Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 112 reacties

Een Chinees bedrijf brengt in oktober een compacte versie van de Sega Mega Drive uit in Europa die standaard over tachtig games beschikt en de originele cartridges van de oude console ondersteunt. De retroconsole is niet voorzien van hdmi.

At Games levert de Sega Mega Drive Classic Game Console met twee draadloze controllers die werken via infrarood, maar de originele controllers met draad kunnen ook aangesloten worden. Hoewel er een sleuf is voor de originele cartridges waarschuwt At Games dat er geen garantie is dat alle oude cartridges werken met het systeem. De console dient op een tv aangesloten te worden met een composietkabel; ondersteuning voor hdmi is niet aanwezig.

Tegelijkertijd verschijnt er een handheldversie van de Mega Drive die over een sd-kaartlezer beschikt om games toe te voegen. Ook deze console heeft standaard tachtig games, waaronder Sonic the Hedgehog 1, 2 en 3, Mortal Kombat 1, 2 en 3, Golden Axe 1, 2 en 3, Altered Beast en Alex Kidd.

Sega verleent de licentie op de consoles, die onder andere ter ere van het vijfentwintig jarig bestaan van Sonic zouden verschijnen. De consoles verschijnen in oktober in Europa, meldt FunstockRetro. De Mega Drive van At Games verscheen al eerder in de VS onder de naam Genesis Classic Game Console. Ten opzichte van die release is de selectie van games aangepast. Zo is Sonic 3D Blast nu aanwezig, evenals Phantasy Star 2 en 3, maar zijn andere games, zoals Street of Rage en Ecco, verdwenen.

At Games Sega Mega Drive

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (112)

Deze bestaat toch al jaren? Amazon verkoopt deze al sinds 2012. Ik ken ook meerdere personen die deze al tijden in huis hebben.
AtGames heeft ook al jaren de Flashback serie, mini versies van de Atari 2600, Colecovision en Intellivision, waar ze honderdduizenden van verkocht hebben. Ze zijn niet Nintendo aan het kopieren (eerder andersom, Nintendo heeft zich door AtGames laten inspireren), als die suggestie gewekt moet worden. Ze hebben enkel een nieuwe doos erom heen gedaan

Edit: Het staat in de laatste alinea, maar gezien de reacties was dat zeker niet duidelijk genoeg

[Reactie gewijzigd door anargeek op 26 juli 2016 09:33]

Vergeet niet dat ze ook het logo'tje op de console zelf hebben veranderd van Genesis naar Mega Drive.
In amerika zal hij waarschijnlijk nog gewoon Genesis heten.
Uit het artikel:
De Mega Drive van At Games verscheen al eerder in de VS onder de naam Genesis Classic Game Console. Ten opzichte van die release is de selectie van games aangepast. Zo is Sonic 3D Blast nu aanwezig, evenals Phantasy Star 2 en 3, maar zijn andere games, zoals Street of Rage en Ecco, verdwenen.
Hoe verzinnen ze het in godsnaam om Streets of Rage te verwijderen?

We hebben het hier over misschien wel de meest populaire franchise in het beat em up genre aller tijden.

Goed dat het komt met games als Sonic, Shinobi, Ristar, Vectorman en Comixzone maar tegelijkertijd zijn dat juist weer de games die op iedere Mega Drive game compilatie al te vinden zijn.

Ik had graag games gezien als: Gunstar Heroes, Alien Soldier, Truxton, M.U.S.H.A, Thunderforce series, Zero Wing, Splatterhouse 2+3, Outrun, Eternal Champions, Flink, Castlevania Bloodlines, Mega Turrican, Strider, Pulseman en Shining force 1+2.

Helaas is er wederom gekozen voor de aller bekendste titels die door de jaren heen al tal van rereleases hebben gekend op Mega drive collection retail discs. Erg jammer want op zo'n manier raakt het casual publiek nooit bekend met de aller beste games die de Mega Drive te bieden heeft.

