Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

VodafoneZiggo komt later dit jaar met gecombineerde abo's voor mobiel en thuis

Door , 138 reacties

VodafoneZiggo komt later dit jaar met meer opties om een abonnement voor mobiele diensten en voor tv en internet thuis te combineren. De provider kondigt dat aan bij de kwartaalcijfers. De provider kwam onlangs met extra's voor afnemers van zowel mobiele als vaste diensten.

Ongeveer 25 procent van de Ziggo-klanten heeft mobiele diensten van Vodafone, dus de joint venture ziet daar een kans om klanten te winnen, blijkt uit de kwartaalcijfers. Daarom werkt het bedrijf aan dergelijke abonnementen. Nu al kunnen klanten hun Ziggo-abonnement koppelen aan een mobiel Vodafone-abonnement, waarbij ze onder meer dubbele data en een extra tv-pakket kunnen krijgen.

Het kunnen aanbieden van deze 'quad play'-abonnementen, waarbij klanten diensten voor vaste telefonie, internet en tv combineren met mobiele diensten, geldt als een van de redenen waarom Ziggo en Vodafone in Nederland zijn gefuseerd. Concurrent KPN biedt zulke abonnementen onder de naam Compleet al enkele jaren aan. Ook T-Mobile biedt mobiele en vaste diensten aan, al heeft het voor vast internet geen eigen netwerk.

Op het gebied van vaste diensten verloor VodafoneZiggo in de afgelopen maanden 4600 klanten, veel minder dan het verlies van bijna 40.000 klanten in dezelfde periode vorig jaar. De mobiele tak verloor meer dan 50.000 klanten. Dat kwam louter door prepaid, want het aantal mensen met een abonnement nam juist toe. Mobiele abonnees gaven wel per maand minder geld uit aan een abonnement.

De omzet van het fusiebedrijf kwam 2,3 procent lager uit dan de gecombineerde omzet van beide bedrijven in dezelfde periode vorig jaar. Het operationele inkomen kwam uit op 53,2 miljoen euro, een daling van ongeveer 30 procent ten opzicht van een jaar eerder. Het is de eerste kwartaalrapportage van VodafoneZiggo. Vodafone en Ziggo fuseerden begin dit jaar.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

08-05-2017 • 10:55

138 Linkedin Google+

Reacties (138)

Wijzig sortering
Op de Vodafone.nl website kan je bij het afsluiten van je abonnement even een postcodecheck doen om te controleren of je in aanmerking komt voor de korting / extra's. Dus iedereen kan checken of iemand op een willekeurig adres een Ziggo abonnement heeft van minimaal 30+ Mb/s en digitale TV. Handig foefje, maar ivm privacy lijkt me dit niet helemaal zuiver.

Weet iemand hoe dit precies zit? Of VodafoneZiggo bijvoorbeeld ten bate van klantvriendelijkheid de klantprivacy deels schendt?
Het is gewoon dezelfde onderneming als Ziggo tegenwoordig, dus als je daar je gegevens aan uitgegeven hebt, beschikt Vodafone hier ook over. Lijkt me logisch toch? Zelfs al wil je dit niet, is dit gewoon een logisch gevolg.

Edit: O je bedoelt dat iedereen kan al zien dat iemand een ziggo-abonnement heeft :+ ... Dit is inderdaad een punt ja.

Maar ik neem aan dat dit al bekeken is. Sowieso kunnen ze op een hoop andere punten al zien bij welke organisaties jij diensten en producten afneemt, aangezien de naam van deze organisaties er al aan verbonden is en af te lezen valt. Dit is niet veel anders.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 8 mei 2017 17:22]

Zou het ok zijn als iemand die je postcode en huisnummer weet kan opvragen welke zorgverzekering, bank, sportvereniging, insert willekeurige dienst je waar afneemt? Hoort zoiets niet redelijk beschermd te zijn? Waar ligt de grens en blijft VodafoneZiggo hier nu nog binnen? Dat is wat ik me afvraag, niet omdat ik nu over mijn persoonlijke grens gaat maar omdat ik simpelweg benieuwd ben naar de kaders van de wet.

[Reactie gewijzigd door Chris.nl op 8 mei 2017 20:58]

Kun je die vraag niet bij Vodafone stellen? Bij uitblijven van een bevredigend antwoord kun je dan altijd nog gaan melden bij Autoriteit Persoonsgegevens.
Joh, ik bedacht het me net... Ben meer geïnteresseerd in de juridische achtergrond dan dat ik een klacht heb. Maar inderdaad, ik kan die vraag stellen aan Vodafone. -edit- Hier dan de casus bij Vodafone neergelegd.

[Reactie gewijzigd door Chris.nl op 8 mei 2017 13:46]

ZiggoVodafone heeft toegang tot de CRM's van Ziggo en Vodafone.

Ze hebben de naw's naast elkaar gelegd, iedere Ziggo klant met minimaal 1 mobiel Vodafone abonnement (van een bepaalde waarde) komt in aanmerking.

Google even naar "Ziggo gratis extra's".
Ja dat begrijp ik. Gaat het me niet om. Het gaat erom dat jij door de postcode van je buren oid in te vullen kan nagaan of ze een abonnement bij Ziggo hebben met tenminste 30mMb/s en digitale TV. Best handig voor bijvoorbeeld telemarketiers, "Ik zie dat u bij Ziggo zit en minimaal dat abonnement, daarom kan ik u deze x aanbieding doen van deze x provider."

Ik ben simpelweg benieuwd of VodafoneZiggo wel genoeg aan de privacy van hun klanten heeft gedacht door het systeem op deze "klantvriendelijke" manier open te gooien.

Ze hadden het ook anders kunnen toepassen. Dat je bijvoorbeeld bij "Mijn Ziggo" moet inloggen om te kunnen checken of je in aanmerking komt voor die aanbiedingen.
Nee.. die check zegt of jij in aanmerking komt voor die korting met jou huidige Zigggo abonnement. Het is zoals ik zeg, niet wat jij er van maakt.
Als u nu klant wordt bij Spataderen.nl krijgt u - als u in het verleden klant was bij WegMetAambeien.nl - 10% korting op de behandeling. Voer nu uw postcode en huisnummer, of die van iemand anders, in om te kijken of u voor korting in aanmerking komt.

De vraag is of het hebben van een Ziggo-abonnement, volgens de privacywetgeving, vergelijkbaar is met het hebben van een lichamelijk ongemak.
Gaat erom dat iedereen voor elk adres kan nagaan of daar een Ziggo abonnement is afgesloten wat in aanmerking komt voor korting. Die gegevens zijn dus niet alleen intern gedeeld maar ook openbaar gemaakt / opvraagbaar.

