Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 122 reacties

Niantic heeft een update voor Pokémon Go aangekondigd waarmee spelers de catch rate van Pokémon kunnen verhogen. Spelers die veel Pokémon vangen van een bepaald type zullen beestjes van datzelfde type daarna makkelijker kunnen vangen.

Het verhogen van de vangkans hangt samen met de medailles die te verdienen zijn in het spel. Spelers krijgen in Pokémon Go medailles als ze een bepaalde hoeveelheid van een bepaald soort Pokémon vangen. Nu hebben die medailles nog geen functie, maar na de update geven ze een bonus die zal helpen bij het vangen van de beestjes.

Hoe groot het verschil is in vangkans na de introductie van het nieuwe bonussysteem, is nog niet bekend. Spelers krijgen een bonus van +1, +2 of +3, afhankelijk of zij een bronzen, zilveren of gouden medaille hebben behaald voor het type Pokémon. Als een Pokémon twee types heeft, wordt het gemiddelde genomen van de bonussen die de speler voor beide types verdiend heeft.

Zeldzame Pokémon hebben in Pokémon Go een lagere catch rate dan veelvoorkomende beestjes. Dat wil zeggen dat de kans groter is dat zij ontsnappen tijdens het vangen. Fanatieke spelers die de afgelopen maanden veel Pokémon hebben gevangen, zullen veel van de medailles al behaald hebben en daardoor krijgen zij een hogere kans om de zeldzame Pokémon daadwerkelijk te vangen als zij deze tegen het lijf lopen.

Wanneer de update uitkomt is nog niet bekend, maar Niantec zegt dat deze snel zal verschijnen.

Pokémon Go catch-bonus

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (122)

Alleen jammer dat Niantic de verkeerde weg ingeslagen als het gaan om het aanpakken van cheaters/spoofers/botters. Ze maken al een tijdje gebruik van SafetyNet van Google, waardoor een groot deel van de aangepaste devices (root, custom rom of jailbreak) niet meer werken. Om te kunnen spoofen heb je geen ge-root device nodig en bots draaien gewoon online (als website).

Helaas zijn veel mensen hier de dupe van die voor legitieme redenen root/jailbreak op hun device hebben en gaan de spoofers/botters gewoon vrolijk door.
Ja en nee.... Ik speel een ander spel wat ook last heeft van cheaters en botters en scripting. De ene methode heeft wel een root nodig en de andere niet.

Nou had de maker van het spel kunnen beslissen een berg effort en mankracht in te zetten om die lui eruit te filteren en te bannen... maar ze hebben gekozen voor "zijn je gamefiles aangepast = ban"

Dus je kunt rooten en klooien wat je wilt.. maar je zet ZELF de deur open naar problemen. Het zal dus ook vast voorkomen dat iemand met een root niet cheat maar wel gebanned word. Hij heeft immers geen idee meer wat er op zijn device gebeurd.. dus wellicht heeft ergens een tooltje wel een gamefile aangepast.

Ik vind dit een puike oplossing.. Users moeten maar eens gaan nadenken over wat ze doen door met de neus op de feiten gedrukt te worden ipv devs die dagen en dagen dingen gaan lopen dicht timmeren... Ik ben zelf ook een beetje klaar met handjes vasthouden en lief zijn..

Nee.. bam. Aangepast game file = ban... en aangezien bij een root dit zomaar kan gebeuren is dat je eigen schuld.

Ninantec doet dat mijn inziens nog beter. Gewoon geen geld en tijd en mankracht besteden aan beveiliging maar gewoon eisen dat het device aan bepaalde voorwaarden voldoet.

