Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 193 reacties
Submitter: Ricmaniac

De Pokémon Go-app voor Android en iOS is in enkele landen verschenen in de downloadwinkels van Google en Apple. Op het moment van schrijven is de game nog niet te downloaden in de Benelux, al kunnen Android-gebruikers de apk wel buiten de Play Store om installeren.

Pokémon Go staat in de Google Play Store, maar kan nog niet in alle landen geïnstalleerd worden. Android-gebruikers kunnen de apk downloaden en buiten de Play Store om installeren. Reddit-gebruikers melden dat de game ook werkt in de regio's waar de app officieel nog niet te downloaden is.

De game is in de downloadwinkel van Apple te vinden in Australië en Nieuw Zeeland. Wanneer gebruikers in andere regio's aan de slag kunnen met de game, is nog niet bekend. Nintendo heeft zelf nog niets aangekondigd over de release.

Pokémon Go Pokémon Go Pokémon Go Pokémon Go

Pokémon Go is een augmented-realitygame ontwikkeld door Niantic, bekend van Ingress. De app maakt gebruik van de camera van de smartphone om virtuele Pokémon in de echte wereld te plaatsen. In de game kunnen Pokémon worden gevangen, geruild en ingezet in gevechten.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (193)

1 2 3 ... 7
Paar handige pointers misschien, ben nu 3 min bezig:
  • In het begin zie je 3 pokemon op je map staan, dit zijn de mogelijke starter pokemon. Je kunt hier maar 1 van kiezen, dus tap geen willekeurige aan als je hier voorkeur bij hebt. Geen idee of je ze later nog kunt krijgen, maar ik verwacht van wel.
  • Usernames zijn unique. Registreer snel je leuke 8)7 .
Edit:
Nog andere dingen:
  • Een Pokeball missen kost gewoon 1 Pokeball.
  • Je kunt een 'Nice' throw krijgen (voor +10 exp), ik geloof dat je hierbij de pokeball moet gooien op de pokemon, op het juiste moment. Dit is volgens mij wanneer de cirkel het kleinst is, dan moet de pokebal de pokemon raken.
  • Als je bij een Pokestop staat, moet je de 'munt' die je te zien krijgt naar rechts swipen. Hiervan krijg je items.
  • Een Pokestop kan maar ééns per X minuten gebruikt worden (ik schat 5 of 10 minuten).
  • Een pokemon kan je renamen door op het pennetje te drukken bij de naam wanneer je hem vangt.
@Triblade_8472 hieronder heeft nog meer tips.

[Reactie gewijzigd door Jimmy_ op 6 juli 2016 14:55]

Nog meer tips na 30 minuten lopen. (pauze hehe)
  • Stop je eerste ei zo snel mogelijk in een incubator! Het kost 5km lopen om het uit te laten komen. Best lullig als je thuis bent en dan daar achter komt ;)
  • Je moet je pokeballs tegen een pokemon gooien. Dit kostte mij een hoop ballen om uit te vinden. Ik heb nog geen reden gezien van de cirkel die kleiner wordt. (misschien de max tijd dat je mag gooien na eerste scherm-aanraak?
  • Denk niet dat je zomaar kan battelen, je schijnt (as far as I know) niet te kunnen battelen tenzij je naar een gym gaat. Een gym kan je pas naar toe vanaf level 5
Interessant! Hoe zit het met de veiligheid ivm verkeer e.d.? Ik kan me voorstellen dat je alleen met het spel bezig bent en minder met je omgeving.
Dat is zeker een gevaar, vandaar dat Augmented Reality zo mooi is, kan je iig de lantarenpaal nog zien door je camera :+

In de auto/fiets werkt t spel niet omdat het 'weet' dat je op de weg bent en/of te snel rijd. (Je ziet wel alles maar er komen geen pokemon en je kilometers tellen niet op)

Edit: ja t is echt een gevaar! Bron opgezocht:
www.irishtimes.com/news/i...n-inquest-hears-1.2645636

[Reactie gewijzigd door Triblade_8472 op 6 juli 2016 22:56]

