Ziggo verhoogt prijzen van oude abonnementen voor een derde van klanten

Ziggo verhoogt de prijzen van bepaalde oude abonnementen met maximaal 1,95 euro. Daarbij gaat het om abo's die uit de tijd van Ziggo en UPC stammen en toebehoren aan personen die sindsdien nooit van abonnement zijn gewijzigd. De wijzigingen gaan in vanaf 1 juli.

Woordvoerder Erik van Doeselaar laat naar aanleiding van berichtgeving op TotaalTV desgevraagd aan Tweakers weten dat het lastig in te schatten is voor hoeveel abonnees de verhoging wordt doorgevoerd, hij stelde dat de maximale verhoging van 1,95 euro voor een derde van alle klanten geldt.

Op dit moment zou er een eerste mailing hierover aan klanten hebben plaatsgevonden, aanvullende informatieverstrekking volgt volgens Van Doeselaar nog. Hij voegt daaraan toe dat de meest populaire alles-in-een-pakketten ongewijzigd blijven.

Ongeveer dertig procent van de klanten merkt niets van de verhoging en ook gaan abonnees met een start- of instapabonnement er een euro op vooruit: voor hen wordt het dus goedkoper. De rest van de klanten krijgt volgens Van Doeselaar te maken met een verhoging tussen de nul en 1,95 euro. Ook vast bellen wordt duurder, daarbij vindt een prijsverhoging plaats van tien naar elf cent per minuut.

KPN kondigde onlangs eenzelfde verhoging aan. Daarnaast voerde het bedrijf een prijsverhoging van 2,50 euro door voor abonnees met interactieve tv, internet en bellen.

Update 9 mei: De prijsverhoging treft niet alleen alles-in-1-abonnementen, maar ook andere abonnementsvormen, blijkt uit reacties van tweakers. Zo gaat bijvoorbeeld ook de prijs van het Ziggo TV + internet Z1-abonnement omhoog met 1,95 euro per maand. Het artikel is hierop iets aangepast.

Update 10 mei: Ziggo heeft een pagina online gezet met alle details over de prijsverhogingen en wijzigingen in het zenderpakket.

Pakket Oud Nieuw Verhoging
Connect Start & Play Start (zonder bellen) € 44,50 € 44,95 € 0,45
Connect Start & Play Complete (zonder bellen) € 54,50 € 53,95 € -0,55
Connect Complete & Play Start (zonder bellen) € 54,50 € 56,45 € 1,95
Connect Complete & Play Complete (zonder bellen) € 58,50 € 58,95 € 0,45
Connect Start & Play Max (zonder bellen) € 64,45 € 63,90 € -0,55
Connect Complete & Play Max (zonder bellen) € 68,45 € 69,90 € 1,45
Connect Max en Kabel TV € 53,95 € 55,90 € 1,95
Connect Max 200 & Play Start (zonder bellen) € 57,55 € 59,50 € 1,95
Connect Max 200 & Play Complete (zonder bellen) € 62,55 € 64,50 € 1,95
Connect Max 200 & Play Max (zonder bellen) € 72,50 € 74,45 € 1,95

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

06-05-2016 • 14:28

230 Linkedin

Submitter: PostHEX

Reacties (230)

230
222
144
3
0
11
Wijzig sortering
Laat nu die glasvezel eens landelijk aangelegd worden, dan kunnen we massaal overstappen naar andere aanbieders.
Ziggo weet dat een groot deel van Nederland voor snel en/of stabiel internet nog steeds op de kabel uit komt. Zodra er in heel Nederland glasvezel ligt dan wordt het verhaal anders... Ik ben in ieder geval weg bij Ziggo zodra hier glasvezel ligt.
Het grootste gedeelte van de glasvezelaanbieders gaat via KPN. De meeste glasvezelaanbieders zetten geen eigen apparatuur in de PoP's, maar maken gebruik van het netwerk van KPN. Hierdoor krijg je dezelfde situatie als bij ADSL: er zijn best wat aanbieders, maar de helft zijn directe dochters van KPN en de prijzen onderling verschillen nauwelijks en het enige verschil is vaak hoe goed de helpdesk is en wat je wel en niet bij het abonnement krijgt. Staar je dus vooral niet te blind op glasvezel!

Het wordt pas interessant als meerdere aanbieders hun eigen apparatuur in de PoP's gaan plaatsen. Op dit moment zijn providers als Vodafone, Tweak en Fiber daar mee bezig. Je ziet dan ook dat in de gebieden waar ze hun eigen apparatuur hebben dat ze hele interessante prijzen hebben en hoge snelheden. Ik de gebieden waar ze geen netwerk hebben kunnen ze niet leveren of kopen ze weer bij KPN is en vervolgens zie je direct weer dat je voor 100mbit/telefoon/TV gewoon weer rond de prijzen van Ziggo zit, ook op glasvezel.
Nee, ik staar me niet blind op glasvezel. Maar ik wil wel keuze hebben. Op de kabel heb ik die nu niet. Het feit dat die op glas er slechts beperkte keuze is, is dus al winst: er is tenminste keuze! En zal in de loop van de komende jaren uitgebreid worden, naarmate Tweak en consorten hun apparatuur daadwerkelijk in de PoP's gaan plaatsen! :)
Ben het hier wel mee eens. Ik zit zelf in Harderwiek daar heb je caiway glasvezel ipv kpn. er zijn een 5 tal leveranciers die ook glasvezel internet mogen aanbieden. Ik betaal +- 60 euro per maand voor 1000mbit 'privé lijn, waar ik geen zak van geloof aangezien snelheid met tijd te maken heeft maar ok...' (plus tv en telefoon). Een kennis zit in Amersfoort bij jonas of jonaz glasvezel. Volgens mij is dat via KPN en ook hij betaald rond de 50 euro voor internet (iets duurder dus). Maar als je naar Ziggo en andere Xdsl aanbieders kijkt betaal je ver boven de 55 euro.
Persoonlijk vind ik 50 euro voor internet tv (Telefoon gebruiken mensen niet zo veel meer) meer dan prima prijs. Mobiel kost rond de 15-20E dus qua verhouding wel okayish. 100mbit 70 euro is gewoon belachelijk.
"Telefoon gebruiken mensen niet zo veel meer"
Ik geloof dat je dan de cattegorie
40+ volledig vergeet.
Volgens mij gebruikt daarvan zeker 80% de vaste telefoon nog.
guilty ... :) heb geen mobiele telefoon nodig alleen een vaste al wordt die niet of nauwelijks nog gebruikt de maanden dat ik meer dan € 3.- heb gebeld zijn er misschien 2 geweest de afgelopen 5 jaar.

[Reactie gewijzigd door stresskiller op 7 mei 2016 19:15]

Heb je een recent onderzoek waaruit dit blijkt?
Ik geloof namelijk niet dat deze statement waar is, veel van deze mensen gebruiken net als de mensen onder die leeftijd een mobiele telefoon. Ik denk dat om de 80% te bereiken je in de buurt van 70+ moet gaan zitten, maar zelfs daar vermoed ik dat de verhouding ondertussen al onder de 80% ligt.
https://telecomnieuwsnet....emaal-niet-uit-de-gratie/

Gaat dan over kwartaal 1 van vorig jaar. Hierbij moet je vanuit gaan dat mensen in de 20 hierbij ruim voorop lopen en het gemiddelde omlaag trekken. Ga je naar mensen in de 40+ denk ik dat je vrijwel zeker van kan zijn dat er nog steeds 80%+ een vaste telefonie aansluiting heeft.
Dit artikel verklaart helemaal niets over de stelling, een vaste aansluiting hebben is niet hetzelfde als deze gebruiken. Daarnaast is er niets in dit onderzoek opgesplitst naar leeftijd.

