Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 63 reacties

Niantic en Nintendo maken bekend dat de Pokémon Go Plus-wearable vanaf 16 september verkrijgbaar is. Het accessoire maakt verbinding met een smartphone middels bluetooth en geeft dragers de mogelijkheid om bepaalde functies uit de game te bedienen.

Als dragers van de Pokémon Go Plus langs een pokestop lopen, trilt de wearable en gaat er een ledje branden. Door op het accessoire te klikken kunnen spelers de items vergaren die bij deze stops te krijgen zijn. Ook geeft de wearable meldingen over nabije Pokémon, door te knipperen en te trillen. Volgens Niantic is het mogelijk om de beestjes te vangen zonder de smartphone te gebruiken, met een druk op een knop.

Woensdag kondigde Niantic aan dat voor het eind van het jaar Pokémon Go ook samen met de Apple Watch zal werken. De smartwatch van Apple biedt dan vergelijkbare functionaliteit als de Plus-wearable, al is het niet mogelijk om Pokémon te vangen vanaf het horloge. Of er ook ondersteuning komt voor Android-smartwatches is nog niet bekend.

Bij de presentatie van de kwartaalcijfers in juli maakte Nintendo al bekend dat het armbandje later op de markt zou komen. Destijds werd genoemd dat in ieder geval in Japan de release in september zou plaatsvinden, maar dat blijkt wereldwijd te zijn. Alleen in enkele Zuid-Amerikaanse landen volgt de release later. Het accessoire heeft een adviesprijs van 39,99 euro.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (63)

Wat ik mij afvraag is of de app ook actief moet blijven om dit te gebruiken. Want dan blijft het een batterij-verslindende app. Een optie om alle grafische poespas in de app uit te zetten en bijvoorbeeld alleen een radar- of statusscherm te tonen (zonder 3D graphics zodat de grafische cores weinig doen). Sowieso zou een "flat mode" wel interessant zijn.
Op Reddit staat hier een interessante post over. Daaruit blijkt dat:
- de app nog altijd moet openstaan om de go plus te gebruiken.
- Je kan ook geen pokemon vangen die nog niet in je pokedex staan (confirmed)
- Je kan via de go plus niet switchen tussen de verschillende soorten pokeballs / berries (confirmed)
- De go plus zou zelf ook geen distance tracking doen (wat dus wil zeggen dat de app ook open moet staan om je eggs uit te broeden).

[Reactie gewijzigd door driesSw op 8 september 2016 08:45]

Wat een kloteding dan. Ik heb ondertussen de app er ook al ad gegooid en zo nog vele andere gok ik. Veel te laat hiermee gekomen en als ik zo zie wat het allemaal kan en vooral niet kan snap ik niet waar we zo lang op gewacht hebben.
Was het niet zo met de go plus dat je een pokemon die je met dat ding vangt altijd in één bal succesvol vangt als je de pokemon al eerder hebt gevangen? Dan zou het dus ook niet nodig moeten zijn om andere pokeballs of berries te gebruiken.
Zou wat vreemd zijn voor een cp1500+ Pokémon die je eenvoudig met één balletje vangt. En wie de films/serie kent, weet ook dat er geen 100% catch on first ball is voor de betere Pokémon. ;)
Inderdaad maar daar klopt vanaf het begin al eigenlijk niks van dus dit kunnen ze net zo goed wel in het spel brengen. In de spellen/films/serie kan je sowieso geen Pokemon vangen zonder er eerst mee te vechten en enorm te verzwakken. Dan zou je dus met de go plus 30 ballen op de full HP pokemon moeten gooien om hem te kunnen vangen XD
Maar dan moet je wel tegen zijn kop gooien denk ik anders wordt die niet zwakker of? Soort headshot dus?
Pokémon worden niet zwakker door ze te bekogelen met ballen. Het hangt vooral af van waar de bal terecht komt. Als de gekleurde cirkel kleiner wordt, verandert de moeilijkheidsgraad maar neemt de vangstkans ook toe. Een Nice geeft je een iets hogere kans de Pokémon te vangen, een Great nog iets meer en een Excellent nog iets meer. De bal moet dan precies binnen de gekleurde cirkel komen. Dit mag zowel aan de voorkant als achterkant van de Pokémon zijn (ja, je kunt voorbij de Pokémon gooien en hem toch vangen). Ook een Curveball geeft je een wat grotere vangstkans.

