Ontwikkelaar maakt tool om te cheaten in Pokémon Go

Een Russische ontwikkelaar claimt dat is gelukt om een tool te ontwikkelen die de locatie spooft en daarna automatisch Pokémon vangt en items oppikt bij PokeStops. Ze heeft de tool gemaakt in Python en is momenteel bezig met testen.

Een deel van de code staat op GitHub, maar de bestanden om daadwerkelijk Pokémons te vangen en items bij PokeStops op te halen in Pokémon Go ontbreken nog. De ontwikkelaar, Mila432, zegt op Reddit dat een beperkt aantal mensen de toepassing nu test en dat een release later volgt. Het ligt voor de hand dat het daarbij gaat om een betaalde toepassing.

Het is een in Python geschreven programma voor op desktops en inloggen is mogelijk met zowel een PTC-account als een Google-account. De ontwikkelaar laat het programma werkend zien op Windows 8.1.

Spelers van de mobiele game blijken al sinds het begin op zoek naar cheats. Zo toont Google Trends een verhoogde interesse in 'gps spoofing' sinds de release van de game. Apps voor op de telefoon die de game in de maling proberen te nemen met een neplocatie blijken evenwel vaak niet te werken.

Het gebruiken van cheats in games als Pokémon Go kan leiden tot het blokkeren van accounts. Ontwikkelaar Niantic heeft dat eerder gedaan in de game Ingress, waar het spelers heeft geblokkeerd die de game probeerden in het ootje te nemen met een valse locatie om zo een voordeel te behalen op andere spelers.

De game kwam zaterdag officieel uit in de Benelux, maar daarvoor zei 10 procent van de ondervraagden in een Multiscope-onderzoek de game al te spelen. Afgelopen weekeinde kwam de game niet alleen uit in de Benelux, maar ook in 24 andere landen. Mede daardoor kampte de game met serverproblemen en konden veel spelers op veel momenten niet inloggen. De game, die spelers vooral buiten moeten spelen, heeft geleid tot een grotere vraag naar powerbanks, zo bleek uit data van de Tweakers Pricewatch.

Update, 11:08: Tweaker Dacuuuu heeft een tutorial online gezet voor een andere, kleinere 'cheat' in de game. Dat kan alleen op Android-telefoons en werkt via automatiseringsapp Tasker. In Tasker maakt hij een profiel aan, waarbij als hij de telefoon schudt, Tasker een veegbeweging op het scherm simuleert die overeenkomt met de veeg die nodig is om een Pokémon te vangen.

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

19-07-2016 • 10:47

215

Submitter: basst85

Reacties (215)

215
199
85
5
0
58
Wijzig sortering
Ik ben ook dezelfde uitdaging aangegaan om te begrijpen hoe de communicatie tussen app en servers verloopt. Ik heb net zo'n client library gemaakt, maar dan in mijn favoriete programmeertaal C#. Vervolgens heb ik besloten om het te releasen in public, omdat toch wel iemand binnen zeer korte termijn dit zou gaan doen. Op deze manier kunnen developers, zoals mila, ook geen geld gaan vragen.

De source code kan je vinden in de link hieronder:
https://github.com/FeroxRev/Pokemon-Go-Rocket-API
Er staat niet echt duidelijk in je github hoe je dit moet installeren... voor de leken die niets van C# weten
Klopt, er was ook al een paar dagen geleden een Python project geport naar C# waarmee je hetzelfde kunt, al vind ik jouw versie een stuk beter in elkaar zitten. :)
Dankjewel! Die ietwat directe python naar C# port kan helaas geen Pokestops visiteren en Pokemon vangen als we het over dezelfde hebben.

[Reactie gewijzigd door FeroxRev op 23 juli 2024 23:11]

Ah dat ging alleen om de data ophalen inderdaad. Een ex-collega/vriend van mij wilde ook een Google Maps variant maken, maar ik heb hem zojuist even binnen gehaald en jouw project biedt wel iets meer functionaliteit ja :+.

Hij lijkt wel niet helemaal goed te gaan met packets die niet volledig worden verzonden in 1x?

[Reactie gewijzigd door Paprika op 23 juli 2024 23:11]

Tenzij je een PTC account gebruikt zou alles direct moeten werken. Wat doe je precies? Maak even een issue aan met een juiste omschrijving op github, zodat we Tweakers daar niet vol mee spammen ;)

[Reactie gewijzigd door FeroxRev op 23 juli 2024 23:11]

Het is inderdaad een PTC account. Ik kom er wel op terug als ik wat meer tijd heb om ernaar te kijken.

https://github.com/google.../CodedInputStream.cs#L409
Moet je dit C# project dan koppelen aan een android emulator?
Nee, dit is een volledig standalone library. Het gedraagt zich alsof het de Pokemon Go App is ten opzichte van de servers.
Anoniem: 404669 @FeroxRev19 juli 2016 16:26
Ik ben eerlijk gezegd wat verbaast dat dit nog werkt.
Kijken ze echt puur naar de GPS?

Het moet toch te detecteren zijn dat je GPS 5KM verloopt maar dat je met dezelfde zendmast of wifi spot verbonden blijft...
Volgens mij krijgt pokemon go nooit dat soort informatie van je GPS gezien je OS dat regelt. Nu weet ik niet de details maar het meest waarschijnlijke is dat de app enkel kan/mag opvragen wat de coördinaten zijn met een meet onzekerheid. Mogelijk kan dan nog opgevraagd worden wat de settings zijn voor locatie bepaling (GPS en/of wifi+telefoon masten), maar niet daadwerkelijk de gegevens die daarmee gemoeid zijn.