[Reactie gewijzigd door Chris.nl op 8 mei 2017 17:12]

Ik had wel interesse in de overstap, heb nu een ziggo 3 in een en een ziggo mobiel sim only (voldoende 4G), maar er komt wel ¤25 aansluitkosten bij.
Ik heb precies hetzelfde ''dilemma'' En ik vindt dat Ziggo ook haar eigen klanten wel op een voordeel mag trakteren. Het is toch van de zotte dat je wel voordelen krijgt (verdubbeling data, extra tv pakket en anti-virus pakket) als je én Ziggo alles in 1 hebt én Vodafone abonnee bent, maar niet als je Ziggo alles in 1 hebt met Ziggo mobiel (notabene via het VODAFONE netwerk) :( :( :( Klanten die dus volledig bij Ziggo zitten profiteren nergens van, en als je switcht naar Vodafone om wel de voordelen te krijgen heb je ineens ¤25,- aansluitkosten en 350 minder belminuten bij een ''gelijk'' abonnement. Te belachelijk voor woorden. Met die hoge aansluitkosten gooi je meteen weer 5 maand korting op je abonnement weg..... ze leren het ook niet bij Ziggo.

Een man van Ziggo wou mijn mobiele abonnement heeeel erg graag omzetten naar Vodafone......want Ziggo is al gestopt met deze abonnementen, en wil er volgens hem graag ''zo snel mogelijk'' van af...... Nou....echt niet! Laat ze eerst maar eens met een ECHT goed bod komen i.p.v. deze flauwekul.

*Edit*
En nu #$@#@^^ :( :( :( ook nog lezen dat de kosten voor het abonnement met 2,5 euro per maand omhoog gaan! WAT een K bedrijf. Ik ga mijn abo downgraden! Kan best met wat minder Mbit af.

[Reactie gewijzigd door Joene69 op 8 mei 2017 15:16]

Daar had ik nog niet eens aan gedacht, belachelijk dat je aansluitkosten moet betalen terwijl Ziggo al het Vodafone netwerk gebruikt.
Volgens mij moet je aansluitkosten ook lezen als administratiekosten. Omzetten contract e.d. Ze kunnen het ook niet benoemen en gewoon in de maandprijs verekenen, maar als klant willen we transparantie.
Vroeger was dit gewoon altijd gratis. In de tijd dat ik bij Vodafone werkte heb ik nog nooit aansluitkosten gerekend. Het ligt niet aan Vodafone, maar waarschijnlijk iets dat te maken heeft met het construct dat van bovenaf (overheid) opgelegd is, dat ze dit moeten rekenen. Overstap van Ziggo naar Vodafone zou waarschijnlijk ook een concurrentievoordeel voor gelden (bij T-Mobile en KPN moet je het wel betalen, maar bij Vodafone niet --> oneerlijke concurrentie) en zou dus waarschijnlijk aangepakt worden.
Nee hoor, bijv. Vodafone F&F kent geen aansluitkosten, dus het kan wel.
Ja, maar dat is Friends and Family, dus dat is gericht op een select groepje niet de directe concurrentie met andere providers.
Daar zit ik ook mee, dat het raar is dat ik als vaste klant van Ziggo geen voordeel krijg en dat alleen kan krijgen als ik overstap. Daarnaast blijkt de controle van de postcode/huisnummer combi niet te werken.
Wacht dus maar even af wat het aanbod gaat worden.
Ik had wel interesse in de overstap, heb nu een ziggo 3 in een en een ziggo mobiel sim only (voldoende 4G), maar er komt wel ¤25 aansluitkosten bij.
kijk een bij belsimpel.nl ik ben ook net overgestapt zonder aansluitkosten!

[Reactie gewijzigd door mapa2011 op 8 mei 2017 14:57]

Ik weet bijna zeker dat als je daar even voor belt of de webcare aanspreekt dat ze die 25 euro wel laten vervallen ;)
Ik weet het wel helemaal zeker :)
Ik heb vanmiddag Ziggo gebeld en uitgelegd dat ik naar Vodafone wil overstappen maar niet met die ¤25. Je kunt ter plekke overstappen en alles wordt geregeld en die ¤25 wordt bij Ziggo in mindering gebracht.
Dat klopt, maar als je een abonnement van ¤9 of ¤10 hebt is dat toch veel.
Het zijn onzinkosten aansluitkosten voor wat, is er ooit wel eens gezegd waarvoor je dat bedrag betaald ?
Want een simkaart bezorgen, en het salaris van het nummerbehoud team enzovoort kost allemaal niets?
Daarvoor wordt je dan voor x jaar maanden klant.
Die kosten moeten gewoon standaard in je abbo verwerkt zitten.
Je betaald toch ook niet iedere maand administratiekosten omdat je een rekening krijgt.
Indien je dan langer klant blijft dan het oorspronkelijke contract loopt betaal je dus elke maand die "verstopte" administratiekosten door. Dus tenzij je blijft switchen is een eenmalig bedrag gunstiger lijkt mij?

Links of rechtsom betaal je uiteindelijk toch altijd zelf de kosten..

Dat staat dan even lost van de hoogte en/of dat men inderdaad deze kosten maakt.

[Reactie gewijzigd door Thalaron op 8 mei 2017 20:03]

Als je -zoals ik- 9 euro per maand betaald voor je abonnement is 25 euro dus bijna een kwartaal aan abonnementskosten extra.
En ongeacht of dat het éénmalig is, is 25 euro wel een significant bedrag wat totaal niet in verhouding staat tot de kosten die Vodafone of Ziggo maakt. Voor 25 euro haal ik ook 3-4 dagen voedsel in huis voor mijn gezin.
Ik ben altijd zeer tevreden geweest over Ziggo. Onlangs nog een leuk aanbod gehad om nog een jaartje te blijven. Mijn partner zit bij Vodafone en daardoor ontvangen we nu een aantal extra's. Het enige echt bruikbare is voor hem de dubbele data. On Demand van Ziggo is niet spectaculair, de 5 euro korting geld bij nieuwe aansluitingen en een virusscanner is vrijwel niet nodig voor Macs.

Toch leuk dat het voordeel brengt. Persoonlijk blijf ik bij KPN, ik vind het Vodafone netwerk totaal ruk. Dat is ook wat ik uit mijn directe klantenkring hoor, echter zullen er altijd andere meningen zijn en mensen bij zweren.

