Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 232 reacties

Pokémon Go heeft een update gekregen waarbij er een aantal verbeteringen zijn doorgevoerd. Opvallend is echter dat ontwikkelaar Niantic de stroombesparingsmodus heeft verwijderd uit de iOS-app. Ook de voetafdrukken die iets zeggen over Pokémon in de buurt, zijn verwijderd.

De update is uitgerold voor zowel de Android- als iOS-versie en komt bij de meeste gebruikers daarom automatisch binnen. Met de stroombesparingsoptie werd het scherm gedimd wanneer de smartphone in een 'horizontale' positie werd gehouden. Naar verluidt waren er problemen met de feature bij sommige iOS-gebruikers. In Android is de feature nog wel aanwezig.

De voetafdrukfeature was bedoeld om aan te geven welk Pokémon dichtbij zijn. Het aantal gaf daarbij aan hoe dichtbij een bepaalde Pokémon is, maar de functie bleek niet goed te werken. Het is mogelijk dat Niantic er later nog voor kiest om de voetafdrukken terug te brengen, als deze wel functioneren.

In een lijst met veranderingen meldt Niantic dat het voor gebruikers nu mogelijk is om het uiterlijk van hun avatar aan te passen, als zij na het aanmaken nog veranderingen willen doorvoeren. Ook zijn verscheidene animaties en afbeeldingen aangepast, waaronder die in gyms en die van de achievement medals. Verder zijn er een aantal bugs gerepareerd, waarbij onder andere fouten zijn verholpen die optreden bij het tegenkomen van een wilde Pokémon.

Vorige week liet ontwikkelaar Niantic weten ook te werken aan nieuwe features voor Pokéstops. Het moet namelijk mogelijk worden om deze locaties te beïnvloeden met objecten. In de net uitgebrachte update voor Pokémon Go zijn nog geen veranderingen gemeld voor Pokéstops.

Pokémon Go

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (232)

1 2 3 ... 6
Bevestigd:

Radius van 'Nearby' Pokémon gewijzigd
De radius is gewijzigd van 100 naar 70 meter!
Link 1 radiuswijziging: https://www.reddit.com/r/...changed_from_100m_to_70m/
Link 2 radiuswijziging (Huidige configuratie): https://www.reddit.com/r/..._from_100m_to_70m/d5wjvu6
Link GIF: http://imgur.com/Hy4ozlS

Battery saver:
In Android is de Battery Saver-functie in Pokemon Go gebleven.
Link screenshot Android: https://pbs.twimg.com/media/CorbiHcWEAIyoXi.jpg
Bij iOS is deze eruit gehaald. Dit had te maken met problemen met de app bij een groep iOS gebruikers.
Link screenshot iOS: https://pbs.twimg.com/media/CorWN9OWIAA099R.jpg

Favoriete Pokémon worden niet getransferd
Als je een Pokemon als favoriet hebt toegevoegd, dan kan je deze Pokemon niet meer per ongeluk transferren naar Professor Oak toe. :)
Link screenshot transfer: https://i.imgur.com/KFp2qT8.png

Pokestops toegevoegd en verwijderd
Diverse pokestops zijn toegevoegd en verwijderd n.a.v. requests van de overheid.

Update: Kleding
Je kan nu ook kleding kiezen in kleur van je eigen team! Leuk leuk leuk! :*)
Link Mystic kleding : https://www.cyberdonky.ne...clothing_blue_profile.png
Link Instinct kleding : https://www.cyberdonky.ne...othing_yellow_profile.png

!!!! OPLETTEN voor evolueren (Eevee) !!!
Er heeft een gebruiker op Reddit aangegeven dat hij of zij niet meer kan evolueren vanuit een Eevee met de nieuwe update. Dit is nog NIET BEVESTIGD. Kan iemand dit nakijken?
https://www.reddit.com/r/..._update_changelog/d5y6fy1

--------------------

Mijn ervaring:
Lag is zo goed als verdwenen
Op de Pokemon-Detail pagina loopt het nu allemaal wat smoother. Alleen soms wel last met het scrollen (horizontaal) door je Pokémon heen. Er is verder amper tot géén lag te ondervinden. Pokedex is nu ook wel wat smoother geworden met scrollen.

Map + Transferknop
Map is inderdaad nu volledig weggehaald (geen witte map meer) en de transfer zit onder een knop verborgen. Dit is ook wat stabieler geworden.

Text-Fixes
De tekst is doormiddel van bold nu wat duidelijker weergegeven in het Pokemon/Eggs overzicht. Het leest wel wat fijner :)

Shop
Incubator - Pokemon pagina is nu wat duidelijker en vanaf daar kan je nu sneller een Egg Incubator aanschaffen via de Shop.

Profiel
Level, maar nu is ook de totale EXP te zien van jouw trainer :)

Vangen van Pokémon
Je krijgt geen extra EXP meer bij het vangen van een Pokemon. Dat zijn de "Nice", "Great" of "Excellent" gooi! Heel erg jammer... :(

Footprints verdwenen
Het werkte toch al niet, dus ja.. dan maar de footprints weghalen. Hopelijk brengen ze dit nog wel terug in de aankomende update, want het is lastig om een Pokemon te vangen die zowat 100m verderop zit. En dan weet je niet welke kant je op moet.

--------------------

Changelog
Zo te zien hebben ze het volgende gefixed:
Trainers, Pokémon GO has been updated to version 0.31.0:
  • - Avatars can now be re-customized from the Trainer profile screen
  • - Adjusted battle move damage values for some Pokémon
  • - Refined certain Gym animations
  • - Improved memory issues
  • - Removed footprints of nearby Pokémon
  • - Modified battle damage calculation
  • - Various bug fixes during wild Pokémon encounter
  • - Updated Pokémon details screen
  • - Updated achievement medal images
  • - Fixed issues with displaying certain map features
  • - Minor text fixes
--------------------

Extra informatie omtrent Pokemon Go

REVERSE ENGINEERING AND REMOVING POKÉMON GO’S CERTIFICATE PINNING
Toevoeging Tweaker @Witchunter
Certificate Pinning is toegevoegd aan Pokemon Go om MITM (Man-In-The-Middle)-attacks te voorkomen.
Link: https://eaton-works.com/2...-gos-certificate-pinning/

Pokemon GO Dev Doesn’t Like Pokevision, Tracking Apps
Link: http://gamerant.com/pokemon-go-pokevision-tracker-app/

Niantic CEO John Hanke:
Yeah, I don’t really like that. Not a fan.

We have priorities right now but they might find in the future that those things may not work. People are only hurting themselves because it takes some fun out of the game. People are hacking around trying to take data out of our system and that’s against our terms of service.


Vangen van Pokémon is lastiger.
Spelers merken dat het vangen van Pokémon lastiger is geworden.
Link: https://www.reddit.com/r/...athread_no_steps_edition/

Spelers ondervinden reset naar level 1
Link: http://www.news.com.au/te...c0fdbc73d02d8a03aec065308
Users of the latest smartphone craze are devastated after an update of the app’s features resulted in the entire game being reset.
A number of disgruntled would-be Pokemon trainers have allegedly lost three weeks of progress when the iOS and Android update of the game on Saturday.


DDoS aanval wordt opgeeist en dreigt 1 augustus opnieuw de aanval
Link: https://twitter.com/PoodleCorp/status/754845127114387456
PoodleCorp ‏@PoodleCorp
August 1st #PoodleCorp #PokemonGo

[Reactie gewijzigd door CyberDonky op 31 juli 2016 20:22]

Niantic is weer naar bezig. Inmiddels heeft de app al veel langer gewerkt zonder dan met de tracking feature.

Om toch een idee te kunnen krijgen waar bepaalde pokemons zitten, gebruikten een flink aantal mensen maps zoals PokeVision. Nu heeft Niantic, in plaats van het fixen van de tracking feature, deze update heel veel moeite gestoken in het bestrijden van map-bots.
  • Requests van uit clients uit de Amazon Web Service worden geweigerd, de hele IP range is geblacklist
  • Heartbeatradius is verlaagd van 100m naar 70m
  • Per account is er maar 1 request per 5 seconden mogelijk, dit is ook de reden waarom PokeVision down is.
Bron

Ik snap dat scanner-bots tegen de ToS van Pokemon Go ingaan, maar ik vind het kinderachtig dat ze community-based fixes bannen voordat ze hun eigen software fixen. In de link hierboven zie je dat ook de reacte van een van de makers van PokemonGo-Map (repo met 8.5k stars)

EDIT:
Ook hebben ze maatregelen genomen tegen alle MITM apps door Certificate Pinning toe te voegen. Hier is een guide om dit te omzeilen.

[Reactie gewijzigd door WitchHunter op 31 juli 2016 13:52]

Ik snap dat scanner-bots tegen de ToS van Pokemon Go ingaan, maar ik vind het kinderachtig dat ze community-based fixes bannen voordat ze hun eigen software fixen.
Ben ik pertinent niet met je eens. Er wordt op grote schaal "misbruik" gemaakt hiervan. Jij hebt geen enkel benul van de impact die deze diensten hebben op de servers. Maar ondertussen wordt er wel steen en been geklaagd over de stabilitet van de servers. Daarnaast is dit gewoon een kwetsbaarheid in het systeem en dus valt dit gewoon onder de noemer "hun eigen software fixen".
Wederom iets waar we erg veel zouden hebben aan duidelijke communicatie vanuit Niantic. Op dit moment is het enige wat ze er over gezegd hebben "I'm not a fan". Als het gaat om de servers die er zo zwaar onder lijden, zég dat dan! Op dit moment lijken ze meer op een stampvoetende despoot zoals ze alles er door drukken ongeacht wat de spelers willen.

