Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 168 reacties
Submitter: Jonathan-458

De Horizon Go-app van Ziggo ondersteunt nu streamen naar Chromecast en met AirPlay. De iOS-app ondersteunt beide methoden en de Android-versie alleen de Chromecast. Daarmee is het nu mogelijk om op een tweede tv zonder een tweede decoder naar zenders te kijken.

ZiggoHet nieuws blijkt uit de update notes van 3 mei voor de iOS- en Android-app. Naast een passend Ziggo-abonnement moeten gebruikers minstens Android 4.0 of iOS 7.0 draaien. Ziggo is niet de eerste provider die de functionaliteit biedt. Bedrijven als KPN en Online.nl zijn Ziggo daarin bijvoorbeeld voorgegaan.

Ondersteuning voor Replay TV en My Prime, de terugkijk- en film & serie-pakketten van de provider, is er nog niet. Volgens Ziggo is het bedrijf in onderhandeling met de verschillende zenders om deze functies ook ondersteuning te geven wat betreft in huis streamen. Ziggo kan op dit moment niet zeggen wanneer deze onderhandelingen afgerond zouden kunnen zijn.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (168)

EIN-DE-LIJK! Deze app is nu eindelijk fatsoenlijk te gebruiken en ik hoef nu niet steeds in de Horizon Mediabox die traag is als dikke stront. Wat een verademing, kan ik weer met plezier genieten van MyPrime.

Edit: Helaas, ik wordt er terecht op gewezen dat MyPrime nog niet ondersteund wordt. Ik moet helaas toch hiervoor nog gebruik gemaakt van het trage euvel genaamd Horizon Mediabox.

[Reactie gewijzigd door GoT.Typhoon op 3 mei 2016 14:59]

Ik gebruik een MHL kabel om vanaf mijn telefoon via HDMI te kijken. Bizar dat een kabel wel mag voor MyPrime / Replay TV maar niet via Chromecast.
Via interactieve TV lukt het trouwens ook niet omdat Replay TV daar betaald is.

Leuk van Ziggo al die nieuwe functies, maar duidelijker wordt het er niet op
Leuk hoor, ReplayTV. Aangezien de app regelmatig vastloopt en doorspoelen op de meeste commerciele zenders niet is toegestaan heb ik het maar opgegeven.

Drie uur bezig zijn om een programma van drie kwartier te kijken is geen pretje, steeds hetzelfde stuk aanzetten en iets anders gaan doen, om er dan achter te komen dat hij weer is gestopt voor je weer bij bent. Bedankt, UPC.
Ik herken het, meestal probeer ik het gemiste programma maar gewoon te downloaden, dat werkt een stuk gebruikersvriendelijker helaas.
bij mhl/hdmi speelt je telefoon het af.
bij native chromecast speelt de stick het af.
het is vervelend, maar vaak worden licenties per type apparaat afgesproken.
Bij AppleTV speelt de iPhone het ook gewoon af...
Nee. Lees nog maar eens.

"Ondersteuning voor Replay TV en My Prime, de terugkijk- en film & serie-pakketten van de provider, is er nog niet."

Ik had ook bijna te vroeg gejuicht...
En MyPrime wordt precies nog niet ondersteund, dus voorlopig nog even wachten ;)
Als je volledig scherm cast met Google cast dan werken de functies wel gewoon op android en streamen naar de tv. Zo kon ik voor de update via de app op de telefoon (Samsung Galaxy S6) gestreamed naar Google cast toch op de tv kijken in de slaapkamer. Werkt perfect en alles werkt dan gewoon, replay tv en my prime.

Enige nadeel is dat je telefoonscherm aan moet blijven staan dan.. Ik verwelkom de update dus wel aangezien live tv nu wel gewoon met het scherm van de telefoon uit gestreamed kan worden.