[Reactie gewijzigd door Consoles4life! op 26 juli 2016 10:26]

x2, streets of rage is toch wel een van de grootste klassiekers op de megadrive, waar double dragon de klassieker was op de NES.
Helemaal mee eens: Al vraag je aan 10 Mega drive fans naar hun 10 favoriete titels zullen er minimaal 8 daarvan ook Streets of Rage II benoemen, alleen lees ik her en der alweer dat de sound van deze plug 'n play console belabberd is en Streets of Rage II is nu juist een van de games met een van de vetste 16-bit soundtracks die je maar kunt vinden.
Yuzo Koshiro _/-\o_

ik heb nog een hele hoop cartridges liggen bij ma op zolder, hopelijk werken die hier op.
Als ik een tip mag geven dan zou ik voor je Mega drive cartridges toch voor een 2e hands Mega Drive model 1 gaan (Dankzij een koptelefoon aansluiting is deze versie stereo ipv mono zoals de Mega drive II). Je koopt er al eentje in een erkende webshop met garantie voor ¤30,-

Ik keek net wat Youtube filmpjes over deze Mega Drive plug 'n play console en het geluid is echt heel slecht; Ook werken bepaalde games niet waaronder Super Streetfighter II, technocop en X-men.

De infrarood controllers moet je heel erg precies op de console richten om ze te laten werken en de D-pad is zeer los en gammel (Je kunt wel hele goede 3rd party mega drive gamepads kopen voor ¤10,- nieuw in de doos).

*Yuzo Koshiro is voor mij een ware cultheld wat betreft chiptune music :)

[Reactie gewijzigd door Consoles4life! op 26 juli 2016 13:21]

Bedankt voor de tip, ik moet nog kijken of ik dit ding uberhaupt zal kopen. het is meer het gevoel van nostalgie net zoals die NES versie...

maar als ik het nu beter lees kan ik volgens mij net zo goed m'n oude megadrive aansluiten, ik had toen al een stereo kabel gemod naar m'n versterker toen. Kijken of ik de boel nog bijelkaar kan vinden, heb eigenlijk nog al m'n oude consoles liggen (ergens).
Mega Drive II is juist stereo :)
Klopt idd ik zat er naast. MD 1 alleen stereo via headphone output en MD II via av kabel.

MD 1 compatible met powerbase converter en de MD II met Mega cd en 32x.
Wilde ik net zeggen, als SoR 1/2/3 er in hadden gezeten had ik hem gelijk gekocht.
Streets of Rage heb ik grijs gespeeld. Alle 3. Er is trouwens een verschil tussen Japanse en Europese versies die meer gecensureerd werden. De mijne heb ik nog steeds.

Ik heb een oude Asrock Ion met Linux en daarop een aantal emulators, tal van sites waar je de roms kan downloaden. Sommige daarvan bestaan al meer dan 20 jaar.

Via Steamlink heb je tegenwoordig nog een bijkomende mogelijkheid via Ice en Retroarch en kan je ook deze games spelen.

Leuke is dat je via de playstore ook emulators heb en zo op je smartphone ook al deze games kunt spelen.
Ik lees op budgetgaming dat sor 1 t/m 3 er wel bijzitten?
Ik denk dat het dan de Amerikaanse versie is!?

Nb: Let er wel op dat het geluid zeer slecht/broken is van dit aparaat. Mocht je Streets of Rage willen spelen raad ik de SEGA Megadrive collectie aan op de PS2/PS3/PSP/Xbox 360/PC daarvan is het geluid tenminste in orde.
Thanks, ik heb gelukkig gewoon een MDII met de originele games in bezit :*)
Kijk! Jij bent een "echte"! Daar hou ik van!

Heb zelf model 1 met nu +150 originele games. Mijn Mega drive collectie is bij mij zelfs het hart van mijn algehele game collectie en m'n favoriete console allertijden. Ik doe het dan ook nooit niet van de hand. :)
Haha geweldig en thanks! Mijn vriendin is er ook blij mee ;)
Retro geweldig.
Toch gaat er niks boven een goede PC waarop je met een emulator al die systemen kunt gebruiken zonder al teveel moeite.

Afgelopen maand is een nieuwe release van Dolphin 5.0 uitgekomen. Deze emuleert de Wii zo goed dat je MarioKart er beter uitziet dan op de originele WII. (QHD, 60FPS).

