Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 115 reacties
Submitter: Nyltje

Niantic heeft een nieuwe versie van de Pokémon Go-app uitgebracht voor Android en iOS. Naast enkele verbeteringen test het bedrijf een nieuw systeem voor het vinden van nabije Pokémon. De proef wordt uitgevoerd met een kleine groep gebruikers.

Niantic schrijft dat er tijdens de proefperiode enkele variaties van de interface getoond kunnen worden. Een gebruiker op Neogaf heeft enkele schermafbeeldingen op het forum geplaatst, waarop te zien is hoe het nieuwe systeem er mogelijk uit komt te zien. Zo toont de app nu bijvoorbeeld ook bij welke Pokéstop een bepaald Pokémon te vinden is. Los daarvan zou er ook een icoontje op de kaart worden getoond. Het is echter onduidelijk of dit het definitieve systeem wordt.

Daarnaast heeft Niantic de batterijbesparingsmodus voor iOS opnieuw geïntroduceerd, nadat enkele problemen rond deze modus zijn opgelost. Ook kunnen spelers hun nickname eenmalig veranderen en is de nauwkeurigheid van een curveball verbeterd. Bovendien is een bug opgelost, waarbij spelers niet de juiste hoeveelheid xp ontvingen voor verschillende worpen. Tot slot toont de app nu ook een venster aan gebruikers waarin zij moeten bevestigen dat zij niet autorijden tijdens het spelen van de game.

Pokémon Go-updatePokémon Go-updatePokémon Go-update

Screenshots van het nieuwe systeem voor nabije Pokémon

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (115)

Hier is mijn volgende Megathread over Pokemon Go (Update 9-8-2016) V0.33.0

Bevestigd:

Versies:
Android: Versie V0.31.0 is geupdate op 9-8-2016 naar versie V0.33.0
Apple: Versie V1.1.0 is geupdate op 9-8-2016 naar versie V1.3.0

Verborgen FPS Counter
Bij instellingen is een verborgen FPS Counter te vinden.
Bij app-settings Pokemon Go contacten aan en dan uitzetten, vervolgens wordt het volgende scherm geopend:
Link foto 'Debug options': http://i.imgur.com/ffMmkWz.png
Het is mij nog niet echt gelukt. Mogelijk moet dit kunnen in versie x.31.0 en x.33.0

Radius:
Radius van 'Nearby' Pokémon gewijzigd.
De radius voor Sightnings is gewijzigd naar 500 meter i.p.v. 100 meter.
De radius voor Pokestop to Pokemon is gezet naar 200 meter.

Nearby functie
Geruchten komen dat de nieuwe Nearby functie momenteel alleen in Noord- en Zuid-Amerika werkt en de volgende landen:
- Nederland Gebruikers melden dat de nieuwe Nearby functie werkt*
- Belgie (Nog geen sporen vernomen dat het al werkt.
- Engeland (UK)
- Italie

* = https://www.reddit.com/r/...r_check_out_the/?sort=new

Linkjes naar nieuwe Tracking systeem:
Link 1: http://i.imgur.com/9qXIwSz.png
Link 2: http://i.imgur.com/EsmIwwt.png

"First 5 I've caught with the new tracker were all within the circle.", aldus @will650.
Link: https://www.reddit.com/r/...n_enhanced_nearby/d69zd5m

Battery Saver Mode
Battery Saver Mode is terug bij de Apple versie.
Deze moet voor sommige handmatig weer worden ingeschakeld! O-)

Melding: You're going too fast!
Melding als de app merkt dat je te hard voorbeweegt over de map, dan krijg je deze melding te zien.
Link screenshot melding: https://pbs.twimg.com/media/CpZ_Rm6XYAEOpcY.jpg

--------------------

Mijn ervaring:
Nearby-Functie
Nearby Functie werkt voor mij ook nog niet helaas. Volgens mij heeft niemand nog in Nederland/Belgie de volledige uitrol van de Nearby-Functie gekregen. Tot nu toe zien wij alleen maar gras bij elke Pokemon.

