Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 166 reacties

Ontwikkelaar Niantic is van plan om meer functies toe te voegen aan de Pokéstops in Pokémon Go. Ook zeggen de makers dat er in de 'de komende maanden en jaren' nieuwe Pokémon aan de game toegevoegd zullen worden.

Op dit moment kunnen spelers in Pokémon Go enkel een zogenaamde lure plaatsen op een Pokéstop. John Hanke, de oprichter en ceo van Niantic, zegt dat het een interessant idee is om spelers meer mogelijkheden te geven om de locaties te beïnvloeden met objecten. Welke functies Pokéstops in de toekomst krijgen is nog niet duidelijk, maar mogelijk zouden de locaties ook als healing centers kunnen dienen, zegt Hanke. Hij sprak tijdens Comic-Con over de komende functies voor het spel. Onder andere The Verge deed verslag van zijn uitspraken.

Verder geeft Hanke aan dat er meer verschillende Pokémon naar de game komen. Hij spreekt daarbij over een tijdsbestek van de komende maanden en jaren. Het is onduidelijk of er direct een volledige nieuwe generatie Pokémon wordt toegevoegd, of dat het eerst gaat om een select aantal. Op dit moment bevat de mobiele game alleen de Pokémon van de eerste generatie. In totaal zijn er zes generaties met meer dan zevenhonderd verschillende figuurtjes.

Het evenement werd aangegrepen voor de presentatie van de teamleiders van de drie verschillende teams in Pokémon Go. Candela vertegenwoordigt team Valor, Blanche doet dat voor team Mystic en Spark is de leider van team Instinct. Het is nog niet precies duidelijk welke rol de teamleiders krijgen in het spel. Volgens Hanke zullen ze spelers 'advies en opdrachten' gaan geven.

Concrete informatie over wanneer er updates voor Pokémon Go verschijnen is nog niet bekend. Niantic zegt zich nu met name bezig te houden met het uitbrengen van de game en het draaiende houden van de servers. De afgelopen weken ging de release in nieuwe landen regelmatig gepaard met serverproblemen. Afgelopen vrijdag is het spel uitgebracht in Japan.

Pokémon Go leaders

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (166)

Ik had liever gezien dat ze wat meer in waren gegaan op de huidige problemen in plaats van te praten over nieuwe features. Ze moeten eerst eens zorgen dat het spel in zijn huidige vorm fatsoenlijk werkt.
Ten eerste heeft maar een paar landen echt toegang tot het spel, en zelfs dat kunnen de servers niet altijd aan (gaat nu wel al beter dan de afgelopen weken). Ook zorgt het klakkeloos overnemen van de Ingress punten ervoor dat de pokestops en pokemon zelf nogal slecht verdeeld zijn. Sommige plaatsen zitten tientallen stops bij elkaar en spawnen allerhande speciale pokemon, terwijl andere plaatsen helemaal geen stops hebben. Ook het feit dat pokemon voornamelijk midden in de stad zitten en nauwelijks in de natuur is een beetje vreemd. Woon je nu in een drukbevolkte stad kun je gewoon op het terras gaan zitten en alle pokemon vangen, woon je in de middle of nowhere moet je soms tientallen kilometers reizen (hier in NL niet natuurlijk omdat we hier dat soort gebieden niet hebben, maar nog steeds zijn ook hier genoeg dorpen zonder enige activiteit) om iets tegen te komen.

Dan is bijvoorbeeld de 'nearby' lijst uitgeschakeld, waardoor deze pokemon laat zien die er niet meer zijn, en overal 3 stapjes (het verste weg) laat zien, waardoor je dus gewoon blind moet rondlopen in de hoop ergens een pokemon tegen te komen. Het overmatig spawnen van een paar nietszeggende pokemon (pidgeypocalypse for a lack of a better word) en nauwelijks variatie zorgt er ook voor dat het op een gegeven moment nogal vervelend wordt (zeker in combinatie met de 3 step bug waardoor je niet eens actief kunt zoeken mocht er ergens een zeldzame pokemon spawnen).

Verder heb je nog andere bugs, zoals het crashen van het spel als je een gym aanklikt, het vast blijven hangen van de knoppen als je uit de battery saver mode komt, het in de bag blijven hangen als je die aanklikte terwijl een pokemon vluchtte, het random komen van curveballs als je iets uit je bag hebt gepakt. Ook wordt vaak maar een deel van de afstand die je gelopen hebt geregistreerd, waardoor je voor een 10km ei bijvoorbeeld in de werkelijkheid 20km af moet leggen.

De houding van Niantic vind ik een beetje laks, alle vragen over bugs werden wat aan de kant geschoven, vervolgens komen ze met 3 plaatjes van de leiders van de teams (waar ze eerst alleen een silhouet van hadden), met de opmerking dat ze daar voor de release geen tijd meer voor gehad hebben. Meer dan 2 weken doen over het inkleuren van 3 plaatjes vind ik nou niet echt een nuttige openbaring. Ook werd er gezegd dat het huidige spel maar 10% is van wat ze willen. Hoewel dat mooi is omdat wat meer variatie en mogelijkheden zeker een verbetering zouden zijn, vraag ik me af hoe lang dat gaat duren aangezien ze het in de huidige vorm op 'kleine' schaal nog niet eens goed functionerend hebben.

Edit: Ik zie dat sommigen ook graag trading willen hebben. Hoewel dat inderdaad een leuke toevoeging zou kunnen zijn voorzie ik meer problemen daarmee dan voordelen. Ten eerste omdat dit de deur opent voor het verkopen van sterke zeldzame pokemon, ten tweede omdat je vroeger met hypes al merkte op het schoolplein dat sommigen hun pokemonkaarten mochten afstaan aan de pestkop. Met trading is het wachten tot mensen onder geweld hun zeldzame pokemon mogen afstaan.

[Reactie gewijzigd door mark-k op 25 juli 2016 12:36]

Door de vele bugs vind ik het zelf ook niet meer leuk om te spelen. Die eieren komen inderdaad nooit uit, om de 5 minuten mag je je spel opnieuw starten omdat het weer nergens op reageert, en als je het dan terug opstart komen de 'failed to load playerdata from the server' meldingen nog is langs, of 'failed to login'.

Pokestops doen het soms niet, dan krijg je gewoon 'failed. Try again later' en als je op een Gym drukt dan zie je wel de animatie met het laadicoontje maar de gym opent niet...

Hoevaak ik het al heb gehad dat ik een Pokemon vang en je ziet het spel inzoomen op die bal maar hij 'beweegt' niet... Dan staat alles weer stil.

Heb ik zo'n slecht toestel dan? Nee hoor. De LG G3 3GB model noem ik niet slecht. Het voelt gewoon aan als slecht en lazy developmentwerk. De bekende "zucht... Hier moet een try/catch omheen, laat ik maar elke Exception vangen en er niks mee doen" - developer lijkt hier vooral gewerkt te hebben.
Ik denk dat deze bugs en de eenvoudige mogelijkheid tot vals spelen direct de doodsteek zijn voor het spel.Ikzelf vind het eigenlijk al niet leuk meer en merk ook dat ik al weer twee dagen het spel niet gespeeld heb.

Als Niantec niet heel snel zorgt dat iedereen met een geohack (ik heb een collega die de godganse dag tien kilometer rondes loopt met 15 kilometer per.uur en heeft zes gyms onder controle) of anderszins de boel belazerd gebanned wordt het spel het eind van het jaar niet haalt.
Dat ervaar ik heel anders.
Eieren komen uit, Pokestops doen het prima (één keer een onterechte Try again later gehad) en het spel loopt zelden vast.
Alleen als ik battery saver aanzet, dan freezed het scherm en is niet meer aan te krijgen (android versie).
Maar verder werkt het prima. In de begintijd wel eens serverproblemen, maar die heb ik de afgelopen dagen ook niet meer meegemaakt.
Ik moet me hier bij aansluiten. Ik wil niet zeggen dat de game nooit crasht maar vaak zeker niet bij mij. Alleen bij de battery saver doet hij wat lastig soms.

