Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 85 reacties
Submitter: LekkerBipsje

Niantic heeft een aantal bonussen aangekondigd voor spelers die elke dag Pokémon Go spelen. Gebruikers die een week lang elke dag het spel spelen, krijgen een extra bonus. De update komt 'binnenkort' beschikbaar, zegt de ontwikkelaar.

Elke keer als een gebruiker een pokémon vangt en hij dit een dag eerder ook heeft gedaan, krijgt hij een extra bonus van 500 XP en 600 Stardust in Pokémon Go. Wanneer hij of zij dit zeven dagen op rij aanhoudt, krijgt de speler een extra bonus van 2000 XP en 2400 Stardust.

Ook voor het dagelijks bezoeken van pokéstops krijgen spelers bonussen. Het dagelijks bezoeken van een stop geeft de gebruiker 500 XP en meer items. Na dit een week volgehouden te hebben, krijgt de speler 2000 XP en een grotere hoeveelheid extra items.

Niantic geeft aan dat wanneer een gebruiker een dagelijkse bonus heeft verzameld, de speler de volgende dag vanaf middernacht in zijn eigen tijdzone weer opnieuw bonussen kan behalen.

Pokémon Go Daily BonusesPokémon Go Daily Bonuses

Terugkijken: videoreport van Pokémon Go van deze zomer, gebaseerd op een oudere versie van het spel

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (85)

Deze ontwikkeling doet enigszins wanhopig aan. Voor mij persoonlijk werken dit soort beloningen juist averrechts; zodra ik een dag mis heb ik er geen zin meer in. In plaats van beloond voel je je dan gestraft dat je een dag niet gespeeld hebt.

Iets vergelijkbaars wordt in motivatiepsychologie wel het overjustification effect genoemd: Waar je eerst iets doet (Pokemon go spelen) omdat je daar intrinsiek gemotiveerd voor bent (je vindt het een tof spel), neemt het vooruitzicht van een beloning (een externe motivator) die rol over. Op ten duur speel je alleen nog voor de beloning. Als die dan een keer wegvalt (omdat je een dag gemist hebt) blijkt dat je intrinsieke motivatie ook is verdwenen.

Vanuit dat licht bezien graaft men bij Niantic hier het eigen graf. Nou vraag ik me wel af tot in hoeverre bovenstaande theorie voor games ook opgaat. Vraag me eigenlijk af of er onderzoek bestaat naar daily rewards, zeker gezien ze zo vaak worden ingezet.
Dat ja, datzelfde systeem hadden ze geloof ik bij WoW ook. Je kreeg in het begin een lower EXP gain penalty als je niet Well Rested was (iets met een tijdje uitgelogd zijn), en normal EXP gain als je dat wel was. Mensen huilie en boos, toen hebben ze van lower EXP gain de "normal EXP gain" gemaakt en van normal "bonus EXP gain" gemaakt. Iedereen blij. Puur een verandering van phrasing, maar dat werkt.

Het wordt hier uitgelegd, en nog meer over game psychologie:
https://mmogrinder.net/2014/11/25/the-truth-about-rested-xp/
https://www.youtube.com/watch?v=lHcTKWiZ8sI

Niantic zou met wat rephrasing en kleine edits waarschijnlijk hetzelfde kunnen doen.

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 3 november 2016 13:09]

Als je een high-end raider bent heb je nog steeds zoiets. Dan moet je ook haast wel elke dag spelen voor alle bonussen en gear kansen. World Quests, Artifact Power. Dat was eerder net zo met dailies doen.
Gezien de gameindustrie geen klein brood meer is, vermoed ik dat er best veel onderzoek naar is gebeurt. Echter of niantic dat op zijn parameters heeft getest ?
Onderzoek? Niantic doet zn best maar niet naar de gebruikers te luisteren. Iets met tracking enzo
Misschien luisteren ze wel maar is het gewoon te intensief voor de server met zn (nog)miljoenen spelers.
Een aanpassing lijkt leuk maar je moet je wel bedenken hoeveel coding ervoor nodig is en resources.
Ik heb deze redenering al vaker gehoord, maar zie er de logica niet van in. Het spel werkt door op bepaalde intervallen latitudes en longitudes door te krijgen van de server. Eens die locatie op het toestel staat is het dus mogelijk om door middel van de stelling van Pythagoras het verschil te berekenen tussen punt x (de speler) en punt y (de Pokémon).