Nice, Great & Excellent EXP
De bug is weer gefixed en ik kan weer prima extra EXP krijgen door een Nice, Great of Excellent bal te gooien :*) #Android

--------------------
Niet bevestigd:
Apple: "Made improvements to the accuracy of a curveball throw"
Is er iemand die heeft ervaren dat het gooien verbeterd is met de Curveball? :)

Ververs frequentie (Nearby Functie
Volgens mij hebben ze de 'Refresh Rate' waarmee de Pokemon in Nearby wordt vernieuwd van 10 naar 15 seconden gezet... ik weet niet zeker of dat ook echt zo is of dat het aan m'n mobiel ligt. :?

--------------------

Changelog

Zo te zien hebben ze het volgende gefixed:
  • Added a dialog to remind Trainers that they should not play while traveling above a certain speed. Trainers must confirm they are not driving in order to continue playing
  • Made improvements to the accuracy of a curveball throw
  • Fixed a bug that prevented ”Nice,” ”Great,” and “Excellent” Poké Ball throws from awarding the appropriate experience bonuses
  • Fixed achievements showing incorrect Medal icons
  • Enabled the ability for Trainers to change their nickname one time, so please choose your new nickname wisely
  • Resolved issues with the battery saver mode and re-enabled this feature
  • Added visuals of Team leaders - Candela, Blanche and Spark
  • We're currently testing a variation of the "Nearby Pokémon" feature with a subset of users. During this period you may see some variation in the nearby Pokémon UI.
  • Minor text fixes
  • Other fixes

[Reactie gewijzigd door CyberDonky op 9 augustus 2016 14:19]

Ik denk de mensen waarbij de nearby functie wel werkt nog op de Amerikaanse app uit de app store werken. Dus vergeten zijn terug naar Nederlands te zetten en de app opnieuw te downloaden.

Dat is bij iOS iig. Weet niet hoe het bij Android zit.
Ik heb de app uit de Nederlandse playstore en heb vannacht een update gehad met deze functie.
Ik heb de nieuwe nearby systeem en ik moet zeggen dat dit slechts goed werkt zolang er veel pokestops om je heen zijn. anders is de lijst dus erg leeg..
Als er geen pokestops in de buurt zijn dan zie je grassprietjes en kan je naar de grassprietjes lopen (en hopen dat je de juiste gekozen hebt).

De lijst is bij mij gewoon even gevuld als gister (gem. 2-5 pokemon) zonder dat er een pokestop in de buurt is.

@solidminds - Als je goed op je kaart let zie je afentoe grassprietjes op je kaart, nou hoeft daar niet op dit moment een pokemon te zitten, of de pokemon die je wilt vangen. Maar als je ergens bent waar geen pokestops in de buurt zijn, dan zijn er vaak ook niet veel van die grassprietjes op de kaart.

@Tweakwondo - Klopt, maar mijn punt was dat er geen verschil is tussen het oude en nieuwe systeem wat betreft hoeveel pokemon er zijn als je ergens zit waar geen pokestops zijn (zoals op m'n werk). Voordeel is wel dat ondanks er maar gemiddeld een 3-5 pokemon in de buurt zitten er regelmatig wat leuks voorbij komt zoals een Eevee of Abra...

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 9 augustus 2016 17:15]

