Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 206 reacties
Submitter: fjjl

Een ontwikkelaar heeft een versie van Pokémon Go voor het Universal Windows Platform gemaakt. De client werkt via sideloading op Windows 10 Mobile en de code van het project is vrijgegeven op Github.

Pokemon Go Windows 10 Mobile De ontwikkelaar heeft de app voorlopig PoGo-UWP genoemd en deze aangekondigd op Reddit. De app staat niet in de Windows Store en werkt ook niet op Windows 8.1, al kan zo'n versie gemaakt worden op basis van de broncode, die ontwikkelaar ST Apps op Github heeft gezet.

Gebruikers dienen een Pokémon Trainer Club-account te hebben om gebruik te kunnen maken van de app. Deze kan via de officiële website of de bestaande iOS- en Android-apps aangemaakt worden. Vervolgens kunnen ze het appx-bestand en het bijbehorende certificaat op hun Windows 10 Mobile-apparaat zetten en deze na het inschakelen van sideloaden installeren.

Nog niet alle functies van  Pokémon Go functioneren. Zo ontbreekt onder andere ondersteuning voor Gyms, Eggs en de Pokédex. Daarnaast is er alleen 2d-weergave en moet de ondersteuning voor Google-logins nog toegevoegd worden. Bovendien waarschuwt de ontwikkelaar dat de beta-app regelmatig kan crashen. Wel kunnen gebruikers van Windows 10 Mobile Pokémon vangen en van de Stops gebruikmaken.

Een officiële Windows 10-app van Pokémon Go is er niet en er heeft ook geen aankondiging plaatsgevonden, ondanks herhaaldelijke oproepen van de community. Een petitie hiervoor heeft bijna 100.000 stemmen op Change.org.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (206)

Een Pokemon trainer Club account kan ook aangemaakt worden via de website. Dit hoeft niet perse in de applicatie. In de applicatie wordt je tenslotte ook door gelinkt naar een website. :)
Maar de app werkt pas als je een karakter hebt gemaakt en de eerste pokémon hebt gekozen. Daarom moet je je account wel aanmaken in de applicatie. Het staat ook niet voor niets dikgedrukt in de instructies op de github pagina.

[Reactie gewijzigd door beste-spellen op 1 augustus 2016 13:45]

Klopt. Maar een iOS of Android device heb je gelukkig niet nodig.
Dat kan via BlueStacks op de PC. Heb het vanmorgen even gedaan puur uit nieuwsgierigheid.
Goed punt, ik dacht dat het enkel vanuit de app kon. We hebben het inmiddels aangepast :)
Inderdaad. Account via de website en aanpassen via een app in Bluestacks.
Alles via Windows devices :)
Gisteren alweer update 1.0.8. Het gaat hard met de UWP app updates.

[Reactie gewijzigd door Tweaker1234 op 2 augustus 2016 11:46]

Als Niantic zijnde zou ik deze man een zak geld geven en zijn client overnemen.
Waarom,

De reden dat ze een WP app niet maken is omdat er te weinig gebruikers zijn met een WP, er zal juist niet genoeg winst uit te halen zijn. Dan om ineens met geld te smijten is ook wat vreemd.
Omdat deze meneer al een hoop voor elkaar heeft? Een eenmalige uitgave voor iets waarvan je al weet hoe het werkt is behoorlijk veilig voor een groot bedrijf, ten opzichte van het samenstellen van een team, bepalen van requirements en zelf opzetten van een PoC.
Ik denk dat dit overkopen een factor 2-5 goedkoper kan dan in-house tot dit resultaat komen.
een factor 2-5 is nog steeds niet winstgevend. Een ingediende petitie van 100.000 man is natuurlijk niets in vergelijking met de download aantallen van iOS en android. stel dat iedere gebruiker gemiddeld genomen 1 euro uitgeeft aan coins. Dan is er een potentieel een ton wat je kan binnenhalen met W10M. zelfs al zouden ze die ontwikkelaar nu 10K geven dan is het nog niet winstgevend. Want je zult nog steeds dat hele team wat je hierboven noemt moeten opstellen om de code door te nemen op malware en code consistency. Daarnaast moet je natuurlijk wel door blijven ontwikkelen met nieuwe features.
De mensen die de petitie getekend hebben zijn natuurlijk maar een klein aantal van aantal potentiële spelers.

W10 heeft 5%-10% marktaandeel geloof ik, dus als het weinig kost (iOS app porten) is het zeker de moeite waard voor ontwikkelaars.

Ik denk dat pokemon go nooit naar w10 gaat komen omdat google mede oprichter is van niantic en google erom bekent staat geen apps voor windows phone te willen of 3rd party actief tegen te werken.
Van the verge..... En dat is sales in een kwartaal dat er geen nieuwe windows mobile phones uitkwamen....
Dat percentage komt niet van The Verge, maar van Gartner. Microsoft heeft sindsdien natuurlijk ook kwartaalcijfers bekend gemaakt en ook daarin is duidelijk te zien dat de verkoopcijfers van Lumia sterk afnemen. Microsoft heeft in het jaarverslag van boekjaar 2016 (dat in juni eindigde) ook gezegd dat ze in dat jaar 13,8 miljoen Lumia-toestellen hebben verkocht, ten opzichte van 36,8 miljoen in het jaar daarvoor (en dat was ook al minder). Er wordt nu gespeculeerd, gebaseerd op de aantallen die Microsoft voor andere kwartalen noemde, dat Microsoft in het laatste kwartaal waarschijnlijk maar 1,2 miljoen Lumia-toestellen heeft verkocht.
Weer verkopen. Die zijn laag als je geen nieuw toestel uitbrengt.... Zie de schommelingen in verkoop iphones bijvoorbeeld.

Je moet dan ook kijken naar het daadwerkelijke marktaandeel in gebruik zijnde smartphones. Dat is een veel betere statistiek.

Daarnaast kan ik je reactie niet serieus nemen als je The verge als bron gebruikt. Het feit dat je die zooi leest pleit niet voor je.
The verge was toevallig de eerste link wanneer je op marketshare Q1 2016 zoekt (ik lees die site anders nooit), de andere links hebben dezelfde cijfers ;)

Hier op kantoor en bij familie en vrienden zie ik ook zo goed als geen WP modellen.
Het kan zijn dat jij ze weinig ziet. Bij mij op de universiteit zie ik er tch behoorlijk veel. Maar hier zijn mensen misschien minder gevoelig voor reclame waardoor samsung veel minder popular is.
Tsja, vind je het gek dat ze nu niks verkopen? Ze hebben het kwartaal daarvoor wel nieuwe toestellen uitgebracht en er zijn voldoende geruchten over een surface phone dat mensen nu even uitstellen.
Geloof je nu echt dat consumenten echt aan het wachten zijn op een surface phone apparaat die nog niet eens is aangekondigd?
Er zijn wel genoeg geruchten. En er is wel aangekondigd dat er een nieuwe telefoon komt die in september (weet ik even niet 100% zeker) aangekondigd moet worden.