Een blog-post met wat informatie zoals bv dat x% van de server traffic afkomstig is van dat soort scanners (als je gelijk hebt en dat echt significant is) en dat ze het daarom blokkeren, maar dat ze hard aan het werk zijn om de ingebouwde tracking functionaliteit te herstellen, of wellicht zelfs dat ze dat nu sneller kunnen herstellen want daar hadden ze nou net die server capaciteit voor nodig... (als dat zo is, want ik ben maar aan het gokken, op dit moment kan de reden ook zijn dat Niantic door een massochist die niet van geld houdt gerund wordt).
Het heeft niks te maken met de belasting op de server, maar met common sense. Het hele idee achter Pokémon is om erop uit te trekken en dat je niet weet wat je tegenkomt. Als iedereen weet waar alles zit, dan hebben ze binnen notime hun Pokédex vol en zijn ze uitgekeken op het spel.
Als de functie wenselijk was, dan hadden ze het wel ingebouwd, maar het is door reverse engineering gebouwd door derden. Communicatie erover is overbodig omdat ze nooit een publieke API oid hebben uitgebracht.

Willen ze dat spelers nog maanden/jaren lang kunnen spelen, dan moeten ze de progressie vertragen(vandaar de stapjes die weg zijn). Het spel is net een paar weken uit en er zijn al spelers die praktisch alles hebben gevangen. Fanatieke gamers komen meestal meer over als de stampvoetende boze mensjes. Gebruik maken van hacks/cheats en vervolgens verontwaardigd zijn als deze geblokkeerd worden.
Het is toch aan ons gebruikers hoe we deze game wil spelen. Blijkbaar zijn er verschillende meningen: mensen die het leuk vinden om met pokevision te spelen en mensen die dat absoluut niet leuk vinden. Gezien Pokémon go op verschillende manieren gespeeld kan worden is er voor ieder wat wils. De een wil gyms veroveren en heeft daar een paar sterke Pokémon voor nodig, de ander wil gewoon zo veel mogelijk verschillende Pokémon vangen, de volgende wil alle medailles op goud krijgen, weer een ander wil gewoon veel eieren hatchen. Het mooie aan Pokémon go was juist dat er weinig uitleg was en geen voorgekauwd doel. Hierdoor is het spel iets geworden wat op veel verschillende manieren gespeeld kan worden, waarbij de spelers zelf bepalen wat het spel voor hen betekend. Een gevolg daarvan is pokevision, wat weer leidde tot een nieuw spelelement, namelijk Pokémon jagen binnen de tijd. Hartstikke mooi, ineens zie je het op bepaalde plekken in de stad druk worden en 5 minuten later is iedereen weer weg. Hoog tempo, van hot naar her, goed voor de conditie! Blijkbaar vinden ook weer veel spelers dit leuk. Het is dan ook absurd dat Niantic dit soort emergent gedrag gaat blokkeren en niet omhelst. Als ontwikkelaar wil je toch dat zo veel mogelijk mensen plezier hebben met jouw game? Nu mogelijkheden blokkeren gaat mensen frustreren en dan raak je ze kwijt. Niantic bewijst zichzelf mijn inziens een slechte dienst. Niet zozeer omdat ze een manier van spelen blokkeren die ik leuk vindt, maar omdat ze nu gaan controleren, ze gaan beperken tot wat zij vinden hoe de game gespeeld moet worden. Als dat jouw manier van spelen nog intact laat heb je geluk, tot de volgende update. Volgens mij hadden ze dan beter kunnen inspelen op deze manier van spelen en kunnen kijken hoe ze dat spannender, leuker, langer leuk of houdbaar kunnen maken. Blokkeren en verbieden hoort niet bij een spel.
Het is toch aan ons gebruikers hoe we deze game wil spelen. Blijkbaar zijn er verschillende meningen: mensen die het leuk vinden om met pokevision te spelen en mensen die dat absoluut niet leuk vinden.
Ik heb al meerdere malen vastgesteld in mijn mods dat als je mensen een opening geeft om eenvoudig te cheaten dat ze dit dan ook doen en vervolgens jammeren dat ze "moeten" cheaten om het best mogelijke charakter te maken.
Daar zit een discussie punt. Is pokevision cheaten? Ik vind zelf van niet. Ik vind cheaten de regels breken om zo een oneerlijk voordeel te hebben tegenover medespelers. Pokevision stelt mij echter in staat om Pokémon go op een andere, ook vermakelijke manier te spelen. Voor mij is dit dus geen cheaten, voor jou wellicht wel. Lets agree to disagree. :)
Een gevolg daarvan is pokevision, wat weer leidde tot een nieuw spelelement, namelijk Pokémon jagen binnen de tijd. Hartstikke mooi, ineens zie je het op bepaalde plekken in de stad druk worden en 5 minuten later is iedereen weer weg. Hoog tempo, van hot naar her, goed voor de conditie!
Zelf zou ik dit ook erg leuk vinden, het idee om op die manier snel te jagen. Maar dan alleen als het door Niantic aangeboden wordt, want er wordt ook heel veel misbruik van gemaakt. Leuk dat van hot naar her rennen, maar velen gebruiken gewoon programma's zoals Nox waarmee ze hun GPS locatie veranderen en lekker vanuit huis pokemons gaan vangen. Dat maakt het voor mij echt niet leuk meer. Ik was de eerste tijd best actief, maar nu een vriend mij heeft ingehaald door vanuit huis alles te vangen en binnen no-time 5 levels hoger is met pokemons van 1700+, dan heeft het voor mij geen zin nog maar eens een uurtje of wat buiten te spelen. Het is ook heel simpel: wanneer hij een ban krijgt is het klaar en stopt hij er mee, want verder boeit het hem toch niet. Mij boeit het wel, maar ik maak geen schijn van kans zo. Ik stond laatst in de middle of nowhere in mijn eentje een gym over te nemen, zonder iemand in de buurt. Nog geen seconde nadat ik hem had stond er al een pokemon in. Er was werkelijk niemand in de buurt (open gebied).
akkoord, maar dat is ook gewoon ronduit cheaten. Niantic zou er goed aan doen GPS hacks te detecteren en bannen, uiteraard. Maar dat hoeft Pokevision nog niet onmogelijk te maken.
Het kan best dat dat hun redenering is, maar als je het zo ver vertraagt dat je niks anders kan dan doelloos rondlopen in de hoop dat je misschien ooit die ene pokémon die je nog zocht zult vinden, dan denk ik dat het overgrote deel van het publiek zegt bekijk het maar, ik heb wel wat beters te doen. En als je dan ziet dat het beest dat je zoekt in de buurt is, maar je hebt geen enkele manier om hem te vinden en hij verdwijnt binnen 10 minuten weer, then what's the bloody point?!

Ik ben het er mee eens dat Pokevision het weer wat te makkelijk maakte en dat ze dat soort diensten blokkeren vind ik niet eens zo'n slecht idee. Maar de app zelf zou wel iets van functionaliteit moeten bieden om enigszins gericht te zoeken, anders is het niks anders dan willekeur en zit er eigenlijk helemaal geen spelelement meer in. Het probleem is dan dat het saai wordt. Dan kan het wel jaren duren voor je alles gevonden hebt, maar als het niet leuk is dan gaan weinig mensen het die jaren vol houden.

Daarnaast zijn er andere, veel betere manieren om te zorgen dat het interessant blijft. Om te beginnen zitten nog niet eens alle pokémon van de generatie die ze nu gebruiken er in, maar ze kunnen ook altijd nog uitbreiden. Ik geloof dat de generatie die ze nu gebruiken zo'n 150 pokémon heeft, maar er zijn er als ik me niet vergis in totaal zo'n 750 in de nieuwste pokémon games? Voeg dan gewoon met de tijd steeds wat pokémon toe, dan blijft het interessant voor de verzamelaars. Maar dan moet er wel een manier zijn om die nieuwe pokémon te zoeken en het spel moet ook gewoon nog leuk zijn om te spelen. Als die twee elementen afwezig zijn, dan gaat deze rage net zo hard weer sterven als dat het op is komen zetten.

Edit: Overigens, deze problemen voelen ook totaal niet nieuw, bij Ingress had ik hetzelfde gevoel van waarom doe ik dit? Het heeft geen nut*. Pokémon Go heeft het voordeel dat je de pokémon verzamelt en dat geeft je een doel, in Ingress was het alleen maar ik neem een portal over, jij neemt de portal weer over, ik neem hem weer over, nu jij weer... ad infinitum. Datzelfde speelt nu met de gyms en het wordt erg snel saai.
*Ja je kunt van elk spelletje zeggen dat het geen nut heeft, maar het idee is dat het niet zo voelt voor de speler en bij Ingress voelde het actief nutteloos.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 31 juli 2016 22:28]

Om te voorkomen dat je doelloos rondloopt zijn de Pokéstops en Gyms. Daar zullen vast nog wel nieuwe aan toegevoegd worden na verloop van tijd. Daarnaast is het rondlopen voor veel mensen natuurlijk in de eerste plaats al een groot deel van het plezier en het wordt pas saai als je van tevoren al weet wat je tegenkomt.
Uiteraard zal dat op pad gaan wel afnemen na verloop van tijd en zeker wanneer de zomer voorbij is, maar als ze het voor elkaar krijgen dat een groot deel van de spelers toch nog regelmatig buiten even op de Go app kijkt, dan hebben ze het aardig voor elkaar.

Bij de originele games was het niet veel anders wat betreft het zoeken van Pokémon. Het was voornamelijk willekeur en veel dezelfde tegenkomen. Ze waren zelfs verspreid over meerdere games waarbij je een ander moest vinden met de andere versie om ze te kunnen uitwisselen. Ik heb ze nooit allemaal weten te vangen, maar juist dat element zorgde ervoor dat ze praktisch eindeloos speelbaar waren en het meer voldoening gaf als je toch iets nieuws tegenkwam.

