Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 86 reacties

De game No Man's Sky is af en klaar om uitgebracht te worden, zo heeft de ontwikkelaar bekendgemaakt. Eerder bleek dat er vertraging was, waardoor de releasedatum van de game verschoven moest worden.

Sean Murray, in dienst bij ontwikkelaar Hello Games, liet op Twitter weten dat No Man's Sky de zogenaamde 'gold status' heeft bereikt. Dat betekent dat de game af is en dat deze gedistribueerd kan worden. Daardoor komt er na vier jaar een einde aan de ontwikkelingsfase van de game, die in de afgelopen tijd door vertraging en juridische problemen werd geplaagd.

Aanvankelijk had No Man's Sky al in juni uit moeten komen, maar eind mei liet Murray weten dat de game nog opgepoetst moest worden. Ondertussen moest er ook nog een overeenkomst worden bereikt met provider Sky, die de rechten heeft op de naam 'Sky'. Volgens Murray moet No Man's Sky nu op 9 augustus in de winkel liggen.

No Man's Sky is een game die bestaat uit het verkennen van planeten en het winnen van grondstoffen. Tweakers maakte eerder een preview van de game.

No Man's Sky

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (86)

Kijk dat is mooi; ik ben al zelf een tijdje aan het wachten voor deze game.
Desondanks de kritiek spreekt het mij aan.

Maar tenzij de scope van de game opeens in de afgelopen maand of 2 compleet verandert is klopt het stukje uit het artikel niet.

" No Man's Sky is een game die bestaat uit het verkennen van planeten, het winnen van grondstoffen en gevechten met andere spelers. "

Het is PVE en je schijnt dus andere spelers amper tegen te komen, aldus Sean Murray zelf in verscheidene interviews en gameplay video's.

[Reactie gewijzigd door lithiumangel op 9 juli 2016 09:39]

Zelf als je het voor elkaar krijgt om samen met een maatje bij de zelfde planeet te komen is de kans nog zeer aanwezig dat je elkaar niet kan zien door server verdeling.
En van PvP is er nooit spraken geweest voor zover ik weet!

Het is wel echt een game die ik zeer interessant vind maar ik ga toch eerst even de kat uit de boom kijken wat de echte gamers oordelen zijn voordat ik er 60 euro aan ga uitgeven.

Hopelijk blijft het de mensen toch goed genoeg pakken om door te blijven gaan met ontdekken, handelen, vechten etc. en dat niet na een paar uur gamen de sleur er al een beetje in begint te slaan.

Those expecting No Man’s Sky to be a traditional multiplayer game should know that this is not the case. There won’t be PvP in the game, and its unavailability has apparently turned off and disappointed fans. In No Man’s Sky, players will not be able to fight against each other, and the game will not let friends play together. On top of that, most of the time, players won’t even get to interact with others as the developers seem to be striving for a solitary feel.

edit:
typo's en even een stukje tekst erbij geplakt met betrekking tot PvP.

[Reactie gewijzigd door Cowamundo op 9 juli 2016 10:07]

De game was een must buy voor mij toen hij als Indy titel werd aangekondigd en ik er vanuit ging dat de game daarom 20, max 30 euro zou kosten. 60 euro voor een experiment vind ik nogal wat. Maar we gaan het zien. Ben benieuwd wat de reviews gaan zeggen.
Het is gewoon een volwaardige game, 4 jaar in ontwikkeling. Waarom is dat geen 60 euro waard? Ik vind het jammer dat er bij elke indie game / vernieuwend game concept altijd weer een prijs discussie komt (zie ook The Witness).

Een game kost wat een developer/publisher er voor wil hebben. De ene game is ook de andere niet qua assets, soundtrack etc.

[Reactie gewijzigd door sohus op 9 juli 2016 15:07]

De tijdsspanne betreffende ontwikkeling mag geen reden zijn voor een hogere prijs, de mechanics, graphics, assets (models, muziek, etc.), en tot op zekere hoogte de robuustheid van de engine dicteren dat. Een game kan lang in ontwikkeling zijn om deze elementen goed uit te werken, maar de duur van het ontwikkeltraject is daar niet direct mee verbonden. Vooral bij games van dit soort kleinere studio's is dit lang niet altijd het geval (zie Starforge).

