Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 5,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG V10 Zwart Review

EMCtweak 20 november 2016, 483 views

LG V10 Zwart

Nu (350 bij eGlobal Central) Qua prijs-prestatie een Top toestel. Jammer dat het 2e schermpje niet wordt gezien als een Edge functie zoals bij de Galaxy toestellen.

Pluspunten

• Scherm kwaliteit zeer goed
  • Uitstekende Camera prestaties
  • Rom en Ram grootte bovengemiddeld
  • Quickmemo+ icm Schrift naar getypt
  • 2e scherm gelijk aan Edge functies
  • Ligt prettig in de hand
  • Verwisselbare Batterij
  • Accuduur voldoende

Minpunten

• Volume ietwat lastig
  • Grotere Accu somstijds nodig

Hallo Android Apps Liefhebbers,
Windows Phone Mobile 10 is qua OS nog steeds beter dan iOS en Android. Maar de jarenlange arrogantie van Steve Balmer heeft Google en Apple in de gelegenheid gesteld Microsoft volledig weg te spelen.
Heb destijds, lang voor de geboortes van Android en iPhone, met het oude Windows Mobile op diverse HP PDA's gewerkt, maar ben na hun geklooi met mobile 6-7-8 overgestapt op Galaxy Note II. Een uitstekend toestel, brandvrij en met meer functionaliteit, naast goede Apps. En tussen door ook nog even gestoeid met een iPhone 5 met iOS 9. Maar daar kan je verder weinig mee als je gewend bent aan een aantal vrijheden in onder meer bestandsbeheer. Pas nadat Microsoft met Windows Mobile 8.1 en 10 weer volwassen werd, terug gekeerd naar het oude nest.
Beschikt nu over een HP Elite X3, de best there is met Windows Mobile 10. Maar ik mis toch nog tal van goede Apps uit de Android wereld. Nog even geloofd in de Galaxy Note 7, maar na het geblunder van Samsung gezocht naar een goedkoper alternatief.
En dan blijkt de LG V10 gewoon een zeer goede Android Smartphone te zijn. Doet niet veel onder voor haar wat zwaarder uitgevoerde broertjes Galaxy S7 edge en iPhone 7, maar wel aantrekkelijker geprijsd. Als aanvulling op mijn Windows Phone Mobile 10 gebruik een uitstekende aanvulling.
Jammer dat de LG V10 enigszins onder het geweld van Samsung en Apple wordt ondergesneeuwd. Want het toestel beschikt qua prijs-prestatie (nu een jaar na haar geboorte) over uitmuntende specificaties, draaiend onder Android 6. Wat ook meteen het 2e schermpje zo aantrekkelijk maakt en te vergelijken is met die veel geroemde edge functie van de Galaxy toestellen, maar als gimmick door haastige reviewers wordt weggezet.
Het is een toptoestel, zeker voor die prijs van 350 bij eGlobal Central gewoon in Nederland te verkrijgen, evenals haar bijna 2x duurdere zusje de LG V20 (laatste prijsindicatie 600). Met DualSim, 4GB Ram en 64GB Rom, naast een SDcard voor max 200GB en een uitstekende camera. En tot slot eindelijk weer een verwisselbare Accu.
De Specs van de LG V20 zijn wat gelikter qua processor (Qualcomm 820 ipv 808), ietwat krachtigere Chipset, laaste Androidversie 7 en luxere uitvoering, maar is verder qua uitrusting gelijk aan de LG V10. Of je moet vallen voor de nieuwe hedendaagse hype van dubbel uitgevoerde camera's. Al met al had de LG V20 niet veel meer meerwaarde als aanvulling op mijn Windows mobile 10.
Nogmaals jammer dat LG zo stiefmoederlijk wordt behandeld in al die reviews van onze haastige tech journalisten, wetende dat LG door Samsung is uitverkoren haar Galaxy S8 te voor zien van een brandvrijs Accu.
De LG V20 is dus al in Nederland gewoon te verkrijgen.
Groet, Eric Coomans

Heb jij ook een LG V10 Zwart?

Reviews door de redactie

Ik kijk al langere tijd naar dit toestel, maar had begrepen dat de accuduur niet geweldig was.... ligt er natuurlijk ook aan wat en hoeveel je ermee doet, maar goed.

Hoe zijn je ervaringen met Eglobal? Snelle levering? Het is toch gewoon een buitenlandse shop met een Nederlands talige site? Heb je goeie 4G? Laagste prijs bij Eglobal is 383,00 euro?!?
Hi,
Via eGlobal Central Nederland de LG V10 voor 350 en de LGV20 voor 600 gewoon binnen een week in Nederland te verkrijgen.
Als leverancier en importerend vanuit Hongkong naar Engeland zit eGlobal Central Nederland sinds kort gewoon in Nederland. Zie op hun site hun voorwaarden rond retournering en garantie van producten. Invoerrechten zijn dan ook van de baan. En je kan gewoon betalen met PayPal.
Zij hebben in het algemeen wat meer (chinese) keus dan wij hier in NL gewend zijn. Ik heb probleemloos mijn LG V10 hier kunnen bestellen, een ietwat luxer model dan het standaard toestel zoals hier bij Coolblue werd aangeboden. Heeft dan wel bijna een week geduurd voordat het toestel bij mij werd afgeleverd. Inmiddels is hun voorraad LG V10 ingeperkt.
Wat de levensduur van de Batterij betreft, het volgende: Bij veelvuldige gebruik bijvoorbeeld bij navigatie met GPS of Video's afspelen, zal je elke avond wel aan de oplader moeten hangen. Het opladen gaat overigens wel zeer snel, maar ik heb wel altijd een reservebatterij bij de hand. Voor het overige vind ik dat het wel meevalt met het batterijverbruik. Met de Google App Doze kan je ook de levensduur van je Batterij verlengen. Werkt op de LG V10 probleemloos met Android 6.
Groet,
Eric Coomans