Maar hoe loop je naar de grassprietjes als je niet weet waar de grassprietjes zijn :)
Dat is dan niet veel aangezien er bij mij altijd 9 Pokémon in de nearby heeft gestaan. Een Pokémon via de grasprietjes zoeken vind ik onlogisch..de beste track system naar mijn mening was de stapvoeten
Ik heb de nieuwe sightings wel.
De sightings heeft als het goed is iedereen. Het nieuwe element zijn de 'nearby' Pokemon, die je vervolgens op een kaart kan bekijken: https://www.youtube.com/w...PxzfKYrc&feature=youtu.be. Hier in Brussel heb ik ook alleen nog maar Sightings. Opnieuw inloggen heeft nog niet gewerkt (op Reddit zei iemand dat dit voor hem wel werkte).
Ow haha, ik zie het. Nearby heb ik idd ook niet.
De radius voor Sightnings is gewijzigd naar 500 meter i.p.v. 100 meter.
Ik heb een Pidgey op ongeveer 180 meter hemelsbreed zitten (Google Maps afstand meten) welke niet in de Sightings lijst voor komt. Ook een Hypno op Rattata die ver binnen de 500 meter zitten komen niet voor.

Dus misschien is de sightings aangepaste afstand alleen geldt als de nearby functie ook actief is (wat bij mij nog niet het geval is).
Ook in de update is dat je nu geen dubbele pokemon meer in de nearby list ziet. Daarnaast is de bug met extra exp die je niet kreeg voor het gooien van nice, great en exelent throws nu opgelost en lijkt het er op dat de bug waardoor pokemon lastiger te vangen waren is gepatched.
De nieuwe nearby list ziet het er nu zo uit als het onderste deel van het screenshot (maar ik zit helaas niet dicht bij pokepoints momenteel, dus geen idee of dit deel nu hier ook werkt of niet).

Het nieuwe systeem ziet er op zich goed uit.... zolang je maar een berg pokestops in de buurt hebt.... en daar ligt nu net het probleem, want die zijn lang niet overal. Nou zou het prachtig zijn om meer pokestops op de map te zetten, echter zie ik dat niet zo snel gebeuren. Ik hoop daarom dat er ook grasjes op de kaart zichtbaar worden welke dan net zo zullen werken als de pokestops in 'beta test' van de nieuwe versie (dat je dus een pokemon in de nearby list kan aan klikken en dat dan een grasje op de kaart verschijnt waarbij de gezochte pokemon in de buurt moet zitten, op vergelijkbare mannier zoals dat nu gebeurt voor pokemon bij pokestops in de 'beta' )

Update,

Het lijkt er ook op dat de range van de nearby list kleiner is geworden. Waar ik eerst constant 9 pokomon om me heen zag soms wel tot 500 meter weg in de vorige verzie, zie ik er nu veel minder schat het in op zo'n 200 meter. Dit wordt ook door meerder mensen in de reddit vermeld, maar dat lijkt dus wel te kloppen.

[Reactie gewijzigd door VVV-007 op 9 augustus 2016 08:30]

Ik zit wel dicht bij meerdere pokestops en krijg bij elke pokemon alleen grassprietjes te zien. Ook kan je niet meer selecteren op welke je wilt jagen, dus het balkje links onderin is best nutteloos zodra er meer dan 3 pokemon in de buurt zijn.

Aardig idee, maar knap waardeloos wanneer er geen pokestops in de buurt zijn.


Ook net door GPS wander al de "you're going to fast" waarschuwing gekregen, dusja, iedereen gaat sowieso klikken op "I'm a passanger".
De balk linksonderin is je XP :P

Tenzij er een balk zit die ik niet zie natuurlijk
Ik denk dat DropjesLover het balkje rechtsonderin bedoelde ;)
Daarmee kon je eerst een specifieke pokemon tracken, maar dat kan nu niet meer nu de pokemon per soort gegroepeerd worden.
Links, rechts, same same :P
Lijkt er dus op dat de het pokestop deel hier dus niet werkt. In de vorige patch kon je echter ook al niet meer op een pokemon klikken dacht ik? (dat kon alleen toen we nog voetstapjes hadden).

De kortere range die er nu in lijkt te zitten heeft wel als voordeel dat je nu op zich de pokemon in de nearby list wel sneller kan vinden.

Hoop inderdaad dat er weer een optie komt dat je een pokemon in de lijst kan kiezen en dan rechts onder op de kaart een soort van afstands meter te zien krijgt zodat je op die mannier kan zoeken naar een specifieke pokemon (welke dus al wel dichtbij moet zitten).

