Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 259 reacties

De vraag naar powerbanks in de Tweakers Pricewatch is afgelopen week fiks gestegen na de release van de mobiele game Pokémon Go. Vermoedelijk willen veel spelers een powerbank, omdat ze het spelletje buiten moeten spelen en de game bovendien veel vraagt van de accu.

Het aantal clicks op powerbanks in de Tweakers Pricewatch steeg de dagen na de release fors. Op 8 juli, twee dagen na het uitkomen van de game, klikten 3,5 keer zoveel mensen een powerbank aan als gemiddeld in de drie weken daarvoor. Dinsdag was dat zelfs meer dan zeven keer zoveel. In 2015 was zo'n trend niet te zien.

Volgens veel spelers komen powerbanks van pas omdat dankzij het gebruik van het scherm, gps en soms camerabeeld voor augmented reality de game een zware wissel trekt op de accu. Bovendien vereist de game dat spelers zich buiten bevinden en dus per definitie buiten bereik van wandcontactdozen zijn om hun telefoon op te laden.

Pokémon Go kwam vorige week uit in diverse landen, maar een release in Nederland blijft vooralsnog uit. De game kwam deze week al wel uit in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. De game werkt al echter wel in Nederland. Wie hem wil installeren, kan de game op Android downloaden via sites als APKMirror, die door de game veel meer verkeer kreeg dan normaal. Op iOS kan dat door een account aan te maken met een vestigingsadres in een land waar de game wel verkrijgbaar is.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (259)

1 2 3 ... 6
Ideale moment dus voor Tweakers om een snelle round-up te organiseren van de populairste powerbanks van het moment, lijkt me? ;)
Iemand een tip voor een goede die je kan gebruiken voor een Nexus 5X (usb-c)? Beetje redelijk mah, en niet chinees ivm juiste protocollen?

Edit: Ik ben op zoek naar een Powerbank incl usb-C, zonder benodigde verloopkabels.

[Reactie gewijzigd door fprins94 op 14 juli 2016 16:01]

Ik heb me gister de Anker 15600 besteld via Bol.com. Dat is vrijwel het enige merk waarvan ik zeker ben dat het kwaliteit levert zonder compromis. De Xtorm Free 15000 komt ook heel goed uit de bus bij verscheidene testen. Tussen deze twee heb ik lang liggen debatteren, maar de Anker kwam toch er bovenuit.

De Xiaomi powerbanks zetten er tegenwoordig al op dat ze nevernooit niet de geadverteerde waardes halen. Bijvoorbeeld de 16000 mAh kan maar rond de 10800 leveren. Helaas is Xiaomi een van de weinige met die transparantie, maar ga er maar van uit dat er zo ongeveer 30-40% efficientie verlies is van de geadverteerde waardes bij de goedkopere merken, en dichter tegen de 10-15% efficientie verlies is op de betere merken zoals Anker.

Is maar wat je het geld waard vindt!
Noch die Anker, noch die Xtorm halen die waardes die je claimed niet.
Alleen al door het omzetten van 3,7V naar 5V is jouw claim al niet haalbaar.

Ik heb zelf een Anker getest, een XTorm komt er nog aan om te testen.
Ik heb heel wat powerbanks getest, en waar jij zo een lage dunk hebt over de Xiaomi powerbanks, komen ze in mijn tests toch steeds heel goed uit de verf.
Volgens mij zegt hij alleen maar dat Xiaomi hier als enige wel helder over is. Dit is dus iets positiefs over Xiaomi. Verder zegt hij niet dat Xiaomi tot 30-40% of 10-15% groep behoord. Of dit waarheid is is punt twee maar naar mijn idee kan je hier niet zeggen dat iTetsu lage dunk heeft over Xiaomi.
Er is geen 10-15% groep. Vanwege het boosten van 3,7V (li-ion 18650) naar 5V (USB) is er maximaal 74% van de capaciteit op 3,7V haalbaar. En laat die capaciteit nou net de capaciteit zijn die alle powerbank-fabrikanten gebruiken in hun marketing.
Ik ben nu een jaar bezig met het testen van powerbanks.

[Reactie gewijzigd door dodge_911 op 14 juli 2016 21:39]

Als je er al zo lang mee bezig bent, heb je dan misschien ooit een reden gevonden waarom met "Ah" wordt geadverteerd, in plaats van met "Wh"?

Uiteraard gaat er dan nog steeds een deel van de energie verloren bij het verhogen van het voltage, maar dit zou een veel kleiner deel moeten zijn dan de 3,7-naar-5,0 factor. Bovendien kunnen fabrikanten van kwalitatief goede producten dan pronken met een (iets) hogere waarde omdat ze minder verliezen; als je met Ah werkt dan heeft iedere fabrikant (die Li-ion gebruikt... allemaal dus) dezelfde correctie-factor en heeft niemand er iets aan!?
Net daarom dus, een hoger cijfer klinkt beter.
Daarom reken ik alles om naar Wh voor mijn tests.
Daarom zeg ik ook aan het eind van mijn bericht 'of dit waarheid is is punt twee'. Het ging mij meer om het feit dat zo makkelijk werd aangenomen dat er sprake was van lage dunk. Verder doet het er eigenlijk ook niet zo veel toe XD
Verder zegt hij niet dat Xiaomi tot 30-40% of 10-15% groep behoord.
Indirect zegt ie dat we degelijkl:
IDe Xiaomi powerbanks zetten er tegenwoordig al op dat ze nevernooit niet de geadverteerde waardes halen. Bijvoorbeeld de 16000 mAh kan maar rond de 10800 leveren.
Reken maar mee:
10.800 / 16.000 = 0,675 = 67,5% "bruikbaar"
100 - 67,5% = 32,5% "verlies"
Dat valt precies in de groep "30-40%".
Xiaomi is ook ontzettend goed. Qua bouwkwaliteit en betrouwbaarheid. Heb hier de 10.400 en sinds kort de 20.000 mah modellen liggen en het is echt top spul. Die 10400 gebruik ik al ruim 2 jaar zeer intensief en geeft geen krimp. Ook de cellen blijven erg goed. Je komt er natuurlijk niet onderuit dat accu's nu eenmaal in capaciteit verliezen naargelang de ouderdom en slijtage door gebruik.
Noch die Anker, noch die Xtorm halen die waardes die je claimed niet.
Alleen al door het omzetten van 3,7V naar 5V is jouw claim al niet haalbaar.

--> Allebei wel dus? :P

[Reactie gewijzigd door ndv op 15 juli 2016 15:07]

Ik heb zelf de Anker Astro3E; erg mooi afgewerkt, slank, mooi beschermhoesje en kabeltje erbij, chique blauwe lampjes ter indicatie van lading, PowerIQ snellaadfunktie met max 3A.

Helaas niet meer leverbaar, maar deze wel:
https://www.amazon.de/Anker-PowerCore-leichtere-Powerbank-Smartphones/dp/B019GJLER8

Meer Anker powerbanks

En koop dan direkt een paar goede kabeltjes erbij: scheelt meetbaar in laadtijd.
En een goede lader die niet ontploft....

