Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Atari bevestigt aan nieuwe console te werken

Door , 116 reacties Linkedin Google+

Atari-ceo Fred Chesnais heeft in een interview bevestigd dat het bedrijf bezig is met de ontwikkeling van een console. Eerder dook er al een teaser op van een zogenaamde Ataribox, zonder verdere details te tonen.

In het interview met VentureBeat wil Chesnais ook geen nadere details noemen. Hij bevestigt alleen dat Atari 'weer terug is in de hardwarebusiness'. Vervolgens laat hij alleen vallen dat de console 'is gebaseerd op pc-technologie', zonder daar verder op in te gaan. Ook het ontwerp staat nog niet volledig vast en zal op een later tijdstip onthuld worden, aldus de topman.

Ongeveer een week geleden dook er een korte aankondigingsvideo op van een zogenaamde Ataribox. Omdat dit in eerste instantie niet onder de naam van Atari gebeurde, was het onduidelijk of het om een daadwerkelijk product van het bedrijf gaat. De video toont een niet nader gedefinieerd hardwareproduct met een ogenschijnlijk houten afwerking.

Daarnaast is er een website in het leven geroepen, die ook geen verdere informatie biedt. Nintendo kondigde ongeveer een jaar geleden een miniconsole met de naam NES Classic aan, waarop klassieke games te spelen zijn. Of Atari met zijn console eenzelfde concept voor ogen heeft, moet nog blijken. In 2013 dreigde faillissement voor het bedrijf, maar volgens Chesnais wordt er inmiddels weer winst gemaakt. Eind december kwam het bedrijf met een mobiele versie van RollerCoaster Tycoon.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (116)

Reactiefilter:-11160112+155+21+30Ongemodereerd43
Goed dan hebben ze waarschijnlijk straks ook een eigen atari-network, maar hoe zit het met de developers en de games? Ben wel heel erg benieuwd.
Betwijfel dat het een console zal zijn die met de PS4 en Xbox moet concurreren.
Atari heeft niet de centen om een console met verlies te verkopen of om een dure reclame campagne te betalen.

Het zal waarschijnlijk zoals gezegd iets met oude games zijn.
"gebaseerd op PC hardware" - een Steam Machine?
Grote Kans, misschien een eigen smaakje Linux dan steamOS
Kleine kans. Buiten dat allerlei gespecialiseerde hardwarefabrikanten dat al doen zonder veel succes, zegt Atari hier al jaren mee bezig te zijn. Een PC bouwen duurt niet zů lang. Bovendien zoekt men specifiek naar ontwikkelaars op zijn website, dat zal bij een Steambox simpeler zijn.

Ik verwacht een echte nieuwe console. Er moet wel een grote speler aan verbonden zijn, want anders is het vrijwel niet mogelijk om in de huidige markt te komen...

Als je nu een console wil ontwerpen is je hardwarekeuze beperkt. Zelf ontwikkelen is op dit niveau echt onbetaalbaar geworden en tegelijkertijd zijn er maar weinig aanbieders van CPU en GPU-architecturen. Maar Šls je dan een aanbieder uit kiest, dan is de kans groot dat je bij AMD uit komt.
Denk dat ze een beetje mikken op de oude playerbase van rond de jaren tachtig.

Beetje een idee van wow die moet ik hebben en die playerbase zal tegenwoordig voor het grootste gedeelte wel kinderen hebben en zo heb je een mogelijkheid de markt in te komen.
Vroeger was gamen veel kleiner publiek dus die doelgroep lijkt mij te klein.
Moderne tijd is gamen meer geaccepteerd als niet meer nerdy.
Nu is de target multi miljioenen publiek. Ze moeten zich dus onderscheiden als nextgen tov de gevestigde orde.
Als het weer zo een retro ding wordt is drukte om niks.

Atari is ook publisher. Grotere publishers hebben hun eigen digitale store in middels dus een bijbehorende internet onlineplay daar boven op is dus goed mogelijk. Ook kan Atari eigen exclusives leveren.
Hardware daarin tegen zijn er mogelijkheden om het toch betaalbaar te houden en het hoefd dan ook niet onder de kostprijs.

Om hun console te stimuleren naast exclusive is gratis onlineplay ook mogelijkheid.

