Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Pokémon Go krijgt eerste monsters uit generatie 2

Door , 65 reacties, submitter: -8-

Vanaf maandag kunnen Pokémon Go-spelers de eerste monsters uit de tweede generatie van de franchise krijgen. Pichu en Togepi zijn in ieder geval verkrijgbaar, net als een nu nog onbekend aantal andere monsters.

Spelers kunnen Togepi en Pichu niet in het wild vangen, maar moeten de monsters uit eieren laten komen die bij Pokéstops te bemachtigen zijn, stelt Niantic. De Pokémon zijn afkomstig uit de Johto-regio van de franchise, die spelers voor het eerst verkenden in Pokémon Gold & Silver voor de Gameboy Color. Die games kwamen rond het jaar 2000 uit. Hoeveel monsters er in totaal zijn toegevoegd is niet duidelijk, maar een kijkje in de broncode hintte eind november op meer dan honderd nieuwe Pokémon.

Pikachu met kerstmutsOntwikkelaar Niantic maakt ook bekend dat speciale limited editions van Pikachu in het wild zullen verschijnen. Deze bekende gele monstertjes zullen een kerstmuts dragen ter gelegenheid van de feestdagen. Ze beginnen ergens op maandagavond of dinsdagnacht te verschijnen en blijven dat doen tot 7 uur 's avonds op 29 december.

Pokémon Go is sinds de release afgelopen zomer ongekend populair gebleken. In de augmentedreality-game kunnen spelers de welbekende tekenfilmmonstertjes verspreid over de hele wereld tegenkomen. Op basis van gps-locatiebepaling wordt vastgesteld welke Pokémon spelers tegenkomen. Om ze allemaal te vangen, moeten spelers dus vooral veel verschillende locaties bezoeken. Tweakers heeft rond de release van de game ook een recensie geschreven van Pokémon Go, hoewel Niantic in de tussentijd wel het een en ander gewijzigd heeft. Het spelersaantal van de game is echter inmiddels ook teruggelopen, onder meer omdat veel spelers door een gebrek aan features geen reden zagen verder te spelen.

Pokémon Go wordt echter niet door iedereen gewaardeerd; locaties waar zeldzame Pokémon te vinden zijn, hebben soms veel last van de grote mensenmassa's die daarop afkomen. De gemeente Den Haag moest bijvoorbeeld een advocaat inschakelen om de ontwikkelaar zover te krijgen dat het de verschijning van de monsters in en om het kwetsbare natuurgebied Kijkduin aan banden legde. Ook in het Belgische gehucht Lillo moest de lokale overheid ingrijpen om overlast van spelers tegen te gaan.

12 december 2016 21:18

65 reacties

Submitter: -8-

Linkedin Google+

Reacties (65)

Wijzig sortering
Igglybuff en Cleffa zijn inmiddels ook al gespot als baby-Pokémon. Het ziet er naar uit dat dit de baby-pokemon zijn, welke zijn geintroduceerd in Gen 2. Zie deze images van TheSilphRoad als bron.

Iggly en Cleffa zijn gespot in 2km eieren, en Pichu in een 5km ei. Naar het schijnt is Togepi al te evolven wanneer je beschikt over 50 candies. Daarnaast draag je je baby-mon vrij schattig mee wanneer je deze instelt als buddy.

[Reactie gewijzigd door FREAKJAM op 12 december 2016 21:48]

Dan neem ik aan dat Elekid, Magby en Smoochum ook wel beschikbaar zullen zijn via eieren?
Ik vraag me af wanneer de rest van de tweede generatie Pokémon beschikbaar zal worden. Momenteel zie ik geen reden om weer te gaan spelen, ik was het al zat na 2 weken.
Klopt! Helaas wel in 10km eieren.

2km eggs:
Cleffa (25 candy voor evolve naar Clefairy)
Igglybuff (25 candy voor evolve naar Jigglypuff)

5km eggs:
Pichu (25 candy voor evolve naar Pikachu)
Togepi (50 candy voor evolve naar Togetic)

10km eggs:
Elekid (25 candy voor evolve naar Electabuzz)
Magby (25 candy voor evolve naar Magmar)
Smoochum (25 candy voor evolve naar Jynx)
Beter was geweest dat die baby-pokemons hun eigen soort eieren hadden. Nu gaat dit heel wat ergernis veroorzaken als er weer eens een pidgey uit een 2km ei komt.
k vind het trouwens raar dat Pichu in een 5km ei zit, aangezien je Pikachu kunt uitbroeden met een 2km ei.
Pidgey en Rattata komen al een tijdje niet meer uit 2km eieren.

