Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 151 reacties

Niantic heeft uitleg gegeven over de acties die ondernomen worden om websites zoals Pokevision tegen te gaan. De ontwikkelaar stelt dat dergelijke diensten de release van Pokémon Go in meer landen vertraagt en de ontwikkeling van nieuwe features hindert.

Sinds donderdag is Pokémon Go officieel te downloaden in Latijns-Amerika. In een blog op de Niantic-website stelt ceo John Hanke dat de release werd vertraagd omdat veel diensten van derden de servers van Pokémon Go belastten. Woensdag zijn er nieuwe aanpassingen doorgevoerd om dergelijk diensten verder te kunnen blokkeren. Met een grafiek toont Niantic de serverbelasting voor en nadat scrapers werden geblokkeerd.

Niantic stelt dat het afhandelen van de perikelen tijd kost, die niet alleen ten koste gaat van het uitbrengen van de game in meer landen, maar ook van het ontwikkelen van nieuwe features. Verder benadrukt Hanke dat de scrapetools die gebruikt worden door radarwebsites niet alleen voor het vertonen van Pokémon op de kaart worden ingezet, maar ook als platform dienen voor bots en cheaters. "We hebben te maken met een scala aan motieven, van flagrante commerciële ondernemingen tot enthousiaste fans, maar de negatieve gevolgen voor de game zijn hetzelfde", schrijft Hanke.

server resources

Diensten zoals Pokevision maken gebruik van een api om informatie van de Niantic-servers te verkrijgen over het verschijnen van Pokémon op de kaart. De api is niet door Niantic zelf gemaakt of opengesteld en volgens de terms of service van de game is het gebruik van de servers op deze manier niet toegestaan.

Niantic geeft geen details over de aanpassingen die zijn gemaakt, maar het blijkt dat er versleuteling wordt toegepast, waardoor de api niet meer werkt. Dat meldt de ontwikkelaar van de onofficiële Pokémon Go-client voor Windows 10 op Github. Door de aanpassingen werkt de app voor Windows 10 Mobile niet meer.

Hanke verwacht niet dat de pogingen om toegang te krijgen tot de data op de Pokémon Go-servers door derden zullen stoppen. Niantic zal echter actie blijven ondernemen om dat tegen te werken.

Websites en apps die tonen waar Pokémon verschijnen zijn populair omdat de Nearby-feature in de game niet naar behoren werkt. De functie zou moeten tonen welke figuurtjes zich in de omgeving bevinden, maar werd door Niantic na de release van de game sterk beperkt. Hanke zegt in zijn blog dat Niantic op de hoogte is van de 'feedback' van gebruikers over de Nearby-functie en hij stelt dat er 'actief aan wordt gewerkt'.

Communicatie vanuit Niantic rondom problemen met Pokémon Go en informatie over aanpassingen in uitgebrachte updates was de afgelopen weken schaars. De ontwikkelaar beperkte zich in de meeste gevallen tot korte tweets of berichten op Facebook. De blog is de eerste uitgebreide officiële reactie die de ontwikkelaar geeft over de perikelen.

In een recente tweet claimt Niantic dat het vaker ontsnappen van Pokémon tijdens het vangen en het niet verkrijgen van een xp-bonus voor het uitvoeren van een goede worp, wordt veroorzaakt door een bug. De ontwikkelaar zegt aan een fix te werken, maar wanneer die uitkomt is niet duidelijk.

Pokémon Go Bug

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (151)

Die grafiek is nogal misplaatst aangezien het de indruk geeft (in combinatie met het bericht) dat de drop in queries komt omdat ze externe scanners nu uitsluiten, maar ondertussen vergeten ze te melden dat de scanrate op de clients en servers aangepast is van 1x per 5s, naar 1x per 10s: https://www.reddit.com/r/...o_10sec/?ref=search_posts

Dit lijkt me genoeg om uberhaupt de hoeveelheid queries te laten halveren
De nieuwe (versleutelde) API is al bijna weer gecrackt. Het koste een groep hackers amper een dag om Unknown6 te reverse-engineren

https://www.reddit.com/r/...mongo_current_api_status/

[Reactie gewijzigd door AndreRutten op 5 augustus 2016 11:02]

Hij is bijna reverse-engineered, dat betekent niet dat hij bijna gekraakt is. Als ze weten hoe de unknown6 gemaakt wordt, betekent het niet dat alle bots weer gaan werken zodra hij unknown6 op dezelfde manier bouwt als de client.

Het zou namelijk goed kunnen dat unknown6 ongeveer hetzelfde is als de ClientBlob in Ingress, het eerste spel van Niantic. Hierin wordt een trace geplaatst van de Client actions en heeft de Ingress botting scene tot dusver platgelegd.

Bij Ingress is namelijk PRECIES hetzelfde gebeurd. De server accepteerde eerst een ClientBlob met een null waarde en na een tijdje ging de server deze waarde ook echt valideren.