Persoonlijk lijkt me dat deze game vooral veel content heeft dat snel op elkaar gaat lijken, samen met relatief weinig dingen om te doen, gaat de game naar mijn idee ongetwijfeld snel vervelen.
Team size en productie tijd bepaald productie kosten . De prijs hangt meer af voor wat voor sales men kan verwachten.
Tier1 zoiets als COD
Tier2 zoiets als BF. Triple A
Middel grote producties the witcher
Kleinere team productie niche markten milsims space sims en de grotere indies.
Dan gross van de kleine producties indie crowed funding scene. En mobile markten .

Tja een orginele experimentele kleine productie kan onverwacht kas sucses worden buiten verwachting van devs . Erg zeldzaam maar komt voor .
Maar ja je gaat geen Tier1 top tripleA productie budged van paar 100 mil op niche markt los laten kan ¤1000,- per gamer vragen .

Dus het is productie budged en target audience wat verwachte omzet bepaald en prijs .
Productie budged is gemiddelde studio & team kosten x productie tijd .

Dus het is niet normaal dat kleine productie ook kleine prijs heeft. Dat kan alleen als de kleine Niche markt groter is dan algehele productie kosten . En dat komt ook voor .
Wie zegt dat het altijd een kostensom moet zijn? Apple pakt ook marges van 40% gemiddeld waar Android fabrikanten misschien 5-10% pakken als ze geluk hebben (net zoals de meeste andere electronic merken in commodity markten). En als indie studios weinig spek op het bot hebben dan moeten ze met hun huidige game ook zorgen voor financiering van hun volgende project.

Ik betaal liever 60 euro voor een goede indie game die me aan het denken zet, dan 60 euro voor de zoveelste iteratie van Franchise X waar het alleen om meer, mooier en gekker gaat bij elke nieuwe release.

Overigens zeg ik niet dat NMS 60 euro waard is. Dat moeten we afwachten als de reviews uitkomen (of als ik kans krijg om het zelf te spelen). Ik vind zelf 20 euro een mooie prijs voor veel indie games maar afhankelijk van de game ben ik best bereid om 60 euro te betalen. Op GOG is de game overigens 50 euro.
Vandaar dat ik m'n mening er bij zet, die past bij het punt wat ik probeer te maken: van wat ik gezien heb is de prijs niet in verhouding met wat de gamer krijgt. Ik snap dat het lang heeft geduurd om te maken, maar het lijkt me dat ik dit na een week al laat liggen voor iets met meer substantie.

Hetzelfde had ik met Just Cause 3, zo groot als die wereld is, voel ik me alsnog gevangen. Sleeping Dogs is daarentegen een stuk kleiner, maar voelt een stuk vrijer en meer immersive.
Net zomin dat het feit dat een game ontwikkeld is door onafhankelijke ontwikkelaar per definitie betekent dat deze altijd minder dan 60¤ moet kosten.
Een indy game wordt doorgaans geproduceerd door een team van een aantal tot max enkele tientallen mensen. Games die voor 60 euro in de schappen komen te liggen worden tegenwoordig geproduceerd door teams van enkele honderden.

Het maakt verder ook niet uit, ik vind een experiment geen 60 euro waard, daarom wacht ik rustig tot de game is afgeprijsd. Als jij het dat wel waard vind is dat ook jouw goed recht.
Een indy game is vaak niche of experimenteel en daarmee gericht op een middelmatige tot zeer kleine publiek . Dus lage productie kost houd niet in lage prijs . De volume sales zijn in niche stuk lager . Als deze game succes wordt houd dat in dat ze kwa omzet deze game langer in de lucht kunnen houden en onderhouden voor MMO model of sequel haalbaar is .