Voor de server betekent dit dus niets en dit is een functie die Google Maps (waar Pokémon Go gebruik van maakt) al jaar en dag heeft ingebouwd in de API. De basisfunctionaliteit zou daarmee op enkele uren gebouwd kunnen worden en het visuele aspect gaat daarbij echt niet zoveel extra werk met zich meebrengen.

Het zoeken maakt natuurlijk deel uit van het spel, maar op het einde van de rit heeft niemand tijd om in het midden van de dag n maal 15 minuten te lopen zoeken naar die ene exclusievere Pokémon die zich toevallig binnen een radius van n aantal kilometer bevindt.

[Reactie gewijzigd door Zero Grav op 3 november 2016 13:20]

De locaties van nog-niet-zichtbare Pokémon is niet bekend op de telefoon. Als die informatie wel naar de telefoon wordt gestuurd, is vals spelen opeens veel makkelijker.

Omdat de locaties niet op de telefoon staan, is het berekenen van een afstand niet mogelijk. Dit moet gebeuren op de servers van Niantic.
Er wordt nu al op de server een bepaalde berekening gedaan. Er wordt namelijk een lijst meegestuurd met 9 Pokémon die zich in de buurt bevinden (binnen een straal van n kilometer). Dus bij die lijst zouden enkel twee extra kolommen mee opgehaald moeten worden, als dat nog niet het geval is.

Voor zover ik trouwens met de API heb gespeeld stuurt deze sowieso de latitude en longitude van alle Pokémon mee binnen die bepaalde radius. Het valsspelen wordt geblokkeerd door de toegang tot de API te bemoeilijken, niet door bepaalde data weg te halen.
De gebruiker speelt blijkbaar ook gewoon prima, winstgevend, door zónder ingame tracking. Niantic zou wel gek zijn als ze die weer zouden gaan introduceren. Kost ze veel te veel geld.
Er zijn geen goeie cijfers van hoe goed mensen kunnen spelen zonder tracking, domweg omdat er wel externe trackingdiensten bestaan. En ik wed dat er interessante dingen te zien zijn in de statistieken tijdens de weken dat FPM niet werkte...
Ze hadden beter het systeem van gw2 kunnen pakken. Die doen gewoon per dag. tot 30 dagen oplopende rewards geeft. En mis je een dag dan komt je reward gewoon een dag later.
Met Clash of Clans heb je ook een bonus die je per 24 uur kan halen (sterbonus). Is voor mij juist extra motivatie maar dat zal voor iedereen weer anders werken.
Wat een hoop geklaag toch altijd, maar dat is blijkbaar normaal want dat zie je ook bij andere spellen die met updates uitkomen, goed doet een ontwikkelaar het nooit volgens de reageerders, maar dat er ondertussen nog 10-tallen miljoenen spelers zijn wordt nooit in de de "onderbouwde" feiten meegenomen.

Ik ben blij dat er weer een uitbreiding komt en ik weet zeker met mij vele anderen. Natuurlijk is er niet meer de massale groep mensen die dit speelt, maar het zijn er nog steeds heel erg veel. Ik kom nog steeds degelijks andere spelers tegen, gyms worden hier nog regelmatig omgegooid en er staan op een paar vaste na altijd weer andere namen in en ook zijn er nog vele die pas op de helft van hun Pokedex zitten omdat ze simpelweg niet meer tijd hebben om erin te kunnen steken.

Ik wacht met smart op deze toevoeging en kijk uiteraard weer uit naar de volgende. Niantic doet het vrijwel hetzelfde als andere ontwikkelaars, met gelukkig ook hun eigen ideeën. Mooi voorbeeld waar ook iedereen klaagt, maar ook iedereen met plezier speelt? Overwatch, wat ook steeds nog weer wordt uitgebreid.
Het geklaag is meer dat het alleen maar gebruik promoot en dus micro transacties waarop Pokemon Go leunt.

De dingen waar men over klaagt als bv geen pokemon kunnen uitwisselen, tegen elkaar kunnen vechten en betere spreiding van stops en gyms worden gewoon genegeerd. Het heeft maanden geduurd om een half werkende radar te maken.

