Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 35 reacties

Nintendo heeft te kennen gegeven dat het de Android-versie van Super Mario Run op 23 maart uitbrengt. De release valt samen met het uitbrengen van versie 2.0 van de game, waarmee een aantal nieuwe speelbare personages beschikbaar komen.

De komst van Super Mario Run voor Android werd bekendgemaakt op de Twitter-pagina van de Amerikaanse tak van Nintendo. Er was al een pagina aangemaakt in de Play Store; daar kunnen geïnteresseerden zich registreren. Het is aannemelijk dat Nintendo de Android-versie op 23 maart meteen wereldwijd uitbrengt, al heeft het bedrijf dit nog niet bevestigd.

Vergelijkbaar met de iOS-versie kunnen gamers de eerste drie levels gratis spelen. Daarna moet er betaald worden om toegang tot de rest van de levels te krijgen; voor de iOS-versie ligt dit bedrag op 10 euro, en het is aannemelijk dat de Android-versie een gelijkwaardige prijs krijgt, al heeft Nintendo hier nog niets over bekendgemaakt.

Bij de komst van Super Mario Run voor Android komt ook versie 2.0 van de game beschikbaar. Nieuw is onder andere dat er extra speelbare personages bijkomen, en dat spelers van de gratis versie toegang kunnen krijgen tot een extra level. Nu zijn alleen nog de eerste drie levels gratis te spelen, maar wie een van Bowser's challenges succesvol uitvoert, kan toegang krijgen tot World 1-4.

Nintendo had al aangekondigd dat Super Mario Run voor Android in maart uit zou komen, maar een precieze releasedatum was nog niet bekendgemaakt. De versie voor iOS kwam in december uit.

Super Mario Run Android

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (35)

Bizar dat de Android versie zo lang op zich heeft laten wachten.

Wellicht dat ik het spel over 1 jaar koop voor 1 euro ofzo. Qua graphics en gameplay had dit spel ook 5 jaar geleden al uit kunnen komen.
Komt gewoon omdat er een exclusiviteitscontract is/was tussen Apple en Nintendo. Geen van beide heeft het ooit direct zo gezegd, maar de twee waren iets te veel verbonden met elkaar. De aanwezigheid van Nintendo op een Apple keynote, het feit dat er demo's van het spel konden gespeeld worden in Apple Stores en het feit dat tijdens grote persmomenten altijd alleen iOS werd vermeld.

Was goed gezien van Apple om zich op die manier te verbinden aan de hype. Was goede reclame.

P.s. het porten/coderen kan ook uitgesloten worden als reden. Dit is in unity gemaakt, wat cross-platform is.

[Reactie gewijzigd door Chip5y op 18 maart 2017 14:11]

Op mijn OnePlus 3t krijg ik de melding dat mijn apparaat niet compatibel is. Vreemd, zouden ze geroote telefoons blokkeren?
Op mijn OnePlus 3t die rooted is, staat hij ook als niet compatibel.
Aangezien ze het spel op jailbroken iOS apparaten niet werkt zonder een tweak denk ik ook dat ze het op rooted Androids zullen blokkeren
Vind ik knap het spel is nog niet eens uit.
Op de reserveringspagina... Die staat pas 2 maanden online in de playstore... Snap die minnetjes niet zo...
Op de Oneplus 3 van een vriend is hij wel compatibel, op mijn Samsung Galaxy S4 niet (draait een custom ROM )

Ze blokkeren dus waarschijnlijk root :(
Is het mogelijk om root gebruikers te blokkeren van het downloaden uit de play store? Ik dacht dat het pas na het downloaden kon werken met SafetyNet
Ik heb een S7 die geroot is en staat gewoon binnenkort beschikbaar.
Tweakers != representatieve weergave van de gebruikersplatformen.

Voorbeeld. Op tweakers is een zeer groot aantal Linux desktop gebruikers. Buiten tweakers, praktisch niks.
Nog een voorbeeld. Op tweakers is ook een hoger aantal Windows phone gebruikers dan dat er buiten tweakers aan gebruikers zijn.

Om even terug te koppelen op het topic. Hier op tweakers zijn statistisch gezien veel meer gebruikers die Android rooten en/of een costum rom gebruiken. De grote massa doet dat niet. Zoals al vaker gebleken is gaan bedrijven niet/nauwelijks ondersteuning bieden aan de "underdogs", zo bleek aan de app ondersteuning op Windows phone ook al.

Je mag hopen dat ze het toch toe laten om super Mario run op geroote en/of costum rom laten draaien, maar zeker niet verwachten.

Ps, ik heb het even gespeeld op iPhone en het is zeker vermakelijk (arcade stijl) maar de pret bederft snel door de gigantische Paywall die er zit, en persoonlijk vind ik het niet vermakelijk genoeg om mijn geld daar in te steken
Geen offline mode waarschijnlijk? Dan skip ik dit spel.
Leuk, en zal best wel verkopen maar ik skip hem. Op iOS geprobeerd en misschien waren mijn verwachtingen wat hoog maar dit is niet zoals ik Mario ken en wil kennen. Het is hem gewoon net niet helaas. tevens is 10 euro wel aan de prijs voor een game die van links naar rechts rent en een beetje kan springen.. (ik wil best betalen voor een game maar dan moet de gameplay wel in verhouding staan tot de prijs)
Een beetje kan springen? Om de zwarte munten te halen moet je niet een "beetje springen". Dan mag je aardig aan de bak.

Als je Mario Run alleen gebruikt om van links naar rechts te rennen, is er inderdaad niet veel aan. Je komt er toch altijd wel. Als je gaat voor de 3 * 5 munten is het een heel ander verhaal. Ik heb er zeker 30 uur mee gespeeld op de iPad Mini. Ik heb zelf een S7, dus dan ga ik hem ook weer downloaden. Mits ik hem in het vliegtuig kan gebruiken.
Ik heb ook genoeg speeluren erin zitten. De zwarte munten in het tandwielenveld heeft me alleen al vier uur gekost.

Mensen die zeggen dat de gameplay niet in verhouding staat, hebben het spel nooit echt gespeeld.

Dat is het zelfde als zeggen dat dammen saai is omdat de stenen maar 1 soort sprong kunnen maken.

Overigens kan je de ios versie niet in het vliegtuig spelen vanwege de anti piraterij check :(
Ben het niet eens mst je 2e alinea. Er zijn gewoon bepaalde spelers die dat vinden. Ik ben bijvoorbeeld een gamer die een spel op een 'casual' manier uitspeelt en vervolgens een ander spel koopt of de online multiplayer modus gaat spelen. Er zijn echter ook gamers die weken/maanden bezig zijn om bijvoorbeeld alle trophies/achievements te behalen. De 'fanatieke' gamers.

Om nu te zeggen dat sommige spelers de game niet hebben gespeeld/snappen is niet waar. Er zit gewoon een groor verschil tussen de verwachtingen van de verschillende spelers denk ik.
Inderdaad ik speel ook gewoon casual uit en meer niet, ik vind dat hele trophies/achievements gedoe niks aan.
Nou vond ik bij Tomb Raider wel leuk om echt alles te vinden, ook alle items etc die verborgen waren.
En bij Gta vind ik het wel leuk om alles te doen wat het spel te bieden heeft, maar dit is dan echt dingen in het spel.

Maar van die Trophies van schiet zoveel keer een headshot, of doe dit zoveel keer kan mij echt niet boeien.
Ik ga een spel daarvoor ook echt niet langer spelen.
Per kleur muntje veranderd de opzet en de flow van het veld. Je speelt de facto drie keer een ander level.

Ben eens eerlijk, heb je het spel gespeeld of loop je alleen de rest na te praten?
Ik heb het gespeeld op mijn Iphone de gratis levels de 1ste dag dat spel uit kwam, dus ja ik weet dat je ook in elk level die roze/paarse muntjes heb 5 stuks ofzo.

Het is grappig spelletje mario run dat wel, maar ik heb bij dit spel geen zin om alles te halen in elk leven.
Het is een run game als ik er door heen gerend ben vind ik het genoeg, ja dit is wel iets leukere run game maar meer ook niet.

Prima als jij het wel leuk vind en misschien gekocht heb, maar ik vind het geld niet waard.
Ik vond het leuk 1 keer er door heen te rennen, maar het spel pakt mij niet om alles in die levels te gaan halen.
Het kan zijn dat je het format niet leuk vindt, maar dat betekent nog niet dat de gameplay niet in verhouding staat.

Ik vind niets aan shooters, maar je hoort mij ook nergens zeggen dat battlefield of titalfall het geld niet waard is.
De snes wel, neem je die toch mee.
Mario run vereist een internet verbinding om te controleren op piraterij. Het zal dus liggen aan je vliegmaatschappij gezien veel vliegmaatschappijen tegenwoordig wifi aanbieden tijdens de vlucht. Anders zal je hem niet kunnen spelen helaas.
Met de vliegtuigmaatschappijen waar ik gebruik van heb gemaakt is wifi eerder een luxe uitzondering dan een standaard. En als het beschikbaar is, is het vaak zo duur dat ik er voor pas. Je zal zien dat de hackers binnen een paar dagen de online verificatie check er uit hebben gesloopt. Met als resultaat dat je als betalend klant de game niet kan spelen in het vliegtuig, en als piraat wel. Waarom bied Nintendo geen dagelijkse, of meer daagse check aan ipv always on?
Heel leuk die 30 uur maar Grinden telt niet echt. Monster Hunter kun je ook 500 uur in stoppen maar de normale gamer houd het na 10 uurtjes voor gezien. Als je het Grind element en het nutteloos behalen van zwarte coins vergeet hou je een super basic game over voor 10 euro.
Het is niet nutteloos halen. De opzet van het leven is bij zwarte munten anders dan bijvoorbeeld bij paarse munten. Het is dus een ander leven geworden wat je moet halen.
Voor mij zat de uitdaging juist in het feit dat het spel je van links naar rechts dwingt en een tijdslimiet heeft.

Heerlijk om een leaderboard bij te houden met vrienden en zo creatief mogelijk te zijn om alle munten in een level te behalen: World 1-1 (YouTube)
Zou het hebbem gekocht, maar zijn hoge prijs weerhoudt mij ervan.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One (Scorpio) Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*