[Reactie gewijzigd door bryan1988 op 3 mei 2016 15:23]

Dat doe ik inderdaad zo nu en dan. Het enige nadeel is soms dat ik een lage FPS krijg op het scherm. Soms lijkt het dan maar op 15 FPS te vertonen op mijn TV scherm. Dit kan natuurlijk ook aan mijn wat trage wi-fi liggen, maar als er native support is heb ik er geen enkele last van en werkt het naar mijn inziens beter.
Ik denk dat het aan het gebruikte device ligt, m'n vriendin met der tablet kan op deze manier niet fatsoenlijk streamen. Met mijn S6 gaat het streamen een stuk beter, merk inderdaad wel dat de fps iets lager is maar niet het loopt soepel genoeg om geen last van te hebben. De nieuwe manier loopt natuurlijk volledig soepel dus het verschil is zeker merkbaar.
Ik vind het alsnog EIN-DE-LIJK. In ons (oude) huis is het lastig overal COAX doorheen te rammen. Nu kan iedereen gewoon TV kijken op z'n kamer via chromecast. Scheelt ook weer in de kabelbrei.

natuurlijk fijn als ook MyPrime / Replay TV ook toegevoegd worden, maar ben al blij met deze 1e stap.
Same here! :) Jaren boven Digitenne gehad om dezelfde reden. Dit is echt supergoed nieuws!
wel raar dat een (windows) pc/HTPC met internet explorer en silverlight dan weer wel gewoon werkt en mag kwa licenties... Ik ben er bij mee want ik heb liever alles op de HTPC maar het zou fijn zijn als binnenkort ook de rest gestreamt kan worden.
Net geprobeerd, maar krijg bij NPO1-3, RTL enz de melding:

"Onze excuses: Airplay is niet beschikbaar voor deze zender."

Kan zover nog geen enkele zender vinden die werkt. Ben benieuwd of het tijdelijk is of dat gefaseerd gaat.
Ik krijg precies dezelfde melding. De app heeft gisteren een update gehad. Ik kan geen enkele programma starten
Als je Horizon traag is, dan heeft dit met je signaal te maken of je retoursignaal. Gewoon andere kabels testen. De reden is dat mijn Horizon zeer snel werkt en zapt. Wanneer er slechte kabels tussen zaten werd deze traag.
De communicatie van het apparaat met de server ging daardoor heel traag.
Super handig. Jammer dat gemist niet werkt, maar toch.

Enkel jammer dat Windows gebruikers het nog steeds met de silverlight versie moeten doen. En dan nog, Airplay en Chromecast werkt niet eens onder Windows, dus vraag ik me sowieso af hoe je op the bog screen kan kijken.
Sorry, maar volgensmij is je punt over Chromecast en Windows onzin. In het artikel staat duidelijk dat alleen de Android en iOS app ondersteuning hebben voor het Cast en AirPlay protocol. Dit is mijns inziens erg normaal en veel meer apps doen het op deze manier
Lol, me post is een beetje onduidelijk denk ik :) Laat ik nog even uitleggen wat ik bedoel. Op Windows moet je het doen met de web versie omdat er geen app is. Maar STEL dat er een app was, hoe kijk je deze dan gemakkelijk op je tv? Apple heeft Airplay, Google heeft Chromecast en Microsoft heeft....? Miracast? Dat is geen streaming, enkel mirroring.
DLNA heeft ook media streaming, al ondersteunen televisies zelden de cast-mogelijkheid (Digital Media Renderer) daarvan. Jammer dat de tv fabrikanten dit zo hebben laten versloffen, want het was geweldig. Gewoon in je filebrowser rechterklik, Play To, kon niet simpeler.

In plaats daarvan wilden tv fabrikanten allemaal hun TV als Digital Media Player implementeren, dus waar je vanaf de TV actief naar een media server moet browsen. Dat is in de praktijk totaal niet zoals consumenten het wilden, vandaar het succes van Chromecast en AirPlay.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 3 mei 2016 16:04]

Idd ontzettend handig! Heb zelf een behoorlijk onbekende Technisat internetradio (de 110IR dacht ik) en die heeft die mogelijkheid dus nog wel (voor muziek) en het werkt echt zoveel makkelijker dan om op dst ding zelf te gaat zoeken. Dat geld ook voor de superbrakke smarttv's trouwens, maar die ondersteunen het dan weer niet...
Ik heb een Panasonic Viera TX50CX800 (en TX40CX800), en kan gewoon rechtermuisknop, ''op apparaat weergeven'' selecteren in explorer op mijn tablet of laptop.
Filmpje, foto maakt niet uit, tv schakelt en geeft weer :)
Hoe werkt dit dan?
Precies, dat is DLNA Digital Media Renderer. Gefeliciteerd, je hebt 1 van de weinige tv's die dat ondersteunen.
Maar subtitles werken niet op deze manier :(
Chromecast is geen OS-specifiek protocol. Je kunt ook vanaf iOS bijvoorbeeld de NPO en Netflix casten naar je Chromecast. Een app geeft enkel een commando, de Chromcast download de betreffende content rechtstreeks.