Het is sneu voor de mensen die rooten en niet cheaten, maar als gamer van een spel waar ik veel cheaters zie die een tool draaien binnen een rooted device ben ik er blij mee. Vroeger stond het forum vol met topics dat mensen onterecht gebanned zijn.. nu is dat geen issue meer want je hebt zelf gekozen voor een root.. dus kiest zelf het risico voor aangepast gamefiles. GameDevs moeten helemaal niet nadenken over of iemand ECHT cheat of perrongelijk een tooltje heeft gedraaid wat gamefiles aanpast. Gewoon BAM "gamefile aangepast = ban" (disclaimer... als het een lek in het OS is dan word het anders)

Als rooter neem je het heft in eigen handen.. en snap ik volledig dat een dev dat gewoon compleet uitsluit en zijn game daar niet op laat draaien. Als je game draait op rooted devices zet je simpelweg deuren open voor cheaters.

Laat devs lekker de game maken en niet nadenken over backdoors is mijn mening.

[Reactie gewijzigd door World Citizen op 6 oktober 2016 11:16]

Hoewel ik het niet met je hele verhaal eens ben, ben ik het sowieso wel ermee eens dat alle tijd die een ontwikkelaar moet besteden aan het dichttimmeren van hun game tegen cheaters doodzonde is. Het is jammer dat een kleine groep mensen ervoor zorgt dat dit bij elke beetje competitieve game juist een groot punt van aandacht moet zijn en dat het ook veel mensuren kost.
Ja alleen is het probleem dat het niet echt meer een kleine groep is die bewust hacked en cheat. Het is tegennwoordig een soort van "normaal"

Via bv Facebook word er rondgestuurd dat er een "makkelijk" tooltje is... heel de associatie met "hacken en cheaten en illegaal" is weg. Het is "gewoon een tootlje".

Dit zie je ook in de teksten van gebande users. Hun hele perceptie is verpest.

Dus ik ben wat strenger geworden van mening. Ik zie enkel heropvoeden met de harde hand (ban) als oplossing. Mensen moeten weer eerst 2x nadenken als er "een makkelijk tooltje is". Een beetje in de trand van wat de politie bij heling doet. "Als het te goedkoop is om waar te zijn moet je je eigen verstand gebruiken" en niet gaan wijzen en roepen, ja hij bied het toch aan... hoe moet ik dat weten
Het is niet dat je gebanned word als een gamefile aan is gepast; je komt er gewoon niet meer in.
Als je systeem is geroot of je draait een custom rom kan je nog zo goed weten waar je mee bezig bent, inloggen in Pokčmon Go is niet mogelijk.
Als developer is het ontzettend handig om een device geroot te hebben, of om een custom rom te draaien. Zelf gebruik ik en One Plus One, en heb ik een custom rom van Cyanogenmod omdat deze niet meer ondersteund word door OP zelf. Ook gebruik ik root functionaliteiten om de resolutie van mijn device aan te passen zodat ik maar 1 telefoon nodig heb om mijn apps op zowel kleine of grote devices te testen. Dat heeft allemaal natuurlijk niks te maken met Pokčmon Go of het valsspelen daarvan.

Enfin, het is hun keuze, en ik begrijp het ook wel, alleen ik vraag me af hoeveel het helpt. Gebruikers die hacks gebruiken vinden wel weer andere hacks die werken zonder root of custom rom.
Nee klopt dat gebanned is in de game die ik speel. Die lui zijn dan 2 jaar game progressie kwijt. Dus een andere hack helpt dan niet.

Overigens snap ik je argument als dev... maar je developed als het goed is niet op je productie telefoon. Dus dat mag geen issue zijn.
Er zijn anders zat mensen die thuis gewoon app's schrijven als hobby en het dus ook willen kunnen testen op verschillende resoluties.
Het gaat er niet perse om of dat de goede manier van ontwikkelen is. Ik wil meer een voorbeeld geven over dat root & custom mods niet meteen betekenen dat je een hacker bent of kwade bedoelingen hebt.
Ik begrijp de gedachtegang achter deze beslissing eigenlijk niet zo goed...
Dus in mijn geval (en volgens mij is dat bij iedereen zo) vang ik nu ontzettend veel Rattata's en Pidgeys. Zo veel dat ik alle evoluties ervan al meerdere keren heb en er eigenlijk geen lol meer aan is.
Dus met die update kan ik deze Pokémon nóg beter vangen? Ja ok, ik krijg er stardust door (wat mooi is natuurlijk), maar verder?