[Reactie gewijzigd door Tweaker626 op 14 juli 2016 20:09]

Naast Anker is ook Xiaomi erg goed. Top kwaliteit.
De xiaomi wordt ontzettend veel gekopieerd, dus uitkijken dat je geen neppe krijgt.
Via de website kan je controleren of je een echte hebt
http://www.mi.com/verify/#secur_en

[Reactie gewijzigd door Ivar19 op 14 juli 2016 18:01]

Yup.

Anker of Xiaomi zijn zo'n beetje de beste merken kwa prijs/performance en goede capaciteit.
Van Xiaomi zou ik hun 16.000mah model aanraden.
Van Anker zou ik hun Astro 7E 26.800mah model aanraden.

Ik heb op het moment een 7500mah model die ik even snel in de winkel opgepikt heb maar die laad mijn Oneplus X niet afdoende op om een hele dag Pokemon Go te doorstaan dus heb de Xiaomi besteld, als ook die niet afdoende is (maar dat betwijfel ik) overweeg ik de Anker te kopen.
Ik weet niet hoor, maar waarom zou je in godsnaam een 26k mAh powerbank halen? Tenzij je een week lang zonder stroom (maar wel met internet... anders kan je smartphone immers ook dagen mee) op vakantie gaat ofzo.

Een 5000mah accu verdubbelt de capaciteit van menig smartphone + wat extra. Voor wie is dat niet genoeg :P
De gemiddelde 'effectieve' laadcapaciteit van een externe accu ligt ongeveer op 75% van de geadverteerde capaciteit (dit omdat de accu zelf de stroom moet omzetten en vervolgens de telefoon zelf de inkomende stroom ook nog eens omzet). Ook verlies je rendement als je een snellaad poort gebruikt (2.1A ipv 1.0A).

Als je een powerbank elke dag gebruikt verminderd ook de capaciteit ervan (net als jou telefoonaccu). Des te groter de capaciteit, des te langer je effectieve capaciteit acceptabel zal blijven en ook, omdat je meer capaciteit hebt, belast je de accu minder wat ook de levensduur ten goede komt.

Ik snap dat jij het ziet als overkill, maar het geeft gewoon dat extra beetje geruststelling dat je niet, in de middle of nowhere op jacht naar pokemon, ineens zonder juice komt te zitten.
Altijd handig, wat extra USB power, zeker als je tegenwoordig zowat alles kan opladen via USB. Helemaal leuk wordt 't als je je powerbank dan ook gaat opladen via zo 'n USB solar panel :9~
Ik heb een 10k mAh powerbank, gewoon in mijn rugzak voor als ik met OV naar mijn werk ga.

Als je ongeveer 4 uur per dag reist, en je telefoon veel gebruikt, is die tegen de avond in de bus al snel leeg, dus dan leg ik hem even aan het sap :) Omdat die zo'n grote capaciteit heeft, hoef ik er niet bij na te denken, en gaat die makkelijk een week mee.
Omdat jij niet deel bent van de doelgroep. Dat betekend niet dat er geen doelgroep is.
Xiaomi heeft zelf ook een 20.000mAh powerbank.
Daarnaast heb ik een RAVPower20100mAh getest, die het ook best goed doet.
Anker heb ik al aangeschreven voor een review-exemplaar, maar tot op heden nog geen gehoor gekregen.
Van Anker heb ik wel de Astro E1 van 'n vriend getest.
Voor Ingress heb ik hiervan de 20100 variant aangeschaft. Werkt geweldig en laadt erg snel op :) Kan hem iedereen aanraden.

Voor de mensen die USB type C met quickcharge hebben is er ook een powercore+ variant die USB C ondersteund (en ik meen 3.0A per uitgang) maar die is helaas op het moment niet meer leverbaar.
Gewoon de standaard powerbank en zorgen dat je een standaard USB -> USB-C kabel krijgt

Hier bijvoorbeeld

en deze Chinese doet 't gewoon zoals ie't moet doen

[Reactie gewijzigd door Krullebol.nl op 14 juli 2016 14:46]

Blitzwolf is dan ook niet echt een 'chinees' als zijnde de Ebay-clonen.
Het is een opkomend bedrijf wat mooie producten maakt, en veel in het vooruitschiet zet.

Ik denk dat BW binnen een jaar meer en meer bekendheid gaat krijgen met hun kwaliteit

Maar geef dan een powerbank aan, ipv een draadje

[Reactie gewijzigd door FreshMaker op 14 juli 2016 15:49]

Ik heb de reversible usb-b kabels van ze. Hoge kwaliteit en gimmick-gehalte! http://www.banggood.com/B...m-for-QC2_0-p-998319.html Ik zie ook steeds meer leuke producten van ze!

Ik zoek eigenlijk naar een powerbank met usb-c ondersteuning ingebouwd. Ik wil graag zeker weten dat ik van alle voordelen van usb c gebruik kan maken, en dit is ook wat veiliger.
In mijn werktas zit een QI powerbank

In het voorvak, powerbank en direct draadloos opladen als ik de telefoon erbij steek
Qi is best handig maar verlies je wel alweer minimaal 10% tot 20% in de conversie en plus het verlies van je powerbank ~30% hou je dan niet enorm veel over :P
Nog altijd 70% meer dan een lege telefoonaccu ;)
Blitzwolf maakt erg leuk spul, inderdaad.
Heb een QC lader, een hele hoop kabels en 2 powerbanks van het merk mogen testen, met een 3de onderweg.
Krijg je binnenkort een BW-P3 ? ;-) ben naar deze Powerbank aant kijken.

Of raad je toch de Xiaomi aan? (hoewel ik 2 USB poorten wel handig vindt)

Je Reviews zijn overigens top op je blog!
Yep! Die is de 20ste verzonden, dus ik verwacht die ergens eind volgende week binnen te krijgen :)
Bang-for-buck-wise is die Xiaomi nog steeds onklopbaar als je genoeg hebt met 5V/USB en 1 USB-poort.
Ik verwacht dat de BlitzWolf ongeveer dezelfde prestaties zal leveren, maar dan als toegevoegde waarde wel 2 poorten heeft én QC ondersteuning biedt voor een dan wel iets hogere prijs.
Of dat zo is, weten we dus ergens in augustus :)

En tot slot : erg leuk om te horen. Wat 'n jaar geleden begon als een soort van experiment of 'schrijven' en content creation me wel lag is ondertusssen een erg leuke bezigheid geworden.
Hij vroeg naar de aansluiting, aangezien de Nexus 5x alleen met een double sided USB-C kabel komt. Deze past niet op elke powerbank dan.

