Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 93 reacties
Submitter: nickurt

De eerste applicaties die met behulp van de desktop-app-omzetter Desktop Bridge gemaakt zijn, staan in de Windows Store. Het gaat om een tiental applicaties, waaronder Evernote en Magix Movie Edit Pro. De applicaties werken nu via het Universal Windows Platform of UWP.

Met behulp van de Desktop App Converter kunnen ontwikkelaars hun Win32 en .Net-apps omzetten zodat die toegang hebben tot het UWP en de Windows Store. De omgezette apps hebben ook toegang tot Live Tiles, Cortana en notificaties.

De omgezette apps komen beschikbaar voor gebruikers die de Windows 10 Anniversary Update draaien. Onder de eerste apps die omgezet zijn, vallen, naast Evernote en Magix, Arduino IDE, doubleTwist, PhotoScape, Virtual Robotics Kit, Relab, SQL Pro, Voya Media, Predicted Desire en korAccount.

De Desktop App Converter is ook te downloaden via de Windows Store. Andere installers hebben ook ondersteuning voor Desktop Bridge toegevoegd, zoals InstallShield, WiX en Advanced Installer.

Evernote Windows Store

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (93)

Klopt niet helemaal, de applicaties worden niet omgezet naar UWP, er wordt een schil om heen gedraaid, deze apps werken dan ook alleen op Windows 10 welke onderliggend nog de Win32 API ondersteunt, ofwel alleen op de 'Desktop' variant van Windows 10.
Alleen is de 'desktop' variant wel wat groter dan alleen de desktop. Denk Intel based tablets, 2in1, laptops, servers en ook de HoloLens en Xbox One heeft een Intel based SoC/CPU.
Ja, de xbox one en HoloLens hebben een intel based soc, maar voor zover ik begrijp hebben die niets van de Win32 API, en dat is nodig om dit type apps te kunnen draaien..
AMD zit er in de XBOX One
Maar wel x86 bases dus.

[Reactie gewijzigd door jqv op 16 september 2016 15:54]

Intel-based in de xbox one?
Het is inderdaad een x86 cpu, maar geen intel.
Noem het beeste beestje bij de naam en de naam is AMD. Net als in de PS4.

Dus niet intel based, maar x86-based AMD-cpu.
Dus eigenlijk heb je er niks aan behalve dat het in de store kan staan? De achterliggende gedachte van Microsoft bij Windows 10 (desktop, notebook, tablet en telefoon) en de universele app-platform is echt geweldig en heeft in mijn ogen ook zeker wel toekomst.

Alleen een beetje jammer dat ze het zo ongelofelijk slecht aan lijken te pakken. Zo zou het eenvoudig moeten zijn om iOS-apps om te zetten naar WIndows 10 Mobile, maar daar hoor je ontwikkelaars nooit over. Android om zetten zou tot teveel problemen lijden dus is geschrapt. Universal apps zijn het merendeel van de tijd niet bepaald universeel. Het ene moment ligt de focus op mobile, dan weer de Surface-lijn, dan komt daar weer wat nieuws voor uit (Surface Book bijvoorbeeld) en verschuift het weer ergens anders naar toe. Ze springen naar mijn idee teveel alle kanten op in plaats van dat ze de focus ergens op houden.
er zijn wel voordelen, updaten en uninstall is eenvoudiger geworden omdat er geen bestandenen registry settings achterblijven. Daarnaast hebben de omgezette applicaties nu toegang tot de nieuwere UWP libraries, dus het is nu mogelijk om de app stap voor stap naar UWP te migreren ipv big bang.
Dus het uitbrengen van een Surface Book is gebrek aan focus? Wat een onzin.
Vergemakkelijkt dit ook het updateproces?
Loopt dit via de store op dezelfde manier als bijvoorbeeld iOS en Android apps updaten?
yep en het mooie is alleen de verschillen worden gedownload. Dus als je 1GB app/game maar 1 dll is veranderd wordt alleen die gedownload bij een update en soms zelfs alleen het verschil tussen de nieuwe en oude dll
Je kan via de store alle apps in één keer updaten in de background ja. Voor gewone programma's is er chocolatey.org wat met de afzonderlijk te installeren gui ook erg handig werkt, nadeel is wel dat je bestaande programma's even moet verwijderen en opnieuw installeren via chocolatey.
Ja, nog 1 van de voordelen inderdaad.
Ook het ownership van de applicatie word zo natuurlijk nu netjes gedeeld tussen al je devices....
Ja, Win32 apps in de Store worden via de Store geüpdated.
Kan ze wel in de Win10 store vinden, maar niet op de WM10 store, moet dat zeker daar nog bijwerken?