De verdeling van Pokemon is hier in Nederland wel redelijk ruk, ik ben zelf net terug uit Zwitserland (waar VEEL minder Pokemon te vinden zijn), daar zijn echter wel zeldzamere Pokemon te vinden en niet de oneindige storm aan pidgey's en rattata's...

edit: Huawei P9 overigens

[Reactie gewijzigd door filthymushroom op 25 juli 2016 15:24]

Ik heb gisteren anders gevangen: 2x Lapras, 6x hitmonlee, lickitung, elctrabuzz, Snorlax, Slowbro, Golduck, Jynx, Ekans en Tangela.

En dan zijn er nog een pincer en polygon ontsnapt en dat in ongeveer 3 uur tijd dus je moet gewoon echt geluk hebben dat je een goede spawnplek in de buurt hebt.

[Reactie gewijzigd door DarkBlaze op 25 juli 2016 15:47]

Waar:o lures in het centrum van amsterdam? Haha
Nee, ik woon in het oosten. Zoals ik zei, je moet echt geluk hebben gisteren nog een pincir gevangen en een magmar en een blastoise van wel 32cp :+
Kan je me je geolacatie ongeveer doorgeven? :o

(Naam van dorpje is ook goed :))

Nog geen enkele Lapras :(
Komen allemaal uit de omgeving van Enschede en Oldenzaal, niet bepaald een dorpje natuurlijk maar ook geen mega grote stad zoals in de randstad.
Veel van de problemen herken ik niet, maar enkele ervaar ik zelf ook regelmatig.
Pokestops doen het soms niet, dan krijg je gewoon 'failed. Try again later'
Voorheen zette ik mijn mobiele data uit en aan, dat leek regelmatig te werken. Tegenwoordig wacht ik even. Wanneer ik nu een minuut of maximaal twee wacht kan ik gewoon weer draaien.
Hoevaak ik het al heb gehad dat ik een Pokemon vang en je ziet het spel inzoomen op die bal maar hij 'beweegt' niet... Dan staat alles weer stil.
Die fout had ik in het begin ook, nog best regelmatig eigenlijk. Maar tegenwoordig lijkt dat amper nog te gebeuren.

Ik heb het idee dat veel fouten te maken hebben met de (verbinding met de) server. Ze kunnen simpelweg geen miljoenen spelers aan.
Ik heb het idee dat veel fouten te maken hebben met de (verbinding met de) server. Ze kunnen simpelweg geen miljoenen spelers aan.
Uiteraard, maar zorg er dan voor dat ik dit in het spel te zien krijg. En als het niet lukt, dat het dan opnieuw geprobeerd wordt of überhaupt de melding dat het niet meer gaat werken. Maar niks van dat alles gebeurt...
En ze mogen ook wel wat meer aandacht besteden aan de locaties. Sommige Pokémon zijn in sommige landen dan wel steden niet te vangen (, vooral in Nederland).

[Reactie gewijzigd door stervis op 25 juli 2016 13:21]

De verdeling is ver te zoeken ja, als je bijvoorbeeld op pokevision.com kijkt zie je in santa monica allerlei zeldzame pokemon zitten, terwijl je hier voornamelijk pidgey en rattata ziet. Zelfs als je een keer een zeldzame pokemon tegenkomt heb je er nog niks aan want je moet hem nog 30 keer vangen om hem te kunnen evolueren. Het is nu echt gewoon grab all you can, Er zit verder geen skill bij. Ook gym battles zijn gewoon als een gek op je scherm tikken, enige dat je even door moet krijgen is dodgen.
Nog veel vervelender is in een buurt wonen waar geen tot weinig pokéstops zijn. Als je eindelijk een leuk aantal pokémon hebt gevangen (of eieren hebt uitgebroed) om er één te evolueren, ben je waarschijnlijk ook door je pokeballs heen.

Hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt voor mensen die in een stad wonen, ik heb 0 pokéballs en 34 great balls. Ik heb gewoon (nog) geen tijd (gehad) om naar pokéstops te fietsen/lopen puur om daar een uur lang pokéballs te verzamelen. En zelfs dan zit je met een beetje geluk pas op 36 ballen ofzo.
Dat is precies wat ik bedoel wat betreft steden zoals New York of Santa Monica :)
in ben het helemaal eeens met jullie het spawnen moet beter want toen ik in de VS was heb ik fantastische pokemon gevangengenomen maar in de Benelux alleen maar ratatas en pidgeys
https://www.dropbox.com/s...6-07-25-14-20-12.png?dl=0
Is dat jouw screenshot?
ja ik was op familiebezoek/vakantie in de vs. wat ik ook zeker wil zien is dat ze de region specific pokemons overal beschikbaar maken want mr mime kan je niet of amper in de vs vinden en de khanhis kan je enkel in australie vinden(je kan ze beide wel uit 10km eieren krijgen)
Je Kan ze alleen uit je ei krijgen als je je in dat continent bevind anders niet. En mr mime oz eu only
De enige momenten dat ik zeldzame tegen kwam, waren op momenten dat ik in de trein/bus zat. Hitmonlee, Wartortle en Mister Mime.. Pidgey's ben ik wel blij mee. Alles opsparen en dan met een Lucky egg levelen. Zubats en Golbats sla ik echt met liefde over... Wat een gedoe om die 2 te vangen..
Sinds de laatste update werkt bij mij het aanklikken van de Pokedex ook niet meer . Je komt altijd op Pokemon #1 uit, ongeacht de Pokemon die je aanklikt.

Een andere mooie is het verdwijnen of veranderen van je Pokemon, als je de tegenstander tijdens een gymbattle verslaat. Bijvoorbeeld na een Submission attack verdwijnt je Pokemon, maar die komt soms niet meer terug. Je kunt wel verder spelen, maar ziet je Pokemon niet meer. Hetzelfde tijdens een attack met stroom. Soms blijft je Pokemon dan opeens wit, alsof je nog half in de animatie zit.

Als er in dit tempo bugs worden 'teruggebracht' c.q. toegevoegd, dan ziei k het somber in. Vraag me uberhaubt af wat de testdichtheid van de code is. En of we straks na elke update een aantal regressions ervoor terugkrijgen...
Los van de Pokedex bug (die ik niet ervaar) lijken de andere problemen bij de Unity engine te liggen. Samen met de informatie van mark-k dat het op toestellen met minder dan 2GB RAM voorkomt doet mij vermoeden dat er ergens textures verloren gaan omdat er geheugen wordt opgeruimd. Naast het RAM zou het ook aan de GL implementatie bij de GPU kunnen liggen.
Ligt gewoon aan de android versie van het spel zelf. Op iOS heb ik deze bugs niet met 1Gb ram.

Ik heb wel de vervelende bug dat battery saver andersom werkt als ik mijn toestel gelocked heb. Dan moet ik em op z'n kop houden om die optie eerst uit te zetten en dan weer aan als ik hem recht houd. Ook werkt het herregistreren van touch na het uit battery saver komen niet goed en is het spel non responsive. Vet naar als je dan net een zeldzame spawn tegenkomt en je het spel moet herstarten.
Wat voor telefoon heb je? Die pokedex bug hoor ik namelijk vooral bij mensen met een Samsung, en het verdwijnen van dingen bij telefoons die minder dan 2GB RAM hebben. Sommige dingen kunnen namelijk ook aan je telefoon liggen, ik heb beide bugs die jij noemt nog niet gehad.
Wat voor telefoon heb je? Die pokedex bug hoor ik namelijk vooral bij mensen met een Samsung, en het verdwijnen van dingen bij telefoons die minder dan 2GB RAM hebben. Sommige dingen kunnen namelijk ook aan je telefoon liggen, ik heb beide bugs die jij noemt nog niet gehad.
Mijn Pokedex doet rare dingen en ik heb een Sony Xperia Z3 Compact. Die telefoon heeft 2GB RAM. Ik zou ook graag spoedig een update willen zien die in dit topic genoemde issues oplost. Ik vind het ook jammer dat er in mijn omgeving amper pokestops zijn en de pokemons voornamelijk uit ratata's, weedle's en pidgey's bestaan. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om in Leiden af en toe rond te lopen, maar anders zou ik er weinig mee kunnen doen.
Mooie opmerking, ik ben het voornamelijk met je eens en heb geen tegen argumenten.

