Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 80 reacties

Sony heeft bekendgemaakt dat er voor het online spelen van No Man's Sky geen PlayStation Plus-abonnement nodig is. De console moet uiteraard wel met internet verbonden zijn om gegevens uit de database van de game te halen of daar naar weg te kunnen schrijven.

Omdat in No Man's Sky de kans zo klein is dat je online andere spelers tegenkomt, beschouwt Sony de game als een singleplayergame, blijkt uit de vermelding van de game in de PlayStation Store. Om die reden heeft Sony dan ook bepaald dat er geen abonnement op PlayStation Plus nodig om de game online te kunnen spelen, achterhaalde Game Informer. Ook in de Steam Store staat de game als singleplayer game vermeld.

Technisch gezien is No Man's Sky een online game, waarin je samen met andere spelers speelt. Het is echter vooral een game waarin je eindeloos veel sterren en planeten kunt ontdekken, met ontelbaar veel verschillende levensvormen. Alle nieuw ontdekte levensvormen worden opgeslagen in een centrale database van de game. Ontdek je een levensvorm die nog niet door een andere speler gevonden is, dan mag je daar een naam voor verzinnen. Die naam kan echter alleen aan de centrale database doorgegeven worden als de PlayStation 4 waarop de game gespeeld wordt met internet verbonden is.

Dat laatste is echter geen voorwaarde om de game te kunnen spelen. Er kan ook offline gespeeld worden, dan worden er alleen geen gegevens met de database uitgewisseld. De game wordt gemaakt door het kleine Hello Games en verschijnt op 10 augustus voor PlayStation 4. De versie voor Windows verschijnt op 12 augustus. De game verschijnt niet voor andere platformen.

No Man's Sky op de PlayStation 4

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (26)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (80)

Hoe kan dit spel zo super groot zijn en maar 5.5 gig?

[Reactie gewijzigd door zlpsycho op 26 juli 2016 12:46]

Omdat alles wat je ziet uit een wiskundige formule komt en procedureel wordt gegenereerd, hoe het universum, de zonnestelsels, de planeten en de flora en de fauna er uit ziet en hoe het zich gedraagd komen allemaal uit die ene formule.

De formule zelf is uiteindelijk 100 MB groot (ben even de bron kwijt maar dit is door Sean Murray gezegd laatst), de overige data is inderdaad zoals Orangeno zegt voornamelijk audio.

Dus de enorme grote van het spel komt niet eens uit 5,5 a 6 GB maar zelfs maar uit 100 MB

Interessante video die hier wat meer over uitlegt is: https://www.youtube.com/watch?v=h-kifCYToAU
100MB zal waarschijnlijk een verwijzing zijn naar de "core" de code, de rest is vermoedelijk art work. Een formule van 100MB zou nogal wat rekenwerk zijn localhost.
Het gebeurd in delen dus niet 100MB in 1x.

Er is 1 deel van die 100 MB dat zich bezig houdt met de generatie van het universum, dat levert vervolgens weer (64bit) seeds voor de zonnestelsels, dat vervolgens weer seeds levert voor het genereren van de planeten etc etc etc.

Elk deel van die formule is verantwoordelijk voor steeds grotere LODs (Level Of Details). Ook hier is weer een interessante presentatie door Hazel McKendrick op Nucl.ai: https://www.youtube.com/watch?v=-KHLwQ9IY-s
In een interview werd verteld dat het grootste deel van de data juist bestaat uit de geluidseffecten. De muziek wordt daarentegen ook voor een deel procedureel gegenereerd.
Is er ook sprake van enige AI bij de wezens die je kunt tegenkomen? Met andere woorden, is het simpele flora en fauna en niets meer of minder dan eye candy, of is er ook sprake van interactie met de omgeving en de bewoners? Kun je ook echt intelligent leven tegenkomen, vergelijkbaar met mensen, apen of dolfijnen? Ik weet niet of procedureel gegenereerd en AI samen gaan.
Sommige planeten hebben intelligente wezens. Maar interactie is moeilijk gezien je de taal niet kan. Deze kan je wel leren door bepaalde artefacten te bestuderen. Waarna je vervolgens woorden kan oppikken van desbetreffende beschaving. Wat heb je hier aan? Wanneer je teksten en gesprekken kan ontcijferen kan je missies uitvoeren of handeldrijven met je zojuist gemaakte alliantie. Uiteraard, interpreteer je de woorden verkeerd kan je ze ook tegen de haren in strijken waaruit een minder vriendelijk verzoek wordt gedaan om te vertrekken, of anders...