Als je tweakers reacties leest zie je dat er toch wel wat mensen zitten te wachten op een surface phone.

Maar mijn post ging meer over dat verkoop cijfers over een kwartaal waar geen nieuwe releases waren en vlak voor een grote aankondiging per definitie een stuk lager zullen zijn en dus niet zo veel zeggen.
Ja maar tweakers zijn maar een fractie van de consument. Jij doet t voorkomen dat iedere consument op Windows surface phone zit te wachten haha. Surface phone komt btw passim 2017 op de markt.
Jij doet t voorkomen dat iedere consument op Windows surface phone zit te wachten
Dat was niet mijn bedoeling in ieder geval.

Maar ik denk dat een groot deel van de windows phone/mobile gebruikers wel zit te wachten en daar ging het om.
Nee ik denk dat die zaten te wachten op de x86 Surface Phone. Maar die komt niet meer omdat Intel met x86 SOC is gestopt. En dat is t punt juist. Die Surface phone zal geen haar beter zijn dan de huidige lumia qua functies.
Maar de huidige zijn goed. Het hele punt was dat niemand in een kwartaal tussen released dingen koopt.
Geen enkele "Normale"consument (Normale tussen aanhalingstekens ;)) gaat daarop lopen letten. Die gaan naar de Mediamarkt of naar een Vodafone store en zeggen ik wil die en die telefoon met dat abonnement.. En dat zal 99 procent van de tijd een Android of een iPhone zijn.

Dat jij en ik daar wel op letten is uiteraard een gegeven als tweaker zijnde. Ik bedoel ik ga ook geen nieuwe Macbook kopen nu ik weet dat in September nieuwe komen.

[Reactie gewijzigd door Granata op 2 augustus 2016 14:43]

Gewone consumenten zien wel reclame en bordjes met Nieuw!!! etc. Ik heb verder geen zin in eindeloze discussies maar gewone consumenten laten zich voor 99.9% beinvloeden door reclame & verkopers en kiezen zelf maar voor heel weinig welke telefoon ze nemen. En laten die reclames & verkopers nou net wel op de hoogte zijn van nieuwe releases etc.
sales share bedoel je.
dat is wat ze Market share noemen inderdaad ;)

Het is inderdaad niet het totaal aantal devices in omloop, alleen van 3 maanden verkoop. Als je hier de trendlijn bekijkt zal het totale marktaandeel ook niet boven de 3 % uitkomen.
Dat is 1 definitie van market share, er zijn ook die zeggen aantal in gebruik of aantal gebruikers.
Het gaat de goede kant op met WM, maar 10% gaat nog even duren.
Als de ingezette groei doorzet gaan 'we' misschien naar de 2 toe.

Neemt niet weg dat 2% van de smartphones nog steeds een hele grote markt is; alleen nog net even wat minder interessant dan iOS+Android, waar je met 2 versies het overgrote deel van de markt in twee klappen te pakken hebt. (laaghangend fruit)

Daarna kun je je als bedrijf nog eens storten op de mogelijke groei door andere platformen te ondersteunen.

Edit:
Oops. Ik zag dat het artikel uit juli was en dacht: ha mooi, een lekker actuele link. Het getal kwam ook aardig overeen met getallen die ik onlangs voorbij had zien komen en heb de 2012 even over het hoofd gezien. Mea Culpa.

Het is lastig om betrouwbare cijfers te vinden; de metingen lopen nogal uiteen.
Hier 2 sites die in tegenstelling tot The Verge wel beweren dat het marktaandeel (in 2016) wel boven de 2 zit:
https://www.sitepoint.com...16-mobile-market-decline/
https://www.netmarketshar....aspx?qprid=8&qpcustomd=1

Excuses voor de verwarring.

[Reactie gewijzigd door Davey400 op 1 augustus 2016 13:18]

lol, die link is van 31.07.2012, in de laatstecijfers zitten zo op 0.7%.

De groei is er al uit en Windows lijkt de mobiele tak voor een groot deel opgegeven te hebben (zie grote ontslag rondes).

It's dead
Wat een onzin. Ze hebben aangegeven zeker nog door te gaan.

Daarnaast is the verge zeker niet objectief te noemen, die roepen al jaren dat het dood is. Daarnaast zijn dat sales cijfers, niet gebruik etc.

Ook geeft die link aan dat er wel groei is van enkele procenten.

Ik wil niet zeggen dat het goed gaat ofzo met windows mobile maar het dood verklaren lijkt mij een beetje voorbarig.
Je kan blijven roepen dat iets dood is, maar dat is het pas als het dood is. Welk belang heb je daar dan in?
Microsoft heeft al lang en breed aangegeven dat Windows op de mobiel nog jaren blijft (en dus blijft leven) Een refocus meer naar het bedrijfsleven.
Afgelopen ontslag rondes zijn van de fases van uitfasering dumbphones en vermindering van resources. Dat doet een bedrijf niet in 1 kwartaal. Anders zou je hetzelfde kunnen zeggen van menig ander bedrijf.

Of zullen we Linux op de desktop, ChromeOS, Ubuntu Phone ook maar dood verklaren? Nee, dat doen we alleen voor Windows op de mobiel /s

[Reactie gewijzigd door Tweaker1234 op 1 augustus 2016 14:11]

Uhm doen Apple haters dat biet al jaren? Apple doodverklaren?
Onder 1%?
Als ik om me heen kijk, dan heeft zeker wel meer dan 1 op de 100 een Windows Phone. Een goede 1/25(=4%) is het denk ik wel!

Maar goed, dat is alleen hier bij mij. Ik weet niet hoe het er in de rest van de wereld is.
Het zijn ook cijfers over de hele wereld, niet alleen Nederland. In Italië is het zelfs groter geweest dan iOS
Echt niet, in Meerdijk heeft iedereen een Windows phone.

Edit: ja min maar, maar zowel Ludo tot meneer Harmsen rocken WP10.

[Reactie gewijzigd door MadDogMcCree op 1 augustus 2016 13:57]

Op de laatste developer conference stond WP niet meer op de agenda. Daarnaast worden er duizenden oud Nokia mensen ontslagen. Het WP project wordt ondergebracht bij Surface.
Toch zie je in de praktijk vaak het tegenovergestelde. Dergelijke onofficiele apps wordt de pas afgesneden en de developer heeft het nakijken.
En dat baseer je op natte vinger werk? Zijn developers zoals Rudy Huyn die worden aangenomen nadat ze de dropbox zo goed hadden nagemaakt dat Dropbox zelfs Dropbox onder de indruk was van zijn skills. Rudy Huyn is ook de maker van 6tin. Dit is een tinder app die zelfs beter werkt dan de officiële tinder app van Android/IOS.