Het aantal aansluitingen van een vaste telefoon is heel erg vertekend, want mensen kunnen niet echt kiezen of zij vaste telefoon nodig hebben of niet, ze krijgen die namelijk vrijwel overal standaard bij. Het gebruik ervan is daarmee nog niet gemeten.
Zo is dat!
Op glas kun je kiezen en de provider nemen die bij je wensen aansluit.
Dat een groot deel van de providers eigendom is van KPN zal weinig uitmaken omdat je immers toch kunt kiezen.
Ben je erg anti-KPN kun je ook een provider kiezen die niet van KPN is.
Bij Ziggo is het slikken of stikken. Slecht voor de marktwerking en consument.
Alleen KPN, Telfort en XS4all zijn KPN. Voor de rest leveren ze alleen over het netwerk van KPN, maar zijn het gewoon onafhankelijke bedrijven. Je hebt dan dus een keus uit 3x KPN en een 15-tal van andere kleine en grote providers (afhankelijk van je woonplaats).
Tussen verschillende glasvezel aanbieders zit er idd weinig concurrentie. Ik verwacht wel meer concurrentie tussen ziggo en kpn zodra beide aanbieders op een adres kunnen leveren.

Dan is er echt wat te kiezen als je snel internet wil. Nu effectief niet. En als ziggo wil verhogen... Tjah dan kan je mee, of 10 jaar terug in de tijd qua verbinding.
Op mijn adres zijn beide te leveren, 300mbit van Ziggo en 60mbit van KPN.
Met deze prijzen is de keus snel te maken.

http://img.prntscr.com/im...//i.imgur.com/8eYQBO2.png

EDIT: excuus ik zie dat je puur glas bedoelt, mijn voorbeeld gaat over koper aanbieding.

[Reactie gewijzigd door John Doos op 6 mei 2016 15:12]

En hoe duur is het na 3 maanden..
Is berekend in het voorbeeld. De prijs die je per maand ziet kan een actieprijs zijn, maar de jaar prijs klopt gewoon.
Inclusief de actieprijs ;) , die jaarprijs is dus alleen voor nieuwe klanten.
Nieuwe klanten acite is een fabeltje. Gewoon bellen nadat je contract is verlopen van een jaar. Je legt dan gewoon weer een contract vast met een jaar en krijg gewoon dezelfde aanbieding. Als het niet wordt aangeboden gewoon vragen voor de afdeling opzeggen. Dan komen ze al gauw met een "speciale" actie.
Dit heb ik ook een keer kunnen doen, maar sinds vorig jaar kreeg ik iemand aan de lijn die me daarop succes wenste met zoeken naar ander internet sneller dan 20 mbit.

Sindsdien staat er vermoedelijk een aantekening bij mijn klantgegevens of is er een radicale policy verandering, want men wil de korting echt niet geven (ik heb ook geen poot om op te staan, want geen alternatief). Dus uiteindelijk gesettled op een zakelijk abbonement, zowel prijstechnisch als kwalitatief een aardige deal.
Ziggo is daarin toch wel een stuk arroganter geworden en doen deze speciale acties niet zomaar meer voor bestaande klanten, hooguit als je een pakket omhoog gaat, waardoor je dus meer gaat uitgeven.
Kpn is qua adsl wel duur. Als je een telfort 40/4 lijntje neemt + ziggo tv basis ben je op jaarbasis veel goedkoper uit. En dan kan je nog cheaper via telfort tv (dat zou ik dan weer niet doen). Of ziggo tientjes aanbieding, 28e p mnd voor 25/5 mbit +tv.
Verschil is minimaal voor welke ga je prijs of snelheid?
Dat lijkt me duidelijk. Echter, als je een hoge snelheid nodig hebt, concurreert Ziggo nu bij mij (in Rotterdam) met niemand, hun snelheid ligt 30x hoger dan die van ADSL. De prijs is 2,5 keer hoger. Omdat ik nooit de extra snelheid nodig heb, ben ik dus voor ADSL gegaan. Met internet via glasvezel heeft ziggo niet meer de alleenheerschappij in die sector.
Tsja bij de Nijmeege studentenhuisvester SSHN ruilen ze net het Surfnet glasvezelnetwerk in voor Ziggo. Daar liep het tv contract af en Ziggo heeft actief lopen lobbyen om ook het internet over te nemen.

http://www.huurdersbelang...iewtopic.php?f=22&t=17376
Is dan ook niet veel om over te klagen met 50/50 voor €5/maand.
Of hoeveel was het hiervoor met surfnet?

[Reactie gewijzigd door Source90 op 6 mei 2016 15:17]

Is nog steeds glas hoor (ondanks dat het ziggo is). Glas naar het gebouw, UTP naar de kamers.
Same here
Al 4 jaar krijg ik reclame in de bus voor snel overstappen&internet
Maar als je op de website kijkt is het maar 3mb
Regio zuidhollandzuid en geen tv(all in 1 bij derden mogelijk)
Heb zelfs bij de afm schriftelijk alles vermeld
Inc de reacties van de grote providers (kpn,tele2,vodafone,reggefiber,tmobile,xs4all)
Om de monopoly van ziggo weg te krijgen

Zelfde dat je nu bij ziggo per smartcard moet betalen(behalve als je een oud abbonement heb)
Staat los van veel mensen die zich groen wn geel ergeren aan de storingen van/op de horizonbox
of de slechte (is wel beter) software van de HD recorder van ziggo.

Overigens hoef je voor het standaard TV abonnement geen smartcard te hebben, een voordeel.

Maar een fusie moet voor prijs verlagingen zorgen niet voor bijna structurele (forse) verhogingen.
In een wereld waar de klant van belang is zou dat inderdaad zo moeten zijn, helaas is in onze wereld de aandeelhouder het belangrijkste en moet de winstmarge dus zo hoog mogelijk zijn en er is geen betere manier dan een monopolie creëren om dat te realiseren.

Edit - Wat is er ongewenst aan deze opmerking? Het is hoe de economie in elkaar steekt en met de samenvoeging van UPC en Ziggo heeft het bedrijf de monopolie positie die beide bedrijven hadden toch wel degelijk geconsolideerd en daarmee versterkt. Een dergelijke samenvoeging verlaagt de kosten per client maar deze wordt niet doorgegeven aan de klanten, sterker nog ze verhogen de prijs en verhogen daarmee de winstmarges.

[Reactie gewijzigd door e_balk op 8 mei 2016 17:08]

Dat is wel heel negatief. Ik had dat bij Ziggo veel minder. Het is het Grote liberty Global welke de boosdoener is.

Overigens is er een makkelijke oplossing:

https://en.wikipedia.org/wiki/Liberty_Global

Zo lang LG niet de hele markt in handen heeft opzeggen bij Ziggo / UPC en Vodafone.
Het mag dan wel negatief zijn, maar dat maakt het geen onwaarheid.

Helaas is het voor veel klanten de enige aanbieder die iets kan bieden, dus niet iedereen heeft de mogelijkheid om weg te gaan bij UPC omdat ze dan aangewezen zijn op een veel slechtere dienstverlening via ADSL. Liberty Global is inderdaad de grootste aandeelhouder en dus diegene die tevreden gehouden wordt of moet worden...