Ziggo zou ook Chromecast-support in de webversie kunnen bouwen. Netflix heeft dit bijvoorbeeld wel, ook op Windows. Als ik naar Netflix.com surf en de Chromecast staat aan, kan ik deze gewoon selecteren in de Netflix-player.

[Reactie gewijzigd door Tralapo op 3 mei 2016 15:42]

Airplay is ook niet meer enkel voor iOS apparaten. (Kijk naar de nieuwe HTC, heeft officiële out-of-the-box Airplay ondersteuning. (Goede zaak, Airplay is erg fijn)
Sterker nog. op windows kun je gewoon naar www.horizon.tv gaan in internet explorer en je hebt alles al INCLUSIEF replay TV en my prime (werkt helaas wel alleen maar met internet explorer en silverlight) dus voor je PC heb je wat dat betreft geen app nodig.
Dat is uiteraard bekend. Het ging in dit geval juist om het ontbreken van castmogelijkheden op die site.
airplay is voor zover ik weet ook enkel en alleen mirroring
Nee Airplay is een netwerkprotocol voor het streamen van Audio en Video. Je kunt je Mac of iPhone inderdaad mirroren, maar het is veel meer dan dat. Op mijn Macbook kan ik youtube-filmpjes direct naar mijn Apple TV streamen bijvoorbeeld (dus geen mirror, maar de videostream wordt overgedragen). Dit kan ook op een iPhone, iPad, etc.

Dit was anders ook geen nieuws was geweest; immers kon je je iPhone scherm gewoon mirroren en zo Horizon kijken. Het hele punt is dat je dus nu direct je stream naar je tv kunt sturen (beter voor de kwaliteit, beeldverhouding, audio, etc.).

Mirroring is één van de toepassingen, maar het is niet alles. Voor ontwikkelaars is er ook veel leuks mee te doen; er zijn voorbeelden (kan me de namen even niet voor de geest halen) waarbij je bijvoorbeeld via je telefoon een spel op de tv kunt spelen. De beelden op de tv worden op de telefoon gegenereerd, maar effectief gebruik je je telefoon enkel als controller of tweede scherm.

[Reactie gewijzigd door Denni op 3 mei 2016 16:26]

Dit was anders ook geen nieuws was geweest; immers kon je je iPhone scherm gewoon mirroren en zo Horizon kijken.
En dat kan dus niet! Het is dus wel degelijk nieuws dat dit nu wel kan. De horizon GO app blokkeert dit namelijk actief. Erg vervelend als je dat niet weet en het niet lukt om dit voor elkaar te krijgen. Heb je speciaal een Apple TV gekocht om het werkend te krijgen zonder die moeilijk irritante ontvanger en dan werkt het niet.
[...]


En dat kan dus niet! Het is dus wel degelijk nieuws dat dit nu wel kan. De horizon GO app blokkeert dit namelijk actief. Erg vervelend als je dat niet weet en het niet lukt om dit voor elkaar te krijgen. Heb je speciaal een Apple TV gekocht om het werkend te krijgen zonder die moeilijk irritante ontvanger en dan werkt het niet.
Ah verrek, ik probeer het net en je hebt helemaal gelijk. Ik had het via screen mirroring nooit geprobeerd (vanaf een iPhone is dat sowieso niet zo prettig). Mooi dat het nu wel gewoon op beide manieren werkt. Blijkbaar heeft Apple dan iets in de mirror functie zitten waardoor streams wel automatisch doorgeschakeld worden o.i.d.?
Ik gok dat ziggo een check heeft waarmee ze kunnen uitlezen of airplay is geactiveerd, net als dat ze kunnen zien dat er een jailbreak is geïnstalleerd.
Aaah dan zeker interessant ja. Ja ik heb al een paar spellen gespeeld via mijn telefoon als controller op mijn chromecast met tv als scherm. Apple kan dat blijkbaar dus ook al. Goede ontwikkeling
offtopic:
Ik vind het gek dat de hele discussie als "on-topic" wordt gezien, maar deze reactie niet wordt gewaardeerd. Het is toch wel degelijk interessant voor de discussie dat Apple hiermee simpelweg eerder was?


Het hele Chromecast idee van Google was immers niet meer dan een reactie op Apple. Apple en Airplay was voor veel mensen DE reden om sowieso geen Android meer te overwegen. Dat was voor mij ook het geval trouwens, het gemak waarmee ik youtube filmpjes direct doorstuurde naar de tv en foto-diavoorstellingen van de vorige vakantie liet zien was simpelweg niet mogelijk op Android telefoons.