Verder vind ik het toch mooi dat ze plaatjes hebben ingekleurd en benaamd en aangeven dat het spel gaat evolueren :P

Ik wacht nog tot mid Okt tot alles lekker stabiel loopt in de fase dat we nu zitten. Het boomt te hard voor hun en ik denk gewoon dat ze het absoluut niet aankunnen.
Dat met het pesten is wel een hele kleine uitzondering, maar je gaat inderdaad wel krijgen je straks beginners van hun broer of buurjongen meteen een pokemon krijgen met 1000cp. Het idee zou wel leuk zijn als je alleen maar gelijkwaardige pokemons met elkaar kan ruilen.
In principe moet hier ook gewoon een restrictie op komen, net zoals dat in de games zat. Max level 20 en alles daarboven luistert niet naar je tenzij je badge X hebt.
In Go kan dat dan werken dat je een bepaald level moet hebben voordat je een Pokemon van CP X kan hebben. Volgens mij werkt dat nu zelfs al zo als je een power-up wilt doen.
Get used to that.
Ik spreek uit ervaring. Bij Nianctic lopen de fases altijd paralel. Innovatie en stabiliteit gaan bij Nia altijd hand in hand. Zo was dit ook in de begin fase van Ingress. Zelfs na 3 jaar worden er features toegevoegd en / of er uit gehaald.
Bugs zullen er snel uitgehaald worden, en cheater detectie snel worden toegevoegd al lijkt dat laatste altijd te langzaam te gebeuren voor de eerlijke spelers onder ons.
Waar wij bij ingress op dit moment veel hinder van ondervinden is dat veel PoGo spelers een ingress account aanmaken om gebruik van de intell map te maken maar niet om de game te spelen.
Nog een nadeel op het trading gebeuren: Ik zie allerlei mensen die een fake account hebben gecreerd en hier een bot op laten lopen. Deze accounts verzamelen alle (goede) pokemon en candies worden gebruikt om ze te levellen... Je ziet hem al aankomen.. deze worden allen getransfered naar een real account waarmee cheaters ineens goed getrainde pokemon hebben die ze kunnen verkopen etc.
Helemaal mee akkoord. Ik heb zojuist 7 km gelopen en ik ben amper pokemons tegengekomen en slechts 1 pokestop. Daarnaast registreerde het spel de 7 km die ik gelopen had maar als 5 wat ook vrij vervelend is.
Ik krijg de indruk dat er alleen meters geteld worden als je over een weg loopt die in google maps geregistreerd staat.
Hey systeem trekt een hemelsbreedte lijn van punf a naar punt b. Deze worden gemeten eens per 60sec. Is dit meer dan 300 meter dan wordt het niet geteld. Zo niet dan keijg je de meters in hemels breed. Dus bochten tellen niet.

[Reactie gewijzigd door badboyqxy op 26 juli 2016 00:36]

Weetniet hoe het bij jou zit... maar op een sporadische enkele keer na, werkt het gewoon goed.
Die ene keer in de paar dagen dat het vastloopt is dan dat iedereen na het avond eten inlogt en de server het in 1 keer even zwaar krijgen.
Ik denk dat Niantic niet door heeft hoe Pokemon kaart verzameling hype is verlopen als ook niet waarom mensen verslaafd raakten.

Beloning structuur is niet doordacht.

Zelf ben ik van een generatie die Pokemon alleen van naam kent en nooit de tekenfilm heeft gezien, maar een tiener neefje wist me wel e.a. te vertellen. Kaart hype was in een paar jaar voorbij en mensen groeien eruit.

Niantic realiseert zich niet dat problemen met servers maar ook met gameplay, zeldzame -soms ook een pidget van 100CP- die je met 20 ballen 5 keer hebt gevangen uiteindelijk weer ontsnapt, om uiteindelijk te verdwijnen.

Ik heb vaak met nichtjes met meerdere telefoons gelopen en inderdaad als je rond de 75 verschillende pokemons hebt gevangen zie je dagen geen nieuwe meer. Zie je ze wel kun je ze niet vangen of zijn ze binnen een kwartier verdwenen (Jinx b.v.)

Ook krijgen mensen meestal niet dezelfde Pokemons, op Pidgey en Rattata na, en zelfs die hebben verschillende CP's, die lijken op vaste locaties te verschijnen.

Motivatie om naar buiten te gaan is afgelopen 48 uur afgenomen naar 0%.

Volgens pokemon (tap op links onder en scroll omhoog) heb ik 81.8 KM afgelegd. Volgens S-Health is het dubbele geweest (3x 2 uur trainen in sportschool). Ik heb in de afgelopen 2 weken zeker 1500 KM gereden met iemand naast me die Pokemon's ving en pokestops deed (kun je met 100KM uur doen).
Alleen op Afsluitdijk bij elke parkeerplaats/afrit vind je zeer zeldzame pokemons. Ik zie jongeren dat niet gaan fietsen.

Ik heb 616 pokemons gevangen waarvan 73 verschillende en 75 gezien. Maar ook over de afstanden die ik heb gereden/gelopen heb waren er amper pokemons die ik niet heb verschenen.

Het is algemeen bekend dat je door schaarste mensen op de been kunt houden, maar uiteindelijk bied het spel niets anders wat je "hooked" zal houden. Je krijgt amper ballen bij pokestops maar wel andere dingen die meetellen voor je Items, zodat je snel aan de grens zit van 350 dingen en in eens geen ballen kunt meenemen. Krijg je ballen dan ben je ze binnen een paar meter van pokestop al kwijt omdat je steeds meer ballen nodig hebt om iets te vangen.

Uiteindelijk gaan mensen geen Pidgeys en Ratatta vangen, tenzij ze 300CP en meer hebben omdat je er dan nog voor evolutie nog iets aan hebt.

Als je 10 KM hebt gelopen op een paar eieren te laten uitkomen, wil je niet dat het er iets uitkomt wat je al hebt. Of wat mij is overkomen iets eruit komt met minder CP van iets wat je had.

Ik merk ook dat afgelopen vrijdagavond bij 2 pokestops met lures aan, waar tussen 5 meter zit en veel zit mogelijkheid, voorheen elke dag meer dan 50 mensen zaten, auto's af en aan reden er maar 15 mensen waren en geen auto's. Misschien dat er een finale van iets op TV was, maar het was wel heel opvallend.

Ik denk dat zodra Niantic haar grafieken naar server usage, gemiddelde aflegde KM en besteding gaat analyseren en daarmee kan zien dat gebruik significant afneemt, ze vanzelf geforceerd worden om maatregelen te nemen, echter zijn ze dan al te laat.

Het gevoel van 2 weken geleden, waarbij je distance (voetstappen) kon gebruiken en het gewoon leuk was om Pokemons te jagen, kun je achteraf niet aan mensen teruggeven. Het is saai en frustrerend geworden en daarmee maken je hersenen verkeerde hormoon aan dat mensen onbewust met pokemon go gaan associëren.

Immers hoe frustrerend is het om te weten dat er JInx of andere zeldzame pokemon in de buurt is, je vervolgens je kleren aantrekt 2 uur in de buurt gaat lopen en hooguit met een paar pokemons terug te komen die je al had.
Heb het een uur of twee gespeeld maar kon gewoon niet door de incompetentie van de makers heen kijken. Het concept is enorm leuk en positief en ook begrijp ik dat het behoorlijk gecompliceerd is om dit goed neer te zetten. Maar waarom, als het spel nog zo buggy en instabiel is, als er nog zoveel functies die beloofd waren of die gewoon niet meer dan normaal zouden zijn, hebben ze dit spel niet uitgesteld of actiever verbeterd daags na release. Ze hebben verdomme de steun van een van de grootste en rijkste video game bedrijven, Nintendo. Als ik Nintendo was en zag hoe astronomisch mijn aandelen stegen daags na release van dit spel, dan zou ik nu iedere vrije developer en medewerker overdragen naar dat project om de visie van Niantic te helpen verwezenlijken. Want eerlijk is eerlijk. Momenteel is dit spel gewoon te kaas om langer als een maand populair te blijven.
Wat is er gecompliceerd aan?