Nadeel van de kortere afstand is wel dat je in een gebied met maar weinig pokemon nu nog minder gaat zien....
Op NeoGAF las ik dat het erop lijkt alsof de functionaliteit momenteel alleen rondom San Francisco werkt.
Die melding kreeg ik net ook....de telefoon licht naast me op mijn bureau, al een paar uur....
Ook net door GPS wander al de "you're going to fast" waarschuwing gekregen, dusja, iedereen gaat sowieso klikken op "I'm a passanger".
Die "I'm a passenger" is dan ook meer van juridische aard. ;)
Wat me ook opviel is dat je naast de terugkeer van Nice, Great, en Excellent throw bonus nu óók curveball bonus exp kreeg. Dus 100 voor pokemon + 100 voor excellent (bijvoorbeeld) + 10 voor curveball. Bij de vorige versie kreeg je alleen 10 voor curveball, en bij de versie daarvoor kreeg je alleen maar 10 voor curveball als je niet ook Nice/Great/Excellent had.
Nee hoor, die versie daarvoor gaf ook gewoon Nice + Curve. Heb ik nog regelmatig gehad namelijk. :)
Wat je niet ziet (en ook niet vertellen) is dat ze nu ook bezig zijn met IP-ranges te blokkeren, voornamelijk om bots tegen te gaan. Hoor verhalen dat zodra je met meer dan 3 man op 1 IP speelt de server je automatisch een IP-ban van minimaal 10 minuten geeft, en dat veel serverfarms simpelweg een IP blokkade hebben...
Bij ieder spel waar bots actief zijn komt keer op keer weer "IP BAN!" in het geruchten circuit.
Er is, letterlijk, geen enkel bedrijf, geen enkel spel, wat ooit überhaupt een IP ban systeem overwogen heeft.

- GEEN baten: Een IP ban is niet effectief om botters tegen te gaan. Het is enorm eenvoudig te omzeilen en op geen enkele manier permanent.
- ENORME kosten: Een IP ban is ENORM effectief in het tegen houden van legitieme spelers. Scholen, universiteiten, bedrijven, vriendengroepen kunnen plotseling niet meer samen spelen zonder uit het spel gegooid te worden.

Een eenvoudige kosten/baten analyse zegt dan ook dat een IP ban in Pokémon Go niet zinvol is, zelfs schadelijk is voor het spel. Dit gaat dus nooit gebeuren, is simpelweg nooit door Niantic overwogen, net zoals het nooit overwogen is door al die andere bedrijven die met botters te maken hebben.
Ik ben het niet helemaal met je eens. Enige tijd geleden heb ik voor TravianGames gewerkt voor het spel Travian (D'oh 8)7 ), maar werkte wij ook met een IP-Ban systeem.
Het ontmoedigt toch de gebruiker om dan (in dit geval) Pokemon nog te spelen (in zijn eigen omgeving waar de IP ban zit).

Openbare netwerken (Hotspots, Organisaties enzovoort) worden vermeden om daar een IP ban op te zetten, want anders krijg je gelijk tientallen tot misschien honderden klachten binnen dat het spel niet kan worden gespeeld.

Je kan IP-Ban wel effectief inzetten, want zeg nou zelf. Niet alle Pokemon spelers die (jammer genoeg) cheaten hebben zoveel verstand er van. Er zijn zelfs simpele mensen die op #PokemonGoDev waren en wilde graag cheaten, alleen maar om wat Pokemons op de map te zien of gebruik te maken van GPS Spoof.
Dit is niet alleen op Pokemon Go, maar ook op verschillende andere MMORPG spellen.

Ze moeten gewoon gebruik maken van een account bansysteem, maar IP-ban ter ondersteuning en de verzamelde IP's te gebruiken om cheaters in kaart te brengen en te kunnen straffen.