Maar inderdaad, Blitzwolf is wel een van de betere merken daar.
Hoe groot wil je hem hebben? Ik heb een USB-C powerbank met 20100 mAh (Anker Powercore+), voor 45 euro... Ideaal voor op festivals! :9

Maar jammer dat ik mijn powerbank niet kan gebruiken in combinatie met mijn Lumia 950 om Pokemon te spelen :+ (alsnog doe ik het niet, heb ook een Z5 Compact met het spel, maar ik vind het een beetje kansloos hoe sommigen bezig zijn :+ )
Waar heb je die zo goedkoop op de kop weten te tikken?
https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Via Amazon.de, maar ik zie dat hij momenteel niet beschikbaar is... Het was overigens ¤49,99. Maar alsnog, stukken goedkoper dan wat je er hier in Nederland voor betaalt! :)
Damn, vast en zeker doordat PGO in duitsland uit is helemaal leeggekocht. Idd stuk goedkoper, betaalde hier al 54 voor de 15600 versie ><
Die van OnePlus ziet er goed uit. 10.000mAh, 2x USB en 5V-2A. En hij kost maar ¤20
Helaas geen usb-c. Ben wel een groot fan van Oneplus!
Zijn er überhaupt PowerBanks met usb type c?
Ik heb zelf een Aukey powerbank met quickcharge. Nog niet eens 2 tientjes, heb hem al een jaartje oid. Heerlijk ding, kunt je phone +- 4x mee volladen eer de power bank zelf opgeladen moet worden. Dit duurt vervolgens dan wel weer een tijdje, maar dat neem ik voor lief.

Hier te bestellen bijvoorbeeld..
xaomi 2000:
https://www.externebatter...Fd0ZnHkMnmola-BoCK5nw_wcB

deze leverd voldoende stroom voor een aantal laad momenten.

Eventueel kan je natuurlijk ook een rugzak met een UPS mee nemen ;-)
hoezo niet chinees? kijk eens op je telefoon die komt waarschijnlijk ook uit china... of je tv, stofzuiger etc..
Probleem met de huidige chinese powerbanks is dat deze veelal hun eigen implementatie van usb-c gebruiken, geen quickcharge etc.
Probleem met de huidige chinese powerbanks is dat deze veelal hun eigen implementatie van usb-c gebruiken, geen quickcharge etc.
Die van de Hema zijn geweldig...

Het vooroordeel chinees zou ik onderhand mee stoppen. Er komt namelijk zowel topkwaliteit als bagger uit China....
Wil je echt geen chinees....begin dan met de Nanjing geproduceerde Nexus 5x te schenken aan een Tweaker alhieer die heel graag jou chinees wilt.

Even serieus:
Volgens mij probeer je te verwoorden: Een goed ontworpen met kwalittatieve materialen in China geproduceerde powerbank en geen 'goedkope kloon met slechte materialen uit... China.

Want linksom of rechtsom 90% wordt in China geproduceerd.

Voor prima adviezen zie de andere responsen voor in China geproduceerde Powerbanks zoals Xiaomi, Anker, Blitzwolf, OnePlus.
Volgens mij probeer je te verwoorden: Een goed ontworpen met kwalittatieve materialen in China geproduceerde powerbank en geen 'goedkope kloon met slechte materialen uit... China.
Dat inderdaad. Ik bestel elke maand iets in china, maar een powerbank met relatief nieuwe technologie durf ik nog niet aan. Ik had even snel een niet helemaal doordachte reactie geplaats, had niet verwacht op zoveel response.
Ik heb een klein tussenstuk gekocht voor micro USB naar USB-C. Heb ik tegenwoordig altijd bij mij zodat ik eenvoudig een kabel van iemand kan lenen. Hiermee kan ik dan mijn oude kabels hergebruiken (en mijn oude powerbank).
www.amazon.de/Anker-Micro...ook-Schwarz/dp/B01AHKYIRS
ROCK heeft een powerbank van 5000mAh, die doet 5v3a in & out via de USB type-c poort. Heb er een via aliexpress voor ¤13.
kan je niet beter exclusief usb-c kabel? hoorde dat de nexus wat problemen had met usb-c kabels die niet waren goed gekeurd
Tweakers of tweaker ? even snel een top 3 van powerbanks:

NL (Duurder / Sneller):
¤27,95 Xiaomi (10400 mAh) V1 https://goo.gl/3ZqMgU
¤28,99 TP-Link (10400 mAh) https://goo.gl/IffECW
¤46,95 Xiaomi (16000 mAh) https://goo.gl/vsGqTu

China (Goedkoper / langzamer):
¤19,27 Xiaomi (10400mAh) V1 http://goo.gl/zU58uV
¤27,62 Xiaomi (10000mAh) V2 http://goo.gl/I0bS2E
¤24,17 Xiaomi (16000mAh) http://goo.gl/6K8V7a
Zouden powerbanks met een zonnepaneel ook niet handig zijn?
Dan kun je in principe eeuwig doorspelen zolang er maar licht is :)
Denk alleen dat een zonnepaneel niet zo snel kan bijladen als een telefoon aan stroom vraagt (tenzij je een mega grote zonnepaneel bedoelt)
Klopt, ik heb wat gezocht gisteren, en het kwam er op neer dat de zonnepaneel er 10 uur over doet om 1 telefoon lading te hebben, in die tijd heb je een powerbank van 20000 mAh al 2x opgeladen... Heb nu zelf een besteld van oneplus, staat mooi bij mijn telefoon..
10000 mah / 20 eu, zonder zonnepaneel ;)

[Reactie gewijzigd door pweide op 14 juli 2016 17:10]

ik heb een vouwbaar zonnepaneel van 12w. die is ongeveer net zo groot als een grote rugzak. die zou je er wel voor kunnen gebruiken. en opgevouwen zo groot als een klein dik boek. als je een 5w zonnepaneel van bv powertraveller zou hebben, dan kan je nog wel de gebruiksduur van je telefoon verlengen. als het mooi weer is natuurlijk. als het regent dan verschuilen de pokemon zich natuurlijk ook :P
Denk niet dat het helemaal is wat je zoekt maar Anker heeft een zonnepaneel waarmee je je telefoon kan opladen: https://goo.gl/CIQuiX
Goed idee! Ben benieuwd hoe mijn OP powerbank het uithoud t.o.v. bijvoorbeeld de populaire Xaomi :)
Schitterend dit he, zouden ze dat geweten hebben van te voren hadden ze vast ook geinvesteerd in aandelen powerbanks. Wat zo'n gekke hype al niet te weeg brengt weer !
Hieronder heb je een complete lijst met powerbanks van Xiaomi en Anker

http://pokemon-powerbank.nl/
En daarnaast komt de zomervakantie eraan... 8 uur in de auto naar je zonnige bestemming.
Ook dat zal hier zeker aan bijdragen, ligt echt niet alleen aan Pokemon Go hoor ;)

Edit:
Voor alle mensen die hieronder mij erop willen wijzen dat er in het artikel staat dat zo'n trend er in 2015 niet te zien was en dat daarmee bewezen is dat de vraag naar powerbanks puur en alleen stijgt op dit moment dankzij Pokemon: In een jaar tijd kan er natuurlijk veel veranderd zijn aan de marktpositie van de powerbank. Wellicht dat een powerbank sowieso veel populairder is dan vorig jaar en dat verklaart ook een grotere stijging rond de vakantieperiode. Wellicht dat er dit jaar ook meer mensen op vakantie gaan dan het jaar ervoor. (Ook waar namelijk).
En wellicht dat Tweakers de afgelopen week zelf een round-up heeft gepubliceerd waarin enkele powerbanks worden besproken (ook helemaal waar).

Dus. Ja tuurlijk zal er een verband zijn met het spel, waardoor de vraag naar powerbanks stijgt. Maar het is te kort dor de bocht om het volledig toe te schrijven aan het spel, aangezien er in deze periode van het jaar heel veel andere factoren mee kunnen spelen.

