LG onthult V20-smartphone met Android 7.0 Nougat in september

LG heeft bekendgemaakt dat in september de V20 gepresenteerd zal worden. Het nieuwe vlaggenschip van de Zuid-Koreaanse fabrikant krijgt Android 7.0 Nougat. Verdere details zijn nog niet bekend. Voorganger LG V10 had een tweede schermpje en een dubbele frontcamera.

LG maakt de komst van de V20 bekend op zijn Koreaanse website. In het bericht wordt de samenwerking met Google benadrukt. De fabrikant wijst erop dat LG eerder de Nexus 4, 5 en 5X heeft gemaakt voor Google en lijkt daarmee de warme banden tussen de bedrijven aan te willen geven. De LG V20 krijgt Android 7.0 Nougat en zal vermoedelijk een van de eerste smartphones zijn met de nieuwe Android-versie.

De LG V20 wordt volgens de fabrikant een topmodel en 'een nieuwe standaard voor premiumsmartphones met verbeterde multimediamogelijkheden'. Bij de V10 voegde LG extra's toe, waaronder een tweede schermpje aan de voorkant, een tweede selfiecamera met een grote beeldhoek en een hoogwaardige dac voor betere geluidskwaliteit.

Met het toestel wil LG vermoedelijk een poging doen om de smartphoneverkopen weer in de lift te krijgen. De LG G5 is geen verkoopsucces gebleken, de afgelopen twee kwartalen wist de fabrikant minder omzet te behalen uit smartphoneverkopen. Bij de presentatie van de laatste cijfers hintte de fabrikant al naar een nieuw topmodel dat voor verbetering in verkopen moet zorgen.

LG zegt de V20 in september aan te kondigen, maar heeft nog geen specifieke datum genoemd. Vermoedelijk zal de introductie plaatsvinden rondom de IFA-elektronicabeurs, die begin september in Berlijn plaatsvindt.

LG V10 met twee selfiecamera's en 'second screen'

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

01-08-2016 • 09:02

56 Linkedin

Reacties (56)

56
56
30
4
0
16
Wijzig sortering
Gaat de goede kant op met de hifi telefoons de laatste tijd! Er heeft altijd veel nadruk gelegen op de camera van een telefoon, terwijl audio kwaliteit naar mijn mening net zo belangrijk is. Naast dat ik geen compact camera met me mee wil slepen, wil ik ook geen losse muziek speler met me meenemen.

Voor wie opzoek is naar een goede audio telefoon, hier een paar suggesties met hun 'DAC-chip':

De huidige LG V10 maakt gebruikt van de Sabre ES018C2M DAC en ESS9602 amp voor zijn hifi audio [bron].
De LG G5 module heeft nagenoeg dezelfde hardware [bron].
De Meizu pro 5 maakt gebruik van dezelfde DAC, maar een andere amp (Texas Instruments OPA1612) [bron]
Vivo Xplay 5 ES9028 SABRE DAC [bron].
De ZTE Axon 7 maakt gebruik van de AKM DAC AK4490EN en AK4961 DSP codec [bron]
De HTC 10 gebruikt ook en losse DAC, maar welke is niet bekend. [bron].
Ik gebruik een 950 via bluetooth met een Senheiser Urbanite wireless en dat is gewoon genieten voor een hifi freak. Alles met een kabel ertussen is al minder.

[Reactie gewijzigd door bgttje op 1 augustus 2016 10:21]

Ik gebruik een 950 via bluetooth met een Senheiser Urbanite wireless en dat is gewoon genieten voor een hifi freak. Alles met een kabel ertussen is al minder.
Een hifi freak die wireless gebruikt? Alles met een kabel ertussen is al minder??? euhmmmm
Wireless digitaal op die afstand (minder dan een meter vaak) is bijna altijd beter dan analoog via een kabel van 1,20m. Zeker als je ziet wat voor kabeldikte (totaal, dus niet per ader) en shielding er wordt gebruikt. Wil je eenzelfde kwaliteit hebben dan moet je een behoorlijk dikke kabel gaan gebruiken en dat zorgt weer voor spanningen (geen Volt, maar newton) op de strands in die kabel (met name shielding). Doordat je de DA conversie door de koptelefoon laat doen is de maximale kabellengte zo'n 15 CM voor het analoge gedeelte en kan je daadwerkelijk een bepaalde kabeldikte hanteren zonder dat er snel breuken komen. Je kan namelijk 2 solid core koperlijntjes gebruiken van 18Awg als je dat wilt als fabrikant (bij wijze van). Niet dat het nodig is op die afstand en met laag vermogen, maar het kan wel.