TravianGames gebruikte ook andere manieren om spelers te verbannen van het systeem, alleen kan ik hier verder geen uitspraak over doen i.v.m. geheimhoudingsplicht. Wellicht dat je het wel kan invullen.

[Reactie gewijzigd door CyberDonky op 9 augustus 2016 10:07]

Met dynamische ip's en vpn's alom is een permanente ip ban inderdaad niet zinvol.

Maar dat neemt niet weg dat om bots te hinderen een tijdelijke ban van x minuten wel heel veel kan helpen. Al is het maar om de server tegen te veel verkeer af te schermen. En ondertussen is de bot teveel verstoord om effectief te zijn. Bots en accounts maken is goedkoop. Ip's is al wat minder simpel. Of men moet er een echt botnet voor gaan gebruiken zoals spammers vaak doen.

Op zich vind ik die bans niet slecht eenmaal ze ingame tracking goed werkende hebben. Dan wordt het weer echt een hunt game ipv doelloos rondslenteren.

[Reactie gewijzigd door 87Dave op 9 augustus 2016 10:43]

Dan vraag ik me af waarom ik dan geen verbinding meer kan maken met Pokemon Go, terwijl de server wel online is? Enigste reden wat ik kan bedenken is een IP-ban, want de server doet net alsof hij niet meer bestaat (kan hem ook niet meer pingen)...

EDIT: Voor de mensen die roepen "is het de wifi, is het je app": Kan de hele niantic site niet pingen, dus ik denk niet dat het een probleem is met de app maar met de Niantic server zelf. En een nieuw IP adres helpt niets, krijg ik hetzelfde probleem. Tracert lukt tot aan de laatste hop, wat wil zeggen dat de server niet reageert op requests van mijn IP. En zoals ik het soms hoor, heeft niantic allerlei VPS bedrijven & proxies geblokkeerd...

[Reactie gewijzigd door mr_seeker op 9 augustus 2016 12:15]

Probeer het op je wifi? of een open wifi? of een andere sim?

Er zijn genoeg manieren om dit te testen. En ook genoeg redenen te bedenken waarom het niet zou kunnen werken. Op basis van die info denken dat mensen een IP ban hebben is wel erg snel je conclusie trekken.
Ik kan mij voorstellen dat Niantic een IP block op de ip-ranges van cloud en VPS diensten zoals Azure/AWS/Google zet. Maar niet meer dan dat.
Dat is ook al gebeurd, ik weet dat sowieso heel aws is geblokt.
Heb je wellicht los de apk geďnstalleerd? In dat geval is er wellicht een nieuwe versie uit en moet je die installeren.
Ik zie nl. ook geen Pokemon meer sinds een paar dagen en ik heb ook los de apk geďnstalleerd omdat mijn telefoon niet ondersteund is via de Play store.
Warcraft III had ook 100% een ipban systeem, Vaak zat meegemaakt dat iedereen op het netwerk er af werd gegooid
Dat zou dus betekenen dat ik niet meer samen met mijn collega's hier voor de deur de pokestops kan gaan grinden als ik op wifi zit... Dat zou k*t zijn
indien ze slim zijn koppelen ze het aan de locaties van de gebruikers op hetzelfde ip. 3 mensen met hetzelfde ip verspreid met een paar duizend kilometer tussen lijkt me een duidelijke aanwijzing dat er wel eens iets mis zou kunnen zijn
Want ik mag op vakantie niet via mijn Home VPN verbinding spelen? Dat maak ik toch echt zelf wel uit.
Heb je hier een bron voor?
Bron? Ja: Verhalen van anderen + zelf mogen meemaken wat een IP block is. Veel serverfarms zijn geblokkeerd door Niantic, VPN verbindingen worden sporadisch geblokkeerd, en als je met 3 bots tegelijkertijd op een enkele IP verbinding zit dan krijg je heel makkelijk een IP-ban voor 10 minuten. Op de discord channel van Unknown6 (die jongens die de API hebben gekraakt) zijn verhalen te horen dat ze aan IP-banning & range blocks doen.
ik zit vaak zat met vrienden op dezelfde wifi verbinding dit levert nooit problemen op.
tenzij de servers natuurlijk echt even uit de lucht zijn.
mogelijk is het toch iets van een firewall van de verbinding waarop je zit die een poort blokkeert
Poort blokkeert, nee. Ik zit op een grote ISP met een eigen serverfarm (OVH), en ik weet dat zij in ieder geval NIET de boel blokkeren... Want ik heb namelijk een eigen server daar draaien en kan bij de firewall ;)

