Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 163 reacties

Verkeer naar het alternatieve platform voor Android-apps Apkmirror is gestegen van gemiddeld 500.000 bezoeken naar meer dan vier miljoen op de dag van release van Pokémon Go. Veel spelers uit landen waar het spel nog niet officieel verkrijgbaar is, gaan er toch al mee aan de slag.

Iets meer dan 10 procent van het verkeer naar Apkmirror komt volgens analysebureau Similar Web vanuit de VS, waar het spel overigens al beschikbaar is. Het verkeer komt daarnaast vooral uit Brazilië, India en Duitsland. Naast de VS is het spel alleen nog uit in Nieuw-Zeeland en Australië. In veel andere landen is de release uitgesteld wegens serverproblemen.

Similar Web Pokemon Go

Veel gebruikers gaan er daarom toe over Pokémon Go te sideloaden. Apkmirror controleert apps voor zijn platform maar sideloaden is niet zonder risico: inmiddels zijn versies van  Pokémon Go met backdoors aangetroffen. Daarnaast zou het augmentedreality-spel misbruikt worden door criminelen om spelers naar een plek te lokken waar ze overvallen worden. De politie van Missouri waarschuwt hiervoor.

Volgens Similar Web heeft Pokémon Go inmiddels aanzienlijk meer Android-installs dan Tinder en nadert het aantal dagelijkse gebruikers dat van Twitter in de VS.

Similar Web Pokemon Go

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (163)

Blijkbaar vinden de ontwikkelaars het niet erg dat de APK op APKmirror staat. Ze kunnen gewoon een DMCA request indienen en dan wordt het verwijderd.

[Reactie gewijzigd door P1nGu1n op 11 juli 2016 09:17]

Als het goed is heeft Niantic de APK zelf op APKMirror gezet. Een DCMA request is dus onnodig.
Ik ben de ontwikkelaar van APKMirror. Niantic heeft deze APK zeker niet zelf geupload, maar ik kan wel iets vertellen over hoe we de integriteit waarborgen.

Iedere APK heeft een fingerprint (EDIT: certificaten hebben fingerprints, niet de APKs), die we niet weergeven op de website overigens, waarmee we kunnen checken of dat een apk met hetzelfde certificaat is ondertekend als een andere apk. Aangezien we de apks uit de testfase ook hadden, kunnen we met zekerheid zeggen dat deze van Niantic is. De bčta apks hebben we nooit gepubliceerd wat Nintendo heeft gewaardeerd, en we honoreren DMCA requests altijd netjes.

[Reactie gewijzigd door SeBsZ op 11 juli 2016 10:42]

Het is niet dat ik je niet geloof, maar ik heb moeite het direct aan te nemen.
Ik ben de ontwikkelaar van APKMirror.
APKMirror is een zusterbedrijf van Android Police, onderdeel van het Amerikaanse Illogical Robot LLC. Daar werk je voor, of opdracht aan je bedrijf uitbesteed?
Iedere APK heeft een fingerprint
Een APK heeft geen fingerprint, maar een signature.
De bčta apks hebben we nooit gepubliceerd wat Nintendo heeft gewaardeerd
Wat heeft Nintendo hiermee te maken als aandeelhouder?

Edit: Waarom -1? Mogen serieuze kritische opmerkingen niet meer. :?
Edit2: Inmiddels al rechtgetrokken :)

[Reactie gewijzigd door P1nGu1n op 11 juli 2016 09:37]

Ik ga hier verder niet op in, maar ik heb op Google I/O met Tweakers gesproken dus die kunnen beamen dat ik ben wie ik zeg dat ik ben.

Wij noemen de signatures intern fingerprints. (EDIT: de certificaten hebben fingerprints)

Nintendo heeft genoeg zeggenschap aangezien dit hun intellectual property is, Pokemon. Al het servernieuws van de laatste dagen kan al een rede zijn dat ze een DMCA indienen. Maar goed Niantic had dit natuurlijk ook kunnen doen, je hebt gelijk.

He, nu ben ik toch op je bericht ingegaan.

[Reactie gewijzigd door SeBsZ op 11 juli 2016 10:41]

Wij noemen de signatures intern fingerprints.
Je haalt wat dingen door elkaar:

Een APK is ondertekent met een code-signing certificaat, je kan controleren of de handtekening idd overeenkomt met dat certificaat en dan weet je zeker dat dat bestand ondertekend is met dat certificaat en niet aangepast is. Daarnaast heeft het certificaat (dus niet de APK) een fingerprint, deze kan je vergelijken met het certificaat uit andere APK's zodat je weet dat het om hetzelfde certificaat gaat (en dat het dus gepubliceerd is door iemand die toegang heeft tot de private key horende bij dat certificaat).
Wat je zegt klopt helemaal. Wij vergelijken dus de fingerprints van de certificaten. Ik heb een zichtbare wijziging aangebracht in m'n originele bericht en @P1nGu1n had ook gelijk.

[Reactie gewijzigd door SeBsZ op 11 juli 2016 10:59]

Wij vergelijken dus de fingerprints van de certificaten
En hopelijk ook of de signature matched met het certificaat ?
Ik ga hier verder niet op in, maar ik heb op Google I/O met Tweakers gesproken dus die kunnen beamen dat ik ben wie ik zeg dat ik ben.
Tof dat je hieronder reageert!

En ja, hiervan zijn we al een tijdje op de hoogte. Zo dropte collega Olaf dit stukje info nog in het forum toen APKMirror ter sprake kwam.
@P1nGu1n,

Hij zegt de waarheid, hij is ook AndroidPolice medewerker (Sebastiaan B toch?)
Klopt

[Reactie gewijzigd door SeBsZ op 11 juli 2016 10:22]

Een APK heeft geen fingerprint, maar een signature.
Een signature kan toch een fingerprint zijn :)
Maar hoe komen jullie dan aan de APK zonder dat niantic 'm heeft geüpload?
Iemand uit de VS kan de .apk van zijn toestel pullen nadat hij hem heeft geinstalleerd uit de Play Store, die Niantic wel zelf ge-upload heeft.
Heb je hier een bron van of kan je dat onderbouwen? Iedereen kan APK's uploaden op APKMirror.

Daarnaast:
-knip-
Uploaded July 6, 2016 at 2:17AM GMT+0200 by PGU

Admin-edit:Linken naar onofficiële bronnen van software met copyright, gratis of niet, is niet toegestaan.
Lees de Algemene voorwaarden (art. 4.2.v) voor meer info.