Deze developer heeft in zeer korte tijd de Pokemon Go app nagebouwd dat ik nog wel zie gebeuren dat hij wordt aangenomen

[Reactie gewijzigd door vali op 1 augustus 2016 10:31]

Rudy Huyn is natuurlijk een geval apart. Je noemt dan - op onze eigen Tweaker Deathgrunt na - denk ik ook wel één van de bekendste developers voor WP. Als ik Dropbox was geweest en een goede developer had willen inhuren, was ik ook als eerste bij Rudy uitgekomen.

Neemt niet weg dat de stelling staat: dergelijke onofficiele apps wordt vaak de pas afgesneden en de developer heeft het nakijken. Dat gebeurt overal, ook bij iOS en Android.
Zijn genoeg bekende developers die erg mooi werk afleveren. Zo heb je ook een medetweaker genaamd Niels9001 die zeer mooie apps aflevert. Vind Rudy Huyn zeker niet geval apart, aangezien hij net als deze developer in zijn 1tje alles heeft gebouwd. Je moet als developer ergens beginnen en net als Rudy Huyn maakt hij in zeer korte tijd zijn naam overal bekend.
Zijn genoeg bekende developers die erg mooi werk afleveren.
Je hebt gelijk. De Trein App van Niels9001 is inderdaad een fijne app.
Je hebt gelijk dat onofficiele apps vaak uit de store worden gehaald, zie ook de onofficiele snapchat en secret apps die Rudy Huyn had gemaakt.

Maar soms, en ik hoop in dit geval ook met Pokemon Go, worden toch de developers van de onofficiele apps ingehuurd. Om nog een voorbeeld te noemen: de Steam app. Zelfs een bedrijf dat het niet zo op heeft met Windows 10 huurt toch de developer van de onofficiele app in.
de client is verre van af en bruikbaar voor het normale publiek, daarnaast is software development zo goed als nooit een "eenmalige uitgave" zeker niet een populaire app als dit, daar zal continue aan doorontwikkeld moeten worden en dat brengt de nodige kosten met zich mee, en blijkbaar hebben ze (voor dit moment) de afweging (terecht of onterecht laat ik in het midden) gemaakt dat ze geen winst in windows zien..
De officiele Pokemon GO app is ook verre van klaar. Er zitten in deze app niet dezelfde bugs als die in Android en IOS zitten.

Heb je zelf wel de app gedraaid dat je er ervaring mee hebt? Want hij is prima bruikbaar. Zelf ben ik erg onder de indruk hoe iemand in zo'n korte tijd dit kon bouwen.

[Reactie gewijzigd door vali op 1 augustus 2016 10:42]

Gelukkig heb ik een android toestel, maar ik baseer dit op:
Nog niet alle functies van Pokémon Go functioneren. Zo ontbreekt onder andere ondersteuning voor Gyms, Eggs en de Pokédex. Daarnaast is er alleen 2d-weergave...
en van een user:
De Pokéballs hebben bijvoorbeeld een 100% catchrate...
Ik ben het met je eens dat de android en ios versies ook niet optimaal zijn, maar op dit moment is de windows versie en leuk hobby project, meer niet

(ik zeg overigens niet dat het niet snel beter kan worden, ik reageer alleen dat het onzin is om een zak geld te geven voor dit brouwsel en denken dat het daarmee klaar is)
Ik ben het met je eens dat de android en ios versies ook niet optimaal zijn, maar op dit moment is de windows versie en leuk hobby project, meer niet
Wat versta jij echt onder optimaal? In vergelijking met Ingress zou het spel nog beta status hebben. Het mis ook onwijs veel mogelijkheden (heb ik niet eens over de vast lopers en andere bugs) en als ze deze niet snel genoeg toevoegen dan gaat deze hype net zo snel voorbij als dat het opkwam. Als Niantic Labs slim is nemen ze deze beste persoon juist aan omdat hij juist laat zien dat hij skills heeft.

Edir:

De developer heeft al een update uitgebracht mer de volgende fixes:
Fixed Pokestop dissappearing while moving
Fixed Pokemon dissappearing issue
Fixed crash on loading
Bug fixes and improvements
Removed perfect shot every time player throws the ball
Changed Pokestop icons to purple on already used Pokestops
Added update notification
Prevented lockscreen while playing
Fixed crash when running on desktop

[Reactie gewijzigd door vali op 1 augustus 2016 17:39]

Ik heb nooit Ingres gespeeld en zelfs zonder vergelijking vind ik PoGo aanvoelen als een beta. Zelfs kleine, relatief simpele dingetjes zoals bijvoorbeeld een fatsoenlijke manier om de app te sluiten ontbreekt gewoon.
Deze meneer heeft geen zak voor elkaar, daarnaast is onderhoud en een compleet los platform ondersteunen voor zo'n kleine hoeveelheid gebruikers zinloos voor een bedrijf dat gewoon geld wil verdienen met z'n spelletje.

Als ze uitgerekend hadden dat er geld te verdienen was door 1 developer 'even een Windows port' te laten maken, dan was dat wel gedaan. Het is niet alsof ze denken 'ach, we vinden windows naar, dus jammer voor ze', het is puur een berekening, en als onder de streep geen winst staat gaat het feest niet door.
Hoewel je in dit geval gelijk hebt zijn er in het verleden wel degelijk bedrijven die geen windows app uitbrengen uit haat tegen microsoft vanwege de dingen die zij in het veleden gedaan hebben. Daarnaast is er ook google dat zijn best doet om hun services zo slecht mogelijk te laten werken op windows phone/mobile en proberen 3rd party apps te dwarsbomen.
Nee je moet wel objectief blijven. Er zijn verschillende redenen waarom Google zijn diensten niet naar Wp wilde brengen. Onder andere Microsoft z'n YouTube app (die ik wel degelijk goed vond) automatisch advertenties blokkeerde. Ze weigerden te voldoen aan Googles eisen betreft de apps. Google weigerde weer toegang tot z'n API's door deze fratsen waardoor Ms de gebeten hond is. Het is niet alleen Google die hier moeilijk doet, MS heeft er ook een handje van.
Microsoft z'n youtube app kwam pas nadat google geweigerd had een app uit t brengen. De eerste versie overtrad inderdaad een aantal regels, maar daarna is google steeds de regels gaan aanpassen zodat microsoft gewoon nooit zou kunnen voldoen.

Daarnaast is ook echange uit gmail gesloopt en had mijn oude windows phone ineens vaak heel erg veel moeite om een reactie te krijgen van de gmail servers waardoor de batterij leeg ging, begon de dag nadat google een grote update had doorgevoerd.

Ik zeg niet dat Microsoft goed is ofzo, maar google staat er om bekend dat ze windows phone/mobile absoluut niet willen en proberen hun diensten daar op onmogelijk te maken.
Je vergeet even voor het gemak dat de app dan ook ondersteund moeten worden, wie gaat de toekomstige patches maken? Al kregen ze de App gratis, dan nog kan het zo zijn dat het ze er geen winst op maken, en dus daarom er bewust voor kiezen om het niet te doen. Niet omdat het zo vreselijk moeilijk is een App te porten.
Deze meneer heeft nog niks voor elkaar. Een paar functies min of meer draaiend krijgen kan je niet vergelijken met het volledige product. Qua hoeveelheid aan werk wat er nog ingestopt moet worden om het geschikt te maken voor windows telefoons voor eindgebruikers zit hij hoogstens op een paar %.
Goedkoper is juist de consument dwingen om te veranderen van platform. Het systematisch mijden van Windows Phone door ontwikkelaars is daarom een slimme zet
Waar heeft u deze informatie vandaan?
Het is algemeen bekend dat WP minder gebruikt wordt over de gehele aardbol. Waar deze meer gebruikt wordt zijn vooral armere landen.