Mij spreekt dit solo streven juist wel aan en persitant ook wel . Daar waar Elite Dangerous single player geaxed heeft . Draaid het deze game juist daarom .
Waar ik juist van afknap is hun rendering styl. Ben meer realistische aanhanger .
Elite Dangerous heeft single player ('solo' mode) helemaal niet geaxed. Er is alleen geen offline mode maar voor NMS heb je zo te zien eveneens continu verbinding met een server nodig, omdat discoveries enzo op een server worden bijgehouden.

Renderstijl moet je liggen ja, de cartoonistische stijl van NMS is origineel en sfeervol en hoewel ik geniet van de realistische stijl van ED, vind ik dit op zijn eigen manier ook geweldig.
Joh, pak ergens een goedkope key en je bent voor 30-35 euro op release dag, helemaal klaar. Als het al niet minder kost. En anders kijk je een week later nog eens, kans is groot dat ie dan wel naar jouw gewenste prijspunt is gedaald.

Ik denk zelf dat NMS in elk geval een bijzonder sterke titel wordt, juist ómdat verschillende developers al dit soort games gemaakt hebben en die telkens op hetzelfde stuklopen: procedural content is repetitief en mensen zijn veel te goed in het herkennen van patronen. Het lijkt me heel sterk dat deze developer in dezelfde valkuil trapt, en als ze dat wel doen, hebben ze onder een steen gelegen de afgelopen jaren.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 10 juli 2016 15:07]

Er is geen server verdeling. Wel heeft elke speler een soort lobby waarin ook andere spelers in de buurt kunnen terechtkomen.
Zal vast wel op twitch gestreamt worden.
Kan me niet voorstellen dat No Mans Sky lang leuk blijft als je gewoon in je eentje aan het verkennen bent. Op een gegeven moment heb je het wel gezien.
Een game als dit zo juist gemaakt moeten zijn voor multiplayer, ook al is het maar om met zn 2en in dezelfde wereld te zitten.
Nou nee daar zijn de klassieke MMO voor in RPG genre.
Dan zijn er nieuwe MMO non klassieke space sim games zonder RPG leveling maar skillz based en gear gameplay maar wel PVP en PvE

En er is ook groot publiek dat liever offline speeld
En deel dat liever co- op ofline tegen computer speeld.

Niet iederen is into online . Epic UT heeft toen aangetoond dat er heel veel gebruik gemaakt wordt van bots . Ik ben een van dat type
UT & BF2 & Arma gamers .
Zover Hello Games / Sean Murray zich er over uit laat; het doel van de game is naar het centrum van het universum zien te komen. En inderdaad, het multiplayer-deel zal zich voornamelijk in een Journey-achtige manier ontvouwen.

Aardig interview hierover:

It seems like it's a lot of work to incorporate multiplayer with a high chance that it won't even happen.

The only answer that I can think of for this is a really technical one. If we were to make a game where we synchronized every player, what they were doing with every other player, then that would be impossible and no one has ever done that. What we can do is, like many games that you have at the moment, where you are flying around with an open lobby. People are coming into that lobby and leaving it – like if you play Watch Dogs or something like that. Effectively, we have players joining your discrete space. We're not trying to make an MMO where you can play with literally 60,000 people on screen. We handle the case like where other people can fly past in your game or that you can bump into other players in the game.

But that's okay for us because it will never happen. I guess the whole of the entire community could organize to go to one specific spot and then they would find that they weren't all there at the same time.

..
How many people could be there theoretically?

The lobby that you carry around with you now can, it's almost like I don't wanna say because people will just test it, it can carry a few people. More than what you will see during the normal course of the game.

Will your friends take priority?

No. Just to be really clear, the reason that I'm saying this is we just want to be really clear with people that it is not an MMO. All of those questions are leading toward that. There are loads of MMOs out there. People can play those. We want people to be able to get a sense of playing with other people and to see other people and feel like this is a real, live universe.

If you're thinking, “Okay, okay, I understand all of that, Sean, but let's say all my friends want to go and play together.” That's not what this is about. You've seen the galactic map. I don't want to disappoint people. I don't want to answer your question and then they will think, “Yeah, yeah, he's saying it's difficult, but I'll do it. And then we will play Destiny together, effectively. We will all run around the planets.”

No. If you want to play a first-person-shooter-sci-fi-run-around-on-a-planet game, play Destiny. It’s a really good game. Go play that. We're not trying to do that.

Like Journey multiplayer, that was a huge part of the game for me, but they did a good job in not describing it as a multiplayer game. Journey would have been really disappointing if you entered into it thinking it was a multiplayer game. It's not. Dark Souls I think of as a single-player experience, but I'm really glad of the elements that they have in there.

http://www.gameinformer.c...s-a-multiplayer-game.aspx
Maar, wat ik mij afvraag, stel je komt een andere speler tegen, die kan jou dan aanvallen en ook doden. Waar begin je dan weer als je respawnt? Op de laatste planeet, of ergens willekeurig. Kan je dat ook uit zetten dat je door andere spelers kan worden aangevallen?
Je respawnt dan bij het laatste uploadpunt, een beacon, als je op een planeet doodgaat. Als je in de ruimte doodga respawn je in het dichtsbijzijnde ruimtestation. Ik denk niet dat je uit kunt zetten dat je niet dood kunt gaan door een andere speler. Simpelweg omdat de kans dat je een andere speler tegenkomt nihil is doordat er 18.000.000.000.000.000.000 (18 triljoen) speelbare planeten zijn. Dus zou de optie niet relevant zijn.
Er zijn plaatsen waar je een soort van save/bind kan doen. Daarna respawn je op die plaats. Anders respawn je in het dichtstbijzijnde trading station.
Ik verwacht dat het een flop gaat worden. Ik denk dat de massa heel snel verveelt gaat raken van weer dezelfde soort planeet waar niet veel interessants te beleven valt. Deze game is heel erg gehyped maar eigenlijk alleen interessant voor een niche groep mensen.
Ik denk dat ik 1 van die niche groep mensen ben.. Niemand in mijn sociale kring is een gamer, ben vader van 2 kids, elke dag 12 uur van huis voor werk. Ben wel een beetje een space nerd, casual gamer, solo gamer (geen tijd of zin om een alliantie/guild/corp/kinship/whatever op te bouwen of daar glorieuze banden mee te smeden). Dus een aantal uurtjes in de week proberen om steeds verder te raken richting the center is denk ik wel iets wat me gaat liggen.
Wow ik herken me volledig in u :D. Vader van 2 kids, casual solo gamer, geen zak zin om deel uit te maken van een clan.. . In mijn geval wil ik eens voelen dat ik tussen de sterren reis, harvesten, ontdekken met dromerige muziek en liefst in VR om me echt eens elders te voelen.
Hier nog een +1!! Haha ook met 2 kids. En een full time job :) oh en nog een vriendin en hond..
Onze niche is duidelijk zeer goed vertegenwoordigd :D die mannen kunnen nog wat centjes verdienen ;)
+1 :D (1 kid, maar zelfde idee)

[Reactie gewijzigd door 4g0ny op 10 juli 2016 13:27]

Hier nog een. Geen vader, maar ook geen tijd voor het echte clanbased gebeuren.
Genoeg mensen voor deze niche dus :)

Misschien moeten we toch maar een 'spare-time-gamers' clan oprichten :+
Afgezien van de 12 uur voor werk exact het zelfde. Voor mij was het juist een plus punt dat ik het lekker alleen kan spelen, en door de meg hoeveelheid planeten ook nog de kans hebt om wat te ontdekken wat niemand ooit heeft gezien.
Ja en dat is juist de Niche markt en publiek waar deze game op gericht is . Dus MMO ers zoek maar verder .

Dat de game niet zal verkopen omdat het geen MMO pvp bied . Alsof alles MMO moet zijn , zo ego tripping .
Het is niet gericht op die markt zo ook die omzet niet.

Maar juist publiek dat MMO links laat liggen .

Er bestaat geen game voor iedereen maar grote en kleine markten , je kan niet iedereen blij maken .