Iedereen heeft het over AR ?

Maar AR is helemaal geen onderdeel van gamyplay. Dat je een bij ballen gooien een overlay van achtergrond aan en uit kan zetten en een foto kan maken van een pokemon is geen innovatie, het is niets bijzonders.

Een echte AR game maakt gebruik van de realiteit en projecteerd daaroverheen de gameplay.

Stel je hebt BF4 op je mobuiel waarbij je eigen omgeving het speel terrein is.
Dat weet ik en de "AR" die ze in pokemon go gebruiken is ook totaal niet gecompliceerd. Waar ik op doelde was het concept. In eerste instantie klinkt het laten verschijnen van pokemon op een gps kaart vrij makkelijk en simpel te realiseren. Maar denk dat ze er toch tegen aan zijn gelopen dat het best lastig is om de pokemons consistent en betrouwbaar te laten verschijnen. Denk dat het ook te maken heeft met de Unity engine en slecht geschreven code.
Hoe moeilijk kan het zijn om iets op een bepaalde GPS locatie te tonen?

Ze zouden zelfs op basis van feedback (concentratie players per dag/locatie) dingen laten verschijnen.

Als veel mensen op een bepaalde plek stil staan (verkeersplaats/oversteek plaats) dan kunnen ze dat snel uit feedback zien en daar iets laten verschijnen.
Klopt dat het niet zo moeilijk zou moeten zijn. Denk dat ze bij Niantic gewoon of veel te weinig tijd hebben gekregen, of gewoon vroeg in development verkeerde keuzes (zoals de Unity engine die misschien slechte ondersteuning heeft voor gps functies) zijn gemaakt die nu voor veel problemen zorgen bij het fixen van de game.
Als iedereen MAPS mag kan gebruiken, zullen er in no-time veel betere games uit komen.

Echter als je naar pricing-model van google maps kijkt zal dat haast niet kunnen.

Niantic heeft veel meer steken laten vallen. Voetstappen (distance) staat waarschijnlijk uit om dat het server capaciteit kost.

Terwijl als je in een straal van 4 KM lokaal zou cachen, je op zijn minst eens per uur een update naar server hoeft te sturen, voor mensen die rondlopen. En dan is server capaciteit geen probleem meer.
Precies mijn punt. Met wat competente coders zou zulk een concept tot een geweldig, stabiel en geoptimaliseerd spel kunnen leiden. Nu is het slechts een buggy mess die, als concrete fixes en overhauls uitblijven, over een maand vergeten is. Dit vind ik echt ontzettend jammer want het spel heeft enorme potentie. Verhalen van mensen met sociale angst of depressie die toch eindelijk een reden hebben om het huis te verlaten, om vervolgens makkelijk praatjes te maken met mensen die het ook spelen. (ze hebben tenslotte gespreksstof.)
En dan heb je nog de enorme positieve invloed die het op kinderen heeft. Veel jeugd die normaal na school thuis zit te gamen heeft nu een goede motivatie om buiten te spelen (en ja ookal lopen ze met een telefoon in de hand is het net zo goed buitenspelen als een potje voetballen).
Het zou zo fantastisch zijn als dit spel lange tijd actief ondersteund en uitgebreid zou worden zodat deze hype aanhoudt. Maar helaas zie ik dit momenteel niet gebeuren omdat gewoon de fundamenten als bagger zijn.
Had potentie.

Tegen de tijd dat ze door hebben waar ze falen en dat gameplay en beloningsstructuur belangrijk zijn, krijgen ze de verloren spelers en media aandacht die ze nu hebben er niet meer mee terug.

Het is waarschijnlijk veel interessanter om uit te vinden welke elementen mensen prikkelden om naar buiten te gaan en of dat lange termijn effecten zijn of misschien juist mensen daarna in een dieper dip gaat jagen. En in dit specifieke geval of buggy game met een steeds verrotter beloningstructuur waaruit in eens belangrijke vind optie werd gehaald, niet juist bij mensen mentale schade veroorzaakt. :)

Indien Google voor Games MAPS gratis beschikbaar zou stellen kan de concurrentie aan de slag. Google kan op vele manieren haar derving aan inkomsten compenseren.

Vrijwel niemand had voorheen continue GPS aan staan, Google krijgt die data nu wel (zie location history). Bovendien betreft deze data voornamelijk van wandelaars, wat nieuwe mogelijkheden bied.
De launch was ook pas over een half jaar bedoeld. Maar nitendo pushde on het in de begin van de zomer uit te geven
Op de meeste vlakken heb je inderdaad volkomen gelijk, alleen het vangen van de pidgey en rattata ben ik niet met je eens. Ik ben juist blij als ik een pidgey van CP10 tegen kom, aangezien je die meestal meteen vangt, doe van 300+ verspil je veel te veel ballen aan. Die cp10 kun je dan weer sparen tot je er meer dan 60 hebt om een evolve spree te doen met lucky egg aan, om zo veel exp te krijgen. Daarna laat je ze toch weer door de professor door de shredder halen want je hebt verder toch niet veel aan zoveel pidgeys/pidgeottos/pidgeots.
Ik heb inmiddels alles dat k heb wel al evolved, dus gewoon alle 12 candy evolves sparen voor je lucky egg. Dan boeit het toch verder niet wat voor CP ze hebben want je gooit ze daarna toch weg. Ik vang liever 90 CP10 pidgeys met 100 ballen dan 20 CP300 pidgeys, want dan kan ik veel meer evolueren. Ik heb niks aan nog meer CP1200 Pidgeots naast de 2 die ik nu al heb, en de 10 andere pokemon die toch al sterker zijn.
Veel > 1200 CP Pokemons kan geen kwaad, zeker niet als je meerdere GYM's wilt overnemen en behouden.

Hoogte POKEMON laat je niet meevechten die stop je er in zodra je GYM hebt.
Hmm ik denk niet dat ze iets aan de server capaciteit hoeven te doen, daar waar hun ook weten dat de boom al voorbij is en er genoeg mensen snel zullen stoppen (Waarom dan geld in iets investeren wat over enkele dagen zinloos is?).

Zoals ook op nu.nl te lezen (zelfde artikel min of meer als dit, alleen dan ook met de aandelen die flink aan het dalen zijn en nog verder gaan dalen):
Het aandeel van Nintendo is maandag met 5.000 yen (17,7 procent) gedaald. Dat is de maximale daling binnen één dag op de Japanse beurs, dus mogelijk zakt het aandeel dinsdag nog verder weg.
en nog een klein extra stukje:
Door het succes van het Pokémonspel zag Nintendo zijn beurswaarde verdubbelen in de twee weken na de lancering van het spel. Afgelopen vrijdag waarschuwde het bedrijf zijn aandeelhouders echter dat het spel slechts een beperkte invloed zal hebben op de omzet van het bedrijf.
Iedereen weet dat dit een hype is, en het valt me nu al op dat het buiten een stuk rustiger is dan 1-2 weken geleden (uiteraard, vakantie is begonnen dus dat zal ook invloed hebben aangezien mensen het land uit gaan).
Dusja of het verstandig is om de connectie problemen op te lossen door meer te investeren, moa ik denk het niet, dit lost zichzelf op door mensen die ermee stoppen en zo dus geen gebruik meer maken van de servers.
Lees dan het hele artikel op nu.nl, daar staat namelijk een hele andere reden dan jij nu speculeert...
Die investering loopt wel los hoor. Er zijn zat oplossingen bij diverse datacenters waarbij automatisch extra VPS'en bijgeschakeld worden indien er een hogere load is. Je hebt dan wel een kleine investering maar daarmee kweek je wel goodwill bij de spelers (en dus je klanten) wat weer zorgt voor extra inkomsten. Netto zou het je dus zo maar meer op kunnen leveren.
Ik had liever gezien dat ze wat meer in waren gegaan op de huidige problemen in plaats van te praten over nieuwe features. Ze moeten eerst eens zorgen dat het spel in zijn huidige vorm fatsoenlijk werkt.
Wat jij noemt is gewoon een continue process, en spelers zullen altijd blijven klagen.