De grote verschillen met Ingress zijn in mijn ogen juist de enorme hoeveelheid spelers en de franchise met een solide basis en tal van gameplay mechanics (battlen, ruilen, items, evolutietechnieken etc etc) waar ze uit kunnen putten. Gezien de bedragen die er nu al in omgaan zullen ze dit wel verstandig en geleidelijk aan moeten doen. De franchise bestaat echter al 20 jaar, dus ik vermoed dat ze wel weten hoe ze de aandacht vast moeten houden.

Maar zoals ik al zei: de game is slechts een paar weken uit.
Ik vraag me af of een speler die "buiten nog even geregeld op de go app kijkt" erg geneigd is om geld uit te gaan geven in de store, volgens mij moet je daar iets meer invested voor zijn in het spel. Mij lijkt het dus dat ze niet veel hebben aan zoveel zeer casual spelers, maar juist wel die fanatiekere spelers willen hebben.
Ik heb op 1 week tijd 40km afgelgd of zo, 30km te voet en 10km met de fiets. Dat heeft me tot level 11 gebracht.

De laatste 2 dagen minder dan 5km afgelegd en level 17 geworden op een plek waak veel pokestops bij elkaar liggen en constant lures actief zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=7Ojh2OU7YbM

Ik ben wel met de fiets tot daar gereden om wat beweging te hebben, want dat was het doel van het spel :)
Ik zou het toch graag willen op reageren.
Als je niet in een stad woont, maar op het platteland, dan heeft Pokévision toch een grote oplossing voor een nijpend probleem.

Namelijk: Er is bijna GEEN enkele pokémon te vinden in de kleinere randgemeenten van West-Vlaamse steden.
Gisteren 10km gaan rondwandelen in mijn gemeente, welgeteld 2 pidgey's en één ratatta.

Een paar dagen geleden met pokévision kon ik gerichter zoeken. Zo vond ik een scyther op 10km van m'n huis in een naburige gemeente.
Dat pokévision nu weg is, is een groot verlies. Vooral omdat ze hun eigen grote bug (de meest essentiele imo) nog altijd niet hebben opgelost.
+ Pokémon zoeken in een land zonder deftige ruimetelijke ordening, zorgt ervoor dat sommige plaatsen niet te bereiken zijn.
Een dambord patroon als weg is veel beter, zo kan je bij de volgende hoek eens 90° draaien en in de andere richting wandelen.

Imo hebben ze de bal mis geslagen. In de Anime zijn pokémon te vinden op het platteland/de bossen/de natuur. Waar zijn ze nu te vinden: knal in een grootstad tussen de vele betonnen muren en geplaveide boulevards.

Als je denk dat ik speciaal met de auto naar een stad ga rijden, parking betalen om dan de hele dag doelloos rond te lopen in de stad. 8)7
Leuke analyse, maar slaat wel een essentieel deel over. Ik ben 31, vind het hartstikke leuk om even een eindje om te lopen en het is ook geen probleem om daarbij m'n telefoon aan te houden. Ik ben van de leeftijdscategorie die is opgegroeid met blue/red/yellow en ben enthousiast aan de wandel gegaan op basis van de voetjes, die initieel nog wel functioneerden.

Vervolgens werd dit uitgezet door, enerzijds serverbelasting, anderzijds klachten over trainers die op plekken kwamen waar men niet hoorde te komen.

Tóen zijn we pas overgestapt op Pokevision. Van mij hoeft het niet zo precies, maar er moet (voor mij en vele anderen) wel een vorm van een Pokeradar in zitten, anders houdt het spelletje bij deze voor mij op. Ik ben dan geen deel meer van de doelgroep. En, als ik het zo zie op het grote boze internet, zijn de verdedigers van deze rigoureuze en vooral hele domme beslissing in de minderheid. Terecht.

Men wil mijn geld blijkbaar niet. Soit.

Zoals een wijs man ooit zei: (ongeveer 4 uur geleden):
Bug: Arms no langer have hands.
Solution: Arms removed.

[Reactie gewijzigd door Oyxl op 1 augustus 2016 09:05]

Het is ook zo dat je nu juist meer account zou nodig hebben om een gebied te scannen dus ze maken het argument alleen maar erger.
Tuurlijk is het niet de juiste manier om zoon map te gebruiken, maar ik vind wel dat ze de voetstappen moeten fixen. Alleen maar minder range en tragere scans. Zo word het alleen maar moeilijker om een pokemon te vinden en dan is het negen van de tien keer een slechte omdat je niet weet waar de goede zitten. Dus hecht iedereen weer meer waarden aan een map en zo gaat het cirkeltje rond.

Not a fan of this update.

Had liever gezien dat de voetstappen werden gefixt en de range miss naar 80 en de timer gewoon weg laten.
Ik ook, belachelijk. Ik gebruikte Pokévision al een paar dagen om te kijken waar zeldzame Pokémon vlak bij mijn huis zaten. Zo heb ik een Machoke en een Porygon gevangen. Echter stonden beide Pokémon niet eens in mijn Nearby overzicht. Dat de voetstapjes niet werken is tot daar aan toe, maar dat het Nearby overzicht ook niet klopt maakt het wel heel erg een "wild goose chase nu". Alle lol is nu uit het spel, en hopelijk ben ik niet de enige die nu (tijdelijk?) stop met spelen.
Het probleem wat ik vandaag merkte in Utrecht was dat er meer pokemons nearby waren dan in de overview paste. Alleen maar pidgeys en ratatta's in het overzicht en een porygon en dratini in dezelfde Area gevangen die dan niet aangegeven worden.
Ook mee gemaakt pokevision zag ik voltorb echter net te laat, maar toen Pokemon go opende stond die nog vrolijk op 1ste plek.

En inderdaad dratini tegen gekomen zonder dag dat die bij nearby overzicht stond
Ik ben nu twee keer zonder pokévision achtige tools erop uit gegaan en het is gewoon stom. Een wandeling maken is leuk en aardig, maar je speelt het spelletje uiteindelijk om die pokemon te vangen. En als er dan een Onyx op je minimap staat en je hebt geen enkele houvast om dichterbij te komen dan slaat het gewoon nergens op en is dat alleen maar frustrerend.

Ik snap ook niet dat ze met droge ogen de scaninterval omhoog kunnen gooien en tegelijkertijd de voetjes helemaal kunnen verwijderen. Wat Pokevision ons (mij) wel geleerd heeft is dat de minimap niet altijd accuraat is en daarnaast dat de lokatie van pokemon compleet willekeurig is en onmogelijk te achterhalen zonder iets van sturing.

Ik ben als dan ook op zoek gegaan naar pokevision alternatieven en met behulp van youtube mijn eigen scanner opgezet die (nog) wel werkt. En ik kan iedereen aanraden dat ook te doen, zolang dat voetjes systeem niet werkt. Maakt het voor mij nog leuk om te spelen.
!!!! OPLETTEN voor evolueren (Eevee) !!!
Er heeft een gebruiker op Reddit aangegeven dat hij of zij niet meer kan evolueren vanuit een Eevee met de nieuwe update. Dit is nog NIET BEVESTIGD. Kan iemand dit nakijken?
Zojuist heb ikzelf met succes een Eevee in een Vaporeon laten evolueren, dus deze mythe is ontkracht. :)

[Reactie gewijzigd door Craftop op 1 augustus 2016 09:34]

[...]

Zojuist heb ikzelf met succes een Revee in een Vaporeon laten evolueren, dus deze mythe is ontkracht. :)
Zelf heb ik vandaag van Sparky een Jolteon gemaakt.
Ik heb de eerste 3 Eevee's succesvol geevolueerd naar de Pokemon die ik wilde. Nadat ik ze alle 3 had werkt de truuk niet meer, dus ik heb nu een Flareon en een Vaporeon die allebei Sparky heten :(
Thanks voor de extra informatie @WitchHunter!
Ik heb de ontbrekende informatie toegevoegd aan mijn post.

PokeVision betreft, is deze niet op request offline gehaald? De overige software heeft namelijk de interval scan gewijzigd in de code.
Je hebt het over Amazon, maar kan het zijn dat Azure ook al geblacklist is?
Het is gewoon vals spelen en er is geen flikker aan als je precies weet waar alles zit.

Net als mensen die GPS spoofen, zo triest.
Heb je het zelf wel eens gebruikt? Ik heb gister voor het eerst mbv Pokevision Pokémon gevangen en het was geniaal. Je weet dus waar ze zitten, en hoelang het duurt wat het best spannend maakt of je er op tijd bent of niet. Ook moet je nog steeds een beetje zoeken, want zo heel nauwkeurig is die locatie niet. Ook leer je zo beter de stad kennen omdat je anders alleen maar op dezelfde plekken blijft.

Erg jammer dat Pokevision nu waarschijnlijk nooit meer gaat werken, want zoveel lol als gister had ik nog niet eerder gehad met dit spel.
Het is 'geniaal' in hetzelfde opzicht als dat een aimbot geniaal is, de 'lol' die je voelt is ook dezelfde voldoening als spelers met een aimbot, wallhack, etc. voelen. Je hebt een oneerlijk voordeel ten opzichte van andere spelers en je gebruikt het spel duidelijk niet zoals het bedoeld is.

De bedoeling is dat je pokémon moet tegenkomen door veel te wandelen en wat geluk, niet door te kijken waar je nu heen moet rijden.

