Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 165 reacties
Submitter: xehbit

Hello Games heeft een bericht op zijn website geplaatst waarin het ingaat op de problemen die spelers met No Man's Sky ondervinden. Daarin stelt de studio dat er aan oplossingen wordt gewerkt voor de 'meest kritieke problemen', echter zonder te specificeren welke dit zijn.

No Man's SkyOok verontschuldigt Hello Games zich voor het feit dat niet alle meldingen opgelost kunnen worden, omdat er 'meer spelers zijn en langer gespeeld wordt dan het kleine team had kunnen verwachten'. Daarom heeft de studio dan ook besloten om een nieuw QA-team aan te stellen in aanvulling op het bestaande team van Sony.

Naast de beloofde aanpak van de grootste problemen heeft Hello Games besloten over te gaan naar een supportsysteem op basis van individuele tickets. In het bericht wordt gepoogd een oplossing te bieden voor verschillende problemen door workarounds te beschrijven. Bijvoorbeeld voor de situatie dat een speler vastzit of niet meer naar zijn schip terug kan keren.

Daarbij wordt ook ingegaan op het probleem dat sommige spelers niet meer verder kunnen, omdat zij gebruikmaken van het Domanish S84-pre-order-schip. Als zij wisselen van schip missen deze spelers vervolgens namelijk een hyperdrive. Hello Games stelt dat er in de meeste gevallen mogelijkheden zijn om toch door te spelen.

No Man's Sky is deze week uitgekomen en heeft kort na release een discussie doen opwaaien over sommige beloftes die door de ontwikkelaars in de loop van de jaren zijn gemaakt. Zo zou er gesproken zijn over multiplayer-functies, die echter niet aanwezig lijken te zijn. De game wordt na de pc-release van vrijdag op Steam overwegend negatief beoordeeld, waarbij het grootste deel van de negatieve beoordelingen op basis van de prestaties van het spel lijkt te zijn gedaan.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (165)

Er is een nieuwe hotfix driver van AMD met fixes voor No Man`s Sky

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=409303

Niet dat dit er bij mij voor zorgt dat ik het spel dan wel kan spelen. (heb een Radeon 7950)

Aangezien ik een PhenomII processor heb voldoe ik niet aan de eis een SSE4.1 compatible CPU te hebben.

De huidige systeem eisen stellen nl dat de gebruiker een SSE4.1 compatible CPU heeft en een grafische kaart die OpenGL4.5 ondersteunt.
(OpenGL 4.4 met genoeg extensies die in 4.5 voorkomen kan btw ook werken.(het werkt nl met onderstaande emu-truc samen met mijn 7950 die maar tot OpenGL4.4 gaat.)

Met de SSE4.1 emulatie software van Intel kan ik wel in het spel komen, wel superlangzaam/onspeelbaar.
Hier gepost hoe die emulatie uit te proberen om te kijken of het idd het SSE4.1 probleem is.
http://steamcommunity.com...ons/1/360672137535529618/

verder hier de informatieve reddit
https://www.reddit.com/r/...s/4xene1/pc_crash_thread/

Met een aardige poll (opgezet door iemand van op Reddit.)
http://www.strawpoll.me/10976824/r

[Reactie gewijzigd door enchion op 13 augustus 2016 02:15]

Gsync uitzetten schijnt ook te helpen volgens reddit:

"So you actually need to go into the config file through the steam directory. So common\No Man's Sky\Binaries\SETTINGS\TKGRAPHICSSETTINGS.MXML and set it to false in there"

EDIT: Dit heeft bij mij zojuist de fps drops verholpen!
EDIT2: Naam van document aangepast met dank aan @geenidee

[Reactie gewijzigd door pianodomkop op 14 augustus 2016 00:31]