Liever zou ik een update zien (net als door meer mensen aangehaald hier) dat ze weer een soort radar invoeren om gerichter naar Pokémon te kunnen zoeken.
En verder zou ik graag willen dat er ook eens bijzondere Pokémon verschijnen in de landelijke gebieden. Ik woon zelf in een dorp met een paar stops en een paar gyms. Maar 100meter van die plekken vandaan verschijnt gewoon niks. Terwijl mensen in de steden doodgegooid worden met Pokémon.
Het zou toch veel leuker zijn als je juist op pad moet naar bijzondere plekken om speciale Pokémon te kunnen vangen? Op die manier wordt je ten minste echt gedwongen om erop uit te gaan :)
dat heb je al.
juist op de plekken waar je "0" pokemon op de radar ziet, en je gebruikt een incense dan krijg je de meest bijzondere en zeldzame pokemon op die plekken. Op internet genoeg informatie hierover te vinden.
Ook dat is weer een van die theorieen die leuk werkt voor sommige mensen (die dan meteen keihard gaan schreeuwen), maar al net zo vaak (zo niet vaker) niet klopt. Zo heb je nog honderden bullshit theorieen die alleen maar in stand gehouden worden door mensen die meteen iets voor waar aannemen als het één keertje goed gaat, maar zodra het 5 keer mis gaat nog steeds in denial blijven 'dat die persoon vast iets verkeerd gedaan heeft'.
Dat is helaas niet mijn ervaring. Vaak zat een incense gebruikt waarbij de oogst bijzondere Pokémon teleurstellend was.

Ik probeer er vaak op uit te trekken (vooral binnen mijn omgeving), maar ik kom gewoon niet veel bijzondere Pokémon tegen. Ik ben nu level 21 en heb "maar" 72 verschillende soorten.
De leukste Pokémon heb ik gevangen op plaatsen waar veel stops/gyms zijn en dat is helaas (voor mij) vaak in de stad.
Die pidgey en ratata zijn ook juist handig, juist omdat ze zo weinig snoepjes nodig hebben.
Je doet gewoon even aandelen in pidgey vangen, en hierna doe je een hele rits evolueeren.

Dit levert weer veel punten op in 1 keer, waardoor je sneller level omhoog gaat.
Ik zelf doe het zo en ben nu level 24, heb nu ook ondertussen 128 van de 140 ofzo vrij gegeven Pokémon.

Voor mij is nu ook lastig om de laatste paar te krijgen, en ik woon niet eens in een dorp gewoon in Utrecht.
Maar een radar en idd beter gericht zoeken zou wel fijn zijn ja.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 6 oktober 2016 23:24]

Ik ben heel benieuwd hoeveel mensen dit nog spelen, want eerst zag je overal spelers en nu zie ik het eigenlijk nooit meer. Spelen ze misschien alleen nog in Kijkduin? :P
Ik zie ze in Zwolle nog altijd op één specifieke pokéstop staan :P
Groepje van 10-15 meestal.
Het is nu ook koud buiten. Volgend jaar zomer een nieuwe serie pokemon introduceren en iedereen loopt weer rondjes. 8)7
Dat is misschien waar, maar waarom rekening houden met Nederlandse zomers?
Dat is misschien waar, maar waarom rekening houden met Nederlandse zomers?
Omdat die, heel handig, samenvalt met de zomer op het gehele noordelijk halfrond?
Ze kunnen beter voor zorgen dat je wat zeldzamera pokemons wat sneller ziet. Iedereen heeft nu een beetje een collectie van 90 pokemon gevangen, maar die laatste 60 vindt je dus nooit.. ik speel nu al veel en veel minder.
Ben wel benieuwd of ze daar blijven staan als de Salute dicht gaat :) of heb jij het over een andere stop?
Uit Nijmegen vertrekken zelfs touringcars naar Kijkduin...