Dit is inherent aan de manier waarop ons economische systeem in elkaar zit, winst en winstuitkeringen zijn het belangrijkste en als je de mogelijkheid hebt je klanten steeds meer te laten betalen zonder dat er wezenlijk iets veranderd, dan kun je niet ontkennen, dat er niet in het belang van de klant gewerkt wordt.
Maar de prijs zal er niet minder op worden. KPN verhoogt ook gewoon de prijs. En komen met een zielig verhaal dat de digitale providers ook meer moeten betalen omdat ze het niet reden tegen de prijs die KPN nu krijgt van ze.
Hier is vorig jaar glas aangelegd. Was enthousiast maar heb eigenlijk nog geen beter/goedkoper glas pakket kunnen vinden dan nu bij Ziggo. Ervaar ook nauwelijks tot geen problemen. Alle incidenten die ik kan herinneren kwamen door lokale omstandigheden: stroomstoring, graafmachine die de kabel doorhakt etc. Allemaal niets aan te doen dus en kan bij glas evengoed gebeuren.
Een paar dagen terug al een reactie gegeven op iemand die ook glasvezel de hemel in prijst op tweakers. De reactie van Luuk1983 geeft al een mooi beeld, maar praktische kunnen er ook beperkingen aanzitten.

Ik ben de zeer gelukkig bewoner van een huis die glasvezel heeft. Deze super snelle verbinding kan helaas op ons adres niet hoger dan 100mbit. Ze verkopen deze 100mbit als een extra toefje, want er zijn maar weinig aanbieders standaard 100mbit aanbieden. Als ik naar KPN kijk dan moet ik 7,50 per maand extra betalen om mijn 100mbit te krijgen. Ten opzicht van Ziggo is dit dus een achteruitgang, want ik heb nu 150mbit. Als ik vervolgens kijk naar de prijzen dan scheelt dit bij KPN in ieder geval niet (is zelfs duurder), maar telfort kan het voor 5 euro per maand minder aanbieden.

Wil je daar naast televisie bij dan heb je helemaal weinig te kiezen. Of je kiest ervoor om bij elke TV een kastje neer te zetten, of je kiest ervoor om van alle aanbieders maar 1 enkele te kunnen kiezen die ook Coax aanbied.

En dan heb ik het nog niet gehad over de aansluitkosten van glasvezel. Deze bedragen bij Tweak gewoon 70!!! euro.
Ik reageer even op jou, maar dit geldt voor iedereen die op mij reageerde.

Ik probeerde niet te zeggen dat glasvezel "zoveel" beter is dan Ziggo (afgezien van de upload snelheid die bij glasvezel eigenlijk altijd hoger ligt dan bij de kabel).

Wat ik probeerde te zeggen was dat er een groot stuk concurrentie bij komt als er eindelijk landelijke dekking is voor glasvezel. En dan doel ik inderdaad op de zelfstandige aanbieders zoals Vodafone die hij eigen apparatuur gaan plaatsen (zoals Luuk1983 zei).

Dan pas krijg je directe concurrentie en dan hebben we meer kans dat ze eens de hete adem van glasvezel aanbieders in hun nek gaan voelen.
Denk dat de investeringen in glas niet zo heel snel meer zullen gaan. Heb al langer het idee dat 4G/5G etc de prioriteit gaat krijgen.
Meer het idee van een losse ontvanger in huis, net zoals nu met het modem en van daaruit wifi of lan door het huis.

Is natuurlijk ook veel goedkoper dan overal de straten open breken om glas te leggen, als het zo door de lucht kan scheelt een hoop.
Tweak zorgt op hun eigen netwerk(7 plaatsen in Nederland) juist wel voor lage prijzen. Net als netrebel. Alleen zijn ze voor de rest ook afhankelijk van KPN.
Maar merk je echt verschil in de 150 mbit van Ziggo of de 100 mbit van Glas?
Alsof er een webserver is die je de volledige 100 (of 150) mbit gaat laten trekken.

Voordeel van glas is wel een hogere upload. En dat maakt dingen thuis benaderen plezieriger.
Glasvezel met dezelfde snelheden als ziggo is altijd duurder dus...
nee hoor niet bij de hogere snelheden

http://www.trined.nl/e-fiber-landerd/pakketten/

en in sommige omringende gemeentes is het goedkoper. ook verwacht ik nog een aantal extra providers
Glasvezel met dezelfde snelheden als ziggo is altijd duurder dus...
Laat maar zien waar ik een 20/20 lijn kan krijgen bij ziggo, voor 32,50 of minder in de maand.

Het goedkoopste pakket dat ik bij Ziggo kan krijgen is 40/4 en dus veel langzamer voor uploads. Daarnaast ben ik verplicht om een TV abonnement te nemen, terwijl ik daar geen behoefte aan heb. Ik heb niet eens een TV in huis.
Dat pakket kost 44,50 in de maand.

Voor mijn gebruik is kabel niet alleen duurder, maar ook trager. Voor bedragen die in de buurt komen van wat ziggo rekent per maand kan ik 50/50 of meer krijgen.
Ik zit eerder te wachten op 5G voor thuis misschien zelfs 6G ;) Glasvezel is geldverspilling. Zit geen toekomst in en gaat nog 10 jaar duren voor het landelijk dekt.
Wat verwacht je dan te krijgen op 5G? Volgens mij worden die 5G masten ook door een vaste glasvezel gevoedt of hoe dacht je dat dit anders ging werken? Glasvezel is juist de toekomst, 1000Mb wat sommige aanbieden is nog maar het begin, techniek om 40G over een enkele paar glasvezels te leveren bestaat al....

http://www.cisco.com/c/en/us/products/collateral/interfaces-modules/transceiver-modules/data_sheet_c78-660083.html

[Reactie gewijzigd door Aalard99 op 8 mei 2016 22:18]

Als het 10 jaar duurt voor alle woningen glasvezel aansluiting hebben blijft het nutteloos. 1 zendmast voorzien van betere kabels is nog altijd goedkoper en makkelijker dan 1000 woningen overhoop gooien met dat flinke arbeid om de draden te verbeteren. En straks hebben we weer iets beters dan glasvezel en wat dan??

Besteed dat geld liever aan het versnellen van de uitrol van betere netwerken straks! Ik zou zelf ook graag glasvezel willen hebben in huis. Maar dat is puur en ook echt alleen omdat ik dan meer keuze heb dan Ziggo. Want Kabel op zijn max is nog altijd meer dan snel genoeg voor laat ik zeggen IEDEREEN. Tenzij je een business runt waar enorm veel data gedownload wordt en echt het netwerk flink wordt getest. Kabel is snel genoeg voor thuis, ook straks met 8K en 16K TV.

Tegen de tijd dat glasvezel landelijk dekkend is zijn we al weer bij 7G en is het mobiel netwerk meer dan snel genoeg. Met 4G+(LTE Advanced) kun je al heel goed internetten thuis. Alleen is de latency nog net te hoog en kun je er nog niet fatsoenlijk op gamen. Maar het is wel al mogelijk!
dan weet je pas wat je gemist hebt kpn glasvezel hier is ok
Hoe kan het zijn dat 2 compleet verschillende bedrijven met compleet verschillend netwerk, allebei op hetzelfde moment het vast bellen met 1 cent verhogen? :+
Ik ben het met je eens dat het twijfelachtig is en dat je er vragen bij kan stellen. Maar misschien gaat telefonie voor beiden via een derde wholesale provider die de prijzen verhoogd heeft? En het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze bij elkaar afkijken en als de ene verhoogd dat de ander ook verhoogd. Los daarvan het is het denk ik wel een reden om dit even te gaan onderzoeken...