Ik ben het met je eens dat een soortgelijke functie als de voetstapjes echt terug moet komen, het gericht zoeken naar pokémon was wel erg leuk namelijk. Deze functie vernietigd niet direct de bovengenoemde bedoeling, maar zorgt wel ervoor dat je echt op zoek kunt naar bepaalde pokémon, misschien dat je hier weer lol uit weet te halen :) Hopelijk weten ze dit snel weer terug te brengen.

offtopic:
Verder moeten ze echt zorgen dat er meer pokémon te vinden zijn buiten de steden. Het slaat natuurlijk nergens op dat pokémon zich alleen in grote steden ophouden, dit is ook vrij onrealistisch gezien ze "in het echt" juist meer in buitengebieden zouden leven.

Een petitie hierover:
https://www.change.org/p/...pulated-places-pokémon-go

[Reactie gewijzigd door Denni op 31 juli 2016 16:00]

Met een baan van 40 uur per week heb ik een stuk minder tijd dan de kinderen hier in het dorp die de hele dag op hun fiets tijd hebben om rond te crossen.

Ik zal dus minder snel goede pokemons kunnen vangen, waardoor ik automatisch niet mee kan doen aan gevechten om de enige gym hier in het dorp.

Als ik tijdens mijn pauze even snel kijk waar goede Pokemon zitten en kan gaan vangen, geeft me dat toch een beetje meer een gevoel dat ik mee kan doen. 's Avonds even het dorp in gaan zit er vaak niet in vanwege huishoudelijke taken en boodschappen bijvoorbeeld en daarna heb ik nog maar weinig zin om het dorp in te gaan op Pokemon jacht.

Op deze manier kan ik toch nog een klein beetje meekomen en ik vind niet dat het 'cheaten' is. Want waarom zou iemand met minder tijd per definitie slechter moeten zijn?
Echt cheaten was het niet aangezien Pokemon naar enkele minuten weg was, hier door lukte vaak genoeg ook niet op tijd te zijn.
Maar inderdaad vooral met Full time baan was dit fijn, niet dat ik elke dag huishoudelijke taken heb in mijn huis of boodschappen moet doen dagelijks(1 keer per week is zat :9 )

Je ben ook vaak moe en heb geen zin om dan veel kilometers te maken, door pokevision keek even is er wat leuks in de buurt zo ja even kijken.
Geldt dat niet voor elk spel, dat je het met een fulltime baan minder kan spelen dan iemand die geen fulltime baan heeft. Dat is in mijn optiek nog steeds geen vrijbrief om (vanuit de optiek van de ontwikkelaar) illegale apps te gebruiken welke de spelervaring beďnvloeden.

Ik vel geen oordeel, heb het niet gebruikt, echter lijkt mij dat weten welke Pokémon op welke plek komt en hoe lang deze daar blijft, niet helemaal de bedoeling van het spel. Als jij op wilde dieren gaat jagen weet je toch ook niet vooraf waar het dier verschijnt.

Of jij vindt dat het wel of geen cheaten is, is niet interessant, vanuit de optiek van de ontwikkelaar is het dat sws wel.
Klopt, alleen in andere spellen hoef ik niet buiten de straat op met de kans om zonder voldoening weer terug te keren.

Daar kan ik lekker vanuit m'n stoel tegen of met iemand spelen. En in veel gevallen kan ik spelen tegen iemand van mijn niveau, in plaats van tegen iemand die vanwege meer tijd beter is.
Gelukkig hebben wij dan wel de ervaring om een Python servertje op te stellen, API key aan te maken voor Google maps en een py script te installeren :) Gebrek aan te tijd? Dan maar creativiteit :)

In het weekend een keer in het grote park wandelen is natuurlijk geen probleem maar sommige vaste spawns van rare pokemons liggen op een locatie waar ik komende 20 jaar nog niet toevallig ga komen.
Het zorgde ervoor dat ik als een malle, ook snachts, in beweging kwam.. Race tegen de klok.. Dat was voor mij ook de lol.. Doelloos rondlopen, ook met 3step, was geen hol meer aan.

80% van de tijd heb ik alleen maar pidgeys en rattatas om me heen.
Sorry maar daar ga ik geen moeite meer voor doen.
Gemiste kans.. ;w

Ze kunnen beter zelf een soort scanner maken die om de zoveel tijd eventjes wat Pokemon laat flashen ofzo. Dan ga je tenminste nog op zoek.
Als t zo blijft, is t voor mij klaar.
Jammer, toch 2 leuke weken gehad :/
Precies dit inderdaad, voor mezelf besloten om niet actief in gyms te spelen, maar wel gewoon met pokevision, want het was gewoon veel leuker en interessanter. Niks meer en niks minder.
Voor mij ook gyms boeiende mij niet, echter wou ik wel graag 150 zoveel allemaal hebben.

Door pokevision ging je nog eens op pad wandelen fietsen, je hoefde niet elke paar min te kijken.
Zo kom je na zoveel min dat je verder weer eens kijken, zag je dat daar veel leuke pokemons zaten ging je die kant op lopen of fietsen.
Door dat dit nu niet meer kan is de lol er snel van af, en ik denk dat veel mensen spel nu ook niet ,eer gaan spelen.

Echter zouden pokemons wel gehusselt moeten zijn van plek, dus morgen eens kijken op weg na werk of ik wat nieuws tegen kom.
Ik denk toch dat het anders is, het leuke element vond ik juist de "race tegen de klok", wat het erg spannend maakte. Dat kan nu dus niet zonder Pokevision.

[Reactie gewijzigd door HaTe op 31 juli 2016 17:00]

Ik zou je gelijk geven als de app je enige info zou geven in welke richting je moet lopen om een Pokémon te vangen, maar dat hele systeem werkt niet en hebben ze er nu uitgesloopt. Prutsers.

Zodra dat trackingsysteem weer werkt mogen ze van mij al die maps verbieden. Tot die tijd zul je mensen toch iets moeten geven waarmee ze wat gerichter Pokémon kunnen hunten.

Ik vind dat er een heel groot verschil is tussen lui vanaf de bank over de kaart lopen met 500km/u om Pokémons te vangen of op je kaart te kijken of er misschien nog een in de buurt zit die je nog niet hebt en daar fysiek naartoe te lopen/fietsen.
Inderdaad als die overstapjes gewoon werkten, of dat je zag hoeveel meter je er vandaan was in klein er onder.
Je weet nu niks ja Pokemon verplaats van plek in dat kaartje, maar vaak genoeg ook al staat die op 1 kom je nog niet tegen.
Dat is jou mening.

Een vriend van mij heeft laatst een knie-operatie gehad, en kan dus niet gaan lopen om pokémon te vangen.
Hij is toch erg blij met z'n GPS spoof.

D'r is overigens geen flikker aan als je niet weet waar de pokémon zitten, loop je uren om alleen rattata en pidgeys te kunnen vinden.
Onzin.

Diezelfde vriend van jou kan met zijn knie toch ook niet hardlopen? net zo min als iemand die zijn hele leven in een rolstoel zit kan hardlopen.

En iemand die wat minder intellectueel begaafd is zal ook nooit naar de universiteit kunnen. Of vind jij dat die mensen maar gewoon Google bij hun examens moeten kunnen gebruiken om te cheaten en toch een diploma kunnen halen?
Iedereen kan dingen wel of niet, dat is hoe de wereld in elkaar steekt. De fun in Pokemon Go zit hem JUIST in het zelf rondlopen, dat is de HELE opzet van het spel. Als je Pokemon wilt spelen zonder naar buiten te gaan kun je veel beter gewoon een van de vele andere Pokemon spellen spelen.

Wat een onzin argument zeg.
"Als je Pokemon wilt spelen zonder naar buiten te gaan kun je veel beter gewoon een van de vele andere Pokemon spellen spelen."

Iedereen mag een spel toch gewoon spelen zoals hij dat wil?
Ik speel het met mijn zoon buiten.. mijn andere tik is die van tweaker/hacker, dus ik vind het ook heel leuk om het vanachter mijn pc te spelen zoals het niet bedoeld is..
Dus jij vind het ook prima dat wielrenners doping gebruiken? of voetballers? of dat mensen aimbots en wallhacks enzo gebruiken in online FPS matches? Of dat aandeelhandelaren met voorkennis handelen? Ben jij zo'n persoon die vroeger stiekem wanneer je spelgenoten even naar de WC waren of niet opletten snel een aantal biljetten uit de bank pakte tijdens het spelen van monopolie?

Nee, iedereen mag NIET een spel 'gewoon spelen zoals hij dat wil'.
We hebben het hier over de spelregels verbreken en dus in feite het spel ongeldig verklaren. Nou kan het me geen ruk boeien wat jij doet in een singleplayer spel (ik gebruikte vroeger ook cheats in singleplayer spellen) maar in een multiplayer spel is het essentieel om je aan de regels te houden. Niet alleen omdat het spel leuker is hoe het bedoeld is (heb je mijn reactie omtrent de hele opzet van PG überhaupt gelezen??) maar voornamelijk omdat je een multiplayer spel speelt en je dus oneerlijk voordeel kunt behalen zo ten opzichte van andere spelers.

Jou argument is gewoon kant en klare onzin.
Leuk dat je jezelf tweaker/hacker beschouwd maar dat is niet wat dit is. Je gebruikt gewoon een app/scriptje/modificatie om te cheaten. Je bent niet bezig met hacken of tweaken, je bent aan het valsspelen in een spelletje en dat is diep triest.

Als je nou had gezegd "ik doe het voor de lulz en om te trollen" dan had ik dat een geloofwaardig argument gevonden. Ik zou het in dat geval niet met je eens zijn geweest maar het feit dat je denkt dat je rechtmatig bezig bent en niks verkeerds doet, dát maakt mij boos op jou. Ignorance is no excuse.