[Reactie gewijzigd door SG op 17 juni 2017 10:51]

Maar hoe groot is die playerbase? Zal het gros van die mensen inmiddels niet minder interesse hebben in gaming? En het gedeelte wat dat wel heeft, heeft waarschijnlijk al een PS4 of XB1 :P
…en is intussen wel verzadigd met aanbieders van gerecycelde retro-games.
Ik denk dat die wel hun favorieten op MAME of soortgelijke emulators spelen of gespeeld hebben. Het zal denk ik meer een gadget zijn zoals recentelijk met de Mini-NES/Famicom gedaan is.
Ik ben al een heeel oude Atari fan en nog steeds (nog steeds bezig op de Atari ST en Falcon) maar wat ik hiervan moet denken ? Heeft het uberhaupt een kans van slagen in de huidige markt ? Ik ben erg sceptisch, het zou idd de old gamer die herinnereingen aan oude spellen ophaald moeten worden. Opn VCS2600 op een PC, emulators genoeg dat kan en mag het niet worden.Ik ben heel erg benieuwd maar toch...
Door inderdaad te kijken dat ze niet mee kunnen doen aan de top, bovenop een naam als Atari BOX, dacht ik ook direct aan een Steam Machine. nu ik dit lees: "PC-technlogie", weet ik genoeg. Jammer, is niets Atari aan.
Hoezo? de Xbox One (x) en de PS4 (pro) zijn toch ook allemaal gebaseerd op PC hardware? Dat zijn toch ook geen steam machines.

Ik vermoed dat ze gewoon X86 technology bedoelen...

[Reactie gewijzigd door terracide op 19 juni 2017 10:38]

Valt heel moeilijk op te maken uit het artikel inderdaad. Ik twijfel tussen beiden.... Atari heeft zoals eerder aangehaald niet echt de financiele reserves om een current-gen console aan te bieden die mee kan met de PS4Pro en de XOX (vergelijken met de PS4 en XO is een beetje nutteloos nu aangezien iedereen sowieso gaat vergelijken met de Pro en de X).

Heel het proces van idee naar een doos in de winkel zou massa's kosten en op korte termijn niet veel opbrengen. Je moet je platform ontwikkelen, marketen, SDK's moeten geschreven en bijhorende Developer Kits van de hardware moeten naar gamestudios, ze hebben geen echte "customer base" zoals Nintendo en Sony (en sinds begin jaren 2000, Microsoft) die sowieso die Ataribox gaat halen, no matter the cost (zoals je die wel hebt bij de andere spelers op de markt).
Als het gewoon een PC is met een leuk kastje eromheen dan kunnen ze prima een next-gen console bouwen met weinig R&D en middelen. Maar dat gaan ze nooit doen. De manier van marketing spreekt al van een low-budget product. Dit is gewoon een Mini Nes concurrent...
Ben het met je eens dat het zeer onwaarschijnlijk is dat ze in de current gen gaan meeconcurreren. Maar het argument dat ze het geld er niet voor hebben is niet echt geldig.

Het huidige Atari is het voormalige Infrogames dat op een bepaald moment de rechten van de naam opgepikt heeft (met de organisatie die ooit de 2600 en ST o.a. bracht heeft het niets meer te maken, die organisatie bestaat niet meer en de rechten van de naam is meermaals van eigenaar verwisseld). Infogrames heeft geen achtergrond in hardware. Het lijkt me dus logisch dat ze altijd al een partner zouden gebruiken. Deze partner investeert natuurlijk samen met Infogrames in dit initiatief. Mochten ze voor een serieus initiatief gaan om mee te spelen in deze markt (nogmaals, ik denk niet dat dit apparaat iets dergelijks betreft) zullen ze met meerdere partijen samen het risico dragen en wellicht ook losse financiŽle investeerders erbij proberen te betrekken.

