Nintendo kondigt kleine console met vormgeving van NES aan

Nintendo heeft een kleine console met de vormgeving van de NES aangekondigd. De kleine console, die in november uitkomt, heeft een controller die eveneens lijkt op die van de console uit de jaren tachtig. Op het kastje staan dertig games voorgeïnstalleerd.

Nintendo geeft weinig details over de Classic Mini, zoals de console heet. Wel is duidelijk dat hij een hdmi-aansluiting heeft gekregen om hem aan te sluiten op moderne tv's. In vormgeving is het een kleinere uitvoering van de NES, die meer dan dertig jaar geleden op de markt kwam.

Op het niet nader gespecificeerde opslaggeheugen staan dertig NES-games, waaronder de Mario Bros-serie, The Legend of Zelda, Donkey Kong Jr en Pac-Man. Een verschil met vroeger is dat games verschillende opslagpunten bevatten, zodat spelers verder kunnen gaan waar ze gebleven zijn, zonder codes in te hoeven voeren. De Classic-controller kan ook worden aangesloten op een Wii-mote voor gebruik met Virtual Console op de Wii en Wii U.

Nintendo brengt de Classic Mini op 11 november uit. Een prijs in euro's heeft de Japanse fabrikant niet genoemd, maar de Amerikaanse prijs is 60 dollar voor de console en tien dollar per controller. Volgend jaar volgt een echt nieuwe product van het Japanse bedrijf, die als de NX op de markt moet komen.

NES-games op Classic Mini
Balloon Fight Donkey Kong Jr. Galaga Kirby's Adventure Pac-Man Super Mario Bros 2
Bubble Bobble Double Dragon II Ghosts 'n Goblins Mario Bros Punch Out Super Mario Bros 3
Castlevania Dr. Mario Gradius Mega Man 2 StarTropics Tecmo Bowl
Castlevania II Excitebike Ice Climber Metroid Super C The Legend of Zelda
Donkey Kong Final Fantasy Kid Icarus Ninja Gaiden Super Mario Bros Zelda II

Door Arnoud Wokke

Redacteur

14-07-2016 • 14:20

351 Linkedin

Submitter: Whisperar

Lees meer

Nintendo DS gemod en overgeklokt Nieuws van 18 maart 2006

Reacties (351)

351
346
204
2
0
92
Wijzig sortering
Als je er ook nog games bij kan stoppen later en wellicht een werkende gun voor spellen als duck hunt of operation wolf dan zou het de moeite waard zijn om er in te investeren.
Die gun gaat alleen redelijk lastig zijn op een mat LCD TV.
Dat gaat lastig op elke LCD tv, of OLED, of zelfs sommige HD CRT's.

Dat de light gun niet werkt op een LCD heeft met 3 dingen te maken:
- Het beeld is niet "fel" genoeg om opgepikt te worden door de sensor
- Een oude CRT ververst het beeld op een frequentie van 50/60Hz, maar niet het hele beeld tegelijk. Door kleine timingverschillen kan de NES weten op welk target er geschoten is. Een LCD ververst in een keer het hele beeld, daardoor werkt dat niet meer
- Een CRT heeft praktisch 0 latency, een LCD een aantal milliseconden, waardoor de timing die de NES verwacht niet meer klopt
De oude lightguns hebben daar inderdaad last van. M'n laatste beeldbuis tv was ook al te modern voor de zapper. Specifiek om die reden heb ik nog een 45cm tv bewaard die daar wel mee werkt. Voor die ene keer in de zoveel jaar dat ik Duck Hunt wil spelen ja ;) Maar dan wel voor scores van boven de 500.000 :P

Echter zijn er tegenwoordig wel nieuwe lightguns die wel op moderne schermen werken, inclusief beamers. Nadeel is dat ze extra sensoren vereisen. Kort door de bocht werken ze gewoon hetzelfde als een Wii mote.

Heb zelf de EMS TOPGUN III. En lees zojuist dat hij ook werkend te krijgen is op WIndows 10....
I forget every time but you have to go to Control Panel and Troubleshooting I think. You can restart your PC in different modes form there. Restart it in Option 7 - which is called something like Restart in Install Unsigned Drivers mode. Once restarted, plug in the gun's dongle and open device manager. It should show as an unknown device. Right click, properties, install driver, search for the driver (which you can download from the link in the PDF manual available online) and it should allow you to install it. Then you can open the gun's control panel (can't think what they call it) and the gun should show in the list on the left. Now you can do your calibration.
Ik denk dat ik hem maar weer eens ga aansluiten. :)
Ah dank voor de toelichting. Ik dacht dat het werkte met het afvuren van IR pulsen.
Volgens Nintendolife.com $59.99 met de volgende games:
  • Balloon Fight
  • BUBBLE BOBBLE
  • Castlevania
  • Castlevania II: Simon's Quest
  • Donkey Kong
  • Donkey Kong Jr.
  • DOUBLE DRAGON II: THE REVENGE
  • Dr. Mario
  • Excitebike
  • FINAL FANTASY
  • Galaga
  • GHOSTS'N GOBLINS
  • GRADIUS
  • Ice Climber
  • Kid Icarus
  • Kirby's Adventure
  • Mario Bros.
  • MEGA MAN 2
  • Metroid
  • NINJA GAIDEN
  • PAC-MAN
  • Punch-Out!! Featuring Mr. Dream
  • StarTropics
  • SUPER C
  • Super Mario Bros.
  • Super Mario Bros. 2
  • Super Mario Bros. 3
  • TECMO BOWL
  • The Legend of Zelda
  • Zelda II: The Adventure of Link
Edit: extra NES-pad kost $9.99

[Reactie gewijzigd door bahamapleister op 14 juli 2016 16:50]

Damn wat een deal... alleen voor de verzameling spellen is 60 dollar (euro?) geen geld, laat staan met de hardware om het te spelen en een NES controller replica er bij, en het ziet gewoon cool uit :)
Even afwachten hoe de ervaringen zijn, of de games wel allemaal goed lopen, maar dan komt hij er zeker.
Ik ben misschien een pessimist, maar je kunt ook overdrijven. Dit is gewoon oude wijn in nieuwe zakken, waar Nintendo veel geld mee zal verdienen. Goedkoop vind ik het dan ook niet, maar het is uiteraard wel een coole gadget! (Een hebbeding :P )

Voor minder koop je een raspberry Pi en installeer je RetroPie. Mits je in bezit bent van originele games (ik heb er meer dan duizend) speel je de roms ook nog eens legaal.