Deze theorie doet nu de ronde. Niantic heeft nu heel veel data verzameld, ze weten precies welke users bots zijn en welke geen bots zijn dmv van de null unknown6 value, en hieruit hebben ze een model gemaakt van bots. Dat zou ook deze job opening verklaren van Niantic.

Dus stel dat mensen unknown6 reverse engineeren en dat bots deze op dezelfde manier bouwen als de client. Het is dan prima mogelijk dat de Niantic API dan alsnog empty maptiles returnt omdat het activiteitsprofiel van de bot niet geaccepteerd wordt (geen pokestops draaien, geen pokemons vangen, alleen rondlopen).

Als dit het geval zou zijn is de volgende uitdaging natuurlijk het maken van bots die echte gebruikers zo goed mogelijk emuleren.
Ze zijn toch echt een stapje verder dan wat je nu schetst. De informatie die ik heb is dat Unknown6 wel degelijk gekraakt is. Echter is de output van de data wat anders dan voorheen. Dev's zijn de nieuwe data dus aan het mappen. Daarin worden eigenlijk geen problemen meer verwacht, de verwachting is nog steeds dat alle programma's (dus ook PoGO-UWP (windows versie)) nog vandaag weer draaien.

Dat betekent inderdaad niet dat Niantic niet morgen weer iets anders verzint natuurlijk. Daarnaast heb ik niet veel met bots, maar des temeer met PoGo-UWP. Die wordt (vooralsnog) door echte mensen gespeeld.
snap niet helemaal dat als Ingress hetzelfde had en al een oplossing dat deze niet direct in Pokemon Go zat vanaf dag 1.
Er zijn dankzij cheaters nu al zoveel hoge levels met OP pokemon dat het voor de niet cheaters onmogelijk word om nog lol te hebben
(alle gyms bij mij in de buurt 2500+ cp pokemon)
Ik snap wel waarom ze nu ineens dit blokkeren. Ze hebben nu 2 weken lang de bots kunnen bekijken en weten precies wie ze moeten bannen (diegenen die een lege unknown6 sturen). Daarnaast weten ze ook precies hoe mensen zich gedragen. Waarom denk je dat de update om pokemons te delen nog niet uit is. Omdat eerst alle illegaal verkregen pokemon e.d. eruit gehaald moeten worden, anders ben je te laat.

Het is een gedachte, maar lijkt mij waarheid en als dat zo is dan is het een behoorlijk goed schaakspel wat niantic speelt!

[Reactie gewijzigd door geerttttt op 5 augustus 2016 19:45]

Ik heb ook 2500 CP+ Pokemon maar ben geen cheater :)
ja maar zijn ze ook IV 95%+ en hebben ze de juiste moves? botters kunnen hier op selecteren en pakken zo altijd de beste combinaties.

als jouw IV10% is met slechte moves en je cp 2000, dan zal een IV100% met de juiste moves en een cp van 1000 je makkelijk verslaan.
Heb er voldoende boven de 80 IV*. Jij kan alleen niet controleren wat de IV scores zijn in die gym dus het is puur gokken wat je doet.

*Edit: stond CP, bedoelde IV

[Reactie gewijzigd door MrXzombie op 6 augustus 2016 11:44]

dus je bedoelde:
Ik heb ook 2500 IV+ Pokemon maar ben geen cheater :)

mm apart.
Nee, ik bedoel het zoals het nu geschreven staat.

Ben momenteel level 30, heb 2 100% IV pokemon en 20 stuks boven de 80 IV. Heb zelfs een 3000CP plus Pokemon maar ben echt geen cheater.
Jammer jongen, klinkt meer als dat je er te weinig tijd insteekt dan dat er daadwerkelijk veel gecheat is, ook ik heb die levels op mijn pokemon en ook zonder cheats. Sterker nog het is helemaal niet nodig om hoge cp pokemon te hebben om gymfights te doen, ik zou je even verdiepen in hoe gymfights werken en je zult zien dat je met 2x600cp pokemon makkelijk een 1500 kunt verslaan etc. Daarnaast kun je net zo lang vechten als je wilt zolang je maar potions hebt en uiteindelijk kun je dus altijd winnen.
Ik ben er bang voor. Ze zijn er bijna, maar ik denk dat ze het niet 100% gaat lukken. Zie mijn stukje tekst.

[Reactie gewijzigd door FREAKJAM op 5 augustus 2016 11:12]

Vergeet niet dat ze binnen 24 uur al extreem veel gedaan hebben, en heel eind zijn om te begrijpen hoe het werkt.

De code snippet in C++ lijkt nogal ingewikkeld en is al een hele prestatie dat ze zo ver zijn.
de developer community van PokgemonGO-maps en andere tools is enorm en er komen steeds meer bij.