[Reactie gewijzigd door Bor op 11 juli 2016 12:08]

Als het een betaalde app was, was het wel anders gelopen. Echter had ik er zelf wel een stokje voor gestoken, helemaal met die berichten van geďnfecteerde APK bestanden, kan je uiteindelijk imago schade door lijden.
Als het een betaalde app was, was het wel anders gelopen.
Dan had die nooit op APKmirror gemogen natuurlijk
Echter had ik er zelf wel een stokje voor gestoken, helemaal met die berichten van geďnfecteerde APK bestanden, kan je uiteindelijk imago schade door lijden.
Juist het tegenovergestelde, APKmirror is juist veilig en nu downloaden mensen het massaal uit een betrouwbare bron ipv shady websites.

Dat zou eigenlijk best de rede kunnen zijn dat ze het hebben laten staan. :p
Klopt, maar mensen halen die APK niet alleen van APKmirror, maar ook van andere locaties, die door andere mensen worden aangehaald. Om die verleiding weg te halen zou ik dan persoonlijk het hele extern verkrijgen van de APK willen inperken. Gewoon via de Play Store, anders niet.

Dat er veilige 'havens' zijn is prettig, maar ik zie echt overal (ook op Facebook en Twitter) URL's voorbij komen waarop ik zelf als eerste denk: "Hell no!". Maar er zijn genoeg jongeren die dat anders zien, puur om zo snel mogelijk erbij te horen.

-knip- Flamen is onnodig en ongewenst

[Reactie gewijzigd door Bor op 11 juli 2016 11:15]

Ja laten we andriod ook dicht timmeren :+ één van de grootste verkoop argumenten is juist dat het open is/ aan te passen is etc. En dat wil jij dicht gooien omdat mensen het niet snappen?

Zullen we Windows op je desktop anders ook helemaal op slot gooien?
U kent het verschil tussen 'inperken' en 'dicht gooien' schijnbaar niet.
Daarnaast heb ik het PUUR over deze game. Die vooral door kinderen wordt geďnstalleerd buiten de Play Store waardoor het een geweldig doelwit is voor criminelen. Ik heb het dus puur over deze game, en niet over Android an-sich.
Als er 1 schaap over de dam is :+
Ik had gister bij twee pokestops bij elkaar een lure erop gegooid, dan komen er pokemons op af. Blijkbaar kwamen er ook mensen op af. De gemiddelde leeftijd van een groep van ongeveer 20 man was sowieso 18+, het zou me verbazen als er iemand bij zat die jonger was als 18.

Het spel wordt dus in mijn ervaring vooral door wat oudere mensen gespeeld.

Daarnaast is het eigen verantwoordelijkheid/die van de ouders.
Helemaal met je eens hoor. Maar die verantwoordelijkheid is als ouder lastig na te leven bij zulke dingen, als mijn zoon oud genoeg is hiervoor, zou ik geen idee hebben hoe hij aan die app komt :-P.

Wel grappig trouwens dat er ook mensen op af komen. Heb geprobeerd met zo'n andere lure (voor je huidige locatie) die kan je niet delen, de Pokémon die dan opduiken, duiken alleen op in jouw game. Niet iemand die toevallig op dezelfde locatie is.
Nee dat is inderdaad waar. Op level 9 krijg je een lure voor op een pokestop. Daar kwamen echt verassend veel mensen op af. Je kunt ze natuurlijk ook kopen, maar geld uitgeven wacht ik nog even mee :+
wacht je zegt dat google iets in android moet bouwen dat bepaalde apps niet gesideload kunnen worden?
Handig voor ontwikkelaars ook om sideloaden onmogelijk te maken...
Klopt, maar mensen halen die APK niet alleen van APKmirror, maar ook van andere locaties, die door andere mensen worden aangehaald. Om die verleiding weg te halen zou ik dan persoonlijk het hele extern verkrijgen van de APK willen inperken. Gewoon via de Play Store, anders niet.
Je hebt drie mogelijkheden:
  • Proberen side loading op Android compleet af te schaffen. Zoals je uit de andere reacties hier wel kunt afleiden is dat een uiterst onpopulair idee. En wat gebeurt er met beveiligingen die veel gebruikers irritant vinden... juist, die worden gekraakt. Dus dan gaan mensen eerst een ranzige hack uit de krochten van het Internet trekken en daarna alsnog side loaden.
    Een extra nadeel is dat de uitgever van Pokemon (of een andere app) dit zelf niet kan bewerkstelligen; dit is alleen mogelijk met medewerking van Google (én de leveranciers; anders voegen die side loading meteen weer toe zo gauw als Google het weghaalt).
    Deze aanpak lijkt me geen succes.
  • Side loaden toestaan, maar specifiek voor deze app proberen te voorkomen dat mensen het doen. Met andere, het hele "redelijk beschaafde" deel van het Internet carpet bomben met cease-and-desist brieven en DMCA-takedown notices.
    Het aanbod van versies mét backdoor zal hierdoor niet afnemen (mensen die willens en wetens gehackte versies aanbieden die geven echt geen gehoor aan juridische sommaties); je vaagt alleen een gigantisch deel van het "veilige" aanbod weg. Het percentage downloads die malware bevatten zal hierdoor enorm stijgen. Onder de (mijns inziens, realistische) aanname dat mensen net zo lang zoeken tot ze gevonden hebben wat ze willen, heb je het probleem dus alleen maar nog veel groter gemaakt.
    Deze aanpak lijkt me geen succes.
  • Of je kunt je erbij neerleggen dat het onmogelijk is om te voorkomen dat mensen gaan side loaden en blij zijn dat er een paar grote, bekende sites zijn die iedereen makkelijk kan vinden. Zolang die sites de originele versie aanbieden (en dat kan de uitgever desnoods gescript elk uur controleren; ook is er een duidelijk aanspreekpunt als het toch mis gaat) is de kans dat mensen in hun ongeduld malware binnenhengelen niet heel erg groot.
    Dit is misschien geen ideale oplossing, maar van de benaderingen die ik kan bedenken is het wél de minst slechte.

[Reactie gewijzigd door robvanwijk op 11 juli 2016 20:59]

Ja dat kunnen ze doen, maar het heeft nu toch geen impact meer aangezien de meerderheid het al gedownload heeft.
Waardoor hij bij APKMirror er afgesmeten wordt. Klinkt goed, maar als je alle 'vertrouwde' bronnen uitschakeld hou je de minder 'vertrouwde' bronnen over. Die gaan niet luisteren naar een of ander verzoekje hoor.

