Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 29 reacties

Het werk aan de multiplayer-mod voor Just Cause 3 nadert volgens de ontwikkelaars een 'speelbaar' stadium. Het is de makers nu gelukt om een uur samen te spelen zonder dat er een crash of time-out optrad. De mod wordt ontwikkeld door de makers van GTA:MP.

In een ontwikkelblog vertelt communitymanager Sebastian M. van Nanos.io over de recente testsessie. Ook hebben de ontwikkelaars beelden vastgelegd die ze laten zien op YouTube. In het filmpje is te zien hoe verschillende spelers in Just Cause 3 gebruikmaken van een parachute en wingsuit.

De game zelf bevat geen multiplayer-functie. Die ontbrak ook bij Just Cause 2, maar daarvoor werd een mod uitgebracht, die erg populair werd. Just Cause 3 Multiplayer wordt ontwikkeld door een ander team, dat ook achter GTA:MP zat. Het werk aan deze alternatieve multiplayermod voor Grand Theft Auto V werd echter onder druk van uitgever Take2 Interactive stilgelegd.

Eind 2015 begon het werk aan de multiplayer-mod voor Just Cause 3. Het team wil de mod in de loop van 2016 uitbrengen, maar heeft nog geen concrete datum genoemd. Het project wordt volgens de makers officieel ondersteund door ontwikkelaar Avalanche Studios en uitgever Square Enix.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (29)

Ik ga denk ik deze versie van de multi-player mod negeren.

Een van de developers, Aaron K. heeft ooit de Mafia 2 Multiplayer source code gestolen en geclaimd als zijn eigen, terwijl deze door een iemand werd gebouwd welke de domeinen modmywhat / mafia2multiplayer.com in handen had.

Zie bijvoorbeeld: https://web.archive.org/w...//mafia2multiplayer.com/
En: https://web.archive.org/w...//mafia2multiplayer.com/

Ze hadden ook de eerste Multiplayer-synch videos op Youtube staan, welke ook direct werden gekopieerd door YouTube bots, deze werden uiteindelijk verwijderd door het rapporteren van deze videos.

Ik ga dit soort ventjes niet ondersteunen welke deze praktijken blijkbaar goedkeuren.

[Reactie gewijzigd door CriticalHit_NL op 6 juli 2016 14:08]

Precies dit, neppe partij, die nu beetje tof loopt te doen met hun nieuwste multiplayer mod, waarvan niemand weet of ze het uberhaupt wel zelf gemaakt hebben, en daar komt nog bij dat er een ander team (volgens geruchten nu werkzaam bij Square Enix) wat verantwoordelijk was voor JC2:MP bezig is met een officiele JC3:MP, dus waar de claims van deze partij vandaan komen dat ze 'officieel ondersteund' zijn vraag ik me ook af
Let op; er zijn 2 JC3:MP mods in de maak, eentje is van de makers van de JC2:MP mod (en er zijn hardnekkige geruchten dat een deel van die mensen door Square Enix zijn aangenomen) en eentje is door deze partij.

Daarbij moet vermeld worden dat deze partij in het verleden sourcecode voor multiplayer mods (bijv Mafia2MP) heeft 'gestolen', dus niet echt een fijne partij, en ik heb ook erg m'n vraagtekens bij de vermelding dat ze officieel ondersteund worden, want dat is een totaal andere groep modders.

Oh en GTA:MP, daarvan is bekend dat ze helemaal niet door R*/Take Two benaderd zijn om te stoppen, ze hebben gewoon de handdoek in de ring gegooid toen ze (door Take Two) verteld werd dat ze toch echt geen geld mochten rekenen.

Dat hele team is dus redelijk sketchy te noemen, het is nog maar de vraag of dit ooit uit gaat komen.

De 'echte' JC3:MP is hier te vinden, en horen we waarschijnlijk binnenkort, direct van Square Enix, meer over: https://youtu.be/B8KnCaocyCo
Haha ik wist het, hopen dat de makers van JC3 dit keer net zo sportief zijn als bij JC2 en hij ook met een stabiele versie in de Steam Store komt :)
Ze hebben wel officiele permissie van Square Enix en avalanche
As you may have already seen by the image above we have some great news to share. After being in contact with Square Enix and Avalanche in the past weeks we are happy to announce that we've been given an official permission to create this modification. We would also like to take this moment as a chance to publically thank everyone at Avalanche, Square Enix and especially Lee from Square Enix for the great, professional but also very open communication in the past weeks. We certainly think that it was possible to discuss every important aspects on how we are planning our modification and what's possible for us to do in the upcoming weeks and months. Nowadays this way of open communication between the community, the developers and the publisher is definitely extraordinary so we certainly think we need, yet again, to thank you for this great chance!
Dit is nog maar de vraag, er is een ander team modders (degene die JC2:MP gemaakt hebben) waarvan hardnekkige geruchten zijn dat Square Enix ze aan heeft genomen, zou het een beetje raar zijn als ze nog een andere MP mod gaan ondersteunen.
Zijn dat dezelfde helden van JC2 MP mod?

Zodra er een 'Survival District' online komt, wordt het een insta-buy O+
Nope dat zijn deze mensen: https://youtu.be/B8KnCaocyCo
En er zijn al maanden hardnekkige geruchten dat een paar van de devs daarvan door Square Enix zijn aangenomen, we horen wss binnenkort meer van die mod, direct van Square Enix
Vraag me af of de DLC's verplicht worden voor het spelen van de mod.

JC2-MP was in ieder geval best wel leuk!
Ik heb veel contact met de ontwikkelaars. Server owners kunnen instellen welke DLC's nodig zijn voor de server, dus DLC's zijn niet per se nodig om te kunnen spelen maar wel om op bepaalde servers te spelen.
Lijkt me gaaf als er ook een server is waar je met je jetpack rond kan vliegen ipv alleen met je parashute.
Ik weet niet de exacte details voor wat mogelijk wordt in v1.0 maar de meeste dingen zijn wel te maken, afhankelijk van hoe creatief de scripter is.
Kan iemand mij vertellen hoe het ze gelukt is om iig modbare dingen in te bouwen? Volgens mij is JC3 beveiligd met Denuvo.
Kan iemand mij vertellen hoe het ze gelukt is om iig modbare dingen in te bouwen? Volgens mij is JC3 beveiligd met Denuvo.
Bij beveiligingen zoals Denuvo wordt de kritieke programmacode van het spel zelf beveiligd, niet de content die door het spel wordt geladen. Dat kan wel beveiligd worden (bijvoorbeeld m.b.v. signature checking vanuit de beveiligde omgeving), maar hoeft niet.

Overigens is men nog steeds hard bezig om ook de nieuwste versies van Denuvo de nek om te draaien.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 6 juli 2016 13:47]

Je kan met Denuvo alleen de .exe niet aanpassen. Er zijn erg weinig mods waarbij dat nodig is.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 6 juli 2016 14:03]

Ik snap wel dat de verkoper van deze game dit toestaat. Het maken van de mod het testen van de mod en het uitbrengen van de mod is allemaal reclame voor hun game. Als het nog lukt dat is dit weer een reden voor de mensen die het spel niet hebben om het toch aan te schaffen zodat ze het samen met andere kunnen spelen. Kortom een win win situatie.

De vraag die ik vind dat de ontwikkelaar zich moet stellen is of ze de volgende keer de game niet zelf inclusief multiplayer moeten ontwikkelen. Gezien het feit dat deel 2 en 3 nu straks door de community een ontwikkelde mp hebben.
Inderdaad, het is toch niet de bedoeling dat we uiteindelijk allemaal games krijgen die door de community moeten worden afgemaakt? Nou is Just Cause nog een grijs gebied omdat de maker multiplayer nooit zo bedoeld heeft. Maar het zou leuk zijn als ze het nu zelf oppakken omdat het zo aanslaat.
Leuk om te horen dat de ontwikkelaars het project steunen. Hopelijk komen ze tot een mooi resultaat.
Mooi, dan kan ik iets spelen wat hopelijk een minder hack festival is dan een spel dat GTA5 heet.
Dacht je dat een paar onofficiele servers minder hacks hadden dan officiele? Dat denk ik niet.
Zouden dergelijke mod's ook beschikbaar komen voor de console-versie of gaat het hier puur om de PC-versie?
Nee dat zal er nooit komen voor de console.
En het gebrek aan interpunctie in jouw comment, ook redelijk vervelend.
100% Met je eens. Hoewel ik begrijp dat jouw comment door sommige tweakers gedownmod wordt (geen nuttige toevoeging aan de discussie) frustreert het mij ook mateloos wanneer ik door dergelijke comments heen moet worstelen, in de hoop dat het op Tweakers vlak in ieder geval een nuttige comment is.

Ik begrijp dat niet iedereen een tien voor taal heeft/had op school, maar de bovenstaande comment getuigt van onvoorstelbaar groot gebrek aan moeite die gedaan is om het leesbaar te houden, en dat is jammer.

[Reactie gewijzigd door blurryilluzion op 6 juli 2016 13:57]

Volkomen terecht dat ik een 0 krijg hoor :) Had niet anders verwacht, want het is heel erg off-topic. Echter belangrijk genoeg om toch even te noemen, want de Nederlandse taal wordt hier echt steeds slechter.

[Reactie gewijzigd door RVervuurt op 6 juli 2016 17:01]

een uur lang geen crash dat is heeeel erg netjes gezien de single player gedeelte hier vak niet aan kwam en toch wel enekele keer was gecrashed in een uur is nu wel redelijk opgelost maar was zeker een vervelnd iets net als de laad tijden
Een uur lang geen crash, dat is héél erg netjes gezien het single player gedeelte hier vaak niet aan kwam en toch wel enkele keren was gecrashed in een uur. Dit is nu wel redelijk opgelost, maar het was zeker vervelend, net als de laadtijden.
Dankjewel, het is erg jammer dat er hier zo enorm op spelling en dergelijke word gelet.
Het lijkt af en toe wel een spellings wedstrijd!
Terwijl ik alleen maar probeer aan te geven dat ik dit knap vind van de ontwikkelaars.

En down mod me maar gewoon weer lekker boeiend?
Wat ik al zei, het gaat mij niet zozeer om de spelling. Maar bij het compleet ontbreken van alle interpunctie wordt het gewoon moeilijk om te comment na één keer lezen te begrijpen.

Los van dat het vervelend leest, heeft het ook als gevolg dat mensen na een paar woorden gewoon besluiten de rest van je reactie maar niet te lezen. Zonde, want je reactie op zich is juist best waardevol. Niemand anders maakt de vergelijking met single player stabiliteit..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True