Zie onderstaande trailer van afgelopen week om een kijkje in de keuken te krijgen van de handel: https://www.youtube.com/watch?v=S_Oaf6Ol8U4
Bedankt. Voor wie ook wat van de gameplay wil zien en uitleg van de makers erbij wil horen, is zijn deze 2 filmpjes ook geschikt:

[Reactie gewijzigd door Jorgen op 26 juli 2016 14:15]

Dit gaat mij alsnog te boven. Zoveel mogelijkheden, graphics en textures in een minibestand.
Ik ken de demo-scène van jaren terug nog wel: een 64KB bestandje en je had een demo van een paar minuten met geluid en (vaak vette) graphics dat ik dacht, he past dat in slechts 64KB. Een enkel jpg plaatje was destijds al rond die grootte. }>
Ik ken de demo-scène van jaren terug nog wel:
ik ook :) deze demo-scene bestaat nog steeds... zoek maar eens op 4k demo's.

[Reactie gewijzigd door backspace219 op 26 juli 2016 16:28]

M.a.w. je prikt er na een bepaald aantal tijd doorheen en merk je dat elk systeem aspecten van elkaar weg heeft.

Na deze periode merk je al gauw dat de 'boredom' factor snel toe neemt.

Andere voorbeelden van procedurally generated systemen zijn Star Trek Online, Elite Dangerous, etc...

Voor nieuwkomers is dus dus een extreem gaaf spel, totdat ze er achter komen... Dit soort spellen zijn meestal gedoemd te falen, of hebben een hoge boredom rate, imho.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar dat is met elk spel natuurlijk zo, hoe het ook gegenereerd is. Neem even zoiets simpels als Diamond Digger (van King). Al bijna 1000 levels, maar sinds level 100 of 200 of zo, is er niks nieuws meer geïntroduceerd. Toch spelen nog dagelijks miljoenen mensen dit soort spelletjes. Een open wereld game zoals GTA heeft ook maar een beperkt aantal dingen en trucjes die het leuk maken om te spelen. Bij veel games kan je ook alleen maar spelen wat de fantasie van de bedenker je voorschotelt. Twee honderd potjes FIFA of 20 seizoenen Football Manager en je hebt het ook wel gezien natuurlijk (in elk geval qua situaties en mogelijkheden). Soms zorgt dat ervoor dat je je interesse kwijt raakt en soms blijf je het leuk vinden.

Als er maar genoeg verschillende parameters/bouwstenen zijn waaruit het algoritme een keuze kan maken, kan het lang duren voordat alles hetzelfde is. En als er genoeg nieuwe content toegevoegd kan worden om variatie te garanderen, kan dit best heel lang leuk blijven.

Dat is vanzelf van belang voor alle aspecten van het spel:
  • hoe ziet het eruit
  • hoe gedraagt de wereld om je heen zich
  • is er afwisseling in AI
  • is er afwisseling in missies
  • is er afwisselnig in het contact met npc
  • is er genoeg interactie met andere spelers
  • zijn er dingen die je kunt verzamelen
  • enz
  • enz
Ik ben steeds geïnteresseerder in de game geworden. Van "meh" naar "hé, toch wel leuk". Jouw kritiek is natuurlijk wel een goed punt, want als je 100 biljoen planeten kunt bezoeken die elk min of meer verschillen en op elkaar lijken en elke missie bestaat uit vliegen - landen - rondkijken - dieren zien - grondstoffen zoeken - tanken - wegvliegen; dan heb je dat na tig potjes inderdaad gezien. Dat had ook bij een niet-procedureel-gegenereerde-game kunnen gebeuren natuurlijk.
Procedural generation. De meeste (zowat alles) content wordt gegenereerd door algoritmes die gaan bepalen hoe een planeet eruit ziet, wat er op leeft, welke resources je vind...

Iets meer info over procedural generation vind je hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Procedurele_generatie

[Reactie gewijzigd door Grompie op 26 juli 2016 10:24]

Op die manier maken we ook meestal GUI's in paar KB aan geheugen van microcontroller, plaatjes en animaties passen gewoon weg niet, een enkel bmp plaatje is al 10 keer groter dan het hele opslag geheugen en soms wel 100 keer groter dan het ram.