Wanneer een Pokémon een "actie/aanval" naar de speler uitvoert en je gooit direct hier achteraan je bal nog voordat de gekleurde cirkel verschijnt, is de kans ook groter dat je hem vangt (nog geen hard bewijs voor gezien maar dat is mijn ervaring).
Ah oké dat is wel jammer. Ik dacht namelijk dat je moest vechten zoals bij Pokemon vroeger op de gameboy. Eerst verzwakken en dan vangen, dacht dus dat het hier ging door gewoon pokemon ballen op de harses te gooien, maar dat is dus allemaal niet van toepassing blijkbaar.
Dat zou de mooiste uitbreiding tot nu toe zijn. Eerst een battle en dan pas vangen. Kost geen ballen dan, tenzij je het risico neemt om direct de Pokémon te vangen. Maar is niet vanaf de PoGo Plus te spelen, je moet immers een Pokémon kiezen, battlen en dan pas vangen. :D
Er is in de serie en de gameboy spellen één regio waar je speciale ballen moest gebruiken en je niet mocht vechten. Ik meen me te herinneren dat het om leaf ballen ging. Daarom verwachte ik dat soort en niet de standaard ballen te gebruiken.
Dat is de safari zone ja en dat lijkt inderdaad het meeste op Pokemon Go had ik me in het begin ook al bedacht ^^. Daar kan je alleen de Safari Ball gebruiken en ze iets te eten geven zodat ze niet wegrennen.
Geen idee, het lijkt me wel zo dat de go plus een 100% hit rate heeft met zijn pokeball, aangezien je enkel op een knop moet duwen als de pokemon in de buurt is en deze dan automatisch een pokeball gooit.
Wat ik zou denken, is dat de pogo wel de pokemon altijd vangt, maar bij het indrukken van de knop er een berekening gedaan wordt en dat het dan bijvoorbeeld een aantal ballen kost om hem te vangen. Maar dat moet allemaal nog blijken.

Bovenstaande is mijn gedachte overigens.
Hoewel ik verwacht dat al deze dingen waar zijn, blijft het speculatie.
Vind het overigens wel interessant. Neemt het alleen de tril-functie en het vangen van 'gemakkelijke' pokémon over of heeft het meerwarrde?
Bijv. sneller trillen bij het in de buurt komen van een pokémon.
Vooral het vangen via de PoGo Plus lijkt mij vreemd, maar we zullen zien :)
Oftewel je hebt geen fluit aan deze wearable die ook nog eens veel te duur is. Voor die prijs kan je beter een goede powerbank kopen. ;)
Het is eigenlijk maar een simpel notificatie dingetje op Bluetooth. Dus ja, smartphone moet aanstaan mét de PG app op de voorgrond actief.
Ook kan je enkel reeds gevangen soorten pokémon met de armband vangen, speciale ballen gooien etc moet nog altijd met de phone...
Klopt, ik vraag me een beetje af waarom mensen meer van dit apparaat verwachten. Er zit geen GPS in, dus hij moet het doen met de GPS van je telefoon. Je telefoon houdt GPS niet actief als het scherm uit staat (want dat is een accuvreter) en GPS zonder line of sight (in je broekzak) is sowieso tricky. Op basis van assisted GPS zou er misschien nog wat mogelijk zijn maar daar houdt het wel mee op. Die Plus kan dus alleen via je telefoon doorkrijgen wat er gebeurt als de app dat zelf ook weet, en de app kan dat alleen weten als de applicatie actief is en op de voorgrond draait, met het scherm aan.

Het is dus niet alsof je na het kopen van dit ding ineens je telefoon in je zak kan steken met het scherm uit, je moet je scherm aan laten. Met alle risico's op broekzakbellen van dien.
Zo te zien hebben ze de productlaunch dus uitgesteld ivm de partnership met Apple. Heel netjes van ze, hiermee 'beschermen' ze de Pokemon Go spelers door ze niet blind te laten preorderen maar eerst aan te kondigen dat er ook een alternatief is voor deze accessoire.
Netjes, maar ik kan het niet slim noemen. Pokemon Go was een gigantische hype, door hun eigen extreem gelimiteerde app, zeer slechte communicatie en tot op heden nog geen enkele update die het spel leuker maakt, hebben ze grootste hoeveelheid spelers al lang verloren. Hadden ze dit ding rond release uitgebracht, dan hadden ze veel en veel hogere verkoopcijfers gehad.