Ik ga wel blog nog even volgen van installshield, dat ziet er wel erg interessant uit.
Kan ze wel in de Win10 store vinden, maar niet op de WM10 store, moet dat zeker daar nog bijwerken?
De Desktop Bridge is een tool om win32 apps in de Store te kunnen zetten met alle voordelen van dien (centrale repo, licenties bijhouden, one-click install and uninstall, etc). Heeft dus niets met Windows 10 Mobile te maken. Had van jou toch wel verwacht dat je dit zou weten, of tenminste zou kunnen beredeneren.
Het artikel spreekt erover dat de applicaties worden omgezet naar UWP. Als dat echt zo is dan zou het ook best op mobile zou kunnen werken, aangezien die ook UWP ondersteunt (al moet je ze dan nog wel hercompileren voor andere processorarchitecturen). Waar het echter misgaat, wat niet duidelijk in het artikel staat, is dat het geen daadwerkelijke UWP apps zijn. Ze kunnen alleen bepaalde dingen van de UWP infrastructuur gebruiken, wat momenteel niet mogelijk is voor win32.
De app converter converteert de installer (dus ipv .EXE of .MSI wordt het een appx), niet de app zelf wordt geconverteerd.
Met alleen die conversie maakt het natuurlijk nog niet automatisch gebruik van extra UWP features zoals notificaties.
klopt, staat er ook niet toch? een Desktop Bridge app heeft nu wel een app identity waardoor er nog meer UWP Apis beschikbaar zijn voor de app als je die wilt gebruiken (zoals live tiles bijvoorbeeld)
Niet al die apps komen per se ook in de WM10 store dacht ik? Volgens mij kunnen ze wel UWP zijn, maar dan nog kunnen developers aangeven dat het programma niet geschikt is voor telefoons en alleen voor PC bedoeld is. Weet niet of ze dan ook in de WM10 store verschijnen. Heb zoiets al eerder bij andere UWP applicaties gezien volgens mij.
En waarschijnlijk hebben ze niet de volledige codebase opnieuw naar ARM gecompiled, dus zal het een desktop app blijven.
Ja, het blijft gewoon X86 software, dus eigenlijk voegt het helemaal niets toe. Behalve een andere packaging en dat de software niet meer op Windows 7 werkt. De naam "Desktop Bridge" zegt het al wel denk ik. Waarom zou iemand dit doen?

Het is niet alsof je X86 software zomaar magisch op ARM gaat werken ofzo...

[Reactie gewijzigd door Shadow op 15 september 2016 13:01]

Voor developers:
- Extra exposure in de Store

Voor users:
- Centrale, veilig plek voor apps
- One-click install/uninstall
- Apps overal beschikbaar waar je bent ingelogd.
Nujij bestaat niet meer dus daarom ben ik maar hierheen gekomen. Sorry hoor, maar er bestaat ook gewoon geen andere reactie op zulks geindoctrineerd Microsoft-marketing-bullshit. Is er nou echt werkelijk iemand die op 'Apps' op de Desktop zit te wachten of ze regelmatig gebruikt?

Als je bestaande X86 software zou kunnen repackagen en op tablets zou kunnen gebruiken zou ik het nut ervan zien, voor sommige software (nieuwe afzetmarkt)... Maar dat gaat hem toch niet worden...
Hiermee toon je alleen maar aan dat je er niet veel van snapt. Het gaat hier juist om het "repackagen" van win32 ("desktop") applicaties zodat je ze via de Store kan managen.

Misschien even doorlopen naar het ComputerIdee forum ofzo?
Ik snap precies waar het over gaat. Dus ik hoop dat ik hier op tweakers mag blijven...

Het enige dat ik zeg dat het repackagen van bestaande software om die vervolgens op precies dezelfde devices te blijven draaien nogal nutteloos is. Als ze een nieuwe doelgroep voor die software zouden krijgen zou ik er nog het nut van inzien, maar het is technisch een heel stuk ingewikkelder om bestaande X86 software op bijvoorbeeld tablets aan de praat te krijgen.