En mensen gaan het toch proberen. Liever APKMirror als topresultaat dan *schud uit de mouw* playfreepokemongo.com oid

[Reactie gewijzigd door xFeverr op 11 juli 2016 08:41]

DCMA = Dutch Country Music Association.

Je bedoelt DMCA=Digital Millennium Copyright Act.

[Reactie gewijzigd door kiang op 11 juli 2016 09:16]

Verdorie ik heb natuurlijk een Windows telefoon, is er eindelijk weer een speelbare pokemon (heb geen DS), kan ik het alsnog niet spelen... |:(
Join the club, sign the petition

[Reactie gewijzigd door MrX_Cuci op 11 juli 2016 10:21]

Keep me updated on this campaign and others from Pokémon GO for Windows
And others... jammer, ik hoef van andere petities niet gespamt te worden.

Maar bedankt, signed :)
You’re one of 33,674 people to sign this petition. Now help find 1,326 more people to reach the goal.
Ik zal later vandaag maar weer eens de ##windows channels op Freenode bezoeken =D

[Reactie gewijzigd door batjes op 11 juli 2016 10:30]

Ik gebruik nu mijn Android tablet om Pokemon GO te spelen.
Mijn Windows Phone gebruik ik om het internet naar de tablet te delen.
Het is omslachtig en zo een groot apparaat is ook onhandig, maar ik kan in ieder geval Pokemon GO doen. Dus als je al een tablet hebt liggen is er nog altijd een mogelijkheid.
Dan krijg ik een parse package error... Maar ik zal straks eens kijken op de website van APKmirror, misschien dat het daar wel werkt.
PokemonGo zal nooit op Windows Phone uitkomen.
Gezien Ingress de basis is van het spel. Niantic ziet daar geen brood in.
Een goede DS Lite heb je al voor 20 euro op Marktplaats
Ik ben nog altijd erg tevreden met mijn 920. Kreng is antiek en doet nog gewoon mee. Is niet langzamer dan recente smartphones, mijn foto's in de whatsapp groepen zien er beter uit dan de gemiddelde foto's die daar gedeelt worden (ik weet dat whatsapp ze verpauperd voor de bandbreedte). En gezien het nog een echte Nokia is, is het kreng niet stuk te krijgen, als ik hem uit mijn klauwen laat flikkeren heb ik een gat in mijn houten vloer.

Ik wacht nog steeds op een waardige opvolger, geen enkel toestel wat de laatste jaren is uitgekomen heeft mij ook maar 1 reden gegeven deze weg te doen.

Ik mis wat apps en troep, maar ach, ik ga niet moeilijk doen voor een handje vol apps. Ze supporten mijn platform maar, anders minkudo's (welke dwaas laat Windows universal apps nu links liggen? Die markt is straks veruit de grootste van al die stores)
Zeker, want je kunt de navigatiebalk wegvegen... Jammer dat je geen -2 kunt geven in dit geval :9

Windows 10 Mobile heeft het wel ondersteund, om APK's te installeren, wat echter te makkelijk ging, waardoor er nauwelijks meer native-apps voor W10 worden ontwikkeld... Dan heb je eigenlijk gewoon een Android telefoon dus ;) (Project Astoria, is stilgelegd)
Ik maakte enkel de vergelijking met toestellen die on-screen navigatietoetsen hebben. Dat zijn er anno 2016 behoorlijk veel. Enkele voorbeelden: alle toestellen van Sony, LG G5, Nexus-reeks, Huawei P9. Samsung natuurlijk niet...

Neemt niet weg dat dat geen drol met APKmirror te maken heeft, maar zo'n navigatiebalk in beeld tijdens het spelen van de game is wel irritant! ;)
Daarnaast zou het augmentedreality-spel misbruikt worden door criminelen om spelers naar een plek te lokken waar ze overvallen worden. De politie van Missouri waarschuwt hiervoor.
Wat een wereld leven we in tegenwoordig..... |:(
Ik geloof hier helemaal niks van. Als je de vaardigheden hebt om het spel op zo'n manier aan te kunnen passen, kun je veel makkelijker een geld verdienen met een goedbetaalde baan dan willekeurige mensen overvallen.
Een aantal van de ergste moordenaars en criminelen in de recente historie bleken achteraf personen te zijn met een hoog IQ en vele vaardigheden.
Dus dat ze makkelijker aan eerlijk verdiend geld kunnen komen ipv te gaan moorden en/of stelen gaat vaak niet altijd op.
De rede hiervan is dat meer als 50% van de mensen met een IQ hooger als 135.
Geen aansluiting vinden / worden gemeeden omdat ze anders zijn / wat voor reden dan ook.
Hierdoor komen ze op school niet mee en worden ze veel gepest.
Daardoor sluiten ze zich steeds meer af voor de rest en zullen ze moeiten hebben contacten aan te leggen met de mede mens.
Ook is een grof deel van hun van school geschupt ( zelf de school verlaten ) en werken ze nu achter de lopende band.
Sommige van hun voelen zich dan aangevallen door de society en willen wraak nemen.
En aangezien die mensen best wel slim zijn * op hun manier * is het makkelijker voor hun om een serie moordenaar te worden.

[Reactie gewijzigd door dragnar12 op 11 juli 2016 10:39]

50% is wel schrikbarend hoog, heb je daar een bron van? Ik ben erg geďnteresseerd in dit soort onderzoeken.
http://mens-en-samenlevin...nsen-met-een-hoog-iq.html
zoek er ff nog meer op maar hier bij mensa zijn de meeste ongechoold *in iedergeval de mensen die ik ontmoet * http://www.mensa.nl/ *
http://nieuws.tpo.nl/2012...aak-de-universiteit-niet/
http://www.dewereldmorgen...aak-school-zonder-diploma
het is zon 50-80% die GEEN diploma haalt ( die 50% is laage schatting in nederland aleen)
Hoop je hierbij genoeg informatie te hebben gegeven.

[Reactie gewijzigd door dragnar12 op 11 juli 2016 17:52]

schrikbarend hoog is het eigenlijk niet.
De school is gemaakt voor de gemiddelde mensen * zoals iemand met een laag IQ buiten de boot valt zal ook iemand met een hoog IQ buiten de boot vallen.
Dit omdat er gewerkt word met een gulde midden lijn ( als je snap wat ik bedoel )
Het onderwijs is gemaakt voor de grootste groep ( de midde lijn ) dus mensen met een IQ van 90-120 <
Sorry als het moeilijk te lezen is ik heb een form van dislecty and het is moeilijk voor mij om dingen vie texst over te brengen.