Ikzelf speel nog slechts sporadisch. Af en toe bij ene bekende gym, of de tracker aan op de fiets voor de eieren. Maar urenlang rondlopen of met een groep de gyms overnemen? Nah, daarvoor biedt het spel te weinig inhoud en te weinig overeenkomst met pokémon.
In het kijkduin 3 weken geleden was het nog superdruk! Ik verbaasde me echt.
Link: https://twitter.com/YouriKool/status/776154948455235585
Foto's van Kijkduin Pokemon Go spelers, 3 weken terug

Nu de kou gaat komen vrees ik dat het wel wat rustiger zal gaan worden :P
Afgelopen zondag was er een event in Enschede. Was nog best druk bij 't Ei van Ko. En je zag echt heel veel mensen Pokémon Go spelen
Speel het zelf ook O-)
Ik zie liever dat ze die "unable to authenticate" bug er eens uitvissen. Kan het sinds de laatste update niet meer spelen.
Root en/of Xposed triggered hun safety check. Je kan het testen met SafetyNet Playground app. Als het daar faalt dan kan je dus geen Pogo spelen.
Nee niet geroot wel ooit een poging gedaan tot en Samsung vind ook dat mijn telefoon is aangepast. Dus misschien is dat het wel. Iig dank voor de info! :)
dan zit de check daar, probeer een oude officiële rom terug te zetten en laat hem dan updaten.
speel al sinds het begin met ROOT, nooit een trigger gezien.

hooguit toen ik in italy was op vakantie, maar dit was weg toen ik terug kwam (kon niet verbinden, kon ook aan de connectie liggen had maar 512kb/s)
Dat kan komen doordat ze Safetynet geďmplementeerd hebben (een beveiligingssysteem bedoeld voor bank en betalingsapps!) waardoor niemand met root meer kan spelen. Daar was eerst ook een workaround voor, met systemless root, maar gisteren is er een Safetynet update geweest waardoor ook dat niet meer werkt.

Het is bedoeld om cheaters te weren, echter zitten alle bots gewoon via een aangepaste API op de pc waardoor ze totaal geen last hebben van deze checks. Niantic toont hiermee (icm alle andere onzin van ze) dat ze het grootste faalbedrijf ooit zijn waar ontwikkelaars zoals Ubisoft echt mega klantvriendelijk bij lijken.

De 'DRM' die ze geďmplementeerd hebben raakt vooral legitieme spelers. Ik kon gisteren bijvoorbeeld niet meer inloggen op mijn telefoon, maar mijn eigen mapserver waar je alle spawns op kan zien deed het nog prima. Dat laat maar weer zien dat ze echt compleet verkeerd om bezig zijn.
Niantic toont hiermee (icm alle andere onzin van ze) dat ze het grootste faalbedrijf ooit zijn waar ontwikkelaars zoals Ubisoft echt mega klantvriendelijk bij lijken.
Comment of the day, het zielige is dat je nog gelijk heb ook
is je telefoon geroot? want dan is dat het probleem!
Ik had ook die fout melding. Was op een s4 met cyanogenmod op. Als je twrp ofzo heb als recovery kan je het gemakkelijk oplossen. Ik heb namen veranderd van bestanden. In /system had ik een map supersu en in /system/bin en xbin het bestand su. Overal heb ik .dis achter gezet en de bestanden worden niet meer gezien en pokemon go werkte. Ik had root niet opstaan. Die bestanden stonden er al bij nieuwe flash van de rom.
Dank :) , dat is nog wel de moeite waard om eens te testen.
Ik wacht nog steeds op een update waarmee je makkelijker je lijst kan opschonen, maar helaas. Ze kiezen er liever voor om minder belangrijke features uit te brengen.
daar gebruiken veel mensen die ik ken dus een bot voor. Zelf een flink aantal pidgeys, weedles en rattata's vangen. Het evolven aan de bot overlaten. Zou aardig zijn als Niantic de mogelijkheid gaf om sommige animaties uit te zetten. Na de 100ste pidgey evolve ben je die animatie wel eens zat.
Persoonlijk, als je een bot gebruikt dan ben je niet meer een game aan het spelen. Maar inderdaad ook de animaties, voor de eerste keer dat je een pokemon krijgt uit een evolve ok, maar alle opvolgende keren is het vrij irritant.
Het evolven van junk pokémon is ook niet echt het echte spel natuurlijk, meer een min of meer noodzakelijk kwaad. Het hoeft niet per se, maar je handicapt jezelf enorm als je het niet doet.
Tja dat heet 'farmen' en als je dat niet leuk vindt en het weet te omzeilen door het spel eigenlijk niet te spelen dan ben je gewoon aan het cheaten. Net zoals een bot dat doet in een 'normale' MMO.