Mensen in arme landen zullen minder snel pokeballs gaan kopen voor 5 euro of w/e.

Naast het algemeen bekende, heb ik hier een jaartje geleden (desktop) onderzoek gedaan om uit te zoeken of WP of veel plaatsen nog gebruikt wordt. Landen waar het voorkomt zijn vooral Polen (Vanwege merk affiniteit met Nokia wat nu niet meer geheel relevant is) en indonesie (android domineert hier, maar iPhones zijn gewoon te duur dus er zijn ook flink wat WPhones).
Dat kan ik ook bedenken. U geeft explicitiet de intentie weer van Niantic, met argumentatie incluis. Vandaar de vraag: Waar heeft de informatie vandaan over hun beweegredenen?
Inderdaad. Dit is met veel bedrijven het geval, zelfs als op hun forum duizenden mensen +1 hebben gedaan voor de request voor een WP versie. Als het commercieel interessant was dan zouden ze het gewoon maken maar de realiteit is gewoon dat WP geflopt is en dat bedrijven als Niantic geen liefdadigheidsinstelling zijn. Vaak hebben ze dan wel een HTML5 app, maar niet iets native.

Iemand een zak geld geven is ook geen optie want je moet het gaan onderhouden en je wilt gestructureerde professionele partijen, niet een hobby-coder. En dat kost gewoon heel veel geld als je het goed wilt doen.

Ik heb WP en ik snap ook de factoren waarom het flopt. Dit 'kip-ei' er is geen software + er zijn geen klanten dus we maken geen software is er een van.

Maar misschien wil Microsoft wel erg graag dat het naar WP komt en doneren ze een zak gel om het te laten ontwikkelen en onderhouden. :/

[Reactie gewijzigd door MrMonkE op 1 augustus 2016 10:11]

Hoewel je in dit geval waarschijnlijk gelijk hebt kan het ook goed zijn dat google het maken van een windows phone/mobile app tegen houdt. Zij zijn immers mede oprichter van niantic en hebben in het verleden vaker dit soort zaken uitgehaald om een derde speler op de smartphone markt weg te houden.
Gelukkig heeft Ms nog nooit iets slechts gedaan in het verleden 😋
Dat is een drogreden.

Daarnaast heb ik nooit beweerd dat Microsoft goed is en google slecht, ik heb slechts beweerd dat google mogelijk een windows UWP versie tegen houd.
Eerder die man aanklagen voor een zak geld.
Dat lijkt me niet echt verstandig. Pokémon Go is gebaseerd op Unity waar al Windows Phone support in zit. Waarschijnlijk is porten naar Windows Phone niet eens heel erg veel werk, ze hoeven alleen de Unity app te debuggen en misschien wat platform specifieke code te schrijven.

http://blogs.unity3d.com/...versal-apps-in-unity-5-2/
Niantic wetende zullen ze deze man aanklagen en nooit een windows versie uitbrengen
Een goed begin is het halve werk!

Niantic zal waarschijnlijk zijn best doen om deze app weg te werken... De Pokéballs hebben bijvoorbeeld een 100% catchrate...
"Gotta Catch 'Em All" is door de maker letterlijk genomen dus }>
Wait... is de catchrate Client-side geďmplementeerd? Waarom dat dan wel en niet de afstand berekenen... :(
Omdat je vanuit de trein pokemon moet kunnen vangen. Alleen even aanklikken en de trein raast verder. Ondertussen heb jij alle tijd om hem te vangen zolang je gevechtscherm open hebt.

Overigens is de catch-rate niet helemaal client side. Wat ik begrijp uit de RocketAPI van FeroxRev is dat de client wel zegt of het een nice/great/excellent throw is, wat de catch-rate beinvloedt, maar voor sterke en zeldzame pokemon is het zeker geen 100%.

[Reactie gewijzigd door Dirk van Bergen op 1 augustus 2016 13:39]

De titel zou eigenlijk UWP moeten vermelden. :) omdat het op alle apparaten aan de gang te krijgen is.
Maar de client is niet direct voor 8.1 te downloaden. Die moet iemand dan zelf daarvoor compilen.
Maar voor Windows 10 wel :).
Dan is t toch voldoende dat Windows 10 vermeld wordt in de titel? ;)
Even op de stoel van MS zitten: Het belangrijkste is dat media het UWP gaan noemen. App's en Microsoft is altijd een grote discussie als het gaat om, marktaandeel en aanbod. Doordat je deze app linkt aan windows mobile wat een klein marktandeel heeft zie je een discussie onstaan over het recht van bestaan.(check de comments)

UWP heeft daar in tegen een veel groter aandeel en zal in de toekomst het grootste platform(OS) worden en dat veranderd al heel snel de discussie.

Niet of deze app bestaansrecht heeft, maar waarom niantic er nog niet eens aan begonnen is. ;)
cijfers nee. Maar de migratie van win32 naar UWP is in volle gang en over een aantal jaar haal je het meeste uit de MS store. Als je 95% aandeel hebt in de desktop en professionele sector druk je windows 10 en UWP gewoon in de markt of je nu wil of niet.

Nu windows op tablets in opmars is kun je er vanuit gaat dat telefoons/wearables de volgende zijn.

gaat niet binnen 1 jaar gebeuren. Maar het komt.
Ik ken geen situatie, professioneel en vriendenkring/kennissen die UWP apps gebruiken
Mail
Kalender
Edge
Groove
Personen
Nieuws
Weer
Twitter
Skype
Netflix
Rekenmachine
VLC
NOS
Bank

En dan zal niet iedereen alle bovenstaande apps gebruiken, maar zeker wel een paar. Mensen zijn nog niet gewent aan Windows 10 en kennen waarschijnlijk de Store niet, terwijl er 100en goede apps in staan...
Ik zie persoonlijk geen voordeel om een MS store te gebruiken op de windows omgeving.
Wat ik zeg, je bent nog niet gewent aan de Store en apps. Ook jij zal waarschijnlijk minstens 1 UWP app gebruiken en verschil zie je niet echt

[Reactie gewijzigd door Swerfer op 1 augustus 2016 18:00]

Mensen zullen hun pc / laptop ook gaan gebruiken om pokemon te vangen ? want daar gaat het over...
PC/Laptop is onwaarschijnlijk. Eerder telefoon,tablet,smartwatch,hololens, vr brillen of andere wearables.
Hoezo alle apparaten.
Zo'n mobiele game werkt toch niet op apparaten die geen GPS / localisatie hebben.
Dus eigenlijk alleen op mobieltjes en tablets met een simkaart of een provider dongle.
Daarmee dek ik (en jij) toch de lading?