Persoonlijk vind ik het echt totaal van de pot gerukt. Waarom zou vaste telefonie zoveel moeten kosten? 9 cent per minuut is al belachelijk hoog, laat staan 10 cent. Maak dan gewoon weer onderscheid tussen vast en mobiel, waarbij vaste telefonie voor een cent of 2 per minuut gaat kosten.

[Reactie gewijzigd door Luuk1983 op 6 mei 2016 14:34]

Anoniem: 586111
@Luuk19836 mei 2016 14:36
Voor een tientje per maand kun je onbeperkt bellen.
Daar gaat het niet om. Waar het mij om gaat is dat de kosten per minuut gewoon belachelijk hoog zijn. Het feit dat je voor 10 euro (wat ongeveer 1,5 uur is à 11 cent per minuut) onbeperkt kan bellen en dat dan nog steeds rendabel is geeft toch wel aan dat de prijzen per minuut wel erg hoog liggen.

Ik snap het wel, ze willen inderdaad liever dat mensen die 10 euro gaan betalen en maken de standaard tarieven extra onaantrekkelijk, want het kost hun verder amper wat natuurlijk.
Kosten per minuur zijn inderdaad schrikbarend duur geworden. 11 cent per minuur met ook nog eens een start tarief van 11 cent. Terwijl het allemaal VOIP is.
Ik heb mijn vaste telefoon gehouden (XS4ALL) betaal daar ook nog eens 5 Euro per maand voor. Ik heb het alleen nog daar voor de bereikbaarheid. De belkosten maak ik via Cheapconnect. Via de Fritzbox heel makkelijk in te stellen dat uitgaande belletjes via Cheapconnect lopen, Je kan bij Cheapconnect zelfs je Caller ID meegeven, dus je eigen nummer.
Ik betaal daar geen starttarief en € 0,0238 naar vaste nummers en € 0,05 naar mobiele nummers. Grappig is dat als ik naar China zou willen bellen ik maar € 0,02 betaal naar zowel een vast als mobiel nummer.
Ik overweeg wel om mijn hele nummer over te zetten naar Cheapconnect, ben ik ook van die 5 Euro per maand bij XS4ALL af.
Dat is flink aan de prijs.

Goedkoop bellen in Nederland is een opgelost probleem. Het hoeft niet meer te kosten dan ongeveer 1 cent per minuut (bij elke kombinatie van vast en/of mobiel), laten we zeggen 1,5 cent vanwege extra kosten bij aanschaf van het (jarenlang geldig!) beltegoed en BTW.

Als je via een vaste lijn naar een andere vaste lijn belt kost het helemaal niets, d.w.z. 0,002 euro (0,2 cent).

De truuk is de Phone-to-Phone mogelijkheid te gebruiken van Browsercalls en/of Stuntcalls. Benodigd: internet verbinding om het gesprek tot stand te brengen, niet voor het gesprek zelf.
Ze willen van de facturatie per minuut af, ze willen je "dwingen" om te kiezen voor een pakket met onbeperkt bellen voor een vaste prijs, omdat dit voor de meeste mensen namelijk helemaal niet noodzakelijk is maar wel weer meer inkomsten oplevert die ook nog eens beter te voorspellen zijn.
voor €10 per maand krijg ik bij simpel onbeperkt mobiel bellen, onbeperkt sms en 1GB aan data.

De prijs van onbeperkt bellen met de vaste telefoon is echt te duur. Toen ik bij UPC werkte was de prijs voor een nummer bij opta + operationele kosten voor de apparatuur (puur de extra van telefonie) erg goedkoop.

De berekening was dat iemand 17 minuten moest bellen om quitte te spelen elke maand. (met 10 cent)


En dat de klant bij onbeperkt (destijds €15,-) pas na 51 uur per maand te bellen weer voor een verlies ging zorgen van €0,013 per minuut.
In die 15 euro kon je ook naar de VS bellen, uk en veel landen in Europa.
Ik kan me indenken indien je familie in het buitenland hebt, dat die zich kapot gelachen hebben voor die 15 euro per maand.
We gaan hier off topic, want dit gaat over bellen, maar toch. 't Kan nog veel goedkoper.
Ik wilde recent overstappen van ISDN (met bel1601 als provider, effectief ook ongeveer een tientje per maand) naar XS4ALL. Daar bleek het lastig en ook wel duur om alle 4 m'n nummers te houden (€5/nr/mnd). De flat fee tarieven leken wel oké, maar toch even verder gaan kijken, omdat ik veel internationaal bel. En dat scheelt!
Ik heb nu VOIP in eigen beheer (op een eigen FritzBox 7390-modem). Per nummer €8,95 per jaar(!) bij cheapconnect. Dan €12 per 4 maanden voor onbeperkt bellen naar Europa en Amerika via freevoipdeal (naar mobiel lage tarieven, nog geen 2ct/min). Via een inbelnummer ook met m'n mobiel te gebruiken voor internationaal verkeer. En sinds kort zelfs voor nop een inkomend nummer in nyc dat hier gewoon binnenkomt. Kortom: voor nog geen 80 euro/jaar zeer uitgebreide telefoonfaciliteiten voor de tweaker (degene die er niet tegenop ziet om een FritzBox goed te configureren).

edit: typo

[Reactie gewijzigd door jmmk op 6 mei 2016 15:39]

Kpn en Ziggo zijn zelf die wholesale partner. Misschien dat bellen naar andere netwerken duurder is geworden waardoor ze iedereen nu een gemiddelde verhoging geven dus ipv bellen naar ander netwerk 2 cent duurder alles gewoon 1 cent omhoog.
Je zou bijna denken dat het prijsafspraken zijn hè? Die gedachte komt bij mij in ieder geval gelijk op met dit soort "toevallige" timings. Ik meen me te herinneren dat enkele jaren geleden o.a. KPN een boete had gekregen vanwege dit soort prijsafspraken, maar nu hoor je er eigenlijk niets meer over.
Of Ziggo denk. hey misschien voor ons ook tijd de mensen weer eens veder gaan uitkleden. Genoeg kleine ISP'S hebben bewezen dat het allemaal niet zo duur hoeft te zijn. Maar mensen slikken het toch wel. Want 90% kan nergens anders heen.
Zal wel mee vallen.
In vergelijking met UK is Nederland erg goedkoop:
http://www.sky.com/shop/broadband-talk/talk-compare/

Met huidige koers is het daar veel duurder.

Tevens zijn die prijs verhogingen al tijd terug vastgelegd, ligt er alleen net aan welke ISP dit als eerste bekend maakt.

In andere landen ben je dus ook duurder uit.
Tevens is van Ziggo naar Ziggo gratis, dus dat zijn de kosten ook niet.
Maar in uk is bv mobiele data weer goedkoper als in Nederland. Vraag me toch af waarom tweak 1 P/d kan vragen voor hun gigabit lijn. Maar ziggo/KPN dan meer kwijt zou zijn.
Maar in uk is bv mobiele data weer goedkoper als in Nederland. Vraag me toch af waarom tweak 1 P/d kan vragen voor hun gigabit lijn. Maar ziggo/KPN dan meer kwijt zou zijn.
Door overboeking, grof gezegd, Tweak koopt 1x 1Gbit in en verkoopt dan 10 "tot 1Gbit" abonnementen. De aanname is dan dat het maar zeer zelden zal voorkomen dat de gebruikers tegelijk echt die hele Gbit willen gebruiken.

Er zijn niet zo heel veel dingen op internet die daadwerkelijk 1Gbit kunnen voldrukken. Zelfs bij Speedtest moet je als je echt een snelle verbinding hebt gaan lopen cherry picken op welke host je test, omdat er gewoon hosts zijn die maar 100Mbit kunnen leveren.