Maar dit soort dingen moeten niet in de weg hoeven staan voor het bedenken en maken van nieuwe features.

Storingen en fouten worden altijd continu opgelost.
classic niantic response, huidige staat van de game negeren en speculeren over de toekomst om zo nieuwe spelers te trekken.

mischien dat ze op de hoogte zijn van de barre toestand van de game en dat ze al voorbereid zijn om spelers te bannen die bots en andere trucs gebruiken. maar daar zijn ze wel heel stil over en dan nog de "Minor text fixes" update.
153 MB aan text fixes ! Omg
vertalingen mischien ? of is het alleen in engels beschikbaar ?
offtopic:
Grappig, ik had me eerst voorgenomen niet aan Pokémon Go te beginnen. Heb niets met Pokémon, nooit gevolgd als kind, of als volwassene, ik ken het alleen van naam en van Pickachu ;)
Na al die media aandacht toch maar gaan spelen... en verrekt, het is best geinig :)


Ontopic:
Helemaal mee eens. Het is goed dat ze al over te toekomst nadenken, maar de huidige functies in de game werken ook niet allemaal vlekkeloos. Vooral de tracking vind ik een flink gemis. Matches in gyms vind ik ook niet helemaal je-van-het. Beetje op je scherm bashen... ik had liever knoppen gezien met de abilities die je Pokémon hebt, met timers op die knoppen wanneer ze in cooldown zijn (even als voorbeeld).
Verder crasht de game nog regelmatig. Het is de laatste dagen gelukkig wel stukken stabieler.
Jullie hebben allemaal gelijk, maar ik denk dat niantic niet zo hard er op afgerekend moet worden. Een spel als deze is nog nooit eerder op de markt gebracht (althans niet op deze schaal). Dat ze data gebruiken uit ingress vind ik niet meer dan logisch aangezien dat dat soort data jaren duurt om te vergaren (ingress is inmiddels 4 jaar oud). Er wordt geklaagd over servercapaciteiten en bugs wat logisch is, maar niet helemaal eerlijk, nogmaals is het zeg maar een spel in de kinderjaren omdat niemand dit ooit eerder gewaagd heeft op deze schaal, dat het spel zo immens populair is hadden ze waarschijnlijk ook niet verwacht (want ja volwassenen proberen luie tieners al jaren van de bank af te laten komen). De serverproblemen zijn daar een logisch gevolg van en daarover zullen mensen vaak klagen. Maar wat ze vaak vergeten is dat het spel echt heel populair is waar ik mee bedoel dat het eigenlijk moeilijk niantic te wijten is dat er serverproblemen zijn. (Blizzard kent die serverproblemen ook als ze een uitbreiding van world of warcraft lanceren en dat zijn dan hooguit 10/11 miljoen mensen die dan ook nog een laptop of pc nodig hebben om t te kunnen spelen) Pokemon kan op vrijwel iedere smartphone/tablet gespeeld worden, is geen dure hardware voor nodig en heeft minimaal een 10-voud aan spelers ten opzichte van blizzard (wat meer spelers zijn dan alle blizzard spellen bij elkaar). De grootste serverproblemen zijn opgelost en bij de release in Nederland zijn er eigenlijk maar 2 dagen geweest met grote serverproblemen. Daarbij komt bij dat ze het spel eerst wilde testen (vandaar de select aantal landen bij release) Niantic heeft geen kans gekregen om het spel te testen in 3 landen, omdat overal ter wereld het spel al via omwegen werd gedownload. Het volgende probleem komt al meteen. Servers bijkopen voor meer capaciteit is een lucratieve investering, want zoals bij ieder spel zijn het in het begin de hoogtij dagen en zwakt de playerbase af tot alleen de dedicated spelers overblijven, dit gebeurt bij veel spellen al na de eerste maand waarna ze dus overblijven met gehuurde/gekochte servers waar ze dus niets mee kunnen en waar ze ook geen geld op verdienen (de gamer die namelijk na een maand al stopt zal geen of weinig geld uitgeven aan het spel). De bugs in het spel helaas zijn een ander verhaal en die zijn er genoeg om op te noemen, maar nogmaals door de populariteit van het spel kan het zijn dat er bugs zijn ontstaan die er niet waren toen er met veel kleinere groepen het spel werd gespeeld. Een bug vinden in een spel is vaak simpel, de bug oplossen is een ander verhaal en kost veel tijd om het goed te doen (je wil namelijk niet dat de bug die je gefixed hebt een andere bug oplevert). In 3 weken tijd zijn er 3 updates voor het spel geweest (al zijn het maar kleine) en hebben ze eigenlijk al hun tijd moeten steken in het stabiliseren van de servers en of capaciteit moeten verhogen. Al met al vind ik het knap wat ze in een korte tijd hebben weten te verbeteren en hoe ze in zo'n korte tijd toch nog genoeg servercapaciteit hebben weten te regelen om al die miljoenen mensen tegelijk er op te laten. Geef het nog een maand en dan kunnen we echt beoordelen of Niantic wel zo laks is als sommigen beweren. (Ik ben developer en vind het altijd jammer dat mensen vaak geen idee hebben hoeveel werk en tijd het kost.
Hoezo ze kunnen veel beter random in bebouwde gebieden gegooid worden. Nu is het een binnenstad game geworden. In de binnenstad hier zo'n 20 stops en 5 gyms over 500x2000 meter in de woonwijk aan de rand van de stad 2 stops over een afstand van 2x2km.
Dat is dus het probleem met ingress data. In een klein dorp zie ik 3 stops en 1 gym op een stukje weg van 100 meter over de rest van het dorp (zo'n 4000 inwoners) is er niks.

Wat btreft server problemen vandaag de dag zijn er oplossingen die er 10 jaar geleden niet waren en dat was cloud services die je in kan huren. Dus appels met peren vergelijken werkt niet. Wat betreft 2 dagen van problemen... nou wel meer hoor. Het heeft er 2 dagen meer uit gelegen dan dat het werkte. Daarna nog regelmatig dat de login server er bv uit ligt maar niet zo vreemd gezien de belabberde stabiliteit van Pokemon Go. Jij vind het knap wat ze gedaan hebben ik eigenlijk beschamend weinig.

Pokemon komen random. het woelende gras doet niks ITT andere pokemon games. hoevaak het vangen wel niet over de zeik is gegaan kan ik niet meer bijhouden (maw kort stondig connectie verlies). Het enige wat ze gedaan hebben zijn ingress punten in stops en gyms veranderen en random pokemon laten verschijnen met 3 menu's erbij dat is het verschil met Ingress. Het is eigenlijk gewoon beschamend.
Ik hoop echt dat Nintendo en The Pokemon Company dit door hebben en zelf met een goede vervanger komen, want ja het concept heeft een gigantische potentie maar de uitwerking van Niantic is gewoon een slappe port van Ingress en daar is zogenaamd veel aan besteed.... laat me niet lachen. Dit is een concept en het feit dat Niantic nu al in maanden en jaren praat voorspelt niet veel goeds.
En dat bedoel ik dus dat men geen idee heeft van hoeveel werk er in zit. Als je denkt dat de enige data die ze hebben verwerkt oud ingress materiaal is dan vergeet je al het werk en algoritmes die nodig zijn om gevechten te bepalen, hoe een pokemon geevolueerd wordt etc etc. De groene blaadjes zijn spawn punten, het is dus ook logisch dat er niet altijd pokemon zit. Sommige pokemon hebben een vast punt en verplaatsen zich niet en sommige pokemon doen dat wel. Dat het spel misschien te vroeg is uitgekomen dat is een punt waar ik het met je eens kan zijn, maar ook daar zeg ik dat Niantic zijn testperiode niet heeft mogen volbrengen doordat de hele wereld massaal "illegaal" het spel er toch heeft opgezet. Waardoor ze misschien in plaats van bugfixes al hun resources in de servers hebben moeten stoppen. de bugs zullen ongetwijfeld gefixed worden en als je denkt dat er ook maar 1 spel perfect op de markt komt dan kom je bedrogen uit. Want je zegt appels met peren vergelijken, maar huidige ontwikkelaars kampen stuk voor stuk nog steeds met diezelfde problemen wanneer een spel uitgebracht wordt.
''woon je in de middle of nowhere moet je soms tientallen kilometers reizen (hier in NL niet natuurlijk omdat we hier dat soort gebieden niet hebben'' Weet niet in welke grot jij hebt gewoond, maar de laatste keer waneer ik buiten was, moet ik toch echt minimaal 10km uit mijn boeren gat van een dorp weg. voordat er wat nieuws is. :P
10km is niet tientallen km, maar een tiental ;) Als je in een wat groter land woont kan het zo zijn dat je binnen 50km niks hebt.
Mark, als je de hele persconferentie had teruggekeken zal je gezien hebben dat Nintendo/Niantic wel degelijk op de problemen in was gegaan.