Ik kon in de auto perfect pokemon vangen, (wel even gestopt :P) tijdens het joggen in een recht stuk langst de vaart kreeg ik geen enkele pokemon te zien ... heel vreemd ...
Bij mij deed ie t in de auto
  • Je kan ook extra punten krijgen als je een curved ball gooit, geen idee hoe ik het gedaan had maar kreeg wel extra exp.
  • Vechten kan idd alleen bij een gym als je level 5 bent.
  • Je kan een Pokemon bij dee Gym achter laten om sterker te worden en de gym te verdedigen
  • Door een transfer van een dubbele Pokemon krijg je candy's voor dat soort welke je later weer kan gebruiken om ze te evalueren.
Curved ball doe je door snel cirkels op je pokebal te doen en dan te gooien, dan curved de bal. Als je heb ook nog in de cirkel krijgt krijg je ook weer bonus (nice throw, en zelfs perfect throw)
Vraagje.. Hoe kom je aan je eerste ei? Ik zie dat
nog nergens staan, behalve in de shop waar je eieren kan kopen.
Volgens mij kan je deze krijgen uit pokestops, not sure though.

Edit: Confirmed, net een egg gekregen bij een pokestop :) Kan m nu alleen nergens meer terug vinden dus geen idee hoe het werkt :D

[Reactie gewijzigd door Watsonus op 7 juli 2016 08:52]

Bij je pokemon kijken, en dan een soort 'tabje'.

Klik op je pokeball onderin, links op Pokemon, en dan rechtsboven op 'EGGS'.

Om het in de incubator te stoppen, klik op het ei, Start Incubation en selecteer een vrije incubator. (er past er natuurlijk maar 1 per keer in)

Ik ben er nog niet achter hoe je meer incubators krijgen kan...
Eggs vind je terug in het tweede tabblad bij je Pokémon. Daar kan je één ei in een Incubator doen en moet je gaan lopen. Het ei geeft zelf aan na hoeveel KM lopen hij uitkomt. Hoe meer KM's hoe zeldzamer de Pokémon. :)

Edit:
@Triblade_8472 > Ik kreeg bij het behalen van lvl 6 een type incubator die je drie keer kan gebruiken (in tegenstelling tot degene die je hebt en dus onbeperkt eieren kan broeden).

[Reactie gewijzigd door Sandien op 7 juli 2016 12:08]

zucht moet ik nog verplicht naar de kerk ook hier in het dorp om een ei te krijgen.
nouja weet ik wat ik zondag te doen heb hahaha.

weet iemand al waar de voetjes voor staan naast een pokemon? (in de buurt?)
heb nu al 20 rondjes in de tuin gelopen en verplicht naar de super om een nidoran te vangen..

maar helaas niets gezien. heb nu wel 2 pidgeys (zie ook dat er verschil in Combat power zit. en dat 1 dikker en groter is dan de andere..)
De voetjes geven de inderdaad afstand tot de Pokémon aan. Hoe minder voetjes, hoe dichterbij de Pokémon is. Wat ik van Beta gebruikers heb begrepen is dat 1 voetje ongeveer 50~60 meter moet zijn.
hij staat bij je pokemons!
Had punt één eerder willen weten.. Wilde graag Charmender.. Maar koos Bulba..
Je hebt denk ik nog gewoon kans om Charmander te vangen, ik kwam even later nog een Squirtle tegen - dus ik meen dat de starter pokemon niet uitsluitend bij het begin verschijnen. :*)
Inderdaad! Het is alleen wel jammer dat de belangstelling zo groot is dat ik sinds gisteren avond de melding krijg dat er problemen met de servers zijn. 8)7
Op zich snap ik je, maar heb je geen enkel ander Pokemon (gameboy) spel gespeeld? Elk spel heeft een eerste permanente keuze namelijk. ;)
Ja.. Maar daar kon je gewoon opnieuw beginnen.. Bij Go is dat niet makkelijk.
Unieke usernames kijk je van op ? 8)7

Anyway binnenkort ook maar eens proberen, lijkt me wel een interessante game.
Je kunt inderdaad extra xp verdienen door de pokeball in de groene cirkel te gooien.
Uit ervaring, hoe kleiner de groene cirkel is, hoe meer extra xp je kan krijgen:
- Nice throw: 10xp, hierbij is de groene cirkel het grootst
- Great throw: 50xp, daarbij is de groene cirkel al kleiner
- Excellent throw: 75xp, hier is de cirkel heel klein
"If you have downloaded the APK for Pokemon GO delete it now. They are banning your device and not your account, which is much worse!" wrote Twitter user Twintendo in a message retweeted over 1000 times. They later noted that they "don't buy" the rumour "but it ain't worth the risk."

Twitter user Maeka added "If you are on Android and got the Pokemon GO apk from outside of your region, you are risking a ban. Just as a heads up."

Each of these users has over 3K followers and those who retweet it will no doubt have their message passed along. Indeed, if you search for "Pokémon GO bans" on Twitter you'll find a lot of cautious people out there unsure if it's worth the risk to download (or keep) the stealthily acquired game.

Bron: http://www.eurogamer.net/...p-after-ban-rumour-begins
Suf dat het geen wereldwijde release is... Ik hoop dat het snel ook officieel beschikbaar komt hier met het oog op het bericht hierboven.
Bij dezen ook een officieel bericht van de Pokemon GO facebook pagina:

Pokemon Go is out in Australia, New Zealand, Japan, and is slowly rolling out across the United States and other countries. Just be patient and regularly check your app store/Google play.

Be warned anywhere boasting to get you the game now(before it is available normally for you) could lead to you potentially downloading Malware on your phone or (less likely but still a possiblity) being banned from ever playing the game on your device. So just be patient, the game should be worldwide soon.

bron: https://www.facebook.com/PokemonGoOnline/
About Pokémon GO
Pokemon GO is releasing on mobile phones in 2016, follow us for updates and entertainment. We are a fanpage, not affiliated with Nintendo.
Behalve dat die Facebook pagina helemaal niet officieel is.
Naar mijn weten is er geen enkele officiële bron die op de geruchten gereageerd heeft.

[Reactie gewijzigd door Musical-Memoirs op 7 juli 2016 13:14]

Ach, ik zet 'm voor het geval dat wel op een oude telefoon vanavond.
Ik ga gewoon door en als ze me gaan bannen zal ik samen met een grote menigte gewoon gaan klagen. Ik denk niet dat ze zo een situatie wensen bij de launch.
Maar ik zal wel de officiële bronnen in de gaten voor wanneer er echte officiële berichten rondgaan in plaats van geruchten.
Als eerste: het is niet ondenkbaar.

Daarna, verwacht ik het zeker niet!

1) Waarom zou je een gehypte fan-volle publiek willen bannen van iets wat gratis wordt/is en je microtransaction geld kan opleveren?

2) De hype wordt zo alleen nog maar groter in de massa. Zoveel mensen snappen toch niet hoe je APK's moet installeren. Laat staan iPhone gebruikers die dit helemaal niet hebben.

3) Alu-hoedje stijl zou je zelfs kunnen bedenken dat mensen die deze berichten postten het spel willen spelen en gyms willen houden zonder veel tegenstand! Alleen levelen zonder veel tegenstand is makkelijker, de lamers.
Admin-edit:Geen links naar met copyright beschermd materiaal uit onofficiële bron.


Hier een handleiding om een App Store-account voor een ander land aan te maken.

[Reactie gewijzigd door RoD op 6 juli 2016 13:41]

Kan ook gewoon van winkel wisellen
Dat werkt niet, je kunt wel van winkel wisselen om te kijken wat er in de andere stores beschikbaar is, maar je kunt dan niks installeren/aankopen met je ''Nederlandse'' account.
Hoe kun je in Android of iOS van winkel wisselen?
via IOS kan je het zo doen:

Via iTunes op je pc of Mac een nieuw Apple account aanmaken met de Australische winkel.
Nadat je je nieuwe account geactiveerd heb kan je je afmelden met je Apple ID op je iPhone en aanmelden met je nieuwe ID. (alle Apps blijven gewoon staan.)
Je word word da verwezen naar de Australische Appstore en kan je Pokemon GO downloaden.
Nadat deze geďnstalleerd is kan je je weer afmelden met je nieuwe ID en aanmelden met je oude ID.

Ik kan bevestigen dat deze manier werkt :9
Weet je wel dat je een heel ander bedrijf daarmee toegang geeft tot je iphone? Ik wacht wel lekker tot Apple het spel vrij geeft in de appstore.
ik had Kaymeer's link gevolgd en dit werkte perfect, tot ik jou comment las. Heb het dan maar meteen verwijderd. |:(
Weet je wel dat je een heel ander bedrijf daarmee toegang geeft tot je iphone? Ik wacht wel lekker tot Apple het spel vrij geeft in de appstore.
Ja, zoals in de tutorial te zien is moet je de developer vertrouwen en dat is iets wat je volledig zelf in de hand hebt, vandaar dat ik de -1 niet helemaal snap van die deze ook is aangezien je dit gewoon op eigen risico doet.

Het werkt voor mij perfect en voor mensen die dit op deze mannier willen installeren is het een prima uitleg.
Ik snap alleen niet waarom je een developer zou moeten vertrouwen, als je ook simpelweg een Australisch Apple ID kunt aanmaken om vervolgens de app in de echte, 100% veilige App Store te downloaden.
Omdat het tijd en moeite scheeld
Admin-edit:Ook op de Frontpage is het plaatsen van APK's niet toegestaan.


Zelf al geinstalleerd, je kunt de game hier ook gewoon spelen. :)

Eerste indruk: ziet er leuk uit, kaart is á la Google Maps maar een beetje omgezet in Pokemon stijl.
En dit gaat je batterij drainen...
GPS aan + scherm aan en camera als je een Pokemon wilt vangen, die zie je dan ook echt met je camera voor je staan, dat is wel leuk gedaan. :)

[Reactie gewijzigd door RoD op 6 juli 2016 13:31]

Ingress was inderdaad ook een enorme batterijvreter... is even geleden dat ik dat speelde, maar mijn One X was destijds in een goede twee uur compleet leeg van dat spel. Nieuwere telefoons zouden het wat beter kunnen doen, maar een accupack lijkt me nog steeds geen overbodige luxe als je dit serieus wil gaan spelen.
En bij Ingress gebruik je de camera nog niet eens geloof ik.
Een powerbank/accupack is haast een must als je dit veel wilt gaan spelen.
hoeft de camera niet te gebruiken :)
je kunt rechts bovenin ook AR uitzetten en dan krijg je gewoon een generieke achtergrond :)
Zit er meer in dan alleen in je eigen omgeving Pokemon vangen? Zit er bijv. een verhaal in die je moet uitspelen?
Je levelt up naarmate je meer vangt en bepaalde locaties bezoekt, daarna kun je dan vanaf een bepaald level gyms doen, daarmee eigen je je dan weer een bepaald gebied toe totdat iemand ook die gym verslaat.
Er is niet echt een story mode, het doel is met name meer gebieden toewijzen en pokemon vangen, die dan als je er veel van dezelfde hebt kunnen evalueren en beter worden etc.

Zie ook:
http://www.nu.nl/reviews/...laats-met-pokemon-go.html

[Reactie gewijzigd door dutchgio op 6 juli 2016 12:33]

Dank! Misschien toch eens proberen als het hier ook uit is. Het zal geen vervanger worden van de reeks, dat dacht ik eerst wel.
Admin-edit:Geen links naar APK's uit onofficiële bron.

[Reactie gewijzigd door RoD op 6 juli 2016 13:31]

Thanks, die ander is een rommeltje inderdaad vol met advertenties, banners en neppe download links.
Van jou werkt vlekkeloos.
Enig idee hoeveel data deze app gebruikt tijdens het spelen?
Ingress had ook een heleboel data nodig, met name voor de foto's
Heb een uurtje rondgelopen en actief gebruikt, volgens m'n Android settings heeft dat ~9MB gekost.
Ik krijg de melding dat ie m'n GPS niet kan vinden, heb je hier toevallig wat van gemerkt?
Hieronder ook een reactie met die melding, voor jou hetzelfde advies:
Locatieservices aan? En Pokemon Go ook toegang tot je locatie gegeven?
En GPS werkt niet (goed) als je binnen zit, dus probeer het buiten nog eens zou ik zeggen. :)
Opgelost, blijkbaar had ik in Developer Options "Mock Locations" aanstaan.
Heb je enig idee hoe die instelling in het Nederlands heet? Ik heb hetzelfde probleem.
In Developer Options is het de 4e kieze van het Debuggen kopje. Ik weet niet wat de Nederlandse versie daarvan is maar het zal wel iets met locaties vermelden.
Iets in de trant van nep locaties toestaan. Ook met Google Translate bijvoorbeeld had je allicht wat meer context kunnen vinden. ;)
(link express kapot gemaakt in de quote)

GPS spoofing resulteert in een BAN bij Ingress. Gezien diezelfde makers Pokemon Go hebben gemaakt... Zou ik het niet wagen als ik jou was ;)
Ja en uiteindelijk werd en bijna niet opgetreden tegen vals spelen waardoor ingress echt niet meer leuk was.
Scherm blijft hier zwart als ik hem opstart :O Misschien doet ie het nog niet icm Android N??

Edit:
Inmiddels elders op internet gevonden dat de app gewoon installeerd op de Android N developer Preview maar niet opstart :'(. Ik kan er dus nog niet mee aan de slag.

[Reactie gewijzigd door hanswfje op 6 juli 2016 12:57]

Zelfde probleem hier. Scherm zwart op Android N.
Na een beetje googlen gevonden dat het niet werkt op Android N preview.

Thank you for your feedback. We currently do not support the Android N Preview. We hope to support it in the future.

Dus downgraden of nog even wachten helaas.
Nexus 6P staat nu weer op een officiele android release (6.0 dacht ik) en de game werkt feiloos. Super grappig. Net met een sigaretje al even een rondje rond het bedrijf gelopen en ondanks dat de game aangeeft dat er wat Weedle's, Krabby's en een Eevee in de buurt zijn ze nog niet tegengekomen :+
Heerlijk dat de Pokémon gamer inmiddels ouder is en werk heeft. Zat zelf ook in de pauzes nog met een DS in mijn handen. Nu heb je echt wel een motivatie om bezig te zijn :)

Al heb ik het idee dat het is Azie meer geaccepteerd zal zijn als je in kostuum rond rent met dit spel. Hier zullen ze je toch nog altijd een beetje schuin bekijken.
Ben inmiddels mijn Nexus 6P aan het terug rollen naar de vorige Android release haha
Kan ook zijn dat je een intel cpu hebt en dan werkt het ook niet. (Asus zenfone 2) T_T
Ik weet niet wat er in een Nexus 6p zit? Volgens mij geen Intel CPU toch?
Owh geen idee wat er in de nexus 6p zit. Maar intel cpu phones hebben het zelfde probleem zoals ik zelf heb ondervonden. Kan hem installeren maar krijg dan een zwart scherm.

Echt de eerste keer dat ik ook maar bij een app er last van heb dat ik die niet kan gebruiken omdat ik een intel cpu heb. ;(
Zonde inderdaad. Nexus 6 met Android N preview blijft hij op zwart scherm..
Het werkt bij mijn Nexus 5X ook nog niet op android N, hij start wel op maar het scherm wordt grijs
Hier overigens wel succes met de Nexus 5X. Het spel start gewoon op etc..
Echter, de eerste objective is bij zo'n pokestop langsgaan. Daar moet je het embleem laten ronddraaien, en zou er iets moeten gebeuren (items krijgen). Bij mijn collega worden wel items gedropt, objective complete, bij mij gebeurde er niks, en blijft de objective staan...
Ook Android N dan?
Ik denk het niet, 2 vrienden met dezelfde telefoon en Android N kunnen het ook niet draaien.
Pardon, my bad, inderdaad, Android 6.0.1 hier.
// Een andere portal/pokestop, werkte wel.
"Wat bent u aan het doen, meneer?"
- "Ik speel een spelletje, hoezo?"
"U weet dat dit een naaktstrand is?"
- "ja, ik had al zo'n vermoeden, maar ik wil die Pokemons vangen!"
"Ah, ok, succes daarmee!"
Hoe vaak de politie wel niet aan mij vroeg wat ik aan het doen was tijdens het ingressen XD
bij mij ook ja :)
gelukkig was oom agent ook wel open voor zulke dingen en vroeg nog wat het precies was.

vooral voor wanneer hij andere tegen zou komen die hetzelfde doen.

we moesten alsnog weg bij een skatebaan though haha mocht daar niet meer zijn na zonsondergang haha
Nog steeds wekelijks :)
Moet nu echt een nieuwe telefoon kopen.
Straks even langs de mediamarkt zodat ik dit spel kan gaan spelen.
Zit hier al een half jaar op te wachten.
Gezien mn ervaringen met Ingress, als je daar toch bent koop een powerbank, want met je scherm en gps aan buiten spelen zorgt ervoor dat je batterij rap leeg is.
Bij mij geeft de Play Store aan "niet compatibel met uw apparaat". Dat is toch wat anders dan dat-ie nog niet beschikbaar is in de Benelux? Ik heb wel de vereiste Android-versie (4.4), dus daar kan het niet aan liggen. Wat betekent dit voor mij?
Niet compitabel omdat je apperaat geregistreerd staat als in de Nederlandse Google Play, daarom werkt het niet.
Open de link maar op je smartphone zelf, als het goed is kom je dan ook in de Google Playstore app en staat er duidelijk dat het aan het land ligt, niet je eigen smartphone.
Je kunt de .apk ook downloaden via de hierboven genoemde links, dan weet je ook dat het wel werkt.
Hm... Ik heb het zojuist even geprobeerd en gek genoeg geeft hij op mijn mobiel precies dezelfde melding. https://s31.postimg.org/5wjh79buz/Pokemon_Go.png

Het is een Samsung Galaxy Note II die draait op de officiële Samsung Android 4.4 Kitkat ROM, niet geroot, met Nederlandse simkaart en op Nederlandse taalinstelling.

Ik zal hem inderdaad eens proberen te sideloaden, maar had hem toch graag uit de Play Store zelf gehaald.
Play Store kan sowieso nog niet, dus dan is het of sideloaden of wachten.
Bij mij staat er wel duidelijk dat het om het land gaat dat niet compitable is, en niet dat het aan mijn toestel ligt.
Mogelijk resolutie? Mijn tablet doet het ook niet, resolutie en intel cpu.
Intel CPU is nog een issue geloof ik, dat werkt (nog) niet.
Ik had verwacht dat dit spel niet zo'n succes zou worden, maar als ik de reacties zo lees is iedereen behoorlijk positief! Leuk om te lezen!

Straks ook maar eens een poging wagen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet echt stond te springen om dit spelletje. Maar er is een goede kans dat ik toch een keer door het kantoor ren voor een pokemon :p

Aanpassing: ik bedenk me net dat dit spelletje ook wel een goede reden is om vaker de fiets te nemen naar m'n werk in plaats van de auto. Op 15km. met redelijk wat verschillende soorten gebieden (stad, bos, heel lang pad langs een kanaal) kan je best nog wat tegen komen.

Heb het tijdens mijn pauze eens gedownload en het is wel grappig (er valt een apk. voor de downloaden). Aan de ene kant valt het toch een beetje tegen aangezien het met name gaat om balletje gooien door met je vinger over je scherm te vegen. Maar wellicht dat dit veranderd wanneer je wat verder bent.

[Reactie gewijzigd door EliteGhost op 7 juli 2016 13:54]

Voor het batterij verhaal.

In de app zit een battery save mode. (pokeball tappen, instellingen, en daar staat ie tussen).

Als je dan je telefoon omdraait, gaat je scherm op zwart, maar je scherm staat nog wel aan! dus ondersteboven in je zak stoppen dat ding, en dan werkt het scherm nog, en krijg je gewoon waarschuwingen als er een pokemon in de buurt is, maar slurpt ie niet gelijk je batterij leeg.

Wel ook je scherm timeout hoog genoeg zetten zodat je telefoon niet alsnog je scherm gaat locken.

Leuk spelletje verder, de ingress portals zijn hier pokestops waar je ballen etc kunt krijgen. en daarnaast heb je dus die pokemon die overal opduiken. ik hoop wel dat die items uit de shop ook gewoon droppen, anders is het echt een P2W game.... pokemon lokken met items, meer eggs hatchen met items, en hoe meer je hebt/vangt hoe sneller je je andere kunt evolueren etc.
Bij zo pokestops moet je ze "spinnen" of hoe ze het ook noemen. Gewoon een veeg naar links of rechts geven. Dan droppen dus pokeballs en andere items.
Ondersteboven zoals in scherm naar beneden of onderkant naar boven?
onderkant naar boven :P dus helaas op het scherm leggen werkt niet. Wel hoeft de hoek maar heel klein te zijn (ik leg hem bijvoorbeeld schuin op mijn monitor voet op het werk :P
Ik gebruik deze stand nou wel, maar ik wordt niet altijd gewaarschuwd als er een Pokemon verschijnt. Soms open ik de app en zie ik Pokemon zonder dat ie een signaaltje stuurt.
1 2 3 ... 7