang tot tweak.
Heb gister zelf ook de overstap gemaakt naar tweak maar ik betaal 40 euro per maand voor die 1000MBit

Verder zat ik nu bij vodafone en daar voor bij Ziggo.

Was bij vodafone goedkoper uit dan dat ik bij ziggo was voor hetzelfde pakket.
Ik kon het niet over mijn hart krjigen om per maand te gaan betalen a 40¤ terwijl het ook voor 30 kan.... je moet dan wel 365¤ in één keer aftikken, maar goed :X
Gelukkig betaal ik me internet niet zelf maar doet me werk dat voor me, vandaar dat het per maand moest (mijn werk wou niet in een keer aftikken)

Anders had ik zelf ook voor die 365¤ gekozen.

Verder vind ik dat Tweak een heel mooi systeem heeft helaas is het gebied waar hun in zitten niet overal :)
Altijd elk jaar telefonisch opzeggen. Wachten tot ze in het gesprek bevestigen op welke dag alles afgesloten wordt en wees bereid daarmee het gesprek te beeindigen.

Het is mij tot 2 keer toe overkomen dat ze daarna (als het gesprek op het punt is om beeindigd te worden) toch weer een aanbod doen om te blijven omdat ik aangaf het 'te duur' te vinden.

Dat aanbod is altijd geweest 4 maanden voor 39 euro.
Same story here. Maar bij mij wachten ze niet af tot het eind! Al vroeg in het gesprek proberen ze mij al over te halen. Ik krijg tot nu toe altijd een aanbieding van 34,95 voor het eerste half jaar bij Ziggo (Complete).

Ik heb glasvezel in het gebied waar ik woon, maar ik was vrij content over Horizon. Nu dat die 60 euro elke keer weer wordt afgeschreven, heb ik recent toch maar naar alternatieven gezocht. Telfort bood voor mij een vergelijkbare oplossing (triple play met 100/100mbit) voor 45 euro per maand. En dat is de normale prijs. Vooral met combinatiekortingen (mobiel) kun je toch een mooie deal scoren. Mits je natuurlijk het geluk hebben dat je aan glasvezel kan komen.
Ik betaal 69 euro voor 150 mbit met lolrizon en royaal pakket zonder telefoon.

Denk dat er toch nog een best aantal mensen zijn die alleen basis tv afnemen waardoor de gemiddelde prijs behoorlijk naar beneden getrokken word.
Ik zit daar RUIM onder, ik betaal maar ¤29,- per maand (Telfort), maar ik heb alleen een 80Mbit abonnement, ik kijk alleen naar Nederland 1, en naar uitzending gemist, er komt toch alleen oude troep op RLT en SBS en NET zenders, zonde voor mijn geld en tijd.
Ziggo internet is echt bar slecht laatste tijd! Veel mensen uit oude UPC gebied hebben last lees ik.
Toen ik bij UPC zat had ik echt nooit last van wegvallende internet etc.
Nu sinds een paar maanden moet ik elke dag modem restarten om weer volle 150Mbit snelheid te krijgen. Verbinding word elke dag standaard terug gezet naar 25Mbit wat ik jaren geleden ook had.
Heb al een nieuwe modem gekregen en nog steeds zelfde issue. Zelfs kabels en splitter heb ik vervangen maar daar ligt het niet aan. Want na een restart (soms pas na 2/3 restarts) heb ik weer volle snelheid en de volgende dag is het weer terug naar 25Mbit.

Meer mensen met deze issue?

[Reactie gewijzigd door Jay47 op 16 februari 2017 10:43]