Niantic heeft hier gigantisch de boot gemist. We weten allemaal dat de hype flink zou afnemen, Nintendo had hier ook al vrij vroeg voor gewaarschuwd, en dat had ongeacht wat wel gebeurd. Maar ze zijn niet alleen spelers kwijt van die hype, niet alleen de casuals, maar ook een enorme groep van de 'hardcore' spelers, mensen die echt willen spelen, maar gewoon totaal geen uitdaging zien.
Uiteindelijk wat je ziet is dat Niantic ongelooflijk traag werkt, zij hebben hier een spel waarmee ze een ongelooflijk succes konden krijgen, ze hebben het succes ook gezien, en ze hebben mond dicht gehouden en geen nieuwe content om het spel interessant te houden, tja dan kan ik een bedrijf als deze gewoon niet serieus nemen.

Nu is nog maar de vraag of ze straks wel een realistische inschatting maken naar de vraag naar deze dingen. Want gaan ze af op oude cijfers, dan zou ze dit nog een hoop geld kunnen kosten.

[Reactie gewijzigd door Benjamin- op 8 september 2016 08:34]

Niantic Labs is gewoon heerlijk zichzelf gebleven, een hoop hete lucht en weinig daden. :/

Geen enkele speler van Ingress had anders verwacht van Niantic Labs, de community managers dragen daar het spel met de zogeheten Anomalies. :*)

Overigens had Nintendo hier helemaal niet voor gewaarschuwd en ook totaal niet zien aankomen, ze hadden gewaarschuwd voor tegenvallende extra inkomsten omdat Niantic Labs én Apple/Google een groot deel van de omzet naar zich toe trekken.
Het spel is 2 maanden geleden uitgebracht, en niet eens voor elk land zo snel (sommige landen hebben pas vorige maand hun release gehad). Maar men moet al binnen 2 maanden nieuwe content aanbieden, want iedereen heeft alle mogelijk te vangen pokmemon al? Hoe snel is een spel tegenwoordig afgeschreven? 1 maand? 2 maanden?

Hadden ze het spel completer kunnen maken met battles tegen andere trainers, mogelijkheden tot ruilen, interactiever gym battles, etc....Ja dat zou het spel completer maken, maar dat kan allemaal nog komen. Verwacht ik het binnen 1 maand, nee ik niet, maar anderen misschien wel...

Ik ben van de een van de 1e generatie pokemon fans, en ik vermaak me nog wel. Welliswaar minder dan in de eerste weken, maarja mijn pokedex is redelijk vol (120 op dit moment). Als de 2de generatie toegevoegd worden dan speel ik vast ook nog wel (die ken ik ook nog). Daarna wordt het niet meer zo boeiend voor mij, want dan ken ik ze niet meer. Maar hoe zit het voor al die kinderen van nu, die de nieuwere generaties wel kennen? Wat zal er gebeuren voor hen als deze uitkomen?

Betreft de wearable, wie zouden deze dingen nou dragen? Op wie zouden zij zicht richten als bedrijf zijnde? Ik denk toch echt de kinderen en niet de hardcore spelers, want wat moet een hardcore speler met dit flut ding dat niks extra's doet? Het is misschien leuk voor de ouders om zo'n ding aan hun kind te geven zodat ze niet met papa/mama's telefoon van 600 euro hoeven rond te lopen...

Dat de speler base zal afnemen dat is begrijpelijk, want Pokemon is immers iets dat op kinderen gericht is. De grote hype en immense populariteit komt omdat Pokemon al zo lang bestaat dat de "oude(re)" fans ook speelden. Niantic had niet verwacht dat er zoveel spelers zouden zijn, waardoor het ook zo lang duurde om de servers stabiel te krijgen. Wanneer de ouderen afhaken, spelen de kindjes gewoon door. Dan zijn de hackers/bots etc. ook weg en balanceerd het spel zich van zelf weer.
Dit voelt als recht praten wat krom is.

Dit spel is extreem incompleet, dit heeft niet er mee te maken dat wij heel snel verwachten dat ze nieuwe content toevoegen, wij verwachten dat er iets valt te doen.