Zelfs de WiiU-emulatie gaat met CEMU de goede kant op.
En verder heb je natuurlijk Mame, (Win)UAE, ZSNES, en zelfs de N64, en C64 :)


Doe het helemaal goed: koppel allerlei draadloze controllers (WII, PS3, PS4, Xbox360) aan je PC en geniet van DonkeyKong op je PC in QHD, via een PS4 controller :)

PS4 controller met Bluetooth aansluiten kan bijv hiermee:
http://ds4windows.com/

Geen BT op je PC? Voor enkele euro's via bijv. Aliexpress

Geen controller? Kijk eens op Marktplaats voor leuke deals. Ook voor Wii-controllers of Donkey Konga Controllers.

Echte MAME fan? Probeer eens een TankStick Met dank aan Wesley Crusher voor de uitleg. ;)

[Reactie gewijzigd door Stranger__NL op 26 juli 2016 16:28]

Je hebt het hier wel enkel over Nintendo emulators. Voor Sega heb je Fusion dat Master System, Game Gear, Genesis/Megadrive, SegaCD/MegaCD en 32X emuleert. Voor de Mega Drive heb je Gens, dat is wellicht de bekendste. Verder is er voor de Saturn Satourne en voor de Dreamcast Chankast.
dank voor de aanvulling :)
Goede tips, ik gebruik zelf emulators voor de GBA, NES, SNES en N64. Heb de spellen nog liggen en vooral de GBA-spellen speel ik liever (al is het maar 1x in de zoveel tijd) op de pc.

Voor mijn oudste heb ik een NDS gehaald met Mariokart en New Mario Bros. Toch wel leuk die knipogen erin naar de oude mario-spellen. :)
Hoewel er een sleuf is voor de originele cartridges [...] die over een sd-kaartlezer beschikt om games toe te voegen.
Zo had de miniNES van mij ook wel mogen zijn :D
Geef mij maar een PSP met Custom Firmware. Handzamer, start veel sneller op en kan overal!
Met Custom Firmware ook uit te breiden tot 400GB! (2x 200GB microSD) via een MicroSD -> Memstick converter.

Zie:
productreview: Sony PlayStation Portable (PSP-1004) Zwart review door AyeAyeC...

[Reactie gewijzigd door AyeAyeCaptain! op 3 augustus 2016 12:39]

Geen HDMI, infrarood controllers, geen gegarandeerde ondersteuning voor alle games. Ik vind dit meer klinken als een ding dat je voor twee tientjes op aliexpress koopt dan een officieel gelicenseerd apparaat.
Helaas blijkt uit de lijst van 80 games op de site waar Tweakers naar linkt dat meer dan de helft van dat aanbod geen Megadrive-games zijn uit die tijd, maar gewoon toevoegingen als een generieke Tetris of wat dan ook... dus '80 games' is puur marketing want met de Megadrive zoals wij die kennen heeft ruim de helft niks te maken.
Helaas kun je hier ook niet spreken van een echte "Sega Mega Drive" of "Sega Genesis".

Kort samengevat is het gewoon een simpele "Console on a Chip". Oftewel een emulator(!) Dat niet alle spellen compatible zijn mag dan ook geen verrassing zijn. Je zult bij het afspelen van diverse originele games die gebruik maakten van enkele hardware trucjes al snel oplopen tegen grafische artifacts, totaal onjuiste of compleet misvormde geluiden, tot spellen die gewoonweg helemaal niet zullen opstarten.
Sega verleent de licentie op de consoles, die onder andere ter ere van het vijfentwintig jarig bestaan van Sonic zouden verschijnen.
Sega verleent al licenties aan kloonbouwers sinds 1998. Enige kloon die nog wel gebruikt maakte van originele (maar al van veel mindere kwaliteit hardware) was de Sega Genesis 3. Daarna is de markt eigenlijk allang overspoelt door Console on a Chip versies. Mega Drive 3 (Brazilie/2008) and so on... En de Mega Drive is echt niet de enige. Je wordt werkelijk al jaren doodgegooid door Mega Dirve/NES/Atari klonen...