nog steeds nergens last van hoor, en woon in het oude UPC gebied.
Dan heb je mazzel :)
Velen hebben wel last, het is gewoon ruk.
Aan de kabels en modem ligt het niet weet ik bijna zeker, dit is gewoon een backend issue.
Aangezien een restart helpt maar de volgende dag is het probleem terug.
ik heb mijn modem al niet meer hoeven te resetten sinds dat de adapter kapot was, een 1.5 jaar geleden. En genoeg mensen die nergens last van hebben, vergeet niet dat je van mensen MET problemen meer hoort dan van degene die nergens last van hebben. Weet niet of je in een flat woont of niet, maar bij flats zijn er vaker wel meer problemen.
Yep woon in een flat maar had nooit issues bij UPC het is begonnen toen het Ziggo werd.
Is een tijdje heel goed gegaan, tot ik mijn snelheid liet verhogen toen werd het ruk.
Snelheid springt nu dagelijks terug naar oude snelheid. Moet dus elke dag modem zeker 1 keer restarten, soms 2 of 3 keer.
Sinds het Ziggo is, is het idd een stuk slechter geworden. Bij UPC waren er perioden met veel gedoe, maar bij Ziggo zijn er veel vaker zulke perioden en ze duren ook nog eens langer en dan weten de helpdeskmedewerkers nog minder dan die van UPC, terwijl het grotendeels dezelfde mensen zijn merkwaardig genoeg.
Dat kan natuurlijk ook komen doordat de bekabeling in de flat mogelijk niet geschikt (of verrot) is voor de hogere snelheden. Kan ook zijn dat er misschien meer mensen in de flat wonen inmiddels die ook sneller internet gebruiken of dat er meer storende apparaten aanwezig zijn.
Ik had precies hetzelfde. Elke avond om een uur of 7 zakte de snelheid volledig weg van 150M/Bit overdag naar zo'n 10-20 's avonds. Ook kon ik bepaalde TV zenders niet meer ontvangen, vanwege andere zenderclustering wat mijn kabels kennelijk niet zo fijn vonden. Waarschijnlijk probleem met een slechte kabel, maar natuurlijk als consument wel reuze irritant dat dit pas optreedt nadat UPC is opgegaan in Ziggo en ze wat zaken technisch aanpassen waar je last van hebt. Ook vaak blokken in beeld en soms helemaal geen beeld en alleen geluid. Zaken die ik als UPC klant echt nooit had. Uiteindelijk reden om over te stappen.

edit: typo's

[Reactie gewijzigd door influenza op 16 februari 2017 10:58]

Of je laat gewoon gratis een monteur komen die naar het signaal kijkt en een nieuwe hoofdaansluiting plaatst (waarschijnlijk de grootste oorzaak). Als je met de tijd mee wilt moeten er soms aanpassingen gedaan worden. Dat moet ook bij andere providers. Maar die hebben dat waarschijnlijk gedaan toen je overstapte. Dus dan krijg je automatisch het nieuwste. Persoonlijk vind ik zoiets een slechte reden om over te stappen, als je niet eerst kijkt wat er aan gedaan kan worden. Sowieso is van alles de kwaliteit bij Ziggo beter dan bij bijvoorbeeld KPN, ook van het beeld bij tv kijken in HD. En de snelheden liggen hoger meestal, tenzij je glasvezel kunt krijgen. Maar goed, ieder het zijne. Al vind ik persoonlijk dat de snelste oplossing niet per se de beste is.

En te horen aan je klacht heeft het meer te maken met het filteren van het tv signaal van het internet signaal. De juiste aansluiting en splitter had wonderen gedaan. En eventueel een versterker vragen. (Ervaring )

[Reactie gewijzigd door TJRef op 16 februari 2017 11:08]

Er is heel vaak naar gekeken hoor ;). Al kwamen we helaas niet verder dan dat de schuld bij mij gezocht moest worden. De kabel naar boven waar de TV het meeste haperde was waarschijnlijk ook van een bedenkelijke kwaliteit, hoewel hij het eerst wel aankon.

De keuze om over te stappen was uiteraard geheel de mijne en dit was een van de argumenten. Opzeggen ging ook niet geheel zonder slag of stoot want de medewerker had ipv een opzegging een nieuw abonnement geregistreerd op opzegdatum. Hierin was Ziggo dan wel coulant met aanpassen, omdat ze snapten dat dit een foutje was....