[Reactie gewijzigd door davince72 op 14 juli 2016 16:01]

Ahh de typische: "een Raspberry PI doet dit ook en beter". Maar even serieus. Dit is gewoon een goeie deal voor mensen die die nostalgia willen maar niet mega handig zijn op computer gebied. En met zoveel games erbij ben je nog relatief goedkoop uit.
Met een Raspberry Pi kan worden geknutseld; misschien (of nouja, vrijwel zeker :P we zijn hier op Tweakers.net ;)) lukt dat met deze leuke mini-NES ook wel :*)
Zodat er spellen kunnen worden toegevoegd en/of gekke (software) mods.

Maar om te beginnen, bieden de genoemde 30 games al een tijd plezier!
Deze gaat alvast op m'n verlanglijstje voor de feestdagen :Y)

En ik had kortgeleden nog Super Mario Bros. 3 aangeschaft op m'n 3DS (was in de aanbieding). Maar op een groot scherm speelt het toch anders.
Ik zou voor 59 USD niet gaan willen knutselen met Raspberry PI. Voor de fun factor wel, maar voor het spel plezier redt het niet om onder die 59 te blijven. Dan ook nog een goede emulatie, dat zal Nintendo allemaal dik op orde hebben. Moet er niet aan denken dat de emulatie net niet werkt of dat er een bepaalde glitch heeft.

Wat interessanter is, kan je aan dit apparaatje zelf ges toevoegen?
Dat bedoelde ik eigenlijk ;) Zullen we er zelf wat aan kunnen 'tweaken', zoals inderdaad games toevoegen/vervangen? Over een paar maanden weten we méér...
Het gaat niet eens om het handig zijn, sommige mensen hebben gewoon geen zin om te hobbyen maar willen iets gewoon inpluggen en gebruiken. Ik kan een mooie game pc zelf bouwen of ik kan gewoon een kant en klaar ding bestellen, beiden werkt. Het is maar uiteindelijk waar je zin in hebt en dit zie ik wel zitten als ik tzt nog misschein ook eens games kan downloaden via een Nintendo store zou helemaal geweldig zijn.
Er zijn natuurlijk nog geen technische details bekend van deze mooie én goedkope console (die zeker onder mijn kerstboom komt te staan, dit jaar☺!), maar ik verwacht niet dat je hiermee (zonder de nodige tweaks...) online kunt gaan. Dat zou natuurlijk wel leuk zijn, niet alleen om games te downloaden, maar ook om bijv. Netflix te streamen naar een domme TV, zonder Chromecast of Apple TV.
Heb vele emulators geprobeerd, zitten goede in zoals Snes9x EX+ voor de Snes en Nostalgia.NES lite voor de NES roms. Ook voor onder andere android, maar waar ik niet aan kan wennen zijn of PS3 of Xbox360 controllers.
Heb namaak NES controllers uit China gehaald, maar dat was ook waardeloos.
Zodra dit ding uitkomt koop ik hem meteen.

[Reactie gewijzigd door atillicious op 14 juli 2016 19:13]

Er is een bedrijfje in Amerika die (female) NES naar (male) USB converters maakt en verkoopt. (Ook voor SNES en N64 overigens.) Dan kan je dus gewoon een orinele NES controller gebruiken. (Doe ik weleens op m'n windows tablet met nog een female USB naar male micro-USB kabel uit China ertussen. Niet omdat het moet...)

Edit: Hier heb ik er twee vandaan:
http://www.retrousb.com/product_info.php?products_id=28

[Reactie gewijzigd door jvo op 14 juli 2016 21:49]

Je betaald niet meer dan €2,- per game en dat is een stuk goedkoper dan in de Nintendo store. Daarnaast je krijgt er een console bij met HDMI aansluiting. Als dat met ander hardware wilt bereiken moet je een Wii U kopen. Een 2e hands Wii zou ook kunnen natuurlijk voor enkele tientjes, alleen dan heb je en geen HDMI en niet zoveel spellen voor dezelfde prijs (legaal).

Klein nadeel: je moet het met bedrade controllers doen anno 2016. Kleine analyse op basis van eigen kringen. Bepaalde vrienden van mij en mijzelf (minimaal 4 stuks) zullen voor een raspberry achtige oplossing gaan. De rest (10 ofzo), zullen voor deze oplossing gaan. Puur om het uiterlijk, betaalbaarheid en gemakkelijkheid.

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 14 juli 2016 18:40]

Ik geef de voorkeur aan bedrade controllers, probleem bij Nintendo is (was) meestal dat de kabels de twee meter meestal niet eens halen.
Ik geef ook de voorkeur aan draad. PlayStation en Xbox hebben degelijke draadloze controllers maar due Wii controllers hebben altijd gedoe met verbinden (bij mij en m'n zwager thuis).

Dit kastje gaat er zeker komen ☺️
Bij een raspberry PI moet je nog eerst wat kloten om het werkend te krijgen..

Maar deze nintendo console is plug and play..

Vraag me af of dat de oude gen cardridges er ook in passen.. Het klepje doet vermoeden van wilt, maar misschien gaan hier kleinere erin of zo. En zullen de grote niet passen.
Misschien is het optisch bedrog. Maar als ik even goed kijk naar de foto. Is het klepje niet echt. Het is wat dat betreft gewoon een case.
Het ding is niet eens groot genoeg dat een cartridge er in past volgens mij. Het lijkt dus inderdaad puur een emulatieapparaatje te zijn dat in een mooie NES-achtige vorm gegoten is.
Jammer dan is het voor mij wel een no-go.. Ook dat er geen eventuele mini_SD kaart erin kan.. Voor die paar games die erop staan en niet uit te breiden is is dit niet echt wat ik persoonlijk zo kopen met zoveel beperkingen.
Ik durf te wedden dat die er niet in gaan!
Het kastje bevat een goedkope software emulatie-versie van de NES.
Nintendo zou te weinig winst maken als ze echte cartridges zouden ondersteunen...helaas.
Nou ja, of je het zelf als goedkoop ervaart blijft natuurlijk persoonlijk, maar naar Nintendo maatstaven is dit best wel goedkoop. Ze verkopen namelijk ook al NES games in de Wii U store, waar veel van bovenstaande ook te vinden zijn, maar daar kosten ze allemaal €5 per stuk. Ook originele Nintendo controllers zijn erg duur, in de winkel vaak gewoon 50 euro voor een originele. Ok, deze controller is niet echt te vergelijken misschien, maar toch.
Klopt, is persoonlijk. Jij vergelijkt het met prijzen in de Wii U store, maar dat is de referentie die Nintendo jou geeft. Dat is ook maar een kunstmatige prijs. En of Nintendo er nu 2, 10, 30 of 100 games op plaats, dat kost ze weinig extra moeite, dus ik zie ook geen lineair verband tussen prijs en het aantal games.

Sowieso snap ik niet waarom mensen 5 euro uitgeven aan een digitale copy van een spel, die je niet eens op de oude hardware kunt spelen.
Voor eenzelfde prijs koop je de 'echte' cartridge en heb je een fysieke blijvende herinnering in handen.

Hadden ze iets soortgelijks gebouwd met snes games (was niet duurder in productie geweest) dan had ik hem zeker gekocht, omdat je die spellen nog wel serieus wilt/kunt spelen. Ga je serieus uren spelen met dit apparaat of zet je hem snel tussen je verzameling??
5 euro voor een echte cartridge? Alleen de minder populaire dan denk ik. Veel van de games die op dit ding staan leg je eerder 30 tot 40 euro voor neer als je de originele cartridge wil hebben.
Jepz. Vroeger voordat we met z'n alleen op marktplaats zaten kocht je nog wel eens een leuke verzameling op de rommelmarkt voor een tientje (of een paar). Sinds marktplaats heeft men ineens in de gaten dat er nog waarde achter zit :P
Ik zou zeggen breng een bod uit op mijn verzameling (73 cartridges waarvan enkele dubbel): http://oudespelcomputers.nl/games.html#NES%20/%20Famicom
In jouw optiek dus minstens 600 euro (60*10) waard O-)
Hadden ze iets soortgelijks gebouwd met snes games (was niet duurder in productie geweest) dan had ik hem zeker gekocht, omdat je die spellen nog wel serieus wilt/kunt spelen. Ga je serieus uren spelen met dit apparaat of zet je hem snel tussen je verzameling??
Ten eerste denk ik wel dat er nog een SNES variant komt. Al zullen ze eerst de verkopen van dit apparaatje afwachten.
Ten tweede hangt dat erg af van je standaarden en de tijd waarin je bent opgegroeid. Zo zijn er nog voldoende mensen die games uit de Atari tijd spelen. Zelfde geld voor NES, SNES, GC, etc. Sterker nog ik zie bij de jeugd (10-20) een stroming retrogaming ontstaan die het mooier vinden wanneer en game lelijker is.
Sterker nog ik zie bij de jeugd (10-20) een stroming retrogaming ontstaan die het mooier vinden wanneer en game lelijker is.
Precies, het is altijd mooi om te zien wat de developers konden maken met de hardwarelimiten van die tijd.
5€ voor Zelda? Waar? En SMB 3 voor 5€?

Nee, echt niet.
prijzen op ebay zijn niet representatief. Ze vragen het ervoor, maar krijgen ze het ook?
Je mag mijn zelda I en II ook kopen voor 150 euro? interesse?
Of SMB 3 voor 30 euro, interesse?
ik bied je voor die drie in doos met boekje 80 euro. Dat zou volgens mij een goede deal zijn (in ieder geval voor mij ;-))

Maar dan zie je ook meteen waarom die Nintendo niet zo gek duur is met 60 euro. toch?
Zo werkt het op ebay ook niet....daar kun je ook niet onderbieden :+
SMB 3 (zonder doos en handleiding) mag je kopen voor 25 euro
Zelda 2 (met doos en boekje) mag je kopen voor 80 euro

Dat zijn ook de vraagprijzen op ebay :P

ps: dit bewijst nog steeds niet waarom de mini-nes goedkoop zou zijn. Het zijn de fysieke, schaarse en echte cartridges die nog wel enigszins waarde vertegenwoordigen.

[Reactie gewijzigd door davince72 op 15 juli 2016 10:57]

Als je nu al die games origineel op cartridge wil kopen ben je echt wel tien keer zo duur uit.
Jammer, geen duckhunt met pistool (voor lcd's geschikt dan)

[Reactie gewijzigd door Soldaatje op 14 juli 2016 16:18]

Dat valt wel mee, maar dan heb je wel fysiek iets in de hand dat werkt en ook echt uit die tijd afkomstig is.
Met dit apparaat haal je iets in huis waar je waarschijnlijk niet eens echt mee gaat spelen(slechts toevoegen aan verzameling) en die spellen?!......ja dat zijn nietszeggende ontastbare bits op een rommetje.
Ik heb liever 1 fysiek NES spel in handen.......dan een device met 30-in-1.
Tja het is wel een kijk er op, de Pi doet het idd beter....maar ik als verzamelaar en console nut word hier wel heel blij van. Het bedrag is in verhouding erg laag (even van de prijzen uitgaande die Nintendo hanteert op de Wii/WiiU/(3)DS heruitgaves.

In ieder geval gaat hij hier komen, of ik hem aansluit is een tweede maar ik kan niet wachten :D
De pi doet het niet echt beter. Heb retropie met de originele nes vergeleken en er lijkt echt wat lag op de controller te zitten bij retropie. Het lijkt niet veel en op zich zijn de games speelbaar, maar als je Mario speedplay wilt spelen dan merk je het. Nu heb ik geen idee of dit apparaat hier niet ook last van gaat hebben, maar als dat niet zo is is dit gewoon een betere koop, waarbij de echte nintendo ervaring geëvenaard wordt.
Ervaar ik ook zo bij speedruns in Mario 1 via RetroPie!

Kun je beter op een authentieke NES spelen.
Zoveel goedkoper is een Raspberry Pi met mooie case en een gamepad ook weer niet hoor. Ik vind dit echt een zeer schappelijke prijs en ben er ook zo goed als zeker van dat ik het apparaat ga kopen wanneer het uitkomt!
Een raspberry Pi met sdkaartje, wifi module, behuizing, oplader en controller is volgens mij wel iets meer dan 60 euro. Maar ik kan er naast zitten.

En dan moet je nog kloten om alles werkende te krijgen. Nee doe mij maar dit ding. Ideaal
Voor minder koop je een raspberry Pi en installeer je RetroPie. Mits je in bezit bent van originele games (ik heb er meer dan duizend) speel je de roms ook nog eens legaal.
Ik heb er 5 origineel, waarvan 3 beschikbaar op deze zijn.
(Hint, de Mario titels)
Mario Bros 3 is heel duur 2e hands:
Zo'n €25
Mario Bros 2 zo'n €20
En het origineel op Duck Hunt cartridge
(De combo cartridge,alleen mario was veel minder verkocht en dus echt duur)
Zo'n €10
En dan nog een Rasberry Pi.

En succes met titels als Punch Out (€40+) of Excitebike (niet te vinden) en Kid Icarus (€40+)
En een paar imitatie controllers, die waarschijnlijk niet zo goed aanvoelen als de nintendo controllers.
Ook al is de adviesprijs $9,99 : Nintendo is altijd serieus met controllers, en een degelijke bedrade Wii U gamepad (met meer knoppen en veel groter) was ook "maar" €25
Dit is echt een hebbeding voor alle vaders van nu 30+ en millenials die nu ook eenvoudig classics kunnen kijken.
Na platen en cassette opleving, kan een NES voor weinig ook niet missen.

[Reactie gewijzigd door weeraanmelden op 14 juli 2016 19:34]

Prachtig samengevat je laatste alinea.
ok eerlijk is eerlijk, punch out, excitebike en kid icarus heb ik inderdaad niet ;(
Zou ik ze willen hebben? Ja heel graag. Zou ik ze willen spelen?, nou nee, want dan had ik dat al lang gedaan op een emulator oid.
Moraal van het verhaal: Het ding zou ik best willen hebben, maar niet om te spelen. Een mini-snes daarintegen zou ik nog liever willen hebben en zou daar ook echt mee spelen!
Deels mee eens. Maar je steunt met de aanschaf van zo'n ding ook Nintendo, én vooral deze mooie ontwikkeling.

Roms is prima, gebruik ik zelf ook vaak in arcadekasten, maar dit is 100% legaal, en geeft hopelijk het mooie retro gevoel nog beter weer dan een Raspberry met RetroPie (bijvoorbeeld).

Ik vind 60 euro ook echt geen geld voor een apparaat als deze.
Meer dan duizend terwijl er maar rond de 700 NES games gereleased zijn? (http://www.nintendo.com/consumer/downloads/nes_games.pdf)
Duizend als je ROMhacks meetelt denk ik.
Inderdaad, het valt mij heel erg mee zeker als je kijkt naar de prijs van een handheld. Die kost minimaal €120 (uit mijn hoofd).
Je kan een 2DS kopen voor zo'n 90€. Maar dan moet je al deze games er nog los bij kopen en kan je niet op je TV spelen.
120 was incl 1 spel idd.
2DS met New Super Mario Bros 2 is €88, met Mario Kart 7 is €94. ;)
Inderdaad. Leuk voor de koters, ik heb liever dat dit hun eerste game ervaring wordt dan facebook clickbait games meuk of games als CoD BF GTA.
Onschuldige fun zonder extreem geweld of een concept dat puur gebaseerd is om geld aan de gebruiker te onttrekken.
Excitebike! Helden spel!
Ik zal dat deuntje nooit vergeten.
Eigenlijk het deuntje van het titelscherm.

Ik had ook graag Tapper in de lijst gezien (nog best grappig).
Ook was er een spel met tanks waar je een vogel moest verdedigen, ik kan met niet herinneren hoe die heet.
Jammer! Geen Talespin
Dat zijn DE games! :)

Ik hoop dat de game collectie nog uitgebreid kan worden, ik zou graag Street Fighter,
Metal Gear, Duck Hunt (:D), TMNT, Mega Man en nog een te grote lijst willen spelen.

30 games voor 60 euro, dat is 2 euro per game grofgezegd (los van de mini console). Dat zou ik echt zeker wel over hebben voor een aantal spellen digitaal.
Street Fighter kwam helaas pas op de SNES uit ;).

Maar wie weet komt na dit (ongetwijfeld!!) succes, wel een mini SNES uit.

(I'm starting my prayers)
Foutje, bedankt :)

Een mini SNES backwards compatible met de mini NES.

One can only dream :+
Street Fighter kwam helaas pas op de SNES uit ;).
Mis! Er zijn twee Street Fighter spellen op de NES, de eerste was niet echt geweldig en was ook geen succes, en de tweede (2010 champion iets ofzo) was meer een sidescroller.

Street Fighter 2 kwam idd pas op de SNES uit en was de doorbraak van de serie, dus praktisch was dat het "eerste" deel.
I'll be damned!

Thanks voor de tip! Al 25 jaar aan de games en dat wist ik nog niet :P
Duck Hunt wordt lastig omdat je daar een CRT voor nodig hebt.
Het ouderwetse Duck Hunt pistool laat het misschien niet toe, maar er is vast en zeker wel een nieuwe technologie die dat wel kan.
Kan maar 1 ding zeggen: HEBBEN!! O+
Ik zeg het nog een paar keer!

Hebben hebben hebben hebben hebben hebben!!!!! O+
Shit, niet verwacht dat ik ooit weer een console zou kopen :o

Ik hoop dat opslag geheugen eruitgehaald kan worden, en dat er meerdere op de markt komen! Mis nog een aantal titels die ik weer graag zou willen spelen!
Voor $60 een instabuy als je het mij vraagt.
Voor mij idem!
Deze gaan verkopen als hotcakes :D

Superleuk Sint/Kerstcadeau voor iemand, al helemaal omdat de prijs net zoveel is als een gewoon PS4/XB game :)

Zou het in 16:9 zijn, of gewoon nog echt 4:3?
For me threesome :p

Instabuy...en niet als cadeau voor iemand anders. Hahaha...wordt wel een megahit als je het mij vraagt...en ook als je het me niet vraagt btw :p
Hopen dat ze de vraag aankunnen.
Ga er maar vanuit dat je dit apparaat moet pre-orderen wanneer je hem voor de kerst wilt hebben. Dit ding gaat waarschijnlijk ontzettend populair worden. Sicke deal, bijna elk spel op de lijst is een klassieker die hedendaags nog steeds mee kan kwa gameplay. 60 euro is helemaal niets.

Wil je op dit moment legaal al deze games aanschaffen dan heb je 2 opties, downloaden in de nintendo store of een museumstuk (NES) kopen. Beide opties gaan je veeel meer knaken kosten.

Vanavond maar effe pre-orderen. Ik blijf er spijt van hebben dat ik 20 jaar geleden m'n NES heb verkocht met bijna alle bovenstaande games. :)

[Reactie gewijzigd door PizZa_CalZone op 14 juli 2016 15:33]

haha. Ongetwijfeld.
Waar kun je hem pre-orderen?
Dat wordt een zoektocht voor vanavond. :)
Nog niet gevonden als pre-order tot op heden :( :P

Maar gaat straks écht als hete broodjes ja! Slim van ze.

Retro gasten ook he, al die 30-ers :P
Had ik ook gedaan maar puur toevallig een paar maanden geleden mijn eigen oude nes (boxed) + al mijn eigen Games (ook boxed!) terug kunnen kopen voor een prikkie!!
Blij dat ik alles bewaard heb inclusief de meeste games in mint condition. 👍
Stiekem hoop ik op gewoon 4:3
Gewoon 4:3. Nintendo heeft tot nu toe altijd 1 op 1 alle roms heruitgebracht zonder verbeteringen zoals betere textures of breedbeeld ondersteuning. Soms ter frustratie, maar dat maakt het wel autenthiek natuurlijk.
Het is gewoon een emulator dus 16:9 met zwarte balken links en rechts, of waarschijnlijk dat je daar een thema voor kunt kiezen...
+1 voor instabuy
Je kunt ook evt. een oude (kapotte) NES oplappen met bijvoorbeeld een nieuwe nes 72 pin cartridge slot kopen om het echt nostalgisch te houden.

Ik kan namelijk niet uit de tekst opmaken of je nog verdere spellen kunt installeren (bijvoorbeeld Ducktales, Double Dragon 1, etc).

Hij loopt bij mij als een tiet op mijn 55" via de rood/gele tulp stekker, zeker leuk om nog 1x in de zoveel tijd uit te halen O+
Het blijft lastig om een oude NES aan te sluiten op moderne tv's en goeie beeldkwaliteit te hebben. Ja je kan het, maar dit maakt het zo makkelijk en effortless dat het wel degelijk bestaansrecht heeft als nieuw product! En zeker aan deze prijs!
Dit is idd effortless en erg plug & play..
Ik heb een oude nes met geel/rode tulpstekker en op mijn 55'' oled heb ik zo'n verloopkabel erbij zitten waarmee je dus probleemloos de nes kunt koppelen. Erg mooi om die pixels op een grote tv te zien scrollen :9
Ik heb laatst nog mijn oude CRT TV die mijn moeder nog in gebruik had teruggekregen, met het idee om er een originele NES aan te gaan hangen... Het probleem zit echter in de prijzen van de games, dat wordt een erg dure hobby ben ik bang. Sommige games vallen nog wel mee en kun je voor 5 of 10 euro zo ergens bestellen, maar the legend of zelda bv zie ik overal voor 50 euro staan. Tja, retro is leuk hoor, maar ik heb het geld niet om zulke prijzen voor wat nostalgie neer te gaan tellen. En die spellen die hier dus voor 60 dollar op dat apparaatje staan zijn vrijwel allemaal de populaire die dus meer gaan kosten.
Point taken! Het gekke is dat ik links en rechts (bijvoorbeeld op zolder van een collega of rommelmakrt) nog dit soort spellen tegen kom zonder dat mensen er de waarde van in zien.. Het kan inderdaad een dure hobby zijn en ik snap dat er veel mensen zijn die dit er niet voor over hebben en dan biedt dit ding een perfect soelaas :)
Kun je ook een 'pirate' cartridge krijgen? Die had een vriend van me van de zwarte markt af, 380+ games oid. Kan me voorstellen dat je zoiets ook nu nog kunt krijgen, maar dan met interne opslag of een SD kaartje oid.
Huh, daar had ik nog niet eens over nagedacht eigenlijk... Dat zou best een optie kunnen zijn inderdaad. Ze bestaan wel zie ik met een snelle google. Bedankt voor de tip. Het lijkt me vooral cool om de originele NES te hebben staan met originele controller en aan een CRT scherm omdat dat gewoon anders is dan op een LCD paneel, maar ik hoef niet per se alle originele games in een kast te hebben staan (hoe cool dat ook is).
Goedkoperdan de meeste van die games die erop staan, Final Fantasy voor de NES ben je ook al rond de €50 kwijt en dat is dan pas 1 game zonder de NES zelf.
Absofakkinglutly!!!
70€ pre order momenteel.
Ik vind het een beetje sneu dat Nintendo eigenlijk al sinds de GBA/Wii wel erg vaak de trip down memory lane ingaat om oude meuk in een nieuw jasje opnieuw aan de man te brengen. Op een paar uitzonderingen na zijn het allemaal titels met een gameplay waar vrijwel niemand het geduld nog voor heeft. Voor titels als Zelda 2, Castlevania, Ghosts n Goblins of Ninja Gaiden moet je een echte liefhebber zijn om dat vandaag de dag nog te gaan spelen, de rest zal dit terecht afschuiven als oude meuk. En nu is dit het zoveelste systeem waar Nintendo deze oude meuk op probeert te verkopen. Ik vraag me af, is het nou niet eens een keertje leuk geweest?
Op een paar uitzonderingen na zijn het allemaal titels met een gameplay waar vrijwel niemand het geduld nog voor heeft. Voor titels als Zelda 2, Castlevania, Ghosts n Goblins of Ninja Gaiden moet je een echte liefhebber zijn om dat vandaag de dag nog te gaan spelen, de rest zal dit terecht afschuiven als oude meuk.
Dat is echt een rare uitspraak als je nagaat dat veel van deze spellen hun genre gedefinieerd hebben. Je kunt het zeker verouderd noemen in termen van graphics, controls, geluid, het ontbreken van saves, dat soort dingen, maar niet qua gameplay. Het stikt bijvoorbeeld van de Metroidvania's, en waar denk je dat het "-vania" stukje van die naam vandaan komt? Precies ja. :P

Inderdaad, nieuwe spelers zullen minder geneigd zijn om, zeg, de originele Castlevania te gaan spelen, in plaats van een van de vele moderne spellen die de gameplay van Castlevania hebben maar het allemaal net wat kekker stroomlijnen, tenzij uit nieuwsgierigheid of pure nostalgie. En voor de klacht dat Nintendo een grotere melkfabriek runt dan de gemiddelde boer is ook zeker iets te zeggen. Maar de gameplay afdoen als verouderd gaat niet op.
Dat is echt een rare uitspraak als je nagaat dat veel van deze spellen hun genre gedefinieerd hebben.
Niet bepaald. Je noemt Metroid en da's meteen een mooi voorbeeld, want NES Metroid heeft geen map en geen instructies, een typische Nintendo Power titel waar je zonder guide de ballen van snapt. Castlevania is kneitersmoeilijk, heeft een control die zo stijf als een hark is en barst van de 'cheap death tricks', bij iedere hit wordt je naar achter gebeukt, meestal in een bodemloze put. Dat noem ik gedateerde gameplay, dan tel ik de graphics nog niet eens mee (het geluid heeft wel z'n charme). Vandaar dat ik zeg dat alleen liefhebbers nog dit soort games vandaag de dag zullen spelen, de rest legt de controller al na 10 minuten neer. Dat het metroidvania genre hier ooit is beginnen verandert daar niks aan, op de Super Nintendo werden beide titels al een flink stuk beter.

Er zitten wel titels tussen die vandaag de dag nog prima speelbaar zijn (in het bijzonder Kirby, Mario 3, Dr Mario, wellicht Megaman 2) maar dan vraag ik me oprecht af hoe groot of hoe interessant deze markt is. Roepen dat het cultureel erfgoed is, is heel leuk en aardig, zit natuurlijk een kern van waarheid in, maar dat geldt ook voor stomme films. Dat wil niet zeggen dat er veel mensen zijn die ze nu nog kijken (of kopen).

[Reactie gewijzigd door Flake op 14 juli 2016 16:00]

Dan snap ik ook beter wat je onder "gameplay" verstaat, en dan geef ik je in je oorspronkelijke punt volkomen gelijk. Persoonlijk vind ik het dan nog steeds de moeite waard om de spellen in ieder geval een keer gespeeld te hebben, juist zodat je weet wat de moderne varianten ervan gemaakt hebben, maar het is zeker waar dat er weinig tot geen spelers zullen zijn die met nul ervaring gaan besluiten om zeg Metroid dan maar helemaal uit te gaan spelen. Dat is natuurlijk ook niet de markt waar Nintendo zich op richt. De markt waar ze zich wél op richten (mensen met geld en jeugdsentiment) zit hier in ieder geval zeker op te wachten, getuige de vele enthousiaste reacties. In die zin is het pas "leuk geweest" als niemand het meer koopt.

Stomme films worden overigens ook onterecht genegeerd (je hoeft echt geen filmstudie te gaan doen om van Buster Keaton te kunnen genieten), maar dat terzijde. Mocht je een keer de kans krijgen om een stomme film te zien zoals ze destijds bedoeld zijn (met live begeleiding) dan zou ik dat zeker niet nalaten. :)

[Reactie gewijzigd door MneoreJ op 14 juli 2016 16:20]

Kwaliteit moet je koesteren. Games zijn inmiddels meer dan vermaak geworden, het is cultureel erfgoed geworden, net als boeken, films en muziek. Juist door games steeds opnieuw uit te geven wordt het duidelijk voor jonge mensen dat goede games niet alleen grafische pracht is. Men speelt immers ook al eeuwen schaak, backgammon of go. Niet alles verdient een heruitgave, maar oude games vergeten zou een enorme zonde zijn.
Volgens mij slaan maar weinig oude games aan bij de jeugd. Ziet er te simpel uit en te moeilijk te bedienen. Fabeltjeskrant en Sesamstraat vindt mijn nichtje b.v. ook niets aan en.
Niet iedereen interesseert zich in Tolkien of Dickens, Kubrick of Hitchcock, Wagner of Hendrix. Dat neemt niet weg dat zij allen zeer belangrijk zijn geweest in hun medium en daarom gekoesterd moeten worden. Games zijn inmiddels ook onderdeel van datzelfde cultureel erfgoed. De één vind er niets aan, wil niet zeggen dat het dan maar vergeten moet worden. Iedereen zou toegang moeten kunnen hebben tot alle geschreven games, net als boeken, muziek en films.

Mijn zoontje vindt sesamstraat overigens geweldig.

[Reactie gewijzigd door MadDogMcCree op 15 juli 2016 17:35]

Helemaal eens. Het is nostalgie, maar meer ook niet. Je gaat het serieus niet meer massaal spelen(enkele die-hards uitgesloten). Daarmee is het feitelijk een cash-cow voor nintendo.
Hadden ze 30 snes spellen erin gestopt (feitelijk ongeëvenaarde 2D game platform) dan had je het serieus nog veel kunnen spelen.
Dan was het voor mij een insta-buy geweest ;-)
En qua kosten was het voor nintendo niet duurder geweest om hem te maken, maar als mensen daarmee teveel zouden spelen dan spelen ze minder op Wii/ Wii U etc.
Ze zijn niet gek bij Nintendo natuurlijk O-)
Hadden ze 30 snes spellen erin gestopt (feitelijk ongeëvenaarde 2D game platform) dan had je het serieus nog veel kunnen spelen.
Dan was het voor mij een insta-buy geweest ;-)
Dikke kans dat iemand bij Nintendo daar ook al over aan het denken is. Natuurlijk heb je al de Virtual Console op de Wii, maar een kant-en-klaar pakketje met highlights is een stuk toegankelijker dan een hele console. Als dit een doorslaand succes wordt (en daar lijkt het alvast wel op) behoort een mini-SNES ook vast tot de mogelijkheden.
Leuk!

Ik denk alleen wel dat de echte Tweaker liever zelf iets knutselt 8) .
Dacht ik dus ook

Op zich een leuk ding, en €60 is de wereld niet, maar het ding is, en zal gezien de NES controllers toch gewoon beperkt zijn tot NES-only.

Een raspberry-pi + willekeurige USB controller kan zooooo veel meer (ook al is dat technisch niet legaal)

Jammer overigens dat de NES controllers geen USB zijn, maar ja, aan te sluiten op de wii-mote is ook wel een selling point.
En via de Wii-mote kan je via Bluetooth ze weer met een Paspberry pi verbinden :D
Nadeel is wel dat dat alleen kan op de Raspberry 3 zonder extern bluetooth stickje.

Zelf bouw ik retro consoles met de Raspberry Pi Zero (en soms de Raspberry Pi 2, aangezien deze dan goedkoper zijn dan de 3, en de 3 bevat features die je niet nodig hebt voor een retro console)
Kun je ook niet meer recentere games spelen op de PI3 en hebben ze niet betere performance? Ik zie soms vrij moderne consoles voorbij komen in het lijstje emulators, je zou zeggen dat je elk beetje rekenkracht kunt gebruiken.
Ja okee, maar we hebben het over een 'retro' console :-P dus wat meer NES, SNES, GBA etc.

Voor hoger dan dat is een snellere Pi wel weer wat beter.
Op een Raspberry-pi kan je alleen maar emuleren. Als ze (Nintendo) hun nieuwe NES voorzien van grotendeels originele hardware of vergelijkbaar dan draaien games er beter op.
Reken er maar niet op, originele hardware is superduur om te maken. Dit is gewoon een NES op een chip, of misschien zelfs een off the shelf ARM chip die een emulator draait, dat kan ik je met vrij grote zekerheid vertellen.
Hoe weet je dit zo zeker? Heb je er 1 opengemaakt?

Ik zeg ook niet dat er exact NES hardware in zal zitten, maar ik vermoed wel iets wat er dichterbij komt dan een gemiddelde ARM.

[Reactie gewijzigd door 90710 op 14 juli 2016 21:24]

Waarom zouden ze dat doen? een ARM chip met een emulator kost ze bijna niets, een NES nabouwen kost een boel geld. 99% van de mensen ziet het verschil niet, en die ene procent zal nintendo een worst wezen.

Het is in het allerbeste geval zo'n NES die gecondenseerd is tot 1 chip, maar zelfs dat is duurder dan gewoon een ARM chip met een emulatortje, en het verschil is niet groot.

Er moet ook nog een frontend op draaien, dus zelfs al zou het een NES on a chip zijn, dan moet er nog een processor bij voor het draaien van die frontend. Al met al denk ik gewoon dat iets wat de NES op een hardwareniveau te duur is om voor 60 euro op de markt te brengen.
Ga maar uit van de Wii-mini hardware en dan gestript. Zal gewoon Virtual Machine werk zijn zoals op de Wii. Voor dit soort dingen gaan ze het wiel niet opnieuw uitvinden.. Nintendo is eigenlijk altijd heel lui geweest met dit soort dingen. Gewoon bestaande goedkope techniek/chips hergebruiken. Niks mis mee, maar verwacht er niet te veel van.
Om het redelijk retro te houden:

SNES Super Nintendo USB Controller - € 11,95
https://www.sossolutions.nl/snes-controller

(Ok, geen NES, maar je kan ook als project een mini SNES maken, met een 3D printed behuizing)

En dan een Raspberry Pi Zero (6 euro meende ik) en de nodige kabels nog. Daarnaast wordt die dan zelfs nog vele malen kleiner dan deze NES 2.0 van Nintendo.

Leuke dingen :-)
De zelfde shop heeft ook een USB NES controller!

Overigens heb ik zelf een rpi B+ en een 360 wired controller ligen, dus ben voorzien ;)
https://www.amazon.com/WI...LLER-PC-USB/dp/B003711698 Daarmee kan je ze alsnog op de pc aansluiten (maar er zijn goedkopere opties zoals complete controllers die vast neit aan de nintendo seal voldoen)
Of je pakt een NOAC (Nes on a chip) :)
Een leuk artikel om eens te lezen, dank daarvoor! :D
Wel gemiste kans dat ze niet direct de N64 versies van die games erop hebben gezet. Die zien er op moderne tv's toch een stuk beter uit.
De N64 games zijn compleet anders, matige 3D graphics voor deze tijd. Minder leuk om te spelen. Doe dan de SNES. Dat is een mooiere versie van de NES in essentie (niet voor niks een SUPER Nintendo).

Al denk ik niet dat het lang duurt voordat Nintendo alle oude consoles opnieuw uitbrengt :)
Minder leuk om te spelen
Dat verschilt nogal ;) Qua partyconsole gaat er nog steeds niets boven de N64. Geen enkele console heeft zo'n goede multiplayer voor op de bank thuis.
Vlak de gamecube ook niet uit. Zeker niet een verkoophit, maar met de mario kart en mario party serie zeker een aanrader!
True. Maar de N64 staat bij mij zeker nog eenzaam aan de top gezien 80% van de games gericht waren op lokale multiplayer :)

Edit: 80% is overigens uit de lucht gegrepen. Maar als ik deze lijst bekijk zijn dr 102 van de 430 sp only. Zit ik er toch niet ver naast ;)

[Reactie gewijzigd door NightFox89 op 14 juli 2016 18:37]

Helemaal mee eens, al moet ik zeggen dat de aller beste multiplayer ervaring voor mij toch wordt gehouden door de gamecube en wel door Final Fantasy crystal chronicals (FFCC) en The Legend of Zelda: Four Swords Adventures. De setup dat iedereen zowel een eigen scherm heeft als 1 gezamelijk TV scherm is gewoon TOP omdat je op deze mannier rustig even wat in je inv. kan rommelen enz (op je eigen scherm). terwijl de rest gewoon door kan spelen op de TV. Was echter wel een dure opset omdat iedere speler dus een gameboy advance (SP) nodig had + zo'n speciaal kabeltje, maar telkens als ik nu bijv. Diablo 3 samen local coop speel en weer eens mijn inv in wil om te kijken naar loot heb ik weer door hoe ideaal dit was. Hoop wat dat betreft dat zeker RPG's met local coop bijvoorbeeld smartphones of handhelds gaan ondersteunen voor inventory beheer....
Kende The Legend of Zelda: Four Swords Adventures nog niet. Gamecube generatie zelf overgeslagen gehad. Maar als ik zo de filmpjes op YouTube kijk ziet dat er uit als goed vermaak :)
Ik ben het helemaal met je eens dat de N64 de bom is! Mijn favo console, samen met de Gamecube. Beide bekend om de vele Multiplayer games :)
Stel je voor een gameboy met lithium batterie, hd scherm, sd slot om meerdere roms te kunnen spelen. Zou de max zijn. Als je dan nog zowel gameboy als color als advanced games kan spelen op een toestel is het nog beter.
Tja, wat houd je tegen om die in elkaar te zetten? Raspberry Pi, RetroPi, LCD schermpje uit china, batterij (liever niet uit China als ik de nieuwsberichten mag geloven) en een 3d model maken voor de case en die bij een 3d printshop laten printen indien je zelf geen mogelijkheid hebt. Of je koopt ergens een kapotte gameboy, en kijkt in hoeverre je de echte case kunt gebruiken :)

offtopic:
krijgt gelijk zin om eraan te beginnen, misschien iets voor in de vakantie ;)
Dit is waarschijnlijk ook een test om te kijken of/hoe dit verkocht wordt.
Dan herhalen ze het volgend jaar met een SNES voor een wat hogere prijs ;)
ik zou de SNES versie zeker kopen.....graag wel met een paar draadloze controllers! ;-)
Mee eens. Sterker nog... mijn SNES en al mijn oude games staat nog gewoon onder mijn TV
Mijn neefje speelde laatst Mario Kart...Rainbow road en viel er steeds vanaf... Toch even wat anders dan de Wii/Wii U versie. TV :+ .

Hoop wel dat ze dan de graphics een beetje ophalen. Op mijn beamer of TV is de kwaliteit eigenlijk erbarmelijk om aan te zien.
door de nes versies te pakken is het plaatje compleet
Heel koel, waar kan ik pre orderen?
Mijn oudste van 4 begint nu interesse te krijgen en wil wel eens een spelletje mee doen, maar de besturing van de Wii is lastig, PS4 gaat het niet worden, spellen zijn voor zijn leeftijd niet geschikt. Dus dit apparaat is helemaal top! Gewoon simpel een d-pad en 2 toetsen en side scrollen ;-)
Precies een mooi instappertje voor de kids! Kan de originele mooi in de vitrinekast blijven staan ;)
Goed punt! als nintendo op tijd is gaat de sint denk ik zo'n dingetje meenemen voor de oudste
Twee tips voor een 4-jarige en Wii:
1. Super Mario Bros Wii (multiplayer!)
2. Mario Kart Double Dash (prima te spelen met de GC controller en door multi-player makkelijk bekend mee te maken door hem te laten schieten)

En dan geef je hem meteen een DS erbij met Mario Kart en Super Mario Bros om voor zichzelf te oefenen ;)
Note that an AC adapter for the USB cable is required to play the system but is not included in the packaging
Niet echt een probleem met alle telefoonladers die tegenwoordig overal wel ergens in een la liggen, maar toch vreemd om de adapter niet mee te leveren. Hoeveel kunnen ze daar nou helemaal op besparen?
Kan de USB kabel niet direct in de TV? Zoals ook met de raspberry pi (heb ik althans vaker gezien)
dan moet je tv wel een usb port hebben
En dat heeft niet 90% van de TV's vandaag? Tenzij je nog een beeldbuis hebt staan.
Dit is wel een heel goed punt. :)
Deden ze ook bij bepaalde 3DS modellen, redenatie? Iedereen had toch al wel een 3DS en kon zn oude adapter gebruiken 8)7

Leuk als je je oude console wil verkopen
Natuurlijk is de echte reden dat ze op die manier de verkoop prijs iets lager kunnen maken wat natuurlijk mooi op het prijskaartje staat ;) En dan een losse lader van een tientje verkopen.