En dat de overige 'argumenten' nergens op slaan, omdat mensen helemaal geen behoefte hebben om 'applicaties via de store te managen' (op de desktop) als ze exact dezelfde software ook op de 'normale' manier kunnen installeren en zo uit de hele 'modern' omgeving kunnen wegblijven.

De enige die hier belang bij heeft is Microsoft zelf. Zodat ze meer mensen aan 'Microsoft accounts' kunnen krijgen, kunnen tracken wat voor software je op je PC hebt staan, in de toekomst meer software-as-a-service kunnen verkopen, etc etc.

En dan zijn er natuurlijk een stel hersenloze Microsoft schapen (die eigenlijk op het Computeridee forum thuishoren) die alle 'voordelen' van Microsoft klakkeloos over lopen te blaten. Alsof het revolutionair is, of alsof iemand er ook maar behoefte aan heeft. Nouja, we zullen zien hoe ver Microsoft met al hun 'modern' troep gaat komen he....

Ik bedoel, denk je dat er ook maar 1 iemand zal zijn die de friggin' Arduino IDE via de Microsoft store zal installeren? Lol. Hoe schijtirritant zou dat zijn? Ik wil dat die gewoon in Program Files staat, zodat ik tenminste de libraries, bootloaders etc. kan editten. Dat lijkt me ongeveer de laatste software waarvan ik wil dat het een soort dichtgetimmerde 'blob' is. Hoe achterlijk is het om dat soort software via een 'store' te gaan managen?

[Reactie gewijzigd door Shadow op 16 september 2016 12:11]

De apps maken nog steeds gebruik van de oude Windows API (bv win32) of .net. Under the hood zijn het dan ook geen echte UWP apps maar Windows 10 apps. Om een UWP app te worden zal de gehele app naar UWP geport moeten gaan worden. Dit kan in fases en hoeft niet in een keer. Het gaat hier om een bridge dus het is wel het idee dar het geheel omgezet word naar uwp. Dan kan de app ook op Mobile, XBox One, etc draaien
Deze apps zijn enkel en alleen geschikt voor de desktop. Het is wel zo dat apps die zich in een UWP container bevinden in de Store in principe beetje bij beetje een volledig native UWP app kunnen worden, wat toe staat ze later ook voor Mobile te publiceren.
Het grote voordeel van win 31 apps uit de store is dat ze bij deinstallatie geen rommel achterlaten. Hopelijk volgen derden ook met het omzetten!
Het nadeel is dan weer dat ze veel meer plaats innemen dan win32 programma's. Het een compenseert het ander op die manier.
Ik denk dat voor de 'jip en janneke'; gebruikers dit een uitkomst is, die niet anders verwachten na jarenlang tablet en smartphone gebruik.

Hoe vaak ik niet een pc heb moeten opschonen, omdat er veel troep was geďnstalleerd, en/of troep was achtergebleven na de-installatie.

Het oude systeem van win3.x was perfect. Alles in 1 map, inclusief de .ini files voor de app instellingen. Zo kon je nog eens een app makkelijk verplaatsen. :-)
Yep...volgens mij werkt het bij OSX ook zo en Linux ook meestal...de ouderwetse manier is toch het handigst...en aangezien ruimte niet echt meer schaars is (ik denk niet dat het veel groter wordt)...is gemak belangrijker
Maar zit je bij Linux (en indirect dus ook OSX (of zelfs macOS tegenwoordig)) niet met (gedeelde) libraries die elders geďnstalleerd worden? /usr/lib/* en dergelijke paden.

Alles in z'n eigen folder is op zich wel 'n leuk idee maar 30 keer dezelfde library hebben staan omdat verschillende apps die vereisen is ook niet zo goed omgaan met ruimte. En dan heb je ook nog meerdere versies van die library.. :)
De /usr/lib is inderdaad een vergaarbak van jewelste, maar wat Linux goed doet is het beheer ervan: Alles staat keurig geregistreerd in de rpm-database en rpm gaat grondig te werk als er iets verwijderd moet worden. Het verschil is dat rpm onderdeel is van het besturingssysteem, terwijl een Windows-uninstaller onderdeel van de applicatie is: Je bent afhankelijk van of de applicatieprogrammeurs hun uninstaller alles wel netjes laten opruimen.
Software die op Linux via de package manager wordt geďnstalleerd zet inderdaad libraries in bijvoorbeeld /usr/lib en de binaries in /usr/bin. Configuratie bestanden gaan vervolgens in /etc, allemaal volgens de Filesystem Hierarchy Standard. Als een Linux distro zijn package management goed op orde heeft dan zou je iedere library maar 1 keer op je systeem moeten hebben en wordt deze gedeeld tussen alle applicaties die hem nodig hebben. Dit heeft wel als nadeel dat alle applicaties dezelfde versie van die library moeten gebruiken, dus als een nieuwere versie van een stuk software ook een nieuwere versie van een library nodig heeft kan je deze niet zomaar beschikbaar maken op je distro tenzij je alsnog meerdere versies van dezelfde library gaat aanbieden. Het voordeel is dat je zuinig omgaat met schijfruimte en bovendien altijd met zekerheid kan zeggen welke versie van een library aanwezig is in een bepaalde release van je distro.

Met de nieuwe Snap Packages heeft Canonical een manier geďntroduceerd om alles dat je programma nodig heeft, inclusief de libraries, in 1 pakketje aan te bieden. Dit is vergelijkbaar met alles in zijn eigen directory alleen is de directory nu een gevirtualiseerd filesystem. Afgezien van meer schijfruimte gebruik wat tegenwoordig niet echt meer een probleem zou moeten zijn wordt het daarmee ook mogelijk dat er verouderde versies van libraries met software worden meegeleverd waar beveiligingslekken in zitten. Plotseling is het de taak van de software ontwikkelaar om zijn dependencies up-to-date te houden, in plaats van dat de package maintainers dat doen.

Voor zover ik weet is het UWP software formaat hiermee vergelijkbaar. Alles wordt in een container geleverd, makkelijk te onderhouden maar je dwingt wel software zijn eigen libraries mee te leveren. De verschillende versies zou geen probleem moeten zijn omdat programma's niet in elkaars sandbox zouden moeten kunnen komen, maar security kan wel een issue zijn.
Ligt er aan. Meer optie bij de ouderwetse manier.
Veiliger, makkelijke, meer noob proof voor de gemiddelde gebruiker anno 2016.
Het enige addertje onder het gras zijn de registry entries. Vaak zetten installers pointers naar specifieke locaties en die pointers gaan stuk zodra je de folders gaat verplaatsen.

Dit zorgt op den duur ook voor redelijk veel bloat op je systeem en soms rare situaties als je bijvoorbeeld een app opnieuw wilt installeren. De installer denkt dat het programma nog geďnstalleerd staat en de uninstaller faalt omdat hij geen files kan vinden om te verwijderen. (Dit was vroeger een probleem wat nog wel eens vaak voorkwam)

Ik denk dat ook een van de problemen is die Microsoft nu wil oplossen met hun nieuwe platform.
Opslag is over het algemeen niet echt een probleem bij desktops.
Akkoord. Maar een paar achtergebleven mapjes of bestanden is ook niet echt een probleem. Ik ga er van uit dat de meeste gebruikers van "apps" zelden tot nooit in hun program files folder gaan snuffelen.
Niet bij de meeste desktops, maar helaas wel als je kijkt naar de meeste tablet/laptop convertibles zoals de Surfaces en Transformers. Deze hebben vaak 128, 64 of zelfs slechts 32 GB ter beschikking.
Als doekje voor het bloeden zijn deze meestal uit te breiden met een veel tragere SD-kaart, maar soms ook niet (bijv. Samsung Tab Pro).

Zelf heb ik o.a. een Chuwi Hi12 convertible met Dualboot Win10 / Android 5.1. Werkelijk fantastisch als reis-tablet voor vermaak en -laptop voor kantoorwerk, maar de 64 GB aan boord worden verdeeld over de Windows en Android partities.
Dan wordt opslag weer een schaars goed.
Hoe groot is het verschil tussen normale installatie en een UWP-installatie?

Ik denk echter niet dat dit zo'n groot probleem gaat zijn, opslag is nu niet bepaald beperkt een desktop. En daarbij wegen de voordelen wat mij betreft zeer goed op tegen de "nadelen". Simpele de-installatie, een gecentraliseerd updatemechanisme, hopelijk ook Win32 apps die gebruik gaan maken van live tiles, rich notifications, etc.
Ik dacht dat er ongeveer 6MB bij komt. Te verwaarlozen dus, maar wel meer dan de logbestandjes die achterblijven na het verwijderen van een win32 programma.