[Reactie gewijzigd door THWIT op 14 juli 2016 14:43]

Daarom gebruik ik indexcijfers. De trend is te vergelijken, maar de as aantallen kliks kunnen ontzettend verschillen. Hoe populair powerbanks in zijn geheel ten opzichte van vorig jaar zijn speelt dus niet mee.

[Reactie gewijzigd door arnoudwokke op 14 juli 2016 19:18]

Daarom ook het vergelijk met de vraag naar powerbanks het jaar er voor.
Was de vakantie vorig jaar eerder?
Nope, van week 28 t/m week 35 is er altijd wel minstens 1 regio met zomervakantie.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 14 juli 2016 14:15]

"In 2015 was zo'n trend niet te zien."
Werd er in 2015 wel gemeten? Want dan is het inderdaad niet te zien... ;-)
Maar dat vergelijk is niet onderzocht. Er kan nog steeds een andere oorzaak zijn, maar dit is een conclusie trekken alleen uit droge cijfers. Ik heb de laatste weken ook gekeken naar een powerbank, maar ik speel geen Pokemon Go. Het is handig om te hebben en het thuisfront is ook eindelijk overtuigd.

Daarnaast is de powerbank ook meer bekend geworden sinds vorig jaar. Er wordt nu bv ook in de trein zoiets aangeboden bij de koffie en koek. Veel mensen vragen dan wat het is en gaan er vast zelf ook over nadenken. Misschien nu voor de vakantie aan eens kijken om die mee te nemen?

Dus genoeg dingen om eerst nog naar te kijken. Pokemon Go zal zeker meespelen, maar zonder onderzoek is er weinig over te zeggen hoeveel.
Incorrect, alle door jou genoemde redenen verklaren niet de plotselinge toename in interesse. Als het bijvoorbeeld simpelweg bekendheid zou zijn zouden we een trend moeten zie die algeheel een stuk hoger zou liggen.
Mwa... ik heb gisteren een rondje gelopen met PokemonGO, en het is bizar hoeveel mensen je gewoon met de telefoon langs de pokestops ziet gaan, ook voor onze deur langs (20 meter verderop een pokestop) zie je een hoop mensen met telefoon in hun hand rondlopen, het is echt _Bizar_ hoe veel dat gespeeld word.
Naast het feitelijk succes speelt hier tegelijkertijd natuurlijk ook een stukje Attentional Bias mee (https://en.wikipedia.org/wiki/Attentional_bias). Hoe meer je er ziet, hoe meer je er op let en op zijn beurt er weer meer ziet. Vicieus cirkeltje.
Daar komt ook nog de Confirmation Bias om de hoek kijken (https://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias), om je overtuiging nogmaals te versterken.

Ik zie eigenlijk het tegenovergestelde; in drie dagen (in drie steden) ben ik slechts vijf mensen tegengekomen op straat die het speelden. Wat dat betreft heeft de omgeving veel invloed op persoonlijke waarneming.
Ik weet niet, maar als ik ergens een Pokemon Lure plaats in een PokeStop in een klein Parkje in een buitenwijk van Apeldoorn en er 15 (!) mensen op af komen die allemaal Pokémon Go hebben en mee willen profiteren vind ik het eigenlijk wel bizar veel.

[Reactie gewijzigd door Nardon op 14 juli 2016 16:00]

Niet om het een of ander, maar vandaag in de bus zag ik al 5 man ermee, in minder dan 15 minuten.
Ik kijk niet echt mee op schermen, maar zie normaliter dingen als Whatsapp (meestal), Facebook (vaak) en sites als nu.nl, Telegraaf (waarom?) en dergelijke op schermen.
Dat is gewoon terwijl ik me verveel tijdens de reis en in de rondte zit te kijken. (Ik probeer dus niet om berichten te lezen, lekker belangrijk.)
Dus ja, ik trek de conclusie dat het best populair is en zeker dat powerbanks benodigd zijn.
Google Maps, camera, in ieder geval scherm aan de hele tijd? Lege batterij in no time.
Naast het feitelijk succes speelt hier tegelijkertijd natuurlijk ook een stukje Attentional Bias mee (https://en.wikipedia.org/wiki/Attentional_bias). Hoe meer je er ziet, hoe meer je er op let en op zijn beurt er weer meer ziet. Vicieus cirkeltje.
Daar komt ook nog de Confirmation Bias om de hoek kijken (https://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias), om je overtuiging nogmaals te versterken.

Ik zie eigenlijk het tegenovergestelde; in drie dagen (in drie steden) ben ik slechts vijf mensen tegengekomen op straat die het speelden. Wat dat betreft heeft de omgeving veel invloed op persoonlijke waarneming.
Zelfs in een klein dorp als Westervoort heb ik toch al zeker meerdere keren een 5 tot 10-tal kinderen zien rond hangen op weirde plekken, waar, nadat ik de app had geopend, een gym of pokestop bleek te zitten...
Ik reageer op de 'vakantie piek' (die er imho niet is, het is een PokemonGo piek in die powerbanks)

Maar het Attentional en Confirmation Bias is toch wel een tikkeltje onzin, daarmee probeer je te zeggen dat ik zaken interpreteer die er niet zijn terwijl die er gewoonweg zijn.
Ik loop een rondje en zie meer dan 10 personen spelen (aantal zelfs praatje mee gemaakt), daarnaast zie je gewoonweg mensen zich in de buurt van een Pokestop begeven, swipen en tappen dat ze de items hebben en weer door lopen/skaten/fietsen, niet een keer, maar meerdere keren, dat was gisteravond alleen al.

Daarnaast woon ik praktisch naast een Pokestop (helaas net te ver om hem vanaf de Bank te plunderen :P ) maar ook daar zie ik geregeld mensen die kant op lopen, en nee, dat gedrag van hoe mensen lopen (met hun telefoon, de berm in, en weer door) zag je voorheen niet voorkomen hier ;)
Volgens mij ben je het Baader-Meinhof fenomeen nog vergeten 8-)
Volgens mij is het een kwestie van tijd voordat er een of meerdere ernstige ongelukken plaatsvinden waarna dit type spellen verboden worden.

Bizar om te zien hoeveel gevaarlijke situaties nu al fout of bijna fout gaan voordat Pokemon Go is uitgekomen.
Er gaat überhaupt veel mis doordat gebruikers hun mobiele telefoon in hun hand hebben achter het stuur, op de fiets of lopend, dus dit is niets nieuws.

Zolang de politie(k) er niets aan doet en het in je handen houden van een telefoon verbiedt als je deelneemt aan het verkeer gebeuren er sowieso ongelukken.

Pokemon Go is niet de oorzaak, maar een onderdeel van het probleem.
Er is altijd wel iets nieuws waar kinderen helemaal gek van zijn, vorig jaar stond iedereen op een hoverboard.
Kom je wel eens buiten? Spreek je wel eens echte mensen?
Misschien nu hij Pokemon GO heeft? Gisteren in Leeuwarden ook diverse kinderen zien fietsen met het scherm voor de neus. Ik vroeg me af of ik die in augmented reality kan zetten, zodat ik ze ook kan verzamelen. Gelukkig weet ik nu wel dat mijn toeter het ook doet als je m meerdere keren achter elkaar moet gebruiken. :X
In de auto heb je toch gewoon een 12v aansluiting (of een sigarettenaansteker met 12v)... Lijkt me dus meer iets voor niet tijdens het reizen...