Een Gbit lijn met een SLA die je 99.9% van de tijd die volle Gbit garandeert, dat is er niet voor 1 euro per dag. Maar dat is ook niet wat je koopt als consument.
Klopt. maar KPN heeft dat ook niet ;)
KPN levert ze wel, als je maar betaalt.

Een 10/10 Mbit verbinding met een 99.9% SLA kost je iets meer dan 200 euro per maand ex. btw. etc.

Als je maar genoeg per maand wil betalen kan KPN wel leveren, of een andere aanbieder. Maar voor een Gbit synchroon met een 99.9% SLA zul je denk ik bijna 5 cijfers voor de komma per maand moeten aftikken.
Aan de andere kant als jouw bedrijf op de een of andere manier afhankelijk is van het functioneren van die internetverbinding en het beschikbaar zijn van die verbinding, dan kan dat best de moeite waard zijn.
Ziggo onderling graties bellen is sinds de overname al niet meer..
ziggo naar ziggo is al een paar jaar niet meer gratis bellen
Genoeg kleine ISP'S hebben bewezen dat het allemaal niet zo duur hoeft te zijn.
Welke kleine ISP's hebben dan bewezen dat het anders kan? Ik kan mij niet voorstellen dat dit namelijk het geval is, tenzij je het hebt over die ISP's die door de gemeente een subsidie hebben gekregen om hun (glasvezel) netwerk uitgerold te krijgen en het alleenrecht hebben over dat netwerk.

Dan heb je het over een typisch gevalletje appels met peren vergelijken die verre van reëel te noemen is.
Kijk maar eens bij net rebel en tweak. Beide hebben geen subsidie. En hebben eigen apparatuur in de PoPs. Beide zitten op 37.50 en 40 euro p/m. En hebben helemaal niets van de gemeentes gekregen.
True, ik vraag mij echter af of dit bij de gemiddelde consument ook überhaupt zal worden afgesloten. Het lijkt goedkoop, maar als je vervolgens overal losse diensten moet gaan afnemen dan ben je plots duurder uit.

Voor Tweakers misschien goede aanbieders (hoewel, dubbel NAT zoals bij Netrebel voor velen ook niet echt welkom is). En bij Tweak heb ik gezien het verleden, het idee dat dit gewoon acties zijn. Tegen de tijd dat het overal verkrijgbaar is, zullen gewoon netjes normale tarieven worden gehanteerd zoals men deze kent bij andere ISP's
Tweak heeft ook gewoon tv/telefonie. En tweak is altijd al goedkoop geweest.(zolang ze op hun eigen netwerk zitten). En zijn nog steeds aan het uitbreiden. Vermoed niet dat ze snel verandere in prijs ook als ze in heel nederland zullen zitten.
Maar vind jij het fair dat er mensen zijn die voor het 150/15 pakket 51 euro betalen terwijl jij tegenwoordig 59,95 moet betalen?
Zullen veel mensen zijn die zeiken: ja maar mijn broer betaald 51 euro dat wil ik ook betalen.
Mop gewoon prijs lichtelijk verhogen en t verschil is kleiner. Jammer voor de mensen die 51 betalen terwijl hun broer 59.95 betaald Mja. .

Maar goed dat kpn en ziggo altijd samen de prijzen verhogen is wel vreemd ja.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 7 mei 2016 11:58]

Nee Daarom ben ik ook gewoon voor 1 abonement en die gelijk trekken. Of mensen belonen dat ze langer klant bij je zijn. IPV verhogen tv kanalen weghalen en nog eens verhogen. terwijl het niet nodig is om te overleven.
Ja maar daar zit wel een probleem:
Nederlanders willen een korting om naar een bepaalde provider te gaan en vervolgens willen Nederlanders een korting om bij die provider te blijven.
Nederlanders willen NON stop kortingen.

Indien er een pakket is van 60 euro per maand, dan willen ze heel graag dat pakket maar ze willen geen 60 euro per maand betalen.

Indien ik de albert heijn in loop en ik zeg ej ik koop 80 euro boodschappen maar ik wil maar 50 euro betalen.
Tuurlijk willen we allemaal zo veel mogelijk korting. En een supermarkt heeft ook aanbiedingen. Waar andere supermarkten niet aan mee werken.
En zal je dus soms wisselen van supermarkt.

En je kan natuurlijk ook voor nieuwe klant eerste 3 maanden 45 ipv 60 euro. en na 12 maanden 56.25 p/m zodat je als oude klant even veel op jaar basis betaalt als een nieuwe klant. En toch je korting behoud na 1 jaar.

De hele overnamen van Ziggo/UPC. heeft zowel GL als KPN flink geld opgeleverd. En met Ziggo/Vodafone in het verschiet gaat het er niet beter op worden,
Dat wordt dan de negende prijsverhoging in 2 jaar tijd van Ziggo. Bron: Tele2 commercial
En vergeet daarbij niet dat de overstap naar hun huidige abonnementen ook nog eens ca 10 euro per maand kost. Want deze zijn gewoon duurder.
Ik betaal hetzelfde voor meer, of ga er financieel op vooruit door over te stappen naar een lager abonnement. Dit jaar voor het eerst nog niets gedaan omdat de nieuwere abonnement nu wel duurder voor mij uitpakken. Maar ik blijf regelmatig kijken of het beter kan op welke manier dan ook.
Prijsafspraken worden van te voren gemaakt, dit is eerder: Partij A verhoogt wat met X en partij B ziet dat en verhoogt met Y. Soms is er verschil tussen X en Y, soms niet. Dit gebeurd als er weinig ontwikkeling is op een markt segment. Als de glasvezel uitrol in de grote steden eens wat vlotter zou gaan zou je weer de kabelaanbieders de aanbiedingen doen regenen...
Helaas, in de grote steden zal dat vast niet op gaan schieten. Veel te duur, want alle straten moeten op. Anders hadden ze het al lang gedaan, want daar zit ook de grootste bewoners (lees: klanten) dichtheid. Dus waar je eerst als randgemeente slechter af was omdat alle nieuwe technologie eerst in de grote steden werd uitgerold, ben je nu met je Vinex-wijken het beste af omdat daar toch alles nog aangelegd moet worden. Ben je net een paar jaar geleden van randgemeente naar de grote stad verhuisd, grijp je (weer) mis. Ach ja, je krijgt er in zo'n grote stad ook een hoop voor terug (alleen heb je niet om alles gevraagd, hihi)

(Sterker nog, zelfs op VVDSL moet ik nog tot 2017/Q2 wachten)

[Reactie gewijzigd door Lordfox73 op 6 mei 2016 14:53]

Vvdsl is biedt toch dezelfde upload als download snelheid?
Nee. Momenteel 100Mb down en 30Mb up.

Met bonding (indien mogelijk) 200/60.
Ah, dan was dat sdsl...
sdsl, Max 2/Mb/s. :P.

