Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 272 reacties
Submitter: AyavaJeroen

Pokémon Go zal niet op de geplande introductiedatum verschijnen in Nederland, zo heeft ontwikkelaar Niantic laten weten. Het bedrijf kampt namelijk met serverproblemen door de overweldigende belangstelling voor de game.

John Hanke, ceo bij Niantic, liet dat aan Business Insider weten. Deze week begon de ontwikkelaar met de uitrol van Pokémon Go in een aantal landen, voor zowel iOS als Android. Door de onverwacht hoge instroom van nieuwe spelers bleek al snel dat er niet genoeg servercapaciteit is, waardoor gebruikers niet in kunnen loggen.

Door het gebrek aan servercapaciteit zet Niantic de uitrol van Pokémon Go tijdelijk stop. Dat betekent dat de geplande release in landen zoals het Verenigd Koninkrijk en Nederland later dan gepland zal zijn, aldus Hanke. Wanneer Nederlanders toegang krijgen tot het spel is echter nog niet duidelijk; dat hangt er vanaf wanneer Niantic 'zich comfortabel' voelt om de uitrol te herstarten. Een alternatieve manier van installeren blijft mogelijk voor Android-gebruikers, door het installatiebestand op de smartphone te installeren.

Pokémon Go is een augmented-realitygame, waarbij van de camera van de smartphone wordt gebruikgemaakt om de wereld te verkennen en om Pokémon te vangen. Het spelconcept is vergelijkbaar met Ingress, dat ook door Niantic is ontwikkeld.

Pokémon Go serverproblemen

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (272)

1 2 3 ... 6
Dus mensen gaan in 2016 pas naar buiten als ze er pokemon kunnen vinden? :z

Verder ontopic: Niantic heeft zeker geen Azure gebruikt, anders hadden ze dit probleem niet :P
Zo'n game is ideaal om obesitas wereldwijd aan te pakken! Niets mis met gamifyen van real-life problematiek. Het zal meer en meer gebeuren. :)

(Zelf loop ik al beduidend meer sindsdien ik Runkeeper gebruik. Ik kan nu 15 km aan 1 stuk. En dat is zelfs geen echte 'game' maar het is stimulerend om je stats en progressie te zien.)

En niet alleen bij kinderen is Pokémon Go populair: ook oudere generaties spelen dit. Tenminste die generatie dat met Pokémon in de 90s is opgegroeid. :)

Artikel: https://www.facebook.com/dailydot/posts/1084452274959092
Grappige maar relevante comment: Pokemon Go has done more for obesity in two days than Michelle Obama has in 8 years.

Betreffende de servers: de Amazon CTO heeft al een tweet naar Niantic gestuurd met de vraag voor ondersteuning:
https://www.reddit.com/r/...ogy_officer_just_tweeted/

[Reactie gewijzigd door Asgaro op 9 juli 2016 13:40]

Gister geinstalleerd.
Meteen met 2 vrienden afgesproken die het ook hebben om eens een rondje den bosch te doen.

20km gelopen.
mijn voeten hebben blaren.
volgende keer sneakers aandoen ipv normale schoenen.
vele landmarks bezocht.
veel andere trainers tegen gekomen, super friendly community tot nu toe.
kom al ca. 15 jaar in den bosch
delen van den bosch gezien die ik nog nooit gezien heb incl. mooie parken.
besef dat ik nog geen 5% van de stad kende.
Half uur in een blok rondgelopen op zoek naar een squirtle die in de nearby lijst verscheen.
maat van me hatchte een bulbasaur uit een 5km ei.
al afgesproken om volgend weekend weer te doen, maar dan andere stad.

OP SUCCES, ik ben verslaafd.

Nu nog stabiele servers, pokemon/item trading& battles met andere trainers die je tegen komt en een pokecenter en schiet mij maar lek.
Als ze dan ook nog eens lokale/regionale/landelijke/internationale tournamenten zouden houden dan zou het plaatje compleet zijn!

Over 5-10 jaar wanneer iedereen met een hololens achtige AR bril rondloopt hoop ik dat we allemaal trainers zijn! Dát zou pas coole AR gaming zijn.

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 10 juli 2016 00:42]

Haha heerlijk. Ik moest lachen bij je post. Geweldig dat je er zoveel plezier van hebt. Ik wacht nog even tot het officieel gereleased wordt in Nederland (ik heb een iPhone en ga geen US account aanmaken).