[Reactie gewijzigd door ThAZiP op 14 juli 2016 14:08]

Waarom zou je je beperken tot de 12v aansluiting? Voor een tientje meer kan je de hele vakantie door onderweg opladen in plaats van alleen in de auto.
Een powerbank heeft volgens mij geen oneindige supply capacity - ergo; deze zal ook opgeladen moeten worden. Een 12v USB charger in de auto kun je daarnaast voor meer zaken gebruiken. Thuis gebruik je toch ook de normale charger, of gebruik je daar ook enkel je powerbank?
Je zit niet je hele vakantie in de auto mag ik hopen. Dat is het voordeel van een powerbank, je kan het gebruiken op moment dat je ook daadwerkelijk vakantie aan het houden bent.
Zullen mensen dan niet gaan zoeken naar een 12V Autolader voor hun telefoon?

Maar pokemon zal zeker een effect hebben op het geheel
Waarom zou je alleen een autolader kopen als je op vakantie gaat.
Inderdaad. Hoe vaak ik niet vergeet mijn telefoon op te laden:P dan maar in de auto aan de lader
Je bent niet de enige :(
Ik vergeet het ook niet op mijn telefoon op te laden }>
Tjah ik vergeet het wel eens. En heb ook de situaties dat ik onverwacht om moet rijden met de tel als nav (omdat ze weer eens tegen elkaar aan geknald zijn)
Dus heb ik een autolader
Ik denk dat de meeste autobezitters die al wel hebben.
Ik denk dat de meeste Pokemon spelers nog geen auto hebben :+
Die zomervakantie is wel redelijk afgevangen door de grafiek van 2015 er bij te voegen.
Daar zie ik (op een kleine piek rond juni na) in 2015 anders weinig van terug. Als het zoveel te maken had met de zomer dan zou je verwachten daar wel iets van te zien.
Daarom staat er ook een grafiek van 2015 bij. Dan zouden we eenzelfde trend zien.
Gezien de grafiek van 2015 wel.
Daar heb je een autolader voor? Als je erop let, kan je net zo makkelijk 2A modellen vinden.
Met wat geluk heeft uw auto ook een 230V aansluiting en hoef je niet eens een andere lader bij te hebben...
In het artikel geven ze aan dat deze trend vorig jaar niet te zien was. Gezien Pokémon Go pas uit is, is het aannemelijk dat deze piek wel degelijk door Pokémon Go komt :)
Het aantal kliks op powerbanks in de Tweakers Pricewatch steeg de dagen na de release fors. Op 8 juli, twee dagen na het uitkomen van de game, klikten 3,5 keer zoveel mensen een powerbank aan als gemiddeld in de drie weken daarvoor. Dinsdag was dat zelfs meer dan zeven keer zoveel. In 2015 was zo'n trend niet te zien.

*copy-pasta
Ook op zoek naar een Powerbank?
De beste kwalitatieve bang for buck is..

Uit china: 10.000 mAh 2.1a
http://www.banggood.com/O...-Smartphone-p-977406.html

Uit Nederland: 10.000 mAh 2.1a
pricewatch: Xiaomi Powerbank 10000mAh - Zilver

[Reactie gewijzigd door Valandin op 14 juli 2016 14:07]

Die Chinese meuk moet je wel mee uitkijken, dat voldoet vaker niet dan wel aan de hier geldende normen. Zelfs als ze aangeven x-merk te verkopen.
Een beetje in dezelfde strekking als die laders die hier ontploffen.

Ik zou toch op zich eieren voor mijn geld kiezen als je zo'n mega accu in de buurt van je edele delen gaat hebben de hele dag en kiezen voor een wat duurder gerenommeerd model...

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 14 juli 2016 14:17]

Die Chinese meuk

Je bedoelt waar ze ook de apparaten van Apple, HTC, Samsung, Sony etc maken of deels fabriceren?

Xiaomi kan zich makkelijk meten met de top, en uit teardowns en metingen blijkt dat ze gewoon goed spul verkopen.
Met Chinese meuk bedoel ik natuurlijk dat ultra goedkope spul op sites als banggood en aliexpress...
Met die powerbank van Banggood heb je garantie tot de drempel en 0 garantie dat het een origineel product is dat voldoet aan de nodige normen.
Ik zou dat risico niet willen lopen voor een tientje.

Alles wordt daar gewoon gekopierd als het geld opleverd, inclusief dingen die überhaupt niet zo duur zijn als geheugenkaarten en power banks.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 14 juli 2016 14:33]

Dus product a is een kopie van product b. Maar product b heeft X betaalde certificaten er op geplakt(ja die certificaten kosten flink wat euro's). En dus x euro duurder. Dan koop jij als nog liever product b? 8)7.
Bij gebrek aan inhoudelijke kennis tot productie van veilige electronica ga ik uit van keurmerken ja. Daar zijn ze voor. Wat is daar raar aan?
Dan zou ik maar eens de tests gaan lezen over de Xiaomi powerbanks. De komen bijna overal als beste (en ook nog heel goedkoop voor wat ze leveren) uit de test. En de test bestaat niet alleen uit het apparaatje aansluiten aan een voltmetertje. Ze halen hem compleet uit elkaar en analyseren elke chip welke kwaliteit die heeft, waar die voor bedoeld is en waarom die goed of slecht is...
Ze zijn zo populair dat Xiaomi inderdaad heel veel last heeft van nep-producenten, vandaad die authentication tests die je ook op internet kunt vinden (en het serienummer kun je bij Xiaomi controleren).
Ooh zijn die veiliger? Genoeg van die opladers met keurmerk zijn helemaal niet veiliger. het moet aan minimalen eisen voldoen. Maar blijkbaar zijn die eisen niet echt hoog. Direct een review opzoeken van het product naar keuzen is gratis. Kost de fabrikant niets en levert een veel beter beeld op welk product goed is. keurmerken zijn gewoon manieren om producten extra duur te maken. Geef mij maar producten zonder keurmerken. Ik kijk zelf wel in een review of hij te vertrouwen. Is. En zeker als het om het zelfde product gaat.
Dus product a is een kopie van product b. Maar product b heeft X betaalde certificaten er op geplakt(ja die certificaten kosten flink wat euro's). En dus x euro duurder. Dan koop jij als nog liever product b? 8)7.
Ik wel. Die certificaties zijn er voor goede redenen. Iets wat je weer beseft als je ziet dat hoeveel junk er verkocht word en als je weet hoeveel een stickertje met Xiaomi erop kost.