Info https://github.com/pkmngodev/Unknown6/wiki
Gelezen. Het komt er op neer dat ze erachter zijn dat er een algoritme is die een key maakt in een lastig te decompile stuk code. Is een beetje als we zijn er achter dat een pincode gebruikt wordt om te pinnen maar dan van 52 cijfers en letters die niet elke keer hetzelfde is.
Ik ben er bang voor. Ze zijn er bijna, maar ik denk dat ze het niet 100% gaat lukken. Zie mijn stukje tekst.
Tekst gelezen.

Het technisch mankement met Pokemon Go (net als met DRM) is dat het lokaal draait in een (vanuit Niantic gezien) onbeveiligde omgeving. En lokaal draaiend spul is onderhevig aan de mogelijkheid om het te debuggen en decompileren. Er zijn technieken om dat lastiger te maken (Denuvo op PC's, bijvoorbeeld), maar met voldoende vraag en wil is alles te doorbreken. Immers wordt hun 'unknown 6' lokaal gegenereerd.

Gezien hoe de open-source community dit ziet als een uitdaging en ook hoeveel samenwerking er is, denk ik wel dat het gaat lukken.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 5 augustus 2016 11:33]

Dat stukje tekst is echter geschreven voordat er daarna diverse breaktroughs zijn gemaakt. Dev's claimen het nu wel degelijk werkend te hebben op discord-chat en zullen de code waarschijnlijk vandaag nog public maken.
Zoals ook is aangedragen op GoT: De grafiek zegt NIETS zonder een Y-as.
Het is heel makkelijk om te zeggen dat scrapers de server zwaar belasten.. maar wat is de reden dat ze de Y-as weglaten? Zelfs domweg de 0 toevoegen zou hebben geholpen. Misschien kijken we nu naar een van een paar honderdste van procenten van de totale waarde.

Het lijkt er eerder op dat Niantic een zondebok nodig heeft voor hun eigen problemen..

[Reactie gewijzigd door Nat-Water op 5 augustus 2016 10:52]

Ik moest ook wel lachen toen ik de grafiek zag. Het lijkt me ook sterk dat degene die aan de servers werken dezelfde zijn als degene die nieuwe features ontwikkelen. Sites als Pokevision hadden nooit zo'n grote stap gemaakt als hun eigen systeem naar behoren zou werken. Het is weer zo'n typische vervelende reactie van een ontwikkelaar naar zijn spelers.
Ik kan me voorstellen dat een "pokemon vind" optie zoals die er eerst was met de voetstapjes vertraging zou kunnen oplopen. Immers als een nieuwe feature een grote belasting met zich mee zou brengen is dit ook alleen mogelijk als je servers die belasting aankunnen.

We hebben het hier over gigantische hoeveelheden spelers, ik geloof best dat de servers niet blij worden van Pokévision. Sterker; ik merk dat de pokeservers een stuk stabieler zijn sinds Pokévision niet meer werkt.
Ik hoop wel dat ze nearby weer snel laten functioneren, want dat was toch voor veel mensen de reden om Pokévision te gaan gebruiken.

Die grafiek is wel lachwekkend inderdaad, daar hebben we niks aan.

[Reactie gewijzigd door Denni op 5 augustus 2016 11:44]

Tja, ik heb ook flink op Niantic gekotst de laatste tijd, maar ik vind dat ze nu eigenlijk de schade flink goed maken door eindelijk toch duidelijk te communiceren. Natuurlijk, die schaal die daar weg is is verdacht, maar als die schaal er wel stond dan zou je het wel geloven? Alsof het moeilijk is om een nep grafiek te maken. Als ze willen liegen er over dan liegen ze er over en dan doe je daar helemaal niks aan. Ze hebben gewoon bevestigd nu dat het flinke impact had op de servers en dat lijkt me een uitstekende reden om het te blokkeren. Verder is ook het cheater probleem een goede reden, hoewel het jammer is dat de cheaters hun 'spoils' vooralsnog gewoon houden.

Ik ben verder ook erg blij dat ze aangeven dat het weglaten van de XP bonus en de lagere vangkans een bug is. Het is nog steeds vervelend dat het nu zo werkt, maar het betekent in ieder geval dat het geen bewuste keuze was om ons eens even lekker dwars te zitten en dat er uitzicht is op verbetering.

Wat mij betreft in ieder geval een dikke thumbs up naar Niantic dat ze nu wel communiceren over wat er gebeurt. We kunnen best even wachten op een paar bugfixes, maar het was de stilte die zoveel schade deed.
Toch ook frappant dat de grafiek gaat over 3 augustus. Afgelopen zondag werkten de scrapers al niet meer, dus dat heeft geen effect mogen hebben woensdag. Raar verhaal.
zondag zijn de "mainstream" sites (die gebruik maakten van 100en/1000en accounts) uit zichzelf gestopt (nja, de meesten kregen een cease and desist-brief op hun deur).