Ik heb een fitbit smartwatch en die stimuleert me al om veel meer te lopen, maar met pokemon go kan ik dat nog een niveau verder tillen verwacht ik. :)
Ja ik zat gister ook zo te grappen met m'n vrienden dat je eigenlijk ook wel zo'n fitnessapp zou kunnen laten runnen terwijl je pokemon Go speelt... maar toen besefte ik me dat ik het altijd heel kansloos vind om zulke posts voorbij te zien komen op facebook van mensen die x kilometer gelopen hebben met zo'n google maps afbeelding van hun route (want dat boeit toch echt niemand).

Moet wel zeggen dat ik echt super enthousiast ben ja van het spel want ik heb normaal gesproken een hekel aan wandelen en ga eigenlijk nooit de deur uit tenzij ik ergens heen moet of heb afgesproken maar nu heb ik zo iets van "ik kan ook gewoon in m'n eentje de deur uit gaan en een stukje gaan wandelen".
Okee het 'normale volk' zal het misschien een beetje raar vinden dat daar zoiets als pokemon go voor nodig is om ons 'nerds' in beweging te krijgen maar ja daarop kun je makkelijk reageren: "if it seems stupid but it works, it ain't stupid"

Met betrekking tot server/app stabiliteit:
overdag lijkt hij het redelijk te doen (US slaapt dan immers nog) maar hij loopt toch wel vrij vaak vast. Ik denk dat ik de app gedurende de hele dag wel een stuk of 50 tot 100x heb moeten resetten. Wel een inconvenience want ik heb het idee dat wanneer je een pokemon tegen komt hoe sneller je hem aanklikt om te gaan vangen hoe hoger het level (dat was hoe ik het beleefde gezien ik met 2 vrienden rondliep en we in principe allemaal dezelfde pokemon aan t vangen waren maar niet allemaal altijd even snel de capture begonnen).
Dit is wel speculatie maar ik dacht ik deel het met jullie!

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 10 juli 2016 13:16]

Je activiteiten publiceren op sociale media is niet verplicht, ik doe dat ook niet. Naast het feit dat je aan je gezondheid werkt, vind ik het ook gewoon leuk om naar getalletjes en grafiekjes te kijken. :+
ik heb er veel over opgezocht maar ik kan het spel niet vinden. Op me samsung niet & op mijn iphone niet.

Hoe kan dit ?

Kan je mij daarmee helpen?
APKmirror is een goede betrouwbare site die ook de geuploade APK's (android installatie bestanden) controleerd of ze niet fraudulent zijn of met een virus/malware/trojan besmet.
Hoi Quincey!

Ook ik heb Pokemon GO al geďnstalleerd.

Je kan hem gewoon in zowel de App Store als de Play Store vinden, heel eenvoudig. De truc is om een nieuw Apple-ID aan te maken en de nationaliteit op Australië zetten. Je kan het spel dan gewoon downloaden en spelen. Ook als je weer inlogt op je gebruikelijke Apple-ID of Google-account kan je het spel spelen. Je hoeft niet bang te zijn dat je progress verloren gaat, want het spel bied een inlogoptie door middel van een account maken of met je Google account (voor het geval het spel in de Nederlandse App Store verschijnt).

Heel veel plezier!
't Spel is ook nog niet uit voor Nederland.. beetje onderzoek doen mag ook wel.
Haha misschien heb ik jullie gister ook wel gezien. Ik zag echt een berg mensen in Den Bosch bezig met Pokemon GO, je vraagt je af hoe dat zal zijn als het dalijk eenvoudig voor iedereen beschikbaar is.. Ik heb nu nog een gym met mijn pokemon (Jeroensko), hoop dat ik dat vandaag zo kan houden :)

Team Instinct!
Grappig, was zaterdag toevallig ook in Den Bosch en enkele vrienden waren toen ook bezig met Pokemon GO.

Die waren er overigens ook erg enthousiast over, en het zorgde daadwerkelijk voor meer beweging, aangezien er steeds meer mensen mee een rondje gingen lopen om pokemon mee te helpen zoeken :)
Ik denk zelf dat de mensen die het willen spelen, het momenteel ook spelen. Zo lastig is om voor Android gebruikers via Apkmirror te installeren en voor iOS gebruikers zoals ik, een Australisch of Amerikaans AppStore account aan te maken.
:D Hey Jeroen, kom Pikachu zoeken in Tilburg, wellicht vang ik hem dan voor je. :p
Haha dit komt me zo bekend voor Ayporos!