Ik hoop dus ook werkelijk dat Nintendo zoiets zelf nog eens gaat maken en het dan gewoon goed doet met random in een stad gyms en stops en niet alleen maar in de binnensteden. Eigen guids die je dan bv kan koppelen aan een kleur desnoods waardoor je onderling met vrienden ook gewoon meer kan doen als battles and trading en dan ook niet domme dingen als een unieke pokemon op elk continent. Alsof kinderen allemaal de hele wereld over reizen.

Het hele punt is dat er heel veel potentie is maar Niantic ziet alleen maar het snelle geld waardoor het gewoon saai is na 2 weken.

[Reactie gewijzigd door Hakker op 3 november 2016 13:01]

Ik heb even gemist denk ik waar Niantic gestopt is met ontwikkelen van het spel? Als ze alles snel doen is het niet goed want dan zijn er bugs, als ze het langzaam en goed doen is het niet goed want het moet nu...

Daarnaast Niantic is de ontwikkelaar van het spel in opdracht van de Pokemon Company, wat weer voor 33% van Nintendo is. Dus het is niet enkel Niantic die aan het roer staat. Het uitwisselen van de Pokemon kan juist de doodsteek zijn voor het spel omdat je dan nog minder de deur uit hoeft en cheaters dan masaal Pokemon gaan aanbieden. Ik zie dus niet hoe dat zou moeten bijdragen.

Verder is het erg lastig om een nieuw netwerk voor stops en gyms te maken want je zult plekken moeten kiezen die voor iedereen toegankelijk zijn, geen gevaar opleveren enz. Dat is dus verschrikkelijk veel werk, wat al eerder is gedaan, du het zou zonde zijn om daar opnieuw tijd in te steken want elke plek zal je moeten controleren. Natuurlijk kunnen ze dat dan nu oppakken en nieuwe aanmeldignen accepteren, maar dat gaat dan weer van het budget af en dan zal er minder worden ontwikkeld.

Je idee over eigen guilds, bevalt me trouwens wel, heb ik ook al eens over gedacht en naar Niantic gemaild omdat ik denk dat het haalbaar is, iets toevoegd en mensen bij het spel houdt. Waar ik zelf op hoop zijn de onderlinge battles en events voor de legendary. uiteraard zou ik ook graag gen-2 gaan vangen, maar als die er in Januari is lijkt me vroeg genoeg.

Als laatste zal Nintendo dit nooit zelf ook gaan doen, veel te veel werk, het bestaat al en is in hun opdracht gemaakt.
Natuurlijk is er niet meer de massale groep mensen die dit speelt
En hoe zou dat nou toch komen ;)
Dat het nu te koud is om de halve dag rond te dwalen is een klein deel ervan maar het zwakte al flink af terwijl het nog prima weer was toen mensen de eindeloze bugs, gebrek aan functies en vooral het ontbreken van een doel zat werden...
De gyms hier zijn al weken allemaal blauw, ben zelf ook blauw en log af en toe nog in om wat coins op te halen van de gyms maar niemand die de gyms meer aanvalt dus dat deel van het spel is eruit, ik heb al wat goede pokemons dus waarom dagenlang weedles vangen dus dat deel is er ook uit en helaas blijft er dan niks meer over van het spel om te doen...
PGO is een goed voorbeeld van een ontwikkelaar die snel wou cashen (en daar goed in geslaagd is) maar daarbij het spel niet af maakt...
Zie mijn reactie hierboven en die van Ultimus:

UltimusXI in 'nieuws: Niantic komt met dagelijkse bonussen voor Pokémon Go-sp...

OmeJoyo in 'nieuws: Niantic komt met dagelijkse bonussen voor Pokémon Go-spel...