Echter bots/radars op privé-servers waren gewoon actief.
Op woensdag (begin van de avond) heeft Niantic de servers gereboot en sindsdien zijn alle API-calls niet meer mogelijk. Sinds dat moment verifieren de servers de "Unknown 6" waarde.
Aangezien er veel meer kleinere botters/radars waren dan de paar "bekende" grote websites, is het dus pas sinds Woensdag.

[Reactie gewijzigd door WonnaPlay op 5 augustus 2016 12:54]

Inderdaad. En ik zie niet in hoe enkele 'radar websites' een invloed zouden kunnen hebben op servers die al requests van tientalle miljoenen mensen verwerken.
Stel het spel wordt gespeeld door 20 miljoen mensen.

Als 10% van die 20 miljoen mensen ook een site als Pokévision gebruiken, heb je dus plotseling 2 miljoen extra requests te verwerken (vanaf die paar bots waar Pokévision mee draait). Aangezien ik gok dat Pokévision door meer mensen gebruikt werd dan maar 10%, is dit dus een flinke extra load op de server en kan dit dus andere gebruikers buiten houden.
Het feit is wel met de vele trackers die er zijn voor veel server load zorgen. Verschillende personen op Reddit hebben aan te geven een tracker draaiend hebben met 50+ bots/accounts. Als al die trackers elke 10 seconde een verzoek doen, dan zijn het veel verzoeken die verwerkt dienen te worden. Zelf merk ik sinds Pokevision niet meer operationeel is de server capaciteit verbeterd is.

Graag zie ik -net als vele andere- dat er weer een geschikt 3-step systeem terug komt. Dat maakt het zoeken een stuk leuker, je weet immers wanneer je dichtebij komt.
Precies, ik vind het artikel dan ook heel weinig zeggend in veel woorden. Het lijkt nu een beetje omgedraaide wereld, ze pakken de maps aan omdat het cheaten is. Maar halen wel zelf de functie eruit die de maps overbodig maakt.
Ik vind niet dat je van een functionaliteit die op dat moment "broken" is kan zeggen dat die eruit gehaald wordt op het moment dat enkel de voetstapjes (die dus al niet werkten) niet meer worden getoont.

Een niet-werkende functie is tijdelijk uitgeschakeld, dat betekent heel wat anders dan een functie verwijderen ;)
Precies. Je kunt er vanuit gaan dat het Jan's korte achternaam-koek is.

Daarnaast, ze verdienen miljoenen, mogelijk miljard(en), dan kunnen ze de capaciteit ook gemakkelijk uitbreiden. Volgens mij willen ze dat gewoon niet, zoveel mogelijk winst binnenharken is het idee.

Dat pokemon moeilijker te vangen zijn en dan zeggen dat het een bug is, lijkt mij echt onwaarschijnlijk. Ze hebben gewoon iets te enthousiast aan de knoppen gedraaid om het moeilijker te maken(immers iets lastiger te vangen kan zorgen voor meer inkomsten). En nu zullen ze het een stukje terug schroeven, na een tijdje te hebben gezegd dat het een bug betreft, want waarom niet uitmelken. Catch rate komt echt niet meer op het originele niveau.

Ach je kunt er veel woorden aan vuil maken, maar dit is gewoon een bedrijf wat jou als zak geld ziet. Niets meer niets minder.
Die grafiek lijkt door iemand vakkundig te zijn gefabriceerd in paint en het valt me nog mee dat de lijn niet per ongeluk een keer terug in de tijd gaat.
Wat meer info over de nieuwe versleuteling:
The API stopped accepting requests from any sources which are not the actual client. The API needs a value "unknown 6", this value was already in the API in previous versions, but now the server is validating it. Only the actual client can create a valid "unknown6". We dont actually 100% know that it is indeed "unknown6" that is being validated, but it would make sense since its a big piece of data which isnt recreateable.

It is not as easy as locating where any updates made changes because the unknown6 was already being calculated and sent in previous versions but not validated by the server.

It doesnt really matter exactly what values go into the unknown6. CRACKING/bruteforcing the code is impossible because the key alone wouldnt do it. We need to get to the piece of code that makes "unknown6". The key and the way to calculate unknown6 is somewhere within the code and were trying to find it.

These people are trying to locate where the app calculates unknown6 in order to be able to recreate their own valid checksums. Which is hard because parts of the code are not easily accessible. To contribute parts of the code need to be decompiled!

[Reactie gewijzigd door FREAKJAM op 5 augustus 2016 10:51]

Which is hard because parts of the code are not easily accessible. To contribute parts of the code need to be decompiled!
Dat is toch niet zo'n groot probleem?
Decompilen is een supergroot probleem als je terug naar begijpelijke code wil, en zover moet je terug om een imitatie-client te maken.