Heb het idee dat het gros van de spelers van dit spelletje niet doorheeft dat ze gewoon in een keiharde Korea-farm+RNG game zijn gestapt, met dito progressie en een exponentieel oplopende hoeveelheid XP om verder te komen. Dat mechanisme voedt een hele subcultuur in Azie met bakken geld. De implementatie is in Pokemon Go alleen een beetje ondermaats en bovendien slecht beveiligd.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 6 oktober 2016 10:59]

Sorry hoor, maar ik zou zeggen dat het vangen van de honderden beestjes het farmen is... Niet het evolven. Niet dat ik een bot gebruik trouwens, ik ben er eigenlijk gewoon helemaal mee gekapt omdat het niet leuk meer is (oa door dit soort mechanics).
Dat is de beste keuze :) Dit spel is niet te winnen en kent geen einde, laat staan interessante gameplay. Ik kon er met mijn hoofd echt niet bij dat het zo'n hit is/was en ik weet bijna zeker dat 95% van de spelers niet doorheeft hoe dit spelletje écht in elkaar zit. Als die Pokemon battles nou wat voorstelden...

[Reactie gewijzigd door Vayra op 6 oktober 2016 11:11]

en ik weet bijna zeker dat 95% van de spelers niet doorheeft hoe dit spelletje écht in elkaar zit.
Wat maakt dat nou uit, het belangrijkste is dat mensen er plezier in hebben, en wat het dan onderhuids wel of niet voorstelt maakt dan toch niet uit...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 6 oktober 2016 11:33]

Uiteindelijk wel, dat maakt het verschil tussen je wel of niet 'genept' voelen als je over de hype heent bent en de glans er vanaf is.

Wat jij eigenlijk zegt: 'ignorance is bliss'

[Reactie gewijzigd door Vayra op 6 oktober 2016 12:00]

Animaties uitzetten zullen ze niet doen denk. Dat werkt namelijk iets teveel in je voordeel. Als je sneller achter elkaar kan evolven, kun je dus ook meer pokemon evolven in dezelfde tijd en dus meer exp ontvangen.

Een manier een makkelijker een pokemon te kunnen transferren. Een multi-select tool om meerdere pokemon voor transfer te selecteren zou wel enorm helpen.

[Reactie gewijzigd door Zeror op 6 oktober 2016 09:45]

Dat is wel waar, maar het maakt het spel ook saaaaaaaaaai...
Het is een van de dingen die me echt tegen zijn gaan staan en bijdragen dat ik het spel nu eigenlijk niet meer speel. Het is gewoon echt niet leuk om een half uur lang pidgeys te zitten evolven en steeds op die stomme animaties te moeten wachten. Dan zou ik liever zien dat ze de duur van de lucky eggs terugbrengen of zo.
Dit is wel heel subjectief natuurlijk. Wat voor u een belangrijke feature kan zijn, kan voor 100'en andere mensen een feature zijn die 0 extra waarde toevoegt aan het spel.