Mensen zijn gaan spelen voor het concept, maar kwamen er snel achter dat dit spel maar 2 dingen heeft. Een heel simpel vang systeem waarbij vechten totaal geen rol speelt, oftewel hersenloos ballen gooien, en gyms pakken/trainen wat bestaat uit hersenloos op het scherm drukken is. En wat ze doen, doen ze niet eens goed, catch rates slaan vaak nergens op, in combat betekent effectiveness zeer weinig en de hele interface e.d. is gewoon een ramp.

Normaal zou je als developer dit maken om investeerders te krijgen, waarbij je een waslijst aan features aanbiedt dat indien er financiering komt, dat dat erbij komt.

Hadden ze zoveel kunnen spelers kunnen verwachten? Nee. Maar konden ze heel veel spelers verwachten, speler die meer nodig zouden hebben om interesse te houden? Ja.
Ze zijn daar gewoon lui en hebben van een spel met heel veel potentie, gewoon een heel slecht verzonnen en incompleet spel van gemaakt. Wat ze ook doen, de schade kunnen ze nooit meer terugdraaien.
Een alternatief waardoor je vast zit aan Apple en ervoor dan de Watch zou moeten hebben. Is naar mijn idee niet helemaal een alternatief, maar eerder een leuke bijkomstigheid voor Apple Watch gebruikers.
Ik zou geen Apple Watch kopen voor deze game, die is namelijk best prijzig tov deze wearable, al heeft deze wearable dan (imo) de looks niet helemaal mee.
Ik denk niet zo zeer dat het een kwestie is van meer Apple watches verkopen, maar meer de mededeling naar Apple watch eigenaren dat deze niet speciaal een Pokemon Go Plus hoeven aan te schaffen, omdat de APple watch grotendeels dezelfde functionaliteiten zal bieden.
Netjes van ze, maar vind het van Apple's kant wanhopig. Hoe kunnen we onze watch beter verkopen? We gaan het met Pokemon GO adverteren! Ja sorry, dit is niet het Apple dat Steve Jobs zou hebben goedgekeurd :')

Leuke zaak voor the pokemon company, ben zelf ook groot fan van pokemon. Maar mijn respect voor Apple is gewoon op 0. Neem ze totaal niet meer serieus.
Leuk! Maar ik vind het uiterlijk toch iets te fanatiek haha.
Ik vind het leuk om af en toe een Pokemon te vangen, of ik de avond uren lekker anoniem met een petje door Kijkduin te lopen. Maar hier moet ik toch mijn grens trekken.
Jammer dat het uiterlijk niet wat meer bescheiden/neutraler is gemaakt.

[Reactie gewijzigd door Wieriemaster op 8 september 2016 07:21]

Als je er beetje voor schaamt dat je Pokemon speelt, moet je dit ding niet gebruiken haha. Tegenwoordig loopt iedereen met een mobieltje in de hand, dus mensen verdenken je niet gauw van een Pokemon Go speler, maar met zo een armbandje....
Haha
Nou dat swipe gebeuren en de zinnen: "mijn ei is uitgekomen","hij is gevlucht","hier is niks te vinden". Is het niet zo heel moeilijk om Pokemon spelers te ontdekken.

Weet niet of dit te laat is misschien blaast het weer nieuwe interesse in het spel. Al is het echt een dom ding aangezien je alsnog het spel op de achtergrond draaiende moet hebben.

[Reactie gewijzigd door lf2 op 8 september 2016 10:22]

Pokémon Go is ontstaan uit een grap. Ook deze Go Plus is daar weer een mooi voorbeeld van. In verband met de samenwerking met Google, is de vorm gebaseerd op de pin van Google Maps en deze is voorzien van de kleuren van een Pokéball. Ik kan dat wel waarderen. :)
Net de hype trein gemist! Ik had het direct gekocht een tijdje terug maar nu... Meh. Ik vraag me af hoe populair dit nu nog gaat zijn?
Dat dacht ik ook, maar de diehards gaan nog steeds elke avond aan de slag.
Afgelopen vrijdagavond, in weer en wind op kijkduin zitten vangen. En het was druk.
Misschien zijn er in Azië nog een paar miljard mensen die nog aan het hypen zijn :)
In weer en wind, de herfst/winter moet nog beginnen :+
Laten we over een paar maanden als het een paar graden boven nul is, waait en regent eens kijken hoe druk het daar is :p
Niet iedereen is zo snel uitgekeken op spelletjes als jij ;)
Maar de piek van de hype zijn we toch echt voorbij denk ik.
De developers verpesten het spel in principe niet, maar toch ook weer wel.

