Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Android-versie Super Mario Run komt uit in maart

Door , 64 reacties

De Android-versie van Super Mario Run komt uit in maart. Sinds eind vorig jaar kunnen geďnteresseerden zich al registreren om een seintje te krijgen wanneer de game uitkomt, maar nu heeft Nintendo ook de releasemaand bekendgemaakt.

Een precieze datum is niet bekendgemaakt, maar de levering van Super Mario Run op Android begint in maart, zegt Nintendo Japan op Twitter. De game wordt al vermeld in de Play Store, maar is nog niet te downloaden. Gebruikers kunnen wel op een knop klikken om zich te registreren voor een melding wanneer de game uitkomt.

Het is nog niet bekend wat de in-app-aankopen in de game gaan kosten. Op iOS is het spel gratis, maar moet er 9,99 euro betaald worden om alle inhoud te kunnen spelen. Vermoedelijk is dat op Android hetzelfde, maar de prijs kan afwijken.

Halverwege december kwam Super Mario Run uit op iOS. Het spel heeft drie verschillende speltypes: er is een singleplayermodus met de naam World Tour, een Toad Rally-modus om de scores van anderen proberen te verbeteren en Kingdom Builder, waarbij de speler items kan vrijspelen om een eigen koninkrijk te bouwen.

Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

19 januari 2017 07:37

64 reacties

Linkedin Google+

Reacties (64)

Wijzig sortering
Volgens mij is de hype nu al wel weer een beetje voorbij, lijkt me een gemiste kans te zijn geweest van de makers. Hadden ze tegelijk Android- en iOS-apps uitgebracht, dan hadden ze er meer uit kunnen halen.
Juist omdat de hype voorbij is releasen ze 'm op Android. Het is een feit dat het op iOS beter verkoopt, dus grootste buit is binnen, een bepaald percentage koopt 'm wel op Android, een ander percentage wacht tot het APK-bestand online verschijnt.
Alleen heb je niks aan het APK-bestand omdat de levels geunlocked moeten worden via een in-app aankoop.
Er zijn genoeg games die gekraakt zijn waar de in-app aankopen bij in zitten. De manier waarop een in-game aankoop gedaan wordt, zet vaak een 'flag' van 0 naar 1, en de game reageert erop door of je door te laten, of door een melding te tonen.

Het hangt er ook vanaf hoe het geďmplementeerd is.

// Edit //

En als je deze reactie (in dit draadje) bekijkt:
dat word gelijk lucky patcher erover heen gooien of apk+Data downloaden :9
Dan snap ik het ook wel, de game is nog niet eens gereleased of de mensen zetten de kraak apps al klaar.

[Reactie gewijzigd door xoniq op 19 januari 2017 08:44]

Ware het niet dat Super Mario Run altijd online moet zijn, waarop de servers verifiëren of je wel betaald hebt.
Ik denk dat Nintendo z'n best heeft gedaan om dat soort tools te dwarsbomen.
Dit is waarom ik juist niet het spel ga kopen. Ik ben niet altijd online en ga dus niet voor een spel betalen als ik hiervoor altijd online moet zijn. De gekraakte versie is dan ook beter dan het product dat Nintendo zelf. Het zit alleen in de weg voor de mensen die wél geld neerleggen voor het spel.

[Reactie gewijzigd door Jelle.v.A op 19 januari 2017 09:38]

Voor android snap ik het helemaal dat Nintendo die online eis hanteert. Op dat platform wordt er veel meer games gekraakt. Maar op de iPhone waar voor de laatste versie nog niet eens een jailbreak voor bestaat is het onbegrijpelijk dat Nintendo ook daar die online eis blijft houden.
En toch blijft het verbazingwekkend wat men altijd voor elkaar krijgt om alle vormen van beveiliging te omzeilen.
Aangezien je óf een iOS device óf een android device hebt staan die verkopen los van elkaar. Het is niet zo dat een android eigenaar de iOS-versie kan kopen, nee die moet wel wachten. Inmiddels is de 'hype' wel voorbij dus ik verwacht ook een mindere verkoop totaal gezien.
Ik ken er anders genoeg die beide hebben. Soms zijn het applicatie ontwikkelaars, maar soms ook dat ze zelf een iPhone hebben, en een Android van de zaak.
We weten denk ik allebei dat de gemiddelde mens 1 mobiele telefoon heeft en niet 2.
Volgens mij werd de aankoop op mijn iPad aan mijn Nintendo-account gekoppeld, dus wie weet dat wanneer je hem op Android installeert en inlogt dat de aankoop dan ook daar bruikbaar is. Ik weet dit echter niet zeker!
Dat denk ik ook. Beetje mosterd na de maaltijd om een potentieel populair spel dik drie maanden na de iOS release uit te brengen voor Android - dat nota bene het dominante mobiele besturingssysteem is.
Tjah, je wilt toch geld hebben voor je werk, en dat geld krijg je bij iOS en niet zo zeer bij Android:
"There are many more devices out there running Android and the Play Store sees a much larger number of downloads accordingly. But despite this, the App Store still brings in significantly more revenue – to the tune of about 75% according to a report from App Annie. iOS users are simply happier to spend more on their app purchases and this is something you need to consider heavily before making your choice." - http://www.androidauthori...or-android-vs-ios-697304/
In Mobile games zie het niet zo veel, maar bij pc/console games wel: timed-exclusive.
Apple heeft waarschijnlijk een eclusieve deal gesloten, vandaar dat de app pas later naar Android komt. Niet voor niks werd de game tijdens een Apple keynote aangekondigd/getoond. Op die manier halen ze er ook 'meer' uit natuurlijk, want zo'n deal is natuurlijk niet gratis.
In maart? Toevallig 3 maart? Naast een andere grote release? =)
Dat is af te wachten hoe groot die release is. Als ik zie wat de line-up is :+ vooral oudere games, en de standaard first-party games die 1 deel krijgen op deze console, tot ze met de nieuwe console komen.
Wel jammer qua timing... In maart overheerst de launch van de Switch. Zat er zelf ook op te wachten, maar in maart koop ik deze niet meer.
In Maart heb je anders wel super Mario Run weer in het nieuws, net als de Switch. Weer mensen die zowel SMR als de Switch zien in het nieuws en dus weer kopen kopen kopen
Zal mij niks verbazen als ze dan of vlak er na met nog een game komen op mobiel. Gewoon om een Nintendo hype te creëren/ in stand te houden. Niet iedereen kan de Switch direct betalen, je kan ze wel hongerig houden.

[Reactie gewijzigd door Finger op 19 januari 2017 10:24]

Yes! Nou nog Superfrog graag en ik ben een tevreden mens! _/-\o_
Heeft Apple aardig wat betaald voor de exclusiviteitsgarantie als die pas in maart uitkomt.
Kan ook een winstoogmerk zijn. Op iOS weet je dat je goed verkoopt met zo'n hype.
dan nog ontvangt Apple van december tot maart 30% van 3 a 4 miljoen x 9.99.
En Google ontvangt dat niet? Ook Google rekent voor in app aankopen 30%

Check: https://support.google.co...loper/answer/112622?hl=en

Wat hier gewoon speelt is dat Apple exclusiviteit heeft afgedwongen. Maar ook dat helaas piraterij op het Android niet ongewoon is. Even een apk downloaden die gecrackt is gewoon schijnt vrij normaal te zijn.

[Reactie gewijzigd door Miki op 19 januari 2017 08:51]

Dat is precies wat ik zei he.
Klopt, daar bepaal je de prijs dan ook naar. Als jij perse tenminste 7 euro wilt verdienen, dan maak je de game 10 euro.

Op Android kán je veel verliezen door illegale downloads. Het is geen Apple ophemelen (ik vind die 30% echt te hoog wat zij verdienen), maar een feit, daarom zie je gewoon vaak dat apps eerst op iOS gereleased worden.
Het is vooral Nintendo afkraken in dit geval dat ze alleen al zo een deal sluiten en inderdaad 9.99 vragen voor de app.

Heb sowieso momenteel geen goed word over Nintendo nadat de prijzen van de Switch bekend zijn gemaakt.
Dat tientje was me ook wat te gortig. Heb de demo gespeeld, en voor hetgeen mogelijk is in de game, enkel tappen, heb ik dat er niet voor over. Ja ik snap wel dat er meer diepgang in zit, en uitdaging om levels opnieuw te doen, maar dan nog, er zijn genoeg games waar je veel meer in kan, voor minder geld. (Neem bijv. Rollercoaster Tycoon, als het je genre is)

Wat betreft de Switch; eerst maar de kat uit de boom kijken, qua de line-up van de laatste presentatie werd ik ook niet warm (kwam niet eens in de buurt). Ben wel fan van Zelda, maar daar koop ik geen 'console' voor.
Nou, Super Mario Run is echt die 10 euro helemaal waard. Het voelt echt aan alsof je aan het speedrunnen bent door de oude Mario's, en de levels veranderen behoorlijk zodra je voor een andere kleur muntjes gaat en geven een behoorlijke uitdaging om alle gekleurde muntjes te verzamelen.

Zeggen dat de game geen diepgang heeft omdat deze zelf loopt is te simpel.
[...]

Zeggen dat de game geen diepgang heeft omdat deze zelf loopt is te simpel.
Ik zei echter:
Ja ik snap wel dat er meer diepgang in zit, en uitdaging om levels opnieuw te doen [...]
Heb Roller coaster zelf aangeschaft inderdaad en de eerste 4 campagnes al uit gespeeld. meer waard dan Super Mario Run.

Zelda voor uitgerekend 500+ euro is me even te gek (Pro Controller, Joycon charger, draagtas etc.)
Hoe kom je uit op ¤500,-? Het enige wat je nodig hebt is:

1. Zelda: Breath of the Wild
2. Nintendo Switch

Wat op een totaal van ¤380,- uitkomt. De extra die je noemt zoals de pro-controller, Joycon charger en draagtas zijn allemaal optioneel.
Het enige wat jij nodig hebt is...

Jij neemt misschien ook genoegen met een HP muis die bij je pc kwam terwijl ik speel met een Razer Naga.

Het is persoonlijk en ik ga niet voor meer dan 400 dat pakket aanschaffen, en al helemaal niet met maar 3 games in het vooruitzicht voor 2017 (Zelda, Splatoon 2 en Mario)
Nee, ik neem ook geen genoegen met een HP muis maar het verschil tussen ons is dat ik niet zeur over de meerprijs die je betaald voor de extra's.

Daarnaast heeft blijkbaar niemand meegekregen dat er momenteel 80 games in ontwikkeling zijn voor de Switch. Dat is ook maar heel kort vermeld in de presentatie van de Switch.
Vooral de Joy-Con Charging Grip van 35 euro dat vind jij normaal dat die niet word mee geleverd?
Ik geef toe dat dat inderdaad een hele rare beslissing is. Aan de andere kant, ik neem aan dat de Joy-Con's zichzelf opladen als ze aan het scherm zitten, zowel in als uit het dock. De Charging Dock (¤33,-) met een extra set Joy-Con's (¤80,-) zou een beter alternatief zijn maar dan ben je ook ¤113,- kwijt.

Alleen loopt deze discussie volledig naast het topic van het artikel. Mijn schuld.
Of het was voor de makers gewoon makkelijk om eerst voor een handjevol verschillende toestellen een App te maken ipv 200+ verschillende.
Ergens zou het wel mooi zijn als Super Mario Run ook te spelen is op de Nintendo Switch. De hardware is er geen probleem voor. Alleen de vraag of Nintendo het wil of niet.
Wacht even: ik zie geen trailer, maar gewoon complete levels? Dat is toch het leukste om zelf te spelen en ontdekken?
En geen woord over FireEmblem Heroes? Die komt op Android / iOS op 2 feb. uit :)
Daar volgt asap nog een apart bericht over ;)
Ah oké :) Dan heb ik niks gezegd :)
Misschien een idee voor tweakers om verder te gaan dan de tiplijn, volledige artikelen laten indienen door Karmakeizers en hun hiervoor betalen? Zit je echt aan de frontlinie.
Dan zou ik miljonair kunnen zijn haha, maar voor mij hoeft geen geld aan de pas.
Het is je van harte gegund hoor ;-)
Mag hopen dat de check of je de app gekocht hebt of niet niet afhankelijk is van een lokale permission en als je die permission (network / internet access) uitschakeld, je dus ook de check niet meer kan doen, ergo je geen bruikbare game overhoudt. Dus 'even snel' of 'gelijk' Lucky Patcher erop los laten zal weinig uithalen.

Plus de game zal vast en zeker ook de root checker gebruiken die Pokemon GO ook heeft en die ook met Suhide e.d. niet meer te omzeilen is (tenminste, laatste keer dat ik dat probeerde lukte het omzeilen van de root check niet meer). Terwijl je juist voor de Lucky Patcher root nodig hebt. ;)
Ik begrijp even jouw reactie niet ten opzichte van de mijne, ik wil het kraken nergens goed praten, ik geef alleen aan, dat een app als Lucky Patcher niet per se de oplossing hoeft te zijn voor het kraken van de app.

Dit omdat ik denk en hoop dat Nintendo de in-app purchases check toch wel wat geavanceerder heeft en dat het zonder benodigde permissies gewoon geen extra content teruggeeft. Daarnaast zal er waarschijnlijk een root checker in zitten, die net zo vervelend is als bij Pokemon GO. Die Lucky Patcher app heeft namelijk root nodig om te kunnen werken.
Ik gaf gewoon een aanvulling op je reactie, was meer op de reactie erboven bedoeld denk
Ah, op die manier. :) Bedankt! :)
Je kan de billing emulation van Lucky Patcher ook gebruiken zonder root hoor.
Het is een vrij prijzig spel, ik denk dat 7-8 euro wat meer gepast zou zijn voor wat je er NU voor krijgt. Zullen er straks gratis levels aan toegevoegd worden dan is het de 10 euro meer dan waard. Gaat dat dmv microtransacties dan weer niet natuurlijk :P
Als het spel 7-8 euro was, was-ie nog steeds te deur en is 4-5 euro meer gepast.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 19 januari 2017 09:50]

Ik ben het met je eens dat de prijs van ¤9,99 niet gelijk staat aan het speelplezier dat ik er uit heb gehaald, als ik dat vergelijk met andere iOS spellen. Maar ik ben het niet met je eens dat het een waardeloos spel is.
Ten eerste was het een aangename ervaring om Super Mario te spelen op mijn telefoon. (geen losse handheld mee te nemen om mario te spelen)
Verder zit het spel goed in elkaar met scherpe graphics. En zijn de levels afwisselend.
Ik heb bij mijn vrouw de demo gezien op haar iPhone en het is best een afwisselend spel met korte mini games etc.

De prijsstelling was natuurlijk prima zo in december: leuk om iemand die game kado te doen (beetje jammer dat je dat niet via de app stores kunt doen: een game betalen en aan een ander kado doen). In maart zit niemand daar per se op te wachten. En ik zou er persoonlijk niet voor voelen om 3 maanden na dato hetzelfde bedrag te betalen als bij de release. Je mist namelijk ook de 'ooh gaaf jij hebt Super Mario Run al' reacties.

Verder is Mario voor een hele generatie toch een beeldbepalende game en die nostalgie is ook wat waard. Misschien dat andere games objectief gezien wel beter in elkaar zitten, maar de emotionele ervaring van de poppetjes en muziekjes mis je dan. Ik heb niets met games op mobiel, maar voor Mario zou ik best wat willen betalen.
Je kunt gewoon apps, muziek, films etc. cadeau doen: https://support.apple.com/nl-nl/HT201783

Maar daar heb je zelf wel een apple id voor nodig.
Ja, ik zit zelf op Android en mijn vrouw bij Apple. Maar dat wist ik niet. Ik zag ergens een artikel dat het niet zou kunnen. Alleen via een giftcard, wat niet helemaal hetzelfde is.
Oh ja, volgens mij was Mario Bros ¤40 voor de DS. Dan is ¤10 nog best een koopje!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*