Om maar een simpele vraag te stellen die je uit de decompiled code moet kunnen beantworden: bevat de "unknown6" code GPS data?
Ik heb geen ervaring met Android / iOS apps, maar voor x86 apps kun je met IDA Pro aan de slag en dan kom je ook een eind zonder begrijpelijke code. Kennis van assembly is dan wel handig.
"Hanke zegt in zijn blog dat Niantic op de hoogte is van de 'feedback' van gebruikers over de Nearby-functie en hij stelt dat er 'actief aan wordt gewerkt'." Dit. Dit hadden ze dus onmiddelijk naar buiten moeten brengen toen ze Pokevision en dergelijke blokkeerden.

Je kan het een bedrijf als Niantic niet helemáál kwalijk nemen dat ze wat overrompeld zijn door het succes van Pokemon Go en daardoor wat problemen ondervinden. Wat ik wél raar vind is dat de game op het moment van uitbrengen zoveel bugs bevatte en er steeds nieuwe bugs geintroduceerd woden. En wat ik ronduit kwalijk vind, is de slechte communicatie omtrend ALLES. Na de eerste update zag ik ineens overal 3 'voetjes' als afstand - dan denk je eerst, misschien is míjn ding buggy. Waarom is er niet gewoon een 'known bug' lijst en een bug-reporter? Dan 'fixen' ze het door het eruit te halen en tegelijkertijd Pokevision te blokkeren. Daarbij zeggen ze wel dat Pokevision volgens hen 'niet de manier is waarop het spel bedoelt is', maar niet dat ze wel aan een fix van de tracking feature werken. Dat zet kwaad bloed natuurlijk, als je mensen aan beide kanten de mogelijkheden tot tracking ontneemt.

Gisteren nog een ontzettend frustrerende 10 minuten gehad waarin ik probeerde een Kabuto te vinden die in mijn nearby list stond. Zonder succes, uiteraard. Enige manier van tracking die we nog hebben is de volgorde van pokemon in de nearby list. Maar bij mij lijkt die nearby list echt niet vaak te updaten (zeker minder dan 1x per 10s) en sowieso is het op basis van alleen die volgorde al super lastig iets te vinden. Daarbij zie ik steeds pokemon verschijnen die niet in mijn nearby list staan (of althans niet als eerste), of, als ze wel in mijn nearby list staan, verschijnen ze pas na tientallen seconden op dezelfde plek gestaan te hebben (dan mis je ze dus als je doorloopt).

Pas als ze dat allemaal fixen, kunnen we fatsoenlijk tracken en zou ik ook zeggen dat een site als Pokevision voor mij niet meer écht nodig is (hoewel het keihard naar een rare Pokemon toefietsen voor mij ook wel wat had :+ ). Ik heb er begrip voor dat ze Pokevision blokkeren om meer tijd te kunnen besteden aan het fixen van hun features, maar ben er nog niet van overtuigd dat ze die verbeteringen binnen afzienbare tijd waar gaan maken. En hopelijk communiceren ze er dan in ieder geval wat beter over...

[Reactie gewijzigd door casparvl op 5 augustus 2016 11:49]

Lijkt als of er, los van het onverwachte succes(?), een beta is uitgebracht. Aangezien de kosten laag zijn omdat je niets hoeft te kopen maakt het niet zo heel veel uit. Daarmee stoot ik de fans van het eerste uur waarschijnlijk tegen het hoofd. Spel begon explosief maar ik zie nu al een grote afname in actieve spelers in mijn directe omgeving. Reden geeft men steevast het gebrek aan variatie. Volwassenen in mijn wijk spelen het ook en die komen over het algemeen verder dan bijvoorbeeld mijn jongens van 11 en 14. Gevolg is veel van dezelfde en te weinig speciale. Ik stap nu regelmatig in mn auto met ze om ze naar naburig dorp te rijden.. Veel potentie nog niet tot wasdom.
Daar lijkt het inderdaad op, had ik nog in mijn reactie erbij willen zetten: ik wijzigde laatst iets in de settings en waar viel mijn oog op? Het versienummer is 0.31.0. Nou ben ik geen softwaredeveloper, maar volgens wordt een hoofdversienummer <1 doorgaans wel als beta-versie geinterpreteerd...
Precies,

En als je dan met 3 andere spelers je nearby schermpje vergelijkt... zegt het mij genoeg.

Niantic gaat pas fixen als de hele wereld online is, en geloof me er gaan betaalde opties komen waar ze dan gaan cashen.