Of ze met deze combinatie's KPN en KPN Compleet aan kunnen is nog maar de vraag. T-Mobile heeft inmiddels ook zowel mobiel en vast en zou ook nog wat kunnen bieden, heb over die combinaties nog weinig gehoord.
een virusscanner is vrijwel niet nodig voor Macs.
Oneens, Macs worden steeds vaker getarget door virussen/hackers
nieuws: Hackers verspreiden besmette versie Mac-app Handbrake via mirrorserver
^
Dit was vandaag nog

[Reactie gewijzigd door siebrenkraak op 8 mei 2017 11:30]

Dat dit het nieuws haalt zegt eigenlijk al genoeg ;)
Ach, ook op Windows zit (vooral corporate) beveiligingssoftware mij eigenlijk meer in de weg dan dat het extra veiligheid biedt. Voor mijn gevoel op jaarbasis:
0,2 keer effectief beschermd
0,1 serieuze bedreigingen niet opgemerkt
10 valse meldingen
20 uur productiviteitsverlies door verminderde systeemperformance
Inmiddels toch geïnstalleerd. Bedankt!
ik vind het Vodafone netwerk totaal ruk. Dat is ook wat ik uit mijn directe klantenkring hoor, echter zullen er altijd andere meningen zijn en mensen bij zweren.
Ik vond het KPN netwerk juist totaal ruk :p Als ik zie hoeveel mensen problemen hebben met KPN bij ons in de buurt, ben ik juist blij dat ik Vodafone heb!

En ik ben blij dat ik nu ook eindelijk eens gebruik kan maken van een "compleet" pakket voordeel... (geen enkele andere provider biedt mij dat aan)
ik vind het Vodafone netwerk totaal ruk. Dat is ook wat ik uit mijn directe klantenkring hoor, echter zullen er altijd andere meningen zijn en mensen bij zweren.

Ik vond het KPN netwerk juist totaal ruk :p Als ik zie hoeveel mensen problemen hebben met KPN bij ons in de buurt, ben ik juist blij dat ik Vodafone heb!
En ik riep dat jaren over T-mobile. Geen enkele provider heeft een gatenvrije dekking. De gaten zitten echter voor de verschillende providers op verschillende lokaties omdat dit afhankelijk is geweest van hoe moeilijk gemeentes deden over het plaatsten van antennes. Daarnaast zij bepaalde regio's bij alle providers probleemgebieden. Dit speelt vooral op en rond de Veluwe (waar er ook mensen wonen) en in grensgebieden, maar ook bv in grote delen van Zeeland.
En ik ben blij dat ik nu ook eindelijk eens gebruik kan maken van een "compleet" pakket voordeel... (geen enkele andere provider biedt mij dat aan)
Ik wil dat nu juist bewust niet. Als er één storing is, dan ligt gelijk alles er uit.

Verder meld het artikel:
De mobiele tak verloor meer dan 50.000 klanten. Dat kwam louter door prepaid, want het aantal mensen met een abonnement nam juist toe.
Is dat niet juist te verwachten, Vodafone-dochter HollandsNieuwe is vorig jaar gestopt met prepaid. Die mensen moeten natuurlijk ergens heen. Nu weet ik niet hoe ze dat geregeld hebben met bestaande prepaid-klanten, maar als die hun tegoed gewoon opmaakten, dan ben je zo al een paar maanden verder en de website bied nog steeds opwaardeermogelijkheden aan.
Bestaat er uberhuapt goed bronmateriaal? Hoor zoveel verschillende dingen.

Nu Ziggo thuis + Ziggo Sim Only, maar neig me te orienteren op een volgende telefoon + abbo. Vodafone en KPN zie ik doorgaans als serieuze opties.
Tele 2 is zo scherp, dat komt altijd in de categorie 'te mooi om waar te zijn' en hoor zelden mensen positief over Tele 2.
Telfort = jeugdtrauma's. T-Mobile, is dat nog wat?

Vind knap lastig een keuze te maken.
De keuze is lastig en het is afhankelijk van waar je zit.

Collega's van mij zitten bij Tele2 voor telefoon en zijn enthousiast (en hebben geen problemen). Mijn buurman heeft tele2 voor internet en tv en is ook tevreden.

Ik heb zelf ervaring met vodafone en het bereik is echt om te huilen (omgeving Haarlem, Haarlemmermeer en Amsterdam). 6 personen in mijn omgeving zijn overgestapt naar T-mobile, want dat is daar prima, trouwens ook op de veluwe en overijssel.

En persoonlijk ben ik blij bij Ziggo weg te zijn, maar dat is off-topic.
Bestaat er uberhuapt goed bronmateriaal? Hoor zoveel verschillende dingen.
Als je bedoeld dat je op een kaart precies kunt zien waar die gaten zitten? Volgens mij niet. In een zijstraat van waar mijn ouders wonen is aan beide zijden van die zijstraat een parkeerstrook. Aan de ene kant had ik destijds bij Orange/T-mobile maximaal signaal, aan de andere kant geen signaal, het verschil: 8 meter. Bij mijn ouders voor de deur geen signaal, boven soms wel, soms niet, en in de achtertuin weer wel. Geen een kaart is zo gedetaïlleerd dat dergelijke verschillen zichtbaar zijn. Hun kaartje gaf aan dat er overal dekking was.

Ook op bepaalde autowegen was er op simmige stukken wel geen dekking rijd je 100km/h dan heb je 2 minuten dekking van T-mobile en daarna 2 minuten lang van BASE en dan weer 2 minuten van T-mobile en dan 2 minuten lan van Base. Alweer was het kaartje egaal roze (=goede dekking ook binnenshuis) terwijl er geen huizen staan en als je een melding doet ze vragen naar de postcode ter plaatse. De eerste autoweg of autosnelweg met postcode moet ik echter nog tegen komen.

Ook bij KPN kom ik plaatsen tegen waar er binnen (bv in de kas), maar soms ook buiten geen signaal is terwijl het kaartje overal even groen is. Iedereen in de streek is het er echter wel over eens dat KPN de beste dekking heeft.

Alleen Tele2 en Vodafone geven op hun kaartjes aan nog behoorlijke gaten te hebben. Voor die twee zal dat zeker kloppen.
Nu Ziggo thuis + Ziggo Sim Only, maar neig me te orienteren op een volgende telefoon + abbo. Vodafone en KPN zie ik doorgaans als serieuze opties.
Vodafone heeft meer gaten maar waar er geen gat is, is hun internet meestal sneller, zo leidt ik het in ieder geval af uit wat ik hier op Tweakers lees, aangevuld met persoonlijke ervaringen van vrienden en kennissen. 4G scheelt wel behoorlijk met 3G, ook qua dekking.
Tele 2 is zo scherp, dat komt altijd in de categorie 'te mooi om waar te zijn' en hoor zelden mensen positief over Tele 2.
Geen ervaring mee, maar omdat ze geen volledig dekkend net hebben moeten ze concurreren op prijs. Hun abonnees kunnen dan wel gebruik maken van het T-mobile-netwerk (waar er geen Tele2-4Gmasten zijn) maar dat stond altijd bekend als de grootste gaten hebbende voordat Tele2 begon.
Nu moet dat wel verbeterd zijn nu ze ook onder de 1800Mhz frequenties hebben, maar met de trauma's die ik van ze heb gekregen blijf ik er weg van.
Telfort = jeugdtrauma's. T-Mobile, is dat nog wat?
Telfort, daar zijn velen, naar ik begrepen heb, tevreden over. Als het werkt, dan werkt het goed, maar als je problemen hebt dan hoef je er niet op te rekenen dat het snel opgelost wordt. Zelfs dat het opgelost wordt is niet altijd zeker.
T-mobile, volgens de berichtgeving zouden ze nu beter zijn als Vodafone en zelfs KPN. Als ze inderdaad alle 1800mhz-masten hebben aangevuld met 900mhz en 800mhz 4G-antennes dan moet het inderdaad sterk verbeterd zijn. Gezien ze na de overname van Orange vrijwel alle Orange-masten weghaalden en dus de dekking daarna voor mij behoorlijk slechter werd, vrees ik dat er ondanks dit nog steeds gaten zijn.

