Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 20 reacties

InXile Entertainment is begonnen met de crowdfundingcampagne voor Wasteland 3 op Fig. Bij de campagne toont de studio voor het eerst beelden van de game. De ontwikkelaar wil 2,75 miljoen dollar ophalen en op het moment van schrijven is dat al bijna binnen.

Geïnteresseerden kunnen de ontwikkeling van het spel steunen door het project te backen. Vanaf 33 dollar krijgen gamers een digitale kopie van de game als deze gereed is. Ook is het mogelijk op Fig om te investeren in de game. Dat kan vanaf een bedrag van duizend dollar en als het spel winstgevend is, delen de investeerders mee in de winst.

Uit de investeringspagina blijkt dat Wasteland 2, de game die in 2014 uitkwam en middels een Kickstarter werd bekostigd, zeshonderdduizend keer is verkocht. Dat heeft een omzet van twaalf miljoen dollar opgeleverd. De meeste omzet kwam met tien miljoen dollar uit verkoop van de pc-versie, de consoleversie die later op de markt kwam heeft de resterende twee miljoen opgeleverd.

Op het moment van schrijven heeft inXile ruim 2,1 miljoen dollar binnengehaald. De campagne loopt nog tot en met 4 november. De game moet tegelijk uitkomen voor Windows, Mac, Linux, de PlayStation 4 en Xbox One. Een releasedatum is nog niet bekend.

Net als in Wasteland 2 gaan spelers in het nieuwe deel van de turn based role playing game met een party op stap; dit keer in een winterachtig Colorado. Morele keuzes en dialogen moeten zorgen voor een diepgaand verhaal. Het spel draait voornamelijk om singleplayer, maar heeft ook een multiplayer-modus, waarin spelers in co-op de missies kunnen afwerken. Iedere speler doet dat met zijn eigen groep van personages. Het is mogelijk om tegelijkertijd te spelen, maar ook asynchrone multiplayer is mogelijk. In Wasteland 3 worden voertuigen toegevoegd en het filmpje geeft daar een eerste blik op. Verder toont de video een dialoog met gesproken tekst en animaties.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (20)

Ik vind het er erg tof uit zien en heb gekozen voor de Physical Collector's Edition, want die komt mooi naast de WL2 CE te staan op de plank! :D

Grappig om te zien dat er nu al meteen mensen bovenop springen met opmerkingen als "De animatie is hakkerig" en "De lip syncing is waardeloos" etc, terwijl dit alleen maar content is om een eerste indruk te geven van de game... Sommige mensen snappen het niet.

Nou moet ik wel zeggen dat ik het jammer vind dat ze op fig.co zijn gaan crowdfunden, omdat ik eigenlijk enkel op Kickstarter projecten heb gesteund, maar ok.

Ik schaam me wel een beetje om te zeggen, dat ik al zo lang in het bezit ben van WL2, maar dat ik het alleen in de beta even gespeeld heb. Inmiddels is de remastered editie er al... :+
Het zou goed kunnen dat de animaties en lip syncing onder het niveau blijven van de mooiste AAA games. InXile is bezig met het verhogen van de grafische verfijning, maar ze hebben beperkte mankracht en budget. Dus als je Uncharted 4-kwaliteit animaties verwacht, grijp je waarschijnlijk te hoog.

Wat deze games echter doen, is wat meer mankracht besteden aan verhaal, mechanics, gameplay, diepgang en complexiteit. Dit is eigenlijk een veel gezondere balans dan de enorm opgepoetste, maar inhoudelijk schrale, AAA games die we veel zien. Het liefst zien we natuurlijk de combi van uiterlijk en diepgang (bijv The Witcher 3), maar dat is maar voor weinig studio's haalbaar.