Met een normale kabel kan dat niet.

edit: verduidelijking op gebruikte terminologie

[Reactie gewijzigd door supersnathan94 op 1 augustus 2016 13:49]

Waarom zou je een dikke kabel nodig hebben? De vermogens naar een headset meet je in miliwatts, we praten hier dus over miliampere's. Ik zie werkelijk niet in wat voor verliezen er zouden optreden :)
Met de eerste kabeldikte doel ik niet op de aders, maar op de totale dikte van zeg een Earpod kabeltje van Apple. Daar kan gewoon geen fatsoenlijke shielding in zitten.

En daar zit het hem dus ook in. Normale Headset kabels zijn nogal slecht geshield (sterker nog meestal helemaal niet). Laat een kabel van 1,50m nou net een redelijke half wave-length FM antenne zijn (one-quarter wave-length is 75CM voor overall redelijke ontvangst. FM golven zijn typisch tussen de 2.78 en 3.41 meter lang. Alle ongeshielde kabels tussen de 1,30m en 1,70m zijn dus ideale FM antennes voor bepaalde frequenties met 1,50m als ideale tussenweg). Met 15CM zou je een full length antenne hebben voor 2.0GHz.

het probleem met conventionele headsets is dat er 3 aders zijn (uitgaande van een 3 pin tip-sleeve-sleeve minijack), twee "hot" voor signaal en 1 ground. Deze ground wordt tegelijkertijd ook gebruikt als shielding materiaal (nickelplated copper braided sleeve om de twee "hot" signaaldraden). Deze ground wordt door sommige apparaten ook gebruikt als FM antenne (denk aan iPod Nano en sommige android toestellen). het probleem hiermee is echter dat de ground shared is, dus zonder diodes heb je altijd dat je oordoppen in serie staan met elkaar via de ground wire. Mocht het stereo signaal uit fase zijn (wat nog wel eens gebeurt) dan heb je dus feedback op je andere oortje.

Daarnaast is straling van bijvoorbeeld een inkomend gesprek op een telefoon ook een bron van storing op deze kabels. Dit merk je vaak nauwelijks, maar als je bijvoorbeeld kijkt naar PC speakers dan hoor je dat terug in de vorm van een pulserende toon. Er is een reden waarom we in de audio wereld DI's gebruiken. Dit is juist om dergelijke interferentie volledig te verwijderen uit het signaal.

Wil je dus een goede audio kabel hebben die geen interferentie en crosstalk toelaat dan zul je dus moeten werken met 3 aders en een losse shielding. Dit zorgt echter weer voor het probleem dat het gebruik als FM antenne dan niet zomaar meer mogelijk is. Daarnaast zullen er diodes ingebouwd moeten worden die crosstalk van fase verschillen tegenhouden ook dit is weer een punt aangezien je niet zomaar een diode kan neerzetten aangezien je dan nooit een negatieve amplitude kan hebben.

Al met al is een analoge kabel gebaseerd op de jack specificaties nooit storingsvrij. De enige manier om dat voor elkaar te krijgen zonder excessieve shielding is een dubbele inline DI direct na de plug en direct voor de speaker.

Uiteraard hoef je geen 18awg kabels te gebruiken met dergelijke vermogens en spanningen 24-26 is al meer dan genoeg. De shielding van huidige kabels is echter niet toereikend om 100% storingsvrij signaal over te dragen. Juist vanwege de kabellengte die ideaal is voor FM signalen. Daarom hoor je dus vaak ook standaard een ruis op PC speakersets naast de 50Hz brom.
De verliezen van kabels en omzetters kan niet op tegen een dedicated systeem van Senheiser.
In dat geval maak je gebruik van de DAC in je Sennheiser Urbanite en zend je telefoon alleen de bits naar de bluetooth ontvanger van je Sennheiser toe. Het maakt dan niet uit welke telefoon je gebruikt, zolang de bluetooth versie maar up to date is.
Dat is dus niet helemaal waar. Het bluetooth a2dp protocol ondersteunt meerdere codecs.Zender en ontvanger onderhandelen welke codec gebriukt gaat worden. Een van de beste is apt-x, echter hiervoor moet wel betaald worden. Lang niet alle telefoons en headsets ondersteunen dit, dus er is wel degelijk verschil.