Ik baal er nog steeds van dat ik met een sim van een MVNO op het KPN-netwerk (Lebara/Delight mobile) of van KPN/Hi/Telfort geen verbinding kan maken met een Vodafone of T-mobile-mast als het signaal van de KPN-antennes te slecht is. En omgekeerd natuurlijk ook, met Vodafone/Hollandsnieuwe kun je niet connecteren met een kpn-mast.

Als ik in het buitenland ben kan ik wel met alle beschikbare providers verbinden.
Ik speel daarom al jaren met de gedachte om gewoon een Belgische sim te nemen voor thuisgebruik.
Vind knap lastig een keuze te maken.
Ik heb pasgeleden de overstap gemaakt naar Hollandsnieuwe. Ik merk echter dat ik met de Acer Z630 (Mediatek soc) zowel thuis als op mijn werk maar 1 resp. 2 blokjes (van 4) signaal zie (Lebara wel 4 blokjes). Met de Wileyfox 2X (Snapdragon 430) had ik wel steeds vol signaal met Hollandsnieuwe.

Een en ander hangt dus af van provider en van de telefoon/soc.

[Reactie gewijzigd door BeosBeing op 8 mei 2017 13:48]

Ik ben blij dat ik van Tele2 af ben. De verbinding was niet slecht hoor, maar hun financiële afdeling was echt amateuristisch. Ze zijn ongeveer 1 1/2 geleden overgegaan op een nieuw systeem. Na een verandering van bankrekening werd de automatische incasso niet meer gedaan van 1 van onze 3 abonnementen. Bleek dat ze het als doorlopende incasso hebben opgegeven, maar bij een nieuwe bankrekening moet je altijd de eerste betaling als eerste incasso opgeven. Maandenlang uitgelegd wat ze moesten doen, maar ze willen gewoon niet luisteren. Daardoor moest ik altijd wachten op de herinnering per post, maar op een gegeven moment kreeg ik de post ook niet binnen. Voor de automatisch incasso kreeg ik al reden dat het aan de bank lag. De bank lachte me nog net niet uit toen ik ging bellen. Voor de niet aangekomen brieven werd doodleuk gezegd dat ik het moest regelen met PostNL zelf. Ben blij dat ik weg ben van Tele2. Zeg Nee, tegen Tele2!
De kans dat zowel mobiel als kabel eruit liggen, is redelijk klein. Ik zou inderdaad geen abonnement bij bijv. Telfort (of was het nou Tele2?) nemen, want die bieden bij ons alleen maar mobiel aan.

Ik bedoel met "compleet" meer het feit dat je op 1 abonnement zowel mobiel als internet als tv (ja, wij kijken nog tv :p) kunt krijgen. Nu had Ziggo al wel zoiets, maar dat is nog heel lang max 3G gebleven met mobiel (pas in 2015 is het naar 4G gegaan en toen had ik net mijn abonnement bij Vodafone verlengd).
De kans dat zowel mobiel als kabel eruit liggen, is redelijk klein.
Klopt, maar problemen kunnen ook administratief van aard zijn. Men heeft je betaling niet verwerkt, maakt een fout bij de facturatie, incasseert teveel (komma verkeert), verwerkt je verhuizing niet, incasso is niet gelukt (Je had even geen saldo , Vodafone blokkeert sneller als de anderen).

Dan heb je ineens geen TV, geen vaste telefonie, geen internet en geen mobiel meer. Dat betekent dus ook dat je eventuele betalingen niet meer kunt doen via internetbankieren. Nou kun je bij sommige banken daarvoor op hun kantoor terecht, maar zeker niet bij allemaal. Als je dan ook geen kantoorbaan hebt, dus op het werk geen internet (en er zijn genoeg bedrijven waar ook de kantoormensen wel e-mail maar geen vrij internet hebben) dan zul je vrienden lastig moeten gaan vallen of zo.
Ik zou inderdaad geen abonnement bij bijv. Telfort (of was het nou Tele2?) nemen, want die bieden bij ons alleen maar mobiel aan.
Vrijwel overal zijn wel vaste telefoonaansluitingen en dan is adsl, vsdl of en andere dsl-variant wel mogelijk. Het aantal adressen waar geen coax-aansluiting is, lijkt mij groter. Immers destijds was dat bedoeld voor kabel-tv en daar is op een bedrijventerrein meestal geen behoefte aan.
Ik bedoel met "compleet" meer het feit dat je op 1 abonnement zowel mobiel als internet als tv (ja, wij kijken nog tv :p) kunt krijgen.
Mobiel, internet en tv op één abonnement.
Ik vind in dat opzicht vaste telefonie net zo belangrijk. Mobiel bellen naar landen buiten de Europese Economische Ruimte en de USA is meestal zo duur dat je daar liever een alternatief voor ziet. VoIP, Skype en dergelijke zijn ook niet altijd een alternatief want niet overal heeft men (vast) internet.

Ook vind ik TV minder belangrijk. Als het moet kun je dat missen*, maar als je iets moet regelen gaat dat meestal via de telefoon of via internet.
* Geen tv kan vervelend zijn maar zelf kijken we steeds minder tv. Vermaken lukt ook wel met een muziekje (CD, LP, mp3-tje, streaming), youtube, een boek enzovoorts.

Vast internet en vaste telefonie zijn voor mij de basis en mobiel is de de variant voor onderweg en als backup.
Nu had Ziggo al wel zoiets, maar dat is nog heel lang max 3G gebleven met mobiel (pas in 2015 is het naar 4G gegaan en toen had ik net mijn abonnement bij Vodafone verlengd).
Tja voor kabel-tv-providers is mobiele telefonie natuurlijk niet hun hoofdactiviteit. Delta bied ook wel mobiele telefonie aan maar die praten ook niet over 4G.