De firma's die certicaten uitgeven die iets waard zijn proberen de namaak tegen te gaan, dat lijkt mij een uitstekend streven.
Er van uit gaan dat de 2 producten het zelfde zijn. Is er geen reden om voor product b te gaan. En als ze de boel toch al namaken deinzen die Chinese ook niet om een namaak certificaat er op te plakken.

nieuws: NVWA: ruim helft van 41 geteste usb-laders voldoet niet

Dus wat zeggen die certificaten nu werkelijk? Ook hier is genoeg meuk te koop. En ook genoeg namaak producten
En tegelijkertijd blijkt dat een boel spul dat in Nederland verkocht wordt óók gewoon goedkope meuk is.
nieuws: NVWA: ruim helft van 41 geteste usb-laders voldoet niet

Het zijn dan wel laders, maar het principe blijft hetzelfde. Die zogenaamde keurmerken op elektronica (behalve KEMA o.i.d.) zijn niet echt betrouwbaar of kunnen überhaupt geen garanties bieden (want steekproef).
Ik volg met belangstelling de video's van bigclivedotcom op youtube. Die haalt regelmatig chinese (en andere meuk, vooral van Poundland, beetje vergelijkbaar met onze Action winkels) uit elkaar en controleert op veiligheid (zijn de componenten van de juiste specificatie, zijn de koper sporen ver genoeg uit elkaar, enz.). Allemaal met een dosis droge humor. De Ikea lader kwam er heel positief uit en is ook niet duur. Die heb ik dus ook maar gehaald :)
Ik zou je per direct gelijk geven, het meeste spul uit China is het echt niet waard om je dure smartphone aan te hangen. Maar voor Xiaomi (en BlitzWolf) maak ik toch echt een uitzondering. Dat is wel degelijk prima stuff, door talloze websites onderzocht, en in het geval van Xiaomi kan je controleren of je met een origineel product te maken hebt middels een krascode. Banggood is daarnaast ook gewoon een betrouwbare site.

Wil je per sé garantie en niet te lang wachten? Dan zou ik alsnog een Xiaomi powerbank aanraden, maar dan van een Nederlandse shop.
Gelukkig waren mijn vorige Xiaomi powerbanks van Banggood allemaal legitiem. :)
Valt te checken via de Mi website.
Het is nog steeds een xiaomi product, niets mis mee
Dat staat er in de advertentie.
Of het product dat je feitelijk ontvangt ook echt identiek is aan wat er hier in de winkels ligt moet nog blijken.
En zelfs dan heb je het nu over één merk, als je gewoon op de term powerbank zoekt krijg je een heel scala aan ondefinieerbaar spul dat heel aantrekkelijk lijkt als je krijgt naar de prijs afgezet tegen de capaciteit.
Daarom staat er ook een code op het doosje (moet je krassen om te kunnen zien) die je bij Xiaomi kan nagaan op de authenticiteit.
dat is een kwestie van goed onderzoek doen, xiaomi heeft hiervoor authenticatiecodes
Je bent duidelijk niet op de hoogte van de verificatiemethodes die Xiaomi JUIST hiervoor op AL zijn producten heeft geplakt... Ik heb vier powerbanks en een miband via banggood gekocht en het is allemaal stuk voor stuk origineel spul. Als je het mij vraagt, kun je dus prima je Xiaomi spul via banggood aanschaffen.
Die Chinese meuk

Je bedoelt waar ze ook de apparaten van Apple, HTC, Samsung, Sony etc maken of deels fabriceren?

Xiaomi kan zich makkelijk meten met de top, en uit teardowns en metingen blijkt dat ze gewoon goed spul verkopen.
De Qualitycontrol van Xiaomi is inderdaad gewoon up to date, het zal de grote Apple en Samsungs niet ver ontlopen.
Maar wat me meer zorgen baart is de copieën van de Xiaomi's die als origineel verkocht worden.
Ik bestel die bij Gearbest, of Banggood omdat die een original supplier zijn ( met de juiste controlestickers en certificaten om het te controleren bij Xiaomi zelf )

De ebay-varianten die roepen dat ze 100% original zijn, tegen 50% korting moet je inderdaad ver links laten liggen ;)
16¤ voor de 10.000 mAh is een mooie prijs ( al vind ik die te dik en zwaar, dus heb er 2 van 5000mAh
Lekker licht en tot 2x de telefoons opladen

* FreshMaker is is btw geen poke mongo speler ...
De reden dat ik deze dus juist adviseer is omdat dit een van de meest populaire powerbanks is.

Hierdoor kan je ook enorm veel teardowns op het internet te vinden waaruit blijkt dat deze kwalitatief ook in orde is.

Ik durf zelfs met zekerheid te zeggen dat deze powerbank kwalitatief beter is dan de meuk die je hier in Nederland voor 50-60 euro koopt. Vrijwel alles wat je hier koopt zijn gewoon rebrands van chinese troep.
Sinds wanneer zegt populariteit iets over de kwaliteit?

Ikzelf heb een paar ANKER powerbanks gekocht, die worden (naast dat ze enorm populair zijn) ook nog eens goed getest.

https://www.amazon.de/gp/...T3IUA/ref=s9_al_bw_g23_i1

De meeste goedkopere powerbanks verliezen na een aantal keer opladen al een behoorlijk deel van de capaciteit. Goedkoop is in dit geval ook duurkoop.

[Reactie gewijzigd door Isheara op 14 juli 2016 15:12]

Iets wat populair is wordt meer getest dan een product dat nog nooit eerder verkocht is. Dat wil ik er mee zeggen.

Overigens zijn die Anker power banks ook behoorlijk goed.
Terecht dat je kritisch bent en in principe gaat jouw mening ook op, maar laat Xiaomi nou echt goed spul maken. Waar je bij onder andere deze powerbank voor moet uitkijken is dat je geen namaak koopt. Gelukkig is Banggood een partij die 100% originele Xiaomi producten verkoopt. Als je het niet vertrouwd zit er een krascode op de doos welke je bij Xiaomi zelf kunt invoeren om te zien dat jouw exemplaar echt is :)

Dus voor ¤12 (met kortingscode uit productomschrijving) heb je echt een goeie. Wel een kleine twee weekjes geduld hebben voor bezorging..
Ik vraag me af of die 10.000mAh powerbanks echt 10.000mAh zijn
Klopt, het is vergelijkbaar met wat ze doen met bandbreedte: het hoogste cijfertje staat het beste. Bij de powerbanks zitten er 3,7V cellen in. Deze spanning moet worden omgezet naar 5V. Daarbij heb je ca 10 tot 20% verlies. Een 10.000 mAh @3,7V powerbank heeft dus een werkelijke capaciteit van 10.000 * (3,7 / 5) * 0,9 = 6660mAh @5V
Lekker bedrog dus... als ik er 1.2v cellen in doe kan ik ze heel goedkoop verkopen als 10000mAh Power bank

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 14 juli 2016 18:38]

Maar de accu in je telefoon werkt ook op 3,7V.
Dus is wel makkelijk uit te rekenen: een powerbank van 6Ah@3,7V, kan een telefoon met 2Ah@3,7V 3x opladen.
Dat het voor de USB tussen die twee 2x wordt omgezet naar uiteindelijk weer de oorspronkelijke spanning, is dan verder niet zo boeiend.
Of niet?
Maar ja het is wel waar, er komt geen 3,7V maar 5V uit dus klopt het dan niet, als fabrikanten het idd zo vermelden (is dat altijd zo?).