Deze game is gericht op gamers met sterke drang voor extreem exploring , dus sandbox game mechanic is niet voldoende . Dat is de instap in open sandbox games maar dit orde extremer de exploring genre . Niet iets dat de massa leukt vind .
Same here.. Ik heb de game bij Gamemania al gereserveerd. Als het goed is kan ik de game spelen als de kinderen een midweekje logeren zijn bij opa en oma. Kan niet wachten!

Ik merkte bij Mass Effect dat ik het exploren van de diverse planeten in de hoop iets te vinden erg interessant vond. Daarom lijkt deze game mij wel wat!
Daar dacht ik ook direct aan. Mass Effect exploreren maar dan uitgebreider.
Er zijn gewoon een hele hoop mensen met de verkeerde verwachtingen en die zullen het inderdaad als een flop aanvoelen. Maar die niche groep gaat het geweldig vinden. Zij weten over het algemeen ook beter wat ze kunnen verwachten.
Lijkt me een spel voor mensen die nu ook in Space Engine rondvliegen.
Het meest interessante aan deze game vind ik nog wel de muziek.

Hello Games heeft hiervoor contact gezocht met een post-rock band uit Engeland (65DaysofStatic). De muziek zal door een of andere engine op een dergelijke manier worden geproduceerd dat de climaxen uit de muziek overeenkomen met de actie in het spel.

Bij films en series wordt natuurlijk al jaren gebruik gemaakt van de muziekwereld, maar voor zover mij bekend niet in de game industrie. Daar is het namelijk totaal onvoorspelbaar wanneer de spanning opgebouwd moet worden omdat geen spel hetzelfde is.

Ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat uitpakken!
Unreal Tournament 3 had een dergelijk systeem (volgens mij het eerste van die soort). Daar werd de muziek aangepast op wat er op dat moment aan de hand was, maar het bleef wel dezelfde track.

Er waren ook al andere games die procedural muziek aanmaakten (maar die paste zich niet aan). Wel moet ik aan Total Annihilation denken, met een soundtrack van Jeremy Soule (tegenwoordig bekend van de Elder Scrolls muziek o.a.), waar een volwaardig orkert (van Moskou) verantwoordelijk was voor de tracks. Ingame werden de tracks of muziek niet aangepast, wel ging een stuk spelen wat bij de actie pastte (rustig, actie).

Zoals Wouter ook al zegt, Nine Inch Nails werd gevraagd de muziek te doen voor Doom en Quake. De bandnaam vormt zelfs de ammo voor de nailgun in die laatste :) Reznor is een grote fan van id.

Verder komen mij nog voorbeelden te boven van The National, welke een lied speciaal voor Portal 2 maakte.

Er vliegt ook nog steeds een gerucht rond dat The Cardigans hun album destijds Gran Turismo hebben genoemd omdat ze een fan waren van de eerste game met die naam. Van dat album werd 'My Favourite Game' ook gebruikt als themalied voor de EU versie van Gran Turismo 2. Misschien kwam dit van Sony EU destijds die het vond passen, misschien kwamen The Cardigans hier quasi zelf mee, who knows :)

Wel blijft nog steeds staan - Muziek en games zijn al langer met elkaar verweven. Game muziek wordt ook steeds vaker buiten de games apart herkend, vooral als Jeremy Soule eraan heeft gewerkt.
Wat je vaak in games hoort zijn meerdere tracks tegelijkertijd, maar als het spannend hoort schuift men figuurlijk 'spannende track' naar boven, en vice versa. Wat het denk ik 'speciaal' maakt in No Mans Sky is dat alle muziek procedureel is (natuurlijk wel gebaseerd op al bestaande samples en motieven; maar zover ik weet is dit op audiotechnisch gebied een van de meest complexe procedurele soundtracks tot nu toe gemaakt door een band (in samenwerking met audiodirector Paul Weir).

Aardig stukje over de samenwerking tussen 65dos/Weir:
http://www.gameinformer.c...rack-of-no-man-s-sky.aspx

ook aardig interview met Weir over de procedurele geluiden in de game:
http://www.newyorker.com/...mating-scream-sounds-like
Ik heb de soundtrack van TotalA (:P) op een usb stick in mn auto! Echt coole muziek. En klopt wat je zegt, de muziek veranderde van nummer wanneer je contact maakt met vijanden.