Maar om daar een hele game mee te maken vereist wel hoop werk, animaties maken gaat denk ik tegenwoordig heel stuk sneller. Je hebt dan wel zeer efficiënte code. Moest denken aan de Rollercoaster tycoon, die was 100% geschreven in tycoon en leverde een zeer efficiënte code op, maar ook dat kost veel tijd.
In Assembly ;) Maar inderdaad, low level code.
Voor het genereren van de planeten gebruiken ze formules gebaseerd op de 'Superformule' https://en.wikipedia.org/wiki/Superformula
Ze gebruike de Superformule niet, heeft Sean laatst gezegt op Twitter
'gebaseerd op...', is iets anders.
De developer vertelt op twitter:

For those asking - size of No Man's Sky on disc is just 6GB. A lot of that is audio (⌐■_■)

https://mobile.twitter.co...status/752253747590524930
In een tweet zei Sean dat een groot gedeelte van de 6GB bestaat uit audio:
For those asking - size of No Man's Sky on disc is just 6GB. A lot of that is audio (⌐■_■)
https://twitter.com/NoMansSky/status/752253747590524930?s=09
Alles word on the fly gegenereerd door een wiskundige formule. Deze beschrijft hoe je de wereld kan opbouwen. Zie het als een soort stappenplan om tot een wereld te komen.

Hierdoor hoef je de wereld zelf niet op te slaan en alleen dat stukje generen wat je nodig hebt.
Elite2: frontier uit de vorige eeuw stond op twee 3,5 inch diskettes. En dat was ook een gigantische universum waar je in rond vloog.
Op de atari ST was het spel geloof ik iets van 350Kb :) Toch behoorlijk tijdje lopen spelen. Maar dit soort procedureel spellen hebben wel het nadeel dat er niet echt uitgekiende missies zijn.
Maar de game kan ook offline gespeeld worden, dan heb je niet veel aan de cloud.
Niet juist lijkt mij omdat het spel ook offline speelbaar is. Het zit hem meer in een of andere superformule die blijkbaar in staat is op efficiënte wijze het universum vorm te geven. M.a.w. hebben de makers ook geen idee hoe de speelwereld eruit ziet :p Dat maakt het zo'n boeiende game voor mij.
Nee, er wordt juist bijna niks opgeslagen.
Al helemaal niet via cloud storage, anders zou het spel offline niet speelbaar zijn.

Waarschijnlijk wordt geen enkele planeet daadwerkelijk opgeslagen. Ze gebruiken slimme algoritmes om te bepalen waar elke planeet terecht komt en berekenen dit iedere keer opnieuw wanneer je bij de zelfde planeet komt. Ook de vorm van de planeet wordt daarmee bepaald. Er zal voornamelijk veel textures zijn die voor de 5,5GB zorgen, maar die zijn ook makkelijk te recyclen met simpele aanpassingen zoals kleur waardoor de textures er toch steeds anders uit zullen zien.

Omdat iedere planeet gerendeerd moet worden in plaats van alleen maar ingeladen heb je het probleem dat het spel tijd nodig heeft om een planeet te maken. Daarbij heeft het spel het grote geluk dat de leegheid van de ruimte perfect de tijd geeft om alles wat nodig is te renderen en in te laden voor je er daadwerkelijk bent.

Zo werkt het bijvoorbeeld ook bij Minecraft (als je het opslaan van de map uit zet). Hoe ver je ook reist, als je in het zelfde gebied terecht komt zal de seed altijd exact de zelfde eindeloze map renderen.
Het is spel is ook offline te spelen...
Vraag ik me alleen af, het is blijkbaar (voor online) de race om zo snel mogelijk zaken te vinden en te claimen, maar wat doe je uiteindelijk als je klaar bent? Ik zie wel trade/fight, maar heb zover op zulke trailers nog geen gevecht gezien.
Je bent klaar als je alle 18,446,744,073,709,551,616 planeten/sterren hebt bezocht. Dus laten we ons over die vraag over een paar duizend jaar buigen :Y)

Het komt er op neer dat het spel praktisch geen einde heeft. De vraag is dan ook wat het doel van het spel is en hoelang het dan leuk blijft voor spelers. Ik vind het spel zeer interessant omdat ik ook het type speler ben die plezier kan halen uit games als Euro Truck Simulator. De vraag is echter of ik bij No Man's Sky nog steeds plezier heb bij het ontdekken van planeet 200. Het zal er wel op neer komen dat traden, upgraden en vechten/veroveren leuk is tot een bepaald level of niveau is bereikt en ik het spel daarna niet meer aanraak. Voordeel bij deze game is dat je 'altijd' nieuwe werelden kunt blijven ontdekken en het in die zin nooit saai wordt waar je bij andere games de map op een gegeven moment kunt dromen ;)