Ze zijn juist bezig met ontwikkelen en hebben geen bovengemiddelde drop in spelers. Er zal wellicht per regio wat verschil zijn in de gyms. Verder is het dagenlang weedles vangen gewoon zwaar overdreven. Ik vang dagelijks vele verschillende Pokemon en heb graag mee dan een paar goede. Als gotta catch them all niet je ding is, dan is het gewoon niet je spel.
Ik hoor toch echt overal dat iedereen gestopt is, misschien dat ze het nog niet verwijderd hebben en zo meetellen maar actief spelen, nope.
Daarbij was Gotta catch them all uiteraard m'n ding maar behalve dat hier ooit een gyarados is gespawnt (niet een goede, maar toch het vulde de pokedex) spawnt er hier niet veel meer dan weedles/pidgeys/rattata's en echt zeer zelden iets anders dan dat.
Als ik naar Utrecht ga, waar het stikt van de pokestops en pokemon, crasht mijn achtcore telefoon ;)
Dus in de buurt op zoek naar pokemon levert niks nuttigs op en naar drukkere plekken kan ik niet dankzij een bug in de game...
PGO had zoveel meer kunnen zijn dan het nu is (en was...) als ze de basis functionaliteiten zoals trading en battlen erin hadden gezet, dan was samenspelen mogelijk, had je het spel ook veel vaker en ook thuis kunnen spelen en was er een hele dimensie aan gameplay meer geweest welke niet zo snel weg valt.
Ik zie dat FastPokeMap weer werkt, maar heb weinig zin om drie straten te lopen voor een pidgey en een rattata welke op dezelfde plek gespawnt zijn ;) Voor de rest is het hier leeg.
Ik speel het nog wel elke dag, gewoon van en naar werk. In het weekend gaat hij ook gewoon aan. Dus ik ben blij met de extra exp en dust. Voor degene die het nog wel spelen is het gewoon lekker wat extra rewards. Er zullen genoeg mensen zijn die gewoon elke dag inloggen om even die bonus te krijgen nu. Dit staat weer leuk in hun statestieken van "daily users". Weer goed om de aandeelhouders stil te houden ook.

Je kan blijven klagen over wat er niet is, maar er zal niks veranderen. En nee dit is geen volwaardig pokemon spel en zal dat ook niet worden, dus je kan appels met peren blijven vergelijken. De nieuwe pokemon spellen komen binnenkort uit, dus mocht je al dingen willen doen zoals ruilen battlen etc. aub daar zoeken. Maar daar moet je wel een 2DS/3DS voor hebben en nog eens 45-50 euro neertellen voor het spel...
Niantic moet echt als wijze les voor game deveopers de boeken in gaan:

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn mega-hit game snel gedumpt wordt.
Het effect van niet luisteren naar wat fans willen (game features die beloofd zijn maar niet uitgebracht)

Veel wijze lessen....maar ja ik denk dat ze al genoeg geld eruit hebben gehaald om hun eigen pad te kiezen....blijf het jammer vinden :)
Als je kijkt naar zogenaamde 'retention cijfers', dan klopt je uitspraak totaal niet. Kijk hier maar: https://www.surveymonkey....nce/pokemon-go-retention/

"And Pokémon GO’s retention rate falls solidly in the middle of the pack when compared to the rates of these top mobile game performers.

So Pokémon GO isn’t have a player retention crisis. In fact, in terms of how well it’s keeping its users, it’s performing very much like a typical top mobile game."

De reden dat het lijkt alsof er bij Pokémon Go meer mensen afhaken, komt gewoon omdat er zoveel meer mensen (en in zeer korte tijd) aan het spelen zijn geweest. Percentueel neemt het aantal spelers echter niet sterker af dan bij andere games.

Welke features hebben ze beloofd overigens in jouw ogen die niet zijn uitgebracht? Ik kan me wel de experimentele Pokémon tracking feature herinneren, die nog steeds in San Fransisco wordt getest, maar die feature is nooit 'beloofd': dit was een experiment. Ze zullen er nog steeds mee aan het schaven zijn of komen wellicht met iets heel anders n.a.v. feedback.

Verder zijn er zaken op een roadmap gezet, zoals trading, waarvan mogelijke releasemaanden zijn aangekondigd of gelekt, maar goed, die komen wellicht iets later dan gepland, zoals zo vaak gebeurt. Game-ontwikkeling kan langer duren dan je denkt.

[Reactie gewijzigd door UltimusXI op 3 november 2016 11:16]

Nou ja ik keek meer naar de mensen om me heen en beetje logisch nadenken.
Na een bepaalde level (die je best wel snel kan bereiken) is er eigenlijk niet veel meer te doen... dus ik begrijp niet hoe ze nog zo een hoge retention hebben
Tjah, volgens mij is dit met spoed geďmplementeerd om spelers vast te houden. Ik ben benieuwd hoeveel spelers er nog over zijn. Het niet tegen elkaar kunnen vechten en het niet kunnen ruilen begint nu denk ik toch zijn tol te eisen.
Precies, je kan eigenlijk niet met je vrienden samen spelen. Alleen maar gyms overnemen, en dat heb ik net nooit boeiend gevonden. Dat was juist de lol met Pokemon blauw en rood, beestjes uitdelen en battlen op de N64 in pokemon stadium :9
Toch zie ik het nut van delen niet zo, hee, jij hebt een Blastoise, mag ik die even lenen, dan heb ik hem ook in de Pokedex staan :)
Zo heb je binnen een paar uur de Pokedex vol.
Vechten mag inderdaad wel een stuk leuker en uiteraard ook de nearby Pokémons mag een stuk beter.