Qua beeldkwaliteit moet ik je gelijk geven, die is bij KPN wat minder dan bij Ziggo, hoewel me dat niet erg stoort als ik vanaf de bank wat aan het kijken ben.
Ziggo en gratis monteur.. dat is hetzelfde als een vulkaan blussen... onmogelijk dus.
Ja het is de laatste paar maanden echt ruk, modem restart helpt maar wordt er gewoon moe van!
Tv kijk ik al 2 jaar niet, heb nog wel digitale tv maar de horizon box heb ik al geretouneerd.
Glasvezel ligt er niet waar ik woon anders was ik allang weg bij Ziggo, en internet via koper is voor mij geen optie, veels te traag.
Ja ach dat ligt er maar net aan. ik zit nu bij KPN en haal 100 M/Bit down en 30 M/Bit up (ze adverteren met 6, maar in praktijk is het 30). Voor mij meer dan genoeg en ik haal het tenminste altijd. Als de TV aanstaat gaat er ongeveer 5 M/Bit af, blijft er 95 over. Ik vind het prima.
Ow bij mij flikkert die modem 1 maal per dag er voor paar minuutjes qua internet verbinding eruit.. ga er niet over klagen omdat je bij Ziggo diezelfde prut modem ervoor terug krijgt.
Ik had eerst een Cisco modem, heb nu een Technicolor maar zelfde probleem.
Ligt niet aan de modem in mijn geval maar ergens in de backend. Ziggo weet dit volgens mij ook wel aangezien meerdere mensen zelfde issues hebben.
Maar toegeven zullen ze niet!
Ik heb nog nooit betaald voor een monteur, ik weiger dat ook als ik weet dat de fout bij Ziggo (of voorheen UPC) ligt.
Bij mij is het na het samengaan met UPC een week of twee heel slecht geweest. TV was bijna onkijkbaar door stotterend geluid en heel slecht beeld. Internet was wel gewoon goed. Omdat ik op dat moment maar heel weinig TV keek, was ik nog niet tot klagen overgegaan. Maar na die paar weken was het ook weer volledig opgelost.
Waarschijnlijk hebben andere mensen in de buurt geklaagd en is ergens iets vervangen.
Hoe heb je het modem aangesloten?
Moet eigenlijk rechtstreeks op de binnenkomende aansluiting zitten.
(Met een goedgekeurde splitter,niet dat grote blok met het schakelaartje..)

En geen lange kabel gebruiken,moet korter dan 2 meter zijn.

Jouw probleem komt waarschijnlijk door een te zwak of verstoord signaal op het modem.
Euhm ik zit zelf in de IT, het ligt niet aan de bekabeling of splitter! Het ligt aan de kant van Ziggo meerdere mensen hebben precies de zelfde issue in het oude UPC gebied. Het heeft met frequentie te maken, bij UPC had ik nooit last. Splitter en kabels zijn al vervangen, heb nieuwe modem gekregen maar exact het zelfde probleem. Snelheid springt in de avond terug naar oude snelheid, tenzij ik restart!
Misschien een rare vraag, maar heb je ook de wandcontactdoos al eens laten vervangen?

Er is nogal wat veranderd de laatste tijd met de frequenties.
Zo gebruiken de nieuwe modems meer en andere kanalen.

Kan best dat je wcd dit gedeeltelijk blokkeert.
Zeker als het er nog 1 is met zowel TV als FM uitgang.
Is met een geschikt meetapparaat zo te zien overigens.
Thanks dat is een goede tip, had ik zelf niet aan gedacht. Wist wel dat het iets met frequentie moest zijn. Ga ik straks naar kijken :)
Als consument kun je toch niet alleen internet afnemen? Je betaalt altijd ook voor basis tv.
Kabel TV ja, dat komt simpelweg omdat het signaal wat Ziggo de woning instuurt, ook gewoon Kabel TV zit. Zie Kabel TV maar meer als het signaal waarvoor je betaald, en internet als een dienst daar boven op.
Ook gewoon digitaal hoor. Plus het streamen van tv zit inbegrepen (via app of website). Neem ook gewoon aan dat je een kabel box of CI+ module krijgt.
Nee, als je alleen internet neemt, krijgt je geen kabel box of CI+ erbij.
Jawel, dat kan wel degelijk. Neem anders hier eens een kijkje: https://www.ziggo.nl/internet/vergelijken/

Is inclusief kabeltelevisie.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 16 februari 2017 10:40]