De voordelen die je opnoemt zijn interessant, maar je vergeet een groot nadeel: devs die hun software verspreiden via de Windows Store, moeten 30% afstaan aan Microsoft. Die kost zal ongetwijfeld doorgerekend worden aan de koper, waardoor software gemiddeld 30% duurder kan worden.

Weliswaar kan de dev die apps ook buiten de Windows Store verkopen, maar dan vallen een aantal voordelen (zoals makkelijke updates) ook weer weg.
Het is niet een netto 30% verlies. Denk er ook aan dat die ontwikkelaars ook hun software zelf niet meer moeten aanbieden voor download, bandbreedte en het ontwikkelen en onderhoud van het update systeem.
Een dev kan ook de store versie buiten de store verspreiden. Dan gaan updates daarna via de store.
Oh, dat is niet waar. Ze kunnen makkelijk rommel achterlaten. Zowel tijdens installatie als tijdens het gebruik kunnen er aanpassing aan je systeem gemaakt worden die bij het verwijderen niet opgeruimd wordt.

Dat geldt voor elke applicatie (op elk platform) tenzij je het compleet sandbox zoals met bijvoorbeeld sandboxie

[Reactie gewijzigd door DevWouter op 15 september 2016 10:53]

AFAIK komen die apps ook in een sandbox te hangen. Voor de App lijkt het alsof het kan wegschrijven naar random plekken, maar eigenlijk blijft het binnen de container. Registry settings, AppData, etc. blijven allemaal binnen die sandbox.
Volgens mij was dat inderdaad de bedoeling (ten tijde van Windows 8) maar volgens mij dwingen ze dat niet meer af.

Ik kan geen bron vinden wat de huidige status is, maar als ik een bestand kan opslaan op het bureaublad (en dan ook mijn bureaublad zie) dan zit de applicatie niet binnen een gesloten omgeving en kan het dus bestanden achterlaten bedoeld (en onbedoeld).

Het lijkt me niet de bedoeling dat als je Office verwijdert je meteen alle documenten verwijderd :)

[Reactie gewijzigd door DevWouter op 15 september 2016 11:20]

Ze zitten wel in een SandBox. Dat je bestanden overal kan opslaan is gedaan middels een vernuftig authorisatie model waarbij jij als gebruiker impliciet de app toestemming geeft om die file daar op te slaan (en later ook weer te gebruiken) doordat jij als gebruiker de locatie uitkiest via de file picker.
Daarmee heb je dus als gebruiker die toestemming verleent. Vind ik zelf een fijne manier van authorisatie verlenen omdat het me niet lastig valt met security vragen maar de app toch niet meer kan dan wat ik heb toegestaan.
Zo kan een app toestemming krijgen op file niveau (file picker) of op folder niveau (folder picker) maar nooit meer dan dat.
nope, apps draaien niet in een sandbox. File writes naar system32 worden wel geredirect naar je eigen directory (zelfde voor registry writes) maar het is geen sandbox. Apps draaien gewoon fulltrust net als ze altijd doen.
Ja Ik was niet helder, het werkt alleen in de sanbox bij pure UAP's. Maar zo kunnen die naar elke locatie schrijven die jij kiest. Maar de win32 apps via de store zijn helaas wel full trusts.
Ik hoop wel dat het heel duidelijk is wanneer dat zo is, anders krijg je weer mallware via de store. Zonder dat je door hebt dat die in full trusts kunnen draaien.
Heb een paar bronnen geraadpleegd en zoals je ook in een andere comment aangaf is dat alleen als je puur Univeral Windows Applicaties hebt. Bedankt voor de verheldering.

[Reactie gewijzigd door DevWouter op 15 september 2016 12:08]

Dit hangt volgens mij af hoe de app is geprogrammeerd.
Een voorbeeld, de app van Pathe Thuis.

Ik kreeg op een gegeven moment de update van de app niet geďnstalleerd, niet op de tablet en de htpc. Twee verschillende OS'en, WinRT en Win10.
Na wat vruchteloos contact met de app helpdesk en uninstalls/reinstalls, ging ik wat graven in het systeem.
Tot mijn verbazing stonden er toch nog allerlei verwijzingen naar de app in het register. Na 2x handmatig opschonen installeerde de nieuwe versie zonder enig probleem.

Misschien verwijdert de app niet de tijdelijke verwijzingen in het register na afsluiten/uninstall.
Het kan slordig programmeren zijn, geen idee.
Dit probleem stamt helaas uit de win8 naar UAP transitie. Met dezelfde app id's in de technisch verschillende stores. Pure UAP's hebben dit probleem volgens mij niet meer.
Interessant!!! Met name nu de XBOX One de developer mode open heeft staan. Ik sta te springen om bv een dolphin simulator of popcorntime te kunnen porten.
voor zover ik begrijp heeft de Xbox one windows 10 geen ondersteuning voor Win32, en hiermee zullen deze applicaties dan ook niet werken op de de xbox one..
Maar de desktop bridge zorgt er toch voor dat win32 apps naar .appx files geconverteerd worden?
Ja, maar dat impliceert niet dat ze de win32 API niet meer aanroepen.
Dolphin simulator?

Is dat de "nieuwe" goat simulator?
http://www.dolphin-emulator.com/ sorry, haalde simulator en emulator even door elkaar.
Fijn dat het er eindelijk in zit. Is het voor applicaties ook mogelijk om bestaande gebruikers een licentie te geen zodat overstappen makkelijker gaat?
Moeten ze dan helaas zelf implementeren. Dus de app gratis maken met een in app purchase of alternatief met je bestaande key. Mara dat moeten ze zelf zo bouwen. Plex doet dat bijvoorbeeld voor zijn app zijn gratis voor pass members oplossing. De app installeerd gratis maar je moet hem activeren door een in app purchase of inloggen met een Plex account die plex pass member is.
Toch wel handig die Arduino IDE
Nu nog een kwestie van tijd voordat er een nieuwe Windows 10 Phone op de markt komt.
In de lijst van omgezette apps staat doubleTwist.. Paar weken terug van die ontwikkelaar promocodes voor CloudPlayer kado gekregen. Veruit de beste cloud muziek app, die ik ooit op Android of iOS gebruikt heb. Helaas zijn Google Play Music (50.000 liedjes gratis opslag) en andere cloud stream apps niet zo goed, maar door CloudPlayer kan ik met gerust hart weer terug van door Lenovo verpeste Moto naar Nexus/Pixel gaan zonder externe Sd voor muziek. Werkelijk fantastische muziek stream ap, maar voor ¤ 7,99 naar mijn mening wel te duur geprijst.
Goed zo, nu wordt de MS Store misschien eindelijk bruikbaar :+
In de basis denk ik dat de store helemaal niet zo'n gek idee is. Hoe simpel gaat het installeren en downloaden van programma's op je telefoon en tablet? Updaten en verwijderen gaat simpel en je hoeft er bijna geen moeite voor te doen. Ik denk dat dit een hele goede stap is om de store nuttiger te maken. En voor degene die de store niet fijn vinden kunnen altijd nog via de traditionele manier programma's installeren. Maar de 'gewone gebruiker' die je niet met installatiekeuzes en harddisk paden moet vermoeien is dit een prima ontwikkeling denk ik.
Het lijkt me dat er nog steeds een post-install en post-delete script nodig is om allerlei zaken op te ruimen? Win32 apps zetten namelijk gegevens op meerdere plekken neer, die niet allemaal in de installatie zelf zullen zitten lijkt me?

Maar het maakt het inderdaad een stuk interessanter. Hoop dat een aantal van mn veelgebruikte apps er snel in staan.
Win32 apps zetten namelijk gegevens op meerdere plekken neer, die niet allemaal in de installatie zelf zullen zitten lijkt me?
De applicatie 'denkt' al die locaties te gebruiken; in werkelijkheid wordt alles binnen een sandbox gehouden. Je kunt het mechanisme vergelijken met de werking van AppV, sterker nog: e.e.a. is behoorlijk verwant aan elkaar.
Ik kan me vergissen maar volgens mij is het met W8/W10 apps juist dat ze binnen een sandbox draaien en wijzigingen daarbinnen plaatsvinden. Volgens mij kunnen de apps maar beperkt toegang krijgen tot het eigenlijke bestandsysteem van de computer.
Deze gaan vermoedelijk niet werken op je telefoon
Dat zou wel een welkom iets zijn inderdaad! Kijken hoe snel dit opgepakt gaat worden.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True