Dan liever 50/10 VDSL. :P.
Voor mobiele telefonie was het in ieder geval al een hele tijd bekend dat de grote drie niet echt geïnteresseerd zijn in de concurrentie aangaan, ik kan me zo voorstellen dat dit bij normale telefonie precies hetzelfde werkt.

reviews: Hoe providers ons meer lieten betalen zonder prijsafspraken
Anoniem: 732079
@Kapotlood6 mei 2016 18:56
Weet 100% zeker dat er verboden prijsafspraken zijn tussen Ziggo en KPN omdat het ieder jaar tegelijk is.. deze verhogingen.
Zit ziggo niet op het netwerk voor vast bellen wat van kpn is? Misschien dat kpn voor hun dus ook meer kosten doorrekend.
Nee Ziggo gaat gewoon over de kabel. Komt geen KPN bij kijken.
Nee dat zitten ze niet. KPN zit op hun ISDN ADSL verbinding met alles terwijl Ziggo alles via hun eigen kabelnetwerk gooit.
Nee, Dit is sinds voip niet meer zo.
Internet en TV zijn op eigen netwerken ja maar telefonie niet. Die komt uit op het landelijk geregeld telefoonnet. (anders zou je nooit iemand van een ander provider kunnen bereiken)
Als het bellen over dat landelijke net met 1 cent omhoog gaat dan volgt elke provider in heel Nederland.
Daarom zie je ook vaak van die "Extra's" als gratis bellen naar alle ziggo klanten enz. omdat ze die rechtstreeks kunnen verbinden buiten het landelijk net om.
Aangezien KPN het landelijke net beheert is het dus KPN die leidend verhogingen of verlagingen invoert en de rest moet volgen.
Letwel KPN zit vast aan extreme regels mbt het landelijke net en kan niet zomaar doen en laten wat ze willen. Een verhoging als dit is dus al op rijks niveau goedgekeurd en valt er helemaal niks aan te merken op het gedrag van KPN.
Complete onzin. Toen ik op Ziggo overstapte voor telefonie, kostte het bij KPN iets van 8 cent per minuut. Bij ZIggo werd dat 2 (twee!) cent. Vervolgens is dat volledig onafhankelijk van de prijsverhogingen bij KPN met grote sprongen omhoog gegaan. Met 400% dus (8 cent erbij). En nu komt er weer 10% bij.
Voor uitbellen gebruik ik al tijden mijn vaste lijn niet meer.
De prijs verhoging waar ik het over heb gaat over doorberekenen van landelijke net kosten aan de klanten.
Dat staat verder helemaal los van het feit dat jij erin bent getrapt bij ziggo dat ze het echt voor 2 cent konden bekostigen. Dat doen ze alleen maar om klanten te trekken en daarna verhogen ze de boel en verdwijnt er weer een aantal abonnees maar degene die geen zin hebben om nog een keer over te stappen of aan contracten vast zitten zijn dus de lul.
Als iets te mooi klinkt om waar te zijn is dat het meestal ook. Hopelijk heb je de les nu wel geleerd.
Als het bellen over dat landelijke net met 1 cent omhoog gaat dan volgt elke provider in heel Nederland.
De prijzen voor afhandeling van telefonie naar andere netwerken zijn gereguleerd door de ACM, de zogenaamde FTA en MTA tarieven, die zijn voor zover ik weet al jaren niet meer aangepast (resp. dus 0,00108EUR en 0.01019)

MAW er zijn geen gestegen kosten voor het bellen binnen NL.

De prijzen naar de consument worden bepaalt door wat men denkt deze consument te kunnen laten betalen (lees de consument is vogelvrij).
Juist. Het kopernetwerk (de lelefoonlijn) is aangelegd met belastingsgeld.
Volgens mij is er een investeerder geweest die het kabelnetwerk heeft aangelegd.

En ik kan het me nog herinneren. IPV alleen Ned 1 t/m3 kwamen ze me woonplaats doen. En ineens waren er meer zenders. (Telekids)
Volgens mij is er een investeerder geweest die het kabelnetwerk heeft aangelegd.
Nee hoor dat is door gemeenten gedaan.
Anoniem: 426269
@harrytasker6 mei 2016 14:48
KLopt, en dit is niet de eerste keer. Toen ze nog los waren verhoogde Ziggo EN UPC de prijzen ook al een keer gelijktijdig.

En mijn KPN/Telfort ADSL-abo is inmiddels ook van 20 euro naar 24 euro in de maand gegaan.
Gestegen bonussen voor de directie? Moet toch ergens vandaan komen ...
Uiteraard zit ik niet op een prijsverhoging te wachten maar laten we wel reëel blijven.

Afgelopen jaren (en dat zijn de getroffen abbonees) zijn er ook flink wat verbeteringen en snelheidsverhogingen geweest omdat ze "met de tijd mee moesten gaan". En dat is met alle kudos in blijdschap ontvangen.

Nu besluit Ziggo dat ook het Abbo-geld "met de tijd mee moet gaan", en nu wordt er volop gezeurd?

En nee. Ik werk niet voor Ziggo. Ik heb er geen aandelen in dus ben een gewone consument met een andere kijk hier op
Eeeuhhh, we hebben de afgelopen jaren deflatie gehad. Hardware word steeds goedkoper. Diverse mensen met een cl+ kaart en een philips/sharp tv van een jaar of twee tot drie oud werden ineens niet meer ondersteund. Sommige Sony tv's dacht ik ook.Heb voor mijn schoonvader van 92 jaar een nieuwe tv moeten kopen. Omdat zijn tv ineens niet meer ondersteunt werd. Hij drukte steeds op een verkeerde knop met het aanzetten van de tv. Waardoor hij het hdmi kanaal niet meer kon vinden.

Ik realiseer mij dat een hoop mensen zitten te wachten op de vernieuwingen. Maar ik verbaas mij erover dat dat mooie digitale televisie zo verschrikkelijk langzaam zapt. En als je een nieuwe tv koopt en daar na vraagt dan zeggen ze dat dit komt door de cl+ kaart. Zonder kaart gaat het allemaal veel sneller. Net zo snel als vroeger met het analoge signaal. Alle ouderen die geen internet gebruiken en dergelijke. Die betalen nu 18,75 oid. Ik weet nog dat ik 16 jaar gelden € 1,50 ongeveer voor mijn tv signaal betaalde.
Tijdje geleden heeft mijn "@smit v1.3" module zichzelf geupdate.
Sindsdien lijkt ie op willekeurige momenten vast te lopen. Beeld staat even stil en gaat dan op zwart met de melding "de geselecteerde service is gecodeerd". Even van kanaals switchen is de workaround, maar vaag is het wel.
Anoniem: 63975
@LocK_Out6 mei 2016 18:17
Hier heb ik ook last van met een Neotion CAM, die melding komt steeds vaker in beeld. (Sony KDL-40EX521)

Om het maar niet te hebben over de 4 dagen EPG van Ziggo, dat doet CAI Harderwijk een stuk beter. Ook geen crypto op hun basispakket, dus geen CAM/CI module nodig.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 63975 op 6 mei 2016 18:29]

Ah dat geeft al aan dat het geen "merk gebonden" probleem is.
Weet in het verleden nog wel dat voor bijvoorbeeld sony tv's een @smit werd aangeraden.

Dit is dan dus weer een heel ander probleem.
M'n pa heeft nog een oldschool beeldbuis TV met externe decoder. Via SCART kan hij prima TV kijken.