Kort samengevat kwam het er op neer dat ze niet hadden verwacht dat het in zo een korte tijd zo een enorm succes was geworden, waardoor ze de nearby lijst hebben uitgeschakeld. Deze word binnen korte tijd, als de servers weer stabiel zijn (en dat lopen ze hier de afgelopen 4 a 5 dagen toch wel). Ze hebben wel degelijk excuses gemaakt voor de vele vastlopers.

Zo is er nog meer gezegd over dingen die veranderen en eraan komen, zoals de eerste grote update, maar dit vond ik op het moment even het ''belangrijkst'' om te vermelden.
Mooie recensie en ook mee eens zou graag de tracker nog zien werken en ook ik heb mijn bedenkingen voor het ruilen van de pokemon. Ik vind juist het hele aspect van het naar buiten gaan en zoeken super leuk ook het sociale aspect van de stops en de gyms .. Ik hoop alleen dat ze het een klein beetje gaan aanpassen aangezien ik in de herfst niet heel veel zin heb om een uur stil te staan bij een gym of stop .. Misschien een leuk idee dat je je kan inschrijven/aanmelden bij 1 of 2 pokegyms of dergelijk . Zodat het spel niet dood valt in de winter .. Ik hoop dat ze het sociale erop uitgaan erin weten te houden en tegelijkertijd toch een voortvarend spel weten te behouden. Zal een flinke klus worden .. Ook voor het vangen van Pokemon zou je bv een of 2 items of dergelijk kunnen krijgen zodat je niet thuis zomaar zonder ballen hoeft komen te zitten. En tegelijkertijd de stops behouden voor extra futures . Zoiets ż
Sommige dingen kan ik wel bevestigen. Was laatst bij mijn moeder op visite en keer voor de gein gekeken, helemaal niks in het dorp te doen. En thuis op de bank in de stad heb ik al 61 verschillende poke's gevangen, ik denk omdat ik bovenop een pokestop woon waar ik dan ook hele dagen vanaf de bank aan kan draaien.
Vraag me af wanneer ze de microtransacties een grotere rol gaan laten spelen, ergens kwestie van tijd. Waarschuwing van Nintendo dat hun omzet weinig invloed zal hebben vanuit PoGo, liet het aandeel al flink zakken, dat ze nu toch op zoek gaan naar leuke winst te halen uit zo'n succes van een game.
Ik denk dat ze heel voorzichtig zijn om de game teveel Pay-to-Win te maken, omdat het publiek toch van een hele diverse leeftijd is. Mochten ze hier de plank mis slaan, gaan ouders hun kinderen al snel verbieden om het spel te spelen, omdat kinderen anders gaan zeuren "Papa, ik moet dit kopen, anders kan ik niet meer meekomen...".

Dan is voor NintendoThe Pokemon Company ook de lol snel over. Ze willen juist de transacties een beetje onder de radar houden denk ik. Stiekem verdienen ze er denk ik wel echt dik aan hoor :)

Ze zullen net als Ingress, veel van het geld wat binnen komt, terug in het spel steken, en pas over een jaar (of wat) gaan cashen.

[Reactie gewijzigd door FireDrunk op 25 juli 2016 12:21]

De opzet zoals het nu is, is best over nagedacht. De luie gamers zullen veel moetn betalen voor steeds meer gewone Pokeballs. De spelers die veel buiten wandelen, krijgen naast gewone Pokeballs ook betere Pokeballs die efficiënter zijn in het vangen van Pokémon. De jeugd op hun fietsjes is daarmee meer in het voordeel.

Ook het veroveren van gyms met lagere CP is voor een hele groep geen enkel probleem. Door de maximum CP van de Pokémon, is het dus onmogelijk om Pokémon te hebben die onverslaanbaar zijn.

Ook het verhogen van levels gaat vanaf level 20 exponentieel omhoog wat betreft het benodigd aantal XP. Met alleen Pidgeys en Rattatas vangen, die met gewone Pokeballs steeds lastiger zijn te vangen en meer ballen kosten, kom je er dan echt niet meer.

Pay-to-win is dus heel beperkt van toepassing. Al spelende samen met mijn kinderen blijkt er toch heel goed nagedacht te zijn over deze zaken. De enige items die echt interessant zijn om te kopen zijn lures en incense, de rest is een kwestie van veel Pokestops bezoeken.

Alleen met vals spelen achter de computer is extreem levellen te doen. Blijft natuurlijk sneu als je op die manier je ego wilt strelen.
Niet me je eens.

Pokestops zijn waar je de ballen vandaan krijgt en de verversen vrij snel. Dus al je in een drukke locatie woont, parkeer je gewoon je reet bij 3 pokestops dicht bij elkaar en open ze om de paar minuten. Woon je afgelegen? Moet je ver lopen/fietsen om 1 pokestop te bereiken.

Dus lui? Nee, de mensen in gebieden zonder pokestops moeten ballen kopen. Woon in Almere, ik moet ze weg gooien want ik heb teveel items. (Zo'n beetje iedere gedenk tegel in Almere is een pokestop). Ik woon in het centrum, in mijn huis is slechte GPS ontvangst dus springt mijn character rond. Goh, net over een 5 tal poke stops.

Hoe luier ik ben, hoe meer ik vang.

Het spel is gratis te spelen voor velen maar sommige mensen is het niet gelijk verdeeld.

Kijk eens in almere poort rond.
ik woon in poort, maar denk de verkeerde kant. Is geen zak bij mij. En ik ben lui, ga niet rond lopen. Wacht wel :9

Maar je hebt wel gelijk met de pokestops. Deze zijn er veel te veel.
Some guys have all the luck. ;)

Maar het aantal bijzondere Pokémon is bij een hogere "Pokestop-dichtheid" veel lager. Hier in het parkje zijn ook vier stops zo dicht bij elkaar dat je vanaf een bankje alle vier kunt meepikken. En in allemaal een lure en je blijft Pokémon krijgen. Maar veel meer dan Pidgeys, Spearows, Rattatas, Weedles, Caterpies en Zubats zit er niet bij (en daarvan gaat de catch/lost rate steeds beroerder naarmate je level stijgt). Ga ik naar een verder gelegen strandopgang met slechts één Pokestop in de wijde omtrek, dan zijn daar wel veel bijzondere Pokémon te vinden. Ondertussen zodanig populair dat dat continu tot diep in de nacht tussen de 20 en 30 peeps rondlopen.
Niantic en The Pokémon Company verdienen er het meest aan. Pokémon is niet van Nintendo namelijk. Dus daarom zal het relatief weinig voor Nintendo betekenen.
Is de Pokemon Company niet voor een deel (33%??) eigendom van Nintendo?
Dat dacht ik dus ook
"The Pokémon Company (株式会社ポケモン, Kabushiki-gaisha Pokemon) is een dochteronderneming van Nintendo. "
Een dochteronderneming is een onderneming die geheel of gedeeltelijk eigendom is van een andere onderneming, de moederonderneming. Voor een BV of een NV moet de moeder dus alle aandelen of een deel ervan in bezit hebben.
Als ik het zo op wikipedia lees althans, nu snap ik wel dat niet alles wat op internet staat ook maar gelijk waar is, dus als dat niet het geval is dan hoor ik het graag.