Alle telefoons, tablets, pc's, laptops, pc, xbox, wearables, etc, etc, die UWP ondersteunen.

Dat je voor sommige apparaten een dongle nodigt hebt is een detail. Weliswaar die je niet veel in de praktijk zal zien, maar het kan wel.
Of een gps-simulator.
Die wordt al veelvuldig toegepast door sommige spelers lees ik.
Kijk, zo kan het ook, tot Niantic boos wordt en het weer offline probeert te gaan halen.
Of ze nemen deze gast gewoon aan, ze hebben nu waarschijnlijk een tekort aan ontwikkelaars en tijd, dus iemand die de druk van W10(mobile) afhaalt, die het leuk vind en geschikt is, is erg waardevol om gewoon een loon te geven.

Dus laten we hopen dat ze daar voor kiezen ;)
Je vergeet één ding. Wie zegt dat die gast voor Niantic wil werken om vervolgens fulltime aan een Pokemon client voor Windows Mobile te sleutelen? Misschien als ze hem ontzettend veel betalen maar ik kan me voorstellen dat hij al een baan heeft en dit puur hobbymatig doet.
Uit de Why sectie op zijn GitHub:
Because learning new things is always cool
Because it could be done
Because Microsoft rejected my job application saying that I wasn't showing enough "passion", and this proves them wrong :)
Ik denk dus niet dat ie een baan bij Microsoft/Niantic af zou slaan ;)
Vooral die derde reden, mocht dat uiteraard waar zijn, is wel een hele rare reden... het is zo ongeveer dé reden dat het WM10 platform niet goed wordt opgepakt door de consument, ze kunnen daar heel goed enthousiaste ontwikkelaars gebruiken... zoiets beoordelen op 'passie' klinkt wel heel erg subjectief... met de status van het platform op het moment moet je niet te zeurderig worden lijkt mij.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 1 augustus 2016 10:39]

Het is niet enkel deze gast die je dan nodig hebt, je vertraagd ook de rest van de ontwikkeling in de praktijk als je een extra platform probeert te supporten. Iedere functie die je wilt uitbrengen word pas gereleased als hij op het laatste platform klaar is. Ik bedoel, 1.94% gebruikers volgens Netstat zou nog het overwegen waard kunnen zijn, maar tel daar bij op dat daar bij op dat met het huidige tempo dat er geen gebruikers meer over zijn over 2 jaar. Zou in theorie kunnen dat Microsoft plots meer gaat investeren in het platform, maar op dit moment lijkt het er op dat Microsoft ook meer op iOS en Android aan het focusen is.
De grap is dus dat het porten van ios naar windows zo makkelijk is dat het nauwelijks extra zou hoeven kosten.
Ehm? Wat? Waar heb je dat idee vandaan? Simpelweg omdat iemand een 2d versie van een kaart weet te maken betekend dat niet dat de 3D versie implementeren, met dezelfde dynamics voor het vangen van pokemon en zo makkelijk zou zijn. De soort implementatie die deze gast heeft gemaakt kan ik ook doen binnen een week (mss iets langer), maar om Pokemon Go te implementeren zou ik een paar maanden bezig zijn.
Ja die bridges zijn leuk maar verre van optimaal. Een berg frameworks die op iOS aanwezig zijn zijn op Windows gewoon niet te krijgen of zijn er geen goeie vervangers voor. Ik heb me hier al in zitten verdiepen voor mijn apps en t is me nog steeds te veel moeite. Als Windows M nou 30 procent aandeel heeft wil ik t nog welleens proberen
De apps waarop je Pokémon real time op een kaart kon zien functioneren al niet meer omdat ze moesten stoppen van Niantic. Ik zie het dus best gebeuren dat deze ontwikkelaar ook gesommeerd wordt te stoppen. Van de ene kant logisch want je maakt iets op basis van wat een ander gemaakt heeft, alleen dan met mindere kwaliteit waardoor mensen het bedrijf van de officiële app het mogelijk kwalijk gaan nemen dat jouw app functies mist.

Van de andere kant zou het Niantic sieren als ze hier een positieve draai aan geven. Niet net als Snapchat doen, alle third-party apps op zwart gooien, gebruikers van die apps bannen en vervolgens zeggen dat je niks wilt doen met een bepaald platform.
Punt is dat deze alleen niet in de store staat en de broncode voor iedereen beschikbaar is. Sommeren om te stoppen heeft dan weinig nut, want de app wordt gewoon weer ergens anders gehost met een kat en muis spelletje als gevolg.
Enige effectieve dat Niantec kan doen is de API op slot doen, maar dat vereist dat ze ook alle apps van zichzelf moeten aanpassen en het zorgt voor extra load op de servers.
http://www.pokemaps.eu doet het nog prima.

Is nog wel online maar vindt niks.

[Reactie gewijzigd door Whatson op 1 augustus 2016 10:47]

Ik heb deze app net geinstalleerd, en ik zou er niet vreemd van opkijken als ze hem blokkeren. Ik gooi 1 bal en heb direct een perfecte worp met curve, oftewel 210 exp. Deze app is qua vangen nu beter dan de officiele apps.
Waarom terecht? Er is een petitie van 100.000 stemmers ingediend, er is duidelijk vraag naar een WM versie. En ja, WM is minder interessant voor ontwikkelaars, maar als ze met dit soort populaire apps niet eens de moeite nemen om ook een WM versie te maken wordt het nooit iets met andere mobile OS'en. Bovendien heeft MS het al heel makkelijk gemaakt om IOS apps om te zetten naar WM.
Als Niantic geen WM versie wil maken, krijg je dit soort hobby projecten
Heel simpel, Niantic maakt wel kosten aan deze port omdat er gebruik gemaakt wordt van accounts op hun servers, maar zien er geen advertentie inkomsten of geld uit microtransactions van.

Dit is gewoon ordinaire diefstal. 'Betaal mij om die app officieel te porten of ik geef jou extra kosten zonder dat jij er iets voor terug ziet.' Dit is iets wat veel WM fanboys vergeten. Zoals microsoft die wel lekker gratis de data van google gebruikt om filmpjes te streamen maar vervolgens weigert advertenties die verplicht zijn te tonen.