Ik zit er niet mee dat de graphics wat achterlopen bij games als deze, zolang het met de inhoud goed zit. Ben al blij dat er nu überhaupt close-ups en lip-syncing in zit; dit geeft al een stuk meer beleving dan in Wasteland 2 (en die vond ik ook al super).
Ik ben heel benieuwd, maar vind het wel extreem Amerikaans allemaal. Was Wasteland 2 ook zo?
Tja, wat noem jij "extreem Amerikaans"? De games draaien om de Desert Rangers in wat er over is van de VS. Wasteland 2 speelt zich af in de woestijnachtige omgevingen van Arizona en Los Angeles. Deel 2 heeft niet echt cutscenes met gezichtsexpressies e.d., dus qua drama komt dat spel anders over - je ziet alles van bovenaf in dat spel. Dialogen en omgevingen zijn behoorlijk Amerikaans, maar ik vond dat juist wel een fijne setting. Een beetje Western-achtig.

Om een beeld te vormen van hoe Wasteland 2 speelt, kun je het beste wat video's checken, zoals deze van het eerste uur van de game.
Ik schaam me wel een beetje om te zeggen, dat ik al zo lang in het bezit ben van WL2, maar dat ik het alleen in de beta even gespeeld heb. Inmiddels is de remastered editie er al... :+
Ik heb hetzelfde... merk dat ook met de meeste kickstarter games die ik in die tijd "kickstarte".
Toen leek het mij erg gaaf om er meteen in te duiken. Maar pas toen het uitkwam, ruime tijd later, was mijn leven zo veel anders dan tijdens de kickstart (studeren -> werk) en had ik opeens niet zo veel tijd meer om zomaar in een game te duiken. Moet hem nog steeds eens opstarten, wie weet rond kerst :)
Is Wasteland een beetje te vergelijken met de oude Fallout games?
Skills/Perks
Equipment
Turn based *check*
Leveling

[Reactie gewijzigd door Cowamundo op 6 oktober 2016 10:46]

Het is zelfs zo dat de oorspronkelijke Wasteland ook door Brian Fargo ontwikkeld werd onder de vlag van Interplay. Door het niet hebben van de rechten voor een vervolg zijn ze begonnen met de Fallout games waarvan de eersten dus ook onder leiding van Brian Fargo zijn gemaakt.
Fallout is tegenwoordig eigendom van Bethesda en hier kon Brian vervolgens dus niet meer op verder borduren waarna hij het voorelkaar heeft gekregen de licentie van Wasteland te bemachtigen en kon hij een aantal jaren terug beginnen aan Wasteland 2.

Kort genomen zijn beide series dus met elkaar verweven en geeft het in grote lijnen een soortgelijke ervaring, al blijft mijn absolute favoriet nog steeds Fallout 2 8-)
Ik moet zeggen dat ik Wasteland 2 zelf een zware teleurstelling vond.
Alle ergenissen (voor mij althans) van zo'n spelletje zaten erin.. moest je per sé een ieniemienie dingetje vinden, die slecht zichtbaar was.. en zit je elk stukje 20x opnieuw te doen. (dat met dezelfde en dezelfde encounters keer op keer)
- uninstall

Fallout 1 en 2 zou ik nu nog steeds véel leuker vinden dan deze Wastelands. Vond het een beetje veel voor weinig en nu gaan ze weer gemakkelijk d.m.v. crowd surfing. No thanks.
Had liever een veel uitgebreidere variant gezien met 2d graphics, dan 90% van de moeite in 3d animaties te steken.