Dit is net zo triest als mensen die een lvl25 of zo account kopen voor pokemon go.. die slaan de plank echt TOTAAL mis.
"Geluk is de weg, niet de bestemming"
Volgens mij is dit een gezegde dat toch ver te zoeken is bij zulke mensen die niet snappen dat Pokemon Go niet gaat om "kijk mij eens met mijn hoge level en mijn 5000cp pokemons" maar om de plezier die je hebt in het rondlopen (met vrienden), het vinden van rare pokemon en over het algemeen het hele proces.

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 1 augustus 2016 01:45]

"Dus jij vind het ook prima dat wielrenners doping gebruiken?"
Zolang ze niet met reguliere competities meedoen: ja.. wat boeit mij het wat een ander doet.

Volgens mij is dit een gezegde dat toch ver te zoeken is bij zulke mensen die niet snappen dat Pokemon Go niet gaat om "kijk mij eens met mijn hoge level en mijn 5000cp pokemons"
Ach, ik kan me er allemaal wat minder druk om maken, het is een spelletje en je moet lol hebben bij het spelen. Dus wat maakt het uit wat een ander doet, al koopt hij 10 accounts... ik kan nog steeds met mijn kinderen pokemon zoeken.
meer triest dat je er de lol niet van in ziet.. weet je hoe leuk kinderen het vinden, en hoe leuk het is om met kinderen te doen?
Volgens jouw redenering zijn alle spellen (niet alleen digitaal) triest, en nog veel meer eigenlijk. sex alleen om kinderen te krijgen, eten alleen om niet dood te gaan, enz..!?
Nadeel van de app wel updaten:
- Persoonlijk vind ik de ervaring tijdens het vangen van pokémon helemaal niet meer smooth. Je moet langer wachten voordat je je eerste bal kan gooien en ook bij het ontsnappen van pokemon moet je langer wachten.
- Daarnaast duurt het een paar seconden wanneer ik een bal raak gooi voordat de pokemon in de bal gaat. De pokebal blijft dan gewoon in de lucht hangen. Nog meer mensen last van?
- Doordat je langer moet wachten in een fight voordat je je eerste pokebal kan gooien kun je niet meer de "magische" eerste bal tijdens de animatie gooien. Met deze truc was de eerste bal 95% van de tijd raak, wat handig is voor het vangen van veel pidgey, rattata, zubat etc. Voor sterkere pokemon had je hier niks aan omdat je toch eerst wil wisselen naar great/ultra met een berry.
- Voetstapjes zijn definitief verwijdert, niet per se een nadeel want in de vorige versie werkte ze toch al niet meer.

Ik heb zelf dus weer de oude versie (0.29.3) gedownload en geďnstalleerd totdat ze het vangen van pokemon weer smoother maken.
Ik heb dezelfde "problemen" als jou, de snelheid is er nu helemaal uit. Je kunt niet nog even snel een Pokemon vangen bij een Pokestop en ook nog daarna de Pokestop activeren (er vanuitgaande dat je niet stil gaat staan).
Maar dit zal inderdaad zijn veranderd voor het gelijk gooien van de pokeballs, wat grotere kans en meer xp veroorzaakte. Ben ook aan het twijfelen om misschien weer de oude versie te installeren, ook Battery Saver functie werkte bij mij prima (af en toe keer niet).
Ps. iOS gebruiker.

Edit:
@CyberDonky:
- Footprints werkte in het begin wel, maar dit hebben ze later uitgeschakeld om de stabiliteit/snelheid van de servers te verbeteren.
Dit zal in de toekomst dus wel weer terugkomen wanneer de servers stabieler zijn.

- Eevee naam aanpassen om zelf te kunnen kiezen waarin Eevee zou evolueren was al langer bekend dat dit een functie was voor debug voor de ontwikkelaars. En dat dit waarschijnlijk bij de eerst volgende update eruit zou worden gehaald (en dat is nu dus gebeurt).

[Reactie gewijzigd door VincentdeVreede op 31 juli 2016 13:17]

Hoe kan je dan weer de oude versie instaleren? (Ik heb iphone)
een andere telefoon kopen ;-) (of jailbreaken waarschijnlijk)
Via iTunes, zou zeggen doe even googlen.
Als je een oude versie wilt installeren, zorg er dan voor dat je niet ijn de nieuwe versie van kleding wisselt! Dan krijg je namelijk dit: https://www.reddit.com/r/...an_stand_on_water/d5y6bmk


en wordt het spel onspeelbaar.
Hij geeft daar aan dat hij zijn avatar niet aangepast heeft. Zelf heb ik hier gelukkig geen last van gehad. Ik heb het avatar veranderen even bekeken maar uiteindelijk niks aangepast en het installeren van de vorige versie verliep verder zonder problemen.
Het is er niet beter op geworden. Naast dat mij telefoon vastloopt met switchen tussen P go en een andere app(geen animaties maar bam switcher of bam homescreen), is bij mij de transfer knop verdwenen en heb ik nog wel het witte vlak. :'(
Misschien ligt het te zeer voor de hand, maar je hebt geen groen bolletje met drie streepjes waar je op kunt drukken die dan de opties favorite en transfer toont?
:X |:(

Waarom Niantic? Leg het dan ook ff uit. Ipv zo'n stompzinnige "do not trespass" melding.

Die knop was me niet eens opgevallen.
Ik zat inderdaad ook even verdwaasd te kijken waar de optie heen was :P net als het customizen van je karakter waar ik over las, zit ook achter die knop (maar dan uiteraard op het karakter scherm).
Maar zou je iets anders van ze verwachten? Ze communiceren op geen enkel vlak en lijken te denken dat in het duister tasten over hoe dingen werken en wat de beweegredenen van Niantic zijn het spel leuker gaan maken of zo...
Spelers merken dat het vangen van Pokemons lastiger is geworden.
Eh, ja, nogal zeg... Net 6 of 7 keer achter mekaar een beedrill die uit een great ball brak met elke keer weer een razz berry gebruikt te hebben... Ok, het was een vrij sterke (CP 523) maar dit is echt niet geinig meer.

Ik kan me ook totaal niet voorstellen wat ze voor reden gehad kunnen hebben om de bonus xp voor het goed gericht gooien er uit te halen, het maakt het spel alleen maar minder leuk zo. Gecombineerd met het totale gebrek aan communicatie (waarom zijn die paw prints er uit gehaald? komen ze terug??) maakt Niantic zich alles behalve geliefd (ik vervloek ze regelmatig).

De app voelt vloeiender bij mij, het ziet er wat gelikter uit allemaal, maar als ze zo doorgaan dan denk ik dat ik binnenkort weer er mee kap. Het spel is mateloos populair, maar dat lijkt een beetje ondanks en niet dankzij Niantic te zijn. Ze lijken er wel alles aan te doen om hun cashcow weer de nek om te draaien...
Ik heb zojuist een Eevee met de naam Pyro geevolueeerd naar een Flareon. Dit kan natuurlijk toeval zijn.
Rainer voor Vaporeon
Pyro voor Flareon
Sparky voorJolteon
Wel raar dat die 'stapjes' wel gewerkt hebben voor mij en pas op een later tijdstip ineens niet meer functioneerde...
Mooie post! Op mijn toestel is de Pokedex nu gefixt. Daarin stond alle tekst verticaal en je kon er niet in scrollen (alles begon dan te bewegen). Echter, als ik door m'n eigen Pokemon scroll is het nu echt veel trager. Mijn ervaring is dat de lag juist meer is geworden. Oh well.
Nieuwe "PokeVision's" die op het moment werken:
- PokeStumble.com
- SkipLagged.com/pokemon
- Trackemon.com

Edit:
De app PokeWhere begint ook weer tot leven te komen, een update voor iOS komt eraan.

[Reactie gewijzigd door VincentdeVreede op 1 augustus 2016 01:59]

Met de Eevee rename trick moet je de geëvolueerde Eevee weer eerst een andere naam geven voor de trick weer werkt.
Dat was voor de update in elk geval al wel zo.
Duidelijk!

Kan je eventueel natrekken of dit nog steeds kan met de nieuwe update? :) Ik heb nog geen bevestiging gezien namelijk.
Zojuist met de nieuwe update Eevee (rename Rainer) succesvol weten te evolueren naar Vaporeon. Lijkt dus nog steeds te werken :)
En het updaten zorgt ervoor dat al je coins ineens weg zijn... (bij mij iig)
Mijn level is nog hetzelfde, en mijn vriendin en 2 vrienden hebben hetzelfde

[Reactie gewijzigd door Raymon1988 op 31 juli 2016 14:00]

Is je level wel nog steeds hetzelfde @Raymon1988?
Herstart anders even je smartphone. Misschien helpt dat?
Herstarten hielp ook niet helaas
Hier geen problemen met coins na de update.
Android
Samsung J5
Ik krijg wel extra punten voor speciale ballen hoor.
Android versie.
Welke versie heb je? Kan je kijken bij Instellingen -> Apps -> Pokemon Go?
De laatste: 0.31.0
Zal screenshot maken als ik het weer heb.
Thanks! :)
Er zijn namelijk alleen maar verhalen dat die geen extra EXP krijgen.