Hoop dat dit snel uit de lucht gehaald word, net als andere onofficiele WM apps die de ontwikkelaar wel de kosten in jagen maar niet betalen.
Ten eerste toont de officiële Pokémon app ook geen advertenties, dus daar mist Niantic helemaal geen inkomsten van. Alle gebruikers die dus casual pkmn go spelen kosten ook alleen maar geld, daar zijn deze W10 gebruikers onderdeel van. Ten tweede, als ik het verhaal goed herinner, was het niet zo zeer dat Microsoft geen advertenties wou tonen in de Youtube app, maar meer dat Google het Ms zo ongeveer onmogelijk maakte om wél te voldoen aan de eisen voor de app. Ze verplichtte Ms wel om adds te tonen maar werkten niet mee om die API voor ze open te stellen.
[...] Dit is gewoon ordinaire diefstal. 'Betaal mij om die app officieel te porten of ik geef jou extra kosten zonder dat jij er iets voor terug ziet.' [...]
Dat is geen diefstal, maar afpersing.
[...]Dit is iets wat veel WM fanboys vergeten.[...]
Oh, please. Zullen we mensen maar niet in hokjes douwen? Daarnaast.. Hoeveel WM 'fanboys' denk je dat er kunnen zijn? Niemand gebruikt toch Windows op mobieltjes?
[...] Zoals microsoft die wel lekker gratis de data van google gebruikt om filmpjes te streamen maar vervolgens weigert advertenties die verplicht zijn te tonen. [...]
Ik zou je er toch maar weer eens in gaan verdiepen voordat je hier wat over zegt. Microsoft wilde gewoon advertenties voor Google in die app stoppen, maar Google weigerde Microsoft de toegang te geven om dat mogelijk te maken. Prima, maar ga dan achteraf niet lopen zeuren.
[...]Hoop dat dit snel uit de lucht gehaald word, net als andere onofficiele WM apps die de ontwikkelaar wel de kosten in jagen maar niet betalen.
Dan is je businessplan gewoon niet goed. Je hoeft die app niet aan te bieden, maar je hoeft het ook niet onmogelijk te maken om andere mensen apps te laten maken. Je kan ook gewoon die API beschikbaar maken aan andere ontwikkelaars met een x bedrag per API call.
Toont de Pokémon Go app voor iOS en Android dan wél advertenties soms? Ik kan me herinneren dat er enkele dagen geleden gezegd werd van niet.

Daarbij veronderstel ik dat je naar de YouTube app verwijst? Microsoft had absoluut geen probleem met het tonen van advertenties in die app, het probleem was dat Google het vertikte ondersteuning te bieden om advertenties volledig volgens de "richtlijnen" ("richtlijnen" omdat deze enkel voor Microsoft golden) te kunnen tonen.
De Android en iOS app tonen inderdaad ook geen advertenties. Grote onzin dus.
Ik heb vaak zat Advertenties gehad dop mn note 3 hoor met de Youtube app.
... ik heb het over de Pokémon GO app.
Ja maar Lollert1 had het toch over de Youtube app? :o
Eh... Ik bedoelde de Pokémon app in ieder geval :9
Heel simpel, Niantic maakt wel kosten aan deze port omdat er gebruik gemaakt wordt van accounts op hun servers, maar zien er geen advertentie inkomsten of geld uit microtransactions van.
Als ze dat zo'n probleem vinden, dan moeten ze de API-verbindingen versleutelen op zo'n manier dat third-party clients er niet op kunnen, heh.
Als jij het zo'n probleem vind als jouw auto gestolen word had je die toch in de garage moeten laten staan?
Scheve vergelijking. Je jat hier niets. Je verbruikt hoogstens server resources.

Een betere vergelijking is bijv. dat als je liever niet hebt dat mensen watervoorziening bij jouw in de tuin kunnen gebruiken, je de toevoerkraan in de meterkast binnen dicht draait. En raad eens wat een heleboel mensen inderdaad doen...
Die logica slaat helemaal met software nergens op. Gog gebruikt geen drm maar dat betekend toch ook niet dat je alles maar mag piraten? Of hadden ze dan ook maar drm moeten gebruiken?
Nogmaals een scheve vergelijking.
Gog staat echt niet toe dat iedereen alles zomaar downloadt. Je hebt een account bij Gog nodig en daar wordt gewoon op bijgehouden wat jij gekocht hebt en waar jij toegang toe hebt.
sorry, maar 100.000 op deze schaal is natuurlijk helemaal niets. Die kosten ga je er als bedrijf nooit uithalen. dat is meer het probleem. De iOS en android versie hebben enkele tientallen miljoenen downloads (waarbij iOS versie meest gedownloade app in de launchweek). aangezien ze het bij deze versie al moeilijk hebben om alle functies werkend en bugvrij te krijgen gaat een W10M versie echt niet in de pijplijn staan voorlopig.

zo ook met andere bedrijven. W10M is gewoon niet interessant genoeg.
Die 100.000 gebruikers zijn natuurlijk niet de hele doelgroep. Zo klein is W10 ook weer niet. Evenredig naar het marktaandeel gaat het al richting een miljoen. Over het algemeen tekenen weinig mensen petities, alleen de echt fanatieke gebruikers. Veel W10-gebruikers vinden het niet zo'n ramp dat het niet beschikbaar is (zijn ze inmiddels wel gewend), maar als het in de Store staat, downloaden ze het toch even.

Je kunt het op twee manieren bekijken: een paar procent van de potentiële gebruikers negeren of juist die edge pakken. Er zijn genoeg business cases waar een paar procent extra afzetmarkt voldoende is voor grote investeringen.

[Reactie gewijzigd door Canaria op 1 augustus 2016 10:40]

Windows 10 heeft een mobiel marktaandeel van 0.7%. Het is wel klein en moeilijk op te verdienen
Ja, als je een app hebt waarvan je niet weet of die wel succesvol zal zijn, of die het in de iOS- en Android appstores hooguit redelijk doet. Maar van Pokemon Go kun je van tevoren voorspellen dat het met stip op 1 binnenkomt.
Het grootste deel van die 0.7% marktaandeel is dan ook nog eens in armere landen. Oost Europa en landen zoals India. die mensen hebben minder uit te geven en zullen dus minder snel geneigd te zijn om een paar euro meer te leggen om in de shop te kopen.

Het marktaandeel van iOS Is ook niet denderend hoog vergeleken met Android. Maar het is wel een mobiele telefoon die alleen maar in de handen is van de wat rijkere mensen. Die hebben dus wel geld om uit te geven.

Ik snap dat je heel erg blij bent met je Windows telefoon. Ik heb er ook 1 in gebruik. Maar het is aan Microsoft om het systeem en de app store aantrekkelijker te maken om zo marktaandeel te winnen. Ze doen er alleen niks aan. Niantic ziet er geen brood in, Microsoft moet ze overtuigen. Misschien zelfs met een kruiwagen geld.
Ja maar niet als je je de hoofdmarkt al niet onder controle hebt en je servers de boel nu al zodanig niet aan kunnen dat je rekenintensievefuncties uit je app moet slopen.
die 100.000 zijn alleen de mensen die de petitie ondertekend hebben, niet iedereen zal van de petitie weten. Daarnaast zullen er waarschijnlijk ook mensen zijn die niet de moeite nemen om de petitie te ondertekenen maar wel pokemon go downloaden als hij er is
Vast. Laten we eens uit gaan van 1 miljoen mensen dan. Nog steeds niet heel veel in vergelijking met de kosten die je moet maken om het staande te kunnen houden.
Ben je nu aan het beargumenteren dat een mobiele game die 'slechts' een userbase van een miljoen heeft niet economische levensvatbaar is? :)
Als je ziet dat de android en iOS versie bij elkaar al 75 miljoen downloads hebben opgeleverd dan ja precies dat. Er van uitgaande dat de verdeling ongeveer hetzelfde blijft en ik rekening mag houden met 90% marktaandeel Android + iOS en 10% w10M (in het allergunstigste geval voor W10) dan kom ik uit op een userbase van maximaal 8,3 miljoen mensen voor de W10M pokemon Go app. Als het er dus "maar" 1 miljoen zijn is de vraag voor pokemon Go op W10m dus veel lager dan op de andere platformen. Een petitie van 100.000 "handtekeningen" is dus totaal nietszeggend en echt niet rendabel.

Je moet er wel rekening mee houden dat je ontwikkelaarsteam als bedrijf net zo groot moet zijn als die van iOS en Android. Met een team van 5 man moet je dus al 3ton in het jaar draaien om alleen je personeel te kunnen betalen. En dat alleen vanuit het W10m segment. Bijkomende kosten voor materialen, pand, overige onkosten zoals belasting, verzekeringen en pensioenregelingen (en ook koffie is niet goedkoop ;)) zetten je rustig naar het dubbele.

Met gemiddeld ¤1 per gebruiker heb je dus al 600K spelers nodig om quitte te draaien voor een jaar. En ik ken er genoeg die helemaal niks uitgeven en de kans is groot dat je userbase over twee maanden zo goed als weg is.
Ik zou als bedrijf er meteen opspringen. Juist dankzij jouw rekensom!

75 miljoen gebruikers op iOs met een market share van 13.9% betekend dat er op Windows Phone ongeveer 14 miljoen gebruikers zullen zijn (market share van 2.6%).

Zit je dus makkelijk aan heel veel meer dan 600 duizend spelers. Het lijkt me volgens jou rekensom dan ook zeker zeer rendabel!

En gelukkig hoef je als je een spel drie keer uitbrengt niet een drie keer zo groot ontwikkel team te hebben. Alle art en de meeste code is er al, dus je hoeft alleen maar 1 of 2 mensen te hebben om de platform specifieke code te onderhouden :). Daarnaast heb je voor onderhoud minder mensen nodig dan voor nieuwe ontwikkelingen dus misschien hebben ze die capactiteit al.

:)

[Reactie gewijzigd door roy-t op 1 augustus 2016 16:22]

Goed lezen. Die 75 miljoen is android en iOS bij elkaar.

Als ik de cijfers van februarie dit jaar erbij pak dan hebben deze partijen bij elkaar zo'n 98,4% van de markt in handen. Dus zelfs in het gunstigste geval heeft MS dan slechts 1,6% marketshare (volgens gartner was het maar 1.1% 4Q'15 dus nog minder zelfs)

Maargoed, stel dat het zou gaan om 2,6% dan is dat nog steeds maximaal 2miljoen. Dat is dus net genoeg om een beetje winst te maken terwijl je wel significant meer kosten hebt.

En ja je moet eenzelfde ontwikkel team hebben voor w10m als dat je hebt voor android en iOS. Momenteel is zomaar even een app porten er nog niet bij want MS heeft volgens mij nog niet de porting software vrijgegeven waar ze mee bezig zijn.

De code die je moet onderhouden is dus al platform specifiek. Voor al het backend spul heb je een kompleet ander team.
Ah, mijn fout, inderdaad 75 miljoen samen. Dat getal van 2.6% was de eerste Google hit die ik vond.

2 miljoen is een stuk minder dan ik had berekend maar wel veel meer dan die 600.000 die jij had geschat die nodig waren.

Ook op een ander punt wil ik nog even tegenspreken. Dat je een heel ontwikkelteam nodig hebt per platform is gewoon niet waar.

(Zelf bij Nixxes gewerkt, daar porten 10 man Tomb Raider van console naar PC, ik kan je vertellen dat Tomb Raider door een hoop meer mensen dan 10 gemaakt is ;) ).

Het is ook ontzettend logisch. In dit geval is het zelfs erg weinig werk. Het spel is gemaakt in Unity, waar gewoon een runtime voor is voor Windows Phone. Sterker nog Unity en Microsoft hebben een ontzettend sterk samenwerkingsverband. Het grootste deel van de game code hoeft dus niets aan te veranderen. Dan zijn er nog de art assets deze kunnen nagenoeg allemaal hetzelfde blijven. Misschien dat er een kleine beetje aan de UI moet aangepast worden zodat het beter past bij Windows phone.

Met de backend bedoel je waarschijnlijk de servers van Niantic? Hier hoeft juists niets aan veranderd te worden. De Windows Phone client kan het zelfde protocol gebruiken om met de servers te praten en heeft dezelfde data nodig om te werken.

Dus het gaat puur om de APIs die Pokemon Go gebruikt onder Windows Phone. Dat is vooral de GPS service. Maar ook integratie met accounts.

Natuurlijk moet dit ook onderhouden worden, dat kost ook werk.


Helaas vrees ik dat het nooit gaat gebeuren.
Als die art meuk en dergelijke valt ook niet binnen het iOS of Android team. Het team wat ik bedoel zijn de desdicated iOS en Android prgrammeurs. Dat is maar een deel van het ontwikkel team, maar je zult eenzelfde team nodig hebben om windows te gaan draaien. 2 miljoen is echt te weinig voor een bedrijf als niantic.
We kunnen hier nog eeuwig over door gaan. Maar dit lijkt me werk waarvoor je niet meer dan 2 mensen nodig hebt. Als ik als bedrijf twee miljoen kon verdienen door twee mensen aan het werk te zetten zal ik dat niet zo maar laten liggen. Vooral niet als ik een mini bedrijf ben als Niantic dat hiervoor slechts twee andere apps heeft gemaakt. 1 cult hit en 1 app waar nooit iemand van gehoord heeft :).
Ingress was enorm populair wereldwijd.

Daarnaast is die 2mil gebaseerd op downloads op de twee enige OS-en die tieners en kinders gebruiken. WP en W10M zijn eigenlijk alleen zakelijk populair of bij mensen die gewoon willen bellen en smsen. 2mil is dus ook echt de max. Waarschijnlijk zit het vele malen lager en is die 100K dichter bij de werkelijkheid.