[Reactie gewijzigd door dragnar12 op 11 juli 2016 17:56]

IQ zegt dan ook niets over je opleiding / baan en dus salaris niveau.
Ze hebben het spel/software niet aangepast.
Ze stonden gewoon bij een van de punten waar de spelers vaak komen.
Nope ze gooien lure,s neer
Als je graag smartphones jat... je gaat naar een stop, zet er een lure-mod op en in no time komen de smartphones naar je toe gelopen en gefietst....

Geen aanpassing in software voor nodig en ook nog een bar weinig intelligentie ;)
Ik geloof hier helemaal niks van. Als je de vaardigheden hebt om het spel op zo'n manier aan te kunnen passen, kun je veel makkelijker een geld verdienen met een goedbetaalde baan dan willekeurige mensen overvallen.
Ik had niet verwacht een dergelijke opmerking op Tweakers te lezen. Deze is zo kort door de bocht en ook zelf al vol met aannames dat het voor mij makkelijker is om aan te nemen dat Tweaker Oerdond3r hier zelf erg over twijfelt.

Het is waarschijnlijk logischer om het tegen deel aan te nemen. Gelukkig ook aangegeven door Tweaker dragnar12:
De rede hiervan is dat meer als 50% van de mensen met een IQ hooger als 135.
Geen aansluiting vinden / worden gemeeden omdat ze anders zijn / wat voor reden dan ook.
Hierdoor komen ze op school niet mee en worden ze veel gepest.
Daardoor sluiten ze zich steeds meer af voor de rest en zullen ze moeiten hebben contacten aan te leggen met de mede mens.
Ook is een grof deel van hun van school geschupt ( zelf de school verlaten ) en werken ze nu achter de lopende band.
Sommige van hun voelen zich dan aangevallen door de society en willen wraak nemen.
En aangezien die mensen best wel slim zijn * op hun manier * is het makkelijker voor hun om een serie moordenaar te worden.
[Reactie gewijzigd door dragnar12 op 11 juli 2016 10:39]
'Dit' gesprek is naar mijn idee een mooi voorbeeld hoe de IT wereld nog steeds vol zit met veronderstellingen en onbegrip. In geen geval wil ik suggereren dat de overige beroeps velden hier geen last van hebben. Echter vermoed ik dat door het hoge tempo waarmee de IT ontwikkelt en verspreid in ons dagelijks leven dat dit soort veronderstellingen en onbegrip een veel sterkere potentieel negatieve invloed kan hebben.
Erg benieuwd naar komende reacties.
Gelukkig dat ze bij banen binnen de ICT, en voornamelijk als een software designer / developer, ze steeds minder tot nauwelijks naar een diploma kijken, en je autodidactisch vermogen veel meer centraal staat :) ( Collega's van mij zijn net of net niet gestopt met het MBO, om vervolgens in het bedrijfsleven zich te kunnen ontplooien )

Mijn twijfel zit niet bij het feit dat er buitengewoon slimme mensen zich in de samenleving bevinden die zich buitengesloten voelen en gaan moorden en plunderen. Ik achtte echter de kans veel en veel groter als dat iemand van de politie van Missouri dacht dat dit tot een van de mogelijkheden kan behoren ( uitsluiten kunnen we natuurlijk niet).

Wat me namelijk wel opvalt in de huidige samenleving is de huidige angscultuur en een wat-als mentaliteit. Mensen houden er blijkbaar tegenwoordig van om angst te zaaien, en te ontvangen. Om elke hoek kan zich een psychopaat of terrorist bevinden, ( want uitsluiten kunnen we natuurlijk niet ), terwijl de kans dat je doodgaat aan een auto-ongeluk of een of andere kutziekte veel en vele malen groter is, zelfs ondanks alle aanslagen van tegenwoordig. Ik keur ook deze aanslagen niet goed, absoluut niet. Echter vindt ik dat we de focus op de problemen in de samenleving op de verkeerde plek leggen, maar dat is allemaal een persoonlijke mening.

Bij deze mijn onderbouwing, hopelijk wat minder kort door de bocht. Echter ging het niet over het aanpassen van van het spel, maar over een methode in het spel om mensen te kunnen lokken, wat iedereen kan en de kans daarop weer veel groter maakt. Dus ik zat er uiteindelijk compleet naast en joke's on me :+
Tja, spelers hier (die de game via APKMirror dus hebben) zijn ook al erg stevig met de game bezig. Ook op de fiets. Ik had zaterdag al bijna iemand onder mijn bumper zitten... ;) Dus opletten is er dan niet meer bij. Geloof dat in (waar anders) de USA ook al een groot ongeluk was, omdat een speler in de auto zag dat er een Pikachu op de snelweg zat en die dus wel gevangen moest worden... :/
Dat ongeluk met de Pikachu komt van een satirische website geloof ik.
Klopt, lijkt op een hoax: Techworm
Boven de 30 km/u vind je geen Pokemon meer. Alleen als je een incense actief hebt.

Boven de 15 km/u komen er geen kilometers meer bij op je ei.
https://www.facebook.com/.../videos/1051172218304326/ of het klopt weet ik niet maar dit is wel een erg opvallende verschijning :+
Die video zag ik een week geleden ook, maar dan in de context van een of ander protest. Heeft dus zeer waarschijnlijk vrij weinig met Pokemon Go te maken.

[Reactie gewijzigd door SwiftPengu op 11 juli 2016 09:31]

https://www.facebook.com/.../videos/1051172218304326/ of het klopt weet ik niet maar dit is wel een erg opvallende verschijning :+
Tja, black lives matter, en ook poke mongo's matter ...

Dit was een demonstratie tegen geweld op straat.
Dus ging men maar de snelweg blokkeren .... om niet nog meer geweld uit te lokken :|

De wereld is gek, en niemand heeft het door ...
True, op de snelweg zitten er geen.
Heb al gezocht xD

Bij de afritten heb ik er al wel gevonden.
Was even zoeken maar ik heb je gevonden.
Net een fietser voor me neus die spontaan vol op de rem ging met de telefoon in de hand. Ik stop ernaast: ej ash ketchup pokemons aan t vangen? Ja zegt dat kind ook nog...Uitkijken!!!!
Bah, ongelooflijk! Het is dat die al de hele tijd aan t stuntelen was, maar ze moeten uitkijken... Een kind wilt niet onder een voertuig van 1.300kg komen omdat die een DIGITALE pokemon wil vangen. Cheat dan en zet ze erop maar ga niet zo de straat op.