[Reactie gewijzigd door CyberDonky op 31 juli 2016 14:09]

Jup agree, 5 min geleden ook nog extra xp voor gekregen en ik ben geupdate (stapjes zijn er bijvoorbeeld uit en transferre staat op een andere plek).
(android)

(no idea waarom mensen je off-topic geven)
Klopt het dat er een blauwe gloed komt achter de Pokémon die je kunt evolven?
Voor deze update kon ik gewoon spelen zonder gps aan te zetten. Ik had alleen "Battery saving" aan. Deze was meer dan genoeg om te spelen.
Maar als ik nu gps uitzet, dan kan de app mijn locatie niet meer bepalen. |:(

Hebben jullie er ook last van ??
Footprints verdwenen
Het werkte toch al niet, dus ja.. dan maar de footprints weghalen. Hopelijk brengen ze dit nog wel terug in de aankomende update, want het is lastig om een Pokemon te vangen die zowat 100m verderop zit. En dan weet je niet welke kant je op moet.
Uit artikel:
. Het aantal gaf daarbij aan hoe dichtbij een bepaalde Pokémon is, maar de functie bleek niet goed te werken.
Tot enkele dagen voordat Pokemon officieel in Nederland released was, werkte het perfect.
Binnen 5 minuten kon je elke pokemon vinden die op NEARBY lijst stond, door 20 meter een bepaalde kan op te lopen kon je richting vaststellen.

Aangezien hij daarbij constant data naar servers trachtte te versturen, vermoed ik dat ze het uit gezet hebben uit resource redenen, pokemon lijkt geen data lokaal te cachen, tenminste niet van een meer dan waar je staat. Dit merk je ook als je in de auto rijd. Stop je of rijd je langzaam dan in eens komen pokemons te voorschijn.

Ik denk dat uitschakelen van DISTANCE en nu verder gewoon voetjes weghalen doodsteek zal zijn, beloningsmodel waar ze van afhankelijk zijn verdwijnt hiermee helemaal. Echt jagen op pokemons ipv rondzwerven in willekeurige richtingen was nu juist het verslavende element.

Verder schijnt het zo te zijn dat sommige pokemon alleen op bepaalde continenten te vangen zijn:

http://www.eurogamer.nl/a...-mime-en-farfetchd-vangen

Ik zie weinig mensen naar Noord-Amerika, Japan, Australië reizen om verzameling compleet te maken. Tenzij je een sponsor hebt:
http://uk.businessinsider...-pokemon-2016-7?r=US&IR=T


Verder heeft iemand door minder dan 150 KM te lopen de reguliere pokemons:
http://www.polygon.com/20...kemon-go-complete-pokedex

Ik zit zelf op 100KM volgens Pokemon en heb heel Noord Nederland doorgereden (om andere redenen) dus op verschillende locatie in Noord Nederland gekeken en zit niet op de helft.


Heb nu al een week niet meer actief gezocht en eigenlijk klaar mee sinds distance niet meer werkt.

Je hebt pokemons zoals Jinx die niet statisch zijn en snel bewegen, zonder distance is het gewoon niet te doen om die te vangen.

[Reactie gewijzigd door totaalgeenhard op 1 augustus 2016 13:24]

Vanmiddag even gespeeld. (IOS 9.3.3, iPhone 6s)

Pokemon vangen
Het vangen van Pokemon is in mijn ogen niet moeilijker geworden, ze rennen alleen vaker weg, zelfs al knal je er een razz berry & ultra bal tegenaan, dit gebeurt zelfs bij 100cp Pokemon.

Nice, Great & Excellent
Werkt hier nog gewoon perfect, de exp komt er ook daadwerkelijk bij.

Cheaters naar level 1
Een groepje hier in het park cheat 'm kapot (GPS spoof, auto catch, etc) en deze personen zijn allemaal nog hun huidige level.

Battery saver
Inderdaad eruit gehaald op IOS. Werkte wel OK, alleen op het moment dat het scherm dimt, nam die de kilometers die je liep niet mee (lopen voor Jan met de korte achternaam dus hehe)
Het rare is dat dit op android er nog wel in zit die battery saver mode terwijl daar de app ook vaak vastliep als je terug uit de saver mode kwam.
Tweakers met een Windows phone kunnen nu ook Pokemon Go'en.
Vandaag op mijn Lumia gespeeld samen met iemand met de app op haar Android phone. We hebben het allebei alweer gezien :)
Voor wie eens wil spelen op zijn Windows phone:
http://www.windowscentral...ogo-pokemon-go-windows-10

Er is ook een Windows phone app Find 'Em All, waarmee je de boel kan versnellen :X
En je krijgt nu telkens wanneer je het spel opstart de melding "Do not trespass while playing Pokémon Go", waarbij je dan eerst op OK moet klikken.
Inderdaad enorm irritant, de melding in het laadscherm lijkt mij afdoende om niet aansprakelijk te kunnen worden gesteld en gebruikers erop te attenderen dat je op moet letten. Nu kan zo'n (extra) melding die ook nog eens interactie benodigd juist een tegenovergestelde reactie uitlokken omdat gebruikers direct geďrriteerd kunnen raken.
Nu kan zo'n (extra) melding die ook nog eens interactie benodigd juist een tegenovergestelde reactie uitlokken omdat gebruikers direct geďrriteerd kunnen raken.
Je bedoelt dat mensen prive-terrein gaan betreden vanwege een pop-up? Imo zit er dan een schroefje bij ze los, en verdienen ze hardhandig van dat terrein verwijderd te worden.
Je hebt die melding dan ook te danken aan idioten die andermans bezit blijkbaar niet respecteren.
Er zit een redelijk groot bedrijf naast mij met 2 pokestops op het terein, ik ben er doordeweeks er een keer afgestuurd omdat ik daar niet mag komen en in het weekend zit er een hek voor. Bij de aanvraag om die pokestops te verwijderen kreeg ik te horen dat het bedrijf het zelf heeft aangevraagd...

Vanaf de openbare weg zijn ze niet te bereiken. Ik snap bedrijven niet die zelf pokestops aanvragen maar geen mensen op hun terrein (lees parkeerplaats) willen
De Pokéstops en Gyms zijn de portals zoals gebruikt in Ingress. Dat was veel minder populair dan Pokémon Go nu is. Wat toen leuk was als persoonlijke portal, breekt nu op als Pokéstop. Sommige daarvan zijn bewust door bedrijven of instanties destijds aangevraagd, sommige door speler van Ingress. Niantic verwijdert op verzoek een Pokéstop of Gym. Ze maken geen nieuwe aan, dat deden ze al sinds november 2015 niet meer voor Ingress.
Ik vraag me serieus af of de drukte de reden hiervan zou zijn. Ik woon buiten de bebouwde kom langs een provinciale weg. Hier komt echt alleen verkeer langs die naar een andere plek moeten. Het lijkt me niet dat iedereen met z'n auto opeens een terrein op gaat rijden voor een pokestop. xD

Daarnaast hebben ze ook 2 electrische autolaadpalen die wel publiek beschikbaar zijn....
Nou, neem van mij aan dat het wel gebeurd. Van de week nog op een verbindingsweg (80km weg, niet verlicht) ineens een auto die stapvoets rijdt. Bij het passeren twee door beeldschermpjes oplichtende gezichten in de auto. Sommige mensen zien echt niet in hoe gevaarlijk ze bezig zijn.

Of gewoon met je personenauto over het fietspad door het duingebied scheuren. Vier joelende pubers waarvan eentje kennelijk zijn rijbewijs heeft verkregen maar de regels kennelijk snel vergeten is.

[Reactie gewijzigd door Sleurhutje op 1 augustus 2016 20:17]

Ik heb het hier in ieder geval niet zien gebeuren. Maar deze idioten kunnen wat mij betreft best wat boetes ontvangen of misschien zelfs een inname van het rijbewijs.
Die bedrijven vragen zelf geen pokesstops aan dit is oa gebeurd door Ingressspelers waar pokemon Go op is gebasseerd.
Als Ingresspeler kan ik namelijk portals aanvragen op punten die een een bezienswaardigheid kunnen zijn voor andere ingeressspelers.
Als er in dat bedrijf een medewerker Ingress speelt en hij vraagt een poort aan welke wordt goedgekeurd en geplaatst dan kan hij die claimen en lang behouden zonder dat er iemand anders die poort uit kan slopen omdat je het terrein niet kan betreden.
Ieder ander in Ingress kan die poort reporten als zijnde niet bereikbaar ivm eigen terrein.
Deze portal zou dan verwijderd moeten worden mits genoeg mensen deze reporten.

Pokemon Go is dus gebasseerd op Ingress en alle portals zijn pokestops of Gyms geworden.
Helaas heb je in pokemon Go geen reportfunctie voor foute portals.
Helaas heb je in pokemon Go geen reportfunctie voor foute portals.
Dat is er dus wel via de site :D
Nee dat niet persé, maar sommige mensen raken erg snel geďrriteerd en daardoor hebben ze eerder de neiging om schijt te hebben aan van alles en nog wat. Stel je voor dat zo'n persoon net voor de spoorbomen staat te wachten en zn app crashed, opnieuw starten en weer die melding weg moeten drukken. Er komt van de andere kant ook nog een trein aan dus hij moet nog langer wachten. Misschien is die melding dan net het extra zetje om er gauw onderdoor te kruipen en niet de 2e trein af te wachten. Ik noem maar wat extreems. Maar er zullen ook kleine dingen kunnen gebeuren door Zo'n extra irritatie puntje.

Ik begrijp wel dat ze die melding hebben geďntroduceerd om mensen nog bewuster te maken om op te passen, maar bij bepaalde mensen kán dat dus een andere intentie veroorzaken.
De meldingen wisselen zich bij mij (iOS-gebruiker) af;
  • Remember to be alert at all times. Stay aware of your surroundings.
  • Do not enter dangerous areas while playing Pokémon GO.
  • Do not trespass while playing Pokémon GO.
  • Do not play Pokémon GO while driving.
Je piept wel anders als jij braaf de maximumsnelheid van 70 km/h aanhoudt op een weg, todat daar om 03:00 's nachts een "Pokémongol" de weg op rent omdat 'ie Pikachu wil vangen. Dit scenario overkwam me vorige week.

Of dat extra nagscreen zal helpen betwijfel ik; "appen" op de fiets doet men ook nog steeds, maar Niantic heeft zich wel gevrijwaard zoals hierboven ook door Zer0 gemeld wordt.