[Reactie gewijzigd door Argonar op 25 juli 2016 12:46]

ZVIW is The Pokemon Company opgericht door Nintendo. Het is gewoon Nintendo net zo goed dat Polyphony Digital Sony is
En de game is maar 50 of 33% van the pokemon company, oftwel 1/3 van 33 of 50% is maar 11 tot 17% van de totale winst...

Wel weer achtelijke investeerders alsof die info niet bekend is/was...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 juli 2016 12:51]

Dat is niet helemaal waar. Nintedo bezit +/- 32% aandelen van The Pokemon Company. Daarnaast bezitten ze ook nog een onbekend deel van het bedrijf Creatures. Een andere aandeelhouder van The Pokemon Company (naast Game Freak)
Je hebt gelijk, heb mijn post er op aangepast.
Nintendo heeft echter wel aandelen in The Pokemon Company. ;) Dus indirect verdient Nintendo er wel degelijk aan.
The pokemon company is een dochter onderneming van Nintendo dus dat het niet van Nintendo is, is BS..
omdat er microtransacties zouden zijn, zou het nog geen pay-to-win maken hoor.. overigens vind ik het dus geen pay-to-win, wanneer je hetzelfde kun bereiken door puur te spelen, IMHO is pay-to-win alleen maar als je dan ook dingen kunt krijgen die je voordeel geven maar die je dmv normaal(al dan niet lang) te spelen kunt halen.
Het stijgen van het aandeel van Nintendo komt denk ik meer door de onwetenheid van de beleggers. Ze zijn er ten onrechte vanuit gegaan dat Pokémon Go door Nintendo gemaakt is. Nu ze erachter komen dat dit niet zo is (iets waar Nintendo zelf al voor heeft gewaarschuwd) worden de aandelen weer verkocht.
Ik dacht dat Nintendo mede-eigenaar, of iedergeval aandeelhouder was van Niantic?
Nee, Niantic is voor een deel van Google. The Pokemon Company en Creatures Inc. zijn wel allebei voor een deel van Nintendo. Niantic heeft overigens toestemming gekregen voor Pokemon obviously, en Nintendo zal daar wel wat voor gekregen hebben. Het is best een interessante rechtenkwestie.
Inmiddels niet meer van Google. Sinds het Alphabet is geworden is het zelfstandig geworden.
Ik dacht dat Google/Alphabet nog wel aandeelhouder was?
Aandeelhouder in zowel Niantic als The Pokemon Company.
Nintendo is a shareholder in the game’s developer Niantic Inc. and Pokemon Co., but has an "effective economic stake" of just 13 percent in the app
Niantic is begonnen als startup onder de vlag van Google, maar nog niet heel lang terug zelfstandig geworden.

Nintendo is wel aandeelhouder van de Pokemon Company.

[Reactie gewijzigd door Superkanjo op 25 juli 2016 12:27]

Neen, Niantic is op zichzelf staand.
Nintendo is wel mede-eigenaar van The Pokémon Company, samen met Game Freak en Creatures.

Overigens komt het idee van Pokémon Go wel degelijk bij "Nintendo" vandaan, namelijk een idee van Satoru Iwata, oud CEO van Nintendo.

[Reactie gewijzigd door Godjira op 25 juli 2016 16:00]

Satoru Iwata is sinds vorig jaar niet meer de CEO van Nintendo omdat hij overleed aan de gevolgen van een galkanaaltumor.
Oeps, dat is waar ook... :(
Reactie gewijzigd, thanks.
Wat voornamelijk de reden is dat de aandelen weer worden verkocht is dat Nintendo ook heeft aangegeven al rekening te hebben gehouden met het succes van Pokémon Go in hun winstverwachtingen.
Of ik of jij leest het verkeerd, maar ik heb het begrepen op de manier van "we hebben het succes van Pokémon Go meegenomen in de winstverwachtingen, maar stellen deze verwachtingen niet naar boven bij nu het zo'n grote hit is".
Dat komt niet zozeer door de niet benodigde micro transacties. Er worden per dag miljoenen aan uit gegeven. Het probleem voor Nintendo is dat het opgehaalde bedrag over 4 bedrijven wordt verdeeld, namelijk Google/Apple, Niantic, the pokemon company en uiteraard Nintendo zelf, waarvan Nintendo volgensmij het kleinste gedeelte krijgt.
Ik dacht dat ze eerder gingen mikken op de inkomsten uit hun pokéstops. Dat bedrijven dan een soort hotspot voor pokémon konden kopen. http://www.gva.be/cnt/dmf...s-op-komst-naar-antwerpen
Nintendo heeft gezegd dat ze hun verwachtingen niet naar boven bijstellen ivm het succes van PoGo. Dat dit wordt geďnterpreteerd als "we verdienen niet genoeg" is dat dat gewoon dom. Wat Nintendo zegt is "we hebben een verwachting en momenteel voldoet PoGo aan die verwachting, plus misschien wat extra's. Echter gaan we dit extra's niet doorvoeren in onze verwachtingen, want het zal wel tijdelijk zijn".

Ergens juist heel nuchter van Nintendo.
Of men laat bedrijven, zoals een restaurant, pretpark, extra dingen doen op die lokatie.
Wauw, wat een geweldig gevoel moet het zijn als je een spel uitbrengt dat zo snel succesvol is, en je weet dat je het nog veel beter kunt maken door , in mijn optiek logische, dingen toe te voegen.

Dan kun je oprecht spreken van een geweldige formule.

[Reactie gewijzigd door SpX op 25 juli 2016 12:16]

Gevechten tussen pokémon van je vrienden onderling zou leuk zijn, tot nu toe is het enige wat er echt leuker aan is dan het origineel (Ingress) dat er overal Pokémon spawnen. Het probleem met portals (pokéstops) is nog altijd dat ze door veel hogere level spelers worden ingenomen waarna je er als beginner niks meer te zoeken hebt.

Tegelijkertijd vind ik het erg jammer dat het in de stad zoveel makkelijker spelen is dan op het platteland / in een dorp. Afgelopen vrijdag naar de bios geweest en rondom de bios waren zeker 15 pokéstops binnen 500m (daarnaast is het FC Twente stadion) en het krioelde er met pokémonspelers :D Als we in mijn dorp alles bij elkaar 10 pokéstops hebben, is het veel.

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 25 juli 2016 12:20]

Dat is leuk en aardig.. maar zouden ze eerst niet eens trading (van pokemon en items) en combat tussen spelers moeten implementeren (evt. met optionele inzet van items/pokemon)? Dat vind ik (en ik durf te wedden IEDEREEN die PoGo speelt) veel belangrijker en leuker.

Ik zit echt niet te wachten op een soort van module om een pokestop te veranderen in een healing centre wanneer de enige combat die je kunt doen tegen gyms is en dat, in mijn geval, toch niet genoeg is om ook maar een deuk te slaan in mijn absurde hoeveelheid potions en revives.

Ook die 'opdrachten' van je (fictionele) team leiders zijn niet interessant genoeg. Pokemon is leuk vanwege het sociale aspect en mensen willen PVP, niet meer NPC/PVE 'missies'.
Wel leuk natuurlijk als die missies je pokecoins op kunnen leveren (denk aan "lever me een pidgeot aan bij een pokestop en krijg x aantal pokecoins") zodat mensen ook buiten gyms om pokecoins kunnen krijgen wat voor casual spelers vrijwel onmogelijk is want iedereen die een gym bezet heeft is erg hoog lvl en heeft sterke pokemon. Je kunt misschien wel een gym swarmen met vrienden maar voordat je een 2e gym bezet hebt is je 1e overwinning er alweer uitgedonderd.. 10 pokecoins per dag is ook niet super veel.