Dat zappen is inderdaad vrij traag. Waar ik me meer aan stoor is dat de EPG afentoe gedeeltelijk beschikbaar is. (Vooral RTL7)
Dat geloof ik zo. Alleen zijn oldscool beeldbuis ging stuk. En toen moest ik een nieuwe tv kopen.Ik heb toen een goed gekeurde ziggo tv gekocht met cl module. Zodat mijn schoonvader het met één afstandsbediening kon reden. Toen Ziggo de ondersteuning eruit sloopte. Bleek aan de nieuwe tv geen scart aansluiting te zitten. En op de ziggo decoder zat geen hdmi cec. Dus helaas. In het kader van oude aansluitingen te laten vervallen.
mee eens, ik vind het ook geen probleem dat dit gedaan word(beetje gek om, te zeggen aangezien ik het niet zelf betaal, maar ik heb wel enig inlevingsvermogen). afgelopen jaren is ons abo meerdere keren verbeterd, ik geloof dat we van 60/3 naar 150/10 zijn gegaan.
Laten we de toevoeging van Ziggo Sport niet vergeten. Ook een "luxe-zender"

Zeker nu Max bij Red Bull rijd en je een race zonder reclame kan bekijken :D
Maar is die zender toegevoegd omdat er zoveel vraag naar was, of om de introductie ervan te gebruiken als een bliksemafleider voor een prijsverhoging?
Ik zat iig. niet op die zender te wachten, dus wil ik er ook geen cent extra voor betalen nu deze mij wel door de strot geduwd wordt (mocht er daadwerkelijk een relatie zijn tussen deze toevoeging en de prijsverhoging).
Ik zat niet te wachten op internetbankieren toentertijd. Is me destijds óók door me strot geramd. Ik ga dus niet betalen voor papieren bankafschriften.

Heeft totaal niks met elkaar te maken maar er is toch een verbondenheid. Vooruitgang.
Anoniem: 732079
@w00t00w6 mei 2016 19:11
Bij mij staat die zender niet eens in mijn favo lijst.. :')
Anoniem: 732079
@Technomania6 mei 2016 19:10
Van mij mogen zij die rot sport zender eruit slopen.. je maakt belastingonwijkende racers zo nog rijker en wie mag dat ophoesten?
Juist.. wij.
Vergeet je alleen niet dat er recent ook al een verhoging is doorgevoerd. En ZIggo een paar keer per jaar een kleine verhoging doorvoert. En elke keer zeggen we och valt wel mee.

Van een grote groep mensen zijn de pensioenen en lonen al meerdere jaren niet geïndexeerd. Dat betekend dat de gemiddelde NL minder geld overhoud om uit te geven en of te sparen.
Anoniem: 732079
@TurboTon19736 mei 2016 19:12
1 x een verhoging.. knap zeg!
Maar eerst wel 3 zenders eruit slopen en 2 maal p.j prijsverhoging doorvoeren in 2015.
Dan
1 x een verhoging.. knap zeg!
Maar eerst wel 3 zenders eruit slopen en 2 maal p.j prijsverhoging doorvoeren in 2015.
Ik zag niet dat er 1x een verhoging is geweest. Ik zeg recent een prijsverhoging. En nu dus al weer. En zoals je zelf zegt dat 2 maal per jaar een prijsverhoging doorvoert onder de noemer inflatiecorrectie. Mijn reactie is vooral op alle mensen die steeds zeggen wat zeur je over 1,95 of over 2 euro per maand. Nou dat is 24 euro per jaar. En als dat twee keer in een jaar gebeurt dan is dat 48 euro per jaar. extra.

En je geeft zelf ook al aan dat er regelmatig zenders uit gesloopt worden.
Anoniem: 63975
@Technomania6 mei 2016 20:09
Met welke verbeteringen is Ziggo gekomen?

Op een hogere internetsnelheid zat ik ook niet te wachten, vooral nu met het downloadverbod. Snelheidsverhogingen om hun prijzen steeds kort daarna te verhogen.
Ja maar wat als je deze verhoging niet nodig hebt? Om deze manier is er geen keuze.
Anoniem: 732079
@Technomania6 mei 2016 19:07
Verbeteringen?
Welke dan??!?!?!
Geen word alleen maar minder, zie het VBR dtv signaal verhaal etc, word er allemaal niet beter van eerder slechter.
Er iets ansich niets mis met prijsverhogingen... Alleen de timing had m.i. beter gekund...
wel als je erg vaak een prijsverhoging doet. Onder de noemer verbeteringen en inflatie. Terwijl er voor de meeste mensen geen verbeteringen zijn. Of zoals bij mij verslechteringen. Sinds men over gegaan is vorig jaar op de frequenties van voormalig upc heb ik veel meer storingen. 2 monteurs van Ziggo gehad. die het niet kunnen vinden waar het vandaan komt. En die verbaasd zijn over de goede kwaliteit kabels die ik gebruik. Een verbetering zou ik vinden dat de zap snelheid van de modules omhoog gaan bv. Ik heb geen internet van Ziggo net zoals mijn schoonvader van 92 maar ik betaal er wel aan mee. Door de verhogingen onder de noemer verbeteringen in het netwerk
Ik was tot drie maanden geleden klant bij KPN.
Tot het volgende gebeurde: Mijn KPN abonnement met een prachtige deal zou aflopen, KPN komt met een nieuw voorstel, 3 maandjes korting en daarna moet ik het dubbele gaan betalen. Rondgekeken en voor het zelfde pakket zou ik bij Ziggo een derde minder kwijt zijn.

Dus wij stappen over naar Ziggo. Twee dagen voordat we niet meer konden afzien van Ziggo worden we gebeld door een of ander retentie team van KPN die ons een ongelooflijk mooie aanbieding doet. Op in gegaan -> Ziggo opgebeld om te annuleren.

Dus ons KPN abonnement met allemaal extra sportzenders is ingegaan, een paar weken later worden we abrupt afgesloten door KPN. Na 30keer bellen bleek dat Ziggo intern had geannuleerd maar de opzegging naar KPN niet.

Wij hebben er alles aan gedaan om klant te blijven bij KPN onder de zelfde voorwaarden (foutjes worden er gemaakt). Onmogelijk. Dat laat hun systeem niet toe. En zelfs als we voor de volle mep wilden blijven moesten we 8 weken wachten voordat we werden aangesloten. Daarna kregen we nog even een boete voor contract breuk. Bellen met de klantenservice had geen zin.

Uiteindelijk heeft Ziggo alles netjes voor ons afgehandeld en prima het probleem opgelost (Oké zelf veroorzaakt door Ziggo) door een prima klachten team.

Ik betaal dus graag een paar euro meer aan Ziggo. Als je dan iets heb wordt je tenminste normaal geholpen. KPN is een log &#%@ bedrijf waar ze verschillende afdelingen niet met elkaar kunnen of mogen communiceren. Je krijgt nooit iemand aan de telefoon die je kan/mag helpen.

Pas toen Ziggo klachtenmanagement zich er mee ging bemoeien werd de juiste persoon van KPN ingeschakeld die dit samen met ons kon oplossen.

Ik weet wel dat voor een dubbeltje op de eerste rij je duur kan komen te staan. Elk jaar overstappen doen we niet meer. Wat een gezeik kan je daar mee hebben.
Helemaal mee eens.
Bij ons klachten afhandeling van iemand anders op ons genomen. Diegene wilde opzeggen.

Ga je op vakantie, ligt er bij terugkomst een brief op de mat dat ze 'zoals verzocht' ONS abonnement opgezegd hebben.. Bij thuiskomst dus helemaal niks meer (gelukkig destijds nog geen alles in 1), dus wel tv. Maar toch.
Netjes afgehandeld?, de fout lag dan ook bij Ziggo.
We wilden gewoon onder de voorwaarden bij KPN blijven. Onmogelijk.

KPN is totaal niet flexibel. Gewoon een log bedrijf.

Vriendelijke mensen aan de telefoon hoor. Ze kunnen of mogen niks voor je doen.
Als je bij ziggo dus niet vrijwillig overstapt op een duurder (nieuwer) pakket, verhoogd ziggo gewoon de prijs van je oude pakket...want meer betalen zal je |:(
Oudere pakketten zijn vaak duurder hoor. En moeilijker te ondersteunen, dus dit is gewoon een push voor vooruitgang van het netwerk. Niets mis mee.

