Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 104 reacties

Nintendo heeft aangekondigd dat Super Mario Run vanaf 15 december beschikbaar is voor iOS-apparaten. Een trial is gratis maar het hele spel kost 9,99 euro en beschikt verder niet over microtransacties. De Android-versie van het spel komt later.

Bij de gratis trial is 'een deel van de game' speelbaar, maar om alle functionaliteit te unlocken moet 9,99 euro betaald worden. Super Mario Run is de eerste game die Nintendo uitbrengt op een smartphone of tablet. In het spel bestuurt de speler Nintendo-mascotte Mario, die uit zichzelf beweegt. De gebruiker moet op het scherm tikken om het karakter te laten springen, om obstakels te ontwijken of om te kunnen aanvallen.

Het spel komt in de eerste instantie alleen voor iOS-apparaten uit. Shigeru Miyamoto, gameontwikkelaar bij Nintendo, zei in september tegen IGN dat die keuze is gemaakt vanwege de "stabiliteit van het iOS-platform". Hij vertelde verder dat het spel dit jaar nog niet op Android te verkrijgen zal zijn. Nintendo heeft echter wel plannen om het spel ook voor dat besturingssysteem uit te brengen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (104)

Vraag me toch af waarom ios versies nog steeds voorrang krijgen, aangezien het marktaandeel van Android groter is?
Stabiliteit is de laatste tijd toch ook geen voordeel meer van ios (tov Android).

edit: Bedankt voor de serieuze antwoorden hieronder. Het was namelijk een serieuze vraag waar ik graag antwoord op had. :)

[Reactie gewijzigd door lars_jj op 15 november 2016 16:53]

Mensen die iOS gebruiken betalen sneller voor content. Dus voor een betaalde game heeft Android geen voordeel aangezien je er niet meer omzet haalt. Mensen die iOS gebruiken hebben maar 4 schermgroottes en het is allemaal top hardware, ook al zijn sommige telefoons inmiddels wat ouder (een iPhone 5S was de snelste telefoon bij introductie, natuurlijk nu niet meer), Android telefoons kunnen vrij gaar zijn qua specs of rare performance problemen hebben. Bovendien hoef je maar hooguit twee OS versies te ondersteunen waarbij er ook maar één fabrikant is dus geen rare verschillen zelfs tussen de zelfde versies.

Dat alles leidt er toe dat het ontwikkelen van een game of app gemiddeld 30% minder lang duurt voor iOS bij bij betaalde apps meer omzet. Daarom worden veel apps en games nog steeds éérst voor iOS ontwikkeld, slaat het dan aan dan komt er ook een Android versie.

[Reactie gewijzigd door BikkelZ op 15 november 2016 16:28]

Ik betaal ook voor goede content, maar kom op, een "run" spelletje voor 9,99 ? De verkopen kunnen nog wel eens tegen gaan vallen.
Ik heb nog geen idee of het het waard is. Ik betaal wel eens voor games en sommige games zijn vrij goedkoop maar ook kort. Als ik voor een tientje uren en uren kan spelen is het prima. Ik heb al redelijk wat geld in Pinball Arcade gestopt maar ik weet bij god niet hoe veel uren ik daar in totaal al plezier van heb gehad.

Beter in één klap betalen en niet te maken hebben met allerlei mechanismes om me toch geld af te troggelen.
Mij lijkt het ook wel heel veel, er zijn een hoop soortgelijke spellen.. mega run.. ik kan me bijna niet voorstellen dat veel mensen 10 euro aan zon iOS spelletje gaan uitgeven.

Als het nou een Mario bros of super Mario remake was, maar dit lijkt meer cashen onder het nom 'its me, Mario!'
Spandeer er nog een 0.99 centen aan
Ennnn voor de rest hou ik mij maar in over nintendo
Deze zal binnen no time bovenaan de verkooplijsten staan, betaal zelf liever een wat hoger bedrag voor een spel, dan dat je constant of reclame ziet, of nog erger, muntjes, diamantjes, pareltjes of andere meuk moet aanschaffen om wat te doen.
Omdat de omzet op het gebied van apps bij iOS veel hoger is dan Android (bron: https://9to5mac.com/2016/...loads-vs-android-revenue/)
Ik kan er volledig naast zitten, maar komt dit niet gedeeltelijk door het feit dat bepaalde apps op Android gewoon gratis zijn, terwijl ze voor de iPhone wel geld kosten?