Zoiets moet je natuurlijk ook niet willen gezien dat al vrij snel privacy gevoelige gegevens zijn. Die wil je bij voorkeur maar bij zo min mogelijk partijen bekend hebben. Daarnaast scheelt het heel veel werk voor developers door zelf niet de locatie bepalingscode te hoeven schrijven en onderhouden.
Anoniem: 404669 @lappro20 juli 2016 16:55
Met 'Tasker' kan ik het zelf ook heel simpel, zonder root, opvragen.
Als ze echt puur op GPS checken vraag ik me af waarom er niet veel meer gecheat wordt.
Ik vind C# echt een heel interessant programmeertaal en wou dat ik dat ook kon.
Maar door gebrek aan tijd is dat lastig. Je code ziet er inderdaad veel mooier uit
en nog beter dat devs zoals mila geen geld gaan vragen.
In welk opzicht vind je zijn code mooier, aangezien je de taal niet kent?
Nou, ik ken de taal wel. Ik kijk er vaak naar broncodes van oa modders/scripters
die scripts maken voor GTA spellen. Ik ken ook LUA een beetje.
Ik ben vaak actief in moddingcommunity en heb door de jaren heen gezien hoe de code geschreven wordt.
Vandaar dat ik C# en lua mooi geschreven vind :P Maar het ligt ook aan de developers
hoe ze hun code schrijven natuurlijk.
Alleen zelf een echte script maken voor gTAV bijvoorbeeld is net lastig voor me haha.
Kijk hier anders even, een van de beste c# tuts die ik tegengekomen ben:
http://rbwhitaker.wikidot.com/c-sharp-tutorials

Veel succes!
Dat kan dan weer een leuk begin zijn voor een community port voor Windows phone gebruikers.

Mits Niantic zulke communicatie naar hun servers toe laat overweeg ik een C++/QML port voor Jolla/Mer te maken :)
Anoniem: 55563 @FeroxRev19 juli 2016 17:52
Ik meen mij te herinneren dat ik destijds voor Ingress ook een tool had om mijn lokatie te spoofen. Op die manier hoefde ik niet meer op pad om deel te nemen. Overigens verloor ik snel interesse in de game maar het werkte verder prima.
Hmm.. het fetchen van device id werkt niet (meer). Bij het sniffen is er nergens een android.google.com request te vinden, wel een accounts.google.com, maar daar staan verder geen headers in.

Daarnaast bij elke pokemons krijg ik: 'got away', wat natuurlijk ook best vreemd is.. zouden ze soort controles hebben misschien?

[Reactie gewijzigd door Mittchel op 23 juli 2024 23:11]

Knap werk. Heb je zelf het netwerkprotocol geanalyzeerd of staat dat ergens anders beschreven?
Je wordt trouwens gebanned tussen de 30 minuten en 3 uur als je te snel van GPS locatie wisselt met ruime afstanden er tussen. Dit kan een aantal keer totdat je een perma-ban krijgt.
Je kan Pokemon Go ook op de PC spelen en dan een spawn kiezen en van daaruit lopen. Dat haalt helemaal de essentie van het spel weg.
Maar ook daar zijn trucs op zoals ook al het geval is bij Ingress. Dat spel is helemaal kapot gemaakt door de cheaters en dat gaat bij Pokemon nog sneller gebeuren. Zet gewoon je gps uit en verzet deze naar een andere locatie. Niet te snel uiteraard. Je hebt zelfs apps die je virtueel een vooringesteld pad laten afreizen om weer ergens anders uit te laten komen. Het is bijna niet te controleren zeker geien de populariteit van de game.
Benieuwd wat voor afstanden ze daarvoor hanteren, want als je in een gebouw zit en wifi uit hebt staan spring je ook alle kanten op door de locatie bepaling aan de hand van zendmasten.
Ingress heeft dit algoritme verfijnd. Er waren talloze bots voor ingress en over de jaren zijn er een enorm aantal geband door de servers. Kleine sprongen van <100 meter zonder spammen van stops zijn niet nuttig voor spelers en worden dus geïgnored.

Ik zeg niet dat de auto bans perfect zijn maar de meeste simpele manieren zijn al geband door ingress.
Anoniem: 404669 @-RdV-19 juli 2016 16:32
Probleem bij Ingress is echter dat ze de acties van spoofers niet ongedaan kunnen willen maken.

Een erg afgelegen guardian wordt door een spoofer omgeschoten. Het account wordt daarna gebanned maar je guardian ligt dan al wel om.

De cheater maakt simpelweg een nieuw nep account aan en gaat vrolijk verder.


Ik was ook in de veronderstelling dat ze bij Ingress ook naar de verbonden zendmasten/wifi keken ter controle. Het lijkt me echter sterk dat ze bij Pokemon dan ineens een ander mechanisme zouden gebruiken...


(Guardian; Bij Ingress is een van de uitdagingen op een punt 150 dagen op jouw naam te houden. Andere spelers kunnen hem echter slopen.)
Excuus voor mijn anglicisme, de spreektaal op mijn werk zit er vol mee en het sluipt er in.
Op mijn PC sta ik met mijn mannetje in Central Park en op mijn Iphone gebruik ik mijn eigen locatie. Ik wacht meestal een half uur tussen het switchen met inloggen. Tot nu toe geen ban gehad.
Maar wat is nog de lol als je zo speelt?
Behalve dat het blijkbaar kan?
Wat dacht je van level-Farmen, met een beetje level loop je binnen...

http://www.z24.nl/onderne...en-met-hun-account-652659
Nou het was meer dat ik het wou spelen en ik vond een tut om het werken te krijgen met Bluestacks. Aangezien GO er niet was voor iphone en ik geen zin had om een australische acc aan te maken heb ik een tijdje zo gespeeld. Nu ze er allebei zijn vind ik het makkelijker als ik achter mijn PC zit niet constant op mijn telefoon te moeten kijken. Is gewoon een beetje luiheid van mijn kant :)
Dus dan ga je ergens anders heen. Dat is ook het idee van het spel, om mensen uit hun huis te krijgen en nieuwe plekken te ontdekken. En zodra je gaat cheaten is het zeer oneerlijk ten opzichte van andere spelers die wel daadwerkelijk naar een gym moeten reizen om die over te nemen. Ook het farmen van items kost tijd en moeite voor een normale speler. Ik hoop dat alle cheaters zo snel mogelijk gebanned worden.