“Professor Willow has discovered that Pidgey & Rattata no longer hatch from Eggs.” In addition, Eevee now only hatches from 5km eggs.

[Reactie gewijzigd door FREAKJAM op 13 december 2016 14:46]

Weet je of dit voor pas verkregen eieren telt of ook al voor eieren die je al een tijdje in bezit hebt? Ik loop achter op het broedwerk.
De pokemon die in een ei zit is al bepaald wanneer je het ei krijgt. Dus helaas moet je dan eerst ruimte maken voor een nieuw ei.
Heeeeerlijk aan het werk op een locatie waar GPS niet spoort, ik loop 5 tot 10 KM per dag, zonder ook maar van mijn bureau af te komen :D

Overigens wel jammer dat deze ALLEEN uit eieren komen, nou ben ik sowieso iemand die regelmatig 9 incubators aan de gang heeft, maar mensen die geen geld uit willen/kunnen geven aan dit spel gaan nu dus gewoon echt achterlopen en het moeilijker hebben hun pokédex vol te krijgen. Maarja, het zijn natuurlijk wel baby pokémon, dus op zich ook wel weer logisch.
Als je niks te zeggen hebt, doe dat de volgende keer dan ook niet...

@FREEKJAM
Het weer is in NL de laatste tijd alleen wel zo dat het wandelen voor die eieren geen pretje meer is :)
POKEMON ZIJN GEEN MONSTERS
Het is letterlijk een afkorting van Pokect monsters.
Alleen maar uit eieren te krijgen dus dat betekend dat je eerst je huidige eieren uit kan lopen voordat je ruimte hebt voor nieuwe eieren waar ze eventueel inzitten.

Daarnaast zijn het alleen de 5 km eieren( :edit: wellicht dus ook de andere eieren :edit: ) dus met zo'n 40 verschillende pokemon die uit die eieren kunnen komen moet je zo'n 200 kilometer lopen voordat je 1 zo'n pokemon kan krijgen.

Of je moet incubators kopen zodat je 9 eieren tegelijk uit kan lopen. :sarcasme: Ik vraag mezelf af waarom ze niet in het wild te vangen zijn? :sarcasme uit:

[Reactie gewijzigd door MrXzombie op 12 december 2016 21:33]

De eerste 2gen zijn ook gevonden in 2km eieren
Dat zal het iets minder erg maken als je echter naar de video kijkt die ze zelf ter promotie de wereld in hebben gestuurd is alleen de kleur van 5km zichtbaar. Daarnaast ben ik wel benieuwd wie binnen 1 uur tijd het voor elkaar heeft gekregen om en nieuwe eieren te krijgen en daarbij de 2 km uit te lopen waar dan net die nieuwe pokemon inzit.

Mensen hebben het ook maanden volgehouden dat je tauros en dergelijke in Nederland uit eieren kan krijgen.
Ik ben toevallig zo iemand. De app craschte toen mijn ei uitkwam en bleef daarna nog wel even raar doen. Rond 21:30 leken alle plaatjes het pas goed te doen en kon ik hem ook bekijken zonder dat de app crashte.

https://gathering.tweaker...message/49464985#49464985

https://gathering.tweaker...message/49465865#49465865
Maar wel een nieuw ei lees ik, ben wel benieuwd of die uit bestaande eieren komt. Anders moet ik eerst de 5km uitlopen die nu aan staat.
Reversal stuurde de foto inderdaad al in onze chat. Goed om dit te zien, nu alleen benieuwd of die uit bestaande eieren komt of dat je echt nieuwe moet zoeken.

Net wel de pikachu met kerstmuts gevangen, of ik had mazzel of die spawned nu vrij common.