Desalniettemin vind ik de daily bonuses wel een leuke toevoeging, door de Halloween candy extra's ben ik ook weer even actiever geworden, maar eerlijk gezegd valt of staat alles bij het weer. Als het regent/hard waait ga ik echt geen 10 km lopen buiten ;)
Ik denk dat mensen gewoon meer "spel" willen ipv de gameplay die er nu in zit maar ruilen zou idd heel de game overbodig maken. Zeker voor een "Pokemon game turned real" is het enorm mager..
Dat vind ik dus weer niet leuk alleen even heen en weer ruilen, ik wil die pokemon dan ook hebben.
Maar ja inderdaad veel zullen er wel genoegen mee nemen.
Inderdaad, delen lijkt me nutteloos.
  • weinig voldoening krijg je van check mark voor een pokemon die je niet eens zelf gevangen hebt
  • bots zullen nog populairder worden, met webshops om perfect IV pokemons 'te kopen'
  • en dat maakt de gyms nog saaier.
Veel meer nadelen dan voordelen...

Zelf zou ik graag wat meer specialisatie zien die interactie tussen spelers verhoogt. Bevoorbeeld professions waarbij je een breeder die pokemons kan clonen, een trainer die beter candy verzamelt, een nurse Joy die vlotter kan healen, ... en dan quests waarbij je een groep met de verschillende professions nodig hebt.
Tja hier zijn de meeste inderdaad uitgespeeld waardoor de gyms al wekenlang allemaal team mystic zijn en gyms battlen dus sowieso geen optie meer is (ik ben ook team mystic)...
Rondlopen in de kou is ook geen leuke gameplay... Het had Niantic geholpen als ze meer spel in PGO hadden gestopt...
+1
Wat bij mij en ene aantal in mijn directe omgeving voornamelijk de boosdoener is is dat er gen fatsoenlijke tracking (meer) is.
Toen de radar(s) nog werkten, en we zagen een interessante pokemon, bijvoorbeeld aan de andere kant van het dorp, stapten we op de fiets.
Of elders in de wijk dan gingen we een stukje lopen.
Daarnaast stapten we ook wel eens lukraak op de fiets en hielden de radar sites in de gaten.

In plaats van dit hele extra XP en stardust gebeuren zie ik lievert meer plaatsen waar (rare) pokemon spawnen, verspreid over het land, helemaal nu Kijkduin toch een beetje minder is geworden?
Als ik de mensen op 't forum mag geloven die kort geleden in Kijkduin zijn geweest is het daar helemaal niet minder geworden. Er is zelf een extra Pokestop op het Deltaplein...
Ah daar was ik nog niet achter.

Maar dan nog, om elke keer maar naar kijkduin af te reizen is ook niet echt bevorderlijk voor veel spelers.
Lever wat meer van zulke plekken verspreid over het land
Dat hele gedoe is door de meeste mensen dan ook flink verkeerd geďnterpreteerd. Men wilde geen Pokémon meer hebben in het (beschermde) duingebied en daar zitten ze dan ook niet meer naar ik heb begrepen. In de wijk zelf zijn nog volop Pokémon en stops te vinden.
Wat dacht je van het aantal Pokemon, het is alleen nog maar XP grinden. Inmiddels moest het spel al zo'n 200+ Pokemons hebben.
Als je nu al het aantal Pokémon zou uitbreiden, zouden mensen die iets minder fanatiek spelen (of niet in grote steden wonen) het helemaal niet meer kunnen bijbenen. De verwachting is dat pas volgende zomer nieuwe Pokémon worden toegevoegd en dat vind ik een redelijke termijn, zodat ook minder fanatieke spelers een kans hebben hun Pokédex vol te krijgen of toch een heel eind.
Sinds kort zijn er veel mensen die het spel weer opgepakt hebben nadat ze gestopt waren. Afgelopen week was er een halloween event, waarbij je dubbele candy kreeg en sneller candy van je buddy kreeg. Ineens pakten mensen uit mijn directe omgeving het spel weer op, omdat het veel leuker was om sneller rewards te krijgen.