[Reactie gewijzigd door mr_seeker op 9 augustus 2016 12:09]

Dan had ik ondertussen toch wel een ip ban te pakken moeten hebben, lijkt mij niet dat ze dit hard kunnen maken ook
omdat genoeg providers proxies gebruiken.
Okey, gaan we nu alle update logs als frontpage nieuws posten?
Tof, dan zie ik ook graag alle MMO updates komende week er op komen, want blijkbaar moeten de updates van populaire spellen gepost worden op de frontpage
Tweakers post vooral wat op dit moment populair is. En ja als er iets in de mobile gamewereld populair is, is het pokemon go wel.

Snap dat als je de game niet speelt je het veel vindt maar ik als speler kan het wel waarderen.
Zeker omdat vooral in de comments je vaak wat extra info en tips kunt vinden.
Tips en tricks die ongetwijfeld prima (en waarschijnlijk sneller) te vinden zijn via het forum; [iOS/Android] Pokémon GO - Deel 3. :)

[Reactie gewijzigd door CH40S op 9 augustus 2016 13:26]

Dus we gaan NU.nl ook copy pasten en elke populaire game met een paar miljoen nederlanders?
Want dan hadden we in het verleden ook elke angrybirds update moeten zien als "Nieuws".

Dit is geen game site maar een techniek site... helaas is dat erg aan het verwateren.
Ik zie zelf het verschil niet tussen de updates van software en dit, behalve dat dit als nieuws gebracht wordt. In een software update staan alleen de dingen die van de changelog gehaald zijn, bij een nieuws bericht staan ook geruchten en onbevestigde dingen.

Ergens heb je wel een punt, maar anderzijds het maakt niet uit voor de "vulling van tweakers" of het een softwareupdate is of een nieuwsartikel.
De screenshots kloppen niet. Overduidelijk veel te weinig pidgey en ratata.. ;)


Edit: net update binnengehaald, hier werkt nearby nog altijd hetzelfde - enkel staan er nu paar grassprietjes achter de Pokemon. Nog steeds geen enkele manier om te zien waar/hoe ze te vinden zijn.

Ook nog steeds dat de Pokemon die naast je staan niet te zien zijn. Net venonat, staryu, spearow gevangen. Nearby was goldeen, staryu, parras..

[Reactie gewijzigd door Xanaroth op 9 augustus 2016 08:32]

Dit komt omdat er een verschil gecreëerd is door Niantic in 'nearby' en 'sightings'

Volgens de uitleg is het nearby-gedeelte nu in beta-test en hebben maar een select aantal spelers toegang tot deze test. Dit in tegenstelling tot het insights-gedeelte wat wel iedereen heeft.

Zie deze screenshot: http://imgur.com/a/KXY80 en deze topic op Reddit waaruit blijkt dat de nearby-functie voornamelijk rond San Francisco getest wordt
Heeft er misschien mee te maken dat daar een streamer speelt met 1 miljoen volgers :P
Zou kunnen. Maar denk het niet. In UK zitten er een aantal met meer dan 2 mil die pokemon Go spelen allemaal in dezelfde groep. Dat gaat met max 20 miljoen subs bij een man of zes toch een stuk sneller
Hier dezelfde interface ontvangen, de grassprietjes staan wellicht voor gras-pokemon? Ik zit in een buurt met vrijwel alleen maar gras-pokemon namelijk :'(

Verder inderdaad geen duidelijke manier om te zien waar ze zitten of andere noemenswaardige nieuwe functionaliteiten. Had veel gehoopt na het zien van bovenstaande screenshots maar helaas.