Afgezien daarvan zijn bij mijn weten alle bluetooth audio codecs lossy, wat betekent dat de kwaliteit nagenog altijd minder is dan met een kabel, tenzij de telefoon echt een brakke audio implementatie (dac + amp) heeft.
Ik speel via mn 950 gewoon flacs af(zit 128Gb Sd kaartje in) en geluid is echt mooier via Bluetooth dan met een kabelverbinding=jack-jack. Heb alles al geprobeerd en dit geeft t beste geluid.
De vraag is, wat gebruikt ie als codec voor de overdracht... ;) flac is natuurlijk het beste bronmateriaal omdat het lossless is.

Een snelle google zegt me dat de 950 aptX ondersteunt, en de Sennheiser doet dat ook. Dus je hebt dan in ieder geval de best mogelijke overdracht wat bluetooth betreft.

Maar ik blijf erbij dat een extra compressiestap (met een lossy codec) de kwaliteit per definitie verlaagt. Het kan natuurlijk alsnog zo zijn, dat de kwaliteit van de audio van je koptelefoon zo goed is, dat dat zwaarder weegt dan het kwaliteitsverlies van de aptX encoding :)
Idd, ondersteunen allebei aptX en als ik de koptelefoon door andere mensen laat beluisteren schrikken ze van de kwaliteit..........ze wisten niet hoe mooi iets kan klinken. Zegt ook wel iets over de oortelefoon generatie :) .
En natuurlijk, m'n gewone stereo is ook met bedrading en alles los. DACs/klasse D versterkers/passieve preamps en vette dure speaker kabels en ditto boxen(MA's). Maar of die mooier klinken dan m'n Senheiser met WP950.............???

[Reactie gewijzigd door bgttje op 1 augustus 2016 11:46]

Toch maar eens kijken naar die Vivo of de ZTE. Ben al een tijdje in de markt voor een vervanging van mijn Jiayu G3 :)
De LG G5 had een succes kunnen zijn, als zij niet zo ongelooflijk krampachtig deden met de "regels". Je blijft niet eens de eigenaar van je eigen idee en je moet maar hopen dat je er ook maar iets voor terug krijgt, anders dan maar marginale erkenning.

Maar dan is er nog het andere probleem: ik merk toch een beetje om mij heen dat mensen meer vasthouden aan hun huidige telefoon. Batterij vervangen na een tijdje is het enige wat men lijkt te doen. De huidige telefoons "volstaan", zijn snel. Voldoen aan de wensen.
Ze hebben gewoon structureel verkeerde keuzes gemaakt.
HET grote succes was de LG G2. En bijna alles wat deze telefoon zo'n hit maakte (geweldige batterijduur, bezel : screen ratio, prijs, formaat, afwerking, normaal hd scherm etc) hebben ze structureel om zeep geholpen.
Ze zijn mee gaan doen met de Samsungs en de iPhones van deze wereld, maar die markt is al druk bezet. Juist wat ze deden was dat gat in de markt vullen wat op de dag van vandaag nog steeds niet echt opgevuld wordt. Het zorgde ervoor dat ik maar meer uitgaf van de Galaxy S7. De G5 kwam niet eens meer in m'n top 10 voor. Dan was de G4 of V10 op zich wel een beter pakket.
Bovendien is hun support bijzonder matig gebleken. Mensen met de bootloop problemen worden voor de kosten opgedraaid (bijna elke G4 van de laatste 1.5 jaar heeft hier last van) en communicatie is bijzonder slecht.

Jammer dat ze zelf niet inzien wat ze verkeerd doen.
Al kan de V20 op zich wel een interessante telefoon worden. Ik heb ook nog getwijfeld met de V10. De DAC is erg interessant, alleen de software hiervoor is dan weer zo brak dat ik 't niet aandurfde. En verder was de V10 vrij groot (5.7 met matige bezel : screen ratio) en zwaar.

Als ze een G2 clone met wat verbeteringen in de markt zetten voor +- 350 euro hebben ze weer een instant hit.
Gooi er evt. een alternatieve versie bij met mooie DAC en versterkertje voor 400 eu en je pakt nog een mooi stukje markt mee.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 1 augustus 2016 10:31]

"Als ze een G2 clone met wat verbeteringen in de markt zetten voor +- 350 euro hebben ze weer een instant hit. "..