De winst op de serverload (zonder Y-as, right...) is voornamelijk te wijten aan uitgeschakelde functionaliteit en afgehaakte spelers. (Nearby naar 10sec, pokestops verwijderen!, gyms verwijderen)

Ik lees overal mensen die het als ik op 25% van de tijd zitten als waar ze twee weken geleden zaten.
Ik snap dat ze Pokevision niet willen hebben, maar ik ben het wel met de maker ervan eens. Gisteren ook weer anderhalf uur door het centrum van Den Bosch gelopen, echt niks bijzonders gevonden buiten 10 Magicarps. Zolang de Nearby niet fatsoenlijk werkt is het zoeken naar een speld in een hooiberg. En bedenk je dan de tijd dat Pokémon op één plek zitten, en het is al helemaal niet te doen.

An open letter to John Hanke Niantic
https://medium.com/@yangc...c-6a32325b67a8#.1omtr5u9z
10 magicarps = 30 candy met transfers erbij is dat 40 candy ... dan kom je uit op 10% van een gyarados ;) Gewoon positief inzien.
Haha dat was ook het positieve aan het verhaal! Hoef nog maar een stuk of 15 Magikarps :)

ThmsKetis, excuus, je hebt helemaal gelijk!

[Reactie gewijzigd door TKroon op 5 augustus 2016 12:25]

Magikarp* mensen, met een K
10 magicarps = 30 candy met transfers erbij is dat 40 candy ... dan kom je uit op 10% van een gyarados ;) Gewoon positief inzien.
Ik lang vorige week 2 dagen ziek in bed, met een sloot voor de deur kwam dat neer op 15-20 magikarp per dag :P

Moet er nog 6, maar ik wacht ws. met evolven tot ik zeker een 90+% perfecte magikarp heb, heb 2 kandidaten die allebei max 97.8% hebben, maar avg. rond de 80% zitten, dus ik moet eerst eens kijken wat hun echte IV-stats zijn om er een high end garyados uit te evolven :P
en dan alsnog kunnen je moves kut zijn. kan je weer opnieuw beginnen.
en dan heb je eindelijk je gyarados en dan is zijn IV 10% en je moves kut. kan je opnieuw beginnen :D
Inderdaad het is zoeken na een hooiberg en helemaal als je er z'n 100 heb, voor mij is die magikarp ook al niet meer belangrijk aangezien ik Gayrados ook al heb.

Stomme is voorbeeld Caterpie kom ik echt 1 op de 1000 tegen, terwijl vaak genoeg op schermpje dichtbij staat op 1ste plek.
Wat er gebeurt ik zie ineens Caterpie verschijnen en verschuift door na de 1ste plek bij nearby, en ineens trilt de telefoon aantal keer wat verschijnt er.

Weedle, 2 ratata, pidgey en spearow constant zowat, de pokemons die dus niet op de 1ste plek stonden.
Heb je in iedergeval wel een mooi stukje stad gezien en wat dagelijkse beweging gehad, lijkt me ook wel een positief iets toch?
Heb je in iedergeval wel een mooi stukje stad gezien en wat dagelijkse beweging gehad, lijkt me ook wel een positief iets toch?
Ik weet niet hoe jij pokemon speelt, maar ik zie de stad nauwelijks (en meestal fiets ik).

Alleen bij sommige grappige/herkenbare pokestop namen heb ik de neiging om me heen te kijken van hč zit dat hier?

Most of the time kijk ik naar mij scherm, de route die ik moet fietsen nr de volgende stop etc.etc.
Dat klinkt erg veilig :P

Ik heb het gisteren eindelijk aan de praat gekregen via mobiel internet (moest telefoon OS opnieuw installeren daarvoor) en ik merk dat ik toch echt nieuwe stukjes stad ontdek. Kijk gewoon af en toe op mijn telefoon waar een grote concentratie stops is, fiets die kant uit en stop iedere 50 meter om een magicarp te vangen. Je ziet wel minder van je omgeving dan wanneer je er zonder Pokemon go zou fietsen, maar zonder pokemon go zou je er sws helemaal niet fietsen.

Een nadeel van het gebrek aan straatnamen op de pogo kaart is wel dat ik nu om de haverklap per ongeluk een ietwat rood gekleurde straat in fiets omdat die onderdeel uitmaakt van de kleine zijweggetjes waar ik op probeer te blijven.
Zeker weten, maar dat is niet het doel, en als je je doel bijna niet kan halen (pokemons verzamelen die je nog mist) dan is de lol er snel van af. Sinds de laatste update ben ik vrijwel helemaal gestopt, het is juist leuk om door de stad te lopen EN beloond te worden (ik ga namelijk niet naar de stad om die te bekijken of te lopen, maar voor de pokemons).

NU zit ik dus weer achter mijn PC ipv dat ik rondjes om het meer ga lopen of naar de stad ga :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 5 augustus 2016 11:22]

Nee ik speel city: skylines en rocket league, lijkt mij sterk dat ze me daarom gaan bannen :+

Imho cheat ik nooit, soms maak ik wel gebruik van wat tools zoals pokevision (of iitc bij ingress) bij gebrek aan ingame wegwijzers. Maar dat is in mijn ogen slim gebruik maken van data en niet zozeer vals spelen. GPS spoofing lijkt me geen zak aan, ik wil er ook best op uit, maar dan moet er wel wat te vangen zijn en ik dus ook echt beloond worden om de deur uit te stappen en voor de 3de keer in de maand te moeten tanken (wat zonder pokemon 1 keer per maand is).

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 5 augustus 2016 11:40]

Jij denkt als Pokemon realiteit was.. jij altijd wel een ander soort pokemon tegen zou komen?
Lopen met die benen van je.. is gezond.
Ik heb al meerdere dagen spierpijn, en ik sportte daarvoor ook al veel. Zegt genoeg ;) mijn punt is dat het spelen van Pokemon al snel minder leuk zal worden. Ik heb nu 87 unieke Pokemon, paar evoluties klaar staan, maar die 100 is zonder hulp van de weggehaalde stapjes of Pokevision eigenlijk niet te doen.
Mee eens ik heb er z'n 96 maar is niet meer te doen nu, je mag alleen hopen nu dat er een ei uit komt waar je iets aan heb.
In fps/team based games snap ik cheaten nog wel enigzins, maar in pokemon go? Wat valt daar nou uit te halen?

Waarom word dit nou als irrelevant gemodereerd? Het artikel gaat letterlijk over cheaten?
Verder benadrukt Hanke dat de scrapetools die gebruikt worden door radarwebsites niet alleen voor het vertonen van Pokémon op de kaart worden ingezet, maar ook als platform dienen voor bots en cheaters.

[Reactie gewijzigd door merryb op 5 augustus 2016 11:08]

Er zijn mensen die hier geld in zien. Bijvoorbeeld; Een bot traint een account tot level 25, vervolgens zetten ze het account te koop op eBay of Marktplaats.
Dit is tot nu toe ook de enige valide reden die ik heb gezien. Maar wat is dan het voordeel van zo'n account kopen? behalve natuurlijk de obv, je koopt een goede account, zijn er ranglijsten of wedstrijden oid waar je deze account voor nodig hebt? Heeft het verder nog monetaire waarde zoals skins in games (csgo/dota)
een mew ... :) Zoals in het artikel van gisteren: legendary pokemon....
Ja, maar wat haal je daar nou uit? Is het alleen bragging rights dat je een mew hebt, of zijn er ook tournooien en ranglijsten waaruit blijkt dat je de 'beste' bent?
Dat staat blijkbaar op de planning van Niantic..!
Verkopen van accounts natuurlijk, kijk voor de grap eens op MP of Ebay.
Maar om iets te verkopen moet er een reden zijn om het te kopen, dus de vraag blijft hetzelfde... Is het echt alleen braggingrights?
Maar braggingrights is toch 9 van de 10 keer DE reden om te cheaten...
Misschien voor jongere kids, maar als volwassene lijkt geld/roem me toch een grotere reden?
Wat is voor jou het verschil tussen bragging rightsen roem...precies t fcking zelfde lol
Het probleem is dat er geen enkele indicatie is over welke pokemon hoe ver bij je vandaan zitten. Hierdoor is het zoeken naar een speld op een wereldkaart.

Nu zie je dus mensen alleen nog maar Pokemon Go spelen in de buurt van Lures, want daar weet je iig zeker dat er pokemon verschijnen. Ik zie nu toch echt dat mensen het minder zijn gaan spelen, dus ik snap de drop in server load ook wel.

De enige oplossing zou naar mijn idee zijn dat er een soort gelijke functie te vinden is in het spel zelf, dat je iig weet waar je ongeveer moet zoeken. Want zo is er geen bal meer aan, om alleen toevallig pokemon tegen te komen. Op goed geluk rondlopen werkt echt alleen in de drukke steden.
Zelfs bij een lure heb je geen verzekering of er nog wat leuks komt, ook al gemerkt toen in Utrecht met poke event.
Als je met genoeg mensen bij z'n lure komt komen er alleen nog maar ratata/weedle en pidgey te voorschijn zowat.
extra pokemon bijvoorbeeld, het hele doel van het spel ;)
En dan kan je je afvragen wat je daar mee moet, maar dat kan een pokemon go speler zich net zo goed afvragen van K/D-ratio. Uiteindelijk heb je aan beide niks 'in real life', maar geeft het wel plezier 'in game'
Ik vind het wel echt enorm krom dat een website als Pokévision zonder problemen haarfijn kan aantonen welke Pokémon waar zitten en voor hoelang nog, maar dat Niantic het niet voor elkaar krijgt diezelfde data om te zetten naar een soort radar. Je weet de positie van de speler en je weet waar de Pokémon zitten. Hoe moeilijk kan het dan zijn om 1+1 te doen en om te zetten naar een bruikbaar iets in Pokémon Go? Ik kan daar echt met m'n hoofd niet bij.
Exact dat, ze sturen gewoon de exacte locatie naar je telefoon (dat moet ook wel), en je telefoon weet je eigen locatie. Dus op de telefoon is de locatie van de pokemons EN je eigen locatie beschikbaar, en met die info kan je dus prima die voetstapjes die er voorheen waren tonen :)
Het was niet zozeer van niet kunnen, volgens mij nam die feature gewoon een behoorlijke load op de servers, die hebben ze uitgezet : "3voetjesbug". Vervolgens zien ze diezelfde load harder terug komen zonder "fun" in pokévision.