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 25 juli 2016 12:22]

Hoop zelf dat traden nooit komt. Meerdere accounts naast elkaar gebruiken word dan in een keer nuttig. Vind je een unieke pokemons dan vang je die even met je 5 accounts en trasfer je ze naar 1. Zelfde geldt voor de items van de pokestops...
Het lijkt me toch echt dat zoiets redelijk goed achterhaald kan worden. Deze accounts kun je dan allemaal een waarschuwing (softban) geven en vervolgens een permanente ban. Probleem opgelost.

Punt is dat het nooit helemaal eerlijk verloopt, hoe je het ook wendt of keert. Ook nu zijn er mensen die met een Android/iOS-emulator spelen in combinatie met een fake GPS. Dan wordt het natuurlijk wel erg makkelijk. Cheaters zijn er altijd en overal, daar ontkom je gewoon niet aan.

Ik zou zeggen, kom maar op met die trading functionaliteit, lijkt me erg gaaf! :)
Het lijkt me toch echt dat zoiets redelijk goed achterhaald kan worden. Deze accounts kun je dan allemaal een waarschuwing (softban) geven en vervolgens een permanente ban. Probleem opgelost.
Een transactielog van items/pokemons bij houden is denk ik toch onhaalbaar. Theoretisch kan je het dus wel achterhalen, maar in de praktijk zal dat hoogst waarschijnlijk niet het geval zijn (net als bij Ingress).
Punt is dat het nooit helemaal eerlijk verloopt, hoe je het ook wendt of keert. Ook nu zijn er mensen die met een Android/iOS-emulator spelen in combinatie met een fake GPS. Dan wordt het natuurlijk wel erg makkelijk. Cheaters zijn er altijd en overal, daar ontkom je gewoon niet aan.
Absoluut, dat wordt ook niet ontkent verder :) Niet voor niks heb ik het specifiek over deze potentiële toevoeging.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 juli 2016 14:34]

Leuk vooruizicht maar mis toch echt eerder functies zoals op de gameboy/Nintendo
- Battles tegen trainers
- Pokemon levels i.p.v. CP
- Vechten tegen wilde pokemons i.p.v. gewoon pokemons vangen (het is nu meer Safari Zone GO dan echt pokemon)
Ze hadden beter de gameboy/Nintendo versie kunnen maken voor mobile devices . :+
Ze hadden beter de gameboy/Nintendo versie kunnen maken voor mobile devices
De meeste mensen spreekt dat totaal niet aan. Juist de laagdrempeligheid zorgt ervoor dat het zo populair is. Daarbij willen ze niet hun eigen handheld kannibaliseren.
Mee eens, ik ben nu voor het eerst in jaren, decennia... deze eeuw (jezus ben ik oud) aan het wandelen en dan is het simpele vangen eigenlijk wat het leuk houd. Iedere pokemon echt moeten bevechten zou alle voortgang uit je wandeling halen.

Ik vind het eigenlijk maar een dom spelletje maar de combinatie met buiten zijn maakt het leuk. Beide elementen alleen zijn niet genoeg (voor mij) maar de combinatie is geweldig.
Eens !!! Deel Psies dezelfde mening
Alsjeblieft, niet meer dan de originele pokemon! Juist die nieuwe maakten de game steeds slechter. Niet dat de eerste 151 nou zonder uitzondering geweldig waren, maar na gen 2 werd het steeds inspiratielozer. Er zijn zelfs zat die alleen gen 1 goed vinden. Hou het lekker nostalgisch alsjeblieft!
Al snel nieuwe pokemon in het spel stoppen lijkt mij een heel slecht idee. Eerst de serverproblemen zien te fixen, in meer landen uitbrengen, dan misschien iets met friends inbouwen.

Niantic heeft nu een gigantische player-base, meer dan dat ze ooit gedroomd zouden hebben toen ze nog voornamelijk met Ingress bezig waren. Er is nu de mogelijkheid om goed te luisteren naar wat mensen willen, waardoor veel mensen blijven spelen, of ze kunnen proberen zo snel mogelijk zoveel mogelijk geld er uit te halen voordat de mensen stoppen.

Niantic, please don't succumb to the dark side!
Ook mee eens misschien een leuk idee om stardust of Candy te kunnen verdienen of evt eieren of items te kunnen winnen van je vrienden doormiddel van gevechten .. Pokemons ruilen lijkt mij weer minder omdat ik er dan helemaal niet meer uit hoef .. Evt thuis gevechten met je vrienden zoals knikkeren vroeger zie ik wel zitten .. En anders je Pokemon laten evolueren of dergelijk na een aantal gewonnen gevechten .. Opties genoeg !!! Nu maar hopen dat ze de juiste beslissing nemen .. Vind het spel geweldig en dan juist de combinatie sociaal en actief .. Op den duur sta ik zeker open voor de Pokemon uit seizoen 2 en verder .. Nu eerst maar eens kijken hoelang ze mijn aandacht kunnen vasthouden ..

[Reactie gewijzigd door hoikladje op 26 juli 2016 23:45]

Eens, tot en met Gen 2 vond ik het nog wel acceptabel (en kende ik ze ook alle 250).

Als ze echt alle 720+ pokemon gaan implementeren dan vind ik het al snel niet leuk meer, al is het alleen al omdat je dan VEEL meer moet zoeken/lopen om een bepaalde pokemon te vinden (ga er van uit dat de globale spawnrates niet significant opgehoogd zullen worden)
Hoe meer Pokemon hoe beter. Kan niet wachten. Marill! Pichu! Crossovers met Disney, Smurfen., Starwars, Marvel en DC. Kom maar op!
Ik hoop dat er in lekker tempo dingen aan de game toegevoegd worden...
dat houd het actueel en boeiend.

als ze de spanningsboog na de hype kunnen vasthouden lijkt me dit een heel grote game te kunnen worden.

Ben benieuwd :9 _/-\o_ :9~
lijkt een grote game te worden. :+
na de hype...

als het binnen een week of 3 niet drastisch verbeterd
druipt denk ik zo'n 80% van de spelers langzaam af.
PFFF... Nog meer functies... Is er ook een functie Pokemon jagers weg jagen :) .. Ik woon aan een park.. waar veel mensen nu ineens belangstelling voor hebben :)..

Staan ze allemaal groepjes van 4 5 elk uur wel een paar.. bij de pokestop te wachten...

Zelfs ouders die met de baby stukje gaan lopen opzoek naar een pokemon.. (heb er zelf ook aan mee gedaan :o :o )
Overdag naar het park, allemaal goed en wel. Net voor mijn deur is er een Pokéstop. Heb je van die vervelende individuen die luidkeels moeten aankondigen dat er een Pokémon gespawned is... tot 3u 's nachts toe.

Lijkt me interessant of steden al dan niet zinnige oplossingen voor deze nieuwe soorten "overlast" gaan bedenken.
Ze moeten bij mij gelukkig een brugetje over.
Het geschreeuw van wat tieners die tot uurtje of 4 daar willen hangen hadden we al..

Al zijn ze een paar keer wel weggejaagd door politie te fiets :+

Het vervelende is idd de overlast die ze kunnen sommige moeten maken. Ik heb een pokemon oe.. die had ik nog niet... :+ het is soms te triest om groepjes kids van een jaar of 18 tot 20 zo te horen schreeuwen. Aan de andere kant is het wel vermakelijk.

Zo is een jongen zo het kanaal ingedoken met fiets en al.. Telefoon ligt nog ergens op de bodem :X :X 8)7 8)7 |:( |:(
Ik denk dat als ze dit interessant willen houden ze meer moeten toevoegen op kortere termijn. Door zo'n grote playerbase voor zo weinig inhoud qua spel zullen veel mensen snel afhaken.

Gelukkig is de serverstabiliteit voor spelers wel verbeterd.

Naar mijn idee veel te vroeg released dit spel... Ik speel het zelf niet en zou veel enthousiaster zijn wanneer het spel meer inhoud had dan het enkel het verzamelen van pokemons en tappen om een battle te winnen.
Ik hoop dat ze een quest systeem erin gaan zetten, zodat je een beetje een main doel hebt om te gaan spelen. Nu is het alleen nog pokemon vangen en gyms overnemen, maar een paar quests zou wel tof zijn. De wil om het spel een dag te laten liggen wordt ander alleen maar groter.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True