Vandaag ben ik wezen wandelen bij het Geestmerambacht in Alkmaar. Dit is een groot meer nabij Alkmaar, Noord-Holland.
12 uur begon ik met mijn tocht rondom het park. Zoveel Pokestops en Pokemons gevangen!
Ik heb wel 15 tot 20 groepjes gesproken die Pokemon speelde, wel in 3 uur tijd!
Het begon met de vraag: "Heey! Welke kleur ben jij?". Dat was de standaard vraag die we elkaar stede. Het was echt bizar hoeveel mensen het speelde hahahaha! Met een aantal zijn we op pad geweest en met mijn eigen crew.

Heerlijk, ik hou hier echt van.

[Reactie gewijzigd door CyberDonky op 10 juli 2016 17:07]

Hype is over 2 weken klaar joh xD
Ik werd vandaag lvl 5 en de meest dichtbijzijnde Gym was een McDonalds. M'n vriendin was enigzins verbaasd toen ik zei dat ik een cheeseburger gehaald had bij de Gym :D
Die reddit posts er onder.
༼ つ ◕_◕ ༽つ SERVERS TAKE MY ENERGY ༼ つ ◕_◕ ༽つ
:D

[Reactie gewijzigd door Proxx op 11 juli 2016 09:34]

Niks mis mee... Nee...
Tot mensen doorslaan en het ten koste van de veiligheid gaat op ander gebied ;)

De eerste slachtoffers zijn al bekend :p

En dat principe zie je terug komen overal waar rivaliteit word gezegevierd en door regeltjes weer ingeperkt...
Rivaliteit is nooit dé oplossing maar zorgt wel voor "oplossingen" en dat vaak voor problemen die niet echt bestaan maar door marketing bureaus bedacht ;)

gamifyen xD

Speel 't zelf afentoe trouwens en het kan een reden zijn om naar buiten te gaan wanneer je dat eigenlijk niet zou doen maar kom op hey :p

[Reactie gewijzigd door kn0ppers op 11 juli 2016 08:58]

Aangezien Niantic vroeger een onderdeel was van Google, is de kans meteen een pak kleiner dat ze Azure gebruikt hebben. Anderzijds kunnen ze met Azure dit probleem ook hebben als ze in hun business case hebben opgemaakt maximaal x dollar per dag te willen uitgeven aan hosting.

Ik vind het trouwens een beetje vreemd dat ze niet zoals bij Ingress met uitnodigingscodes werken, maar gewoon iedereen meteen toelaten. Hoewel dat systeem met toegangscodes natuurlijk niet al te fijn is voor mensen die meteen willen kunnen spelen, laat het wel toe om de initiële piek van geďnteresseerde mensen aan te kunnen. Waarschijnlijk was dit een vraag van Nintendo of zo. Want op zich slaagt Niantic er perfect in om Ingress relatief stabiel te laten draaien, zelfs wanneer er een enorme piek is aan gebruikers bij een anomaly.
Ik gok erop dat er vele mensen spelen die het niet hadden moeten kunnen.

Vele Tweakers en ik hebben bijvoorbeeld een apk geďnstalleerd waardoor er duizenden speler meer actief zijn dan ze verwacht/gehoopt hadden. Daarom rollen ze gefaseerd uit, iets wat wij eigenlijk nu een beetje verpesten... Maar ja... Moeten ze ons maar niet hypen O-)
Haha is wel waar ja.
Wat een onzin zeg. De app is gewoon gratis. Trouwens als Nintendo en Niantic dit echt heel erg vinden kunnen ze GPS locaties in landen waar het spel officieel nog niet uit is blokkeren. En niet iedereen weet hoe sideloaden werkt.
Mja... je stuurt letterlijk constant je GPS naar hun servers, is nl. essentieel voor het spel. En de gyms en pokestops zijn ook gewoon actief en functioneel in NL.
Als ze het echt zo erg vonden dat we al aan het spelen waren dan hadden ze echt HEEEEEL makkelijk ons allemaal kunnen blokkeren (via GPS coördinaten).
Ik moet de APK nog sideloaden, (mobiel is weg voor reparatie) maar het spel loopt alleen op gps toch, niet op Wi-Fi /3G of 4G ?
Het gebruikt GPS om je locatie te bepalen, maar je moet wel degelijk constant in verbinding staan met de server via wi-fi / mobiele data.
Alles gebeurt in principe server side, dus als je geen verbinding hebt kun je niks doen.
Een 'volle' dag Pokemon Go spelen zal ongeveer 50mb data verstoken (dan hebben we het over ca. 5-8 uur actief rondlopen en spelen)