Er puur met je eigen geld in gaan, is ontzettend risicovol en er is geen (reŽle) reden om dat risico te nemen.
Dat het huidige Atari niets met het oorspronkelijke Atari te maken heeft weet ik. Maar dat betekend nog niet dat ze bulken van het geld.
En als ze er met een partner in stappen dan zal deze verwachten dat hun er ook flink geld in investeren.
Ook zal er voor de partner een reden moeten zijn om mee te doen, ik zou geen goede reden kunnen bedenken.
Ik zeg nergens dat ze bulken van het geld. Ik zeg dat de spaarpot niet relevant is. Verder hoeft het niet te gaan om het geld. De naam is al een voordeel, en verder zullen ze wel wat andere rechten hebben waar het eea op gebaseerd worden. En als Atari de voortrekker is in deze, dan zijn zij degene die het kapitaal bij elkaar hebben gebracht. Kan prima vreemd kapitaal zijn. Het hoeft dus niet ťťn partner te zijn. De reden voor een grote partner om mee te doen is als Atari in staat is gebleken genoeg backing te vinden waarmee er een degelijke infrastructuur is komen te liggen. Zoals al te lezen staat is het een project van meerdere jaren geweest.
Bovendien is de naam is tegenwoordig geen voordeel meer - die hebben ze door het slijk gehaald met de manier waarop ze omgaan met, oa, dungeon keeper, rollercoaster tycoon, alone in the dark, etc.

[Reactie gewijzigd door emphy op 17 juni 2017 08:23]

Oude games, maar ook devs voor nieuwe games. Ik verwacht hem eiegenlijk eind 2017-q2 2018 aangezien er nu wat over gezegd is. en ze op zoek zijn naar third party devs. Ze gaan zeker niet wachten tot 2019, want zo lang hebben veeel devs niet nodig voor de eerste ports vanaf andere systemen en een paar nieuwe spellen en heeft atari niet bijzonder lang nodig voor een OS(-port) en hardware.

Volgens mij word het een on (s)/ps4 (slim) concurrent. Als de hij goed presteert, niet te duur is, veel nieuwe games kan draaien naast ports van oude spellen en betere kwaliteit is dan hu vorige businessmodellen en rct world, wordt hij een groot success denk ik!
Zowel de xbox one als de PS4 werden niet met verlies verkocht (in het begin wel met een marginale winst, maar wel met winst).
Dat heb ik ook gelezen maar dit is een volledig andere situatie.
Sony en Microsoft hadden met hun vorige console iets om op voort te bouwen (naams bekendheid etc).
Atari zou uit het niets moeten beginnen en zal dus zeer veel in marketing moeten dumpen.
Daarnaast komen ze laat, dus zal hun console beter moeten zijn of vrij goedkoop. Als ze nu met een console komen die net zo goed is als de PS4 en Xbox en hem voor hetzelfde bedrag verkopen dan gaat geen hond deze kopen.
Een betere console hoeft het niet te winnen, gezien het bij een console nog altijd erom gaat hoe goed de games zijn, en hoe goed ze weergegeven worden.

Met specs gooien is leuk voor de fanboys, of voor mensen die de console voor andere doeleinden dan gamen zouden willen gebruiken zoals een goedkoop mediacentre(zal tegenwoordig niet echt meer van toepassing zijn)
Wellicht kan Atari zelf iets wb games maken, maar de rest ben je toch wel afhankelijk van de grote studios en die gaan echt niet iets unieks voor een onbekende studio doen.

Het zal waarschijnlijk een retro console zijn
Voor een retro console heb je geen "PC-based technology" maar had een raspberry pi in een mooi doosje volstaan.

Het hoeft natuurlijk geen heavy hitter als de PS4pro of Xbox one X te worden, Maar eerder iets in de trend van de WiiU, dat het scherm kan vullen en geluid kan geven en er acceptabel uiziet op FullHD.

De bekendste Atari is de VCS/2600, de laatste de Jaguar.. Ik ben benieuwd hoeveel de merknaam nog waard is en hoe enthousiast mensen ervan worden.. Ik zou Sega meer kans geven met een nieuwe console.
Heb je daar bronnen voor? De laatste jaren heb ik alleen maar gehoord dat de consoles met verlies verkocht worden (iig aan het begin), maar dat het geld met de verkoop van games en hun online abo's wordt gecompenseerd. Zie onder andere:
https://www.independent.c...the-xbox-one-9659069.html
https://www.cnet.com/news...-but-sony-expects-profit/

[Reactie gewijzigd door Cerenas op 16 juni 2017 20:44]