[Reactie gewijzigd door N8w8 op 14 juli 2016 20:15]

Dacht dat ik ergens heb gelezen dat ze in realiteit 7000 a 8000 mAh zijn. Wat nog steeds enorm goed is.
Zie de tearsdowns/metingen.. Dat zijn ze ;)
Ik heb er tot nu toe nog geen enkele getest die dat kan waarmaken.
De powerbank van OnePlus is ook een kwalitatief goede, kan zich goed vergelijken met die van Xiaomi en was in sommige punten ook nog beter. De vergelijking ben ik helaas kwijt, zal vast wel te vinden zijn voor de geďnteresseerden. :)

OnePlus powerbank. Ook 10.000 mAh, 1x 5V/2A en 1x 5V/1A of 2x 5V/1A.

[Reactie gewijzigd door Danny.G op 14 juli 2016 14:37]

Hier ben ik het trouwens ook volledig mee eens :)
Kenissen hebben deze ook en zijn hier ook erg tevreden over.

Ik hoop momenteel dat OnePlus een Dash Charge Powerbank uitbrengt, die bestel ik dan ook meteen.
Zeker! Heeft mij ook nooit in de steek gelaten. En het uiterlijk vind ik ook niet verkeerd, met de "Sandstone black" behuizing.

Dash Charger zou wellicht nog kunnen komen, maar die kan wel wat prijzig worden. Die van OPPO (waar de techniek weg komt) was volgens mij al gauw ¤40+. :X
Mee eens. Maar in mijn ogen het geld waard en ook iets waar andere producenten wel veel vooruitgang mee kunnen boeken. Het meest irritante aan die powerbanks is momenteel dat ze allemaal niet zo héél snel de telefoon op laden.

Als je de telefoon in slaapstand zet en hem oplaad gaat het nog wel oke. Maar heb je je telefoon aan, gebruik je hem actief én op de lader? Dan blijft je batterij percentage gewoon gelijk, of loopt hij alsnog langzaam leeg.

Voordeel van de dash charger is dat hij in binnen 10-15 minuutjes je telefoon weer genoeg juice heeft om weer wat uurtjes door te gaan. Hoef je hem niet constant aan je telefoon te hangen.
Zeker weten! Oplaadtijd blijft toch wel het grootste minpunt bij powerbanks met veel capaciteit. Niet alleen om hem zelf vol te krijgen, maar ook ondersteunt nog lang niet elke powerbank de QC 2.0/3.0 techniek of een soortgelijke.

Wat dat betreft kan OnePlus best wel een markt weten te bereiken als ze het voor een gunstige prijs weten te verkopen. Een beetje 'revolutionary' misschien zelfs. :+ De techniek is tof, werkt heel goed. Voor een fijne prijs en je hebt iedereen tevreden. Als ze dan ook nog een QC poort erop doen: Iedereen tevreden :Y)

[Reactie gewijzigd door Danny.G op 14 juli 2016 14:55]

als je QC 2.0 wilt en zelfs al USB-C kun je ook deze overwegen:

https://www.anker.com/products/B1372014
Idd, een dash charge powerbank zou wel nice zijn! Ik weet wel niet of het technisch mogelijk is want doordat de lader alle moeite doet wordt die bij dash charge wel best warm. Mss dat dit nefast zou zijn voor de powerbank?

Ikzelf heb altijd de powerbanks van Anker gekocht.
Ik had ooit toen ik erachter zocht rond gekeken en toen kwamen die er heel goed uit, waren niet duur en vlot verkrijgbaar op amazon.

Nu ik met pokemon go ook vaak mijn gsm leeg trek was ik nog eens aan het zien naar een nieuwe powerbank, 1 met meer output om mijn gsm sneller bij te laden. Anker heeft er nieuwe uit die quickcharge ondersteunen. Eens vergelijken met hetgeen hierboven gezegd werd van oneplus en xiaomi :)
Is mogelijk. De Dash Charge techniek komt van OPPO haar VOOC techniek en zij hebben ook een powerbank. 6000 mAh voor 60 euro. Blijkbaar is het wat duurder om te maken.. :P
dan kun je beter een goede kopen....bv deze van anker, heeft dubbele capaciteit, laadt twee devices op volle 5v/2.4A en de kwaliteit is ook nog een tandje beter.

https://www.amazon.de/gp/...T3IUA/ref=s9_al_bw_g23_i1
Nou ja, "beter een goede" doet het negatiever lijken dan je bedoelt volgens mij. :P

Wel ontzettend tof zeg, voor zo'n prijs en dan wat die powerbank weet te bieden. Anker levert sowieso al prima spul, dus daar twijfel ik niet aan. De powerbank van OnePlus is inmiddels ook alweer 2 jaar verkrijgbaar en kan vanzelfsprekend wel een opvolger gebruiken. Hopelijk volgt die dan ook snel.

Dank voor de link. :)
beter een goede is misschien overdreven... :( sorry

Deze is overigens nog beter, en ook nog future proof door USB-C support:

https://www.anker.com/products/B1372014

helaas in Duitsland uitverkocht op amazon....

[Reactie gewijzigd door Isheara op 14 juli 2016 15:31]

Ongetwijfeld de beste prijs/accu ratio voor een powerbank. Na de kortstondige hype in een commentsectie vorig jaar op Tweakers heb ik er ook een besteld samen met een aantal anderen.
Heb zelf een Cellularline gekocht bij de mediamarkt met 7800mAh. Kan volgens de doos 5 keer je iPhone 5 laden, hij laadt ongeveer 3 keer mijn iPhone 6 op. Bevalt goed genoeg voor mijn speelstijl en is niet heel zwaar.

De Xiaomi ziet er ook erg goed uit inderdaad en is de helft van de prijs!
powerbanks explodeert
Koop net als met laders geen goedkope rommel, deze kunnen exploderen en in 90% van de gevallen leveren ze nooit het beloofde vermogen:
http://hubpages.com/techn...rous-portable-power-banks
en het gaat hard met de nederlandse versie zo te zien, nu al overal behalve de duurste shop (welke er nog 48 op voorraad heeft) 1-3 dagen levertijd i.p.v. morgen in huis (let op pricewatch logo's zijn nog niet bij gewerkt, maar bij de shops is het actueel)

toeval? ;)
Die van 1+ is ietsjes goedkoper op www.oneplus.net/nl/store/power-bank en zij hebben (nog) voorraad.

[Reactie gewijzigd door NTwoO op 14 juli 2016 14:51]

Ik heb persoonlijk hele goede ervaringen met:
pricewatch: TP-Link TL-PB10400

Je moet er wel even rekening mee houden dat het uren duurt om die grote op te laten.
De Xiaomi vanop de gelinkte BangGood kan je ook gewoon op Amazon kopen voor dezelfde prijs:

https://www.amazon.de/XIA...keywords=xiaomi+powerbank

Is een stuk sneller en enigzins geruster :)

Er is van Xiaomi zelfs eentje met nog meer bang for the buck op Amazon (16k MaH voor 15 euro), maar die heeft 1 slechte review, dus geen idee hoe dat daar zit:

https://www.amazon.de/XIA...keywords=xiaomi+powerbank

[Reactie gewijzigd door Mathieu_Hinder op 14 juli 2016 16:28]

Ik en met mij vele anderen in het Chinashoppingtopic heb alleen maar goeie ervaringen met BangGood, dus wat dat betreft mag je gerust zijn.
Niet meteen dat het slecht is, maar via Amazon heb je véél snellere levering en ik zie het toch als iets betrouwbaarder handelskanaal, geen zorgen over mogelijke douanekosten of shady praktijken, incompatibele apparaten... Heb zelf geen ervaring met BangGood, maar bij gelijke prijs op Amazon lijkt het me een no-brainer.
Soms is hetzelfde product vanuit hun EU warehouse leverbaar, voor dezelfde of soms zelfs een lagere prijs, dan heb je het binnen een week, is mijn ervaring.