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 10 juli 2016 21:54]

Goeie rage dit. Redelijk overbodig om zo intensief uiteen te zetten wat je iemand allemaal toewenst. Zware week gehad?
Waar heeft hij deze haat reactie aan te danken? Erg onvolwassen dit hoor.
beetje hypocriet dit, net of jij nooit een mp3tje (al dan niet toen het nog semi-legaal-leek), of een filmpje hebt gekeken, games hebt gedownload of op school gebruik hebt gemaakt van foto-copiën zonder dat de docent de nodige rechten had (ja op scholen vind heel erg veel piracy plaats) en als jij er gebruik van maakt ben je voor de wet nog steeds mede-verantwoordelijk voor de schade...
De app is gratis...
Veel kaas heb je er niet van gegeten man. Ik hoop dat je begrijpt dat de app niks kost en dat letterlijk iedereen die nu in Nederland dit spel speelt de apk heeft moeten sideloaden omdat het niet in de Nederlandse Play Store staat.

Je weet trouwens wel erg veel van wat er met je telefoon gebeurt als je een van die nare apk's te pakken krijgt. Zelf zeker een keer die helft van de nieuwprijs gedokt, of niet?
desinformatie, more like jumping to conclusions
Gezien het niet echt te ontkennen obesitas probleem onder westerse bevolking, en zeker enthousiaste gamers, zou ik dit alleen maar toejuichen als iedereen opeens in de benen gaat...

Maatschappij moet zich er alleen even op aanpassen en er niet weer één of andere taboe van maken omdat het om een spelletje gaat.
Ik ben net begonnen met Ingress (zelfde principe) en als je in het donker ergens rondjes loopt wil het nog wel eens voorkomen dat oom agent komt vragen wat je aan het doen bent.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 10 juli 2016 10:43]

Het feit dat je 'oneindige' resources kunt toevoegen, wil niet zeggen dat je software omgeving ook oneindig te schalen is. Bij dit soort systemen kunnen altijd verborgen bottlenecks naar boven komen zodra de boel live gaat.
iemand een idee van het dataverbruik van deze app?
100-200mb in 2 dagen, zeker niets als je, zoals ik, een 6gb bundel hebt (:
Damn, heb jij niks anders gedaan dan lopen pokémonen of zo? :P
Of heb je het volledige verbruik van alles wat je gedaan hebt op die twee dagen geteld? Geen idee of je in iOS ook per app kan zien hoeveel data er over mobiele netwerken verbruikt is, maar je verbruik ligt heel wat hoger dan de andere reacties namelijk.
Toch komen die getallen redelijk overeen met Ingress. Daarmee jaagde ik er ook een gieg doorheen in een week. Per dag iets van 1 ŕ 2 uur speeltijd.
Ik heb, sinds ik de app heb, 35MB gebruikt. Laat ik zeggen dat ik gemiddeld zo'n 1 uur per dag de app gebruik onderweg, over 3/4G dus.
Ik heb 38MB op de teller na 1 dag. Niet constant, maar toch redelijk veel geopend.
1 dag actief rondlopen in een drukke stad, hou het op zo'n 5 uur non-stop lopen en gamen, verstook bij mij ca. 50mb. Die 100mb is denk ik dan ook vrij grof.