[Reactie gewijzigd door MrXzombie op 12 december 2016 22:08]

Leuk! Ik ga morgen ook op zoek :) maar eerst de huidige eieren op broeden...
Top! Laat het even weten als je uit je huidige eieren een nieuwe pokemon krijgt. Als ik meer weet zal ik het hier posten :*)
zelf ook net een pikachu met kerstmuts gevangen, k denk dat die vrij common voorkomen..
Volgens mij wordt de pokémon die uit het ei komt pas bepaald op het moment dat het ei uitkomt. Dan hoef je dus niet eerst je huidige eieren uit te lopen.
Nee, op het moment dat je het ei krijgt is al bekend wat het gaat worden.

https://www.reddit.com/r/...n_determined_when_egg_is/
Dus eerst mijn 9 huidige eieren uitbroeden en dan pas kans op nieuwe Pokemon's :(
je kan toch kiezen welk ei je vervolgens uitbroed? je moet niet telkens het eerste ei nemen. Gewoon op het ei klikken en start to incubate..
staan de recentste eieren als laatst of is dat n willekeurige volgorde?
Dat is een goede vraag, het leek me er eerst op dat dit soms random veranderde, maar er is onderzoek naar gedaan en nu lijkt iemand te denken:
Eggs are ordered following the same criteria your pokemon were sorted the last time you put an egg in an incubator.
https://www.reddit.com/r/...bhfn/theory_egg_ordering/

Dus dit zou inhouden dat wanneer je je pokemon sorteert op # en dan een nieuw ei in een incubator stopt de volgorde veranderd den niet geincubeerde eieren dan ook volgens # gesorteerd zijn, dus dan neem je best de laatste als je nieuwe pokemon eerst wil :)

Maar dit lijkt niet altijd te kloppen, op dit moment lijkt het dus nog steeds dat de volgorde random is. Maar dit betekend dus dat enkel in het heel slechtste geval je eerst 9 oude eieren moet broeden eer je je nieuwe begint uit te broeden. Maar er is natuurlijk geen enkele garantie dat je nieuwe eieren de nieuwe pokemon bevatten...

[Reactie gewijzigd door Keneo op 13 december 2016 15:22]

Dan moet dit sinds kort zijn aangepast. Voorheen was het zo dat er al direct een pokemon werd toegewezen aan een ei bij het ontvangen van het ei via een pokestop.

https://m.reddit.com/r/Th...comment_list&compact=true


Watsonus was mij al voor.

[Reactie gewijzigd door MrXzombie op 12 december 2016 22:09]

Nou, misschien dat dit de mensen weer aan het spelen krijgt. Heb niet het idee dat zoveel mensen dit nog spelen nu.
Alleen de "harde kern" speelt het op dit moment nog volgens mij, maar dit zijn niet veel spelers meer. Misschien dat het weer opleeft nu ze zo'n update uitbrengen rond de vakantieperiode, maar acht de kans klein dat het weer zo groot word als in de zomer
Ook een bron? Als ik naar buiten loopt de app toch echt mee. Nee ik ga met de kou en regen niet zo snel naar buiten. Maar als ik het met mooier weer nog speel zal ik het zeker vaker spelen.
Niet echt een bron, maar jij bent ook niet representatief. Blijft een feit dat iedereen en z'n moeder het over het spel had, het voor wat voor reden ook op z'n telefoon had staan en dat ik nu mensen er nauwelijks over hoor. Geen groepjes meer op elk station of in de binnenstad, niks. Iedereen die ik ken, die het toen enthousiast deed, is ermee gekapt.

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 12 december 2016 23:06]

Uiteraard ben ik ook niet representatief. En dat het minder is ook logisch. De hype is er vanaf. Maar dat wil niet zeggen dat alleen de harde kern het nog speelt.
De harde kern zijn de mensen die ondanks de eentonigheid, afwezigheid van diepte en het weghalen van functies nog steeds lopen en "spelen." Er is bijna geen reden om de app nog te openen, afzijdig van nu het nieuwe setje Pokemon te vangen, waar je uiteindelijk weer niets mee kan (de hele opzet van Pokemon is dat je computer of menselijke spelers kan verslaan met je eigen team, dit laten ze er gewoon uit)
Ik zei "volgens mij". Ik speelde het in de zomervakantie altijd met een grote groep en niemand daarvan heeft het de laatste tijd nog geopend. Ook zie ik niemand het meer spelen terwijl dat voorheen toch wel echt het geval was
Het grootste probleem wat mij en volgens mij ook vele anderen treft is dat sinds een maand of inmiddels 2 maanden geleden pokemon niet meer tegelijk met Spotify gespeeld kan worden.