[Reactie gewijzigd door sww89 op 26 juli 2016 10:25]

Nee, je bent klaar wanneer je het center van het universum bereikt, dat is het doel van het spel :)
Nja je bent in mijn bewoording dan nooit echt klaar. Er is -waarschijnlijk- geen tastbaar einde zoals ik het lees. Ik citeer:
"We don’t know what is at the centre, and all we know is that it will give you some closure to the game, so you can say – “I’ve beat No Man’s Sky”, but there’s even more for you to do, and a whole universe to explore once we’re free of that first galaxy."
Zie tegen het einde van de eerste post https://www.reddit.com/r/..._sky_and_other_questions/

Zoals je ziet hebben de makers ook geen idee wat zich in het centrum bevindt. Dus wat (als in; tastbaarheid) is het feitelijke doel? Dat maakt mij en vele anderen wel nieuwsgierig. Je zou het centrum kunnen bereiken in 40 a 100 uur spelen las ik ergens? Waarbij alles wat je tegenkomt richting het centrum steeds uitdagender wordt en meer oplevert. In die zin heeft het spel in ieder geval wel een doel (als in; stip op de horizon) om gemotiveerd naar toe te werken :) Maar ben je dan klaar? Waarschijnlijk heeft het spel je als speler op dat moment in ieder geval genoeg voldoening gegeven om te zeggen "nu ben ik klaar met spelen". Maar straks is het doel, het centrum, een anti climax. Wat dan? Dan stop je met een rotgevoel? :P Niemand die het weet haha :)

[Reactie gewijzigd door sww89 op 26 juli 2016 11:19]

Als ik jou citaat zo lees, dan verklappen ze dus wat er in het centrum zit... Wormhole oid naar een tweede universum.... Once we're free of that first Galaxy
Oftewel een portal naar een andere dimensie of ander universum lijkt het dan.

Ik twijfel heel erg of de gameplay wel leuk is en ook wat eerder geschreven is, hoe lang het leuk blijft, die zoektocht naar het centrum.. Durf nog geen pre order er aan te wagen nog.
Maar ik blijf wel nieuwsgierig hoe het centrum er uit ziet, maar je moet er wel zien uit te komen en niet halverwege het spel in de hoek gooien...
Ik Ben bang dat het verkennen snel saai wordt. Alles is procedually generated maar dat kan ook betekenen dat planeet 500 heel erg op 200 en 2 lijkt. Technisch gezien zijn ze anders, maar je merkt er weinig van.

Verder valt de gameplay me nogsteeds tegen en vraag me ook af of dat leuk is voor een langere tijd.

We zullen het moeten zien als hij uitkomt...
https://www.youtube.com/watch?v=FqrOeqGTRJM

Er is een trailer uit met de gevechten. Niet heel uitgebreid maar je krijgt wel een idee hoe het zal worden
Raar om anderen tegen te komen maar in dit filmpje zie ik wel genoeg andere ruimteschepen... hoezo "niet tegenkomen"? Of bedoelen ze face-to-face?
Dat zijn geen spelers.
Ze bedoelen andere spelers, wat je ziet in het filmpje zijn NPC's. Het universum van No Man's Sky is zo groot (18,446,744,073,709,551,616 planeten volgens de ontwikkelaar) en iedereen begint random op een andere locatie dat spelers tegenkomen een zeldzame gebeurtenis zal zijn.

Of je moet enorm veel moeite doen om naar elkaar toe te vliegen, maar dat schijnt wel een flinke berg werk te kosten.

Natuurlijk is het doel om naar het centrum van het universum te reizen, dus als iedereen dat doet zal de spelers groep steeds dichter bij elkaar komen, maar dat zal ook wel een flinke berg tijd gaan kosten. Dus ga er voorlopig maar vanuit dat je in essentie een single player game aan het spelen bent.
Voor het ¤60,- prijskaartje ga ik toch eerst wat reviews afwachten. Vond het toen het voor PSN aangekondigd werd een ontzettend indrukwekkende titel en nog steeds, maar nu verwacht ik iets meer dan een indrukwekkend kunstje.