Whatsapp was naar mijn weten in het begin namelijk gewoon gratis voor Android (althans, ik heb er nooit voor betaald), en in de app store van Apple blijkt dat toch anders te zijn geweest?
Vergeet ook niet de doelgroep: Zonder mensen in een hokje te plaatsen, maar een grote groep Android gebruikers hebben een relatief goedkope telefoon, en kunnen het dus ook niet permitteren om zomaar 10 euro voor een spel uit te geven.
Veruit de grootste groep Android gebruikers weigert om voor software te betalen, en als ze het niet gratis via de Play Store krijgen, dan halen ze het wel bij een illegale bron.

Dus eigenlijk zorgen de leveranciers van gratis Android software ervoor dat het virusprobleem onder Android beperkt blijft.
WhatsApp had op Android min of meer een trial versie die zou verlopen. Echter verliep deze nooit; en hebben ze uiteindelijk het hele verdienmodel afgeschaft.
De gebruikers zijn nu het verdienmodel.
WhatsApp was op iOS vroeger ook gratis, ik heb er ieder geval nooit voor hoeven betalen (was wel ten tijde van de iPhone 3 dat ik WhatsApp kreeg, toen nog weinig mensen het gebruikten).

Ik ken persoonlijk geen apps die op het ene platform gratis zijn en niet op het andere, maar goed het kan natuurlijk mogelijk zijn, zeker als het aantal features verschilt. Het lijkt mij ieder geval een slechte marketingstrategie :)
WhatsApp kostte op de iPhone eerst 0.79 cent.
Dat is pas later gekomen, eerst was het gratis. Ik weet dit vrij zeker aangezien ik toen der tijd überhaupt niets in de app store kon aanschaffen en het mij verbaasde dat toen een vriend later een iPhone kocht, het wel geld kostte.
Je hebt gelijk hoor.. ook ik geniet van de gratis versie :)
Jij was dan erg vroeg inderdaad.
Dat ook, vaak moet je dan ook nog een klein bedrag betalen. Maar ook zullen ze bepaalde apps echt moeten kopen omdat je niet echt eenvoudig apps buiten de app store om kan installeren.
Ik heb in het tijdperk van de Galaxy S4 mijn enige Android telefoon, apps zijn naar mijn mening op iOS vrijwel altijd beter & vaak ook mooier.
Een ander goed voorbeeld was Angry Birds, 1,99 op de App store, gratis bij Play.

Daarnaast zou ik dat hele artikel met een korrel zout nemen. Hoe zijn de waardes geïndexeerd? China wordt voor Google niet meegenomen maar voor Apple wel (en is Apple's op twee na grootste inkomstenbron).

En er zijn nog meer verschillen, Apple laat alleen in-app purchases toe die via Apple lopen, dus ook als je vanuit de app een nieuw abonnement afsluit bij Netflix, Spotify, etc, dan loopt deze betaling voortaal altijd via Apple. Bij Google wordt je voor veel van dit soort dingen gewoon naar de betaalpagina van de service provider zelf geleid.

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 15 november 2016 21:30]

Maar het komt letterlijk uit de tekst?
"Het spel komt in de eerste instantie alleen voor iOS-apparaten uit. Shigeru Miyamoto, gameontwikkelaar bij Nintendo, zei in september tegen IGN dat die keuze is gemaakt vanwege de "stabiliteit van het iOS-platform". Hij vertelde verder dat het spel dit jaar nog niet op Android te verkrijgen zal zijn. Nintendo heeft echter wel plannen om het spel ook voor dat besturingssysteem uit te brengen."
Android minder stabiel maar het komt wel uit op Android. Maar eerst op iOS. Volgens mij is de zak met geld belangrijker geweest dan de (in)stabiliteit van Android.
Ontwikkelen voor Android kost gemiddeld 30% meer tijd vergeleken bij iOS. Dat kun je deels wel goed maken door meer developers in te zetten maar dat heeft altijd maar beperkt nut.

Dus begin je tegelijkertijd met ontwikkelen van een applicatie dan is de iOS versie altijd sneller klaar, tenzij er hele gekke dingen gebeuren.
Made in Unity. Relatief weinig extra dev tijd nodig om dit op Android in orde te krijgen. Zeker geen 30% in ieder geval.
Zelfs als je Unity gebruikt moet je nog steeds optimalisatie uitvoeren voor een platform, daarbij komt ook kijken dat Android veel meer verschillende vormen van input of resoluties heeft waarbij je, als je die wilt ondersteunen, deze ook los moet implementeren en testen.
Dit. Super Mario Run werd zelfs bij die laatste Appel keynote specifiek gepresenteerd als iets dat alleen dankzij het succes van de AppStore mogelijk is geworden. Ofwel, een grote zak geld voor een timed-exclusive.

Stabiliteit heeft hier niets mee te maken.
Het gaat niet alleen om markt aandeel. Tuurlijk er zijn meer Android smartphones, maar veel van telefoons zijn low end en worden nauwelijks gebruikt buiten wat appen, Facebook en af en toe een website bezoeken.

Het blijft gewoon zo dat spul dat uitkomt op iOS gewoon makkelijker verkocht wordt.
Logisch ook, een apk installeren kan echt iedereen, dat zagen we wel met Pokemon Go..
Met zo'n simpele handeling een tientje besparen.. Er zullen niet veel mensen de app dan kopen, de jeugd zeker niet.
Met Pokemon Go was het ook echt hun eigen schuld. Door zo'n super populair IP gefaseerd te releasen is het logisch dat mensen andere manieren gaan zoeken. Voor alsnog heb ik het idee dat met Super Mario Run deze fout niet nog eens gemaakt wordt, en het spel gewoon direct overal verkrijgbaar is.

Dan nog zul je altijd mensen houden die het op andere manieren binnen halen.
Je hebt bij iOS een kleiner lijstje aan hardware waar je rekening mee moet houden. Vergelijk dat maar eens met de Android toestellen. Waarvan er veel verschillende configuraties zijn.

Vervolgens zou je het alleen op de nieuwere toestellen, of met de nu meest recente Android versie uit kunnen brengen, maar dan is het markt aandeel een stuk minder interessant.
Ik denk dat er voor een groot deel meespeelt dat even een apktje erop gooien een stuk sneller gebeurd dan alle benodigde handelingen op een iphone, zeker voor ¤ 9,99
omdat je de game illigaal via een apk file gewoon op android kan installeren
daar heb je geen root voor nodig

bij apple kan dat gewoon niet
je moet je telefoon software gaan unlocken

daarom is ios stabiel wegens zekerheid dat word geboden
Buiten de inkomsten is ontwikkelen voor iOS ook veel overzichtelijker. Je hebt maar een beperkt aantal modellen die bovendien volledig bekend zijn. Bij Android is zo'n grote versnippering dat je, wil je een beetje serieus met de materie omgaan, op heel veel devices moet testen om zeker te zijn dat het overal lekker draait. En dan nog is het maar mogelijk om op een fractie van de beschikbare devices te testen. Als je in de Play Store bij de reviews kijkt zie je nog best wel vaak goede apps 0 of 1 sterren krijgen omdat het op bepaalde devices gewoon niet goed werkt, terwijl op het andere perfect draait.
Ik denk persoonlijk dat dit een test is om te kijken hoe goed een Nintendo titel verkoopt op een telefoon. Als de Nintendo Switch slecht verkocht word schat ik dat ze volledige ophouden met hardware. We gaan het zien.
" aangezien het marktaandeel van Android groter is. "

Hoe kom jij er dan bij dat het om geld gaat?

Het kan goed zijn dat Apple ze een bedrag betaald voor exclusiviteit maar dat bedrag zouden ze zo terug (en misschien wel meer) hebben door het veel grotere markt aandeel van android...
De iOS app-store draait 75% meer omzet dan die van Android, ondanks een stuk minder gebruikers te hebben.
Dan is 75% wel beetje overdreven 8)7

Maar zie het zo, wil je een echte hype? Veel downloads? en je hebt genoeg man kracht/tijd om veel te testen en te bouwen, ga dan voor Android.

Gaat het om meer stabiliteit en geld, ga dan voor Apple.

Bron: http://www.androidauthori...e-apple-app-store-601836/
Ik denk dat het ze gewoon om geld gaat en op Android verkoopt een spel van een tientje niet doordat iedereen wel een APK kan installeren (herinner je je Pokemon Go nog?).

Wat heeft Nintendo aan 10 miljoen gebruikers die niet hebben betaald :+
Dat is ook precies wat ik bedoel. Wil je een grote markt bereiken (verschillende groepen en smaken) dan is Android een beter ECO dan iOS.

Maar gaat geld voor gebruik, dan is Apple een beter keuze. En vooral als je een game van tientje gaat verkopen.

40% van de mensen zullen een APK downloaden of van een vriend te horen krijgen hoe je zoiets download.
Dan zijn we het eens :)

Al ben ik wel benieuwd hoe je aan die 40% komt, volgens mij gaat dat voor een simpel spelletje van een tientje veel hoger liggen namelijk.
Haha, klopt ja. ¤10 voor een spelletje op een Android platform is wel heel erg hoog. Vraagt om pirate APK's (met/zonder virus :X )
Je zegt dat 75% overdreven is en dan link je naar een artikel waarin staat "Apple’s app revenue was about 70% higher than on Google Play".

Misschien is 75% meer dan "ongeveer 70%", maar om dat overdreven te noemen vind ik dan weer overdreven.
Je beantwoord mijn vraag meteen al, hoe ik erbij kom dat het om geld gaat?

Zoals je al zegt betaald Apple Nintendo gewoon een bedrag voor de exclusiviteit dus draait het om geld. ;)
Omdat Apple alles in eigen beheer heeft en dus makkelijker een deal kan sluiten met Nintendo. Want dat is natuurlijk wel gebeurd.

Daarnaast is zoals ExNomenDei de omzet bij iOS hoger, de piraterij is bij Android weer hoger. En ik heb wel eens begrepen dat het makkelijker ontwikkelen is voor iOS... al weet ik niet hoe dat met games is.
Wat grappig, dat dacht ik ook meteen inderdaad. Schijnbaar heeft het toch nog steeds een 'status' dat ik overigens niet begrijp.
Gek dat ik deze reden nog niet genoemd heb gezien:

Apple sluit m.i. exclusiviteits deals met partijen. Deze melden dan dat een Android app later komt omdat deze lastig te bouwen is of een dergelijke reden. Ondertussen krijgt Apple de eerste release, en daarmee de power users die graag voorop lopen.

Dit is bijna herhaling van zetten aan de Hearthstone tablet release een paar jaar terug.
234.768 verschillende modellen ... hete pixels en ontploffende accu's ... over stabiliteit gesproken ... kom maar op met die -1's!
Nou zeg, dat is wel heel kort door de bocht. Het was een serieuze vraag...
Dat weet ik maar het dekt de strekking. Het is al 10.000 keer eerder gezegd hier op tweakers (oeps misschien ook wel kort door de bocht). Apple heeft veel minder toestellen te ondersteunen dan al die mogelijke toestellen in het Android land. Dus ook al is de potentiele Android groep veel groter dan de Apple groep de hoeveelheid mensen die feitelijk echt onder ideale omstandigheden (zoals Nintendo ze in dit geval) wenst is veel kleiner dan de Apple groep. Apple pusht vrij agressief updates erdoor waarbij andere fabrikanten verbleken met hun updatebeleid. Die nemen hun klanten zo serieus dat via het gerecht moet worden afgedwongen dat updates normaal uitgebracht dienen te worden ook naar 2 jaar. Dus houdt op over gezever qua stabiliteit door de platformen met elkaar te vergelijken want sommige premium Android toestellen moeten het zoals gezegd na 2 jaar al doen zonder "security vulnerability" bescherming als het aan uw Android fabrikant ligt
En aan de andere kant hebben we slechte iphone 7 plus camera prestaties.
https://www.youtube.com/watch?v=eEaIoMqVnBU
Gebogen iphone 6'en met schermproblemen.
https://ifixit.org/blog/8...gray-flicker-touch-death/

En 750 euro telefoons zonder quick charge, een lager dan gemiddelde accuduur, inferieur scherm, en enkel 16gb opslag eind 2015.

Pluspunten zijn dan weer de retesnelle hardware, lange updatesupport, en (indien het probleem door apple erkend wordt) geweldige aftersale support.
Alles heeft plus en minpunten, fanboy comments zijn zo zielig.
En aan de andere kant hebben we slechte iphone 7 plus camera prestaties.
Nou nou nou....je blaast het wel weer enorm op.

En de accucapaciteit is een ander ding dan accuduur. Tenzij je de hele dag alleen maar videos streamt is de accuduur prima. Zelfs als je de hele dag de zelfde pagina refresht, wat al een even onrealistisch scenario is dan is de accuduur alsnog prima.

Scherm: is qua kleurechtheid de top. OLED heeft wel voordelen maar de meeste fabrikanten redden het niet ten opzichte van de LCD technologie van Apple. Mede ook omdat het hele OS direct opgeschaald is naar het nieuwe kleurenpalet.

Wat mij tegen viel aan de 7 is dat het het zelfde design als de 6 serie was, wat ik al niet de mooiste vond (ben nog steeds een iPhone 5 fan). Het ding ziet er gewoon een beetje ouderwets uit in de standaardkleuren. Ik hoop dat er inderdaad een nieuw ontwerp komt voor de 8 (er van uitgaande dat we geen 7S krijgen).
fanboy comments zijn zo zielig.
Ik zou zeggen je pleidooi sluit mooi aan bij je slotzin.
Nerdische spec flames zijn juist zielig. Een telefoon is meer dan een optelsom van een hexa of zelfs een octa core vette grafische chip met heel veel geheugen. Als er geen ideale schil omheen geschreven is dan is het bij voorbaat kansloos.

Ik heb een 7plus en ik kan je zeggen dat de camera verbluffend goed is. Zo goed zelfs dat ik mijn Nikon D7100 heb verkocht. Ik prefereer de flexibiliteit van een goede smartfoon camera boven een camera die technisch tot veel meer in staat is gewoon vanwege het feit dat je 'm altijd bij je hebt.
Geen filmpjes mee maken dan. Of hopen dat apple het probleem kan verhelpen met een patch. Als je de beste cameratelefoon wilt had je beter een pixel xl kunnen kopen. Al is die telefoon voor de rest veel te duur voor wat die biedt, naar mijn mening.
Tja dit probleem had mijn D7100 ook toen ik ermee wilde filmen. Ik snap het punt, het heeft te maken met de calculatie en aanpassing van het diafragma of de dynamic range denk ik. Dat gaat in te grove stapjes maar als dit nu je punt is om deze telefoon te laten liggen? Als het geen probleem op de iPhone 6(S) plus was dan lijkt het me ook niet dat het onoplosbaar is.
10 euro, das wel een beetje veel voor een game waarvan er letterlijk honderden gratis alternatieven zijn in de app store...
De kwaliteit van deze game lijkt een stuk hoger te liggen dan die van de honderden gratis alternatieven. Als Nintendo hun gebruikelijke niveau aanhouden is 10 euro een mooie prijs imho.

Daarbij hoop ik dan niet dat nintendo zich verlaagd tot de simpelheid van de huidige mobile games om maar makkelijk cashflow te genereren...

[Reactie gewijzigd door xIngmarx op 15 november 2016 16:26]

Oh, ik wil deze game ook best kopen voor dat geld, ik denk alleen dat voor dat geld, de game niet extreem goed gaat verkopen. Mensen zijn gewend aan kwaliteitspelletjes voor 80 cent, dan komt 10 euro toch wel een beetje hard aan.
Tja, om heel eerlijk te zijn, ik ken bar weinig kwaliteitsspelletjes die voor die prijs verkocht worden en geen microtransacties hebben.
10euro voor een spel dat er best wel goed uitziet is een koopje.
Hoeveel games zijn goed en blijken u achteraf met microtransactions veel meer te kosten?
Heel vele, tot bijna allemaal.

Ik heb recent F1 2016 gekocht voor 10euro en geen microtransactions. Koopje! Full game. veel plezier, bijna console like (op iphone7).
Graag zie ik meer van deze games want die microtransactions zijn meestal vervelend en duur!
Daarbij hoop ik dan niet dat nintendo zich verlaagd tot de simpelheid van de huidige mobile games om maar makkelijk cashflow te genereren
ik heb uiteraard het spel nog niet gespeeld. maar ik moet zeggen, een spel waarbij het poppetje (mario) automatisch gaat rennen, vind ik wel overkomen als een versimpeld spelletje ivm. het origineel.
Dat is het ook zeker. Het is ook niet mogelijk om de precisie zoals wij van de 2D Mario games gewend zijn te bieden met een touch screen. Maar Nintendo is altijd al goed geweest is een unieke input methode om te toveren tot een unieke ervaring, dus ik heb vertrouwen dat dat hierbij ook lukt.