KPN is natuurlijk een bijzonder geval omdat die al heel lang zowel de vaste als de mobiele telefonie (ATF-1 sinds 1980, toen was het nog een staatsbedrijf) doen. Op de vaste lijn is xDSL al jaren meer dan een bijzaak, zeker nu KPN zelf ook internetbellen aanbied. De combinatie, eerst met digitenne en nu met internet-TV is veel minder voor de hand liggend.
Vrijwel overal zijn wel vaste telefoonaansluitingen en dan is adsl, vsdl of en andere dsl-variant wel mogelijk.
Ja, ik kan een vaste DSL verbinding krijgen, maar alleen via KPN en niet eens in de buurt van breedband (volgens de doelstellingen van Europa voor 2020). En zoals ik al zei: wij kijken nog steeds gewoon TV, niet alles wat wij veel kijken is te zien via Netflix (denk met name aan de Discoveries en NGC's)
Juist vaste telefonie vind ik niet belangrijk, als ik buiten de landsgrenzen bel (regelmatig met een moeder in Hongarije en een schoonmoeder in Spanje) gaat dat altijd via Skype. Ik heb zelfs een bloedhekel aan bellen...

En die administratieve fouten: ik voorzie niet dat we gaan verhuizen binnen nu en de komende 20 jaar, en als ik mijn internet rekening kan betalen, zal dat wel het minst van m'n zorgen zijn, denk ik... Ik zit al 18 jaar bij Vodafone en 17 jaar bij Ziggo (wat vliegt die tijd, ik kan me nog herinneren dat we onze nummers bij vodafone kozen!) en heb nog nooit problemen hier mee gehad. Zeg nooit nooit natuurlijk, ongelukjes kunnen voorkomen.

Maar, ik heb er natuurlijk 0,0 ervaring mee. Ziggo is verplicht als ik TV wil, en Ziggo is verplicht als ik meer dan 2Mbit/s internet wil. En Ziggo maakte al gebruik van het Vodafone netwerk voor mobiel. Voor mij zou er dus weinig veranderen als ik naar een compleet abonnement zou gaan. Of ik zou moeten overstappen naar een andere provider, maar door de verdubbeling in data is alles duurder dan wat ik nu heb...
Ja, ik kan een vaste DSL verbinding krijgen, maar alleen via KPN en niet eens in de buurt van breedband (volgens de doelstellingen van Europa voor 2020).
Kpn-verbinding is op veel plaatsen niet geweldig voor xDSL maar nog altijd beter als via de coax als er uberhaupt geen coax ligt, en dat laatste is volgens mij op veel meer plaatsen.

Waar het mij echter voornamelijk om ging is dat ik geen alles-in-een wil omdat men daar ook wel eens fouten maakt. Bij ons is het dan nog zo dat water en elektriciteit ook bij die provider zit. Water, elektriciteit, internet en TV bij één partij is ook al quad-play natuurlijk en je waterleverancier en netbeheerder kun je niet kiezen.

Het verschil tussen kabel en xDSL is echter zo groot dat je daar eigenlijk moeilijk om heen kan.
En zoals ik al zei: wij kijken nog steeds gewoon TV, niet alles wat wij veel kijken is te zien via Netflix (denk met name aan de Discoveries en NGC's)
Ik heb geen netflix. Discovery is zojuist uit het assortiment gehaald. RTL's, Net5/SBS6/Veronica kijk ik steeds minder naar.
Juist vaste telefonie vind ik niet belangrijk, als ik buiten de landsgrenzen bel (regelmatig met een moeder in Hongarije en een schoonmoeder in Spanje) gaat dat altijd via Skype. Ik heb zelfs een bloedhekel aan bellen...
Hongarije en Spanje behoren tot de EU, dus als je moet bellen is dat ook mobiel nog betaalbaar. (voor ons komt dat op ¤4,-/min) Ook is er daar in de meeste gebieden wel fatsoenlijk internet verkrijgbaar, ook al is het niet zo snel als hier (512kB is voor daar vaak al voldoende, uiteraard niet met onze datahonger)

Waar wij naartoe bellen, is vast internet alleen beschikbaar via internet-cafe's. In banken en andere kantoren heeft men wel fax en vaste telefoonlijn maar de rest van de bevolking heeft het niet en dus ook geen vast internet. Een mobiel telefoonabonnement met internet kost ongeveer een gemiddeld maandsalaris. De meesten hebben dus alleen een prepaid mobieltje.

Nokia laders waren tot voor kort een gewild item vanwege de kwaliteit. Het meest verkochte merk telefoon is Cherry Mobile. Al het andere is al snel te duur.

Een paar dorpen verderop hebben ze wel een wifi-mast. Dat dorp ligt dan ook al wat langer aan de verharde weg.

Contact gaat dus voornamelijk met de telefoon. Ik schrik dus niet meer van een 2-maandelijkse telefoonrekening van ¤200-¤250 en hij is in het verleden wel eens ¤567 of ¤678 geweest. En ja, dan wordt er gebeld met de vaste lijn en een goedkopere 0900-dienst

Skype, ik zou willen dat het kon, maar het bestaat daar gewoon niet. Een enkeling heeft inderdaad wel een mobiel en Messenger, maar Whatsapp kunnen ze niet eens installeren.
En die administratieve fouten: ik voorzie niet dat we gaan verhuizen binnen nu en de komende 20 jaar, en als ik mijn internet rekening kan betalen, zal dat wel het minst van m'n zorgen zijn, denk ik... Ik zit al 18 jaar bij Vodafone en 17 jaar bij Ziggo (wat vliegt die tijd, ik kan me nog herinneren dat we onze nummers bij vodafone kozen!) en heb nog nooit problemen hier mee gehad. Zeg nooit nooit natuurlijk, ongelukjes kunnen voorkomen.
Ik kende destijds iemand wiens zakelijke abonnement herhaaldelijk door Libertel werd afgesloten ondanks dat de rekening gewoon betaald was. Ook daarna iemand anders meegemaakt wiens zakelijke abonnement (ook ander bedrijf) plots werd afgesloten.

Ook kun je in conflict komen omwille van een foute factuur. Het is in Nederland ook al een paar keer voorgekomen dat bij een grote incassopdracht men de comma verkeerd had gezet en men bij duizenden klanten het 10-voudige bedrag had geïncasseerd.
Dat leverde voor de gedupeerden behoorlijke problemen op. Hoe meer diensten je bundelt, hoe hoger het correcte factuurbedrag en dus hoe groter de kans dat met een dergelijke fout je in de betalingsproblemen komt (of ook dat de incasso mislukt als je het niet zo breed hebt, daar had ik een paar jaar geleden wel eens problemen mee)
Maar, ik heb er natuurlijk 0,0 ervaring mee. Ziggo is verplicht als ik TV wil,
Er bestaan ook schotel (Canal Digital) en Digitenne, maar ik snap dat dit lastig is. Welke bandbreedte je nodig hebt voor tv over xDSL weet ik niet, maar het is natuurlijk altijd na te vragen bij KPN en andere aanbieders.
en Ziggo is verplicht als ik meer dan 2Mbit/s internet wil.
Dat is wel weinig ja. Het is ook de reden dat ik bij de kabelaar zit, al zie ik dus geen meerwaarde in die verplichte TV erbij.
En Ziggo maakte al gebruik van het Vodafone netwerk voor mobiel. Voor mij zou er dus weinig veranderen als ik naar een compleet abonnement zou gaan.
Dan verandert er dus weinig, behalve dat je één wat hogere factuur krijgt ipv twee wat lagere en dus dat bij storingen of administratieve fouten de problemen die je krijgt groter zijn.
Daarnaast, zul je, als het net is zoals bij de andere triple- en quad-play-abonnementen, je wel ¤5,- in de maand besparen.
Of ik zou moeten overstappen naar een andere provider, maar door de verdubbeling in data is alles duurder dan wat ik nu heb.
Op mijn vaste aansluiting heb ik geen datalimiet.
Met een datalimiet op mijn mobiel heb ik geen problemen, ik heb het tot voor kort altijd met WIFI gedaan en ook nu staat de databundel meestal uit (ik had minder dan 20% verbruikt de eerste maand).