Ik ben serieus aan t wachten op de eerste (dodelijke) ongelukken wegens kids die niet opletten doordat ze dit spel spelen.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 11 juli 2016 14:46]

Wat is hier nieuw aan? Gewoon hetzelfde trucje in een nieuw jasje.
Je doelt waarschijnlijk op truukjes zoals een tak op de weg leggen op een donkere weg. En dan beroven. Maar dit zijn voornamelijk kinderen die het spelen. ( neem ik maar even aan ;) )
En dan is dit een zeer zorgwekkende situatie!
Nee hoor heel veel volwassenen (kerels van 30+) en zelfs mijn vriendin speelt het. Alle 90's kids spelen het wel volgens mij.
M'n vriendin zat al veel met haar telefoon te spelen.. En nu nog meer, ik had haar nooit die apk moeten installeren. Ik zie ook veel groepjes hier dichtbij staan omdat er een gym ofzo is.. Nou leuk.

Maarja, hopelijk is die hype snel weer over.
Ja dat hoop ik altijd nog over FB en Instagram.... maar die hype gaat ook niet over.
Nu vind ik deze pokemon app wel weer heel leuk ;) zo zie je smaken verschillen.
Oh ja baant het is zo slecht dat mensen weer eens buiten komen. Laat ze lekker het spelletje spelen. Leeftijdscategorie dat dit speel is voornamelijk tussen de 20 en 30. De mensen die de Pokemon hype op school meegemaakt hebben.

Ik ben al wat leuke mensen tegen gekomen toen ik een lure op een pokestop gooide.

Ik kan ook inzien dat als een dief dit midden in de nacht doet bijeen pokestop ergens in een park dat het makkelijk is iemand te beroven.

Het is een leuk en sociaal spel.

Edit: ik heb afgelopen weekend zeker 20 kilometer gelopen met een maar pokemons vangen. Waar ik normaal voor de pc zou zitten.

[Reactie gewijzigd door lever op 11 juli 2016 11:35]

Nu nog hopen op het eerste Pokemon Go huwelijkspaar :+
Zie er niks van, de enige is het neefje van mijn vrouw, 12jaar en een echte pokemon liefhebber. Buiten hem ken ik niemand.
Het zijn er echt onverwacht veel, als ik 2 uur in de stad speel zie ik minstens zo'n 30 man die t spelen.

Typo: edit.

[Reactie gewijzigd door Coffee op 11 juli 2016 18:51]

Ik zeg dan ook niet dat het niet zorgwekkend is, ik zeg dat er niks nieuws aan is. De wereld wordt al eeuwen alleen maar veiliger gemiddeld genomen.
Nou gezien het aantal tweets van bestuurders (nouja eerder randdebielen) van auto's die even hun auto aan de kant zetten om een pidgey te pakken, lijkt mij dat er toch een hoop 'volwassenen' zijn die het spel ook spelen.. Dit soort spellen hebben geen plek in het verkeer..
Ook dat vind ik onder kinderen vallen, vandaar. ;)
Voornamelijk volwassenen spelen momenteel pokemon go :p

Toch de ervaring die ik hier in België heb.

Zelfs in de speeltuinen zie je voornamelijk volwassenen het spelen.
Schijnbaar is het trucje goed genoeg om de aandelen van Nintendo vandaag voor 25% te laten stijgen, de limiet van de beurs in Tokyo, aldus Bloomberg. ;) Blijkbaar is er dus wel degelijk iets nieuws aan, al is het op basis van Ingress.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 11 juli 2016 09:42]

Sinds wanneer stijgen aandelen alleen als er iets nieuws gebeurd?

Sowieso lijkt het me zeer sterk dat de aandelen stijgen omdat er klanten worden overvallen.
Ga proberen het te beantwoorden voor je:

Waarom de reactie zo groot is op de beurs in het onverwachte succes van de app. De eerdere prijs was zodanig doorberekend op een mild tot matig succes van de app. Toen dit toch onverwachts erg populair bleek te worden steeg het al een 11% op vrijdag. Nu verder met de wereldwijde media achter de pokemon go hype zit, en de alleen maar versterkte populariteit zorgde voor deze bullish trend (stijgend aandeel met positief vooruitzicht). Het is nu wel duidelijk overpriced en zal wel wat inzakken de komende week (morgen 3-4% in de min bij opening). Hoop dat het wat duidelijker is, waarschijnlijk niet :P.
Welke vraag beantwoord je dan? 't gaat er om of het trucje (de overvallen) de beurswaarde positief beinvloedt. Wat uiteraard nergens op slaat.
Trucje leek mij meer te duiden op het lanceren van deze app toen ik naar CH40S keek. Als in de APK verspreiden als marketing stunt, maar je originele comment ging over de diefstallen. Die zullen geen invloed hebben gehad op de beurs uberhaupt. Nog veel te kleinschalig (maar door de media kan dat binnenkort weer anders zijn).
Sommige spelen ook mee met het spel, alleen dan als team rocket ;)

Maar helaas zijn er wel mensen die er misbruik van maken.
Welcome to the u.s.a :/
USA? Hier gebeurt dat ook al hoor. Toevallig van 't weekend een bericht op AD gezien dat er al meerdere kinderen beroofd zijn van hun telefoon terwijl ze gefocust op hun telefoon door de straten struinden.
In Tilburg zijn vrijdag al drie pokémon-vangers beroofd van hun geld en telefoon toen ze midden in de nacht op jacht waren naar de digitale beestjes.
Is dat gerelateerd aan Pokémon Go? Mensen lopen sowieso al constant met zo'n ding in de handen. Als ze op het moment van de overval de nu.nl-app aan het bekijken waren, was dat dan ook benoemd?
In dit geval ging het om kinderen die bewust 's nachts de weg op gaan om die 'nacht' Pokémon te vangen. Maar die berichten houden hier niet op, dit bewijst zich de komende tijd wel. Gaat komende tijd nog veel vaker gebeuren. Het is gewoon makkelijk, met een nieuws app kijk je eventjes op je telefoon, met dit spel kijk je volledig naar je telefoon, en niet naar de omgeving.
in de nacht...
Het lijkt me al sowieso niet verstandig om kinderen zonder de begeleiding van een volwassenen in de nacht naar buiten te laten gaan.

Jammer dat het zo weer moet lopen. Binnenkort durft niemand meer Pokéstops of gyms te bezoeken.
"nacht" pokemon zijn vanaf 7 uur savonds al te vangen, dan wordt de kaart donker. Er is geen reden dat deze kids om 1 uur snachts rondlopen.