Veel mensen snapten niet hoe je die voetjes moest gebruiken, (/lezen) dus was de feature in de kolom "redo/rethink" geraakt.
Die voetstapjes zouden geen verschil moeten maken in serverload in vergelijking met de huidige nearby lijst. De client krijgt een lijst met gps coords, ttl's en pokemon id's van de server. De client weet de huidige gps coords van de speler. De client zou dit verder perfect zonder server to client communicatie kunnen vertalen in afstand en richting. Je zou het zelfs in javascript kunnen maken. Het is waarschijnlijker dat de client iedere keer een google maps query gebruikte om dit te bepalen en daardoor in de problemen kwam/komt.
Het wijzigen van de update interval van 1x psec naar 1x per 5 sec zal imo meer effect hebben gehad in het verlagen van serverload dan het neerhalen van api sites, maar zonder een correcte grafiek is dat koffiedik kijken.
Voor de mensen die blij zijn dat Niantic eindelijk iets communiceert: wel een beetje laat, niet? Deze bug was al langer bekend, eigenlijk al kort na die update. Het enige dat ontbrak was de zekerheid dat het daadwerkelijk een bug was en geen feature.
Het is inderdaad behoorlijk krom dat hun het niet kunnen, maar een website als Pokevision kon het wel.

Ook gehad dat Pokevision aangaf Voltorb ik snel lopen echter net te laat, maar als ik in het spel keek stond er nog vrolijk op de 1ste plek dat die er moest zijn.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 5 augustus 2016 10:58]

Tja, wisselende gevoelens hierbij. Aan de ene kant is dit geheel begrijpelijk. Vanuit performance standpunt totaal verklaarbaar en wenselijk. Het geheel is een stuk stabieler; ook tijdens piekmomenten.

Maar een groot deel van het hele success van de game is juist iedereen die er zo enthousiast mee aan de slag gaat, en alle 'third party' tools die daarbij komen kijken horen daarbij. Ze kunnen zich dan beter focussen op het zelf aanbieden van een meer efficiënte API dan het structureel tegen gaan werken dunkt me.

Dan ontstaat er een eigen ecosysteem van tools, apps en andere vernuftigheden die het hele game gevoel alleen maar versterken; en mogelijk de lengte van de "hype" verlengen. Ik ben bang dat het door al deze negatieve ingrepen het geheel tot een stilstand komt.
Ik ben het met je eens dat het een stuk leuker is en langer stand houdt als er third-party tools ontwikkelt kunnen worden. Maar inderdaad, het is heel begrijpelijk dat ze dit doen.

Ik zou graag zien dat ze, zodra het wereldwijd uitgerold is, gaan investeren in een efficiente api voor externe gebruikers. Maar, stabiliteit gaat voor.
Ik denk ook dat het beter zou zijn als ze gewoon een api met pokemon locatie data (aka map data) open zouden stellen voor het makers van allerlei map tools. De reden dat er nu zo ontzettend hard gewerkt wordt aan het 'kraken' van de game en unknown6 is denk ik vooral omdat het merendeel van die devs de map api weer toegankelijk wil hebben. Het feit dat de ingebouwde radar het momenteel niet doet draagt hier nog eens extra aan bij... Tuurlijk zit er ook een stel tussen dat alles wil kraken om dan te kunnen botten/hacken, maar ik denk dat dit momenteel niet het merendeel van de devs is wat er aan werkt.

Hadden ze een map api gemaakt (alleen voor map data dus) dan konden ze de belasting voor de game servers verminderen (map websites kunnen namelijk naar de map API server, die verder los van de game kan functioneren). en was er ook gelijk veel minder reden voor devs om de boel verder te reverse rengineren, wat als dat lukt de deur waarschijnlijk ook gelijk weer open zet voor hackers.

Voor het succes van de game op langere termijn is het denk ik beter om samen te werken met een community dan ze tegen te werken.
Eindelijk wat communicatie van Niantic. Vooral de bug dat Pokémon sneller ontsnappen na de laatste update zorgde voor veel frustratie en een groot deel van de spelers dacht dat Niantic dit met voorbedachte rade had gedaan. Ik ben blij dat dit als bug wordt aangemerkt.