Persoonlijk zou ik dan liever een originele Mega Drive met SCART-kabel op de kop tikken voor een paar tientjes (maar die heb ik al :p)... En desnoods speel je ze op een emulator op de PC, zelfs die zijn nog veel accurater dan zo'n CoC.

Why you should avoid AtGames’ licensed Mega Drive clones

[Reactie gewijzigd door ironx op 26 juli 2016 11:42]

Ik vond persoonlijk de Megadrive Ultimate Collection bluray op de ps3 ook wel interessant. 40 games, ook wel wat goede titels, voor erg weinig geld + interviews met wat makers en zo.

En ja, jammer dat na jaren van dat soort mindere consoles er nu dan iets beters leek te worden aangekondigd op het eerste gezicht ter ere van 25 jaar Sonic, maar dus toch weer niet.
Dat er geen HDMI opzit vind ik niet heel erg maar de infrarood is toch een behoorlijke belemmering. Met infrarood heb je line of sight nodig en dat gaat in veel situaties lastig.
Werkte vroeger toch ook prima? Ik zeg niet dat het ideaal is maar het is niet alsof het totaal onspeelbaar is.
Ik geef ook niet aan dat het onspeelbaar is maar wel dat het lastig is.
Werkte het vroeger prima.... Men accepteerde de gebreken. Tegenwoordig is men meer luxe gewend. Ik had persoonlijk aardig wat interesse in dit apparaat maar haak in dit geval af door de infrarood. Heb vroeger te vaak gehad dat ik of een vriend de controller even in verkeerde hoek had waardoor de commando's niet aankwamen en we dus samen verloren tegen een eindbaas.
Ik heb wireless controllers voor de originele sega mega drive/genesis ( werken ook op de master system ) van sega zelf en deze werken echt perfect. Ook veel beter dan ik verwacht had op basis van IR techniek. Ze reageren direct zonder enig gevoel van latency. En je kunt ze meer dan 45 graden op en neer draaien en dan blijven ze nog werken. In de praktijk werken ze gewoon altijd. Het zijn ook de meest prettige controllers die ik heb gezien. Lichte indruk van knoppen. Hoge kwaliteit hardware. Ze zijn iets wat duur tegenwoordig maar ik kan ze iedereen aanraden.

[Reactie gewijzigd door MoonWatcher op 27 juli 2016 07:49]

Lever dan gewoon bekabelde controllers met een kabel van een meter of 3 mee. Ik vind infrarood en geen HDMI een behoorlijke fail. Het weerhoudt mij in elk geval van aanschaf.
dit is de nieuwste trend? Oude consoles opnieuw op de markt brengen? Laatst ook al de NES mini classic die aangekodigd is voor november. Ben erg benieuwd welke er nog meer gaan komen. Pluspunt is wel hier dat je niet beperkt bent met het aantal spellen net als de nes mini classic, maar dat je je oude cartridges erin kan doen.
Doe mij maar een Nintendo64. Al heb ik de oude nog... 8)7
Echter geen garantie dat het werkt maar het is wel een leuke toeging idd, vooral als je nog ergens een cardrige heb liggen.
Dit is geen nieuwe trend. Dit gebeurt al vanaf 2002 (ongeveer). Atari Flashback is een goed voorbeeld :). At Games doet dit ook al vrij lang als ik me niet vergis. Die hebben al wel meer uitgebracht.

Hier zijn er wel een aantal te zien, een aantal ook met zeer interessante hardware aan boord :) https://www.youtube.com/watch?v=esQNEvcHVuM
Ik houd er wel van! Hoewel, ik zou liever hebben dat ik met één app (Provenance bijvoorbeeld) SNES, N64, PSx, NGC en Wii games zou kunnen spelen. Ik zou slechts 1 of 2 titels per console spelen en ga dus echt niet al die apparaten in huis halen.
Dit is niets nieuws, dit soort consoles worden al jaren aangeboden en zijn ook al jaren te koop bij oa de mediamarkt..
Alleen voor MK zou ik hem al bestellen :)
Deel 1, 2 en 3 zitten erbij!
Deel 1 is wonderbaarlijk genoeg wel zonder bloed! Wut?!

...of kon je dat aan/uitzetten op de Mega Drive?