Wat kan helpen is als je dingen als levelen, evolueren en pokemons naar de prof sturen (dingen die niet 'in the field' hoeven) bewaart tot wanneer je ergens (thuis of zo) op wifi verbonden bent. Zal niet enorm veel verschil maken maar t is weinig moeite en t helpt wel.
iOs settings > mobiele data
daar zie je het verbruik van alle apps terug bij mij nu 61,3 MB
Haha ja ik heb zeker wel (vanaf 6 juli) veel zitten pokémonen :P
Het was ook ongeveer 100-200mb, omdat ik via een jailbreak tweak zag hoeveel ik in 1 dag verbruikt had en mn data alleen aan was toen ik buiten was. Het hoge is misschien het getal 200, maar vergis je niet, er staat "100-200" dus het kan net zo goed 110mb in 2 dagen zijn, dus 55mb in een dag ;)
Goed nieuws voor de providers dus....
Of juist niet, durf te wedden dat het merendeel van de medelanders nog geen 40% van hun data bundel verbruiken.
dunno. Ik denk dat veel 'normies' toch ook redelijk veel data kunnen verstoken hoor.. op FB filmpjes kijken, op youtube filmpjes kijken, misschien zelfs wat netflix onderweg of zo.
Mijn zoontje heeft het geďnstalleerd, en zijn databundel is sindsdien behoorlijk geslonken. Gelukkig is-ie nog zo verstandig zijn gebruik in de smiezen te houden (hij betaalt zijn abo vanuit zijn zakgeld).

Denk dat het merendeel van de medelanders een databundel van 500MB-1G hebben en inderdaad minder dan 40% verbruiken.
17 MB nu in ik schat zo'n 2 a 3 uur op 4G. Je batterij is eerder op dan je databundel.
Extra tip: zet AR uit omdat je camera ook nog vreet van je batterij.
Wat is AR en hoe zet je dat uit (in Pokémon Go)?
AR = augmented reality
De camera functie waar je de pokemon in de echte wereld ziet. Het camera gebruik kost veel van je batterij, maar het is naar mijn mening wel 1 van de leukste functies van Pokemon GO. Als je het uit wilt zetten dan is er rechtsboven een AR knop wanneer je een pokemon aan het vangen bent.
Kijk in 't spel, staat best wel heel erg duidelijk aangegeven.
Laag. Speel het al even, af en toe via 4G, nu 5 MB gebruikt.
Zit nu op 23mb sinds dag van release in australie
Bijna niks ik gebruik het 1 dag maar 30MB eraf
Heb vanmiddag hele dag door Den Bosch rondgewandeld met pokemon go non-stop aan.
ca. 30-50mb voor echt een VOLLE dag (van 3pm tot 9pm). Als je echt super actief wilt zijn ermee denk ik dat je moet denken in de richting van 500mb tot 1gb per maand. Misschien 1,5gb als je SUPER actief bent maar de 2gb ga je denk ik echt niet halen.
137mb nu lvl 17 en alleen op 4g xD 2dagen +- vollop

[Reactie gewijzigd door Vatos1123 op 10 juli 2016 01:12]

ik heb in totaal 3 uur ongeveer met 4g gelopen en heb 10mb verbruikt
16,88 mb voor net geen uur speeltijd vandaag.
Ik was dan op de fiets met ca 13 km/h. :)
Van Ingress is het verbruik fors maar beheersbaar. Gister heb ik 50MB verstookt in enkele uren (3 of 4). Zal ongetwijfeld hetzelfde zijn voor Pokemon.
Maar wellicht kan je Ziggo Hotspots proberen te gebruiken in dichtbevolkte/bebouwde gebieden.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 10 juli 2016 10:47]

Ik heb ongeveer 5 uur gespeeld en 40mb verbruikt, denk dat dit ook ligt aan hoeveel pokestops je in je buurt vind, hiervoor moeten namelijk fotos worden geladen.
71 MB in een uur of 10 spelen
Na een uur lang Pokemon Go heb ik maar zo een 2 MB verbruikt. Erg raar. Kan aan T-Mobile liggen :P
R.I.P. Heb IOS😭. Zal nog wel ff duren voor ik en de andere IOS gebruikers het kunnen spelen.
Ik speel het al twee dagen met een Amerikaanse account nu op iOS 9
Australische App Store gebruikt en ik speel al 3 dagen!
Je kunt daarna ook gewoon weer switchen naar de Nederlandse store of de app opnieuw installeren wanneer het in Nederland te downloaden is; jouw account blijft bewaard vanwege login
maak je wel een nieuw account? of is er een manier om het zelfde account te gebruiken
Voor de mensen met een iOs apparaat, hier een handige guide https://m.youtube.com/watch?v=U7QC5gZLhfw
Wat ik me afvraag is wat eventueel zal gebeuren met de mensen die de APK al hebben geďnstalleerd en het ook gewoon in Nederland spelen.
Niks. Als Nintendo mijn account verband, dan maak ik ook geen nieuwe aan. En zo denken er wel meer over.
Het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat ze iedereen uit Europa gaan verbannen, mensen kunnen nu namelijk al geld uitgeven aan microtransacties (en dat word ongetwijfeld al veel gedaan) en de backlash zal waarschijnlijk enorm zijn. Ik vermoed dat een groot deel van de playerbase bestaat uit mensen die de app via een omweg hebben gekregen, vooral als ik kijk naar de hoeveelheid spelers die ik vandaag in de stad (Dordrecht) ben tegengekomen.
Halve stad liep met hun telefoon voor zich. :-P
Niks. Waarom zouden ze. Het is niet illegaal ofzo aangezien het een gratis spel is. En er zijn ook mensen die in het buitenland wonen, en hier op vakantie zijn. Of zoals mij, binnenkort naar Spanje
Het is wel illegaal want je installeert het van een onofficiele bron die niet het recht had om het spel te distribueren. Daarom verwijdert Tweakers ook steeds alle links naar APK's. Als downloader hoef je je hier geen zorgen over te maken, maar een uploader zou in principe aangeklaagd kunnen worden.

Maar op de vraag of je hiervoor gebanned gaat worden is het antwoord waarschijnlijk nee, want daar heeft Nintendo niks aan.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 9 juli 2016 14:21]

Tweakers verwijdert de links omdat er met de apk malware bij kan worden toegevoegd en niet omdat het illegaal Is. Als jij geen play services hebt gaat het moeilijk om via de play store te downloaden en moet je wel een apktje downloaden om het te installeren.
Dat is natuurlijk op zich een beetje onzin. Net zoiets als zeggen: Ik heb geen Netflix, dus ik Moet hun exclusieve series wel downloaden, anders kan ik ze niet zien...
Er is niks illegaals aan het installeren van apk's buiten de play store om. Er zijn genoeg (vaak root) apps die niet in de playstore staan en je handmatig moet installeren. Het is illegaal om iets waar normaal betaald voor moet worden gratis te installeren.

Een vergelijking met torrents lijkt me meer gepast. Torrents downloading is namelijk niet illegaal, het downloaden van content met copy-right is dat wel.

Ik kan niet beoordelen of Niantic deze apk zelf online heeft gezet, maar het feit dat de app gratis is en dat alle gyms en pokéstops die gekoppeld zijn aan gps locaties in NL gewoon in gebruik zijn lijkt het er op dat ze er ook niks op tegen hebben. Ze hadden vrij eenvoudig de content van het spel (die locaties en het spawnen van pokémons) in NL uit kunnen schakelen waardoor het spel onspeelbaar wordt.
Oh ik doelde meer op in een niet officieel ondersteund land spelen. Aangezien ik de app gewoon uit de US App Store heb.
leuke statement maar zonder bronnen net zo min iets waard als waar je op reageerd...

eurogamer stelt in ieder geval dat het maar geruchten zijn over dat bannen al zouden er wel berichten op oa twitter staan waarin men vooral 'vraagt' dus niet 'dreigt' de game niet voortijdig te installeren.
De uitrol buiten de play store gaat wel gewoon door hoor :Y)

Als je het wilt spelen gewoon even zoeken op de APK en hij werkt gewoon prima in NL...
Het spel werkt inderdaad wel gewoon (als de servers te bereiken zijn)
Maar ik heb het idee dat de map nog niet helemaal gevuld is ofzo. Heb in eindhoven een uur door een park met veel kunst gelopen, maar kwam niks tegen. Ook bij een kasteel en kerk was niks te vinden. Als de kaart automatisch gevuld word aan de hand van poi, vraag ik me toch af hoe.
Hier zie ik er best veel anders, en de plekken (POI) lijken allemaal uit ingress te komen, maar dan zonder Ingress foto maar met een maps screenshot :P

Echter niet alle Ingress plekken zitten er bij, maar de plekken die er zijn komen naar mijn idee wel allemaal uit ingress.
In Leiden zag ik vanochtend wel de Ingress foto's.
De locaties van Pokéstops en gym's zijn letterlijk overgenomen van het spel Ingress.

In de beginfase van dat spel (volgens mij zo'n 2-3 jaar terug) kon men zelf portals (Ingress) aanmaken. Ik zie het daarom niet snel gebeuren dat er nog wat bijkomt.