EUhm alles wat daar staat is incl. kabeltv. ;)
Dat is waar, sorry, niet goed gezien :p. Voor internet zou ik juist geen Ziggo nemen, misschien alleen voor TV (vanwege de sportzender omdat ik Formule 1 veel kijk).
Helaas is Ziggo voor velen nog de snelste provider van internet. Glasvezel wilt nog niet echt vorderen hier in Nederland. En KPN heeft maar dunne koper lijntjes lopen die langzamer en niet goedkoper zijn.
Dat is toch inherent aan het feit dat ze van oorsprong een kabelaar zijn?
Dat is inclusief kabel TV staat er. Zal vast in de prijs verwerkt zijn.
Klopt je bent verplicht om kabel tv te belaten |:(
Ja, maar die basis tv is wel de meest uitgeklede variant, m.a.w., de kanalen die ongecodeerd worden doorgezonden. Ook alleen NPO1, 2 en 3 in HD bijvoorbeeld.

Fox kan ik bijvoorbeeld niet aan (althans, de laatste keer dat ik heb gekeken).

Je hebt dus niet het basis tv abonnement dat je krijgt wanneer je daar specifiek voor kiest.
Stiekem baal ik erg dat ik bij Ziggo zit. Ik vind de prijzen best duur voor wat je krijgt (en dan vooral qua upload en download). Helaas heb ik weinig keus:
  • Ziggo biedt Ziggo sport aan, waarmee je de Formule 1 kunt volgen
  • M'n ouders hebben nog een Casema (is nu onderdeel van Ziggo) e-mail adres, waardoor ze hun e-mails waarschijnlijk kwijt zijn (omdat je dat e-mail adres niet meer kan gebruiken). Wellicht dat je eerst de mailtjes kan downloaden vanaf de server, en dan lokaal op kan slaan, maar bij een schone installatie is dat natuurlijk weer weg.. Of je moet die tienduizenden e-mails van de afgelopen 10 jaar, doorsturen naar een ander e-mail adres wat je hebt.
Als ik het voor het zeggen had, had ik waarschijnlijk Netrebel genomen. Zelf lekker je apparatuur uitzoeken (verlaagt weer de abonnementskosten) qua router. Hun privacybeleid is ook wel erg goed.. https://netrebel.nl/vrijheid#vrijheid. Je kunt bij Netrebel ook gewoon TV erbij nemen: http://imgur.com/gLuQWNA
Ja maar dan moet er wel glasvezel in je wijk liggen...
Bij mij ligt dat er toevallig wel. Glasvezel is toch niet zo zeldzaam meer? In vrijwel elke stad/groot dorp ligt er glasvezel (tenminste, bij mij in de nabije omgeving).
Nou ik woon zelf in Breda dicht tegen het centrum maar geen glasvezel... en Breda kan je niet echt een kleine stad beschouwen.
Dat is nog steeds zeldzaam hoor... hier is de aanleg nooit gestart geweest...
Email adressen worden niet zovaak verwijdert.. sterker nog, de meeste providers kunnen een mail adres niet eens verwijderen..

Dus ik zou daar niet bang voor zijn
Maar volgens mij kan je dan het e-mail adres niet meer gebruiken omdat het op non-actief wordt gezet.
Ziggo zet hem 1 maand op non actief en daarna wordt hij vrij gegeven voor iedereen om aan te vragen, wat in dit geval dan wel niet zal gebeuren.
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoeveel marge er op een dergelijk abonnement zit. Ik ben afnemer van het Connect&Play start wat per maand ¤ 44,95 euro moet kosten.
Ik heb ook dat abonnement en bel ieder jaar of ze nog een leuk aanbod hebben. Dan krijg ik 6 maanden 10 euro korting wat neer komt op 12 maanden 5 euro korting en dus 39,95 euro per maand. Schappelijk.

Overigens bestaat er een abonnement van 20Mbps voor nog geen 30 euro per maand, maar dat communiceren ze niet.
Dat is erg moeilijk te zeggen: als netwerkoperator heb je enorm hoge vaste kosten. De marge wordt dus flink hoger wanneer er meer mensen je dienst afnemen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*