Het productieproces word meestal ook goedkoper na een tijdje, of componenten worden uitgewisseld voor meer kosteffectieve varianten.
Denk ik ook inderdaad.
Kijk goed naar het filmpje en kijk daarna naar Atari 2600.
Er staat bij dat de hardware op PC techniek gebaseerd is, dus gewoon X86. Poorten is er bijna niet meer aan, gaat eerder om licenties en dat soort zaken, om games uit te mogen brengen.
Poorten is er bijna niet meer aan
Ik zal het tegen mijn baas zeggen. Blijkbaar hoeven we niets meer te doen... }:|

Quatsch natuurlijk. Het type hardware is nooit echt een groot probleem geweest bij het porten. Het meeste werk zit 'm juist in software API's en infrastructuur. Wel is een groot deel natuurlijk optimalisaties, vooral bij downports, maar dat heeft meer te maken met de intrinsieke kracht van de hardware dan hoe het in elkaar zit - dat zul je bij een port van bijv. PS4 naar Xbox One ůůk moeten doen.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 16 juni 2017 22:23]

Je kan als dev via hun site interesse tonen in het product.
I’m a developer and want to know more about your platform.
Dus ze willen wel een echte console neerzetten en proberen devs te werven voor een first party line-up.
Moeten ze niet vergeten een par cross-platform games te regelen, want dat zou een hoop mensen overtuigen een ataribox te kopen ipv een xbox of ps4, of gewoon voor ernaast.

[Reactie gewijzigd door barbadruif op 17 juni 2017 10:35]

Gebaseerd op PC-technologie? Dan lijkt me een 'NES-mini' niet het geval.
Ik kan me best voorstellen dat Atari bij AMD een APU heeft zitten shoppen, gelijk als de PS4/PS4Pro/X1/X1X. Dat is relatief goedkoop qua ontwikkelkosten. De vraag is dan op welk performanceniveau men zit...

Ik ben eerst nog sceptisch. De gamewereld is een steeds grotere industrie geworden. Sony en Microsoft hebben sterke banden met 3rd parties en een recenter en sterker track record. Als je alleen al kijkt hoeveel moeite Nintendo daar soms mee heeft... En dan is Atari nog 'nieuw' in de huidige markt.

Het heeft geen games waarmee het zich kan onderscheiden. Sonic is geen IP waarvoor veel mensen een systeem kopen. Ook heeft het niet het geld wat Microsoft had om zijn systeem te promoten en de PC-markt om de boel aan te sterken.

[Reactie gewijzigd door Richh op 16 juni 2017 18:52]

Sonic op zichzelf niet in de huidige vorm. Maar stel dat ze een serieuze Sonic neer zouden zetten (zoals in het verleden gedaan is), kan dat gewoon een system seller worden. Momenteel zijn het gewoon conceptuele games (die overigens wel onderschat worden, Generations was een goede game, en ik verwacht ook wel wat van Forces) die niet te veel mogen kosten in termen van productie. Maar stel dat Sega met een nieuwe console zouden komen, dan zouden ze als systemseller een serieuzere titel brengen dan wat Sonic tegenwoordig is (al kun je discussiŽren of Sonic dan wel de meest geschikte game voor een dergelijke positie is vandaag de dag, omdat door de snelheid een degelijke plat former lastig te maken is. Teruggrijpen op Alex Kidd zou misschien logischer zijn).

Om kort te gaan, het gaat niet om de huidige staat, maar wat ze op het moment supreme brengen en wat ze erin geÔnvesteerd hebben en hoe het gemarket gaat worden (de mogelijkheden zijn breder wanneer het een meeromvattende game is).
Het Sega al geen 20 jaar gelukt om een geslaagde 3d sonic te maken die het kon opnemen tegen een 3D Mario. Het concept van een egel die heel snel kan rennen is gewoon lastig te verwerken in een 3D wereld en gameplay. De levels waren meestal een paar parcoursen. Ze kunnen natuurlijk wel een een goeie 2d sonic maken zoals de orginele delen, maar dat zullen nooit financiele reuze knallers worden. Sega gaat nooit meer een comeback maken, de ip's die ze maken spreken gewoon niet de massa's aan.
Sonic Adventure was gewoon een zeer goede game en de opvolger ook. De 3D Mario's ben ik persoonlijk nooit een fan van geweest omdat ik de gameplay te repetitief vind.

Overigens ben ik het wel met je eens dat de snelheid van de character een probleem vormt en dat dus een Alex Kidd-game een betere kans zou kunnen hebben.

Ik denk overigens dat de IP's prima kunnen zijn, mits ze goed gemarket worden. Dat het geen slim initiatief is om nu met een consoleplatform te komen, lijkt me evident. Tenzij je op een bepaalde manier langs de markt kan zitten, zoals Atari wellicht probeert te doen.

Overigens is de kracht van een Nintendo niet de IP's, maar vooral het hardwareconcept. Dit is waarom de eerste Wii succesvol was (in de eerste periode) en de DS en Switch ook. De echte games op de reguliere homeconsoles doen het vrij matig, met een zwakke vervolg-periode van de Wii en de redelijk geflopte WiiU als gevolg.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 16 juni 2017 21:17]

De Wii was zo een hardware sucses omdat het nieuwe markt aan boorde de casual & party gamer. Grote nadruk op non gamers aan te trekken. De massa dus. Echt gezin console. Nintendo met hun kiddy non violence beleid heeft er ook de juiste IP voor. En met lichte hardware kon het ook goedkoop lage barrierre en met winst verkocht worden.

Nadeel is deze groep kan interresse snel verliesen gimmick gehalte groeien door van nongamer tot casual tot gamer die meer zoeken. Zoals de shooters op andere platformen. Wii werkt dus ook bevirderend van vergroten van gamers markt ook voor de andere consoles.
De grootste manco van nintendo is de stuk zwakke hardware wat het oninterresant maakt voor de crossplatform games en online gedeelte dat achter bleef op de andere platformen.

Het grote gebrek aan thirdparty games. Ik vind dat Nintendo toch erg moet hebben van hun IP hun eigen studio zijn gefixeerd op gameplay dat is hun soecialiteit en ook reden dat hun IP zo groot zijn en sucsesvol.

Gimmicks is soms leuk voor erbij console naast PS of XB. Hun IP boeien mij niet.
Ben meer milsim gamer
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sonic_Mania


Sonic Mania is an upcoming side-scrolling platform game developed by Headcannon and PagodaWest Games and published by Sega for Microsoft Windows, Nintendo Switch, PlayStation 4 and Xbox One. An installment in the Sonic the Hedgehog series, it will be released worldwide on August 15, 2017, in commemoration of the series' 25th anniversary.
Sonic is van Sega.

Er zijn de afgelopen jaren een aantal retro consoles uitgekomen met Atari spelletjes. Lijkt me ook wel gaaf om te hebben. Dat is echter geen pc grade gaming.

[Reactie gewijzigd door Jorgen op 16 juni 2017 18:44]

Precies, sowieso vind ik een degelijke PR video overdreven voor een retro machine. Op de website kan je je ook aanmelden als developer.
Raven ridge APU'tje zou best gaaf zijn!
Gezien het houten design gaat het geen massaproduct worden als een normale console denk ik. Ik denk dat dit gewoon een nostalgie product wordt.
Dan zou 'a brand new product' wel een beetje misleidend zijn. Ik snap dat het marketing is, maar dat zou denk ik jķist tot een redelijke anti-climax leiden, vandaar dat ik denk van niet. En ze zouden toch ook heel goed een normale console met een nostalgisch design kunnen maken? Zou ik eigenlijk nog vetter vinden dan een supermodern design.
Hmm geloof gewoon niet dat ze een playstation of xbox concurrent gaan maken. Misschien dat ze een moderne arcade machine willen maken als niche product. Zou een best orgineel idee zijn.

Of anders misschien een pc voor de televisie, maar daar kan je je nauweijks mee onderscheiden tegen over een normale pc die je op je tv aansluit.
Ik denk het niet. Je kan via de site ook interesse tonen als 'dev'. Dan stuur je een e-mail met als onderwerp:
I’m a developer and want to know more about your platform.
Dus het lijkt me dat ze wel weer een echte console willen neerzetten. Een 'nieuwe' speler.
Even opsommen:
- Years in the making
- PC hardware
- Brand new product

Dit gaat geen retro console zijn die wat oude games terug gaat brengen. Daar is PC hardware te krachtig voor. Zonde om met die power niks te doen. Al jaren in ontwikkeling betekent ook dat. Een retroconsole is wel binnen jaar gerealiseerd, dat is geen jarenplan. Brand new product betekent ook wel dat ze geen oude koeien uit de sloot willen halen.
Dit wordt of een nieuwe Atari home console of een Steambox. Het kan bijna niet anders eigenlijk.
Ook een Steambox kost geen jaren ontwikkeling. Dit is een nieuwe console :)
Marketing is een manier om zaken beter en mooier te laten lijken dan ze daadwerkelijk zijn...
Dus ik verwacht gewoon een retro console met de jaren 80 games van Atari.