[Reactie gewijzigd door BeosBeing op 8 mei 2017 15:55]

En zoals ik al zei: wij kijken nog steeds gewoon TV, niet alles wat wij veel kijken is te zien via Netflix (denk met name aan de Discoveries en NGC's)
Wees voorzichtig met die TV. Als je weet wat dat met je doet, al zal dat bij NGC en Discovery nog wel meevallen.
Over dat laatste:
Dat verbaast mij juist. Ik ben, samen met veel anderen, afgelopen maart overgestapt naar T-mobile vanwege een leuke aanbieding, die zij voor huidige Vodafone abonnees op hadden gezet.
Dat, ondanks dat ik in het verleden juist zeer slecht bereik had met T-mobile en met Vodafone juist overal goed bereik had.
Wat verbaast je? Dat Hollandsnieuwe nog steeds opwaardeermogelijkheden bied? (ook voor bestaande houders van prepaid-sims of alleen voor abonnementhouders om extra tegoed te kopen, daar ben ik nog niet uit)

Nu ging ik er van uit dat die Hollandsnieuwe-prepaids bij de Vodafone-prepaids werden opgeteld maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Het verschil tussen Vodafone en Hollandsnieuwe zit hem natuurlijk vooral in de prijzen en de voorwaarden, en dat was ook bij de prepaid het geval. Waarschijnlijk sloten de prijzen en voorwaarden van T-mobile beter aan bij die van de Hollandsnieuwe-prepaid als de voorwaarden van Vodafone.

Of bedoel je dat ik dat juist van T-mobile riep. Ja ik ben echter al een tijdje weg bij T-mobile, 3G heb ik daar nooit gehad. Zoals ik hierboven al noem is het met de 4G-veiling en het daarbij krijgen van fequentienlokken in het 900MHz en 800MHz-bereik mogelijk wel verbeterd. Ik ben echter huiverig dat men op die plaatsen waar er nog echt gaten zaten, dat men daar geen nieuwe masten zal neergezet hebben en dan kan de dekking daar nog steeds minder zijn terwijl die bij de andere twee daar wel al goed was en bij het inhangen van 800MHz ook verbeteren zal.
Ik bedoelde het volgende stukje:

"Verder meld het artikel:
De mobiele tak verloor meer dan 50.000 klanten. Dat kwam louter door prepaid, want het aantal mensen met een abonnement nam juist toe.
Is dat niet juist te verwachten, Vodafone-dochter HollandsNieuwe is vorig jaar gestopt met prepaid. Die mensen moeten natuurlijk ergens heen. Nu weet ik niet hoe ze dat geregeld hebben met bestaande prepaid-klanten, maar als die hun tegoed gewoon opmaakten, dan ben je zo al een paar maanden verder en de website bied nog steeds opwaardeermogelijkheden aan "


Over T-mobile: Lang geleden heel even op hun netwerk gezeten, via Tele2 omdat ze toen overstapten van het Vodafone naar het T Mobile netwerk. Laten we het erop houden dat Tele2 daardoor heel wat klanten in Noord-oost Groningen is kwijt geraakt toendertijd..
Ik bedoelde het volgende stukje:

"Verder meld het artikel:
De mobiele tak verloor meer dan 50.000 klanten. Dat kwam louter door prepaid, want het aantal mensen met een abonnement nam juist toe.
Is dat niet juist te verwachten, Vodafone-dochter HollandsNieuwe is vorig jaar gestopt met prepaid. Die mensen moeten natuurlijk ergens heen. Nu weet ik niet hoe ze dat geregeld hebben met bestaande prepaid-klanten, maar als die hun tegoed gewoon opmaakten, dan ben je zo al een paar maanden verder en de website bied nog steeds opwaardeermogelijkheden aan "
Ja. Die mensen moesten dus weg bij Hollandsnieuwe (want een abonnement wilden ze niet, anders hadden ze geen prepaid genomen) Nou is dat 29 April afgekondigd, en er zullen vanaf dan ook wel geen nieuwe pre-paid sims meer de deur uit gegaan zijn, voordat die mensen echt allemaal zijn overgestapt ben je zo een paar maanden verder. Hoelang die mensen daarna nog konden opwaarderen weet ik niet (ik geef aan dat de website nog steeds een opwaardeermogelijkheid bied) maar het is niet vreemd dat die mensen dus pas de afgelopen maanden pas effectief zijn weggegaan en dat daardoor de hele mobiele tak die 50.000 klanten verloor. over hoeveel maanden het dan gaat wordt niet opgegeven.

Ik heb net even het gelinkte verslag er op nageslagen. De mobiele tak heeft 164800 prepaid klanten verloren en 11.300 postpaid klanten bij gekregen, per saldo dus 153.500 minder ten opzichte van maart 2016. Desondanks hebben ze dus nog steeds meer dan een miljoen prepaid-klanten.
Over T-mobile: Lang geleden heel even op hun netwerk gezeten, via Tele2 omdat ze toen overstapten van het Vodafone naar het T Mobile netwerk. Laten we het erop houden dat Tele2 daardoor heel wat klanten in Noord-oost Groningen is kwijt geraakt toendertijd..
Ja daar kan ik me iets bij voorstellen. Ik overwoog toen ook een overstap naar Tele2 maar omwille van hun overstap daarvan afgezien.

[Reactie gewijzigd door BeosBeing op 8 mei 2017 15:11]

kpn heeft een inferieur netwerk, ja ze hebben inderdaad in een paar procent van de huishoudens een glasvezel aansluiting (voornamelijk overgenomen van regfiber). maar een veel groter deel van het aantal mensen in nederland heeft problemen met hun dsl aansluiting (slecht koper, te ver van de centrale, of een ander excuus) waardoor ze die triple-pay diensten niet, (of nauwelijks) leverbaar en/of bruikbaar zijn.

tmobile heeft dan weer geen eigen netwerk en is dus afhankelijk van de diensten van kpn (glas en dsl). daar hoef je dus zowiso niets inovatiefs van te verwachten, tenzij van plan zijn om hun eigen regfiber avontuur te starten en zo hun fiber diensten uit te breiden
Zover ik weet heeft KPN zelf niet een eigen glasvezel netwerk.(die huren ze van reggefiber). Alleen hebben ze wel overal hun eigen apparatuur staan in de pops. En deze verhuren aan bv t-mobile en online.nl. Tweak bv heeft in bepaalde gebieden hun eigen apparatuur staan. En daar zie wel degelijk innovatie. Zoals een 10gbps "test gebied" en 1gbps voor 1 euro p/m. En ze sluiten/blokkeren niet alles wat wel eens handig kon zijn.