De grote eindbazen bepalen wat er gebeurd natuurlijk, maar de developers ontwikkelingen dat dan weer. Meh

Denk niet dat je kan roepen dat een developer het spel verpest
Zou men alsjeblieft kunnen stoppen met het gebruiken van netnummers om plaatsnamen aan te duiden? Zeg gewoon Groningen als je dat bedoelt (die moest ik dan ook daadwerkelijker Googlen), of Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag...

Helemaal die shirts met "010 is not just a number"... Ja dat is het wel! Ik heb nog liever dat je Roffa zegt (en daar krijg ik al kotsneigingen van) dan "nultien".

Daarnaast woon ik ook in "nultien", maar niet in Rotterdam. Dus. En wonen we dan allemaal in "06"?
;(

Yes, I know, ontzettend offtopic. Voel je vrij om hier een -1 voor te geven.
Hahah, normaal gesproken irriteer ik me ook dood aan mensen die netnummers gebruiken i.p.v. volledige plaatsnamen, ik was zo'n 30 uur wakker toen ik die comment plaatste, vergeef me.

(dit is overigens ook lekker offtopic)
Is inderdaad handig zo een poke plus wearable voor de mensen die fanatiek bezig zijn met Pokemon Go. Zou het niet makkelijk zijn om er een app voor te maken voor de mensen die een smartwatch hebben? Kan best begrijpen dat mensen die dit dus spelen.. niet naast een horloge nog zo een armband willen dragen.. Of iemand van 30 met zo een bandje.. is wel een leuk gezicht als we dat te zien krijgen :P
Ze hebben gisteren aangekondigd ook een app te lanceren voor de Apple Watch.
Zou mooi zijn als ze het hierbij mogelijk maken om de app te draaien als je telefoon gelocked is!
Ik vraag mij ook af hoe het zit met het vangen van pokemons met dit bandje. Zou het niet een voordeel zijn voor mensen als die alles in 1 keer vangt? of zou er ook een mogelijke kans zijn dat die pokeballs 'mis gooit' of dat de pokemon eruit ontsnappen..
Wacht even, met 1 druk op de knop kun je pokemon vangen? Dus niet meer oneindig ballen gooien en wachten op de animatie om te zien of het wel of niet gelukt is?

Dan zou ik toch graag weten hoe dit werkt. Kost dit speciale items? Hebben ze het werp mechanism overbodig gemaakt? Verbruik je net zoveel ballen tot dat de RNG bepaalt dat je de pokemon heb gevangen?
Te laat...ik ga er al geen geld meer aan uit geven, en ik denk met mij velen...
Eerst maar s een PoGo 2.0 uitbrengen, reset en een oplossing voor de hackers en onderlinge interactie mogelijk maken...
Ennnnnn weer een super concept voor spel verpest...
Maar ach, ze hebben centen binnen...

[Reactie gewijzigd door myskylinedrive op 8 september 2016 09:54]

Die Niantic CEO zag er juist heel moe uit gisteravond op de Apple conferentie. "As you might know, we were very busy this summer"

Je onderschat hoeveel werk het is voor een team van 20? mensen.
  • Stabiele servers
  • Sinds release al zo'n 3 updates
  • Massale media aandacht
  • Nieuwe mensen aannemen
  • Wereldwijde release
Twee maanden zijn niks. Als je beter kan kijk ik uit naar je topproduct en verdien je zelf miljarden.
Ik zou het bijzonder onprettig vinden als er een 'reset' zou komen. Kan me ook niet voorstellen dat ze dat doen. Hoe kun je dat verantwoorden naar mensen die geld in hun account hebben gestoken? Sowieso is het dan weggegooide moeite.

Nee, een reset lijkt me zeer zeer sterk.
Pokémon GO is voor mij alweer verleden tijd. Heb er best lol aan beleefd, maar het is karig uitgewerkt en is tijden instabiel geweest. Nee, ik laat het links liggen.
Leuke wearable, ook leuk wat ze met de Apple Watch gaan doen, eerlijk is eerlijk.

Toch vind ik dat ze hun kans wel gemist hebben.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True