Vergelijking tussen Airplay en Chromecast (uit de tijd dat Chromecast vrij nieuw was):
http://www.theverge.com/2...rplay-how-do-they-compare
Achja, wellicht dat sommige mensen zich gekrenkt voelden en het als flame bait zagen. Ik vond dit echter een speelser reactie dan: nee, Apple was eerder. Maargoed, niet dat het verder uit maakt, de discussie zelf is daarmee wel op gang gezet.
Airplay bestaat al jaren. Het werkt super goed en mede een van de redenen om iOS devices te kopen. Maar het is een proprietary protocol. Google gaat hier tegenin met een eigen protocol, Chromecast, met bijhorende dongle. Ook dit werkt op zich prima, maar het verschik is dat de Chromecast dongle het filmpje zelf van het internet afhaalt en je dus geen lokale content kan streamen. (oke, wel met third party apps)

Helaas heeft Microsoft geen eigen protocol ontwikkeld voor streaming van video en audio. Dat irriteert mij. Waar het bij Apple en Google super handig werkt, loop je bij Windows altjd te kloten met Miracast/DLNA ed half werkende casting technieken. En dus ook met dit voorbeeld met Horizon, waar je met Windows weer moet lopen kloten.

Vele zullen zeggen goed van Microsoft dat ze niet zelf iets hebben ontwikkeld, maar die mening deel ik niet. Het gemak van Airplay is ongeëvenaard. Het icoontje ziet er altijd hetzelfde uit en wekrt ALTIJD, en dat met 1 druk op de knop. Of het nu audio of video is. En nee, ben geen apple fanboy, maar wel fan van Airplay.
MS heeft ook Chromecast net als iOS dat heeft, Chromecast is op een vrij makkelijke manier aan te spreken om URL X in te laden, dat kan vanuit elk OS en elk device (in theorie) :)
O.a Plex web op windows maakt het gewoon mogelijk om te casten via chromecast. Verder kan het hele scherm van de PC via een chrome extension gewoon gecast worden.
als je de juiste grafische kaart/chip hebt.

bij mij als ik meer dan alleen een Chrome tab probeer te streamen via die extension crasht de grafische driver en wordt ik uit mijn (Windows) account gegooid.
Met mijn intel i5-3427U integrated graphics werkt het allemaal perfect, ik neem aan dat andere GPU's het dan ook makkelijk kunnen hendelen. Misschien een andere (recentere?) driver installeren?

[Reactie gewijzigd door Sidle op 4 mei 2016 00:07]

ik heb een surface pro met windows 10, dus ik zit vast aan de "nieuwste" drivers van Windows update.
Installeer de Chrome browser op Windows en je kunt de Chromecast gebruiken. Niet zo moeilijk hoor.
Vanaf je telefoon...
Hoezo werkt Chromecast niet op Windows ?

Popcorn-time heeft het toch ook aan de praat gekregen op windows.
En TubeCast voor Windows 10 Mobile werkt ook prima met chromecast

Het is dus best mogelijk ;)
Ik snap het probleem sowieso helemaal niet, in Chrome zit toch gewoon Chromecast functionaliteit ingebouwd. Of je nou op OSX, Windows of Chrome OS zit.
probleem zit hem denk ik in, dat je geen silverlight can chrome casten. Je kunt dan wel je scherm casten, maar niet de player zelf.
Daar dacht ik ook al aan inderdaad, maar dat kan dus ook niet met Chrome OS an OSX (want die hebben geen Silverlight). Ik ben het ermee eens dat er best wat meer native support mag zijn vanuit Ziggo (en Silverlight) voor Chromecast. Maar dit ligt dus niet aan Windows, maar aan de brakke implementatie van Silverlight.
Op windows werkt het alleen met Firefox of Internet Explorer.