Daarnaast zijn sinds gisteren weer een aantal tracking tools (zoals FastPokeMap) online, nadat die een paar weken geleden offline waren door API changes vanuit Niantic.
Het zal ook nooit gebeuren. Want dan stapt Pokemon Go op de voeten de van de "echte" Nintendo handheld spellen en dat wil Nintendo niet.
Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt, ze doen dit om spelers tevreden te houden en neit veel tijd kwijt zijn aan verdere ontwikkelingen van functionaliteiten (al zitten er al wel hints voor nieuwe functies in de broncode van het spel)
Toch denk ik dat er nog veel, voornamelijk jonge spelers over zijn.. Alsk ik namelijk door het dorp of omringende steden loop zie ik nog best veel mensen spelen.
zeker niet zoveel als in het begin, maar dat is natuurlijk met alles.
Ik las onlangs dat tijdens het 'halloween' evenement er weer een record bedrag geld is uitgegeven door spelers, dit duidt er ook op dat het spel nog best veel gespeeld word.
Zeker. Ik vond de game echt heel tof, maar binnen 2 weken zat ik in de "end-game". Niets was daadwerkelijk nog te behalen, en lvl'en duurde dagen, en een hoger lvl bereiken was ook niets meer waard. Dan is je motivatie om te blijven spelen snel weg. En dat is erg jammer.
Van de week was ik in Heraklion, Kreta, en daar werd nog wel volop gespeeld. Schijnbaar is het nog niet overal uitgewerkt, in Arnhem zie ik vrijwel nooit meer iemand spelen.

[Reactie gewijzigd door Ruw ER op 3 november 2016 10:36]

Het is een location-based spel he. Ik was na een paar weekjes ook wel klaar met pokemon vangen, want je komt amper wat nieuws tegen tenzij je echt flinke tochten gaat maken.
Ik speel praktisch enkel binnen mijn eigen (niet grote) woonplaats en zogenaamde 'nests' wisselen eens per x weken en dus kom je dan weer nieuwe Pokémon tegen en er zijn ook Pokémon die zo af en toe op een random plek verschijnen. Niet vaak nee, want na een maand je Pokédex compleet hebben zou ook afbreuk doen aan het spel. Zeldzame Pokémon moeten gewoon zeldzaam zijn, is mijn mening.

Grote tochten zijn echt niet nodig. In een uurtje rondfietsen door een paar wijken in de buurt kom ik altijd wel minstens een Pokémon tegen die ik in ieder geval nog moet evolueren om mijn Pokédex vol te krijgen. En dat terwijl ik al maanden speel.

Dat jij klaar bent met Pokémon vangen, snap ik wel, het is gewoon eentonig en het gaat steeds langzamer. Maar claimen dat er 'niets meer te behalen is' na twee weken, klopt niet.

[Reactie gewijzigd door UltimusXI op 3 november 2016 10:58]

FastPokeMap maar erbij gepakt, staan nu binnen een straal van 1KM om mijn huis:
Rattata (1 stuk)
Pidgey (1 stuk)
Op dezelfde plek btw...
Het hele spel draait om locatie en dit is duidelijk niet de juiste :p
Maar het spel draait ook om bewegen en niet op één plek blijven. En elke Pokémon blijft maximaal 20 minuten (of een kwartier?) op een plek, daarna verschijnen weer nieuwe.
Hij zegt toch niet dat ze pokedex vol was, hij vond het alleen te lang duren voor die iets nieuws kreeg.
Leuk, maar de bonus (zeker het resultaat na 7 dagen) is naar mijn inziens te weinig om mij aan het spelen te houden. Hiervoor ga ik niet extra inloggen.

Beter doen ze bonussen als:
- Extra pokeballs (+ 20 Pokeballs/Great Balls/Ultra Balls (afhankelijk van level speler en/of random een v/d 3)
- Extra Lucky Egg
- Extra egg (random 2km, 5km of 10km)
- Extra blauwe egg incubator (of misschien zelfs een oranje erbij)
- Wat Pikachu coins
- Extra XP, maar stuk meer. Zeg maar 10.000xp of een percentage van level ofzo.
etc..