Ik heb zelf het geluk dat ik met een kwartiertje lopen langs 30+ pokestops loop..
Dat is een bug die je krijgt af en toe, dat kan je meestal oplossen door de app helemaal opnieuw op te starten, dan laadt ie al die punten wel.
Klopt. soms loopt het spel gewoon (semi)vast. Even de app afsluiten en opnieuw opstarten en dan laad hij weer correct in (mits de servers niet overbelast zijn).
Als je een zandloper ziet, rond pokeballetje, die niet verdwijnt, dan even rebooten.
In Drachten heb ik 3 gyms op 5 minuten loopafstand, met een heleboel Pokéstops in de buurt. Er zitten ook constant Pokémon in mijn straat.
Er zitten bij mij zelfs 3 gyms tegenover mijn huis, heb 5 pokestops binnen een minuut lopen. En vanuit mijn kamer zijn pokemon te vangen. Ideaal als je het mij vraagt.

[Reactie gewijzigd door GLaDTheresCake op 10 juli 2016 02:17]

Nice, nu weet ik zeker dat ik het ook moet downloaden, Dr88 4 live!!
Sinds 1,5 uur zie ik alleen nog maar een map zonder POI's en als je naar de shop wilt zie je ook alleen een wit scherm. GPS en internet werken verder prima. Hebben ze de server voor NL geblokkeerd ofzo?
Hier ook. Op de shop moet je even wachten maar die werkt dan niet. Ik denk ook dat ze NL geblokkeerd hebben tot release. Hadden ze eerder moeten doen om iedereen een eerlijke start te geven..
Eerlijke start bestaat niet, ik kan bv maar 10 minuten per dag spelen terwijl een andere die werkloos thuis zit de hele dag kan spelen.
Ik speel hem ook al inderdaad, maar ik krijg toch wel regelmatig de melding dat de servers down zijn, of hij blijft gewoon eindeloos draaien (hoewel dat soms ook komt doordat mijn telefoon van 4G naar wifi springt of andersom, game lijkt niet goed tegen IP changes te kunnen).
De game heeft een gebrek aan timeouts of anders aan fout afhandeling.
Ik heb hem al via aptoide, en kan bevestigen dat de servers er regelmatig uitliggen.

wel een leuk spel, wel wat minder dan ik verwachtte, om pokemon te vangen hoef je alleen een pokeball te gooien, je kunt niet met wilde pokemon vechten.
In het begin wel ja, maar na level 5 vind je sterkere Pokemon (hoger CP) en dan krijg je ipv de groene rondjes nu ook oranje en rode rondjes, dus moeilijker catchen (:
De belangstelling voor deze game was al maanden van tevoren bekend. Je weet dat iedereen alles gaat proberen om de region limitation te omzeilen.

Zorg er gewoon voor dat je je zaken goed op orde hebt en release dan de game wereldweid.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Dit zijn issues die bij elke MMO plaatsvinden tijdens launch. En de game was niet wereldwijd gereleased. En ze waren zich bewust van de populariteit maar aan de aandelen van Nintendo en de stats van de iTunes store te zien kon niemand zo'n enorm grote belangstelling verwachten.

[Reactie gewijzigd door Blackice09 op 9 juli 2016 12:58]

Niantic heeft eerder ook ingress gemaakt, en dat werd (iig een periode) heel actief gespeeld, ze zullen wel degelijk eea goed op orde hebben. De populariteit (en als ik het zo lees het ongelooflijk veel sideloaden) kan je van tevoren moeilijk écht inschatten.

Bji een spel dat je op een map in je eigen buurt speelt is een wereldwijde release minder belangrijk, zelfs als je een voordeel zou hebben door eerder te beginnen met spelen kom je niet snel mensen met dat voordeel in je eigen buurt tegen.
Wat ik niet begrijp is dat ninantic dit niet kon voorzien...
We hebben het hier over pokémon!
Zelfs bij zo'n serverproblemen moet men toch ff een hogere capaciteit kunnen invoeren.
Dat zou minstens een vereiste moeten zijn langs nintendo's kant!
Nintendo is nieuw binnen de mobiele markt. Hun vorige app liep als een trein de eerste dagen en viel daarna stil, ze hadden dit gewoon niet verwacht.

Een aangename verrassing, Nintendo is 10 procent gestegen op de beurs vanwege dit spel.
1 2 3 ... 6