Chrome en Edge, de Microsoft browser uit windows 10 ondersteunen geen Silverlight, en dat is noodzakelijk voor horizon.tv
Er zijn toch echt zat mensen die een Apple TV of een Chromecast hebben hoor...
Waar is dat een reactie op?
Ondersteuning voor Replay TV en My Prime, de terugkijk- en film & serie-pakketten van de provider, is er nog niet.
Dat bedoelde ik
En dan nog, Airplay en Chromecast werkt niet eens onder Windows, dus vraag ik me sowieso af hoe je op the bog screen kan kijken.
Waarom zou het om Windows moeten werken?Het werkt toch ook al, via Silverlight... ;-)
Je kan het toch al kijken op een big screen? Simpelweg via een Chromecast of Apple TV.
Je kunt de Cast dus niet starten via een Windows machine. Alleen als je een Android of iOS device hebt kun je het initiëren. Daar gaat zijn opmerking volgens mij over.
Daar is het Ziggo voor, daar zitten mensen die een gloeiende bloed hekel hebben aan alles wat van Microsoft is :P. Daarom geen Apps, geen UWP apps, Geen mirracast (Want dan kan je met je Windows machine casten) en zo verder :P.

Je denkt toch niet dat ziggo ineens lief gaat doen tegen Windows? :P
Bij een smart tv heb je die chromecast of apple tv helemaal niet nodig. Windows ondersteund miracast en de meeste smart tv's ook.
Airplay en Chromecast werkt niet eens onder Windows.
Je kan Miracast proberen.
Mijn toestel ondersteund Miracast.
Met een laptop / tablet / telefoon en tv die miracast ondersteunt heb je ook een oplossing. Stream je vanuit Windows 10 Mobile alles naar je tv. Mijn Lumia 950 XL en MSI laptop doet dat zonder probleem. Heeft je tv geen miracast ondersteuning dan heb je daar dongles voor.
In deze situatie stream je dus eerst naar je toestel, en stream je vervolgens je scherm naar de tv/dongle. Je bent dus dubbel aan het streamen. Geen probleem als je een snel netwerk hebt, maar ons netwerk heeft soms al moeite als één persoon Netflix aan het streamen is :+ .

Edit: Bedankt voor je toelichting hieronder BobJung.

[Reactie gewijzigd door Dvyss op 4 mei 2016 09:56]

In deze situatie stream je dus eerst naar je toestel, en stream je vervolgens je scherm naar de tv/dongle. Je bent dus dubbel aan het streamen. Geen probleem als je een snel netwerk hebt, maar ons netwerk heeft soms al moeite als één persoon Netflix aan het streamen is :+ .
Dit heeft er misschien met de werking van de Chromecast te maken.
Heb er voor zakelijk gebruik wel een naar gekeken maar als je zag hoeveel vervuiling een chromecast veroorzaakte op het netwerk/wifi, werd je absoluut niet vrolijk.
Geen idee hoe het nu met versie 2 is.
De verbinding met je tv is een adhoc wifi verbinding (draadloze hdmi), gebruikt je netwerk niet. Wat betreft de telefoon en accu drain, ja die is er maar mijn 950XL kan met gemak 4 uur streamen en geeft geen hik met beeld. De telefoon gaat op zwart, behalve tekst en menu. Daarbij kan je hem tijdens het kijken aan de prik hangen.
Dat kon ook al prima met Android en iOS apparaten, maar dat werkt niet fijn.
Nadeel daarvan is dat je device continue moet blijven streamen en dus accu verbruikt. Tevens kun je het device nergens anders meer voor gebruiken.