Naar mijn mening hadden de ontwikkelaars beter eerst alle bugs uit het spel kunnen halen waardoor veel spelers zijn afgehaakt en daarna pas nieuwe features implementeren.
Dit idd, de eindeloze bugs waardoor een flink aantal spelers nooit verder kwamen dan GPS errors en een nieuwe telefoon zouden moeten kopen om het te spelen...
Hoeveel maanden is het spel nu al uit.... Kon laatst nog steeds een ei in een gym zetten... Zijn nog steeds meerdere telefoons waarop het niet werkt, mijn telefoon doet het overal gewoon goed behalve in Utrecht centrum waar de game glitched en crashed, de GPS is nog altijd random (GPS locatie klopt, Pokemon Go zegt dat ik 30KM verderop zit) dat was eerst wel fijn aangezien ik ergens bij een gym stond en coins kon farmen voor een paar weken achter elkaar maar kon het spel verder ook niet spelen door te lopen en te zoeken naar pokemons...
Als ze nou eerst eens een alpha versie hadden gemaakt (niet public of beperkt public) en dan een beta ipv nu gewoon het eerste beetje code wat ze schreven maar online gooien, en dan de basis functionaliteiten zoals trading erin hadden gezet...
Wel eens over nagedacht dat ze dit bewust doen? Anders kan je veel meer evolves doen tijdens je lucky egg.
Ze kunnen beter de vernieuwde sightings/nearby functionaliteit vrijgeven, zodat er wat gerichter naar pokemons gezocht en gelopen kan worden. De huidige sightings-funtionaliteit motiveert mij niet om het huis uit te gaan of in de buurt te gaan rondlopen.
Het demotiveert enorm als je een zeldzame sterke Pokemon tegen komt en je hem tig berry's geeft en hem dan nog niet kan vangen met normale pokeballs.

Vorige keer een Wartortle einde ven de straat. Na een stuk of 4 berries en 10 pokeballs ontsnapte hij. Erg frustrerend aangezien er al niet zoveel speciale hier zitten. (ben Lvl 18). In zulke gevallen vind ik het gewoon erg jammer. Het zorgt er in ieder geval voor ik er minder tijd en/of geld in ga steken op deze manier. (Ja ik koop wel eens wat coins voor balls)
Als je een wartortle tegen komt ga je ook geen pokeballs meer gooien maar eerder een greatball of ultraball...
In jouw geval greatballs, de pokeballs gebruik je bij de meer common pokemon.

en nou ja als alles zo makkelijk te vangen was dan is het ook niet veel aan.
Veel mensen ergeren zich aan de willekeur, niet zozeer aan het moeilijkheidsniveau. Als er nu een manier was om je gooi 'beter' te maken, dan lag het nog aan jezelf. Nu is het gewoon een kans van 1 op X dat je hem pakt of niet.
Zo'n systeem is er toch al? Als je een "nice throw" gooit heb je een iets betere kans, een "great throw" en een "excellent throw" een nog veel betere kans.
Klopt, maar het blijft een kans. Zojuist ook weer een Excellent worp met een berry: Pokemon blijft niet zitten. Vervolgens een crappy worp die niet eens een nice krijgt, en hij zit zonder berry er in. Wat mij betreft mogen de kans waardes voor dit soort throws dan ook flink omhoog. Excellent curveball met een berry? Dan gewoon 95% kans.
Dit is toch ook exact hoe het in de DS games werkt? Enkel de master ball is een garantie op vangst, bij de overige ballen is het een kans op basis van een aantal factoren. Daar heb ik ook nog nooit iemand over horen klagen.
Geen garantie op vangst, er is een miniscule kans dat de pokemon ontsnapt, zo is mijn mewtwo ook een keer ontsnapt :'(
En Mewtwo is nog niet eens beschikbaar.
In pokemon yellow enzo wel, McRegt heeft het over de DS games waar ik over door ga. Niet geheel ontopic I know.
Je vergeet hier natuurlijk wel een beetje het concept kans. Misschien was die kans ook wel veel groter alleen lukte het net niet en had je met die andere worp gewoon meer geluk.
Ik heb het gevoel dat het een beetje standaard "voor deze pokémon moet je X ballen gooien" is. Speel vaak samen met m'n vriendin en heb vaak zat gehad dat we beiden hetzelfde aantal ballen moeten gebruiken om de pokémon te vangen, ongeacht welke ballen en of we berries gebruiken.
Er is een manier om je gooi 'beter' te maken. Ten eerste heb je curve balls. Ik gooi basically nooit een gewone, rechte bal. Ten tweede krijg je ook een verhoogde vangkans als je in het cirkeltje gooit, en is deze bonus ook groter als het cirkeltje kleiner is. Je krijgt dan een 'Nice', 'Great' of 'Excellent' throw. Dit levert ook extra xp op.