Alleen heeft KPN wel weer een meerderheid belang in reggefiber. Dus indirect van KPN

[Reactie gewijzigd door loki504 op 8 mei 2017 14:43]

Je krijgt ook een extra zender pakket. De keuze is vrij, van voetbal en formule 1 naar Turkse zenders. Het lijkt me sterk dat er niks tussen zit wat je leuk vind.
Die vrije keuze valt wat tegen.
Ik heb keuze uit de volgende opties:
- Ziggo Movies en Series L(met o.a. het beste van HBO)
- Ziggo Sport totaal: Zes premium sportkanalen (Formule1 zit in het standaard pakket)
- ZIggo Kids: vijf zenders voor elke leeftijd.

Ik gebruik mijn tv abonnement alleen nog voor Formule1 voor de rest staat de decoder stof the happen.
Als je F1 liefhebber bent kan je wel de vrije trainingen nu live zijn, dat maakt Ziggo Sport totaal keuze dan de moeite waard. :)
:) was voor mij ook de meest logische keuze.
Heb gratis een maand XL geprobeerd maar ik werd er niet koud of warm van. Betrap me steeds meer op dat ik bijna een hele avond van het ene naar het andere kanaal zap en eigenlijk dan nog steeds niet ietz zie wat echt boeit.
Met de Sport totaal is er vaak Golf of NAscar of extra voetbalwedstrijden die je in je basis niet hebt. En dat soms wel relaxed om naar te kijken.
Beter als de vele spelshows, herhalingen van nl series of andere series die je al tig keer hebt gekeken.

Anyway Ziggo Sport totaal is wel waardevol incl de data verdubbeling.
Ik klaag niet.. vind het best zo
Zo bijzonder zijn die pakketten niet:

- Fox Sports
- Kids Pakket
- Movies en Series L

Als je van sport houdt dan scheelt het je zeker een leuk bedrag, als je kinderen hebt ook. Maar het Movies en Series L-pakket stelt niets voor. ;)
Muah, staan aardig wat HBO series op. Ik ben vorige week maar eens aan GOT begonnen via dit pakket :)
Dat wist ik niet. Hebben laatst wel The Bridge S03 gevonden daar. Misschien ben ik te voorbarig, haha. :)
Als je Movies en Series XL al hebt, vallen er al twee af. Voor ons was de keuze:

- Fox Sports
Huh, je kunt alleen kiezen uit Fox sports, Kids pakket of Movies en Series L.
Das natuurlijk inderdaad voor iedereen weer persoonlijk anders en heeft ook vaak met de regio te maken. Zelf heb ik zowel Ziggo (Zakelijk) als een Vodafone (Zakelijk) abonnement (ook voor thuis) en dat bevalt tot nu toe perfect, zowel qua bereik als voorwaarden.

De Mac versie van Safe online gebruik ik inmiddels wel, omdat er steeds meer Mac gerelateerde spyware/virussen beschikbaar komen en omdat ik vaak bestanden uitwissel met Windows computers, en daar wil ik dan ook op de Mac een melding van krijgen als er al iets mis is met een bestand dat bijv op een USB stickje staat.

De voordelen zijn mooi, ben benieuwd wanneer men ook de stap naar Docsis 3.1 bij Ziggo gaat maken om eindelijk wat hogere upload snelheden te krijgen, want dat is nu echt een gemis, vooral in 2017 waarbij we steeds meer 'uploaden' naar de cloud.
> Onlangs nog een leuk aanbod gehad om nog een jaartje te blijven.
Uit interesse hebben ze contact met jou gezocht voor een aanbod? Of heb je zelf iets gedaan?

Laatste keer dat ik een aanbod had was toen ik hun belde met de vraag dat ik ook graag zo'n iPad had, waarop ze uitlegden dat het alleen voor nieuwe klanten was.
Dus heb ik gevraagd of als ik na een jaar terug kom ik dan ook die iPad krijg - en wat ik dan moet opzeggen ( alleen internet, of het hele pakket )... Daarna hebben ze een leuke aanbieding gedaan (50% op internet voor 6 maanden + nieuw kastje).
Ik belde hen voor zowel mij als voor mijn moeder. Gewoon de opzeggingenlijn. En zo doe ik het al drie jaar of langer. Ze zien klanten niet graag vertrekken naar KPN.

De vraag was ook of ik een aanbod van een andere aanbieder had gehad. Ik denk als ik nee had gezegd dat het een ander script werd. :P
de 5 euro korting geld bij nieuwe aansluitingen
Natuurlijk alleen bij nieuwe aansluitingen. De kosten voor de nieuwe aansluitingen zijn sinds die aanbieding namelijk ook met minimaal 5 euro gestegen :P
Ja, dat zei ik ook al tegen mijn partner. Het budget is anders: korting minder en voordeel gestegen. Zo blijft het feitelijk hetzelfde. :)
Ik ben altijd verbaasd dat mensen het Vodafone netwerk zo slecht vinden, ik heb eigenlijk altijd bereik en bijna overal 4G.
Maar misschien dat er regio's zijn die dit minder hebben?

Die aanbiedingen om nog een jaar te blijven, is dat puur omdat je de klantenservice belt?
Ik vind het zo wisselvallig met de klantenservice. Ik heb het gevoel dat het altijd een kwestie is wie je aan de lijn krijgt en of ze de moeite willen nemen om je een aanbieding te geven.
Gewoon bellen en zeggen: ik heb hier een aanbieding van de concurrent voor me van de NLE(nederlandse Enenergie maatschappij) waar ik hetzelfde internet heb voor de helf van de prijs. Dan zeg je ja ik ben al lang klant en begin nu wel te twijfelen, ik vroeg me af wat jullie konden doen voor mij. Zo heb ik 6 maanden voor 30 euro gekregen ipv 45 euro.
Inderdaad: gebeld en aangeven dat KPN een aanbod heeft gedaan. Kreeg 6 maanden voor 29,95 euro, daarna 44,95 euro. Gemiddeld 37,50 euro per maand voor het basis abonnement.