Ben vooral benieuwd hoe random generated het allemaal aanvoelt. Zit er echt veel verschil tussen of is het na de 50e planeet allemaal een beetje hetzelfde met een ander kleurtje/geluidje? En vaak zit de kracht van een world design in de kleine details die door programmeurs wordt toegevoegd en dan kan een boompje net een paar meter naar links mooier zijn dan random geplaatste bomen om maar wat te noemen.

Hoe dan ook erg benieuwd hoe dit uit pakt en hoe snel de verveling toeslaat. Dit in VR had wel een instant buy geweest trouwens :)
Ik heb zelf het gevoel dat deze game onwijs een hype is.
Net zoals je oneindig verschillende wapens had in borderlands en oneindig mogelijk had in spore. bleek het allemaal op het zelfde neer te komen. Ik denk zelf dat je het vrij snel zat bent en alles toch wel een beetje het zelfde is.

Het idee dat je weinig mensen tegen komt trekt me dan juist wel weer aan. omdat het dan wel echt het spannend maakt en bijzonder om iemand tegen te komen. Hoe dat dan verloopt.
Mij vervelen de trailers me zelfs al enorm. Ik zie vooral heel veel overlap, en de diversiteit zit hem vaak in de details - kleurtjes, een pootje meer of minder. T' ziet er allemaal vrijwel het zelfde uit en alle tientallen videos die ik er online van gezien heb zien er voor 99% t' zelfde uit. Er is geen echte content lijkt wel, alleen maar de suggestie dat je iets aan het doen bent. Maar 'men' zoekt blijkbaar simpel vermaak - Pokemon Go in space, zeg maar.

Dit soort spellen hebben best toekomst, maar er moet nog véél gesleuteld worden aan het het concept en de uitwerking.
Ik heb zelf het gevoel dat deze game onwijs een hype is.
Net zoals je oneindig verschillende wapens had in borderlands en oneindig mogelijk had in spore. bleek het allemaal op het zelfde neer te komen. Ik denk zelf dat je het vrij snel zat bent en alles toch wel een beetje het zelfde is.
Alleen bij Borderlands kwam hetzelfde effect als in games als Diablo om de hoek kijken. Steeds sterkere en steeds betere gear vinden. En dat werkte! Daarom is Borderlands ook zo'n succes. :)
Uitstekende keuze van Sony! De kans is inderdaad zo klein dat je iemand tegen komt. Dat ook Steam de game als single player in de store heeft gezet.

Nu heb ik voor alle andere games wel een playstation plus abbo genomen dus voor mij en vele andere maakt het niet veel uit ;) Kan niet wachten tot deze game uitkomt!
Ik twijfel nog erg over deze game. Ik heb het idee dat dit spel na een aantal dagen spelen gaat stof happen omdat het nieuwe er dan vanaf is. Ik wacht de review van Tweakers, maar ook zeker de gebruikers reviews af.
Lijkt me een toffe game. Hoop dat deze ook naar de Xbox One komt.
en verschijnt op 10 augustus voor PlayStation 4. De versie voor Windows verschijnt op 12 augustus. De game verschijnt niet voor andere platformen.
Let vooral op de laatste zin...
Hij kan later toch alsnog voor de Xbox One verschijnen?
Sony heeft gigantisch geïnvesteerd in deze game, dus ik gok dat ze in ruil daarvoor console-exclusiviteit hebben gekregen.
Ah oke dat wist ik niet en kon ik ook niet uit het artikel opmaken. Snap de -1 op mijn bericht dan ook niet helemaal. Bedankt voor de opheldering!
Ik had gelezen dat Sony juist alleen de marketing mag doen van HelloGames, en dat HelloGames juist verder geen steun wou bij de game om zonder verdere invloed de game af te maken
Hmm, is al lang geleden dat ik er iets over heb gelezen, dus zou goed kunnen dat ik het fout onthouden heb! Dacht dat met "geen steun" bedoeld werd dat ze geen programmeurs van Sony wilden hebben, maar zou ook financieel geweest kunnen zijn dan!
Heb het gevonden !
Murray stated that although Sony offered to provide financial support, he and Hello Games only wanted Sony's commitment to help market the game
https://en.wikipedia.org/wiki/No_Man%27s_Sky
Geef een release op Xbox One een kleine kans. No Man's Sky was bedoeld als PS4 exclusive, maar komt ook uit voor de PC.