Je krijgt volgens /r/TheSilphRoad zelfs sowieso een grotere vangkans als de cirkel kleiner is, ook als je er niet in gooit. Er zit alleszins een redelijk ingewikkelde berekening achter, net zoals bij de originele spelletjes.
Volgens mij had ik toen alleen maar 1 greatball ofzo. Ultraballs heb ik niet eens... Die krijg je pas bij lvl 20
Dan had je de great balls op moeten sparen ;)
Razz Berries hebben maar één keer effect. Als een Pokémon uit z'n bal is gesprongen, dien je een nieuwe Razz Berry te gooien om het effect te behouden. Dus je hebt zes keer zonder bonus gegooid.

Het helpt ook om curve balls te gooien, en je krijgt ook een extra bonus voor een nice, great of excellent throw.
Volgens mij was het elke keer razz berry+ bal .. maar goed die aparte throws die moet ik nog wat onder de knie krijgen.
je kan ook in gyms gaan zitten

helaas werkt dit niet voor mij omdat bijna elke gym van mij (team geel) is (zit ook in geel)
het probleem is dat elke gym LV 10 is en dus geen pokemons meer bij kunnen komen.

hierdoor is het nou juist jammer dat ik er niet in kan zetten om zo coins te verdienen
pssst
Vraag een vriend om mee te gaan hunten, en vraag meteen of hij 2 pokemon van de gym wil verslaan. Dan kan jij die van jou erbij zetten
dat zal niet gemakkelijk gaan aangezien alle gyms minimaal een 15xx pokemon hebben per level
Klopt helemaal!
Mooiste zou zijn dat het in meters/mijl aangegeven wordt.
Het spel is inderdaad minder populair door de updates die tegen zijn gevallen.
Het liefst willen we spellen net als op de gameboy dat je tegen elkaar kan spelen.
In de hoop dat hier een update voor komt!

Dit zou nog wel mogen gebeuren:

Evaluatie animatie uit zetten.
Pokémon transfer voor vrienden
Battlen tegen elkaar.
Uitbreiding van de pokeindex
DIe evolutie animaties hebben een doel, anders kon je wel heeeeel veel XP krijgen met je lucky egg.

pokemon ruilen zou leuk zijn, maar vooral tegen elkaar kunnen vechten mis ik toch echt wel. Ik heb de pokedex nu bijna gevuld, daarna is de lol er wel zo'n beetje vanaf als er niet snel een mega uitbreiding komt
Je kunt wel met meerdere apparaten tegelijk legaal ingelogged zijn op 1 account. Lukt mij net om een stroom met evolves op gang te houden met 3 apparaten,. moet je wel moeite voor doen hoor!
Klopt helemaal daarom gebruik ik de lucky egg optimaal.

Zelf ook een voorstander om te vechten. Aangezien het niet meer interessant om naar een gym te gaan.

Wanneer de Gym verdeeld is over meerdere level categorieën dan gaan mensen ook meer spelen.

We zullen zien wat de veranderingen zijn.
Ze mogen wel eens die starter pokemon wat vaker uit een ei laten komen, deze komen echt letterlijk bijna nooit uit een ei.
Ik speel het nu nog steeds en heb puur toeval sinds kort 3de evolutie van gras type, maar dat kwam omdat er in amsterdam in een park constant vele te voorschijn sprongen(En ach mooi weer dus dacht ga wel even wandelen in het park).