Is dat gewoon niet de G3 of G4. Dingen kosten rond de 250€/300€...
Wat ventieldopje al zegt. Ze zijn de verkeerde kant op gegaan met de G3, G4 en G5. Groot, 4K schermen waardoor je dagen batterijduur inlevert, ook dankzij de kleinere accu, en lomp/groot.

M'n vriendin heeft nog de G2. En ik merk dat zodra ik die weer in m'n hand heb hij gewoon heel fijn aanvoelt en lekker werkt. Alleen al de double tap to wake functie is een reden om weer over te stappen bijna. Ik zou 'm serieus bijna ruilen met m'n S7.
Toegegeven, de foto's op de S7 zijn beter, de performance ook en het oled scherm van Samsung is natuurlijk ook fijn. Maar verder ... al 't andere nog steeds in 't voordeel van de G2.

En wat doen de G3 - G5? Alles net wat minder dan de Samsungs, en waar ze op kunnen scoren ook minder dan de G2. Voor een hogere prijs. Dan moet je toch denken, waar zijn we mee bezig? Mij verbaasd het niet dat 't ineens wat minder gaat met de LG telefoon verkoop.
Zeker niet als je dan ook nog hele belabberde support levert.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 1 augustus 2016 13:42]

Die G2 (ik kende hem niet) is nog steeds best aardige spec. Alleen jammer dat ie geen SD kaartje kan hebben... Jammer, anders had ik er 1 goedkoop van eBay gehaald! :)
De G3 en G4 zijn verre van clones van de G2. Waar de G2 mooi compact was en tóch een lekker scherm had, zijn de G3 en G4 helaas gewoon erg lomp met hun grote bezel, de G5 borduurde daar weer leuk op voort.

Ik ben het helemaal eens met xs4me, doe mij maar weer een model als de G2 (heb nu de G4) :)
Ik had een bootloop in mijn G3... Is gelukkig onder garantie vervangen, ik was wel 3 weken mijn telefoon kwijt :-(
Er lopen idd aardig wat mensen met oude toestellen rond. Ben benieuwd naar de v20. Hoop op de focus voor media consumptie. En batterij kunnen vervangen.
Ik hb een V10 en daarbij kan ik gewokn de achterkant er af halen en de batterij verwisselen (dat zie je niet veel meer bij high end toestellen :p) en hij is ook uitbreidbaar met een SDHC kaartje.
Heeft de V10 niet zelfs SDXC ondersteuning? Maat van mij heeft er een 200GB samsung kaartje in liggen volgens mij.

[Reactie gewijzigd door supersnathan94 op 1 augustus 2016 13:08]

Oja klopt, ik zat nog te twijfelen of het xc of hc was, maar je hebt gelijk (ik heb er een 128gb in zitten)
"dat zie je niet veel meer bij high end toestellen"... Dat is een understatement.

LG is zowat de enige fabrikant dat nog toestellen maakt met verwijderbare batterij. Ja, je kan de batterij op de ingebouwde versies ook vervangen ( met veel geduld en kans op je toestel kapot te doen ). Maar puur wisselbaar... LG is de enige dat over is.

Ik heb nog een *slik*, 6 jaar oude HTC HD2... nieuwe batterij erin ( 3de al ), en doet nog altijd dienst als MP3 speler naast men bed. Batterijen beginnen op te raken want je ziet ze niet meer zo vaak.

LG hun probleem is dat ook hun batterijen niet zo vlot verkopen. Je merkt als je Online rond zoekt dat er geen grote stock is van de batterijen voor de "oudere" toestellen.
Hoor is de batterij duur van dit toestel?
Heeft u een lange screen on time?
De batterij duur is voor mij niet meer dan acceptabel, bij gaat gewoon een volle dag mee met "normaal" gebruik (denk hierbij aan appen/snapchat/facebook/internetten) en de screen on time durf ik niks over te zeggen :|
1 ding wil ik wel duidelijk maken en dat is dat het 2e scherm minimaal veel stroom verbruikt, ik denk zo'n 2% bij het volledig leeg laten lopen vd mobiel, 100% -> 0%

[Reactie gewijzigd door arens77 op 1 augustus 2016 20:34]

Ik heb de V10 gehad maar heb hem weer ingeruild voor een P9. De camera en het geluid over de koptelefoon waren echt subliem, het scherm was ook prachtig.