Zie: Nintendo Wii, Nintendo DS.
Ik kan je nu al garanderen dat geen enkele van die games met zoveel zorg in elkaar gezet is als deze.

edit: rare zinsopbouw

[Reactie gewijzigd door MajorMuff op 15 november 2016 16:31]

Eerste iOS versies van Sonic waren mild gezegd prut, totdat een externe persoon liet zien dat het wel goed kon.
Deze programmeert nu voor SEGA de Sonic versies.
Twijfel ik niet aan, maar nintendo snapt volgens mij niet dat dit soort prijzen voor een game in een app store aan de hoge kant zijn.
Ach, Football Manager doet er nog een schepje bovenop;-)
Football Manager mobile 2016 heb ik gekocht voor 8¤ valt nog reuze mee.
Daarom zit Nintendo op een berg cash en wij niet. Omdat ze de markt niet snappen.....
het is gewoon flappy bird met mario, echt veel meer is het niet. Cashen, dat is het wel.
Nintendo staat natuurlijk al jaren bekend om zijn bijzonder goede en vermakelijke level-design. Ook van de diverse andere Nintendo-titels bestaan honderden klonen en spellen die gebaseerd zijn op, maar maar zelden halen ze het stelselmatig hoge niveau van Nintendo zelf.
Ben het volledig met je eens.

maar had ipv dat automatisch rennen liever zelf kunnen lopen.
beetje een echte Mario game maar dan op je iPhone / iPad
maar dat is uiteraard voorkeur
10 euro EN alleen voor IOS. Zal het vast wel OK doen, maar een release op Android had ik toch zeker wel verwacht. Lijkt mij dat hij het voor de helft van de prijs in totaal ook wel beter zou doen, maar ze zullen er vast goed over nagedacht hebben...
Hoezo duur? Family Share / iPhone / iPad, 1 keer kopen op 6 devices fun hier in huis!
Dit is wel echt een andere klasse game. Nintendo gaat geen F2P shit in elkaar zetten die ontworpen zijn om jou als gamer te frustreren, en die je bij elke mogelijkheid proberen je die frustratie weg te nemen door echt geld te investeren.

Kortom, Nintendo maakt gewoon een game die om de speler draait, niet eentje die als geldmachine wordt gebruikt. Nee gewoon een game zoals we die al altijd gewend zijn van Nintendo. Hoge kwaliteit voor een hoge prijs, en je betaald natuurlijk meer voor de Nintendo naam. Zij hebben echt wel in de gaten na Pokemon Go dat Nintendo(ja deels dan bij Pokemon) spul het gewoon erg goed doet op mobile platformen en dat ze meer kunnen vragen dan de concurentie.

[Reactie gewijzigd door MenN op 15 november 2016 17:54]

Niet in landscape mode ?
De game is voorgesteld om snel en makkelijk met 1 hand te kunnen spelen. Vrees dus dat Landscape mode er niet in gaat zitten.
Ik wist dat ie geld ging kosten en daar heb ik ook echt niets op tegen (veel liever dan wachten tussen levels om levens te krijgen e.d.), maar ik vind ¤9,99 wel een beetje hoog voor wat een game als Rayman Fiesta Run ook al gedaan heeft, zo niet beter.
Grote kans dat als ik het koop en het 2 x serieus speel maar het ziet er erg leuk uit zo.
Ik zelf heb een hekel aan Apps waarbij je automatisch loopt zoals dat flappybird, geef mij maar gewoon dat ik zelf rustig kan lopen.
best duur voor een IOS game maar het feit dat er expliciet wordt gemeld dat er geen microtransacties komen zorgt ervoor dat ik dit juist aanmoedig! :D
Het spel komt in de eerste instantie alleen voor iOS-apparaten uit. Shigeru Miyamoto, gameontwikkelaar bij Nintendo, zei in september tegen IGN dat die keuze is gemaakt vanwege de "stabiliteit van het iOS-platform".
Op zich heeft hij wel gelijk natuurlijk maar toch denk ik dat er een grote zak met geld vanuit Apple naar Nintendo is gegaan wat doorslaggevend is geweest om het spel eerst op iOS uit te brengen. .
Ik lees nu pas de prijs. Ik vind 10 euro wel echt heel veel voor 'n opgeleukte endless runner.
Voor 2 a 3 euro had ik hem wel gekocht. Helaas is de aankoop ook niet deelbaar met family sharing (wat dat kan niet met in app aankopen afaik)
Dit is gewoon Rayman met een Mario theme..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True