Dus of het gerelateerd is aan pokemon weet ik niet.
Ja criminaliteit. Dat is echt iets van daar he, dat heb je hier helemaal niet 8)7
"helemaal niet" is overdreven, maar de states kampen wel degelijk met veel meer sociaal maatschappelijke problemen. Criminaliteit is er daar 1 van ja.
Donstil zegt het op een sarcastische manier, criminaliteit is hier bijna net zo hoog, maar ipv guns hebben we hier meer messen.

Kijk vooral uit met Lure, als je een Lure ziet bij een pokestop en het is al donker buiten en afgelegen, trap er niet in!
en zoiezo blijf in je auto met de deur op slot.
Kijk vooral uit met Lure, als je een Lure ziet bij een pokestop en het is al donker buiten en afgelegen, trap er niet in!
en zoiezo blijf in je auto met de deur op slot.
Probleem is alleen dat kinderen dat moeilijk kunnen doen, Pokemon Go spelen vanuit de auto... ;)
deze game is meer voor volwassenen toch? :)
Dat de volwassenen ermee opgegroeid zijn, wil niet zeggen dat kinderen van nu dat ook niet kunnen doen. Pokemon is nog altijd erg hot, de animatieserie wordt volgens mij ook nog altijd uitgezonden op televisie. Ook komen er nog steeds nieuwe Pokemon uit. En zie bijvoorbeeld ook xoniq in 'nieuws: 'Verkeer naar Apkmirror explodeert door populariteit Pokémo.... :)
Dat is hier echt niet minder hoor...
Best knap dat een simpele game zoals het nu is zo populair kon worden. Bedoel, gaming op smartphones is een tijdje zo goed als dood geweest. Het spel volgens Niantic schijnt best snel trading card system.

Iets wat ik veel interessanter vind is deze uitspraak:
The game currently uses your phone’s camera to make it look like you’re encountering Pokemon in real life. Calling this the “very most basic versions,” Hanke suggested that further improvements would come to the augmented reality, including possible support for dedicated AR devices such as Microsoft’s Hololens.

“That may be a fun thing to take advantage of,” Hanke teases.
Zou echt heel vet zijn als ze die kant op gaan.
gaming op smartphones zo goed als dood geweest? onder welke steen leef jij?
Ja, vet zolang ze het spel maar in gecontroleerde gebieden spelen, maar het is dus levensgevaarlijk dat men het op de openbare weg kan spelen.. Mensen letten al helemaal niet meer op bij 'normaal' gebruik van hun smartphone in het verkeer, maar hiermee wordt dat nog eens vele malen erger..
gaming op smartphones zo goed als dood geweest? onder welke steen leef jij?
Onder een steen die verder kijkt dan tweakers.net FrontPage. Geef jij eens 1 game die nu nog winst maakt en ervoor zorgt dat een developer ervan kan leven. Je ziet nu zelfs dat developers een maand bedrag voor apps willen vragen omdat het huidige model niet winstgevend meer.

[Reactie gewijzigd door vali op 11 juli 2016 10:57]

Knap dat jij in de portemonee/financiele situatie van alle mobile app developers kan kijken...
Niks met knap te maken, het is zelfs hier op tweakers een artikel voorbij gekomen. :)

In 2015 kwam het ook al naar voren dat grotendeels van de developers niet rond kunnen komen en dat alleen de grote jongens geld verdienen.

[Reactie gewijzigd door vali op 11 juli 2016 11:10]

Maar dat zegt dus niets over dat mobile gaming dood zou zijn (geweest), en Pokemon Go is nou ook niet echt door een kleine developer gemaakt......
Ik gok als ik het meest rechtse tabblad in m'n Appstore moet geloven dat diegene achter Supercell bijvoorbeeld zichzelf geen zorgen meer maakt of de vaste lasten betaald kunnen worden... Dus ja je kan er prima van leven.
Jij kiest precies de grote jongen uit. Dat ze hun vaste lasten kunnen betalen heeft ook eventjes geduurd, aangezien ze toch wel flink wat mensen in dienst hebben.
Founded in 2010, Supercell has hired 60 staff during the last twelve months taking the head count to 138, and now has three subsidiary offices around the world in San Francisco, Seoul, and Tokyo. The head office will be permanently in Finland. Supercell and Paananen have a strong belief in social equality. There are “no tax optimisations via holding companies” or similar arrangements and as such the company and its founders will be paying approximately $345 million in taxes to Finland.
The studio was so successful that it actually ran a minute-long ad during the Super Bowl for Clash of Clans to attract new players. That commercial likely cost the company around $9 million just for the airtime, and it starred international movie star Liam Neeson.
Zie jij dit iedere developer uitvoeren?

En dit is alleen bij de ontwikkeling, je moet de apps ook onderhouden. Meeste developers verdienen eenmalig hun inkomsten en moeten vervolgens daarmee doen. Daarom zie je ook steeds meer games (zelfs betaalde games) toepassingen bedenken dat je met echt geld extra content kan kopen of ingame geld kan aanschaffen.

[Reactie gewijzigd door vali op 11 juli 2016 11:32]

Je vraagt of het kan, simpele antwoord is ja... Daarbij is bij CoC vanaf dag 1 duidelijk dat cashcows alles IAP-en dus lang nee, en zoveel extra kosten vs een CoD bijv zullen ze niet hebben, die zal hoogstwaarschijnlijk zelfs meer lasten hebben ivm merchandise en dergelijke.
Het is heel erg gehyped als 'de eerste echte Nintendo/Pokémon game op de smartphone'. Dus het is vooral nieuwsgierigheid, en toevallig wil iedereen mee doen om te kijken wat het is nu ze het in hun naaste omgeving meekrijgen.
Het spel is wel heel simpel, maar ik denk dat het echt niet alleen de hype is. Je onderschat hoeveel mensen zijn opgegroeid met Pokémon en voor wie het nog steeds de ultieme droomwereld is. Het zorgvrije vangen van diertjes die allemaal uniek zijn, de kans om een zeldzame of krachtige Pokémon te vangen, etc. Dat spreekt voor veel mensen tot de verbeelding.

Ik had al eerder van Pokemon Go gehoord, en ook al gameplay gezien maar ik dacht echt "wat is dit voor slap aftreksel". Vorige week woensdag had opeens een vriend van me het, en al snel hadden we het allemaal op onze telefoon staan. Gisteren met mijn vriendin een wandeling gaan maken (doen we normaal nooit) om samen wat Pokémon te zoeken. Onderweg werd ik eindelijk level 5 en kon ik meteen ook een Pokémon gym uitproberen wat weer spannend was.