[Reactie gewijzigd door Blackice09 op 23 juli 2024 23:11]

Heb je toevalig een bron? Dat dit zo isv
Geldt dat niet voor elke cheat? Het niet hoeven mikken bij een shooter, of het oneindig kunnen inzetten van resources in een spel waar je die eigenlijk moet 'sparen'? Uiteindelijk is het enige doel van cheaters om te 'pronken' met hun onverdiende status. Even los van de techneuten, die het doen om te kijken of het kan.

Gelukkig zijn dit soort zaken redelijk eenvoudig te voorkomen. Als een gebruiker regelmatig GPS locaties stuurt die te ver uit elkaar liggen, dan kun je ze gewoon perma-bannen. Bijvoorbeeld iemand die van Rotterdam 3 minuten later in Central Park loopt.
Ja het is ook de bedoeling dat je naar buiten gaat met je dikke reet :+
Zag in de playstore dat gps spoofers booming zijn in de playstore. Al snappen veel mensen niet dat je net even meer moet doen om je gps te spoofen, en daardoor de spoof apps een slechte rating geven.

Gisteren wat met de automatiserings app Tasker gespeeld. Dat is wel fun. :+
https://youtu.be/X9sItxYo0tw
Hier heb ik ook wat mee zitten stoeien een paar dagen geleden. Het werkt best aardig voor Pokemon die dichtbij zitten, maar de swipe snelheid is wat lastig te manipuleren. :)

Edit: Swype snelheid is bij nader inzien erg makkelijk te manipuleren.
input swipe x1 x2 y1 y2 ms
De laatste waarde is in dit geval dan het aantal mili-seconden dat de actie duurt. Ik ben nog wat aan het testen met verschillende waarden.

[Reactie gewijzigd door paralyz3 op 23 juli 2024 23:11]

Dat kan, met de app RepitiTouch is dit makkelijk te maken. De gratis variant werkt standalone, de betaalde versie heeft Tasker integratie.
Swype snelheid is bij nader inzien erg makkelijk te manipuleren.
input swipe x1 x2 y1 y2 ms
De laatste waarde is in dit geval dan het aantal mili-seconden dat de actie duurt. Ik ben nog wat aan het testen met verschillende waarden.
Ik heb het even geprobeerd, maar het lijkt vooralsnog niet 100% van de tijd te werken.
Als de pokemon wat groter is of vliegt dan moet je een langere swipe maken dan voor bijvoorbeeld een Rattata. Anders gooi je de bal onder 'm (door) en ga je 'm nooit vangen
Dan moet je een in Tasker een scene aanmaken, waar je meerdere buttons op laat zien.
1 button voor een korte gooi actie, button 2 voor wat langer, etc.
Hier trouwens wat informatie over de originele code: https://applidium.com/en/news/unbundling_pokemon_go/

TL;DR: Vrij easy om zo'n cheat tool te maken.
Ik vind cheaten zo enorm flauw.. daar is toch helemaal niks aan.. Ik zie me zelf al zitten.. dat ik een potje monopoly in mijn eentje ga spelen.. maar dan stiekum allemaal hotels op kalverstraat en leidsestraat ga zetten en dan dat ik daar dan heel hard om ga gniffelen omdat ik aan het 'winnen' ben.
Ik zal zelf nooit in games willen cheaten. Bij een spel als Pokemon GO zou ik dat al helemaal niet willen. Het hele spel draait om het rond lopen en het sociale aspect en daar hou ik van. Als je cheat dan haal je het volledige doel uit het spel en hou je niks meer over.

Toch kan ik het me in sommige gevallen goed begrijpen. Stel je woont in een extreem afgelegen gebied zonder pokestops, dan zal je alleen Pokemon GO kunnen spelen door ver weg te gaan reizen. Het reizen brengt kosten met zich mee waardoor niet iedereen ver weg kan reizen. Rondlopen in je eigen buurt kan wel, maar ben je door je pokeballs heen dan kan je letterlijk niks meer. Als reizen te duur is, dan zal je ook niet ballen met coins willen kopen. Cheaten zal dan de enige andere optie zijn om bij pokestops te kunnen komen.

Zelf zou ik graag zien dat mensen in afgelegen gebieden ook items kunnen krijgen. Dat bij bepaalde afstanden lopen dat je ook 1 willekeurige item krijgt. Pokestops zijn vele malen efficiënter, maar als je voor langere tijd niet de gelegenheid hebt om naar 1 toe te gaan dat je nog altijd wel het spel kan spelen.
Dan halen ze de enige legitieme reden weg om te cheaten in Pokemon GO.
Een fiets hebben veel mensen wel, daarmee kom je op zich al een heel eind, gok ik zo. Het is niet dat je het halve land dan door moet of zo om bij de buurman te komen, dat is zelfs in landen als Finland niet zo extreem als je het nu wilt laten lijken.
In Nedeland wel, maar er zijn genoeg landen waar het hebben van een fiets verre van standaard is. Ook wegen waar je veilig over kan fietsen is verre van standaard in andere landen. In Europa is het nog best goed geregeld, met Nederland als extreem. Maar in Amerika moet je vaak over de normale wegen of voetpaden fietsen omdat een fietspad uiterst zeldzaam is, net zo zeldzaam als iemand die een fiets heeft.
Ook is Nederland een land waar alles dicht op elkaar zit, zo is er van mijn dorp geen enkel punt waar er een kilometer tussen de huizen zit tot je bij Amsterdam komt, niet voor niets dat het de randstad heet, want het hele gebied kan je haast wel een stad noemen waar mijn dorp als bijvoorbeeld een buitenwijk gezien kan worden. Maar er zijn genoeg plekken op de wereld die dat niet hebben. En zou jij het als ouders toe staan dat je kinderen regelmatig een aardige tocht maken voor een spelletje?

