Door , , 122 reacties

De LG V10 is een degelijke high-end smartphone met een stoer uiterlijk. Hij is niet puur ingezet op het hebben van de beste specificaties, maar moet het vooral hebben van unieke functies, zoals een extra schermpje, hoogwaardige audioweergave, handmatige videomodus en twee frontcamera's, waarmee je breedbeeldselfies kunt maken. De V10 heeft verder een groot en mooi 5,7"-scherm met een hoog contrast, een prima camera, een verwisselbare accu, standaard 64GB opslaggeheugen en een sd-kaart-slot.

Prijs bij publicatie: € 699,-
Verkrijgbaar vanaf: € 446,-
Geteste uitvoering: LG V10 Zwart

LG was met de G4 van vorig jaar goed op weg om de concurrentie bij te benen. Zo was de camera van een hoog niveau, was de telefoon vlot en bleef LG slim vasthouden aan de verwisselbare accu en het sd-kaartslot. Nu komt LG met de V10, de eerste in een nieuwe serie high-end smartphones die gericht zijn op een goede multimedia-ervaring, volgens de Koreanen zelf. De geliefde elementen van de G4 zijn bij de V10 gehandhaafd en sommige zijn iets verbeterd. Waarom deze telefoon dan niet G5 heet? Simpel: het toestel heeft dezelfde basis als de G4, maar heeft een duidelijk andere doelgroep. Het is meer gericht op mensen die graag vooroplopen met innovatieve functies, dan op liefhebbers van specificaties.

Zo is de V10 uitgerust met een extra schermpje, twee frontcamera's, een handmatige videomodus en een digitaal naar analoog-converter voor een betere geluidsweergave. LG kiest met deze nieuwe lijn dus zijn eigen pad ten opzichte van de concurrentie en experimenteert. Dat zien we graag. Het klinkt misschien wat cheesy, maar het eerste woord dat bij ons opkwam toen we de V10 voor het eerst in handen kregen, was 'bazentelefoon'. Dat komt door het serieuze uiterlijk in combinatie met alle toeters en bellen. Het is natuurlijk leuk om met die experimentele functies te spelen en ze te testen, maar de vraag is of ze echt toegevoegde waarde hebben, of dat het vooral gimmicks zijn. Dat lees je in deze review.

Populaire gebruikersreviews

Door Chris Broesder

- Reviewer mobiele apparaten

Chris werkt sinds 2015 bij Tweakers en is sinds begin jaren negentig bezig met tech. Hij schreef toen al reviews over games en had geen handleiding nodig bij zijn Transformers. Voordat hij bij Tweakers werkte, studeerde Chris Media & Cultuur richting Film aan de UvA en schreef hij voor diverse andere tech-platforms. Verder is hij niet vies van een (computer)spelletje op zijn tijd.

Volg Chris op Twitter