Bij Amazon is het vaak ook een derde partij die het levert en dan kan het ook wel wat langer duren, heb ik gemerkt.
Amazon.de -> RAVpower... Net zo betrouwbaar door de Panasonic laadcellen. Alleen een stukje goedkoper..

Heb er al 3 thuisliggen, alsmede het zonnepaneel en de 6x USB oplaadpunten.
Grappig dat dat soort data door Tweakers bijgehouden wordt!

Ik hoop dat dit resulteert in een "Go" phone met 5000mAh batterij en highend is :+
En anders een hybrid met ingebouwde diesel generator :o
Wanneer krijgen we nou eindelijk Fusion Core's...
+3 voor beste reactie ''so far'' :P
Ik hoop ook dat het eindelijk de vraag naar battery optimized telefoons laat toenemen.

Als Xiaomi een 4100 mAh accu in een 5" toestel krijgt, dan vraag ik me af waarom menig ander merk blijft steken op de 3000 mAh....
Bijna niemand koopt ze, telefoons met grote accu's zijn er al jaren, met weinig succes.
Maar nu heb je dus een reden om ze te kopen.

Kan me wel voorstellen dat als je met een groep door de stad loopt, en één iemand kan altijd langer met de batterij doen, dat de rest dan toch enigzins benieuwd is, wat voor telefoon dat is.
Goed nieuws voor Asus dan, die hebben nu in Europa geloof ik de enige 5000 mAh telefoon, totdat Acer binnenkort met hun nieuwe Zest Plus komt.
Ik denk dat geen enkele telefoon het houdt hoor als het een paar uur of langer speelt.
Dus dan ga je altijd met een powerbank moeten werken en dan maakt je telefoon niet uit.

Je hebt ergens een punt maar voor mij zelf is een telefoon die het bij heel zwaar gebruik een dag uithoudt genoeg. Zolang ik maar nooit overdag zonder val of mij daar zorgen over moet maken is dit goed.
Dit betekent btw met mijn gebruik wel dat alleen telefoons met enorm goede accuduur dit halen.
Omdat de bijgevoegde hardware 2 generaties ouder is...
Ik heb er gisteren ook 4 besteld op AliExpress :) (2 voor vrienden :P )

Ik hoop dat de power consumtion snel minder zal worden voor de app!

[Reactie gewijzigd door Domih op 14 juli 2016 14:07]

Denk het niet. Daarom moet je juist die accessoires gaan kopen van Pokémon GO, http://www.wired.com/wp-c...s_w_strap-FEATURE-ART.jpg.
Ik hoop dat de power consumtion snel minder zal worden voor de app!
Ben bang van niet, Ingress heeft dezelfde problemen

scherm + gps zijn gewoon een enorme energieverbruikers, daar kan de app op zich niet zoveel aan veranderen
Ik las eens ergens dat je best in Google Maps de omgeving waar je zit te zoeken gewoon offline al download. Het zou een beetje schelen in je batterij en data verbruik. Heb het zelf nog niet kunnen vergelijken omdat ik het meteen zo heb gedaan.
Misschien ter vergelijking, mijn Nexus 5x zat op 90% en was volledig plat na 3-4 uur ofzo.
Ik denk ook dat de grotere powerbanks met de festivals populairder worden. Vroeger waren het kleine powerbanks van 2.400 mAh, op Werchter stond Proximus dit jaar al met powerbanks van 5.000mAh.

En met deze game erbij heb je direct buiten de festivals een goed nut voor er eentje aan te schaffen :-)
Die 20Ah unit van Xiaomi zijn er 4 van onderweg, ik ga charging stationnetje maken bij een plekje waar je in range zit van 4 pokestops, zullen veel mensen blij mee zijn :)
Reken dan ook op dat je wat koffie of fris mag serveren.
Een phone opladen met een ext. accu is gewoon ook 1 a 2 uur ;)
Ja klopt, maar ze mogen wat mij betreft blij zijn met gratis stroom hahaha, wil het ook wel retard proof gaan maken. dat het unmanaged kan worden.
Goed idee, maar ik ben bang dat je jezelf overschat.

Maar succes iig
LOL, dit artikel gelezen en open mail op mijn telefoon en voila reclame email van Asus voor hun ZenPower, met de melding "Extra Veel Accu Om Ze Allemaal Te Vangen.."
Die zijn er snel bij! :D
Ik heb een iphone 6 een iphone 6 heeft een battery life van 1810 mAh.
Als ik een powerbank koop van 20000 mAh betekent het dan dat ik 11 (20.000:18.10=11.049) keer mijn telfoon kan opladen ?
Nee, er gaat ook wat energie verloren. Ik heb geen berekeningen of iets dergelijks, maar gebaseerd op mijn ervaringen denk ik dat je hem ongeveer 9-10 keer op kan laden.
Xiaomi zal blij zijn met de reclame naast dit artikel ! :D

Niet zo verrassend, sinds ik go speel, heb ik ook een reden om een portable powerbank mee te dragen, muziek afspelen en browsen haalt mijn smartphone namelijk makkelijk 2 dagen ...
Welke smartphone is dat :P?
Onder andere de Galaxy S7 Edge, volgensmij de normale S7 ook maar ik heb zelf de Edge dus ik kan het daarbij uit eigen ervaring vertellen.
De accu is echt ongelooflijk goed.
Bij de Action. 11.95 voor een 6000 mAH powerbank, met twee aansluitingen. Één 1A en één 2A aansluiting. Prima ding. D.m.v. leds wordt aangegeven hoe vol hij nog zit en hij is aan en uit te schakelen. Prima ding! 8-)
Bij Amazon.de een Xiaomi met 10k mAH voor 16 euro. Zelfs eentje met 16k voor 15 euro! Die zullen goede zaakjes doen nu :)
En dan maar hopen dat je een originele Xiaomi krijgt. Amazon is niet heilig, en ook vaak ook maar een doorgeefluik voor handelaren, gelijk eBay en AliExpress.
van de betreffende Xiaomi 10400 bestaan heeeeel veel neppers. Die er aan de buitenkant exact hetzelfde uitzien, maar waar goedkopere batterijen in zitten. Er bestaan zelfs lege (nep) Xiaomi hulsen, waar je dan zelf batterijen in kunt doen. Lees vooral de recensies op Amazon bij betreffende verkoper er eens goed op na.

Ik heb gelukkig een originele (krascode gecontroleerd) en die is werkelijk perfect. Ook prettig dat hij eenmaal opgeladen desnoods maanden in de kast kan liggen, en dan toch nog helemaal vol is.

[Reactie gewijzigd door LessRam op 14 juli 2016 23:04]

1 2 3 ... 6