Er zit familie van mij in Amerika in een nieuw gebouwd woon gebied. Dat bijna alleen maar met de auto te bereiken is. Lopen is te ver en zelfs op de fiets zou je een aardige tocht moeten maken. Dat terwijl er helemaal geen fiets/voetpaden naar toe lopen en fietsen over die weg onveilig is. Ook is er geen bushalte. Je bent aardig afhankelijk van een auto om ook maar ergens te komen.

Nu heb ik niet gevraagd of er bij hun pokestops zijn, maar ik ga er eerlijk gezegd van uit dat ze die niet hebben. Tot voor kort stond het gebied niet eens op de kaart omdat het in 2015 is gebouwd. De locatie van pokestops zijn gebaseerd op locaties in Ingress. Ze hebben in Ingress wel meer locaties bij gevoegd op suggesties van gebruikers, maar dat is in 2015 gestopt omdat ze eerst een erg lange lijst aan oudere suggesties moeten behandelen. Ook heb ik begrepen dat niet alle locaties in Ingress naar Pokemon GO zijn gegaan.

[Reactie gewijzigd door Musical-Memoirs op 23 juli 2024 23:11]

alle locaties van ingress zijn naar pokemon go, behalve als ze te dicht bij elkaar zouden liggen.

wat misschien ook zou werken is meer reward voor pokestops verder van de bewoonde wereld.
Momenteel heb je inderdaad een groot voordeel als je in een dichter bevolkt gebied woont Niet alleen zijn er meer pokestops, maar ook spawnen er meer pokemon. In het buiten gebied bij mijn ouders heb ik geen pokemon gezien, terwijl we thuis er 2 vanuit de woon kamer kunnen vangen per uur. Ingress moet er voor zorgen dat de spawn redelijk gelijk is over de hele kaart (en alleen lager of afwezig in gebieden die ontoegankelijk zijn). Ook zouden er meer pokestops moeten zijn zodat iedereen er redelijk eenvoudig bij een stel kan komen. Gyms is wat lastiger omdat je daar niet te veel van wil hebben omdat dat het gevechts element er uit zou kunnen halen.
Nee als jij bij je ouders bent waar geen pokestops zijn dan hebben andere spelers in de buurt die ook niet en is er niks oneerlijk aan. Zodra er GPS spoofing plaatsvindt wordt het juist oneerlijk! Je speelt alleen met en tegen mensen in jouw buurt. Het enige nare is wanneer er een auto vol met spelers uit een stad aan komt om jouw dorpsgym te veroveren. Maargoed die doen wel moeite om een groepje mensen in een auto te krijgen, dat kun jij evengoed doen.

[Reactie gewijzigd door Blackice09 op 23 juli 2024 23:11]

Probleem is gewoon dat er wanneer er geen pokestops zijn of geen pokemon je eigenlijk nauwelijks kan spelen. Niet dat ik spoofing nou goedkeur, maar de keuzes die hier door de maker van het spel zijn gemaakt zijn vreemd.... Spelers die in steden wonen waar dus veel pokepstops en pokemon zijn hebben een duidelijk voordeel over spelers in het buitengebied, waar eigenlijk weinig te doen is en je zal moeten reizen om uberhaubt een pokestop te bezoeken voor gratiz pokeballs e.d. .

Een redelijk eerlijk verdeelde concentratie van pokemon spawns en pokepstops over de hele kaart heeft niemand nadeel van. Gyms moet je inderdaad reguleren naar aanleiding van de hoeveelheid spelers, anders kunnen mensen in rustige gebieden gewoon tig gyms over nemen die nooit aangevallen worden, want natuurlijk niet de bedoeling is.
Ja er zijn op sommige plekken inderdaad te weinig pokestops. Spoofing is echter geen oplossing. Maar alle pokestops komen uit Ingress waar ze portals heten en deze zijn toegevoegd door de community. Daarom zijn er meer in dichtbevolkte gebieden; omdat er meer spelers zijn en omdat er meer interessante locaties zijn. Ingress gebruikt ook informatie over bevolkingsdichtheid (voor het scoren van punten) en ik gok dat een deel van de gyms in Pokemon Go zijn toegevoegd op basis van activiteit in Ingress. De acceptatiecriteria voor portals zijn momenteel namelijk als volgt (en volgen al heel lang dezelfde lijn):

High-quality Portal candidates are those that help Agents discover and enjoy their community, such as:.
• A LOCATION WITH A COOL STORY, A PLACE IN HISTORY OR EDUCATIONAL VALUE
• A COOL PIECE OF ART OR UNIQUE ARCHITECTURE
• A HIDDEN GEM OR HYPER-LOCAL SPOT

In addition to using the above acceptance criteria, we often add candidates that are a special nod to industries and networks that connect people around the world, just as Ingress connects Agents around the world. These include:
• PUBLIC LIBRARIES
• PUBLIC PLACES OF WORSHIP

Daarnaast moeten portals op een veilige locatie liggen en toegankelijk zijn voor alle gebruikers (te voet).

[Reactie gewijzigd door Blackice09 op 23 juli 2024 23:11]

Bijna goed. Het spel moet eigenlijk nog echt gaan beginnen (traden, battlen, etc) en je doet het samen met 100 miljoen anderen.