De pc technologie dient puur om diverse Atari systemen correct te emuleren.
Ik hoop eigenlijk dat ze het oude 'ST'-idee aanhouden: een computer die 2 seconden na aanzetten in een minimalistische BASIC-omgeving terechtkomt die alle hardware volledig bereikbaar en configureerbaar maakt. En dat met moderne hardware. Voor zoiets zou ik nog wel geld over kunnen hebben, maar niet voor een tot retro-console omgebouwde PC. Dat lukt iedereen zelf ook wel met een PC van een tientje.
Ik hoop op een console op basis van een NVidia GPU, zodat CUDA en PhysX/Flex etc eindelijk een "eigen" platform krijgen waar ze daadwerkelijk gebruikt kunnen gaan worden voor gameplay ipv puur visuele effectjes die niets aan de gameplay toevoegen omdat je de mensen met andere GPU's moet ontzien.
Het bied geweldige mogelijkheden, maar je kan het momenteel eigenlijk niet gebruiken voor gameplay gerelateerde dingen omdat je dan een groot deel van de PC markt buitenspel zet, en het voor de consoles ook geen nut heeft.

Maar het zal wel een halfbakken product worden waarmee ze geen grote risico's willen nemen en willen proberen toch nog even makkelijk te cashen voor het product onder het tapijt geveegd word.
Wat voor gameplay elementen denk je dan aan? Zo ver ik weet is physx gewoon een particle systeem.
Het is wel wat meer dan strict een particle system. Simpel gezegd kan het je binnen een omgeving heel veel rekenkracht geven om objecten interactie met elkaar aan te laten gaan. Nu gebruiken veel devs het voor bijv rook of vloeistoffen omdat ze die op systemen waar geen hardware physx beschikbaar is gewoon kunnen uitschakelen, of vervangen door simpelere alternatieven.

Maar je zou het in theorie kunnen gebruiken om hele werelden dynamischer te maken dmv flexibele objecten dmv GPU computing te laten reageren op wat er in de omgeving gebeurt, of los liggende objecten te laten bewegen als er iets tegenaan komt. Of zelfs kleding van personages ipv het aan het personage vast te modellen gewoon daadwerkelijk te laten simuleren en interactie met objecten aan te laten gaan.

Het kan veel meer dan we op dit moment er van gebruiken, en het blijft nu al een jaar of 10 (of zelfs langer) hangen op simpele particle systems enzo voor een plukje rook ergens, of wat stof.
Het word tijd dat deze techniek een schop onder de kont krijgt en zich verder door gaat ontwikkelen, het potentieel is behoorlijk, ontwikkelaars maken het alleen geen belangrijk onderdeel van hun games omdat ze dan een groot deel van de gamers uitsluiten als het niet draait op hun hardware.
Met een console kunnen ontwikkelaars het goed gaan benutten omdat iedereen er over beschikt, en het zou voor een Atari console ook een "uniek" tintje aan het apparaat geven. Want laten we eerlijk zijn, hebben we NOG een PC based console met het zelfde soort hardware als de 2 grote jongens die er al zijn nodig? Daar krijgen ze geen voet mee tussen de deur als ze het tegen Nintendo, Sony en Microsoft op moeten nemen.
Nvidia bied een hoop goede technieken, en ik zou graag een console zien die ook daar gebruik van maakt.

[Reactie gewijzigd door VNA9216 op 16 juni 2017 21:32]

Yeah!! E.T. op een 50" tv! Kan niet wachten :*)
Gaat het deze keer ook de hele games industrie over de kop laten gaan? xD
Met een beetje humor van Atari zit die standaard in de doos :) :)
Misschien kunnen ze er een e.t remake / deluxe / special edition van maken. Met betere gameplay van maken. De game had potentie, maar was veels te moeilijk. E.t is imho een rpg met arcade moeijkheidsgraad.
Denk dat je gelijk hebt :P
Eerst maar een afwachten.
" It aint over till the fat lady sings"
" De vacht van de beer verkopen voordat die geschoten is"

Er was al faal vooraf gegaan de OuYa .

Nieuwe poging nieuwe kansen.
Zal nog even duren eind 2018 ofzo.
Zal nog even duren eind 2018 ofzo.
Eerst maar even afwachten.
Ah dat houten fineer brings back memorys
Oude gewaardeerde vriend in een nieuw jasje..
Al weet ik zo 123 niet wie nu de eigenaren zijn. De naam is onderhand al zoveel verkocht.
Het lijken mij in iedergeval geen grote spelers toe.
Het gaat dus echt alleen maar om de naam Atari die de waarde schept....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Atari
Vroeger: Atari console? Yesssss!!!!!
Nu: Atari console? The made rct world didn't they?

Hopelijk kunnen ze nu wel ťťn team houden en is hij krachtiger dan een switch en haast vergelijkbaar met een xbox one (s)/ps4 voor een goede prijs! Ben vooral benieuwd wat voor games hij zal krijgen!
Een paar exclusives een redelijke line up is wat console hardware juist pushed. Als sucses vol wilt zijn moeten er wel paar must haves voor breed publiek tussen zitten.
Na mij laatste Atari console, een Jaguar, sla ik deze over. Mijn ervaringen met die laatste waren niet al te best, om het maar netjes te zeggen.
Is het redelijk om iets van meer dan 20 jaar geleden dat door een heel andere organisatie gebracht werd, te vergelijken met wat een organisatie die het naamrecht heeft, nu gaan doen? Lijkt me niet, toch?

Niet dat het maar zeer de vraag is of er ruimte is voor een extra console... Maar misschien dat Atari een gat in de markt gevonden heeft? Ik denk niet dat ze head 2 head willen gaan met Sony en MS.
Over het algemeen wordt het er niet beter op. Helaas zijn er genoeg voorbeelden, denk maar aan Philips, Blackberry, Polaroid of Commodore. Vaak zijn het onbekende bedrijven die hopen te cashen door een bekende 'naam' te gebruiken.
Polaroid is een naam die verkocht werd en op producten kwamen te staan die weinig met Polaroid te maken hadden. Commodore is meermaals verkocht maar hebben we uiteindelijk nooit serieus een productklasse mee zien komen (misschien in AziŽ). Philips heeft verschillende secties overgedaan aan anderen, maar zijn zeker niet slechter dan in het verleden. Qua audio komt onder Gibson en in het verleden voor een korte tijd Woox (wat eigenlijk gewoon Philips was) prima spul uit dat niet minder is dan toen het onder Philips zelf uit kwam. Hetzelfde geldt voor de televisies. Afgezien van wat topseries waren de Philips LCD's nooit veel soeps, en onder TPV is het het zelfde (met ook die positieve uitschieters onder de topseries). Maar TPV is statutair gewoon gevestigd in Amsterdam. Ze hebben destijds de hele organisatie van Philips overgenomen wat dit segment betreft en dezelfde mensen zijn verantwoordelijk voor deze zelfde tak van producten. Dus dat er geen verschil is, is logisch.

Blackberry is gewoon nog altijd Blackberry/RIM. Dat anderen tegenwoordig die telefoons produceren heeft simpelweg te maken met het besparen op onderhoud van een eigen productie-infrastructuur. Blackberry is nooit verkocht aan een ander en de toestellen die door Foxconn en TCL gemaakt worden zijn gewoon echte Blackberry telefoons. Blackberry heeft in het verleden ook gewoon goede en minder goede toestellen gemaakt (Storm en Torch bijv.).
Ik kan nu nog niks zeggen wat ik zal doen. Het verleden is geen garantie voor de toekomst.
Dus dat het faal wordt is geen garantie voor.
Zo ook geen sucses.

Of ik ervoor ga hangt af van Reviews van console en of er een must have titel voor mij voorkeur erbij is en dus een positief bericht van meerdere reviews. Zo ook Paar exclusive game die mij aanspreken met ten minste 1 must have ertussen.

Dat kan ik dus nu nog niet zeggen. Wordt dus wachten.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*