Volgens mij moet je dat in TKGRAPHICSSETTINGS.MXML
Jammer het werkt niet bij mij. Nog steeds veel last van framedrops. Het zijn meer loading framedrops.
Een PhenomII? Tijd voor een upgrade, je kan niet verwachten dat je met een aardappel de nieuwste games kan blijven spelen.
Zelfs met de exp. build kan ik het spel niet spelen.. Heeft er neits mee te maken dat mijn processor het niet aan kan.. Maar zo kut indie game gaat mij even dwingen aan te geven.. Goh Kerel je Phanom II x6 1100T kun je maar beter vervangen , want WIJ ondersteunen dit niet... Like right.. Hebben ze het over SSE intructies die de havoc engine niet ondersteund.. BS Ik speel zat games met de Havoc Engine en die draaien als een tiet.. Pardon my french.

Nee dit is voor mij een gevalletje REFUND
Dat spel draait nergens fatsoenlijk op. Ik koop het wel over een half jaartje als het gepatched is. 20§ voor een indie game, meer niet.
Een Phenom II x6 1100T is anders nog behoorlijk krachtig. Het mist moderne ondersteuning maar om het nou een aardappel te noemen...
Als jij weet wat voor dezelfde prijs (~§250) een goed vervangend moederbord en processor is, wat NIET meer Watt verbruikt maar wel een prestatie winst geeft vergelijkbaar met het segment waar de Phenom II toen in viel?
(hint: pc verbruikt in idle rond 100W en onder load hooguit 200W en toch speel ik de meeste spellen nog prima (inclusief Black Desert))

AMD Phenom II X4 905e 2.50GHz 8MB AM3 Box §142.00
Asus M4A79XTD Evo AMD 790X, SATA2 RAID, 8CH §93.00

(overige specs 3 SAS HD's, DVDRW, Ati radeon HD4850)
Intel Core i3 6100 boxed 121§ http://cpuboss.com/cpus/I...-vs-AMD-Phenom-II-X4-905e

ASRock Z170 Extreme4 141§,

totaal 263§

Enige "nadeel" is dat de Phenom meer cores heeft. Maar deze delen een floating point gedeelte en zullen het zeker tegen de twee Intel cores met HT afleggen.

Het segment waar de Phenom in viel, namelijk high-end, bestaat tot ZEN gereleased wordt niet meer bij AMD.

[Reactie gewijzigd door dezwarteziel op 15 augustus 2016 18:07]

Ah dank je :) is inderdaad een optie
Alleen verbaas ik me over het gebrek aan performance voor het zelfde geld als _9_ jaar geleden.
Moederbord is anderhalf keer zo duur en heeft alsnog maar 6 channel SAS (waar de asus er 6+2 heeft) maar 1 ps/2 poort (ja dat is een probleem) en graphische aansluitingen waar ik niks mee doe. Maar is wel een goed uitgangspunt om verder te zoeken
Processor is iets goedloper, maar biedt niet veel prestatie meer dan de phenom II (4x880 vs 2x 2070 ???)
Dus eens zien of er een goedkoper moederbord is (zonder graphische aansluitingen zou al flink moeten schelen) en een wat duurdere processor (4 kernen met rond de 2k score per core?) waarbij de combi niet ver boven de 250§ uitkomt mogelijk is?
Misschien brengt Zen iets mooi maar betaalbaars? Maar dat zal waarschijnlijk wel duurder worden dan 250§ denk ik. Maar die Phenom2 presteert waarschijnlijk nog beter dan ik in eerste instantie verwacht had.
Even snel spieken op wikipedia laat zien dat vanaf the AMD HD7730 alle kaarten OpenGL 4.5 beschikken, dus ook jouw kaart. Die van mij ook trouwens(7870)
Ik weet niet of het nut heeft hoor, maar ik heb vroeger een rig gehad met de 7870 die wel gewoon 4.5 hadden.
Wel had ik standaard AMD SDK geÔnstalleerd, misschien tot dat het verschil maakt (lijkt me sterk maar goed, kan geen kwaad om het te installeren).
Hee? nog iemand die nog steeds vertrouwd op de heerlijke Phenom II :D
Ik heb dat ding al 7 jaar en loopt nog steeds als een zonnetje :) (905e)
Net een 5-tal uur gespeeld. Tot nu toe vastgesteld:

* start soms at random niet op (Windows crash messagebox); tot het at random een tijd later weer werkt
* laadt relatief traag: ongeveer 1min 15sec van opstart tot je op je planeet verschijnt
* FPS duikt in het diepe bij het laden van nieuwe stukken of weergeven complexere scenes
* FPS met VSYNC aan zit doorgaans op 30 FPS; zonder VSYNC rond 40
* schip doen landen vlakbij een Iridium rots; bij opstijgen raakte ik vast IN de rots en kon niks meer doen dan wachten tot ik ontplofte => zoektocht naar alle mats om schip weer te herstellen
* FPS in eerste nieuwe sterrenstelsel: 12 FPS... ouch! (dit is een bug: was weg na een herstart van de game)

Afgaande op de video's die online waren geplaatst voor release van de game had ik het allemaal iets vloeiender verwacht.

De game zelf kan me voorlopig wel boeien.

Specs:
Windows 10
Core i7 2600K (stock clock)
Geforce GTX 970 @ 2560x1600
Samsung 512 GB Pro SSD
16 GB RAM

UPDATE 13/08

Zonder iets gedaan te hebben start ik de game vandaag op en weg zijn de problemen:
* opgestart in 15 seconden
* FPS rond de 60

Op de achtergrond in stilte enkele kleine updates uitgevoerd? Of gewoon random geluk?

[Reactie gewijzigd door TheBlackbird op 13 augustus 2016 10:48]

Probeer de fps limiter eens op max te zetten en eventueel de v-sync uit te zetten. Deed hier iig wonderen.
Met VSYNC zit ik vast op 30 FPS, zonder VSYNC rond de 40, maar dan met screen tearing, dusjah :)

Ben verrast dat de FPS zo laag is. Een GTX 970 is nu niet bepaald een trage kaart, en de graphics van NMS zijn niet in die mate dat je minder dan 60 FPS zou denken te halen.
Dat is dan ook net het doel van vsync he. 20-30-60fps. 40fps wordt niet gebruikt.
Vsync is geen 'vast' fps limiet in de zin dat het per se naar 30 stuurt als je monitor een veelvoud van 30 ondersteund, het wacht gewoon na het renderen van de frame met het uitwisselen van framebuffers tot de monitor toe is aan een nieuwe frame. Hierdoor krijg je geen tearing.

Als het tekenen van een frame dus gemiddeld anderhalve refresh-cycle duurt, wacht het elke tweede frame een halve cycle (60Hz wordt 30fps).

Maar mocht je dichter bij de refreshcycle zitten en soms wel, soms niet, net op tijd zijn voor de volgende frame, kun je ook gerust een variabele framerate tussen 30 en 60 zien met Vsync aan.

Vsync betekend niets meer dan 'vertical sync', oftewel; wachten tot de monitor weer bovenaan begint met het presenteren van de nieuwe frame.

[Reactie gewijzigd door Laloeka op 13 augustus 2016 00:57]

Wat je zegt klopt, maar vaker dan niet zitten mensen niet vlakbij de refresh cycle, waardoor je fps dus wel een deler van 60 in fps is. En indien het niet zo is, dan heb je over een seconde misschien 40 fps, maar dat bestaat eigenlijk uit stukjes met 30 fps en stukjes met 60 fps. Dat voelt weer heel raar. Dat lijkt op een soort microstutter. Niet smooth.
Dat hangt van de refreshrate van de monitor af. Op mijn 120 Hz scherm kan Vsync ook op 40 fps draaien.
Blackbird bedoelt denk ik niet dat vsync hogere fps zou moeten halen, maar dat hij dus met vsync altijd op 30 fps draait, omdat het spel rond de 40 fps haalt zonder vsync. En 30 fps is voor pc gaming meestal (te) laag.
Op hoeveel FPS gaat hij dan op de xbox one / ps4 draaien? Ook gewoon 30?
Zou wel vreemd zijn indien een beetje degelijke PC (zoals hierboven, niet echt high-end maar wel gewoon een gtx970) niet beter presteert dan de xbox one / ps4.
Het spel is niet verkrijgbaar voor de xbone. De prestaties op de PS4 zijn vrij matig imho.
De game rendered voxels en nauwelijls polygonen. Voxes hangen fors meer van je cpu af.
Heb je hier een source voor? Ik ben er namelijk van overtuigd dat het spel de voxels gewoon omzet naar polygons, zoals vrijwel elk spel met voxels het nog doet.
Hele tech analysis https://www.youtube.com/watch?v=zzL6q1n4ijk

Je kan het ook zien dat het voxels zjin overigens. Op de schepen enzo na.
De meeste objecten bestaan uit voxels (voor destruction en dergelijk), maar deze voxels worden omgezet naar polygons om het te renderen. Het is behoorlijk gelijk aan Minecraft, maar dan met een goede voxel engine (waardoor het geen kubussen zijn, en veel efficienter is) en op veel hogere resolutie natuurlijk.

Objecten bestaan dus inderdaad uit voxels, niet polygons, maar deze voxels worden voor het renderen wel weer in polygons omgezet. Er zijn ook op dit moment geen efficiente technieken om voxels direct te renderen zonder polygons. Zelfs videokaarten zelf zijn hier niet voor geoptimaliseerd.

[Reactie gewijzigd door unilythe op 14 augustus 2016 15:50]

Kan je uberhaupt "voxels" renderen via OpenGL?
Ik bedoel meer; Er is niet even een glRenderVoxel functie ofzo
mjaah true, je zou denk ik wel een soort van instancing kunnen doen met een mini polygon. maar idd er is geen 'native' voxel functie naar ik weet (glPoint komt in de buurt :p)
Was er niet een gluRenderCube? Alsnog niet echt een voxel natuurlijk
Zou kunnen! Maar glu is de util toolkit dus die telde ik niet helemaal mee als native ding :)
Ligt ook aan je cpu, en andere processen he.
Hoe zit het met je geheugen.
Misschien staan je UEFi Settings niet optimaal.
En.. Check je Graphics driver + settings.
Dat is wel apart. Ik haal zelf zo goed als constant tegen de 65 tot 75FPS wanneer ik het bovenstaande toepas. Ik draai wel op 1080P (max settings).
Nja, resolutie is niet te onderschatten. Ik heb 2 miljoen extra pixels te renderen.
Je fps lijkt mij ook vrij normaal op die resolutie met die kaart, dus ik vind het een beetje jammer dat je het erbij hebt gezet, omdat het niet echt op een "probleem" van het spel zelf lijkt
Heb zelf ook een GTX970 (MSI), FPS op 60 vastgezet in de opties. Op wat drops na blijft deze 59-60. Graphics staan maximaal. Window is Borderless.

Linkje naar imgur met een screenshot van mijn settings, misschien heb je er wat aan !

[Reactie gewijzigd door ..Kevin.. op 13 augustus 2016 21:46]

Je moet ook als tweaker je instellingen een beetje tweaken natuurlijk :). Er zijn sommige zaken die een enorme FPS (relatief tegen wat maximaal mogelijk is) inleveren ongeacht welk game je speelt:

- Resolutie
- VSYNC
- 'performance boost' goodies zoals post processing of anti aliasing

Zet je het op 1080P, Vsync uit en de zwaarste performance boosts uit kan vrijwel elk spel ineens veel vloeiender spelen zonder merkbaar verschil in kwaliteit. Gezien je met slechts een GTX970 toch een relatieve grote resolutie als 2560x1600 gebruikt, zou het mij niets verbazen als je dus met een paar kleine wijzigingen veel meer performance kunt krijgen.

Standaard staan aardig wat van die extra's namelijk aan (hier in elk geval wel). Gelijk omlaag/uit gezet, en loopt prachtig vloeiend.

[Reactie gewijzigd door Xanaroth op 12 augustus 2016 22:42]

De tijden veranderen en er komen nieuwe GPU's/games uit. Een 970 is niet meer "de shit".
Voor een game als deze mag je verwachten dat die fatsoenlijk op een 970 draait, de graphics zijn niet echt zo indrukwekkend dat je daar de allernieuwste GPU voor nodig hebt.
Ja de 970 is door het geheugen helemaal niet geschikt om grafisch veeleisende games op resoluties hoger dan FHD te spelen. No man sky doet daarnaast heel weinig met het geheugen maar juist zoveel mogelijk renderwerk met rauwe GPU rekenkracht. Een enkele 970 is dus "slechts een 970" als je het vergelijkt met een leuke SLI opstelling die hier heel goed mee uit de voeten zou moeten kunnen.
Voor gamen op die resolutie is dat wel iets meer slechts dan voor de gemiddelde gamer die blij is met een 1080p scherm
Akkoord, er is de nieuwe Pascal-generatie, en binnen Maxwell heb je de snellere GTX980 (Ti), maar om de GTX970 zomaar af te schrijven omdat mijn performance in NMS minder is, dat is wat kort door de bocht.

Op de fora lees je van mensen met een GTX1080 die minder dan 60 FPS hebben, dus het lijkt me wel duidelijk dat er nog een aantal problemen zijn met de game zelf, niet de grafische kaart(en) die ze draait.

Overigens speel ik alle andere recente games die veel zwaarder zijn aan makkelijk 50-60 FPS met relatief zware settings (cf. Witcher 3, Arma 3, etc...). NMS heeft echt nog wat updates nodig.

Terzijde: vandaag start ik NMS op en is plots alles in orde.

[Reactie gewijzigd door TheBlackbird op 13 augustus 2016 10:55]

1080 haal zelf 90-144 fps in no man sky op 1080p.
Zn game als no mans sky dat mag gewoon niet. Zeg eerlijk de team was gewoon te klein en hadden te veel hooi op het vork. De problemen zullen binnenkort wel opgelost worden vandaar dat ik ook geen games meteen koch op the release.

[Reactie gewijzigd door Jeroentjeeuh op 13 augustus 2016 09:07]

Zou wel eens willen weten hoe de game was geweest als het ontwikkeld was door een echte grote professionele triple a studio.
Persoonlijk vind ik het een geweldige game , maar grafisch pixelt het erg en mist het te veel textures , kortom gedateerd.
Ik heb de PS4 versie , misschien is PC grafisch iets beter.
Het zou mooi zijn als in de nabije toekomst zo'n triple a ontwikkelaar , ook een soort gelijk spel gaat maken op basis van deze wiskundige formule , tenslotte pikken ze allemaal ideen van elkaar , voor ons als consument geen probleem , als er maar iets moois uitkomt :)
Daar heb je gelijk in. Het idee van het spel is meer dan prima, dat je zelf al aan geeft gedateerde pixels(grapics) is, dat is mijn zorg en frapant dat het zo zwaar moet zijn.
Een indie developer met Sony als backup ;)
Net gestopt na een sessie van bijna 5 uur op een i7-2600 met GTX760 op Windows 7 en 16GB geheugen. Geen enkele crash of andere problemen. FPS zit met medium settings op 1920x1200 en VSYNC aan bijna continue op 30fps (verder niet getweaked met de settings omdat ik geen zin heb om steeds enorm lang te wachten voor de startup). Op een planeet heb ik af en toe wel eens een framedrop als ik snel rondvlieg. Maar dat zal wel de world-gen logic zijn die even moet inhalen.
Is van deze game ook een soort demo-/timelimit-versie beschikbaar? Ik vind § 50-60 wel wat veel voor een game waarvan ik niet echt weer of ik het echt leuk ga vinden voor langere tijd.
Kopen via Steam, minder dan 2 uur spelen en daarna refund aanvragen.
"zolang het verzoek binnen veertien dagen na aankoop gedaan wordt en de titel voor minder dan twee uur gespeeld is."
Zie: http://store.steampowered.com/steam_refunds/?l=dutch

[Reactie gewijzigd door Rtzrs op 13 augustus 2016 14:03]

Helaas geen demo. Hij is wel te verkrijgen via mindere legale wegen.
Zo kan je hem ook testen. Wat ik niet goed mag keuren. Maar ja.
De game wordt na de pc-release van vrijdag op Steam overwegend negatief beoordeeld,
Overwegend?
Dat is nogal zwak uitgedrukt.
De game wordt volledig de grond in geboort. Op de 100 reviews zijn er mischien 5 positief.
:'(
Dat is weer bij getrokken. Ik heb de hele avond (18:00+) de steam pagina in de gaten gehouden en diverse Twitch streams. Het begon binnen het eerste uur met 300+ en 700- reviews. Dit heeft uren aangehouden, maar rond 23:00 trok het bij en nu is het bijna 50/50.

De meeste klachten gaan over het niet kunnen opstarten en de frame rate. Zoals door andere ook al ontdekt is, is de truuk om Vsync uit te zetten en de Frame limiter op max. Dan schijn je niet zo veel last te hebben van gestotter, vaak zelfs gewoon 99,9% vloeiend. Ook op videokaarten die niet van de laatste generatie zijn. Want in het begin, in de Twitch streams, waren er machines van 10.000 dollar en meer die het net leken te trekken. Sommige met 1070 SLI's. SLI is natuurlijk altijd risky, er lijkt ook geen profiel voor te zijn vanaf de launch. Maar ook met SLI uit was het niet alles. Enkel de Vsync/max fps lijkt soelaas te bieden.

Naast deze 2 prangende problemen zijn er in de top 5 nog 2 andere welke volgen op plaats 3 en 4; namelijk de bug waarbij pre-order mensen met hun startersschip geen hyperdrive konden maken voor andere schepen, en op plaats 4; diverse kleinere bugs in de gameplay.

Tot slot is klacht nummer 5 in de top 5 tot nu toe: ik vind het niet leuk. Kortom, mensen die het grinden vinden. Mensen die niet weten wat ze moeten doen.

Op plaats 6 zijn wat mensen te vinden die zeuren over de graphics, het is geen hoogstandje, wat wellicht met de procedurele generatie te maken heeft. Dan kun je geen textures op maat fabriceren. Maar ik laat het even bij de top 5.

Wel jammer dat er op vrijdag om 18:00 gereleased werd. Als ontwikkelaar had ik voor maandag gekozen, dan kun je direct reageren op de startersproblemen en voorkomen dat negatieve reviews potentiŽle kopers permanent afschrikken. Imago is belangrijk, zeker na de hype welke Sean er (onder)bewust van heeft gemaakt.

Mijn mening? Gemiddeld spel. Casual, slow, de bugs worden wel glad gestreken. Maar voor mij geen 60 euro waard. Ik wacht wel tot de steam kerstuitverkoop en overweeg dan opnieuw.

PS/Edit: er is echt nťt een patch uitgekomen op Steam. Blijkbaar zitten deze mensen ondanks het weekend er wel bovenop. Dat vind ik echt keurig.

Edit 2: veel streamers hebben gemerkt dat je ongeveer elke 3 uur beter opnieuw kunt opstarten om performance problemen op te lossen. Wellicht een allocatie/garbage collection probleempje.

[Reactie gewijzigd door ExIT op 13 augustus 2016 02:00]

Mijn mening? Gemiddeld spel. Casual, slow, de bugs worden wel glad gestreken. Maar voor mij geen 60 euro waard. Ik wacht wel tot de steam kerstuitverkoop en overweeg dan opnieuw.
Ja, na wat let's-plays te hebben gezien kwam ik tot dezelfde conclusie. De gameplay lijkt een beetje mager en zeker geen 60 euries waard. De planeten vind ik ook een beetje tegenvallen. Het geeft heel erg het gevoel van meer van hetzelfde.

Al met al ga ik wachten totie in de aanbieding is en er wat meer multiplayer interactie in zit.
Dit bericht was eerder vandaag al geplaatst en betreft de issues die mensen tegenkomen in de PS4 versie. De PC versie die 2 uur geleden live is gegaan wordt op dit moment geteisterd door grote performance problemen, variŽrend van niet willen starten en lage framerates tot CTDs en BSODs.

Sean Murray heeft inmiddels een aantal tweets de wereld in geslingerd met eerste oplossingen voor veelvoorkomende problemen. Er is ook een Steam update geweest die een aantal libraries laat downloaden. Het lijkt er helaas wel op dat er voor de performance problemen nog geen oplossing aan zit te komen.

[Reactie gewijzigd door Frerk op 12 augustus 2016 21:06]

Tweeten ze dit:
Number three please make sure your GFX card is above the min spec. OpenGL 4.5 is required to play No Man's Sky
Waarom zijn de bij de minimum requirements aangegeven kaarten dan OpenGL 4.2?!! |:(
Bijzonder dat ze OpenGL gebruiken overigens
Ik denk dat het een straight PS4 port is gezien PS4 op OpenGL draait.
Nope het is een pc game geport naar pS4 omdat ze een sony deal hebben hebben ze die als eerste uitgebracht
Als ze nu opeens de minimum specs opkrikken dan gaat ze dat flink wat gezeur en problemen opleveren.
Ik speel hem nu al een uurtje of drie, maar gelukkig geen problemen gehad nog. Interessante game!
Ik had inmiddels al een filmpje gezien die laat zien dat bij het vliegen op de PS4 het soms tot 13 fps daalt. Dat lijkt mij wel heel weinig en vraag me af hoe ze dit niet hebben kunnen testen met een loadtest. Te vroeg uitgebracht om te kunne profiteren van de hype die gecreŽerd was?
Dat soort frame drops zijn komen alleen als je in de atmossfeer van een planeet komt en dus heel de planeet zich moet inladen. In die test draait het op de meeste plekken gewoon stabiel.
Dat maakt het niet minder slecht. Het spel heeft maar max 30fps op de PS4 het minste wat je kan doen is om het dan in ieder geval stabiel en constant te laten lopen op 30fps.
Tja. Weet je ineens wel waarom de PC versie iets is uitgesteld. Anders zouden negatieve beoordelingen van de PC versie toch zomaar de PS4 versie in de weg kunnen zitten.

Laten we hopen dat ze spoedig met oplossingen komen, maar voor nu ben ik wederom erg blij dat ik niet op dag 1 al een game aanschaf. Ik wacht wel tot de game wel normaal werkt voor ik er geld voor ga neerleggen.
Tja de negatieve reacties op de PS4 schaden dan weer de PC verkopen. Sony heeft zich met NMS zwaar in de voet geschoten vind ik. Met alle respect voor de makers van het spel want wat ze gemaakt hebben is best goed maar dit spel verdient echt geen Sony stempel. Ik heb nog nooit een spel weten crashen op mijn PS4. NMS heb ik nu al minstens 5 keer weten crashen.

Moest dit gewoon een Indie titel zijn met een veel lager prijskaartje zou ik dat door de vingers zien maar van een game dat opstart met het Sony logo verwacht ik echt beter.
Ik had qua performance ook wat meer verwacht. Qua crashes had ik de eerste 3 dagen maar 1 of 2 (hoort ook natuurlijk niet op een console), maar dit weekend crasht het spel om de haverklap. Ook vind ik de draw distance and texture popping buitengewoon slecht. Als ik een hele heuvel van goud heb gemined en ik loop 100 meter er vandaan, dan lijkt de goudenheuvel weer helemaal heel.