Dus het is meer alsof je 100 euro krijgt voor langs start, maar stiekem 200 pakt en niemand het doorheeft. Nog niet tenminste. Het geeft jou een voorsprong op de rest, en als je ermee weg komt kun je misschien beter winnen. Wordt je echter gepakt... bye bye.
Is nog steeds aan mij denk ik. Ik kan er voor kiezen om alleen die dingen te gaan verzamelen en niets met online/tegen anderen te doen.....
het is niet aan jezelf maar aan de maker, de maker is er duidelijk in, we bannen je als je cheat.
Maar vraag me wel af waar de voldoening uit komt om met cheats alle 150 pokemons binnen te halen. Er is dan toch geen voldoening je draait een programma en alles is voor je gedaan?
Zelfde als een save game van een ander persoon downloaden zodat je meteen voor een eindbaas staat en je met 1 knop klaar bent, je hebt niets zelf gedaan/voltooid
Volgens mij bedoeld SpoekGTi dat hij/zij niet verplicht is om Multi-player te gaan spelen.
En wij moeten jou dan maar op je woord geloven dat je ook daadwerkelijk alleen maar single player speelt?
Ja gezien er nog geen battles mogelijk zijn :)

Iets met halve implementatie van de oorspronkelijke games.....
Het doel van het spel is momenteel om Pokemon te verzamelen (en) om gyms te veroveren. Gyms zijn multiplayer.
Zeker, ik snap alleen wel dat mensen op zoek gaan naar cheats om zo van het spel te 'winnen', daar zit ook zeker uitdaging in om zo iets voor elkaar te krijgen. Dat mensen die cheats dan zomaar gebruiken en dan veel pokemon binnenhalen, daar is inderdaad niks aan..
Snap ook niet wat mensen drijft om in online games te cheaten. Je verpest de ervaring voor jezelf en anderen en hebt geen enkel gevoel dat je iets bereikt als je dan een hoog level bereikt.
In single player ligt het anders, jij bent dan de enige die er eventuele degradatie van de spel ervaring van ondervind. Bij single player is het ook vaak zo dat door cheaten extra replay waarde gecreëerd wordt. Dit is echter vrijwel nooit het geval in mp games
Maar is pokemon go single of multiplayer? In de huidige omstandigheden wat mij betreft single player!
Dat klopt zeker maar er is toch zeker onderlinge competitie tussen spelers. Vrienden van toch graag voor de bragging rights en als iemand dan veel sneller en gerichter Pokémon vangt is de fun er voor de rest snel af.

Speel het zelf niet (vond het na de eerste tien minuten al saai en repetitief worden en vind dat het spel momenteel erg barebones en alpha is) maar vind het wel een van de mooiste rages tot nu toe. Iedereen speelt het en het helpt veel mensen toch socialer en actiever bezig te zijn. Zou jammer zijn als het spel echter door cheaters verpest gaat worden want ik zie toch graag dat dit niet weer zo'n maandelijkse internetsite wordt die over een maand of twee vergeten is.
het Gym battle deel is multiplayer ook als je ze alleen aanvalt omdat anderen deze ook weer kunnen over nemen. Voor de rest is het nu (zolang er nog geen transfer mogelijkheden of directe battles mogelijk zijn) redelijk single player, maar cheaten is dus wel een probleem.
Als alle gyms vol zitten met cheaters met een veel te hoog level of je er altijd automatisch binnen 2minuten uitgekickt wordt is de lol om die aan te vallen er snel vanaf. Het gaat mij persoonlijk om het zo veel mogelijk verschillende soorten vangen, maar toch jammer als het enige echte multiplayer onderdeel van het spel hierdoor verpest zou worden.
Ik vind het volledig onacceptabel in online games en dit soort spellen maar IMHO is er werkelijk niks op tegen als ik in mn single-player een IDKFA uitvoer. Heb ik alleen mijzelf mee toch?
mee eens, vroeger DOOM gespeeld en toen hoogste moeilijkheidsgraad (veel vijanden) en dan onbeperkt leven en onbeperkt ammo lekker maaien, maar goed alleen single player.
bij multiplayer games mogen ze van mij best 1 warning 2 eruit!
Cheats in multiplayer is als doping op de olympische spelen.
Ja ik weet niet, ik heb dat ook met volgens mij doom, duke nukem en GTA 1 gedaan.. Maar eerst heel veel uur plezier gehad zonder cheaten, toen met cheats (godlike etc, en GTA 1 kon je via het .txt bestandje naar wens aanpassen..) maar de lol was er snel vanaf.. Ja het is een paar minuten tof om helemaal gek te doen in het spel.. Maar daarna moa nee de spanning alles is eruit omdat het te makkelijk is. Dit was ook allemaal offline, in die tijd had ik volgens mij nog geen internet, ja een half uur per week via zo'n knetterdeknetter modem.

Ik kan me ook indenken dat dit ook bij Pokemon Go van toepassing zal zijn, het doel van het spel is weg waardoor je eigenlijk niks meer aan het doen bent maar toch die pokemons krijgt.
Dan heb je de pokemons en dan? Daar waar de kids die niet cheaten nog volop aan het genieten zijn zitten de kinderen met cheats zich alweer te vervelen met het spel.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 23 juli 2024 23:11]

Cheaters die alleen spelen zijn geen enkel probleem. Cheaten met monopoly word pas irritant als er nog 3 andere personen aan het spel meedoen die ineens allemaal hotels op de kalverstraat en leidsestraat zien staan en daardoor verliezen.
Anoniem: 668730 @Alcmaria19 juli 2016 11:41
Voor zo'n hacker is het maken van de cheat natuurlijk veel leuker dan het spel op zich. Ik kan me daar alles bij voorstellen.

De mensen die zo'n cheat vervolgens daadwerkelijk gebruiken zijn inderdaad wel flauw bezig. Je houd er toch vooral jezelf mee voor de gek.
Anoniem: 251423 19 juli 2016 10:52
Cheats snap ik normaliter wel. Grappige modes of extra powers, het spel makkelijker maken, dat soort spul.

Maar dit laat het spel zo goed als zichzelf spelen. Het maakt het spel dus eigenlijk nog armer, en het is al vrij kaal qua gameplay. Wat is dan het punt nog? "Kijk mij eens alle Pokemon hebben." of iets dergelijks?
Ja, uiteindelijk zijn er mensen die altijd alles willen hebben, zonder er veel te voor hoeven doen. En dan respect krijgen voor wat ze hebben, ook al is dat een misplaatst respect.
Het gaat er in dit geval niet om dat je 'alles hebt'. Het gaat erom dat je een gat in een systeem hebt gevonden en dat je die kan gebruiken. Ik heb zat games gehackt, gewoon als oefening. Daarna is het spel ook niet meer leuk namelijk.
Jij hebt het over de maker van de cheat. maar veel mensen zullen die cheat gebruiken om te verzamelen. Zoals met zoveel cheats blijft het niet bij maken en 1 keer gebruiken. Misschien wel bij een ontwikkelaar van de cheat, maar niet bij een groot aantal gebruikers, die willen gewoon opscheppen met wat ze hebben, en als het ook nog automatisch gaat, maakt het niet uit of het spel leuk is of niet.
Ja, klopt. Ik heb in Nederland al van meerdere mensen gehoord dat ze ook Pokemon gecheat hadden, maar zij brengen het niet uit. Zelf heb ik meer respect voor iemand die goed kan reverse-engineeren dan iemand die veel goede pokemon heeft, maar om toch net die stap te zetten van openbaar releasen onder het mom "kijk is wat ik kan" is ook weer zo wat.
Hacken is prima , maar t is vervolgens heel balangrijk wat je er mee doet , ga je een kant een klare cheat uit brengen....
vind ik niet kunnen , tenzij het een systeem is waar bij een hack levens bedrijgende situaties kunnen onstaan door bijvoorbeeld het lekken van gegevens of het kunnen uischakelen /aan aanschakelen van dingen waar mensen in direct gevaar komen.
als je dus een speciuaale positie weet te bemachtigen is dus ook je verandwoordelijkheid erg groot , ga jij daar niet netjes mee om dan komt het terug in je gezicht , omdat dat nou eenmaal de eigenschappen zijn van het "universum" waar wij in leven.
Ik denk dat als straks "traden" mogelijk wordt dat mensen dan best betalen voor een lvl X Pokemon. Ik zag nu al op marktplaats een Picachu staan haha.
vond vele accounts for sale, lol wat een lozers 40 euro betalen voor een account met en 20 1000+ CP pokemons (andere vragen er 5-10 euro voor)
vond er zelfs nog 1 die geprijst was voor 150 euro:
http://www.marktplaats.nl...1b&previousPage=lr&pos=99
---------------
ebay is daarbij nog erger:
http://www.ebay.com/sch/V...15&_sac=1&_nkw=pokemon+go
---------------
als je zoekt op pokemon go zie je ook dat mensen 1995-2000 posters aanbieden als pokemon GO posters (dat is pas valse marketing)

[Reactie gewijzigd door darknessblade op 23 juli 2024 23:11]

Hopelijk kijkt Niantic mee. Gewoon lekker blokkeren al die cheaters.
je zou het zeggen, maar de game/python lullen met dezelfde api via rpc. maar ... je moet als ontwikkelaar dit afwijkend gedrag wel kunnen detecteren; immers is het onmogelijk om iedere 1-2-3sec. een pokemon te vangen. gebeurd dat wel?! is er iets niet in de haak.
En ook: als je binnen x tijd meer dan y meter van locatie 'verspringt' (meer dan praktisch haalbaar) om daar ook een pokemon te vangen, is er iets niet in de haak.
Anoniem: 221563 @AMS7619 juli 2016 11:02
Mag hopen dat ze dit niet doorvoeren. Bij mij verspringt de locatie zo nu en dan ooit een goede 50 meter door bugs in het systeem. Dan zou ik ook al snel de sjaak zijn terwijl ik helemaal niet cheat.
Ze zouden wel rekening moeten houden met GPS-foutjes uiteraard, ook mijn navi wil wel eens er naast zitten/verspringen. Echter, 5000 meter binnen 1 minuut zou opvallend gedrag kunnen zijn.
Mwa, met 120km/h leg je in 2 minuten ongeveer 4km af.
Zodra je 150 rijd dan zit je al aan de 5KM.

Dus ook dat is niet echt een goede manier, want een kind bij papa achterin de auto, of een groepje jongeren in de auto die even doorknallen terwijl er 1 het spel aan heeft staan zal ook al een ban op kunnen leveren dan.

edit: ik zie dat je het nu hebt aangepast naar 1 minuut, dat is wel een ander verhaal ;)

[Reactie gewijzigd door tha_crazy op 23 juli 2024 23:11]

Sommige mensen op twitch springen van continent naar continent. Die mensen kunnen toch echt wel een ban verwachten.
50 meter is niets op een aardomtrek van 40000000 meter ;)

Mag aannemen dat Niantic, zoals AMS76 aan geeft, in kilometers zal rekenen.
Dat zijn geen bugs in het systeem, maar is gewoon eigen aan GPS als je geen goede fix hebt of bvb laag aantal satellieten (3) ziet of veel reflecties hebt in steden.
Daar kan je spijtig genoeg niets aan doen, wordt naar de toekomst toe wel beter nu nieuwste chips alle verschillende GPS alternatieven kunnen combineren
ja zie het geregeld als ik in de bus zit en er 2 overlappende rijbanen zijn dan rekent hij nog een paar seconde dat ik op de andere baan zit na het nemen van een bocht en opeens schiet die dan de juiste weg op.
Maar dat maakt het ook makkelijk een cheater te vinden een GPS spoofer zal 100% accuraat de locatie weergeven en die verspringingen niet hebben
Dan zou ik niet elke keer spot on zitten, maar op een willekeurige plek, binnen 'bereik' van de Pokemon. :)
Alleen is het daar niet je GPS locatie die verschiet maar de software die twijfelt of je nou wel of niet die afslag hebt genomen en een (verkeerde) aanname doet die die moet herstellen...