Er is trouwens ook al jaren een modernere versie van total annihilation, op de "spring" engine. Meest bekende totala mod heet "balanced annihilation" et is hierin ook een tier 3 qua units en gebouwen toegevoegd. Erg geslaagd.
Nu ik er aan denk...gtg, spring downloaden :9 :9 :9
jawel hoor... dit werd al in in Outcast, een game uit 1999 toegepast. en zelfs (nog veel ouder) in games als in Ultima (pagan). :P (wijziging: url werkte niet)

[Reactie gewijzigd door toman op 9 juli 2016 11:31]

Er zijn redelijk wat games die dit hebben. Ik kan me herinneren dat Fear Factory vroeger ook muziek in games had zitten (na een snelle google: Demolution racer en Terminator game).
Ed Harrisson voor de Neotokyo HL2-mod. Kentucky Route Zero OST door Ben Babbitt, Pedro Camacho voor onder andere Star Citizen en Audiosurf.

Er zijn toch een hoop artiesten die muziek voor games maken die de titel "game dev" overstijgen vind ik. Uiteraard zijn er ook games met bestaande muziek zoals GTA.
Sommige games laten—net als films en series—speciaal muziek schrijven. Zoals bijvoorbeeld The Last of Us.
Soundtrack van DoomII is door Trent Reznor van NiN gemaakt en zo zijn er nog vele voorbeelden. Wat dat betreft werken de muziekwereld en game industrie al decennia lang samen aan titels.
Dit gebeurt toch al sinds minstens 1991. :)
Ben niet zo into game muziek en zal dat iig zelf niet snel toepassen.
Zo vond ik scifi film wel tof waar men coole goldie oldies speeld in zwaar scifi setting . Ik zou zelf gaan voor muziek vanuit eigen playlist . Als ingame carstereo of space fighter met carstereo .

Vanuit mijn realistische voorkeur verwacht ik geen muziek in virtuele wereld als er geen muziek virtueel in die wereld gedraaid wordt .
Niet dat ik er mij aan stoor . Maar het doet mij niks. Meeste games FPS ben intesief bezig dat muziek er niet toe doet .
... En gevechten met andere spelers?

Heb ik iets gemist? Overal waar ik keek werd gezegd dat spelers elkaar quasi nooit zouden ontmoeten. Dit omdat het universum zo groot zou zijn.

Anyways, ben benieuwd!
Uhm bij de handelsplatforms kun je wel degelijk andere mensen tegen komen, dat is wat ik een maand of 3 geleden iig heb gezien in 1 van de filmpjes van de makers :)
Aha, maar de kans was extreem klein hoor ik overal. Dus echt rond pvp zal het niet draaien normaal.
Denk inderdaad dat PvP wel lastig op te zoeken is inderdaad, dan moet je misschien wel dagen bij zn handelsplatform blijven hangen :P
Dat was een Npc als ik me niet vergis. We hebben nog geen enkele video gezien waarin 2 spelers mekaar ontmoeten.
Dus NPC en Payers zijn niet als zodanig herkenbaar?
'If another human player flies past you, will their username pop up or will you not even know that it was another player?
- At the moment it doesn't, and I would like to keep it that way. '

let wel, dit interview komt uit eind 20014, dus mogelijk zijn zaken veranderd.
Het is mogelijk om elkaar tegen te komen, de kansen zijn echter astronomisch( :+ ) klein.
Dat van die rechten voor het woord "Sky" is echt out of this world. :)
Ze hebben nog geluk dat "MAN" ze niet heeft aangeklaagd
Het is toch onzin dat je merkrechten kunt krijgen op woorden. Zeker als het een woord is wat gewoon iets betekent.
Helemaal als je een media bedrijf bent en loopt te miepen over een spelletje, net of de consument niet weet dat het verschillende dingen zijn......

Maar ja merkrechten en het beschermen ervan zijn funky. Ik meen me te herinneren dat als je laks bent in het verdedigen van je merk je deze ook kunt kwijtraken.