Daarnaast een Sim Only van KPN met Spotify voor 20,- euro per maand met 3,5GB en 300 minuten/sms. Dan ben ik weer een jaar tevreden. :)
Ik heb dan een abonnement van onbeperkt SMS/ Bellen en 5 GB data(data wordt nog verdubbeld) voor 21 euro per maand bij Vodafone.
Heb ik ook. Onbeperkt bellen en sms'en en 5GB, wat nu dus 10 is..
Vroeger was ik het eens met THE_BASE, maar ik merk dat op steeds meer plekken Vodafone 4G heeft waar KPN blijft steken op helemaal geen bereik tot een beetje 3G.
Dat zou raar zijn, gezien KPN van alle providers juist op de meeste plekken in Nederland 4G heeft. De basisdekking, dus tot 75MBit over 800Mhz; maar 4G all the same...

Heb je toevallig een telefoontoestel dat enkel 4G-1800 of 2100 kan ontvangen ofzo?
Ik weet het niet zeker, maar als het goed is moet ik gewoon alle ondersteunde banden hebben (ZTE Axon 7, EU variant). Ik heb op diverse plekken wel gewoon 4G+.
Ik was met koningsdag even hier en had gewoon totaal geen bereik, terwijl vrienden met Vodafone 4G hadden.
Verder heb ik hier ook voornamelijk 2G terwijl Vodafone wederom 4G bied.

In de drukker bevolkte gebieden ontloopt het elkaar niet zo, en op snelwegen al helemaal niet.

Edit: overigens is het niet helemaal waar wat ik zeg, na een update had ik opeens nergens 4G+ meer. Ik heb net weer een update gehad die dit verholpen heeft. Ik heb alleen geen idee of dit iets met elkaar te maken heeft, gezien ik niet precies het verschil tussen 4G & 4G+ is.

[Reactie gewijzigd door spNk op 8 mei 2017 13:20]

4G is één "carrier", dus een signaal. 4G+ werkt met minstens 2 carriers; dat noemen we carrier aggregation. Stel 800 geeft 75MBit en 1800 geeft 150MBit; dan is de max dus 225. Als 2100 er ook nog bij komt (je toestel moet dan CAT6 ondersteunen geloof ik) kan je zelfs tot 300MBit. :)

Maar als de firmware niet lekker was, kan dat allerlei storingen geven. Stel je had geen 4G+ omdat 800 niet bereikbaar was, dan gaat je 4G bereik algeheel omlaag omdat 1800 veel slechter door muren gaat en minder afstand kan afleggen.
De locaties die ik gaf waren in een park & op een sportpark, niet echt veel muren in de buurt ;).
Maar ik zal eens kijken wat hij nu doet, ik vertrouw de dekking kaarten iig niet.
Ik heb altijd een iPhone met onbeperkt KPN data op zak een Nexus met Vodafone veel data. Gebruik ze beiden heel de dag door en reis nogal wat. Mijn ervaring is dat het netwerk van KPN een beter bereik heeft, zeker binnen en dat Vodafone het beter op piek momenten doet. Zoals gisteren in hartje Rotterdam, KPN had heel veel moeite met video's versturen, Vodafone totaal niet.

Overigens heb ik altijd beiden mee, want er zijn soms situaties (meestal niet) dat juist het Vodafone bereik goed is en dat van KPN minimaal.
Je kunt ook té dicht op een mast staan. Direct onder een mast heb je inderdaad minder bereik dan op een iets grotere afstand.
Een virusscanner is niet nodig bij MACS ? lol
Klinkt mooi, zoals altijd, maar ik heb me twijfels bij deze "mooie" samenwerking.

Fusie met UPC, prijzen Ziggo stijgen.
Overname Liberty Global , prijzen Ziggo stijgen.
Nooit problemen met Ziggo maar vanaf overname en samenvoeging veel problemen (lag, etc.)
Bellen heeft geen zin want ik heb nog NOOIT iemand met enige kunde aan de telefoon gehad van Ziggo :(

Samenvoegen/Overnames betekenen gewoon vaak dat de consument en het personeel er de dupe van zijn en de aandeelhouders/bestuur de winnaars zijn.....

Oh en ter info is de ACM er ook mee bezig.
https://www.providers.nl/...-nieuwe-marktanalyse-acm/

[Reactie gewijzigd door Redskullz op 8 mei 2017 11:37]

Wat heeft ACM nou nog te vertellen, als ze een fusie willen tegenhouden zijn ze afhankelijk van Brussel.
ACM kan nog wel restricties leggen aan wat ze mogen aanbieden, zoals dit bij KPN ook gebeurt. Denk bijvoorbeeld aan bodemmarges, blokkades op bundeling van diensten etc.

Als ik het artikel goed begrijp willen ze dus 4 in 1 onder 1 contract gaan aanbieden. Iets dat KPN niet mag doen van ACM, ze zijn verplicht om mobiel en vast onder 2 losse contracten aan te bieden om bedrijven die slechts 1 van de 2 diensten aanbieden ook concurerend te houden. Het is te hopen dat ACM snel met een plan komt om VodafoneZiggo dezelfde regulaties op te leggen.
KPN mag nu ook weer zero rating toepassen, in hoeverre kan ACM nog wat.
dat was T-mobile, en ja daarin heeft ACM helaas verloren. Dit komt door de vorm van de europese wet. De europese wetten bestaan uit directives en regulations. Veel 'wetten' zijn directives, dat betekent dat het land zelf invulling mag geven als er maar een bepaald doel gehaald wordt, waarin het doel overstegen mag worden.
De netneutraliteit was echter een regulation, waarin zowel het einddoel als de manier waarop beschreven stond, en hierin mogen geen aanvullingen gedaan worden.

Netneutraliteit is echter een aanvulling op de bredere wetgeving op gebied van eerlijke concurentie waar niet alleen telecom aan gebonden is. En daarover heeft ACM nog alles te zeggen.
Tja, zo zie je maar dat ervaringen verschillen. Ik ben uitermate content met Ziggo; niet duur, gratis sportpakket waarvoor ik eerder 15 euro per maand betaalde, HBO, dubbele hoeveelheid data, snelle/stabiele internetverbinding thuis en een kundige helpdesk.
Fusie met UPC, prijzen Ziggo stijgen.
Overname Liberty Global , prijzen Ziggo stijgen.
Dit is een en dezelfde overname geweest, UPC was van Liberty Global en heeft Ziggo overgenomen.

De prijzen zijn inderdaad gestegen (betwijfel overigens of dit niet sowieso gebeurd was). Wat ik wel merk is dat de snelheidsverhogingen spaarzamer zijn geworden, Ziggo/UPC 'concureerden' vroeger enigzins op snelheid. Tussen KPN/Ziggo is nauwelijks nog concurrentie.

Daarnaast heb je wel wat gratis sport (moet je van houden) kanalen gekregen, Ik heb trouwens liever dat de ze prijzen verlagen/snelheid verhogen dan dat ik dit soort sigaren uit eigen doos krijg (de sport licenties van Ziggo Sport moeten toch ergens betaald van worden... En veel sport kijk ik niet ervan..)
Uit mijn ervaring hebben de mensen van de Webcare, o.a. op Twitter, wel voldoende kennis.