En die foutjes die jij noemt kan je in een cheat ook gewoon inbouwen, de tools voor ingress hebben daar gewoon settings voor (heb de app niet gebruikt maar wel in werking gezien).
50 meter is overzichtelijk, maar 300km in 5 minuten daarentegen
Je kan een script vast wel een route laten 'lopen' (de locatie wat genuanceerder spoofen), en een afweging maken tussen geloofwaardigheid en efficiëntie. Zo haal je zonder iets te doen toch veel binnen, maar lijkt het alsof je gewoon een fervent Go'er bent.

De lol lijkt me er zo nog sneller vanaf, maar het is wel een aardig 'omdat het kan'-experiment. Hopelijk voor de échte spelers wordt dit niet problematisch.

[Reactie gewijzigd door ThePendulum op 23 juli 2024 23:11]

Dit kan ook....
https://www.facebook.com/...815998826/?type=2&theater
maar moet je t daarom ook doen?

[Reactie gewijzigd door bluegoaindian op 23 juli 2024 23:11]

Tja, dan pas je in het script toch gewoon de snelheid aan? Of je laat spelers steeds uit- en weer inloggen, toevallig direct op de locatie, met een bepaalde tijdsinterval. ;)
damn als je zoveel moeite moet doen en ook tijden moet bijhouden word het makkelijker om gewoon naar buiten te gaan
Dat is het ook. De Pokemon despawnen na X tijd en je kunt niet in 1 seconde bijvoorbeeld 100 meter verderop staan. De tool emuleert namelijk dat je rondloopt.
met de pokemon go+ device zou dit binnen 15-30 seconde (low CP pokemons) iedere keer moeten kunnen (alleen pokemons die je al eens hebt gevangen)

dit geld hetzelfde voor pokestops (gelimiteerd tot 5 minuten per stop)

van die afstand denk ik dat ze afstanden boven de 90 meter per seconde wel raar vinden. (5.4km per minuut) (dat is 300km/ uur, wat de snelheid van een trein is)
Dus in italie moet je uitkijken dan met een Hogesnelheidstrein? Italo (commerciele vervoerder; het hogesnelheidsnetwerk in Italie is open acceee) rijdt 360 kmh en er zijn plannen in Italie om naar 400 kmh te gaan
italie en china zijn een andere berekening, ik had gewoon gerekend op de average speed van een hoge-snelheids trein.
Daar hebben ze bij Niantic gelukkig al genoeg ervaring mee, bij ingress wordt er ook al veel gedaan tegen cheaters, niet dat het altijd waterdicht is, maar het houd het spel wel leuker voor degenen die het spelletje wel eerlijk willen spelen :)
Misschien af en toe een captcha tonen om de echte speler van de robot te onderscheiden?
Ik zou daar echt getikt zou worden. 'Ben je nog steeds een echte speler??' elke 15 minuten. Nee bedankt. Als mensen willen cheaten op een 'rustige' manier door gewoon de gps te laten lopen, ga je gang.
Kan hier weinig anders op zeggen dan "zucht"...

Waarom moeten mensen altijd vals spelen? In sport/spelletjes thuis, games, E-sports, en nou fregging pokemon go? Dat ik het spel speel als 30+ er is al triest, maar dat je er ook nog in gaat cheaten!? Dat moet toch een nieuw niveau van kansloosheid zijn :P
Anoniem: 256386 @themac198319 juli 2016 10:56
Denk meer de kick van het hacken
Onder andere omdat er geld in zit. Tegenwoordig zijn spelers bereid om te betalen voor een cheat en zo hun 'skills' voor het oog / de statistieken wat beter te maken. En je vergemakkelijkt het spel voor jezelf alleen maar natuurlijk.

Ben benieuwd wanneer de ontwikkelaar die API eruit gaat patchen of een patch schrijft voor de API waardoor een en ander beter beveiligd is tegen dit soort acties. De Pokemon op een kaart weergeven is tot daar aan toe, maar ook (geautomatiseerd) laten vangen en langs Pokestops gaan e.d, gaat imo te ver.
Cheaten is soms juist het leukste aan een game (Steam Monster Hunt 2015).
Zeker bij pokemon waar wat mij betreft de gameplay flinterdun is kan dit juist een extra dimensie toevoegen.
Ik snap het wel. In Pokemon Go heb je eigenlijk twee type spelers:
- De recreaten: willen gewoon alles verzamelen en zien het wel wanneer dit gebeurd
- De fanatiekelingen: willen bovenstaande maar dan nu, gister, of liever vorige week. Willen alle Gyms in het bezit hebben en willen natuurlijk als eerste die rare Pokemons hebben.

Daarnaast geeft hacken ook een kick (die enkele keer dat ik het geprobeerd heb en het is gelukt dan). Mijn ervaring leert wel dat het geweldig is om het uiteindelijk te hacken, maar dat de lol er wel binnen een uur vanaf is omdat je gewoonweg alles kan/hebt.
Omdat het kan, zo simpel is het. Wie benadeel jij als jij dit doet? Je hebt je eigen (140? 150?) pokemons gevangen, je doet er verder niets mee, klaar.

Als het dan vergelijk met mensen die hun account gaan verkopen met weet ik hoeveel pokemons erop, ik zie prijzen op MP en ebay over de 150 euro gaan.

Vraag ik me af, wie is er nu zieliger?
Wat is dat toch met russen en vals spelen? :-)
Interessante % per land op basis van Counterstrike Globaloffensive.

http://i.imgur.com/CAE7Sj4?r

Is gebaseerd op bronnen van valve zelf. Russen zijn dus helemaal niet zulke cheaters maar de developers kunnen internationaal gewoon meer verdienen dan met legitieme banen in hun eigen land.

[Reactie gewijzigd door Zigiz op 23 juli 2024 23:11]

Cyka Blyat!
Maar je hebt gelijk. Wellicht ligt het aan de hoeveel inwoners, of eerder aan de cultuur die daar heerst, maar heb het gevoel dat het overgrote deel van de mensen die valsspelen toch daar vandaan komt.