Maar goed, Hello Games is geen eigendom van Sony, dus helemaal uitsluiten lijkt me ook wat voorbarig... wie weet dat het een timed exclusive blijkt te zijn (dat is echter niet bevestigd en puur speculatie). Hoop van harte dat de game ook voor Xbox One uit blijkt te komen t.z.t. Hoewel ik de game op PS4 zal spelen (heb zelf geen Xbox One), maar ik ben faliekant tegen platform exclusives van non first party studios. Games als Uncharted enkel op de PlayStation zijn vrij logisch, Naughty Dog is grotendeels eigendom van Sony (als voorbeeld). Maar een game van Square Enix, een third party studio, als Rise of the Tomb Raider als exclusive op de Xbox One vond ik uitermate slecht... oké, uiteindelijk komt deze wel naar de PS4, maar wel ruim een jaar na dato.
Ik hoop het ook. Exclusives vind ik zelf niet meer van deze tijd. Jammer dat dit in sommige gevallen nog wel gebeurt. Vanuit het oogpunt van een fabrikant snap ik dit wel maar vanuit het oogpunt van een gamer en developer is dit erg jammer.

Crossplay zou ervoor kunnen zorgen dat je een grotere community zult krijgen en ook dat je het spel meer zult verkopen. Natuurlijk is dit makkelijk voor mij om te roepen aangezien ik niet de technische kennis heb om alle obstakels hiervan op te noemen maar we leven ondertussen wel in 2016.
Sony, Microsoft en Nintendo hebben juist het geld om te zorgen dat deze meestal unieke games toch nog kunnen worden ontwikkeld. Bijvoorbeeld een game als the last guardian en detroid gaan niet super veel verkopen en daarom zouden uitgevers als EA, Ubi en activision er nooit aan beginnen om er geld aan uit te geven. Daarom zijn de meeste exclusives ook wat unieker dan Open world game 43 of shooter 91.
Hear, hear! Ik zou deze game echt graag op mijn Xbox willen spelen. Helaas zie je steeds meer dat hele toffe games een PS4/PC game 'exclusive' zijn, zonder een kans voor de Xbox.. Microsoft maakt zich kennelijk niet druk om de verloren exclusive-strijd. Jammer, voor een spacefan als ik is dit bijna een droomgame :)
Als ik het goed begrijp is dus het enige 'multi-player' aspect dat alle species in een centrale database gestopt worden. Maar doordat de kans dat je species van iemand anders tegenkomt zo klein is, vereist het geen Plus.
Why bother dan ? Het laatste dat ik wil zien is dat 95% van de species een naam hebben die ik gekozen heb en de overige 5% ineens namen heeft als 'dumbfucks' of 'fjkqdlfdsjq' omdat iemand anders die species al ontdekt had.
EDIT: Ik lees elders ook dat er 1.8x10^19 planeten in het spel zijn. Als de hele wereldbevolking het spel speelt en iedereen 1 miljoen planeten ontdekt heeft, dan nog is de kans dat jij iemand anders ontdekte planeet tegenkomt iets van 1 op 2500 ?!! Hoe absurd is het dan om zoiets in een centrale database te steken ?!

[Reactie gewijzigd door Twixie op 26 juli 2016 11:00]

De kans om species van anderen tegen te komen is wel wat groter, nog steeds kleine kans maar je kan op een planeet komen die al is bezocht, en een naam gegeven door een andere. Iemand anders echt tegenkomen, daar is de kans miniem op.
Het multi-player aspect is dat er een heel heel kleine kans is dat jij een andere speler tegen kan komen.
Zover ik las kan je op de intergelactic map zien waar je PSN vrienden die dit spel ook spelen zich ongeveer bevinden.
Dus er is een kans naarmate je meer naar het midden gaat ( als er een midden is ) dat de kans grote word dat je iemand tegen komt.
Er zijn op sommige planeten ook Portals waar je doorheen kan en die geven volgens mij je een kans om sneller naar het Centrum te komen.
Wie weet komen sommige portals wel uit op de zelfde planneet.
Als je op de Galactic map ineens ziet dat een van je vrienden een heel stuk verder is ( heb nog geen idee hoe die Galactic map er uit ziet) dan kan je er vanuitgaan dat hij door een portal is gegaan.
Je moet het een beetje zien als NASA. Zij stoppen ook van alles in een database, maar de kans dat zij een ander ras in een UFO tegenkomen is ook vrij klein.
Ik kijk enorm uit naar deze game! :*)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True