Normaal liep ik buiten met muziek erbij en kon ik het uren uithouden. Nu als ik spotify aan heb staan en ik start pokemon op sluit spotify af waardoor je dus alleen maar doelloos kan rondlopen. Alleen pokemon spelen is dus niks meer aan.
Op mijn iphone5 kan ik nog prima spotify op de achtergrond draaien. Moet alleen in de instellingen muziek uitzetten. Maar voor de rest werkt dat nog wel.
Op Android is dit niet voor elkaar te krijgen. Voordat ik de S7 edge had zo'n 2 maanden geleden werkte het ook al niet meer op mijn iPhone 6S en heb altijd standaard de music in pokemon uit staan.
Je moet de app van Spotify de machtiging geven om meldingen te mogen geven. Als je dan een nummer speelt en Pokemon go opent gaat de muziek op pauze. Vervolgens kun je door de notificatiebalk naar beneden te swipen weer op play drukken en speelt de muziek af tijdens het spelen van Pokemon go.
Ik ken en zie niemand meer die dit spel speelt. Korte maar heftige hype?
Ik vraag mij af of een paar extra monstertjes genoeg is om de huidige spelers tevreden te houden en om nieuwe spelers te trekken. Ik kan het mij niet voorstellen....
Volwassen misschien niet, de kids vinden het nog steeds leuk een paar uurtjes per week.
Deze volwassene anders ook. Grappige is dat ik nog genoeg Pokegyms zie veranderen van kleur dagelijks, dus er zijn (naar mijn idee) nog genoeg kinderen/(jong)volwassenen die dit spel spelen. En met deze zachte winter is het ook nog prima te spelen...
Ow ik ook hoor op de fiets langs de stops met de kleine. Maar ik kom bij ons alleen nog groepen kids tegen. Maar wel volop dus nog genoeg spelers.
Ik vraag me serieus af wat je er precies nog leuk aan vind?
Op een gegeven moment heb je toch wel genoeg van de zoveelste pidgey?
Nee, het spel is redelijk op zijn eind.
Mijn vriendin en ik, mijn zoontjes, mijn ex en haar vriend spelen nog volop hoor ;)
Maar goed dat is vast niet representatief voor het gemiddelde ;)
Ook niet te vergeten dat het spel midden in de vakantie gereleased werd, iedereen had vakantie, mooi weer == hype.
De 2e generatie brengt overigens ook een aantal nieuwe evoluties, welke in de 'normale' games via items / trades enkel konden worden geëvolueerd.

Meer informatie tevens: https://rankedboost.com/pokemon-go/generation-2-release/

Verder heb ik geprobeerd om een kijkje te nemen naar de vernieuwingen via Bluestacks, maar deze update heeft er tevens voor gezorgd dat inloggen / spelen via Bluestacks niet meer mogelijk is.
Het betreft niet de 2e generatie enkel de baby pokemon. De overige van de 2e generatie komen in de komende maanden (dus duurt nog wel even).
Voordat het Tweakers artikel zojuist werd aangepast stond er dat er per vandaag zo'n honderd Pokemon zouden zijn toegevoegd (Bron: Broncode), waaronder enkel Pichu en Togepi bekent waren, vandaar tevens mijn comment.

Dit wijzigd echter niets aan de informatie in de link :P
Slim gezien, een nieuwe update uitbrengen met de kerstvakantie voor de boeg.
Ik ben er nu klaar mee nu de 2de generatie er is, het was even leuk voor paar maanden.
Ik heb er ondertussen 139 van de 143 ofzo van de 1ste gen, dus buiten de gene die hier niet te krijgen zijn.

De starter pokemons zijn gewoon te moeilijk, en die 10km eieren zit te weinig variatie in krijgt vaak de zelfde.
Dit is ook beter voor mijn batterij nu ik het spel verwijderd heb, nu is na een half jaar mijn batterij tenminste niet op :P.
Togepi, fkn cool! Jammer dat het zo laat is, en waar blijft de Apple Watch App? Als deze App er is wil het spel nog wel eens aanzetten.... :)

[Reactie gewijzigd door Macboe op 13 december 2016 09:18]

als ze nou eens nieuwe features gaan toevoegen ipv nieuwe pokemons.. wellicht dat het dan echt interessant gaat worden.

een league systeem of in ieder geval battles tegen mensen in de buurt (vrienden) ruilen.. Het gaat allemaal te langzaam..