Daarnaast is het een google app. Google staat bekend om het feit dat ze toch al niet voor windows "mobiel" releasen.
Significant meer kosten? Valt wel mee, wanneer een single dev zelf de app kan maken. En heeft nantec ook nog de mogelijkheid tot porten. Juist door een 3de app er bij te doen, vergroot het de kans op nog meer omzet.
Die ene dev doet het in z'n spare time en hoeft zich niet druk te maken om support. Niantic wel en dat kost veel geld.
Maar er zullen ook windows aanhangers zijn die vinden dat alle apps voor windows beschikbaar zouden moeten zijn, maar nooit aan pokemon go zullen beginnen. en hoe langer ze wachten, hoe meer dat er zullen zijn.
Dat is het grote probleem voor veel ontwikkelaars, ze kijken alleen naar de cijfers. Als alle bedrijven dat doen wordt er nooit iets nieuws ontwikkeld. Wanneer er ruim genoeg verdient wordt aan 2 OS'en, waarom niet wat investeren in een derde minder interessant OS? Er zijn meer ontwikkelaars die hun spelen ook uitbrengen naar W10M, en dat toch interessant genoeg vinden, zoals Gameloft.
Het grootste euvel was volgens mij de integratie van Google diensten in Pokémon Go, en dat zou voor Niantic lastig zijn om goed over te zetten naar Windows, puur omdat Google het verrekt Windows fatsoenlijk te ondersteunen. Dat zou dus betekenen dat er een conversie plaats moet vinden van Google Maps naar Bing Maps. Als we nou eens allemaal gebruik gaan maken van open standaarden, zoals in dit geval Open Street Maps, dan zou je dit soort gezever al niet hebben.
Deze ontwikkelaar had er blijkbaar weinig moeite mee om de Google map diensten te ondersteunen of Bing maps in te bouwen op Windows 10 Mobile.
Als bing maar enigszins goed werkt met Pokémon, dan zou MS moeten kijken of ze niet eens een helpende hand kunnen toereiken.


De groep gebruikers is misschien klein, maar als ze in ruil meer info kunnen krijgen van de pokemonners kan hun search-engine er van profiteren.
Waarom zou er een conversie moeten plaatsvinden? Ik snap dat mensen denken dat "omdat het Google is" zal het wel niet werken. Maar er is gewoon een onofficiele Google Maps app gMaps en een hele zooi onofficiele Youtube apps. En zie hier, Google Maps werkt ook in een Pokemon Go client. Dat Google geen officiele apps wil maken betekent niet dat andere ontwikkelaars niet met de API aan de slag kunnen gaan.
tja, de iOS versie heeft ook geen google diensten............. En de Windows versie heeft ook vergelijkbare diensten.... En het is aan de ontwikkelaar om zelf te beslissen wat voor API's deze gebruikt voor de ontwikkeling van hun eigen app.. "Waarom maakt iedereen dan niet gewoon gebruik van Android?" zou je ook kunnen zeggen, waarom moet iedereen weer hun eigen OS hebben...
Laten we die discussie over Android maar niet beginnen. Het komt er op neer dat niet iedereen even positief is over Android en Google!
Ik noemde een voorbeeld, had net zo goed kunnen zijn, Windows 10 mobile of Unbuntu of zelfs maar iOS.. Maar iOS kunnen we exact hetzelfde zeggen als over Android, eigenlijk nog wel meer omdat dat platform compleet gesloten is en beheerd wordt door 1 bedrijf..
En ja, WM is minder interessant voor ontwikkelaars, maar als ze met dit soort populaire apps niet eens de moeite nemen om ook een WM versie te maken wordt het nooit iets met andere mobile OS'en.
Dat is zo, maar is dat de verantwoordelijkheid van een app maker of van de OS maker?
Als Niantic geen WM versie wil maken, krijg je dit soort hobby projecten
Klopt en het is Niantics goed recht om daar niet blij mee te zijn :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 1 augustus 2016 11:54]

Alleen is het voor hen lastig om er iets aan te doen.
De code is los en ze kunnen niet bij Microsoft langs om de app uit de store te laten halen.
Ik denk dat ze het zullen negeren zolang er niemand een app in de officiele store probeert te plaatsen.
Of ze gaan met de banhammer slaan net zoals bij Ingress, toen er een onofficiele iOS port was.

Saillant detail is wel dat ze enkele handige features uit de onofficiele ingress app in de officiele overgenomen hebben. Zoals mass pickup/drop items. Mass recycle.

Oh well :) Banhammer it is voor deze pokemonners. Want ja, deze vrije code kan dus gebruikt worden om bots te bouwen, zodat een bepaald team alle pokegyms kan gaan ownen. Zit je niet op te wachten denk ik zo.
Eens. Dit moet je zien als hobbyproject denk ik, met daarbij een lichte push naar Niantic om het voorbeeld te volgen ;)

Zal niet lang blijven bestaan.
Zal niet lang blijven bestaan.
Hoezo dat? Het staat op github. Waarom zou dat opeens ophouden met bestaan?
Het is Nintendo... Nintendo does not fuck around.
Nou, ik denk niet dat ze github zover kunnen krijgen een spelletje te verwijderen. Nog even los van de 29386723 forks die er gemaakt gaan worden, al dan niet op andere remotes.
Jij denkt dat intellectual property < github?
Een alternatieve client wordt niet magischerwijs intellectueel eigendom van Nintendo, alleen maar omdat het gebruikmaakt van een API waar een ander spelletje ook gebruik van maakt, waar Nintendo toevallig licensie voor de karakters op heeft.

Als je een alternatieve gmail-client maakt, wordt dat ook niet eigendom van Google.

Bovendien, *andere remotes*. Open source met git is groter dan github.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 2 augustus 2016 18:27]

Een client met 100% catch chance, etc, wordt volgens de voorwaarden gezien als cheating. Ik ben een groot fan van creatief gebruik van de grenzen van het legale, maar dit is niet de bedoeling. Rechtsom of linksom zal er wat aan gedaan worden. Of het nu via de (onofficiële ) API loopt of anders.

Nogmaals, dit gaat geen stand houden. Of het spel is gedoemd. Kan ook.
Naast de al gedane petitie een mooi signaal naar Niantic toe. Knap snel ontwikkeld nog ondanks dat er een hoop functionaliteit nog ontbreekt.

Maar inderdaad dit heeft naar alle waarschijnlijkheid geen lang leven, maar mooi dat het gedaan is. Zie het als een soort proof of concept eigenlijk. Voor de windows mensen blijft het toch wachten tot Niantic zelf een officiële release aankondigt. Of gewoon op een Android Tablet spelen natuurljik O-)
Kan hij nu eventueel ook op m'n XBOX One werken? :+
UWP = UWP ;) alleen het gebrek van gps zal een issue zijn
Er zwerven ook versies rond waarmee je met WASD rondloopt. Kwestie van die porten naar de controller :)
Ik denk niet dat geld de belangrijkste reden is. Ook al is W10 maar klein, in absolute aantallen heeft de app een enorme potentie.

Er worden tonnen geďnvesteerd in apps voor iOS en Android waarbij de makers alleen maar kunnen dromen van de gebruikersaantallen die Pokemon Go op W10 zou behalen.
Bovendien waarschuwt de ontwikkelaar dat de beta-app regelmatig kan crashen.
Het moet ook wel een beetje waarheidsgetrouw blijven he, zou niet realistisch zijn als deze app ineens níet zou crashen :+
Even deze handleiging volgen.
Werkend op Lumia 950 . nu nog even een pokemon go account fixen.
http://www.winbeta.org/ne...pogo-uwp?preview_id=73514