Natuurlijk klopt het argument verder ook wel, ik heb inmiddels meerdere van die 3DS laders liggen. Maar het komt ze wel erg goed uit natuurlijk!
De complete lijst met games:
  • Balloon Fight
  • BUBBLE BOBBLE
  • Castlevania™
  • Castlevania II: Simon’s Quest™
  • Donkey Kong
  • Donkey Kong Jr.
  • DOUBLE DRAGON II: THE REVENGE
  • Dr. Mario
  • Excitebike
  • FINAL FANTASY®
  • Galaga™
  • GHOSTS‘N GOBLINS™
  • GRADIUS™
  • Ice Climber
  • Kid Icarus
  • Kirby’s Adventure
  • Mario Bros.
  • MEGA MAN™ 2
  • Metroid
  • NINJA GAIDEN®
  • PAC-MAN™
  • Punch-Out!! Featuring Mr. Dream
  • StarTropics
  • SUPER C™
  • Super Mario Bros.
  • Super Mario Bros. 2
  • Super Mario Bros. 3
  • Tecmo Bowl™
  • The Legend of Zelda
  • Zelda II: The Adventure of Link
Double Dragon, man wat heb ik dat grijs gespeeld op mijn (S)NES.
Gek genoeg heb ik Zelda nog nooit gespeeld.

Megaman blijft een klassieker (heb ik ook op de PS4).
Kende je ook Super Double Dragon (op de SNES)? Jammer dat DD 1 er niet tussen staat!

Die was echt top met de vetste moves :P
Double Dragon I & III vond ik de beste.
Vooral DD III met Bimmy & Jimmy _/-\o_
Ik vond DD III ook te gek maar vooral ook Chin en Ranzou de extra chars, deel 1 was ook super. Deel II vond ik iets minder maar toch erg leuk dat is mijn mening en Super double dragon op de SNES was natuurlijk veel te kort en te makkelijk. :)
Voor mij was dat Zelda II.. De gouden casette :D
Kan niet wachten!
Anoniem: 24417
@Berend-14 juli 2016 14:48
oh man bubble bobble! dat liedje is zo schattig! https://www.youtube.com/watch?v=KOuVKxzW4Do

wie weet of de pc versie van dit spel hetzelfde is als de NES versie?
De PC versie is opgepimpt en niet zo cool, maar:

Via MAME kun je de arcade versie spelen
Via WinUAE kun je de Amiga versie spelen (mijn favoriet).

En er zijn ook 'bubble bobbles' voor de WII (ook te spelen op PC via WII emulator) en vele vele andere varianten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bubble_Bobble#Sequels
Bedankt voor de info!
Nostalgie :D

On-topic: Leuk toch hoe alle bedrijven bezig zijn met het zo fancy mogelijk maken van hun spullen en Nintendo gewoon even een oud vierkant, hokkig design pakt en gebruikt. Mooie stunt is dat :)

[Reactie gewijzigd door hoi3344 op 14 juli 2016 14:23]

En toch zie je steeds meer nostalgie naar mijn idee.
Of ik wordt gewoon wat ouder :+

Van LP platen die weer hip zijn, tot roms in oude emulators en zelfs pokemon go.

En wanneer de prijs er naar is, zal dit zeker voor veel mensen (waaronder ik) een instant buy zijn.
Veel mensen zeggen dat Pokémon weer uit de dood is opgestaan (Sjaak Bral in AD 07-14-2016) en dergelijke, maar pokemon is nog nooit dood geweest. Ik zie ook niet in waarom dat dan in dit lijstje staat.

De oude emulators zijn ook al jaren oud (zelf gebruik ik al emulators sinds het jaar 2000), dus dat kun je ook niet zeggen dat het weer hip is ofzo.

Waarschijnlijk wordt je ouder, wijzer en heb je sneller nostalgische gevoelens bij dingen :P
Off topic: kun je de datum niet gewoon in een logisch format zetten? DD-MM-YYYY of YYYY-MM-DD.

On topic:
Dat emulators al lang bestaan zegt niet dat niet dat ze wel of niet weer hip zijn (zelfde geld voor lps etc.) het is meer dat een grotere groep mensen ervan gebruik gaat maken. Veel dingen zoals pokemon hebben sws wel jaren op een laag pitje gestaan (aka dood)
Dit bedoelde ik er inderdaad mee te zeggen.
Een aantal dingen komen als "hype" weer terug (zonder dat ze misschien ooit weg zijn geweest) . Zelfs RTL begint met vintage films (volgens mij zag ik You've got mail voorbij komen tijdens het zappen).

Ik zat zelfs te twijfelen of ik nog eens naar mijn gameboy ga zoeken (moet ik nog ergens hebben liggen :D )

Maar zo wie zo een gave ontwikkeling dit, leuk voor onder de kerstboom. Kun je je die donkere dagen mooi mee vermaken!
De datum is in een logisch formaat, namelijk het amerikaans formaat, ja anders dan in nederland, maar het is wel een logisch formaat..
Ik weet ook wel dat het het Amerikaanse formaat is. Maar dat formaat is nou net niet logisch. Iig niet chronologisch. Kijk anders ook even hiernaar: http://gerardnico.com/wik...structure/date_format.png

Zeker in een Nederlandse tekst, verwijzend naar een Nederlandse bron is dat niet logisch. Als het 8 oktober was geweest had het net zo goed 10 augustus kunnen zijn. Dus niet duidelijk. Wat mij betreft wordt de Amerikaanse datumnotatie afgeschaft.

Edit: typos

[Reactie gewijzigd door lololig op 14 juli 2016 23:00]

Juist omdat dit puur op nostalgie is gebaseerd heeft het geen zin om in het ontwerp te gaan afwijken met het origineel.
1 2 3 ... 10

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee