Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Super Mario Run komt uit voor iOS

Door , 161 reacties

Super Mario Run is vanaf donderdag te installeren op iOS-apparaten. Het is de eerste Mario-game van Nintendo voor een mobiel platform. Spelers kunnen Mario in de game alleen besturen door op het scherm te tikken en het spel heeft verder geen controls.

In de game rent 's werelds bekendste loodgieter automatisch naar rechts over het scherm, terwijl spelers met een druk op het scherm Mario kunnen laten springen over obstakels. De game is door die eenvoudige besturing met een hand te bedienen. Super Mario Run is geen port van een game voor bijvoorbeeld Nintendo's eigen handheld DS, maar een nieuwe game.

Het is voor het eerst in 22 jaar dat Nintendo een Mario-game aankondigt voor een platform dat niet van de Japanse fabrikant zelf is. De consolemaker begon eerder dit jaar de eerste stappen te zetten op smartphonegebied met de release van Miitomo.

Apple-voorman Tim Cook zei blij te zijn dat Mario 'eerst' uitkomt op iOS, wat erop kan wijzen dat de game in een later stadium ook naar Android komt. De game is gratis te installeren vanuit de App Store, maar alleen de eerste drie levels zijn speelbaar zonder te betalen. Een in-app aankoop in de game kost 9,99 euro.

Arnoud Wokke

Redacteur mobile

15 december 2016 18:47

161 reacties

Linkedin Google+

Reacties (161)

Wijzig sortering
Het is voor het eerst dat Nintendo een Mario-game aankondigt voor een platform dat niet van de Japanse fabrikant zelf is.
Onwaar helaas, Arnoud!
Wow, even gefixt Woz, thanks!
om flauw te zijn:

Donkey Kong (met Mario) was al in 1982 niet op Nintendo

maar Super Mario Bros is ook op de NEC PC 8801 verschenen in 1986. En Mario Bros 2 kwam ook op de Commodore uit in 1986.

In die tijd (en begin 90) zijn er ook nog enkele Mario games op de PC uitgebracht.
Zowel Mario Bros als Donkey Kong verschenen ook bijden op de Atari 2600 al voordat de NES bestond.
Apogee bood Nintendo aan om Mario op de PC te maken, nadat ze hadden getoond dat dat mogelijk was. Nintendo weigerde, en Apogee maakte Commander Keen.
fun fact: Commander Keen komt uit de koker van id software (doom, quake, rage, wolfenstein etc.). Apogee was volgens mij alleen de uitgever.
Jup, Apogee was de uitgever, ook van Duke Nukem en werd later 3D Realms.

Je had ook nog een afwijkende Commander Keen welke weer door een andere uitgever is uitgebracht ivm rechtendingetje met iD software geloof ik.


Maar die Super Mario's die op de pc zijn uitgekomen, zijn dat altijd officiŽle Nintendo releases geweest? Dacht van niet namelijk. Kende wel de latere Philips/Nintendo deal, niet dat daar goede games uit voort kwamen :p
Voor de mensen die van nostalgisch lastige games houden is het youtube kanaal van 'the angry video game nerd' erg leuk.
Er word daarnaast ook veel verteld over de ontwikkelaars en hun achtergrond.

Naast games reviewt hij allerlei oude consoles and randapparatuur met een humoristische noot.
Yeah een mede avgn fan.
Was ook beschikbaar op de CBS Colecovision.
Yup. Volgens mij heb ik die Mario Bros cartridge voor de 2600 nog ergens op zolder liggen.
Zelf zoek ik de cartridge nog maar ik heb geen haast, Atari 2600 is een console waar ik weinig mee doe en games als H.E.R.O, Keystone capers en River raid staan hoger op m'n to buy lijstje dan Mario bros en Donkey Kong.

Ik heb de Atari 2600 junior maar hij is zo goed als kapot. Eerst moet ik ook nog een "Woody" (Atari 2600 met 6 switches en een houten frontje) aanschaffen maar die is vrij populair bij verzamelaars dus ook aardig aan de prijs helaas.

Wel een grappig weetje: Zowel Nintendo als SEGA games verschenen op de Atari 2600 al voor het NES/Master System tijdperk begon.
Arnoud is nog een broekkie, die heeft de Atari 2600 of een C64 nooit meegemaakt... ;-)
Die hebben we ook nog gehad ja, C64. De eerste computer die we in huis hadden, zelfs. Spellen vanaf bandjes inlezen (dķķrt lang) maar daar hebben we ook veel lol mee gehad. Uiteindelijk gaf het ding geen beeld meer, helaas. De 2600 (een junior inderdaad) kwam daarna maar daar hadden we ook best veel spellen voor.

Good times, good times...
Dan zal ik maar niet zeggen dat ook op de Apple ][ donkey kong erg leuk was, val ik helemaal door de mand :+

PS en lemonade, star trek, seadragon, swashbuckler, karateka, those were the days ...
Ik bedoel allebij :P

[Reactie gewijzigd door Consoles4life! op 15 december 2016 23:11]

Ook deels waar. Want Hotel Mario was een Philips development and published Mario game. Het enige Nintendo daaraan was dat zij het distributeerde. Nintendo wilde trouwens ook niets te maken hebben met de creatie van dat wanstaltig product.
Hotel Mario werd wel niet ontwikkeld door Nintendo zelf, dit werd puur door Philips ontwikkeld met een licentie. Ook de DOS versies/PC88 werden niet door Nintendo ontwikkeld. Sommige wel gepublished maar zeker niet allemaal. Dus als Arnoud zegt 'dat Nintendo aankondigt' dan klopt het mss wel. Hangt er vanaf wat je als aankondigen ziet. :) Had hij ontwikkelen gezegd dan had het zeker juist geweest.

[Reactie gewijzigd door Chip5y op 17 december 2016 02:12]

Is feitelijk wel waar, is eerste door Nintendo zelf uitgebrachte game op niet Nintendo systeem. Alle home conversies en cd-i realeses waren licensed by. Sega games waren vroeger soms wel van Sega zelf.
Waar ik me nog het meest aan erger, is dat Miyamoto in interviews doet alsof ze een heel zwaar creatief proces hebben doorlopen om hiermee op de proppen te komen..

Of zoals het in een interview omschreven wordt:
This time we started off with the idea of “what if we made a Mario game where all you do is jump and everything else is handled automatically?”

Rayman Run... 2012.. letterlijk hetzelfde?!
Ik moest denken aan een Flappy bird-clone toen ik voor het eerst Super Mario run zag...

Ik ken nog zo'n bedrijf die zo met 'zaken' op de proppen komt alsof ze het wiel hebben uitgevonden.
Maar als ik de naam ervan noem heb ik half Tweakers op m'n dak...vul zelf maar in.
Het is voor het eerst in 22 jaar dat Nintendo een Mario-game aankondigt voor een platform dat niet van de Japanse fabrikant zelf is.
Sure ? Hotel Mario op de Philips CDi. En dan niet te vergeten de kleine mini clasics LCD games welke niet door nintendo zelf (wel gelicenseerd) 3 jaar geleden opnieuw zijn uitgebracht .
Hmm dacht dat ik het nog had uitgerekend. Hoe dan ook, de mini clasics komen uit 2002+..
Hij rent automatisch wat niet erg is, maar dat hij over kleine obstakels en vijanden springt wel. Ze hadden het alleen bij het automatisch rennen moeten houden, anders zit er niet veel uitdaging in. Ook is het erg kort.
De gratis variant is maar 3 levels ja. De betaalde krijg je meer content voor
Dit vond ik ook jammer. Juist het feit dat Mario uit zichzelf door het level rent maakt dat ze een perfecte kans hadden om het 'Nintendo hard' te maken. Dat je een serie sprongen perfect getimed moet uitvoeren en steeds sneller achter elkaar om Łberhaupt het level door te komen, en daarbij 12 keer dood gaat voordat je het haalt. Wat dat betreft had zelfs Flappy Bird dat beter begrepen.
De uitdaging zit hem dan ook niet in het voltooien van levels maar in alle paarse muntjes verzamelen en topscores te halen, wat al in level 1 niet lukt door automatisch springen (zo kun je nooit rijtjes van goomba's uitschakelen met autom springen bijv :))

Maw, wees een vent en spring alles manual ;)
Hier geÔnstalleerd op iPhone en iPad, vader blij, dochter blij, vrouw blij iedereen blij!

Voordeel van gezinsaankopen, maar 1 keer 9,99 aankoop doen.
Dat is het voordeel van gezinsaankopen ja, maar helaas vallen in-app purchases daar niet onder. De game zelf is namelijk door iedereem gratis te installeren en de eerste 3 levels zijn te spelen. Voor de overige levels moet je een in-app purchase doen van §9,99. Dit valt niet onder Family Sharing, waar reguliere apps wel onder vallen.

Dit is overigens wel te omzeilen door in te loggen met in de App Store met het account dat de in-app purchase heeft gedaan en dan de game te starten en de licentie te herstellen, hierna weer inloggen met de eigen Apple ID.
Enige nadeel is dat iedere update weer met datzelfde account moet worden ingelogd
Je kan de app kopen/downloaden met je eigen account, daarna uitloggen en inloggen met het andere account om de in-app transactie te herstellen alleen. Daarna weer opnieuw inloggen. Je hebt dan de app gewoon gedownload via je eigen account en kan dus zelf updaten :)
Werkt deze methode ook bij andere apps? Bijvb bij tomtom?
Ja, ik heb die met verschillende apps gedaan en bij al die apps gewoon de "Pro" versie kunnen ontgrendelen op meerdere apparaten. Dit werkt uiteraard niet met eenmalige dingen zoals een "power up" in een game. Maar ik heb 1Password en Infuse Pro op deze manier onder andere ontgrendeld om andere apparaten.
Ik heb bijvb tomtom GO, en daarin is mijn account als ik het opvraag heb ik onbepert km,

Kan ik nu de app installeren onder mijn account op een andermanse telefoon en dan in de app de account opvragen zodat de ander ook onbeperkt km's heeft?
Bedankt voor de tip, moet ik eens proberen !
Het begon me namelijk meer en meer op te vallen dat de spelletjes die onze kinderen ontdekken meer en meer gratis waren met in-app purchases, waardoor de maker/uitgever dus gewoon de Family Sharing kon omzeilen. Rete-irritant ook omdat je de werkelijk kost dan zelfs niet eens in de app-store zag.
Dat laatste doe ik met mijn vader altijd, Navigon Europe. Ooit gekocht voor 80 euro, maar nog altijd hebben ik, mijn vader en zelfs m’n moeder die app op hun telefoon. Eens in de zoveel tijd moet ik even mijn wachtwoord invullen als ik langs kom.
Kan je op 1 of andere manier opnieuw beginnen? Heb de eerste levels even gedaan maar wil mijn zoontje vanaf het begin weer laten spelen
Ja.

Ga naar "Settings", "About this App" en kies voor "Delete User Data".
Misschien even spel verwijderen en opnieuw erop zetten
Snap de hype niet zo, maar dat zal aan mij liggen. Mario speel je toch met een controller in je hand? Dit is meer een moderne flappy bird, omdat hij automatisch vooruit rent. Ach misschien wordt ik ook wel te oud O+
Precies. Ben ook ruim over de 30 en snap het ook niet helemaal. Denk ook dat een een korte termijn succes zal zijn. Het bijzondere van Mario zal zo minder bijzonder worden.
Niet gewoon een PR stunt om straks de Switch meer te verkopen? Nintendo is veel in de spotlight zo ;)
Tja, ik weet niet of het met leeftijd te maken heeft. Wat me opvalt is dat "de jeugd" (Ja, ik is ook post-30) tegenwoordig lijkt te "leven" op een iPhone/Android. Hiermee bedoel ik dat ze ALLES willen doen met hun mobieltje - films kijken, fotografie, spelletjes spelen, social media (de media met meer diepgang dan een Facebook-berichtje of een Tweet), zeg maar de zaken waarvoor de vorige generatie liever nog een toegewijd apparaat voor koopt.

Niets mis mee natuurlijk - wie had vroeger nou niet een Nintendo Gameboy of Sega Game Gear? Of dit gevolgen heeft voor de toekomst moeten we maar afwachten ("Willen deze mensen straks nog wel een TV of fototoestel kopen?"), maar vooralsnog lijkt dit gewoon op de tijd waarin we leven.
Tja, ik weet niet of het met leeftijd te maken heeft, maar mij valt dat niet op. Wel veel op de mobiel, meer als vroeger (logisch), met name onderweg, maar net zo goed veel op laptop (school), gameconsole (FIFA) en PC (gamen zoals LoL)
Misschien zie je ze alleen onderweg en dan kan ik het me voorstellen.

[Reactie gewijzigd door 614 op 15 december 2016 22:52]

ik ben het met je eens, maar dat zal ook wel zijn omdat ik de 30 ben gepasseerd...
Mario speel je toch met een controller in je hand?
Ik hoop nog steeds dat Nintendo eens een super goede controller uitbrengt voor de iPhone (niet zo een losse, maar waar je je iPhone in dokt...
Ik zou als ik jou was eens kijken naar de controllers van 8bitdo. Die hebben controllers, gebaseerd op Nintendo controllers, welke op je smartphone werkt
Moet Nintendo dit zelf maken? Er zijn immers al meer als genoeg Bluetooths controllers verkrijgbaar die werken op smartphones.
De 1e Super Mario Bros speelde je toch ook quasi altijd met de ren knop ingedrukt en naar rechts lopende. Die dynamiek was er in SMB2 niet, in de 3 dan weer wat meer maar is wel wat verwaterd met latere games. Volgens mij kan dit wel werken.
Nou was super mario bros 2 van origine geen mario game (doki doki panic) dus het is heel logisch dat die game totaal anders speelde..

Bron: http://www.mariowiki.com/Yume_Kōjō:_Doki_Doki_Panic
Ditto hier, 37 nu, ik zie ook alleen een cashcow ala flappybird met een nintendo jus eroverheen en er dan nog 10 euro voor willen vangen ook.
Natuurlijk is het een cashcow, welk spel op de mobiele telefoon is dat niet? Nee, Nintendo gebruikt dit op een slimme wijze: zo kunnen ze ervoor zorgen dat mensen (weer) naar Nintendo hardware en games gaan kijken. Kijk bv naar de verkopen van Pokťmon Sun / Moon .
En dat willen ze op deze manier doen? dan vrees ik het ergste voor Nintendo.
Met pokemon hebben ze het anders bewezen dat het werkt. Ik heb geen bron maar volgens mij ging het niet al te goed met nintendo in de zin de concurrentie doet het beter. Dit is een goede stap om weer populariteit op te wekken.
Werkt? volgens mij is bijna iedereen al weer vergeten dat het bestond
Mario op de SNES dat werkte maar dat was ook een heel andere tijd die geschiedenis herhaalt zich niet meer en zeker niet via een mobieltje.

[Reactie gewijzigd door BoringDay op 16 december 2016 18:06]

Kijk naar pokemon. Door pokemon go is er weer interesse opgewekt naar het merk pokemon. Dat zie je terug met pokemon sun/moon.

Voor pokemon go lachte iedereen mij uit dat ik fan ben van pokemon spellen. Die hypocriete mensen speelden allemaal pokemon go door de hype en nu zelfs pokemon sun/moon. Dat de hype weg is betekent niet dat het een slechte beslissing is.
Natuurlijk is het een cashcow, welk spel op de mobiele telefoon is dat niet?
Waarschijnlijk de 99,9% van de games die op de app stores staan? Je bent er zeker toch niet van overtuigd dat alle games op de mobiel een gegarandeerd succes is?
Kijk bv naar de verkopen van Pokťmon Sun / Moon .
Wat is hiermee?
[...]


Waarschijnlijk de 99,9% van de games die op de app stores staan? Je bent er zeker toch niet van overtuigd dat alle games op de mobiel een gegarandeerd succes is?
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat games op mobiele telefoons enkel voor het verzamelen van snel geld gemaakt worden (maw. micro transacties waar je eng van wordt) gelukkig zijn er een paar games die het wel goed doen.
[...]
Wat is hiermee?
Super populair mede dankzij Pokťmon Go's succes.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat games op mobiele telefoons enkel voor het verzamelen van snel geld gemaakt worden (maw. micro transacties waar je eng van wordt) gelukkig zijn er een paar games die het wel goed doen.
Het is logisch dat de meeste games die ontwikkeld worden om geld te verdienen. Enkel de hobbyisten/fanatisten zullen honderden uren steken in een spel wat gratis wordt aangeboden. Daarbji denk ik niet dat het ze gaat om 'snel geld verdienen' maar om 'hoe het meeste geld te verdienen'. Hier komen de microtransactions om de hoek kijken.

Ik ben (net als jij) niet gecharmeerd van micro transactions, maar het wordt gedaan met een reden. En ik vermoed dat dit de manier is om het meeste geld binnen te slepen. Maar het blijft in stand omdat er gebruikers de transacties blijven doen.

Zelf vind ik dit een hele smerige techniek omdat gebruikers die zich emotioneel niet kunnen bedwingen zich makkelijk overgeven aan de hebzucht.
Nee hoor. Consoles, zoals PS en XB, blijken nog altijd razend populair onder jongeren.
Ook anno 2016.
Alleen Nintendo heeft/lijkt de boot gemist te hebben, verliest inkomsten en komt dus ook met een Nintendo RUN spelletje op mobieltjes.
Ik weet toch niet onmiddelijk wat ik er van moet denken. Het is toch een feit dat een groot deel van de doelgroep van Nintendo het jongere publiek is. Ik weet niet meteen of die allemaal een Iphone of Ipad hebben. Daarnaast is 10 euro toch wel veel voor een mobile game. Waarom zou het 10 euro waard zijn? Omdat het van nintendo komt? Pokemon go is ook gratis...

Hadden ze niet beter nog even gewacht en het als gratis game uitgebracht, net als pokemon go. Als ze het goed hadden aangepakt, konden ze een hype creŽren, en die koppelen aan de Switch. Het lijkt me dat daar meer winst te halen valt?
De Switch moet toch de revolutie voor Nintendo worden, die console en handheld gaming aan elkaar koppelt? Waarom willen ze zich nu dan plots gaan mengen in de markt van mobile gaming?
Liever 10 euro en daar na gťťn ads en geen pay2win, dan free-to play en overladen met veel van dat.
Als ads je irriteren in free mobile games: In veel gevallen ben je ze kwijt zodra je, je wifi uitzet.
Maar dan is ook een grote groep games niet meer speelbaar. Zeker bij games die je tegen elkaar speelt!
Of, beter nog, ads helemaal weren van je netwerk met een pi-hole.
Of betaal gewoon die 1 of 2 euro |:(
Als ik zie hoe makkelijk men tegenwoordig geld besteed aan food-to-go dan mag die 1-2 euro geen probleem zijn.
§10 echter, wat nintendo nu vraagt vindt ik wel behoorlijk afwijkend.
10 Euro is ongeveer de gemiddelde prijs voor een grote game, zie bijvoorbeeld pockettactics.com voor voorbeelden. De prijsklasse tot 4 euro is vaak voor casual games waar jij waarschijnlijk op doelt.

Ik ken deze mario niet ,maar als het een volledige Mario is is 10 euro niet verkeerd qua prijs. Wellicht wat hoog voor de tieners, maar toen ik vroeger games kocht voor de msx was ik het veelvoudige kwijt voor een cartridge van Konami.
_/-\o_ , ik had ook een msx en die konami catridges waren de top, maar je moet het in perspectief zien. Je kon ook behoorlijk goede games kopen voor 10 gulden en minder(cassette bandjes). 'Betere games of waar voor je geld had je toen eigenlijk niet'

Nu in een markt van consoles, handhelds en smartphones is de smartphone toch redelijk de afsluiter in de rij en geŽnt op de casual gamer.
Deze Mario speel je zonder controller met 1 vinger....dat kun je en mag je niet vergelijken met een game op een console (bijvoorbeeld rise of the tombraider). Dan vind ik §10 dus te bizar. En mijn inziens verleiden ze je daarna voor nog meer in-app purchases.
Dan koop ik liever een ds en speel ik daar Mario op :P
Mochten er ads zijn in Super mario run: een internetverbinding is vereist tijdens het spelen
Veel jongeren hebben een iPhone ter beschikking. iPhones zijn heel populair bij jongeren en het komt volgend jaar ook uit voor Android. Pokemon GO kwam ook eerst uit op iOS en later op Android. Het spel is ook gratis te downloaden en te spelen. Wil je meer levels dan moet je ze aankopen.
Verreweg de meesten hebben een Android phone en ik zie dat steeds meer worden.
Apple heeft gewoon wat centen gestuurd. Die Cook is uitcooked ;)
Binnenkort op Android. Mark my words.
Enne, door de 10 euro na 3 levels zal het snel stil worden.
Menig jeugdige hier vind 1 euro al te veel voor een spelletje.
Hmm vaak krijgen ze de oude iPhone van hun ouders... Overigens is de reden dat het eerst op iOS uitkomt gewoon met de simpele reden dat piraterij makkelijker tegen te gaan is en lager is op iOS.

[Reactie gewijzigd door eternia16 op 16 december 2016 09:04]

Piraterij is makkelijker tegen te gaan, maar ook debuggen is makkelijker.
Heel weinig schermresoluties die je moet ondersteunen (vroeger maar 1, ondertussen 4, tenzij ik mistelt heb), en de markt upgrade sneller hun toestellen dan met Android, waardoor je al sneller tegen een hogere SDK kunt programmeren en compileren.

Hier op het bedrijf doen we net daarom ook eerst iOS ontwikkeling, en pas als de klant tevreden is, gaan we naar Android, want daar is de tijd (en de prijs) factor 3.
Punt is, op iOS hoef je niet zo veel tegen piraterij te doen, iOS gebruikers zijn veelal toch 'eerlijkere' gebruikers, voornamelijk omdat de meesten niet zitten te wachten op hun iPhone te jailbreaken (of missen de kennis om dat te doen).
Pokemon go kwam te gelijk uit op beide platformen. Ik heb op android via apk de eerste dag gelijk gespeeld. Het kwam pas later in Nederland.
"Het is toch een feit dat een groot deel van de doelgroep van Nintendo het jongere publiek is" Dit is alles behalve een feit. Groot deel mischien, grootste deel absoluut niet.

[Reactie gewijzigd door Glopes op 16 december 2016 10:10]

Of nu de hype beginnen en dan de switch...
Gratis bestaat niet, ook niet voor games. Kijk maar eens naar de aflevering van de Rekenkamer van begin december.

Slimme zet van Nintendo om te gaan beginnen met mobile gaming en niet meer alleen op 1 platform te wedden. Iedereen en ook de jeugd kent Nintendo nu volop, zeker na Pokomon Go.
Slim is ook dat dit een heel nieuwe Mario variant is. Een andere versie met het automatisch rennen en springen. Wil je meer dan wordt je automatisch het complete Nintendo wereldje ingezogen met de Switch en de New 3DS.

En dat is een heel fris en fruitig wereldje, je wordt er altijd gegarandeerd heel vrolijk van. Eenmalig 10 euro is een koopje, net zoals dat de Nintendo Classic Mini is.

Goed bezig Nintendo.
Als programmeur vind ik het hatelijk dat mensen verwachten dat software zomaar even gratis hoort te zijn. Doe jij je job gratis? Een goed programma of een goede game ontwikkelen vergt talent, ervaring en hard werk. Als je er geen geld voor over hebt om iets te spelen, zoek dan een andere hobbie.

Pokemon Go is niet van Nintendo. Super Mario Run is dat wel. Pokemon Go bestond al onder de naam Ingress maar heeft de Doki Doki Panic treatment gekregen. Ik weet niet in hoeverre Nintendo het jongere publiek aan spreekt. Jij denkt dat maar ik betwijfel dat ten zeerste. Maar dan nog: Mario Run gaat ook uitkomen voor Android en daarmee heb je toch quasi de hele mobile market bereikt.

Nintendo is een hype aan het creŽren. In de zomer liep iedereen zot over een spel dat niet eens van hen was maar wel iedereen aan hen linkte (aandelen stegen net zoals de verkopen van handhelds en games). Dan hebben ze de Nes mini uitgebracht. Nu Super Mario Run op mobile devices en in Januari en Maart heb je twee grote events: aankondiging van de Switch en release van de Switch. Release van Zelda Breath of the Wild wordt ook zowiezo groot nieuws. Ik vermoed dat het mogelijk daarom later wordt uit gebracht (maand of twee?) zodat de hype blijft duren.
Is dit enkel in Nederland beschikbaar? Hier in BelgiŽ kan ik het niet downloaden...
Het kan zijn dat je even de App store moet afsluiten en dat hij dan te downloaden is ;)
dat was het inderdaad! :)
Ik woon In de UK en kan ook downloaden
Ik zit in BelgiŽ en gewoon te downloaden
Hebben ze dat altijd online nog doorgezet uiteindelijk?
Te duur en je *moet* online zijn, natuurlijk zijn er altijd die kopen.
Bedankt om me er aan te herinneren. Ging het net kopen, niet dus

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*