Nu vind ik bijna alle moderne nieuwe varianten bagger. De nieuwe UFO enemy unknowns vind ik absoluut verschrikkelijk. 20 features eruit en 'mooie' 3d animaties erin = voor mij een veel minder spel.
Xenonauts bijvoorbeeld was een échte opvolger en UFO enemy unknown een uitgekleed mooi plaatje van wat het ooit was.
Supreme Commander 2 zelfs een refund voor gevraagd. et cetera (heb Planetary Annihilation nooit geprobeerd omdat dat ook dramatisch was in contrast met de echte originelen)
Zo zijn er nog vele andere te noemen.. Ik noem het de "dota generatie". (dota is precies het ene stukje van RTS, waar ik een hekel aan had)

Misschien maar Stardew gaan spelen
Je hebt enigzins gelijk, maar ik heb mij toch prima vermaakt met Wasteland 2 ondanks enkele tekortkomingen. Wat dat betreft vind ik bijvoorbeeld Divinity: Original Sin en Pillars of Eternity beter afgewerkte producten.
Je kan je prima vermaken aan de spellen. Ik weet helaas dat het voor mij erg subjectief is, gezien de populariteit van DOTA spellen. (mijn god zeg.. k-x-tste spel zo gigantisch veel aandacht) :p

Ik denk dat ik zelf een beetje op een kruispunt sta.
De nostalgie van vroeger.. waardoor ik de opvolger vaak minder leuk zal vinden.. en tegelijkertijd echt een andere focus qua game development.
Vroeger móest je wel op de inhoud gaan, tegenwoordig kan het in een mooi jassie.
Ja, de games zijn de spirituele opvolgers van Fallout 1 en 2. Niet alles is hetzelfde uiteraard, maar de gelijkenissen zijn groot. Alles wat je noemt zit erin.

Edit: Wat Maruten onder mij zegt klopt natuurlijk. De Fallout-games zijn eigenlijk de spirituele opvolger van Wasteland 1, en vervolgens bouwde Wasteland 2 weer voort op Wasteland 1, Fallout 1 en 2 qua gameplay e.d.. Het universum en verhaal van Wasteland staat los van die van Fallout, maar lijkt er erg op.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 6 oktober 2016 12:08]

Niet helemaal, Wasteland 2 is de spirituele opvolger van Wasteland uit 1988, waarop de Fallout games gebaseerd zijn.

Edit: er vanuit gaande dat Cowamundo met "Wasteland" de nieuwe delen 2 en 3 bedoelt.

[Reactie gewijzigd door Maruten op 6 oktober 2016 11:04]

serieus, piepende banden op sneeuw? Lijkt de A-team wel :)
Een van de eerste dingen die mij ook opviel. Maarja, het is een game hea :9
Oooohhh dit wordt weer een toppertje van formaat mensen!

Ik ben vooral erg benieuwd naar de synchrone en a-synchrone co-op. Dus dat je ook los van elkaar in dezelfde "sessie" kan spelen. Wat dan zou betekenen dat als ik stop en een vriend van me speelt nog door, dat ik de volgende dag opeens met een hele andere situatie te maken kan hebben. Interessant.

Alleen het is nog wel heeeel lang wachten met een datum van Q4 2019...
Als ik het uit het promo filmpje begrijp van Brian Fargo (degene waarin hij de andere mede-auteurs introduceerd) is het mogelijk om zodra de een ophoud en de ander doorspeelt, dat de doorspelende partij het speelveld grondig kan wijzigen (en naaien) voor de ene speler. Ik denk dat je met twee ranger-teams zal spelen vanuit een zelfde basis en beiden dan losse missies zal doen. Ik hoop dat er ook mogelijkheden zijn tot gezamelijk missies opstarten.

Hoe dan ook, wordt voor mij wel weer een Collectors Edition. Ik hoop alleen dat met de multiplayer de herspeelbaarheidswaarde groter wordt.

Het wachten is begonnen.

[Reactie gewijzigd door Detlev op 6 oktober 2016 12:53]

Ziet er erg goed uit, nu ga ik wasteland 2 wel ff spelen gok ik :p
Ik heb geen problemen met de lip syncing and what not maar wanneer de actie begint... Hoezo is het zo traag? Waarom kunnen die poppetjes rustig hun auto in lopen en schieten zonder aangevallen te worden? Ik heb vorige games van deze reeks niet gespeeld, is het turn based of zo?
De hele serie is inderdaad turn based.
Is inderdaad turn based.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True