Ik heb zelf een Microsoft dongle, maar het beeld bij hoge resolutie stottert het beeld soms en ook loopt het geluid niet helemaal synchroon. Best handig voor het streamen van wat foto's naar het grote scherm of eigen filmpjes van je device, maar wat mij betreft geen goede oplossing voor het kijken van bv films via Netflix.
Gebruik zelf de eerste generatie Microsoft wireless dongle, en ja je telefoon gebruikt stroom. Twee series kijken via de dongle is geen probleem, genoeg accu duur over voor de dag. Dat er wel eens een hik in het beeld is klopt, vooral bij een matige wifi verbinding. Dit heb ik niet bij het afspelen van Mp4 op HD vanaf SD telefoon, mijn tv komt niet verder in resolutie dan HD.
Je kan op twee manieren kijken met W10M, Continuum en dus je telefoon voor wat anders gebruiken, met Netflix kijk je dan via Edge. Daarnaast kan je ook kijken via mirror en zal de telefoon zwart gaan tijdens kijken. Of dit stroom bespaart geen idee, wel lekker dat er geen tweede beeld is.
Voor mij zijn dit nood oplossingen voor onderweg of de slaapkamer.
Wat Ziggo betreft heb ik qua beeld meer storingen, stotteren en op zwart. Gebeurt dagelijks, heb geen alternatief in de wijk. Verder negeert Ziggo W10 totaal, zodra er glas komt in de wijk ben ik de eerste die over stapt.
Werkt dit alleen op je eigen Ziggo account? Of in principe in heel NL? Zou handig zijn op vakantie in 't land om je Chromecast aan te sluiten en gelijk al je premium kanalen te hebben
Live TV via de app kijken gaat ook vanaf andere internetverbindingen, zolang je maar ingelogd bent. Dan zal het via de Chromecast waarschijnlijk niet heel veel anders werken.
In het buitenland moet je wel een VPN-etje naar nederland gebruiken, anders werkt t niet.
Dit werkt net als op horizon.tv (webversie) als je ingelogd bent in het Nederlands. (Wel regio gebonden als in alleen Nederland, niet erbuiten, officieel)
EINDELIJK! Hallelujah. Boven gewoon TV streamen zonder decoder. Thanks Ziggo. Nu krijgen jullie er weer wat kudo's bij :D
Dit is inderdaad waar ik op aan het wachten was. Ik zelf heb geen kabel op zolder, en af en toe een beetje tv kijken is toch wel eens leuk. Probleem opgelost, want de chromecast steekt erin!
Is dat zo?
Met mijn decoder heb ik full-HD, zal dat met via de chromecast ook zo zijn?
Nee, 720P las ik. Waar zeg ik dat het 1080P is dan? :P
Haha, ik zeg ook niet dat jij het zei. O+

..Maar om nu 'blind' de decoder retour te doen.. ik heb toch liever full HD boven :)
Ziggo zendt geen 1080p uit, 720p of 1080i.

De 1080p die je op je horizon selecteert is de outputresolutie, niet de resolutie van de stream.
Ik had er al geen decoder, want die 2e Horizon werkt via WiFi of ethernet, maar dat was echt 100x janken. Dus dit is mooi meegenomen :)
ik zou zeggen, de oranje tompoezen zijn nu in de aanbieding! Prima om Ziggo even te vieren vanmiddag :D
Hier werkt dat wel goed. Die twee apparaten maken een separaat onderling (ad-hoc) WiFi netwerk aan. Maar ik gebruik het alleen vrijwel nooit.
Je decoder geeft misschien full HD, maar wat je binnenkrijgt is waarschijnlijk toch 1080i of 720p. Voor zover ik weet zijn er geen 1080p uitzendingen in NL via de kabel.
Nu nog fatsoenlijke windows /desktop /mobile ondersteuning... (dmv een windows UWP -app?)

Ben benieuwd hoe lang ze het gaan vol houden met hun website met uitgefaseerde Silverlight....

[Reactie gewijzigd door downcom op 3 mei 2016 14:50]

Ik ook. Het lijkt me toch dat ze aan HTML5 moeten beginnen. Al zullen ze waarschijnlijk tegen problemen met DRM aanlopen o.i.d.
Daarom een mooie app zoals die van Netflix (DD 5.1. ondersteuning) en dan pak je direct windows Mobile mee qua ondersteuning. Twee vliegen in een klap.
denk alleen niet dat ze zich zo hard focussen op de windows mobile platform :) En ze hebben en grotere omzetmarkt op iOS en Google dan is het vrijwel logisch dat je daarvoor gaat bouwen.
Voor de mobiele markt heb je helemaal gelijk, maar vergis je er niet in hoeveel mensen Horizon (zouden willen) bezoeken vanaf een desktop of laptopje op de bank.

Uiteindelijk is de huidige situatie ontmoedigend voor mensen zonder directe kennis.
Je hebt silverlight nodig met Internet Explorer, maar dat zit niet direct in windows 10 zonder er specifiek naar te zoeken. Dus word Firefox geadviseerd.
nou rust mij de vraag welke huis tuin en keuken gebruikt er eigenlijk firefox en heeft Silverlight geïnstalleerd?

Al met al geeft mij het gevoel dat de markt van windows niet klein is. Dat het minder is dan Android en Ios, ja! dat is het zeker maar het is niet dusdanig klein om het maar te negeren.

Let wel Silverlight is in 2011 al stopgezet met ontwikkelen en naar mijn weten is Horizon een van de weinige die het nog gebruikt. Dus het word wel tijd dat er iets aan gedaan gaat worden

echter mijn gevoel zegt dit; Bedrijf in de etalage, prioriteiten om klanten te werven behouden de rest op een lager pitje, hogere omzet is beter tijdens de verkoop / fusie.