[Reactie gewijzigd door Escovan op 6 mei 2016 14:58]

Anoniem: 463321
@Escovan6 mei 2016 15:05
Nee, de oudere paketten waar het hier om gaat zijn goedkoper. Ik betaal nu ook nog minder dan de vergelijkbare paketten onder een nieuwe naam. Ik wilde wat de snelheidsverhoging naar 300/30 betreft niet overstappen omdat ik dan ook meteen aan een nieuw duurder contract vast zou komen te zitten. Maar nu regelen ze het met deze prijsverhoging zo dat het verschil in prijs nauwelijks nog uitmaakt. Nu enkel nog de kleine lettertjes lezen. Daar zal wellicht ook een en ander veranderd zijn sinds de overname.
Ik zou anders voor een zelfde pakket als ik nu heb 7 euro p.m meer moeten gaan betalen. Niet goedkoper dus...straks toch nog een 5 euro goedkoper dan het nieuwe pakket O-)
Anoniem: 732079
@Escovan6 mei 2016 19:00
Ow.. dus dit ondersteunen;

120MB/s - telefonie en TV (Horizon+Myprime) is lastig te ondersteunen? :')
Zelfs ala carte systeem is prima in te voeren, alleen willen providers dit niet.
Ik denk dat je bedoelt dat ze minder winst opleveren! Omdat als de prijs van een abonnement van 10 euro met 10% laat stijgen maar één euro meer ontvangt. Terwijl als een abonnement van 20 euro met 10% laat stijgen gelijk twee euro ontvangt.

Het is niet de schuld van de klant dat providers zo vaak hun pakket veranderen waardoor het onderhoud te duur word van de oudere pakketten. Daarbij de fusies zouden toch zorgen voor kostenbesparingen voor het bedrijf.
Pakketten variëren voornamelijk in internet snelheid. Als dat moeilijk te ondersteunen is voor een isp doe je iets verkeerd.
Je hebt inhoudelijk gelukkig niets gemeld waarom het duurder zou zijn. De nieuwe en oude pakketten zijn identiek opgebouwd en gebruiken dezelfde technologie. Dit is geen KPN 'kermit' product wat apart onderhouden moet worden. Administratief zou het duurder kunnen zijn maar dat zegt meer over de opzet van de administratie en het onvoldoende flexibiliseren hiervan. Google heb ik hier niet voor nodig; ik doe dit in een andere branche in de praktijk. En dank voor de doodswens.
Anoniem: 732079
@Escovan6 mei 2016 19:01
Is Google lekker geloofwaardig dan?
Goh hoezo concurrentie, ik merk vrij weinig van scherpe prijzen voor tv /internet aanbod. We verhogen netjes elk jaar de prijzen, en flink. Het oude abonnement verandert niet, gekke is zelfs dat het nieuwe instap abonnement niets aan meerwaarde heeft maar wel duurder is.

Het wordt tijd dat er meer wordt geïnvesteerd in glasvezel.

[Reactie gewijzigd door [RNMC] Viper op 6 mei 2016 14:41]

En jij denkt dat je met KPN glas beter uit bent? Prijs is ongeveer het zelfde. Anders verhoogt KPN de prijs wel.
Dat is wel zo, probleem blijft dat er te weinig aanbod om een gemiddeld adres is, noodzaak om competitief te zijn is er niet, dus verhogen we doodleuk elk jaar het abonnement zonder echte verbeteringen.
Wel weten dat het 1,95 euro gaat zijn, maar niet weten hoeveel klanten het betreft? Lijkt me een P*Q verhaal die onderaan de streep de bonus van iemand beïnvloedt. Nevertheless: geen ziggo klant, dus doe je ding. KPN > ZIggo.
Nog beter neem netrebel/tweak. daar heb je voor 1 euro p/d een gigabit verbinding. En ook hun maken nog steeds winst. Dus het kan wel als ze willen.
Anoniem: 732079
@loki5046 mei 2016 18:58
Kan hier niet.. geen glasvezel.
Schaal vergroting geeft toch kostenbesparing voor een organisatie? Ik begrijp niet hoe Ziggo de prijzen zo kan blijven verhogen..
Deze manier is win-win voor het bedrijf, ze hebben nooit geclaimed dat er kostenbesparingen zouden optreden voor hun klanten.
Alleen winstverhogingen voor de aandeelhouders. That's the way the cookie crumbles. Ook al heb je je cookies uit staan.
Tja, wij veranderen hier niets.
Wij willen geen smartcards/recorder/etc. gaan huren voor een paar euro per maand per stuk.
Wij willen geen Horizon maar gewoon een willekeurige Humax.
(Toevallig net nu nog een opname via FTP op de PC aan het zetten; moet je bij die Horizon of IPTV-decoders mee aanzetten)

En dan krijg je dit soort infantiele prijsverhogingen die nergens overgaan.
Maar wij hebben een 'oude' AiE-basis met TV Extra en VolopBellen Altijd dus als ik het goed begrijp gaan wij niet meer betalen, maar misschien juist een hele €1 goedkoper.
Hoeft ook niet, want dit pakket is bij elkaar ook al duur genoeg. :/

EDIT: en voor degenen die glasvezel als de holy grail zien; dat is ook al lang de kant opgegaan van koper en kabel; bijna alles is in handen van KPN (inclusief de aanleg) dus stevige concurrentie hoef je daar meestal ook niet te verwachten. Tenzij er providers zijn die zélf apparatuur gaan installleren.

Aanleg en onderhoud van glasvezel had men nooit moeten privatiseren (of i.i.g. nooit moeten verkopen aan KPN). Hoe dom was die keuze.
Als aanleg/onderhoud en providers gescheiden waren op de glasvezelmarkt, dán had je tenminste daar échte concurrentie kunnen krijgen.

[Reactie gewijzigd door Piet91 op 6 mei 2016 14:51]

Ben zelf heel erg voor marktwerking en privatisering maar geef je 100% gelijk dat de overheid een landelijk glasvezelnetwerk zou moeten gaan beheren en providers laten concurreren op dat netwerk
Anoniem: 426269
6 mei 2016 14:49
De overheid moet die (glasvezel)kabel gewoon weer in de grond leggen. Internet is toch inmiddels een basisbehoefte? Zie het dan als het wegennet en het OV, dat moet voor iedereen toegankelijk zijn.
Inderdaad, dat zou wel eens de belangrijkste reden kunnen zijn voor de prijsverhoging. KPN heeft het telefoonnet in handen en Ziggo het kabelnet. En daar moeten andere providers zonder eigen netwerk tegen concurreren ? Het blijkt dus weer dat dat niet lukt.

Zoiets als Schiphol van de KLM zou zijn, of het snelwegennet van een paar grote transporteurs of autofabrikanten. Dat zou toch ook van de zotte zijn.
Het OV. Die klopt niet. Dat is al jaren geprivatiseerd
De infrastructuur valt onder ProRail en dat is toch echt van de staat.

Bron: http://www.joop.nl/nieuws...-weer-staatsbedrijf-maken
Als je je eigen linkje had gelezen had je gezien dat het nog niet onder verantwoordelijkheid van de staat valt.
Zelfs dan..
Railinfratrust BV (RIT) is de eigenaar van de openbare railinfrastructuur in Nederland. Voor de dagelijkse bedrijfsvoering wordt de handelsnaam ProRail gevoerd. Railinfratrust is een zelfstandig bedrijf (eigendom van de Nederlandse Staat) dat in juridische zin eigenaar is van het overgrote deel van de spoorweginfrastructuur.
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Railinfratrust
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee