Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 55 reacties

De 'naadloze multiplayer' van Watch Dogs 2 werkt momenteel niet, ondanks dat de game al wel uitgebracht is op consoles. Ubisoft zegt dat een patch die het probleem oplost bij Microsoft en Sony ligt ter keuring en snel uit moet komen.

In een statement laat Ubisoft op Reddit weten dat in de dagen voorafgaand aan de release van de game aan het licht kwam dat de seamless multiplayer van de game leidde tot lag en mogelijk zelfs crashes. Het probleem doet zich voor wanneer spelers van buitenaf de game van een ander betreden, bijvoorbeeld om als premiejager op te treden.

Ubisoft heeft de functie daarom uitgeschakeld en zal deze pas weer inschakelen als het probleem is verholpen. Het is nog wel mogelijk om vrienden te verzoeken zich bij een potje te voegen voor coöperatieve gameplay. Op zowel de PS4- als de Xbox One-versie is het manco aan de orde. De Windows-versie van de game blijft buiten schot omdat de release daarvan nog twee weken op zich laat wachten.

Watch Dogs 2 is het vervolg op het eerste deel, dat uitkwam in 2014. In de game nemen spelers de rol aan van Marcus Holloway, een getalenteerde hacker die samen met hackersorganisatie DedSec het op zich neemt om het krachtige surveillancesysteem van San Francisco uit te schakelen. Holloway is door het besturingssysteem namelijk onterecht als crimineel bestempeld, wat hem tot zijn kruistocht heeft gezet. Tweakers publiceert binnenkort een review van de game.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (55)

Die multiplayer elementen waren het meest storende in WD1 (en in AC unity). Hopelijk slopen ze die dingen er helemaal uit.
In WD1 heeft het heel lang niet gewerkt. Je kon het ook uitzetten (als ik het me goed herinner).
Slechts voor een deel, je kon geen 100% completion krijgen zonder MP.
Dat geld ook voor vele andere games.
Zoals bijv. Uncharted 4.

Echter vind ik wel dat als je een feature inbouwd dat die feature gewoon moet werken.

Bijv. je koopt een Auto met airco.
Dan komen ze toch ook niet weg met kom over 3 maanden terug dan hebben een software update om de airco te activeren.

[Reactie gewijzigd door BarnET op 15 november 2016 17:32]

Vind dat toch niet helemaal het zelfde.

Misschien kan je het beter vergelijken met Tesla voertuigen? Ze kunnen al autonoom rijden, maar het moet alleen nog geactiveerd worden (zit natuurlijk regelgeving aan vast).

Wie weet gaat Tesla ook wel DLC uitbrengen voor hun voertuigen.
Mwah je koopt die Tesla niet om autonoom te rijden, airco is vaak wel een specifieke eis.
waarom zou dat niet een specifieke eis kunnen zijn? Denk dat er zeker wel luitjes zijn geweest die een tesla hebben gekocht om het autonome rijden
Ik snap niet wat flame of troll aan je reactie is, heb je +3 gegeven met boost (heb er zat) maar hielp helaas niet veel.

Ik vond de multiplayer elementen in 1 ook magertjes en slecht opgezet. Hopelijk belooft deze na de nodige patches wat meer en beter. Ik wacht nog even met aanschaffen, pre orderen of gelijk aanschaffen na release doe ik al jaren niet meer, zeker niet van Ubisoft. Maar als de reviews gewoon goed zijn dan verdient het zeker wel een kans.
Je kan het (net als in het eerste deel) ook in WD2 uitzetten!
Pfff dat dit niet beter getest wordt dmv beta's... weer een misser van Ubisoft...
Een misser of gewoon de huidige werkwijze van Ubisoft?

...Als je het mij vraagt het laatste.
Ik denk het ook. Maar ze komen er wel mee weg omdat mensen toch wel blijven pre-orderen en kopen.
Waarom ze dat blijven doen is mij een raadsel. Heb de afgelopen jaren niets unieks meer gezien in de Ubisoft titels. Als gameplay voor je het belangrijkste is kun je beter een oudere titel kopen. Goedkoper, zelfde gameplay.

Deze video toont maar weer goed aan wat voor lopende band werk ze afleveren. Snap wel dat ze steeds minder testen, 'als de vorige games goed waren dan zullen deze dat toch ook wel zijn?' :+

Enigste Ubisoft titel waar ik nog naar uitkijk is de nieuwe South Park. De rest kan me behoorlijk gestolen worden.
Waarom ze dat blijven doen is mij een raadsel. Heb de afgelopen jaren niets unieks meer gezien in de Ubisoft titels. Als gameplay voor je het belangrijkste is kun je beter een oudere titel kopen. Goedkoper, zelfde gameplay.

Deze video toont maar weer goed aan wat voor lopende band werk ze afleveren. Snap wel dat ze steeds minder testen, 'als de vorige games goed waren dan zullen deze dat toch ook wel zijn?' :+

Enigste Ubisoft titel waar ik nog naar uitkijk is de nieuwe South Park. De rest kan me behoorlijk gestolen worden.
Waarom ze dat doen is mij geen raadsel: Geld.

Zodra je game te koop is, lopen de inkomsten binnen. Een "broken" game uitbrengen al voordat deze helemaal af is betekend dat er al geld binnen komt terwijl je d.m.v. patches ondertussen de game verder afmaakt.

Het is tegenwoordig bijna de norm bij triple A games. Zelf ben ik dan al een aardig poosje gestopt met het meteen aanschaffen op release dag.

Tegenwoordig wacht ik liever op een definitieve versie of een GOTY waar de glitches en andere fouten uitgehaald zijn.

South Park wordt waarschijnlijk weer een vette Ubisoft titel, en gek genoeg is die wel uitgesteld wat ik netjes vind. Maar waarom die wel en Sleeping dogs 2 niet? Dat vind ik dan wel weer raar.


Verder is bij mij een vervolg op Rayman legends of Outland ook van harte welkom maar verder heb ik ook niet meer zoveel met Ubisoft als vroeger.
Maar iemand die het spel zo graag wil hebben dat ie een preorder doet koopt m toch ook nog wel als je m 2 maanden uitstelt om de bugs er uit te halen? Volgens mij kunnen je totale inkomsten er alleen maar op achteruit gaan want mensen die het spel nog niet hebben lezen dit soort berichten en kopen dan iets anders.

Zelf lijkt het me wel een leuk spel (WD1 vond ik ook leuk), maar geef niks om multiplayer. Dit issue boeit me dus niet zo veel. Echter, als dit soort problemen er in zitten, die het tweakers.net nieuws al halen, hoeveel problemen zullen er dan wel niet nog meer in zitten? Ik wacht wel tot 2017. Tegen die tijd is het vast een beter spel met minder bugs.
[...]
Waarom ze dat doen is mij geen raadsel: Geld.
Ik doelde alleen op de klanten, waarom men de games blijft pre-orderen terwijl de kwaliteit al jaren drastisch aan het afnemen is ;)

Maar zo te horen realiseren zich steeds meer mensen dit :)
Aan de ene kant geeft het veel mensen een kick om op release day de nieuwste van de nieuwste game al in bezit te hebben.

Aan de andere kant (hoewel dat voor Watch Dogs 2 stukke minder opgaat dan bij triple A FPS games) is het mee willen komen in de online multiplayer; hoe eerder je instapt, hoe eerder je goed in de game kunt worden.

Persoonlijk ben ik meer van de single player experience en dat maakt het een stuk makkelijker om de aanschaf van bepaalde games uit te stellen.

edit: Het doet me goed om te lezen dat gamers wakker beginnen te worden, hoe makkelijker jij je geld aan developers geeft, hoe minder moeite ze zullen doen om een topproduct te leveren.

[Reactie gewijzigd door Consoles4life! op 16 november 2016 11:57]

Ik boycot Ubisoft al jaren aangezien ze, zoals je inderdaad zegt, lopende band werk leveren. Als je kijkt naar Watchdogs, die neemt gewoon bijna alle elementen van AC over alleen dan een andere jasje erover heen. Met Farcry Primal gingen ze zelfs zo ver dat ze de hele map hebben gekopieerd.

Hoewel ik een grote South Park fan ben, ga ik ook deze niet kopen. Maar ben er wel benieuwd naar.
southpark is epic en werkt gewoon super althans deel 1. Beste ubisoft game in jaren :9
Nja kwalitatief is het prima spul wat ze leveren of het nou op het begin of einde is dat doet er niet toe voor vele. Maar prima spul leveren ze wel FC/Ac etc...
Ben ik het niet met je eens, dat ze kwalitatief prima spul leveren. Ik verwacht van zo een groot bedrijf met jaren ervaring toch veel beter. Maar dat is mijn mening natuurlijk. Daarnaast is het enige wat ze doen Ctrl+C, Ctrl+V. Elke game van hun heeft dezelfde elementen, UI, etc. Natuurlijk zijn ze niet als enige die dit doen (kijkt boos naar EA) maar het lijkt wel alsof Ubisoft gewoon spuugt in de gezicht van zn klanten.
Tja, toch worden die games elke keer goed verkocht. In je uppie kun je je natuurlijk prima uiten op fora of als reactie op een artikel, maar dat komt uiteindelijk niet aan. Wat komt wel aan? Wanneer mensen géén geld uitgeven, daarop basseer je namelijk de trend.

We kunnen wel met z'n allen roepen dat ze slechte producten leveren en dergelijke, maar als ze alsnog met miljoenen over de toonbank gaan of als ze, gewoonweg, populair zijn dan kun je gillen wat je wil.

Als een UI goed werkt ook in andere spellen, waarom aanpassen? Het is geen recht wat je hebt dat spellen geen resources of gameplay elementen mogen hergebruiken als dat, in eerste instantie, goed werkt.

De inventory in Dead Space is ook aardig gelijk gebleven in de serie. Daar is niets mis mee als het werkt, dan werkt het en hoef je het niet zozeer te vervangen. Alle GTA's lijken ook erg op elkaar. Het is immers bijna iedere keer hetzelfde doen maar dan met wat functies extra en in een mooier jasje. Zolang mensen daar nog steeds geld aan blijven uitgeven, dan zal er weinig veranderen.

Ubisoft heeft gewoonweg wat missers gemaakt, dat heeft elk bedrijf wel op zijn kerfstok staan.
Dat komt doordat gamen misschien wel mainstream is geworden, of op z'n minst gegroeid.

UI zoals in Dead space is naar mijn mening anders dan UI overnemen van AC naar Watchdogs of dergelijke. Deadspace is gewoon een vervolg, Watchdogs moet eigenlijk een andere game zijn. Daarnaast is gewoon dingen zoals het missie-systeem gewoon overduidelijk overgenomen. Kortom, wat ik probeer te zeggen, ze zijn niet origineel (Ubisoft is zeker niet als enige hieraan schuldig hoor). Maar again, iedereen is vrij om te spelen wat ze willen.
Een tijdje terug was ik ook zo iemand die de meeste games die ik wilde spelen blind pre-orderde...

De tegenzin begon bij Watch Dogs... na het zien van de bekende E3 beelden, meteen een pre-order erin, na release... WTF?

Assassin's Creed vond ik geweldig om te spelen, het herhalende element stoorde me niet zo zeer, dus die titels gooide ik in de pre-order zodra het kon... en daar kwam AC Unity... again, WTF!?

En toen kwam de druppel, Batman Arkham Knight... eerdere titels vond ik geweldig, dus pre-order bij een keystore om toch wat goedkoper uit te zijn, en wat bleek... het was een brakke game vanaf dag 1 (hey, dat rijmt)... en ik kon niet eens mijn geld terugkrijgen via Steam, omdat ik het via een keystore had gekocht.

Na die drie titels vrijwel achter elkaar te hebben meegemaakt, ging de zin om titels te pre-orderen er toch wel vanaf... gelukkig zijn een hoop problemen na een tijd opgelost.

Arkham Knight was dan ook mijn laatste pre-order... nu wacht ik wel tot ik games voor een paar Euro tijdens een Steam sale kan kopen, of via een keystore.

Tenzij ze echt heel goed zijn, à la Witcher 3... dan koop ik ze bij release, al was Witcher 3 ook een pre-order... gelukkig zijn niet alle games slecht.