Daar hebben spelers tenminste wat aan en moedigt al stuk meer om wat vaker de Pokemon Go app te openen.

[Reactie gewijzigd door Zeror op 3 november 2016 10:37]

maar het zijn dan ook geen moeilijke eisen. als ik me pokemon app open vanaf thuis of me bureau op werk is er altijd wel minimaal 1 pokemon die ik even kan vangen. en onderweg naar huis 1 stop draaien is ook niet moeilijk.
en mensen zonder mobiele data zouden het spel dan ook kunnen spelen ^^ (zoals kinderen)
Items is wel het belangrijkste. Iemand die niet in de buurt van een pokestop woont kan dan makkelijker aan zijn items komen.
- Extra egg (random 2km, 5km of 10km)
Ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik heb echt vrijwel altijd negen eggs, behalve natuurlijk als ik er net 1 uit heb gebroed. Wat moet ik met extra eggs?

Daarnaast is volgens mij nog niet duidelijk wat de extra items zullen zijn. Voor hetzelfde geld zit daar gewoon een incubator of lucky egg bij?
(Leuk, maar de bonus (zeker het resultaat na 7 dagen) is naar mijn inziens te weinig om mij aan het spelen te houden.)


Wat is dan de bonus na 7 dagen? Aangezien jij deze te laag vindt ga ik er van uit dat je weet wat de bonus is.
Staat in de tekst van het artikel:
Wanneer hij of zij dit zeven dagen op rij aanhoudt, krijgt de speler een extra bonus van 2000 XP en 2400 Stardust.
;)
Of het nu een totaal aantal is van de bonussen na 7 dagen of dit op de 7e dag extra is, maakt eigenlijk weinig uit. In beide gevallen is de bonus te laag.
Ik zie liever meer verschillende Pokémon dan zulke bonussen. Alhoewel, de extra XP per Pidgey of Weedle natuurlijk niet verkeerd is.

Om die reden ben ik trouwens, net als velen gestopt met het spel.
Zelf zie ik liever dat ze de missende features toevoegen dan een dagelijkse bonus. Ik ga Pokemon GO in zijn huidige staat echt niet dagelijks spelen, zelfs niet als je er voor beloond wordt.
Maar als het spel verbeterd wordt dan ga ik zeker vaker spelen.
Waarom weer een update voor "maar de zoveelste game"?

Ja pokemon go is populair, maar zo zijn veel spellen populair waarvan niet elke poep en scheet als nieuws wordt gepubliceerd. Ik ga hier bijna van denken dat de Persgroep/Tweakers een leuke beloning van Niantic ontvangt hiervoor, anders zie ik geen enkele rede tot deze nieuwspost. (en dat zou niet eens zo erg zijn, af en toe zo'n nieuwe artikel voor meer geld voor echt nieuws, maar zet het er dan eerlijk in)
PokemonGo is 5x groter dan zijn eerste concurrent op mobiele game markt...
okey, dus dan gaan we ook de grootste games voor PC en de consoles zo nieuwswaardig achten dat we alle patches gaan plaatsen?
Waarom elke keer nieuws over een andere processor / videokaart die lijkt op 10 andere?
Omdat dat het onderwerp van deze website is?
Het is niet gamespot hiero.
dat is niet alleen het onderwerp van deze website.
Sinds een paar jaar helaas.
Persgroep :'(
Niantec geeft aan dat wanneer een gebruiker een dagelijkse bonus heeft verzameld, het de volgende dag pas na twaalf uur 's middags mogelijk is om meer bonussen te behalen.
Ik snap dat ze 12 uur snachts niet als omschakkelpunt willen om te voorkomen dat ze snachts spelen motiveren. Er is al genoeg negativiteit geweest van luidruchtige nacht spelers. Je kan veel beter 12 uur smiddags dan als omschakelpunt instellen. En als je wilt voorkomen dat iemand 2x achter elkaar claimt is een timeout van 1 uur na de bonus ook slim.

[Reactie gewijzigd door Musical-Memoirs op 3 november 2016 10:40]

In de bron staat echter "12 AM." Dat is 12 uur 's nachts, het artikel heeft het mis en Niantic heeft dus inderdaad niet bewust de slimme keuze gemaakt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True