Edit: inderdaad wel extra XP voor nice/great/excellent throws!

[Reactie gewijzigd door Fjupski op 9 augustus 2016 08:54]

De grassprietjes staan voor Pokemon die je overal in het wild tegenkomt, dus de Pidgeys, Zubats, Rattata's enz.
De grassprietjes staan bij alle pokemon. Heb vanmorgen enkele waterpokemon(seel, goldeen en tentacool) tegengekomen waar ook de grassprietjes bij staan.
Kost deze manier van tracken niet meer data, omdat er continu afbeeldingen van de pokestops worden gedownload voor in de nearby? Heb hier nog niemand iets over horen zeggen, maar lijkt me toch wel een issue. Pokemon Go was juist zo goed bezig met het beperken van dataverbruik.
die pokestop afbeeldingen worden toch al gedownload voor de pokestops zelf dus dat zal wel meevallen denk ik
Als die gecached worden (wat ik wel waarschijnlijk acht) dan zal dat wel meevallen. Iedereen speelt in de meeste gevallen toch in zijn/haar woon-werk omgeving. Dus het aantal Pokestops dat iemand aandoet is redelijk beperkt.
Ik betwijfel of die gecached worden eigenlijk, want als je verbinding even wat traag is komt het plaatje dus ook niet tevoorschijn, ook al is 't een stop die je elke dag doet.
Ik kan ook een nieuwe versie bevestigen, ik heb nu versie 0.33.0. Inclusief mededeling dat ik een passagier ben (zit nu overigens in de trein) en nearby sightings.

Het geheel lijkt iets vlotter aan te voelen, bijv. bij het swipen tussen Pokemon.

Edit: ook hier nog geen uitgebreidere tracking opties helaas...

[Reactie gewijzigd door Unveiled op 9 augustus 2016 08:32]

Idem. Tussen de pokemons switchen mislukte vaak na de 1ste update. Dit hebben ze nu terug in orde gebracht.

Ook het draaien van de kaart lijkt wat minder moeite te kosten. Benieuwd naar welke implementatie het uiteindelijk zal worden voor het tracken van pokemons. Goed in ieder geval dat ze daadwerkelijk ermee bezig zijn!
Naar mijn idee hebben ze het spel al kapot gemaakt. Eerst door de 3-stappen-'bug' waardoor je niet meer wist waar de Pokémon waren. Toen kwamen de servers waardoor je soms een behoorlijke tijd niet meer kon inloggen. Tussen dat en deze update is het gros van de spelers wel weg, zoals vrienden van mij en ikzelf ook.
Dus omdat jij en je vrienden weg zijn concludeer jij dat het gros van de spelers wel weg is?
Ik heb afgelopen weken bij de diverse uitstapjes die ik heb gedaan toch anders nog heel wat mensen dit zien spelen, waaronder mijn eigen zoontje. Zelfs in de polder zie je opeens een hoop meer mensen die gaan wandelen met hun mobiel in de hand om Pokemons te vangen.
dat er mensen zijn gestopt omdat bepaalde dingen niet werkten op een bepaald moment wil ik best geloven maar het gros van de mensen opgestapt dat lijkt mij wat lastiger te geloven,
Zo te zien ben je nog niet in Kijkduin geweest. Er komen mensen met bewolkt weer naar toe vanuit Rotterdam om er pokemon te vangen... Ben er zelf nog niet geweest sinds ik Pokemon Go speel (ken dus alleen maar de "kapotte" versie), maar heb al wel wat gepland staan.
Dit vind ik best cool zo. Je moet nu meer oog hebben voor de landmarks. Kan gericht gaan zoeken en lopen.

Kan niet wachten.