En geen HDMI...het valt allemaal wel mee hoor, het is goed te doen iig.
Op het scherm van de verhaallijn A B A C A B B
En dan heb je de blood werkend.
HDMI had handig geweest gezien nieuwe TV's er 4 van hebben en vaan maar 1 composiet connector.
HDMI zal er echt niet voor zorgen dat de games opeen 4K draaien nee dus voor het beeld maakt het niet uit
Zoals jij de Bloodcode uitlegt klopt 'ie idd maar alleen voor de 3 button controller omdat o.a. B op een 3 button controller lowkick en op een 6-button controller block is verschild de bloodcode op bijde gamepads.

Met de meegeleverde 6-button controller wordt de bloodcode: A C A Z A C C

[Reactie gewijzigd door Consoles4life! op 26 juli 2016 13:19]

Zou DULLARD ook nog werken?
Dan kwam je in het cheat menu van de game, daar kon je ook bloed aanzetten.
zou zeggen van wel denk niet dat ze de game aanpassen naar andere settings, alleen viel mij op dat de moeilijkheidsgraad altijd gigantisch omhoog schoot als je dat gebruikte dus skipte dat vaak.

ach de goede oude tijden van een simpele code en je kon dingen unlocken
Voor bloed in MK 1 (Zowel voor de Master system als Mega drive/Genesis versie) dien je idd tijdens de intro de bloodcode in te voeren.
Het ontbreken van een HDMI aansluiting is toch wel een serieuze tekortkoming lijkt me.
Ik ben vooral benieuwd naar de prijs. Afgaande op het aantal spellen en de mogelijkheid om de originele controllers en games in te pluggen lijkt me dat deze duurder zal zijn dan de NES Classic Mini.

Wordt de NES Classic Mini net als deze Sega uitgegeven in licentie of wordt die wél echt door Nintendo gemaakt?

[Reactie gewijzigd door breezie op 26 juli 2016 09:27]

Die NES wordt wel door Nintendo uitgegeven. Sega had dit ook zelf moeten doen. Dat iets een echt Sega-product is, draagt toch bij aan de ervaring. Gewoon echte Sega-controllers waar de naam niet alleen op staat, maar welke kwalitatief ook gewoon hetzelfde zijn als die je in de betreffende jaren bij je console kreeg.

Dat was vaak toch een verschil qua bouwkwaliteit, de eigen controllers vs het imitatiewerk.
In zeker zin doet Sega dit dus eigenlijk zelf, alleen is de productie uitbesteed. Sega is tegenwoordig alleen nog maar software/game ontwikkelaar, ze hebben geen hardware afdeling meer... wat dat betreft is het geheel logisch dat ze dit onder licentie bij een ander hebben ondergebracht.
Ze kunnen productiecapaciteit natuurlijk inkopen. Dus dat ze tegenwoordig alleen maar uitgever zijn is niet echt een argument. Ik weet niet of die consoles in de jaren 80 en 90 überhaupt in Sega-fabrieken gemaakt werden.
Daar gaat het niet om, er bestaan ook geen 'Apple fabrieken', maar Apple ontwerpt/ontwikkelt de boel wel zelf... het gaat vooral om wie de boel ontwerpt en de hardware ontwerpen deed Sega vroeger wel zelf en tegenwoordig niet meer.
Maar dat is iets wat ze toch tijdelijk kunnen faciliteren? Nvidia had ook geen infrastructuur voor de productie de Shield-apparaten. En het is niet zo alsof verschillende apparaat-fabrikanten organisatie-technisch zo groot zijn (denk bijv, aan al die kickstarterprojecten). Het moet mogelijk zijn een partij aan te stellen die een ding ontwerpt, waarbij Sega alle kosten voor zich neemt en de boel onder eigen naam licenseert.

Overigens weet ik niet of het wel klopt dat Sega dergelijke mensen niet meer tot hun beschikking heeft. Het netwerk hebben ze sowieso wel. Zeker in Japan waarin organisaties bijna altijd in bepaalde netwerkverbanden betrokken zijn is dit eerder logisch dan onwaarschijnlijk. Maar het is natuurlijk ook niet zo dat hier een briljante engineer voor nodig is. Een team met een degelijke technische achtergrond kan heus wel uitdenken wat ervoor nodig is om een dergelijke console samen te stellen, daar is geen briljante hardwarespecialist voor nodig.