Veel bedrijven zullen daarom eerder te snel hun merk verdedigen.
Negatieve publiciteit is ook publiciteit he... :+
En Noorwegen.......

Ziet er wel vet uit trouwens, hoop dat het niet boring is.
Dat moest ik even 3 keer lezen voor ik het snapte :-)
?

Ik bedoel dat er genoeg content is om je bezig te houden en dat je niet van hot naar her vliegt zonder dat er wat te doen is.
Het heeft even geduurd, maar z'n game draaiend krijgen met z'n klein team is geen kattenpis. Je moet van genre houden, maar ik gun hello games een succes omdat ze innovatief zijn.
Laten we eerst maar eens afwachten hoe t speelt: Ik ben er ook nieuwschierig nar, maar 60 euro vind ik wel te veel, helemaal omdat ik verwacht: Vlieg naar planeetje, kom erachter dat er al iemand geweest is die t planeetje een schunnige naam heeft gegeven. Paar aliens die er rondlopen, repeat. Als t meer is dan dat schaf ik em misschien nog aan, tot die tijd kijk ik eerst de kat uit de boom.
De kans dat je een planeet tegenkomt die een naam heeft of bezocht werd is, zoals al eerder aangegeven, astronomisch klein. ;)
Dat zeggen ze.

Ik ben bang dat ze het nolifers gehalte van veel gamers onderschatten. Ik weet nu al dat hele volkstammen 24/7 van planeet naar planeet gaan vliegen om ze schunnige namen te geven.
Zelfs met het nolifers gehalte dat ongetwijfeld hoog zal zijn, zijn er gewoon veel te veel planeten, maar aangezien het doel van het spel is om naar het midden van het sterrenstelsel te raken, kan ik me voorstellen dat je geleidelijk aan misschien wel een aantal planeten met namen zal tegenkomen. :)
Procedural generated content is deze productie totaal van afhankelijk en ook wat het mogelijk maakt . Het is de complexiteit en breed testen van die algoritmes om tot goed resultaat te komen en testen voor ongewenst resultaten dat 1 op 1000 tot milioen een keer kan voorkomen .

Voor extreem veel assets is PGC de weg maar er zitten ook nadelen aan .
Een Artis maakt asset vooral complexe van uit concept dan produceerd dat itereerd optimaliseerd polish naar bepaalde look & feel en fidelity .
Waar je bij PGC ten eerste om dat te behalen je langdurig bezig bent met extreem complexe algoritmes om dat te kunnen behalen .
Omdat trail and error is kan je resultaat benaderen . Complex houd in veel variablen input dat resultaat beinvloed wat ook getest moet worden of de resultaten die anders zijn wel binnen gewenste zijn en er geen rare dingen tussen zitten .
Dus dat game industrie PGC links laat liggen en beperkt toepast verbaas mij niets . Omdat het paarde middel is dat bij specifieke problemen heel goed past . En bij deze genre past dat heel goed ook bij de grotere producties.
Ik ben benieuwd in hoeverre dit spel geschikt is voor vr-headsets. :P
Daar wordt naar gehint. Vermoedelijk komt er in het najaar een patch voor vr.
Wat wel vermeld mag worden en waarvan het jammer is dat het artikel het niet noemt is dat No Man's Sky vanaf dag één beschikbaar is op GOG. Voor de Tweaker die hun games het liefst DRM-vrij en op een eerlijk medium aanschaft om op die manier deze distributie methode te bevorderen is dat het bekend maken wel waard.

Omdat het een nieuwe game is die meteen beschikbaar is op GOG heb ik mijn pre-order (iets wat ik anders niet doe en alleen games die af zijn koop) er een poosje terug al geplaatst.

[Reactie gewijzigd door Sorcerer op 9 juli 2016 20:02]

Sean Murray Is de eigenaar van hallo games lijk me een vette game
Release datum voor pc iets verschuiven naar voren zou wel mooi zijn als hij toch al af is
Inderdaad. Wellicht om het uitstellen toch nog een beetje goed te maken ;)
Release date, maar weer ff vervroegen dan 😇??

Doe maar aankomend weekend ofzo 😎

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True