[Reactie gewijzigd door AlexKnight1978 op 16 november 2016 17:51]

Zeker het laatste gezien hun releases de afgelopen 1-2 jaar. Houden ze wel een beta dan is het eerder een marketing stunt dan een echte beta gezien hun releases vaak zo kort na zo'n beta zijn dat er toch geen tijd is om nog veel te fixen. Al in tijden niets meer van ubisoft gekocht door deze praktijken.
Ik weet nog dat ik WD1 had gekocht. Niets werkte. SLI ondersteuning was er niet, op 1 kaart werkte het beter, maar met ontzettende FPS drops. Een visuele downgrade van hier tot tokio, MP was ook zo goed als kapot. Refund gevraagd, en gelukkig gekregen. Sindsdien heb ik gezegd niks meer Ubisoft te kopen, voordat het uitbundig getest is.
Waarom QA doen als je horders met blinde consumenten die toch alles van je kopen het kan laten testen? Ubisoft en werkende spellen met release is al iets wat minstens 12 jaar niet bestaat.

Iedereen blijft maar kopen en nog erger, pre-orderen. De hele markt wordt zo giftig en het is niet raar dat men verwacht dat er weer een game-bubbel is die binnenkort een keer zal ontploffen. Konami (alles) kan er wat van, 2K games (Maffia 3) ook en Gearbox weet het te verpesten. Blizzard is ook niet meer wat het was en dat begon met SC2.
Ach ben inmiddels niks anders gewend van Ubisoft, waar dit soort launches inmiddels traditie zijn.

Hopen dat het op de pc wel direct werkt, of minstens een al goed gekeurde day one patch klaarstaat.
Allicht handig even voor toekomstige referentie wat definities vast te leggen.
kopen (binnen X weken na release datum) = pre-order - pre-order bonussen + demo?

[Reactie gewijzigd door NullCrayfish op 15 november 2016 16:33]

Vandaag is wel patch v1.03 uitgekomen, maar die bevat nog niet de nodige fixes begrijp ik?
De game is prima speelbaar zonder die MP elementen, en eerlijk gezegd mis ik ze helemaal niet. Ik vind het sowieso vervelend als ik aan het spelen ben, en er komt ineens iemand 'mijn'speelsessie in. Bij mij gaan deze MP mogelijkheden dus sowieso uit.
However, the Bounty-Hunter mode and other activities that would occur with other outside players who enter your game will be unavailable until the issue is resolved. We truly appreciate your patience during this time.
Wat zit er naast Bounty-Hunter (PVP gok?) nog meer in Seamless? Invite-coop is dus normale multiplayer, instant-join missies ofzo?
Even afgezien van het feit dat ze van mij überhaupt wel mogen nokken met Multiplayer in dergelijke games, zorg gewoon eens een keer dat dat werkt zonder day 1 patch. :/
Zet gewoon weer eens een product op die schijfjes die gewoon werkt zonder 5 gig aan downloads... zeker als je het hebt over consoles, het aantal situaties waar je op moet testen lijkt me redelijk beperkt met die afgekaderde gedocumenteerde hardware en software dus hoezo komt dit voor? Vroeger kon je toch ook niet even een update pushen?

[Reactie gewijzigd door Ton Deuse op 15 november 2016 17:12]

Schijfjes Werkt Helaas niet meer met de spellen van tegenwoordig die kunnen wel tot 80Gb Groot zijn en daarnaast heb ik al jaren geen dvd speler meer in mn Pc zitten. Simpelweg omdat alles zo mooi en snel te downloaden is.
dit gaat echt van kwaad tot erger, begint met spontane problemen bij release en mega grote patches op dag 1 en nu kondigen ze zelfs aan dat het spel niet af is voor release... Sorry hoor maar dit schiet mij in het verkeerde keelgat!

Als de game wel een hele lange tijd van te voren kan worden aangekondigd zodat de hype train goed op gang gemaakt kan worden , dan moet een goede planning qua ontwikkelprocess ook goed lukken lijkt me zo. 8)7
Het zoveelste half-af spel. Jullie zijn hier verantwoordelijk voor door veel te snel te pre-orderen etc. ;-)

Game developers worden veel te laks, spellen worden steeds simplistischer, alleen de graphics gaat nog omhoog...

Quick cashen, heb je zelf in de hand :D


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True