Neemt niet weg dat wij er ook genoeg leveren :)
Ik zeg cultuur, helaas.
Ze hebben ook veel goede dingen, maar de machtsstructuur en cultuur is ziek.
Kijk maar naar het laatste nieuws, ze cheaten zelfs op nationaal niveau met de Olympische Winterspelen 8)7
Hier geen Rus, maar ik heb gewoon het geduld niet om credits, Pokemons, xp, of wat dan ook te sparen. Mijn ding is racen en dan wil ik gewoon gassen, niet 35 races in een Fiat Panda blijven toeren tot ik een VW Golf kan kopen, waar ik dan weer 50 races moet doen voor ik etc....
Misschien snap ik het principe van Go niet, maar de bedoeling is toch juist dat je plezier hebt met die battles die je moet doen om pokemons te kunnen sparen?

Ik snap dat je vet lol hebt met je VW, maar hoe gaat die vergelijking op met Pokemon? Is er een End-game?

Ik had dat met Fallout shelter, best leuk spelletje, tot ik erachter kwam dat je jezelf infinite alles kon geven. Toen was het eigenlijk wel snel klaar met de lol, terwijl ik het niet hoefde te doen.
Nou, wat ik in de recensie van Tweakers.net lees, is dat je krachtige Pokemons moet hebben voor je in de Gym een kans maakt om de battle te winnen. En dat je in bijv buitengebied toch minder kunt vinden. Dan moet je dus of eindeloos Pokemons sparen en upgraden of cheaten. De analogie met de racegames is dat je aan sommige races niet kunt meedoen voor je een sportwagen hebt, of deze zelfs moet upgraden om een kans te maken.
Nou, wat ik in de recensie van Tweakers.net lees, is dat je krachtige Pokemons moet hebben voor je in de Gym een kans maakt om de battle te winnen. En dat je in bijv buitengebied toch minder kunt vinden. Dan moet je dus of eindeloos Pokemons sparen en upgraden of cheaten. De analogie met de racegames is dat je aan sommige races niet kunt meedoen voor je een sportwagen hebt, of deze zelfs moet upgraden om een kans te maken.
Je hoeft helemaal geen extreem goede pokemons te vangen. Het is niet eens extreem lastig om een betere pokemon te verslaan.
- Let op de aanvallen van je pokemon en met name tegen welk type deze aanvallen sterk zijn.
- Weet dat je tegen een AI speelt, het is vrij eenvoudig een patroon te herkennen en daar naar te handelen. Misschien niet het meest leuke, maar vooralsnog handig om toch te winnen.
- Je kunt regelmatig met meer pokemons beginnen en hebt de mogelijkheid het meerdere keren te proberen.
Hier geen Rus, maar ik heb gewoon het geduld niet om credits, Pokemons, xp, of wat dan ook te sparen. Mijn ding is racen en dan wil ik gewoon gassen, niet 35 races in een Fiat Panda blijven toeren tot ik een VW Golf kan kopen, waar ik dan weer 50 races moet doen voor ik etc....
Ik vind het juist leuk dat het niet zo makkelijk gaat. Anders ben je in een week klaar. Of eigenlijk al voordat je begint.

Nu heeft een gevangen pokemon enige waarde, ze kunnen speciaal zijn en jij hebt hem! Dat is onderdeel van wat de app zo leuk maakt vind ik. Het wil niet zeggen dat ik graag 400 uur spendeer om een leuke pokemon te hebben (ga ik ook zeker niet doen), maar het hoeft ook niet in een week over te zijn, waarbij iedereen met een Mewtwo rondloopt.
Kies dan een game die bij je past.
Hoezo? Ik race toch niet online, dus niemand die er last van heeft.
Offline cheaten is heel wat anders. Daar heb je alleen jezelf mee uiteindelijk.
Ik kan de cheats van AoE(2?) nog uit m'n hoofd opzeggen ;).
doe de aanname dat je dan al heel gauw zegt dat er geen uitdaging meer in zit...
Zonder je een waarde oordeel mee te geven; Dat is dus jouw houding. Ik vind de reis naar het einddoel juist het gene wat het einddoel waarde geeft. Als ik zonder moeite al die auto's heb en dus alles in de schoot geworpen krijg "voelt" dat helemaal niet als een overwinning. Eigenlijk mag je dit soort cheats als een soort virtuele doping zien.

Ik vind het overigens wel van creativiteit getuigen dat er mensen zijn die de ontwikkelaars uitdagen om een app te maken die cheatproof is.

De volgende stap is natuurlijk een automatische pad maker gecombineerd met die pokestop cheat en voila... je hoeft de deur niet meer uit en je bent nadat je je telefoon een paar dagen aan hebt max level. Lekkere achievement....

[Reactie gewijzigd door Ofthewell op 23 juli 2024 23:11]

Ik ben inderdaad vrij snel verveeld. Als er inderdaad heel veel herhaling in zit, of eindeloos sparen voor je iets kunt, vind ik er niets meer aan. Deze hele discussie was trouwens een antwoord op: Waarom moeten die Russen altijd met cheats spelen? Voor mij is dat de reden :+ :+
Ik begrijp wel een beetje wat je bedoeld want ik was toen ik jonger was net zo. Nu geef ik meer om de reis dan om het doel. Als je moet afzien om iets te bereiken heb je er toch veel meer gevoel bij?

Maar ik ben niet roomser dan de paus. Als ik een pc game uitgespeeld heb wil ik ook nog eens voor de lol een cheat aanzetten om huis te houden :)
Nee hoor, als ik moet afzien, vind ik het net zo snel saai :) Ben inmiddels al bijna middelbaar van leeftijd, maar echt niet dat ik daarin verander.
Grappig dat het kan en mogelijk gemaakt is, maar zoals met alle vormen van cheaten in een spel (dat geen geld oplevert): wat bewijs je er mee? Dat je goed kan programmeren? Want blijkbaar is het cheaten of het maken van een cheat belangrijker dan het spel spelen. Buiten lopen, mensen ontmoeten, etc.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.