En dan heb je mensen die denken "heh, nerd" (welkom op tweakers, btw) maar ik heb ongelofelijk veel andere mensen het zien spelen. Er kwam een heel gezin langs waarbij papa met zijn telefoon liep, een zoontje van een jaar of 8 ook, en mama met de buggy lachend ernaast. Ergens bij een Pokéstop zag ik al dat daar iemand langs was geweest die "beer4u" heette, dat zal ook geen kind zijn geweest.

Het allerleukste was toen ik gisteren thuis kwam. Ik parkeerde mijn auto en zag dat er een magnemite in de buurt was. Dus ik steek de straat even over, hij komt in beeld en ik probeer hem te vangen. Dat mislukte helaas en daarna was de magnemite ook verdwenen. Meteen erna komt er een jongen van een jaar of 20 langs lopen met zijn moeder. Hij een telefoon in zijn handen, dus ik roep "hey, heb jij net een magnemite gevangen?" en hij begint meteen te lachen terwijl zijn moeder kijkt van "wat is hier aan de hand?". "Ja man, die zat daar net op de hoek, sorry als jij hem wilde, succes nog met vangen!"

Dat is toch gewoon mooi?
Begrijp me niet verkeerd, niks ten nadele van deze game, ik speel 'm zelf ook, ben onderhand level 9. Ik merk juist dat ik met m'n vriendin sneller met de kinderwagen gaan wandelen hierdoor.

Ik vraag me alleen af hoe lang het leuk blijft, dat het ineens toch slechts een hype blijkt. (Toch heeft Pokemon Go wat meer 'collectability', helemaal als ze straks de overige 1000 Pokémon ook gaan activeren)

Er komen wel grote updates aan, zoals het kunnen ruilen van Pokémon, en hopelijk kan je uiteindelijk ook met een Pokémon vechten om deze te verzwakken voor je 'm vangt. Dus wat meer richting de classic Pokémon games.

Ik heb zelfs de auto (verantwoord) aan de kant gezet voor m'n vriendin zodat ze die ene Pokémon kon vangen die ik wel had en zij niet.
Ach, die rages zijn toch van alle tijden. Te jong misschien om bijvoorbeeld de Tamagochi meegemaakt te hebben? Die moest uiteindelijk ook verboden worden in o.a. klaslokalen.
Uiteraard heb ik de Tamagochi meegemaakt, had er zelf ook meerdere gehad (Furby mocht ik nooit hebben :X ). Maar dit zijn sowieso andere tijden. Door de opkomst van smartphones zouden handhelds zoals de DS3 minder worden, maar dat is nog steeds niet het geval. Ik weet nog wel dat ik 1 van de weinige was met een telefoon, als je nu kijkt hoeveel kinderen met een best wel dure smartphone ziet rondlopen...

De meeste games die tijdelijk een hype zijn worden eventjes gespeeld maar vervolgens speelt niemand het meer naar enkele weken tot maanden. Het is de vraag hoelang Pokemon Go het uithoud..

[Reactie gewijzigd door vali op 11 juli 2016 09:50]

Dat je met zo'n afgesloten vr-ding op je hoofd over straat gaat? Laat ik het zo zeggen, ik hoop dat je goed verzekerd bent en dan bedoel ik niet diefstal.
Hololens is geen VR maar AR, je kan dus door de bril heenkijken en dat maakt het stuk vetter!
Ik moet dit ook gewoon even kwijt wat ik online heb gepost op Facebook.

Ervaren jullie dit als Pokémon trainers ook?

* De eerste vraag als je iemand of een groep ziet lopen met zijn mobiel in de hand en stil staat op 1 plek: "Welke kleur ben je?" of "Pokemon Go zeker!? :)" (Vandaag in 3 uur tijd 20 groepjes gesproken!) :9~
* Je ziet spelers van jong tot oud voor je huis stoppen vanwege een Pokestop? Of dat groepen bij Gyms staan? :P
* Bij het water zijn Waterpokemons en bij dag meer normaal Pokémons en in de nacht Dark Pokémons?
* Je batterij in 2 uur tijd van 100% naar 50% daalt? Tip: Neem een Powerbank!
* Je veel MB verslijt door de app? Tip: Download de omgeving via Google Maps.
Waar ik gek van word zijn al die PokémonGo spelers die stilstaan bij mijn Ingress portals die aan mij vragen wat ik speel.. Gekken, ik was eerder met het spel. :P
De powerbanks zullen binnenkort wel weer in prijs gaan stijgen. Dat zag je ook rond het moment dat Ingress publiek ging en meer spelers trok. Extra tip voor de powerbank: Zorg ervoor dat hij minimaal een 2A aansluiting heeft zodat je telefoon ook kan laden als hij er aan hangt. De 1A geven te weinig stroom. Koop daarnaast een powerbank die zich bewezen heeft, er is nogal wat kwaliteitsverschil. Wil je een goede? Koop een Anker (en op amazon duitsland krijg je meestal meer mah voor je euro)

En het is niet zo heel erg gek dat de PokemonGo servers overbelast raken als ik het zo zie. Er zijn blijkbaar 3,5 miljoen spelers die niet in de release landen zitten maar wel op die servers aanmelden.

En, je bent toch niet echt verbaasd dat er bij het water meer water pokemons zijn en in de avond meer dark pokemons? het is hun habitat ;-)
ingress, ja, was leuk, maar goed, daar lopen spelers al een jaar massaal bij weg...
En ze hebben de portal locaties inderdaad handig omgezet tot stops en gyms.

Maar dat powerbanks duurder werden door Ingress, sorry, zo populair is het nooit geweest :P
Gok dat er ook redelijk wat spelers voor 1 van de 2 gaan kiezen, en vrees dat Ingress daarmee nog meer kwijt zal raken.... Maar goed, wie ben ik :)
Ingress spelers lopen massaal weg? In de 3 jaar dat ik speel heb ik er al veel zien komen en gaan, en het laatste jaar is daar niet gek veel verandering in gekomen.
Integendeel, ik zie juist massaal veel 'xxx has completed training' sinds een paar dagen in de comm.
Ja, omdat PMG spelers de intel map willen zien om pokestops te vinden....
1) ja gister in de stad 50% winkelend publiek 50% pokemon go publiek
2) nee alleen 8-35 ouder als dat niet gezien
3) klopt dat heeft nintendo ook aangegevens snachts dark pokemons en bij water water pokemon (vraag me wel af hoe ze dat doen bij gebieden die zo goed als geen water hebben)
4) Ik loop letterlijk met oortjes in en een power bank connected
5) nee zit op 80MB met 5 uur speeltijd T-Mobile 4G