[Reactie gewijzigd door Jermaine op 31 juli 2016 17:20]

Ik heb de update geďnstalleerd maar de stroombesparingsmode werkt hier nog gewoon hoor .

Update op ios werkt het niet meer op android nog wel

[Reactie gewijzigd door Veldhuijzen op 31 juli 2016 12:13]

Wanneer je de stroombespaarmodus op IOS inschakelde liep de applicatie vast. Je kon de touch functie niet meer gebruiken. Daarom hebben ze deze (tijdelijk) uit de app gehaald.
Vreemd genoeg heb ik exact datzelfde probleem op Android (4.4 Kitkat @ Samsung Galaxy Note II). Hoewel ik het sinds de update nog niet geprobeerd heb.

Overigens is het weghalen van slecht werkende functies waarschijnlijk de beste keuze als je ze niet kunt fixen, maar het komt wel knullig over. ;)
Nee de beste optie zou zijn om werkelijk te communiceren naar je fanbase. Als je de functie er tijdelijk uithaalt terwijl je het probeert te fixen, laat dat dan weten zodat mensen weten dat ze je niet aan het kruis hoeven te nagelen.
Dit probleem heb ik zelf ook op Android (OnePlus3). Vraag me dan af of ze het probleem op Android dan gefixt hebben, omdat ze het daar wel erin hebben laten zitten. Moet ik maar weer uitproberen binnenkort. :+
Android heeft/had precies het zelfde probleem.
De stroombesparing op iOS liet de touchbediening vastlopen. Daarbij doet de functie in z'n geheel niks voor LCD schermen, dus was de functie nutteloos op dat platform.

Goed dat ze hem eruit gehaald hebben, want hoe vaak ik niet mensen met een iPhone geadviseerd heb om het uit te zetten...

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 31 juli 2016 12:41]

Het deed zeker wel wat:

1) Brightness omlaag
2) Geen animaties in beeld die ge-renderend werden
Lol, niet alleen op iOS. Inderdaad een nutteloze feature. Op mijn Android toestel ging de brightness echt niet omlaag. Er werd enkel een donkere afbeelding getoond. Dat heeft inderdaad weinig zin...

Bovendien kon je daarna inderdaad vaak niks meer doen omdat de touchinput niet doorkwam
Het niet meer renderen van 3D animatie heeft wel degelijk zin op iOS om de batterij langer mee te laten gaan.
Een donkere afbeelding heeft wel degelijk zin, mits je een OLED scherm hebt.
en dat hebben iOS schermen op dit moment niet, alleen de watch.
Ik reageerde met name op dit:

"Op mijn Android toestel ging de brightness echt niet omlaag. Er werd enkel een donkere afbeelding getoond. Dat heeft inderdaad weinig zin..."

Dan heeft die donkere afbeelding wel degelijk zin als je toevallig een Android telefoon hebt met een (AM)OLED scherm.
dat snap ik :), ik vul alleen maar aan :P
Klopt maar bij Android wel dus daar zal zn reactie wel over gaan ;)
Als de afbeelding zwart zou zijn had het inderdaad nog zin op oled. Maar volgens mij was het donkergroen.
Ook donkergroen maakt een verschil met OLED-schermen. Hoe donkerder de kleur, hoe minder fel de ledjes branden.
Alle tinten zo ver mogelijk bij wit of 'fel' weg besparen stroom. Dus of het nou donker groen, donker blauw, donker paars is, heeft invloed tegenover de lichte kleuren.
Weet niet of ik de enige ben, maar mijn account lijkt te zijn gereset door de update en er lijken nog vele spelers met mij te zijn waar dit het geval is (voornamelijk iOS).

Vind voornamelijk dat ze dit soort gamebreaking bugs er wel even uit hadden mogen halen.
Toevallig iets te maken met een verkeerd gmail account? Zoals ik aangeef in mijn vorige bericht, dat het spel je bestaande safari gmail sessie gebruikt (welk niet je Pokemon GO account is) i.p.v. dat hij je gmail account uit de app gebruikt.
Heb maar 1 Google account speciaal voor ingress en Pokemon go, geen omwisseling dus :(
Ik heb ook iets gelezen over inloggen met google account via safari na de update, hierdoor wordt soms een ander google account gepakt dan het account dat eerst voor de app gebruikt wordt. Wellicht dat dit hier ook het probleem is?

En anders even de app verwijderen en opnieuw installeren, dit kan ook helpen.

[Reactie gewijzigd door spocy op 31 juli 2016 14:31]

Klopt, zoonlief was ook in paniek. Uiteindelijk bleek Pokemon go in te ogen in het standaard account op de iPhone. Uiteindelijk app opnieuw geďnstalleerd en expliciet het voor Pokemon gebruikte Gmail account ingesteld en ik had weer een blije zoon.

Wel jammer dat pokevision het niet meer doet, mijn zoon die normaal nog al een thuis gamer is, is nu veel onderweg en loopt vele kilometers om bepaalde Pokemon te kunnen vangen. Nu moet ie weer random zoeken en hoop ik dat hij dat blijft doen.
Mss domme vraag, maar als je de app verwijdert en opnieuw inlogt, begin je toch eigenlijk opnieuw.
Ben ook alles kwijt en zou willen weten hoe ik alles kan terug krijgen.
Zoals Jordy inderdaad aangeeft, je voortgang is opgeslagen in je account, danwel google, danwel PTC. Als je dus na het verwijderen en opnieuw instaleren weer inlogt met dezelfde account gegevens als voorheen begin je dus niet opnieuw maar ben je gewoon waar je was. Je voortgang raak je niet kwijt.
Ik heb hem al 100 keer verwijderd. Bij mij was ook het probleem dat op het moment van de update een ander gmail account geopend was in safari en hij dus toen opstartte als een nieuw account. Heb al vanalles geprobeerd maar ik krijg gewoon mijn account niet meer open. Ben echt aan het balen.
Je voortgang blijf bewaard in je account. Ik heb de app een keer moeten verwijderen. Na he opnieuw en inloggen had ik mijn vooetgamg gewoon terug.
Ik kan bevestigen dat ook op android dit het geval is, meerdere mensen hebben hier last van.
Erg jammer dat de stroombesparingsmodus eruit is gehaald. Ben benieuwd wat er mis mee is, gebruik het namelijk altijd.

Edit: Ik reageerde te snel, op mijn android toestel heb ik hem nog. Echter lees ik dat hij op iOS draaiende toestellen wel eruit is gehaald. Aangezien ik geen iPhone heb weet ik het dus ook niet zeker.

[Reactie gewijzigd door Ugur Ekim op 31 juli 2016 12:13]

Bij heel veel mensen reageerde de app niet meer wanneer het scherm even donker was geworden, moest je de app geheel opnieuw starten voor je weer wat kon doen. Hij liep wel door maar touch input herkende hij niet meer.
Overigens zit hij er bij mij nog gewoon in na de update (android versie), de footprints zijn wel weg.
In de update omschrijving staat ook niet bij dat de battery saver er uit zou zijn? Iemand met IOS die iets anders ziet?
edit; blijkt dus om een IOS change lijst te gaan, android heeft hem dus nog.

[Reactie gewijzigd door MrDrako op 31 juli 2016 12:20]

Dat had ik ook af en toe, gisteren was het nog erger want Pokemon GO liet mijn telefoon crashen de heletijd (Google Play Services has stopped working) en deze melding kreeg ik continue.
Het vastlopen in de battery saver mode (onder Android dus) gebeurt bij mij na de update helaas nog steeds hoewel het wel minder vaak/snel lijkt te gebeuren.

Het crashen van Google Play Services is mij tijdens Pokemon Go nog niet overkomen. Dit gebeurt wel heel vaak als ik Motorsport Manager speel. Soms zelfs twee keer binnen twintig seconden of zo. Gek genoeg blijft het spel wel gewoon doordraaien.
Ik niet. Wanneer ik hem uit dezel modus haalde werkte touch niet meer in de app.
Ik heb met het weghalen van beide functionaliteiten wel het idee dat ze onderdelen met bugs er voor het gemak uithalen in plaats van repareren.

Edit: ik heb trouwens Android.

[Reactie gewijzigd door Dvyss op 31 juli 2016 12:26]

Liggend aan de impact van een bug (en die was vooral bij de energiebespaarmodus hoog) is het soms beter om een functie tijdelijk uit te schakelen dan om gebruikers van nog meer ongemak te voorzien totdat het gerepareerd is.

Het lijkt mij sterk dat deze functies permanent verwijderd zijn.

[Reactie gewijzigd door D4NG3R op 31 juli 2016 12:33]

Leuk zo'n update. Je dient opnieuw de voorwaarden te accepteren; maar de app gebruikt je bestaande safari sessie met een openstaand Gmail account i.p.v. Je gekoppelde Pokemon GO account. Niet handig, hierdoor startte het spel bij mij op als nieuw.

Verder snap ik de keuze om de optie van battery saver te verwijderen niet, de bovenstaande argumenten zijn prima, maar het werkte bij genoeg mensen wel prima(inclusief voor mijzelf). Naar mijn mening de functionaliteit lekker laten staan en het z.s.m. goed beschikbaar maken voor iedereen.