De aanpak via At-games is ongetwijfeld goedkoper en organisatie technisch makkelijker waarmee een hoop transactiekosten worden uitgeloten. Maar je ziet dat er kwalitatief de nodige compromissen zijn gemaakt (qua video-aansluiting en de audio-uitvoer sowieso). En het zou me niets verbazen als dit ook voor de bouwkwaliteit geldt van de controllers.

Trouwens, zou het me ook niets verbazen wanneer ze niet eens originele roms gebruikt hebben en dat dit ding feitelijk een emulator is., wat betekent dat je zaken als artefacten kan verwachten of andere gekke foutjes, of dat de feel op de een of andere manier anders is, en de video-uitvoer van een lagere kwaliteit is dan de originele Megadrive.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 26 juli 2016 15:33]

Probleem is alleen, dat SEGA inmiddels gekrompen is naar een ontwikkelstudio en dus niet echt de middelen meer heeft om apparatuur te maken. SEGA is dus nog maar een fractie van wat het ooit geweest is.
Hoe ga je hem dan aansluiten?

Daarnaast, als de streets of rage serie niet meer wordt meegeleverd vind ik dit apparaat een stuk minder interessant... Dat is namelijk 1 van de leukste series om met zn tweeen op de bank te spelen vind ik..
Ik zou zeggen, kijk op bundlestars.com en stel je eigen sega megadrive collectie samen welke via steam kunt spelen, is nu net in de aanbieding..
Klinkt leuk, maar het gebrek aan HDMI is wel een punt: aanrommelen met composiet mag nu toch wel verleden tijd zijn. Ook schijnt het geluid van dit apparaat verschrikkelijk te zijn: niet alleen is het in mono, ook spelen sommige kanalen in een lagere frequentie dan het origineel, waardoor de muziek en geluidseffecten niet alleen niet klinken als vroeger, maar zelfs niet aan te horen zijn.

Als je dan toch met verouderde aansluitingen moet aanrommelen koop je voor hetzelfde geld waarschijnlijk beter een tweede hands Mega Drive.
Enige nadeel is wel dat je voor die authentiekere ervaring ook al snel meer geld moet neerleggen gezien de prijzen van (met name de betere) games, zeker als je ze nog compleet en in nette staat wilt. Het verschilt wel per titel natuurlijk wat iets moet opleveren maar sommige goede games zijn nog best duur/zeldzaam.

Dus een Sonic 2 kan best goedkoop zijn, maar een Shinobi 3 bijvoorbeeld weer niet.
Shinobi 3 toevallig laatst gekocht voor 20 euro, zonder boekje.

Maar is inderdaad een game die tussen de 50 en 75 euro op kan brengen.
Heb nu een verzameling met ca. 150 games, en dat kan aardig wat kosten. Ben bang dat het nu wat minder waard is geworden, maar heb ze voor mezelf, niet voor de verkoop.

Mis eigenlijk nog maar 1 titel uit mijn jeugd. Daar kwam mijn vader volgens mij zomaar opeens mee aanzetten. En dat was Space Harrier 2
Space harrier 2 is makkelijk vindbaar voor onder ¤15,- kompleet met case en manuel.

*Shinobi 3 is redelijk prijzig maar behoort niet tot de de duurste waardevolle titels.

Waar Shinobi 3 nog makkelijk kompleet voor onder de ¤80,- te vinden is zul je voor titels als Alien Soldier, Megaman the Wily wars, The Punisher, Daze before Christmas en Ecco jr al minimaal ¤300,- op tafel moeten leggen.

[Reactie gewijzigd door Consoles4life! op 26 juli 2016 11:57]

Valt wel mee hoor, op marktplaats en sommige retrosites/ beurzen kun je regelmatig een hoop games kopen voor een paar euro...
Wat vind jij een paar euro?

Want als je één specifieke titel wilt betaal je daar naar verhouding veel voor (verzending is al 2,-).