Ik speel het nog heel even om via het buddy systeem een aantal evolutie te bereiken, maar aan de starter pokemon begin ik niet.
Ik heb nu de 2de evolutie vuur en zou nog 700KM moeten lopen voor Charizard, dit vertik ik gewoon dan ben ik volgend jaar nog bezig(Aangezien die ook nog eens heel slecht km registreert).
niet bevestigd door iemand anders, maar ik merk dat als je een starter pokemon als buddy hebt ik opeens opvallend veel van die pokemon uit eitjes krijg. Eerst met charmander, nu met bulbasaur
oke valt eens te proberen bedankt voor de tip.
Hierin moet ik je gelijk geven.
Ik woon daarnaast in een 'water' buurt, er spawnen hier dus veel water type pokemon. Op squirtle na, heb ik alle water type evoluties wel compleet. Alleen Squirtle niet, je ziet hem ook bijna nooit in de buurt.. De spawn ratio mag van mij dus ook nog wel wat hoger.

Charmander heb ik zelfs nog helemaal niet gezien, en Bulbasaur alleen omdat dit mijn starter was.
Bulbasair toevallig al in venesaur door Amsterdam, er kwamen daar in park constant op aantal plekken nieuwe.
Dus het was mooi weer dus bleef wel even rondjes wandelen, maar verder starter Pokémon spawn ratio is echt waardeloos.

Ik heb dan wel charmeleom met charme der begonnen, en worturtle dan ook.
Maar beide pas met 17 snoepjes en je heb er 100 nodig, ik speel het al sinds release in Australië.
Moet je na gaan hoe lang en nog die starter Pokemons nog niet eens compleet.
Ik heb nu een Squirtle en 36 candy.
De reden waarom ik hem nog niet laat evolueren is omdat dit een niet heel goede cp Pokemon is. Ik heb hem als buddy ingesteld.

Wat Bulbasaur betreft heb ik daar 8 candy voor geloof ik, in ieder geval onder de 10.
Maar het jammere vind ik dan wel weer dat ik afgelopen zomer op de Vinkeveense Plassen helemaal niks kon vinden (geen stops, dus spawnt er ook niks, gemiste kans).
Je ziet nu dat de prioriteiten hun ontgaan is bij Niantic. Dit was eigenlijk al te zien toen het buddy systeem gereleased werd ondanks dat het uiteindelijk wel een leuk concept heeft.

Het zou wenselijk zijn als ze juist aandacht aan het volgende zouden geven.

- Balanceren van pokemon CP. Dit zodat elke pokemon benut kan worden in gyms, en dat er niet alleen specifieke pokemons in staan.
- He Radar systeem wat verdwenen.
- Meer candies als reward van het pokemon buddy systeem. 500km lopen voor 100 dratini candies is absurd.
- Een player vs player gevecht systeem
- En uiteraard trading
Ik wil ook graag candies traden. Bijv (maar dan met een wiskundig model erachter) 100 rattata candies voor 1 squirtle candy, of 200 pidgey candies voor 1 aerodactyl candy, enz..
Tuurlijk is 500km lopen belachelijk om te lope, maar het is ook niet bedoeling Candy's alleen via lopen te verdienen.
Het is handig om zo de laatste paar er nog bij te krijgen die nodig zijn, in de tussentijd blijven spelen.

En na andere plekken gaan kom je sneller andere Pokémon tegen, als alleen zelfde route elke dag van na werk doet schiet niet op.
Maar idd sommige Pokémon spawn wel echt te weinig, waardoor je bijna wel alleen het buddy systeem kan gebruiken.
Af en toe zet ik het nog aan maar de fun is er wel een beetje van af, als ze nou een functie hadden om te kunnen ruilen met trainers in de buurt en dat je dan ook elkaar uit kan dagen dan verwacht ik dat het wel weer aan slingerd maar op deze manier gaan ze het niet redden

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True