Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 49 reacties

Onder de naam JC2-MP hebben fans van de game Just Cause 2 op Steam een zelfontwikkelde multiplayermod vrijgegeven. Volgens de makers kunnen er duizenden gamers tegelijk actief zijn in de spelwereld.

De Just Cause 2 Multiplayer Mod is de afgelopen weken eerst getest tijdens een publieke bèta. In de mod kunnen volgens de makers honderden tot mogelijk duizenden gamers tegelijkertijd in de open wereld van Just Cause 2 spelen. Inmiddels is de mod officieel beschikbaar in zowel een client- als een serverversie voor Windows. De mod dient via Steam geïnstalleerd te worden.

In de multiplayermod speelt iedere gamer met het hoofdkarakter Rico Rodriguez. Naast het opzetten van events kunnen massale races worden georganiseerd. Ook het voeren van luchtgevechten is mogelijk. In deze gamemodi kan geld worden verdiend waarmee voertuigen en wapens zijn te kopen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (49)

De developer van deze mod is trouwens ook een developer geweest van SA-MP waar hij uit werd gegooid wegens wangedrag en het vrijgeven van privé gegevens van community members die hij persoonlijk niet mocht.
Welke developer? Er zijn er namelijk meerdere.
Woet is nevernooitniet een SA-MP developer geweest. Hij deed daar aan serverhosting en de hosted list. En true, daar is binnen SA-MP wel veel gezeur over geweest op een gegeven moment.
Woet is geen developer bij JC2MP, ook hier doet hij weer iets met de website en de hosting. http://wiki.jc-mp.com/index.php/The_JC2-MP_Team
Hij heeft altijd geclaimd dat hij JC2MP had bedacht / dat hij owner is. Verder weet ik het ook niet. Wel genoeg reden voor mij om het te mijden.

Zeker ook door de dubieuze & frauduleuze manier waarop hij zijn vorige bedrijf heeft gerund.

[Reactie gewijzigd door BinaryRun op 17 december 2013 09:41]

Deze mod is er echt al heel erg lang.

Maar goed dat hij inmiddels in de steam store staat, helaas ben ik nu mijn interesse al verloren.
Ja, beetje jammer dat ze die servers steeds niet vrijgaven. Met die duizenden spelers tijdens de beta was er weinig aan, maar met een klein groepje vrienden was het veel leuker geweest.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 16 december 2013 19:46]

Dat had er mee te maken dat ze geen bagger product wilden uitbrengen, en daarmee een slechte eerste stap zetten, kan dat best begrijpen, dat zou het imago nogal schaden van de mod wat het niet verdient.

In dit geval is het gewoon 'patience is a virtue' , wil je een beetje degelijk iets hebben moet je er ook geduld voor kunnen opbrengen, hoe lang dat ook mag zijn, en in mijn inziens is het allemaal toch wel vrij snel gegaan het laatste jaar.
En je moet natuurlijk niet vergeten dat ze dit allemaal in hun vrije tijd doen en voor niets, daarbij kost het hosten van die beta server ook niet niks, en dat betaalden de developers grotendeels zelf en via donaties/advertenties.

Elke client verbruikt ongeveer 7KB/s, dat keer bijvoorbeeld 3000 spelers is al 21000KB/s wat neer komt op 21MB/s, dan zou dat weer per minuut ~1260MB/s aan data moeten verstoken, al is dit maar een benadering.

Persoonlijk vind ik de drukkere servers wel leuker, dat is wat deze mod zo groots maakt met veel chaos waar je het gevoel krijgt in een echte warzone te belanden in plaats van een heel groot stuk niemandsland, dit maakt het allemaal een stuk levendiger.

Hoe dan ook, Petje af voor de developers! _/-\o_
Zolang hij in ontwikkeling was was de server inderdaad niet beschikbaar, nu echter wel ;)
Beta's draaiden inderdaad vrij slecht, vind het fijn dat hij nu officieel beschikbaar is. Ga zometeen JC2 maar eens opnieuw downloaden. Toch mooi dat er nieuw leven in een game als deze wordt geblazen, vond het sowieso al een zeer vermakelijke sandbox, nu is hij compleet.
ik vraag me af of de mutiplayer het spelen waard is, op youtube vind ik geen reviews ervan, enkel mensen die aant trollen zijn met de bugs
ik ga het misschien kopen, aangezien jc2 nu 80% off heeft op steam en maar 3 euro ofzo kost
EDIT: heb hem net gekocht, ik hoop dat het niet te buggy word, maar anders heb ik nog steeds de singleplayer dus als multiplayer slecht is heb ik nog een awesome game :)

[Reactie gewijzigd door jeroen7s op 17 december 2013 15:16]

Hoewel hij in de Store staat is hij nog niet te downloaden bij mij. Ik las op de community dat meer mensen hier last van hebben, zal wel een opstartfoutje zijn. Hopelijk werkt het snel, want ik wil deze mod wel erg graag uitproberen! :)

Edit: Inmiddels kun je hem via steam downloaden!

[Reactie gewijzigd door De Ingenieur op 16 december 2013 22:32]

Muhahaha.
Ik speel het al een.week (steam versie) ;)

Heerlijke beta was het, waarbij de devs en mods ook ingame meededen :)
Hopelijk is het met een lokale server ook mogelijk civilian en army ai goed werkend te krijgen :)

Volgens mij spraken de devs er ook over dat ze interne tests hadden gedaan waarbij ze de server op een rasberry pi lieten draaien :s
Er zijn inderdaad problemen met het uitrollen. Iedereen die Just Cause 2 heeft zou het spel straks in zijn/haar library moeten zien. Anders via de steam store 'kopen' door op de knop te drukken (free to play DLC) als dat ook gefixt is.

E: Mod is nu te downloaden via http://store.steampowered.com/app/259080/, als de knop in de store nog niet zichbaar is even Steam herstarten.

[Reactie gewijzigd door naaitsab op 16 december 2013 22:02]

Same here, niet te downloaden helaas.

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 17 december 2013 00:10]

Ga naar library - tools - daar kan je clicken en installeren
Dat is de server module van het spel niet de client.
Heb al 30 uur in de beta zitten (vanaf vorige week) en wow, heerlijk :)

''honderden tot mogelijk duizenden gamers tegelijkertijd' is een kleine understatement, van de developers heb ik gehoord dat er meer dan 5000+ mensen in 1 server kunnen. Tijdens de beta had je 1 server van 3000 man die op een bepaald moment ook bijna vol zat, leuke verder is dat je je eigen server kunt hosten vanaf nu, zowel via internet als LAN en je kunt hem via (schijnbaar) makkelijke scripts gewoon maken zoals je zelf wilt.

[Reactie gewijzigd door MusicAddict op 16 december 2013 19:50]

Sorry, ik ben een noob op dat gebied, maar als die 5000 spelers allemaal bij elkaar in de buurt komen dan moet er toch GIGA lag ontstaan, of zelfs gewoon dat je pc gaat haperen van alle explosies en weet ik veel wat.
hoeft niet, spel is al wat ouder, dus moderne GPUs kunnen makkelijker meekomen
hoeft niet, spel is al wat ouder, dus moderne GPUs kunnen makkelijker meekomen
Lag komt dan ook niet door de GPU, maar zit in je netwerkverbinding.
Hoeft niet per se, aangezien een explosie niet super veel bandwith kost? En 100 misschien een beetje. Maar het is continu en anders waren en wel zat klachten geweest.
Lag als in een lage ping, dan heb je gelijk.
Maar men refereert soms ook naar een fps drop als men het over lag heeft.

En ik kan je garanderen dat je duidelijk gaat merken dat je een gputje nodig hebt, wil je al die particles vloeiend over je beeldscherm zien gaan. Daarnaast heeft het ook met je CPU, temperatuur, en whatnot te maken dus.

Als je het er niet mee eens bent, ga je maar Crysis downloaden, en ga je in de level editor barrels spawnen. Met 1 barrel, geen lag, maar als jij er 100,000 tegelijk laat ontploffen, dan zul je zien dat je pc begint te huilen. Dus het wil niet zeggen dat je perse met 'n moderne (of relatief oude) kaart perfecte FPS haalt.
De map van Just Cause 2 is enorm groot. Om iedereen zo ver te krijgen op het zelfde kleine punt van de map te krijgen is haast onmogelijk. Wel zijn er punten zoals het vliegveld en de zeppelin waar toch wel vaak zat op tijden 300+ man aan het kloten waren, daar was de lagg verbazingwekkend minimaal naar mijn ervaringen. En vooral vergeleken omdat dat de eerste dagen van de Public Beta waren, dat zal dus nu nog minder zijn als je gewoon op de officiele server zit.

Standaard zijn er namelijk een hele hoop spawn points waar dan een X aantal man worden gespawnt, het is niet dat je standaard in een lagg-fest wordt gedropt als je een keer dood bent gegaan.

Inderdaad soms loopt de server de soep in, maar dat was inderdaad tijdens een Dev hunt zoals DCG909 al zei :D

(Dat je daar wel zo naar toe kan teleporteren door /tp airport of /tp mhc te doen is een tweede :P)

[Reactie gewijzigd door MusicAddict op 16 december 2013 20:15]

Niks is erger dan Battlefield 4! moet je trouwens just cause 2 bezitten op steam om dit te spelen?
Uiteraard heb je de game zelf nodig op steam om het te mogen spelen, maar ach, die komt in de Wintersale van komende twee weken wel weer voorbij voor een euro of 3 dus geen probleem zou ik zeggen :P
Ok cool thanks for the info, ben niet echt bekend met het spel want heb al jaren niet gegamed, reeds begonnen weer.

Mn enige spel tot nu toe is battlefield 4 hahaha, ik heb in het verleden SAMP gespeeld, hoop dat dit net zo bruut wordt of erger!.
Als er dus 300 man oid naar 1 plaats teleporteren, dan crashed je spel ook gewoon XD
Paar keer gehad tijdens een bounty hunt op één van de devs :p

Explosies zijn niet zo'n probleem.
How about the lagg?
Als dit allemaal echt zo easy was, waarom kan dit dan niet in gta?
Of in games als battlefield/ assassinscreed.

Noem maar een voorbeeld.

Ziet er in iedergeval wel chaotisch uit maar om het bijvoorbeeld met 100 man te spelen is wel lache.
GTA is afaik het eerste spel dat ooit een multiplayer mod heeft gekregen. Multi Theft Auto: San Andreas word nog altijd actief ontwikkeld, MTA:IV is evenwel nooit van de grond gekomen, maar binnen het team word op dit moment wel al gekeken naar een eventuele MTA:V. Daarnaast heb je ook nog SA-MP.
Heeft allemaal met precisie te maken. Hoe minder accuraat jouw positie bij andere is, hoe groter hitboxen zijn zonder dat deze al te veel invloed hebben op damage, hoe makkelijker het is.

Bij shooters is het volledig onacceptabel dat je kogel mist omdat de informatie die jij krijgt niet helemaal correct is en dat een kogel die net naast is, opeens wordt gezien als raak. Hier zal dat dus anders zitten, in de buurt van het hoofd en je raakt opeens, terwijl je andere keren misschien precies op het hoofd richt en toch mist.

Dit is natuurlijk wel een vorm van lag, maar komt er vooral op neer dat de server minder vaak de informatie ververst.
Battlefield 4 }> niks is erger _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
In de multiplayermod speelt iedere gamer met het hoofdkarakter Rico Rodriguez

Toch zie ik in de trailer ook vrouwen en andere outfits, klopt die tekst dan wel?

Maar als ik het zo zie, buiten een stad en vette auto's, GTAO anyone? :P

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 16 december 2013 19:47]

Je kunt met het geld wat je verdient met races, events en andere spelers doodden andere skins kopen, dus er is zat variatie opzich :P

Edit: Zijn nu wel een hoop servers, tè veel keus zelfs
Toch wel een ruwe diamant van 2010. Ik heb erg veel plezier beleefd aan deze game (en nog steeds) en ik hoop dat de makers goed meekijken hoe het ook kan.
Het leuke is dat Avalanche tijdens het maken van Just Cause 2 ook daadwerkelijk een multiplayer in gedachte hadden, aleen door (geld) en tijdgebrek hebben ze het toen niet in de game kunnen maken. Ach, dit is de best next thing, alleen niet gemaakt door Avalanche zelf, kunnen ze inderdaad wel gebruiken voor JC3 :)

Wie zet er even een GOT servertje op? Ik probeer het op het moment maar het is even kijken hoe en wat :P

[Reactie gewijzigd door MusicAddict op 16 december 2013 20:30]

Was al een leuk spel maar multiplayer maakt het nog een grotere chaos, erg leuk.
Jammer dat er nu eigen servers aan te maken zijn. Op deze manier zijn de duizenden gamers zeer verspreid en bevatten de grootste servers maximaal 'slechts' enkele honderden spelers.
Haha, leuk, goede reden om Just Cause weer te installeren, ik heb me in de SP al vele uren vermaakt op dat eiland. Grafish vond ik het altijd al erg goed voor een dergelijk oud en groot spel
Komt dit omdat theHunter van Expansive Worlds (eigenaar van de engine) al een multiplayer mogelijkheid hadden in de engine? Er is ineens zoveel te doen rond deze engine. Opzich een fantastisch mooie engine ook nog eens!
Deze mod is ronduit hilarisch. Jammer dat de turbofunctie 'generfed' is, vroeger was deze veel grappiger!
Persoonlijk vond ik die turbofunctie altijd vrij storend; in een game die al zo over-the-top is, is een turbo naar mijn idee net even te veel van het goede..