Nu koop ik vaak een partijtje waar een paar goede games tussen zitten, en verkoop ik de Altered Beasts, Fifa '9x en Sonics weer door voor 3-4 euro.
Dat kan op een redelijk groot aantal titels inderdaad.

Persoonlijk begeef ik me niet (meer) in het vaarwater van het hele retro-game gebeuren. Je steunt er de oorspronkelijke ontwikkelaar(s) of uitgever(s) dan wel consolefabrikanten toch al niet meer mee en dat doe ik juist graag bij echt goede titels. Die speel ik dan wel voor relatief weinig geld op een moderne console als download. Ook nog geen gedoe met extra hardware en de bibliotheek titels neemt hooguit toe, ook remasters soms.

Bovendien is het is soms bijna een soort waar wilde westen geworden in de zin dat een of ander zeer slecht spel dan ineens 300 euro opbrengt door de zeldzaamheid, en er vissen al zoveel mensen in die vijver van de handel in retro games (internationaal). Maar dat is meer een stukje persoonlijke verbazing, ook al snap ik dat sommige games en randzaken uit die tijd (merchandise e.d.) zeldzaam zijn en op een gegeven moment niet meer zouden misstaan in een museum. Maar het zal mij wel benieuwen waar die hele markt qua prijzen nog wel of niet heengaat.

Wat me ook soms verbaast is dat echte die-hard verzamelaars dan duizenden spellen hebben, waaronder super veel troep (even lullig gezegd) en dan (lijkt me) praktisch nooit alles gaan spelen. Natuurlijk heeft het ook verzamelwaarde, is er sentiment en is het geld waard. Meet het blijven vaak slechte games.
Bah, geen Road Rash II :)
Tja, wat is het nut van postzegels verzamelen, of speldjes...
het ontbreken van de hdmi vind ik toch wel een misser !
Helemaal mee eens. Laatst een nieuwe televisie gekocht van ruim 1200 euro, sluit ik mijn Super Nintendo aan... gewoon niet werken he (via SCART, antenne nog niet geprobeerd, ook geen idee of dat op mijn TV zit).

Nu maar op AliExpress een SCART naar HDMI converter gekocht voor een paar euro in de hoop dat het werkt. Maar Duck Hunt zit er helaas sowieso niet meer in. Toch maar eens een oude TV van de rommelmarkt afhalen :+

[Reactie gewijzigd door D3F op 26 juli 2016 09:39]

Laatst een nieuwe televisie gekocht van ruim 1200 euro, sluit ik mijn Super Nintendo aan... gewoon niet werken he (via SCART...)
Let op dat SCART niet een enkel videosignaal beslaat. Je moet goed opletten of je een SNES videokabel gebruikt die composite video over SCART verstuurt of RGB, en dit mogelijk ook expliciet op je TV instellen. Als het composite video is, dan heb je kans dat je een ander AV kanaal moet kiezen.

Gebruik RGB indien mogelijk, het ziet er een stuk beter uit. SNES/N64/GC SCART RGB kabels zijn goed te verkrijgen.

Over de aangeboden Sega Mega Drive kloon uit het artikel: als je per se Mega Drive/Genesis games wilt spelen, dan kan je beter gewoon een emulator gebruiken of daadwerkelijk de originele hardware kopen. Dit is een middelweg dat het gewoon 'net niet' is in alle richtingen.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 26 juli 2016 10:18]

Voor zowel mijn Gamecube als SNES gebruik ik dezelfde multi-out kabel. De GameCube werkt zonder problemen, de SNES daarentegen niet. Ik denk toch dat het iets met de aspect:ratio heeft waardoor het niet werkt. Ik weet niet of het upscalen gaat werken maar voor die paar euro vond ik het een poging waard!
Het schijnt dat de kabels die vandaag verkocht worden niet lekker werken met de SNES. Die link omschrijft een mod om dat op te lossen.

Maar een SCART naar HDMI converter is mogelijk ook een oplossing. Dat is ook beter te schakelen met HDMI switches, al wil je veel consoles aansluiten op je TV. ;)
Je hebt scart en je hebt scart... goed opletten wat voor kabels je gebruikt, en anders moet je em gewoon via de composite connector aansluiten (gele tulpplug)..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True