[Reactie gewijzigd door nickko op 31 juli 2016 12:55]

Sorry maar die battery saver werkte echt voor geen meter. Slim om het nu uit te zetten zodat er nog verder aan ontwikkeld kan worden zodat het later wel goed terug gezet kan worden.
En heb je het kunnen verhelpen? Ik heb hetzelfde voor en ik geraak er niet meer in. Hij wordt ook telkens opgestart als een nieuwe gebruiker.
Ja. Het spel opnieuw geďnstalleerd, voor de zekerheid de Gmail sessie in safari uitgelogd. Daarna Pokemon GO opgestart en ingelogd met het juiste Gmail account.
In plaats van de bugs te fixen met de powersaving (geen touch input meer accepteren na lock) en de voetstappen worden de functies maar gewoon geschrapt. Eh ja dat kan natuurlijk ook...
Wanneer je zoiets tegen komt heb je als ontwikkelaar de keuze:
- Bug er in laten zitten en over een paar weken de oplossing uitrollen
- Functionaliteit er uit halen waardoor de bug er uit is en over een paar weken de oplossing uitrollen

Welke optie zou jij kiezen?......
Als je toch aan het stukje code moet zitten of je het nou uitzet of fixed kan je het beter meteen goed doen. Dan dat je er twee keer in moet duiken. Is op de lange termijn minder werk.
Een feature toggle omzetten is een hele andere orde-grootte werk dan een bug fixen.....
Ik gok eerder op:
- Functionaliteit er uit halen waardoor de bug er uit is en wachten tot mensen de functie vergeten zijn/niet meer er over zeiken
Er in laten zitten en het in patch notes vermelden dat er aan gewerkt word? Bij mij werkte de functie namelijk vlekkeloos... Nu moet ik zonden doen omdat een ander problemen ondervind.
Belachelijke dat ze die voetafdrukken nog niet hebben kunnen fixen. Los dat eerst maar eens op want anders gaat dit heel veel spelers kosten. En ondertussen wel pokevision offline halen, want goh je zou maar een website online hebben waarbij je wel pokemon kan tracken als je rondloopt... Good going Niantic.
Het werkt eigenlijk nog steeds hetzelfde.
De pokemon die het dichtsbij staat, staat boven links en het verste weg rechts onder.

Dus ik mis ze niet eens.
Dat klopt maar in plaats van dat ze het oplossen slopen ze de functie er maar gewoon uit. Zo kun je net zo goed geen nearby lijst hebben. Want wat maakt mij het uit dat er een charmander in de buurt is voor 15 minuten als ik niet weet welke kant ik op moet lopen?
Met de voetstappen wist je ook niet welke kant je op moest lopen, dus daarin is niet iet echt veranderd.

Het is nu alleen iets lastiger te bepalen als ineens een andere pokémon dichterbij is, maar dat is juist de bedoeling om te gaan zoeken....
Bij de release van het spel werkte het prima. Je had 1, 2 of 3 voetjes afhankelijk van de afstand. Dit hebben ze toen zelf gecrippled naar "altijd 3 voetjes" (waar je dus ook niks mee kon), en na wekenlange smeekbedes van de community om het te fixen, slopen ze het er maar gewoon helemaal uit.
Ze hebben het niet gecrippled. De API key die ze hiervoor gebruikten was invalid en gaf dus geen goeie data terug
Het is nota benen hun eigen systeem. Als ze een api key invaliden maken dan hebben ze het zelf gedaan.
Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar ik geloof dat het iets anders in elkaar zat. De API key werkte prima, maar het gaat om een Google API. Toen Pokemon Go ineens massaal door iedereen gespeeld ging worden heeft Google geloof ik (niet eens per se express) die API key invalid gemaakt om de server stress te verminderen
De hier genoemde API key was/is dus voor de backend van Google Maps. Daar heeft Niantic verder geen controle over.
Ja, die reddit post die dat beweerde heb ik ook gezien, maar werd in hetzelfde topic nog ontkracht. De persoon die die Api key uit het spel had getest had dat vanaf zijn eigen bak gedaan, en dan gaat het het eea mis kwa authenticicatie waardoor hij voor de tester inderdaad invalid was. Dit is echter niet het geval - zonder werkende Google API had heel het spel niet meer gewerkt, ze gebruiken namelijk google maps.

Het is opzettelijk door Niantic gecrippled om server load te verminderen, gezien dat een groter probleem was.

[Reactie gewijzigd door Boxman op 1 augustus 2016 18:36]

Nou als ik van 1 voetje naar 2 ging dan wist ik dat ik verkeerd liep. Dus zo kon je toch je richting bepalen. Maar anyway let's agree to disagree i guess.
Ook met de voetstappen nog werkend klopte het ook vaker niet dan wel.

Als je met meerdere personen tegelijk rondliep, was de locatie info bijna nooit hetzelfde, dus dat het eerst wel werkte is ook niet helemaal waar.

Zelfs bij hernieuwd opstarten was de info ineens vaak heel anders.
Dat was nooit hetzelfde omdat de server de helft van de tijd geen nieuwe info door stuurde omdat er lag was. Die lag is ondertussen verdwenen en mijn lijst is nu altijd hetzelfde als die van mijn vrienden.

Ik stop vandaag met het spelen van dit spel. Heb het wel gehad met niantic. Misschien over een paar maanden wel weer een keertje kijken, maar ik denk dat het spel dan helemaal dood is. Ik zie op deze manier dat de app ontwikkeld word niet hoe het mensen vast kan houden.
Het probleem is anders. Leuk dat ik weet dat een pokémon dichterbij is dan de andere, maar dat zijn de pokémon ten opzichte van elkaar en niet ik als speler ten opzichte van de pokémon. De stapjes waren de toevoeging waarmee je wel de afstand tot jouw speler kom bepalen.
Is dat juist niet het leuke aan het zoeken? Ik bedoel, ze kunnen je ook gewoon een lijst geven met waar ze allemaal exact zitten, maar dan is de lol er ook snel af.
Het is idd leuk om te zoeken maar een setje in de goede richting is wel fijn. En dat vinden ze zelf ook anders had die lijst er nooit bij gezeten ;) Je hebt ook maar 15 minuten of minder om de pokemon te vinden. Want n het spawnen duurt het maar 15 minuten en daarna verdwijnen ze.

Het is gewoon vervelend als iets lastiger word, als het er nooit in had gezeten had ook niemand het gemist zoals nu...
Precies het ie nu gewoon dat we konden zien wat waar was, dan kon je als je op tijd was nog iets vangen.
En vaak zag je ook pokevision Pokemon verdwenen was, echter op de radar in spel stond die nog vrolijk bovenaan(terwijl die dus al weg was).

Als we dit allemaal niet konden met pokevision enzo had niemand gezeurd, ik moet wel zeggen dat ik nu minder leuk ga vinden.
Want nu vooral als je er ver ben en er veel heb, is pokevision of vergelijkbaar toch wel verdomd handig.
Want nu vooral als je er ver ben en er veel heb, is pokevision of vergelijkbaar toch wel verdomd handig.
Onmisbaar zelfs, tenzij je werkeloos bent en 16 uur per dag kan rondlopen met je telefoon en dat voor 12 maanden achter elkaar en daarmee elke vierkante meter van Nederland hebt verkent...

Zonder hulp ga je bepaalde pokemons gewoon niet vinden in NL...
dat wist je juist wel, dat was het hele idee van de voetstappen, hoe dichter bij hoe minder voetstappen. hoe weet je anders welke kant je op moet?
Feitelijk weet je nu ook nog steeds welke pokémon het dichtste bij is, dat is in die zin niet veranderd...

Hopelijk werkt het nu wel, terwijl het met de 1,2 of 3 voetstappen vaker niet dan wel werkte, en zeker niet als je met meerdere personen tegelijk liep, zag je bijna nooit dezelfde pokémon.
Met de 123 voetstappen wist je welke richting je op moest daar gaat het om.
Dat weet je helemaal niet, aangezien de radar nooit klopt. Ik ben zeldzame tegengekomen terwijl ze niet op de radar stonden, en ik ben zeldzame niet tegen gekomen terwijl die wel op de radar stonden.

Met 5 mensen een hele wijk doorgekamd omdat er een Blastoise en een Kingler op de radar stonden. Allebei niet gevonden.
De grap is dat de stappen wel gewoon werkte toen de game uitkwam. Het is toch niet zo lastig om dat gewoon weer aan te zetten?
Zover ik begrepen heb, klopt zelfs die informatie niet echt. Als je met meerderen tegelijk rondloopt ergens, zul je zien dat persoon 1 een andere pokemon dichterbij heeft dan persoon 2, tenzij er natuurlijk maar 1 pokemon in de buurt is. Zo betrouwbaar is die functie dus niet en die zit er al in sinds de lancering van de app. Eentje die voor spelers best belangrijk is, Niantic mag daar dus zeker wel wat aandacht aan schenken.
Bij mij werkte de stroombesparende functie niet echt correct. Heel vaak werkte het bij mij precies andersom. Mijn scherm ging op zwart zodra ik mijn telefoon voor me hield, en ging aan als ik hem ondersteboven hield. De enige manier om dat te fixen was door de app opnieuw op te starten. Ik had gehoopt dat ze het gefixed zouden hebben, maar helaas
Het is naar mijn idee niet juist dat het gaat om de telefoon horizontaal houden. Bij mij ging het scherm op zwart als je je vinger voor de infrarood sensor houdt die ook meet of je je oor tegen de telefoon aanhoudt. Het verschil in licht dat de sensor opving zorgde voor de keuze om het scherm op zwart te houden. Dus als je de telefoon richting de grond richt vang je minder licht op en lijkt het alsof het komt door het horizontaal houden...

[Reactie gewijzigd door Mic2000 op 31 juli 2016 12:25]

Zelfs op klaar lichte dag ging die functie pas op actief als ik de telefoon dus echt ondersteboven hield. En zo in mn broekzak stak. Doet dus niet veel met de nabijheidssensor.
Het lukt mij nu ook niet meer, maar ik heb echt die telefoon op zwart en weer terug gekregen puur door mijn vinger op de sensor te houden.
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True