OH en team rood sterkste pokemon 536CP
Pokemon Go kan niet gebruik maken van de offline maps in Google Maps.
Klinkt bekend in de oren.
Goede tips! Hier vond ik nog wat handige info over de Numbers behind the game: http://cagy.org/pokemon-go/
Google maps? Gebruik gewoon de Ingress Intel Map, veel pokestops e.d. komen overeen met Ingress portals.
Wat ik niet snap is dat Niantic het toelaat, dat de app buiten de landen waar het officieel live is, speelbaar is. Bij de beta kon je buiten de landen waar de beta was het spel niet spelen.
Ik heb het idee dat het marketing technisch zou aankomen op het 'in je eigen voeten schieten' als ze dat niet zouden toestaan. Verwacht dan ook dat het meer een gedoogbeleid is om toch nog gedeeltelijk aan de populariteit en vraag te kunnen voldoen op dit moment.
Natuurlijk wordt dit allemaal toegestaan. Dit is de beste reclame die Niantic zich ooit had kunnen wensen.
als ze het echt erg vonden hadden ze de game buiten USA en australie makkelijk kunnen blokeren door de hele navigatie buiten die landen te blokken.
Dus denk dat Nintendo dit wel verwachte maar hoopte dat het langzamer ging om server crashes te voorkomen.
De eerste dagen waren een hel! sinds zaterdag geen issues meer tegen komen
Gisteren was ik aan het wandelen in de stad. Ik ben tijdens het wandelen zeker 15 spelers tegen gekomen op 1 uur tijd en het spel is nog niet eens officieel gereleased... Dus dat het massaal gedownload werd, daar ben ik niet echt verwonderd van. Maar dat het aantal gebruikers richting twitter aan het gaan is, is wel zeer straf.

Wat ik persoonlijk tof vind is dat dit is nog maar de basisversie van het spel is. Ik ben benieuwd welke features ze er nog allemaal gaan in steken. Ik denk maar aan:

- Ruilen van pokémon
- Met andere pokémon trainers een pokémon gevecht houden
- ...
Ook ik was nieuwsgierig en heb Pokemon Go geďnstalleerd. Ik zie dat alle gyms in de omgeving thuis en op werk allemaal al vol zitten met meerdere levels en met zulke sterke Pokemons dat je al bijna 24x7 sinds afgelopen donderdag bezig geweest moet zijn om dat te kunnen halen.

Mocht je Pokemon Go leuk vinden en wachten op de officiele release in NL, dan loop je al gelijk gigantisch achter.
Het is de bedoeling om met meerdere mensen een gym te pakken he, niet alleen. Dus als ik een gym benader, moet ik eigelijk met meerdere mensen samen de gym aanvallen en gesamelijk de Pokémon verslaan. Dat is een beetje het sociale aspect die bij een gym hoort in dit spel. Dat je dus eigelijk fysiek met vrienden verzameld op één locatie om samen te werken.

Daarom zijn gym's ook niet op locaties qua drukke weg. Maar bij ons bijvoorbeeld het treinstation, of monumenten bij de gaven waar je alleen mag lopen en een kerk. Ook op minder handige locaties, namelijk op een begraafplaats ... :+
Het ruilen van Pokémon is al bevestigd. Door de makers genoemd als: "Dat is de basis van een Pokémon qua het sociale aspect van de game".

Maar inderdaad, was gister even bij m'n ouders in de binnenstad, en toevallig wist ik dat een monument verderop een 'PokéStop' was, en ja hoor, paar kids die met hun skateboard aan komen zetten en massaal met hun telefoon op een bankje rondhangen. En later weer een paar. Die pik je er nu zo tussenuit.
Mooi zo, nu nog de stap naar 100% third party maken zodat we allemaal kunnen genieten van de geweldige games van Nintendo. Hopenlijk gaan aandeelhouders dat afdwingen nu dit zo'n succes blijkt.
Wie kan er nu niet genieten van Nintendo games dan?
Degene die het geld niet hebben om een aparte console te kopen voor die paar goede Nintendo games?
Vulcan logic, love it ;)
Als ze het spel echt willen blokkeren kunnen ze relatief eenvoudig ook met geofencing werken. Maar denk dat er een hoop mensen niet terugkomen als ze dat nu nog gaan invoeren. Vermoed dat er van de week een hoop stabiliteitsreleases op serverkant doorgevoerd gaan worden. (volgens mij afgelopen paar dagen ook al een hoop aangepast / opgeschaald). Van 't weekend was het redelijk bruikbaar terwijl donderdagavond geen doen was.
Geofencing zou niet echt slim en verstandig zijn. Heel Pokémon draait erom om op erop uit te trekken en op avontuur te gaan. Dan kan je het niet meer spelen als je op reis gaat, terwijl je dat mogelijk dan juist wil doen (want andere Pokemanz).
Het is ook een beetje de schuld van Nintendo zelf. Met zo'n dergelijk IP ga je toch geen gefaseerde launch doen? Zeker niet als deze niets te maken heeft met fysiek distributie van games/consoles!

Als ze gewoon die game overal ter wereld op het zelfde moment live gezet hadden, waren er een stuk minder mensen op zoek gegaan naar dit soort diensten. Of problemen met een malware versie van het spel, is hetzelfde drama.

Nintendo leeft echt nog in de 90's waar ze makkelijk een jaar launch verschil hadden tussen regio's. Dat kan tegenwoordig niet meer. En al helemaal niet met een mobile game.

[Reactie gewijzigd door MenN op 11 juli 2016 09:51]

Dan waren de servers compleet gechrashed en krijg je gta 5 online taverelen.
Dat kan tegenwoordig niet meer. En al helemaal niet met een mobile game.
Waarom niet? Er zijn lokale appstores. Technisch is het prima mogelijk.
Dat er mensen zijn die lezen dat er een leuke nieuwe game in een andere regio beschikbaar is en dan de noodzaak voelen dat meteen uit te proberen is meer een probleem van deze mensen dan van Nintendo. Die smartphone game verslaving laat zich beter met een opname in een kliniek behandelen dan met meer servers bij Nintendo.
Het kan simpel weg niet meer omdat je weet dat mensen toch gaan zoeken om die content te hebben. Dat zie je in de film en muziek wereld ook waar men de films wel download als deze niet redelijkerwijs gelijktijdig uitgebracht wordt.

Roepen dat je maar tevreden moet zijn met wat er in je eigen store te vind is, is veel te gemakkelijk. Zo werkt dat nu eenmaal niet, mensen zien op dit moment de pokemon go hype, en willen meedoen.