Nu zijn we eenmaal na de fusie en nu komen de prioriteiten weer op andere punten te liggen. Hopelijk zijn ze de windows store bij hun research niet vergeten.

[Reactie gewijzigd door downcom op 3 mei 2016 15:07]

Doe mij maar gewoon een HTML applicatie die overal op elk platform werkt. Krijg je ook niet fanboy geneuzel en gezeur.
HTML(5) heeft geen 5.1 ondersteuning. Dus zou je een beetje fatsoenlijk geluid willen dan ben je afhankelijk van een losse app (met die ondersteuning ingebouwd zoals netflix 2.0 en 5.1 en zelfs de optie om een andere taal audiospoor te kiezen)..

Beetje headset heeft 5.1 of hoger, en zelfs een sound bar heeft meer dan 2 geluidsporen nodig om iets te kunnen betekenen.

[Reactie gewijzigd door downcom op 3 mei 2016 19:32]

Het is wel mogelijk via de browser echter is het niet goed ondersteund. Gewoon slecht.
http://www.brucewiggins.co.uk/?p=265

Er is geen univorm standaard afgesproken met alle browsers. Krijg je weer gedoe dat het op de ene browser wel doet en de andere niet.
Kpn gebruikt trouwens ook silverlight
Nu nog 1080p...
Zit er serieus geen 1080p op de app? Of in het algemeen op MyPrime?
In de app zit alleen maar 720p, of nog lager (volgens mij).
Edit:

Jep, alleen maar 720p.

[Reactie gewijzigd door Mauminator op 3 mei 2016 14:52]

Omdat de TV zenders zelf ook maar in 1080i uitzenden? Er is geen 1 zender die 1080p uitzend in NL.
Er is geen 1 zender die 1080p uitzend in NL.
1080p is ook geen echte broadcast standaard. 1080i en 720p zijn dat wel.
bronkwaliteit verhogen naar een betere kwaliteit lijkt me niet veel uithalen.
VHS op 1080p blijft toch loepzuiver VHS.
Dat heeft geen enkele zin, aangezien de player het ook al gewoon opschaalt naar de resolutie van het apparaat waar het op afgespeeld wordt. Of je nu 720p content in fullscreen afspeelt, of 720 eerst opschaalt en dan in fullscreen afspeelt. Geen enkel verschil in kwaliteit.

[Reactie gewijzigd door Dannydekr op 3 mei 2016 15:09]

Erg mooie toevoeging maar ik snap echt niet waarom er nu weer onderhandeld moet worden met de media leveranciers om de overige functies ook via Chromecast aan te mogen bieden.

Wat maakt het nou uit of ik media op mijn device kijk of op mijn TV? Ik heb als abonnee toch gewoon het recht om de content te kijken. En wat als ik nu met een HDMI kabel vanaf mijn device op de TV kijk.... komt op hetzelfde neer. Chromecast is gewoon andere manier om het signaal naar mijn TV te krijgen.
Het kan best zijn dat er andere leveranciers zijn die streaming rechten hebben of het aanbieden van replay. Want is dan bijvoorbeeld anders het nut van Uitzending gemist of vergelijkbare functies van RTL of SBS.

(en 13th Street en Syfy zijn überhaupt niet beschikbaar via Horizon Go)
Wel grappig dat het wordt gezien als een toevoeging aan de app, terwijl airplay juist bewust was geblokkeerd.
Als je voorheen Airplay mirroring aan had gezet, dan kreeg je enkel bij de ziggo app de melding dat je airplay niet mag gebruiken.
Ja, airplay optie zat al in de vorige Ziggo app voor live tv kijken. Was toentertijd opeens geblokkeerd tot onvrede van heel veel mensen die op die manier (bijv. op zolder) tv keken.
Eindelijk! Hier zit ik al zo lang op te wachten! Ik gebruikte tot dusver altijd de Chromecast app om mijn scherm te delen waarop dan de Horizon app aan stond maar dit vreet stroom aangezien je scherm continue aanstaat. Ben enorm blij dat deze feature nu toegevoegd wordt. Nu is het enkel wachten op Replay TV.
Hallelujah! Wat heb ik hier lang op gewacht. Eindelijk streamen vanaf de telefoon terwijl je hem gewoon kunt blijven gebruiken en zonder dat het scherm de hele tijd aan blijft.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True