Hij was alleen wat te groot, het scherm was al 5,7" en dan had je in de lengte het tweede scherm er ook nog bij. Door de gladde metalen randen aan de zijkant was het met een hand zeer lastig vast houden. Maar de grootste ergernis voor mij was dat de DPI instellingen veeel te hoog waren (640 DPI) en ook niet aangepast konden worden. Dan heb je een quad HD, 5.7" scherm met daarop gigantische koeienletters en veel te grote websites. Dan is het nut van zo'n scherm gelijk weg. Zonde.

Ben wel erg benieuwd naar de V20. Design en hardware van de V10 was erg goed en de LG software kan ik toch ook altijd wel waarderen.

[Reactie gewijzigd door BCage op 1 augustus 2016 09:53]

Als het goed is kan je straks met Android 7.0 Nougat de DPI aanpassen (mits LG die functionaliteit erin laat zitten).
Oh top. Er zijn nu ook wel mogelijkheden om via ADB (Android Debugger) de Android DPI instellingen te wijzigen, maar dat werkte voor de V10 niet goed (voor mijn P9 nu wel, al waren daar de standaard instellingen ook al lager). Zowieso werd het tweede scherm dan onbruikbaar en bij te lage instellingen liep er van alles vast. Erger nog, bij een reboot crashte de telefoon altijd en had je een laptop of desktop computer nodig om de DPI instellingen weer op default te zetten. Later is er een root mogelijkheid gevonden voor de V10 en kon je via het Xposed framework alle apps individueel aanpassen, waardoor het tweede scherm wel bleef werken. Al met al niet ideaal dus.

[Reactie gewijzigd door BCage op 1 augustus 2016 11:37]

G3 was goed met een matig tot goede batterij duur.
G4 is een toptoestel met een heel goede camera.
Enige nadeel is echter batterij gaat niet zo goed mee als die van de G3. En zeker niet na de laatste update die ik via OTA heb ontvangen enkele maanden terug. Ook merk ik dat op warmere dagen de batterij sneller leeg is. Omwille van de bootloop probleem aarzel ik nog steeds om naar een custom rom te gaan omdat batterij meestal beter is op custom roms.

G5 was voor mij een serieuze flater. Concept met alle knoppen achteraan lijkt raar maar was wel een heel goede oplossing gezien meeste mensen gsm gewoon op zak hebben. G5 was dit weer verdwenenen. Wat betreft de modules, vind ik dan wel een stap voorwaarts maar hierop moet LG dan serieuze verbeteringen doorvoeren gezien de telefoon heel gemakkellijk kan buigen en kapot gaan.

Wat betreft batterij, voor mij mag een telefoon groter en zwaarder (grotere batterij) zijn zolang het telefoon ontwerp goed in je hand ligt. En ja ik ben nog steeds voorstander van verwisselbare accu en geheugenkaartslot.
G2 is nog steeds het beste toestel wat ze gebouwd hebben imho. G3 ging wel, G4 was eigenlijk niet erg goed (veel beeldscherm problemen) en inderdaad, met de G5 wisten ze niemand echt omver te blazen.

Ik hoop dat de V20 weer richting de G2 gaat (als in nieuw, prettig in gebruik en snelheid). Wat een killer device was dat.
LG en Sony zijn wat mij betreft een beetje de bedrijven die toch steeds redelijk krappe accu's meeleveren. Terwijl volgens mij de consument juist meer zit te wachten op mobiele toestellen waarbij de accu ruim in orde is en het einde van de dag halen bijna vanzelfsprekend zou moeten zijn.
Wellicht komt deze als Topmodel met OLED, om dan de productiecapaciteit in 2018 te benutten voor een mid-range boost.
nieuws: LG steekt 1,6 miljard euro extra in oled-productie

Ik hoop het wel, het zou hetzelfde patroon zijn als met Tesla's auto-strategie.
@tesla strategie, dus je koopt een telefoon met 3500mAh accu waarvoor standaard maar 2500mAh werkt en via software upgrade(betaling) is de overige 1000mAh te unlocken of bedoel jij een ander strategie van hen ;) ?
Haha, hij bedoeldt natuurlijk de strategie om eerst met een goed top model te komen en dan in de lagere markt in te stappen. Maar ik vind je opmerking wel goed :)
Heel goed! Ik hoop maar dat ze niet meelezen en deze strategie ook gaan implementeren ;-)
Ik was nog van plan te V10 aan te schaffen maar werd uiteindelijk de OnePlus 3. Ik ben benieuwd wat ze allemaal met de V20 doen.
Ik heb nu de LG G4, als de v20 met een amoled scherm komt dan is die zeker van mij! Vind de camera en de camera app op de G4 echt super!

[Reactie gewijzigd door dageeknerd op 1 augustus 2016 11:38]

Waarschijnlijk ook daydream compatible volgens androidauthority: [http://www.androidauthori...m-vr-ready-phones-705245/

Ik ben erg benieuwd naar dit nieuwe VR platform van google, mijn volgende telefoon moet dan ook zoiezo daydream compatible zijn.Wellicht een goede kandidaat!
LG had nooit de naam Optimus G moeten opgeven. Ik wil niet zeggen dat dat het verschil maakt tussen success en flop maar het helpt in mijn ogen niet. Ik vind G5 gewoon niet echt high-end klinken.

En nog steeds geen OLED scherm?

[Reactie gewijzigd door ArtGod op 1 augustus 2016 12:52]

Hopelijk gaan ze weer terug naar dunne randen en minimaal een 5,5" scherm ik vind het persoonlijk maar niets dat de G5 kleiner was daarom blijf ik lekker bij mijn G4. Ik kwam al van een Note 3 af met 5,7" dus was al niet zo blij een kleiner scherm te hebben. Maar dit toestel is door zijn relatief runnen randen veel compacter en heeft toch nog een 5,5" scherm. Daarnaast was de camera veel beter en had ik met de Note 4 slechte ervaring met de garantie van samsung gehad dus wilde geen samsung meer.

De G4 bevalt erg goed op de energie onzuinige SOC na. Hopelijk krijgt de V20 een snapdragon 821 en een mooi 5,7" scherm met nog wat dunnere randen dan de V10 zodat ze richting 75% schermoppervlakte gaan.
En ik wil juist niet groter dan 5" hebben - het is maar goed dat er voor iedere smaak een toestel beschikbaar is, he! :)

Al kan ik nog steeds geen hi-spec FHD smartphone vinden onder de 5"... De enige is de Xperia Z5, en die is maar 1280 x 720...
5" echt verschrikkelijk klein!
Toen de Note 1 uit kwam heb ik die meteen gekocht vond het een verademing in de tijd waar 4,3" de max was. Ik had daar voor een HTC HD2 die was met 4,3" toen erg groot.

Het belangrijkste is dat de randen gewoon dun blijven. Dit is bv waar apple zwaar faalt. De Iphone 6 Plus is veel groter dan een Note 3. Maar het scherm is even groot. De gewone Iphone is ook groter dan nodig.

Als je niet zo veel op je telefoon doet kan je prima weg komen met een klein scherm. Maar als je veel leest of teksten typt, filmpjes kijkt, foto's aan past is het heel erg prettig een groot scherm te hebben. En de G4 past prima in de broekzak zonder er last van te hebben.

De Xperia Compact serie is dan perfect voor jou. 4,6" en ook nog eens hele dunne randen. Dus lekker klein. Omdat het scherm niet zo groot is werkt 720P prima. 1080p is wel iets scherper maar kost ook weer meer accu. Het zou mij niet verbazen als de volgende generatie wel 1080p krijgt.

[Reactie gewijzigd door Astennu op 2 augustus 2016 12:21]

Helaas niet - de Xperia X (5") heeft wel 1080, maar ze hebben (voorlopig) geen compactere versie daarvan.

Ik heb een tijdje de Xperia Z3+ gehad, maar die vond ik al te groot. Ik wil mijn toestel met 1 hand kunnen bedienen, en dat gaat gewoon niet met zo'n groot scherm...

Ik heb via mijn werk een iPhone 6s, en die gaat nog net. Ben het met je eens wbt de veel te grote bezel van de iPoo.
Ik heb het ook over de Compact serie niet de normale. (de normale serie is relatief groot voor z'n scherm formaat vooral de wat oudere)
Iphone is erg groot als je ziet dat hij maar een 5" scherm heeft. Er zijn andere 5" toestellen die kleiner zijn of 5,2/5,3" inch toestellen die bijna net zo groot zijn.

[Reactie gewijzigd door Astennu op 2 augustus 2016 12:38]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee