Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

No Man's Sky komt deze zomer uit voor Xbox One en krijgt grote update

Ontwikkelaar Hello Games heeft bij monde van oprichter Sean Murray op Twitter meegedeeld dat No Man's Sky deze zomer ook beschikbaar komt voor de Xbox One. Daarnaast komt er een grote update.

Een exacte releasedatum voor de Xbox One is nog niet bekendgemaakt. De Xbox One-versie van de game, waarin spelers in een open wereld een universum moeten verkennen, zal naast de nog uit te brengen nieuwe update ook alle eerder uitgebrachte updates bevatten. Voor de Xbox One X zal er ondersteuning zijn voor hdr en 4k-resolutie.

De nieuwe update komt uit op het moment van de No Man's Sky-release van de game voor de Xbox One. Volgens Murray betreft het 'de grootste update tot nu toe', die net als eerdere updates weer gratis beschikbaar zal komen voor alle spelers. Murray heeft echter niet bekendgemaakt wat de nieuwe update allemaal omvat.

Toen No Man's Sky in augustus 2016 uitkwam, was er geen multiplayermodus beschikbaar. Een beperkte vorm van multiplayer werd in augustus 2017 met de Atlas Rises-update toegevoegd. Ook werd met deze update de optie 'quick-travel' toegevoegd, werd de grafische kwaliteit van de game verbeterd, kwam er een beter waypoint-systeem en werden meer verschillende ruimteschepen geïntroduceerd.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

29-03-2018 • 13:23

118 Linkedin Google+

Reacties (118)

Wijzig sortering
Net nu volgens mij iedereen wel een beetje klaar is met deze game.
Volgens mij was dat meteen na de release al het geval (toen met erachter kwam dat 75% van alles wat erin zou zitten ontbrak).

Leuk voor de mensen die nog wel op deze game zitten te wachten, ik vraag me alleen af hoeveel dat er zouden zijn.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 29 maart 2018 13:30]

Na de gigantische blunder van Hello Games is er heel stilletjes (in echte Hello Games-stijl..erg jammer) gewerkt aan verschillende updates die de game "speelbaarder" hebben gemaakt. Basis multiplayer is toegevoegd, en verschillende andere quality-of-life updates + content (base building bijvoorbeeld).

Dit alles heeft ervoor gezorgd dat er toch een redelijke playerbase bestaat nu, die zeker met weer een "grote" content update interesse zullen hebben om meer te spelen. Als Hello Games de creature generation weet te verbeteren zouden ze, denk ik, een groot deel van mensen goed terug kunnen halen naar hun game.

Die zure smaak vanuit release is denk ik echter bij veel mensen gewoon nooit meer weg te halen, en misschien is dat een mooie les voor andere game devs..
Mooie les?

Peter Molyneux deed exact hetzelfde al meermaals jaren ervoor.

EA, Ubisoft en consorten brengen kale games uit

Parqdox maakt een geraamte en voegt er duizenden DLC aan toe.

Wat voor les?

Deze shit is al zeker 8-9 jaar bezig. Teveel beloftes, te weinig waarmaken en dan een game content cutten en als DLC verkopen
Nu dan even iets minder gechargeerd

- Peter Molyneux had grote plannen die vaak in de uitwerking iets minder goed uit de verf kwamen. Maar het is ook de man achter vrij briljante games.
- EA: ook daar zitten goede franchises en vrij degelijke games tussen, ook veel rommel, maar niet alles. Verder, ja als er één publisher is die het nooit echt zal leren dan is het EA wel. Alles wat ze goed doen heeft maar één reden en dat is dat ze je de volgende keer weer lekker kunnen naaien. Battlefront 2 is het ultieme voorbeeld natuurlijk, dat gebeurt nu zelfs 'as we speak'.
- Ubisoft is zich keihard aan het revancheren sinds AC Unity. Origins landt overal bijzonder goed, en ze hebben andere bij launch gefaalde games weer uit het slop getrokken, en met succes. Verder is er één ding bij Ubisoft consistent en dat is de DLC en support na release. Die is gewoon goed, zelfs zeer goed te noemen. Kijk je nu bijv naar The Division, Ghost Recon Wildlands en zo dan is er weinig op aan te merken. Season Passes zijn doorgaans kwa prijs/content ook wel redelijk 'eerlijk'.

- Paradox.... tja, dan heb je duidelijk Stellaris 2.0 nog niet gezien. Daar staat gewoon met een gratis ! update een geheel nieuwe 4X space sim die zich kan meten met Civilization qua speelbaarheid zowel in SP als MP. Verder is er ook weinig op aan te merken want een geraamte bij een launchgame heb ik daar nog niet kunnen ontdekken als je dat afzet tegen wat anderen presteren. Er staat keer op keer gewoon een heel degelijke base game die barst van de features en gameplay. Dat er constant aan de mechanics gesleuteld wordt, akkoord, maar Stellaris is nu juist een perfect voorbeeld van een game die dat ook echt nodig heeft (gehad). En ook zichtbaar allerlei community feedback tot zich heeft genomen die het nu maken wat het is.

- Hello Games: ik zei het bij de release al en ik zeg het nu weer - heel veel van de hype en daarop volgende teleurstelling bij deze game is gebaseerd op een zwaar uit het verband getrokken interview waarin er ook heel onhandige dingen geformuleerd zijn. Maar iedereen met twee hersencellen en een klein beetje kennis van online gaming kon weten wat dit voor game ging zijn. Geheel procedural generated en toch een geheel instanced MMO? Droom lekker verder... Dat ging natuurlijk nooit zo zijn. Mensen dachten te kunnen multiplayeren maar dat is nooit echt in die woorden onderschreven. Had Sean het beter moeten uitleggen, absoluut. Heeft hij fouten gemaakt: Ja. Maar we zijn er zelf ook bij, en als je NMS bekijkt zonder die bagage dan ligt er eigenlijk gewoon een heel geinige exploratie/sandbox game met aardig wat toffe uurtjes gameplay. Zeker nu, overigens, want de afgelopen updates waren grote verbeteringen, ook in het ondersteunen van 'maak je eigen verhaal'. Je hoeft niet meer eindeloos door te reizen om een 'doel' te hebben.

Dus wat voor les? Ik ben er zelf ook niet vies van om tegen devs/publishers aan te schoppen als iets niet klopt, maar volgens mij leef je nog in de game-wereld van drie tot vijf jaar geleden. Er is wel degelijk vanalles veranderd en ook zeker ten positieve.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 29 maart 2018 19:37]

Geheel procedural generated en toch een geheel instanced MMO? Droom lekker verder...
Waarom niet ? Is Frontier namelijk wel gelukt, bijna geheel P2P zelfs.
Toch een heel ander niveau van procedurele generatie he. Beetje 5 procedureel gegenereerde Appels met 10 miljard procedureel gegenereerd fruit vergelijken.
Eh, komt voor mij toch op hetzelfde neer.
Hoewel het er wellicht minder zijn dan NMS, zitten in Frontier's Elite Dangerous toch nog 400 miljard zonnestelsels, inclusief 160.000 sterren die men handmatig heeft toegevoegd op basis van de huidige real-life sterrenkaarten.
bron
Alles in NMS is procedureel he, van de zonnestelsels tot de kleinste grassprieten. Dat is voor mij toch echt een ander niveau.

Speel beide games met veel plezier, maar op het moment dat je planetfall maakt is Elite gewoon momenteel zeer kaal en karig. Vergeleken met NMS waar juist de ervaring op de planeet de hoofdrol speelt.

Als Frontier nu gewoon Hello Games overneemt en ze hun expertise inzetten om de planeten in Elite tot leven te brengen. Dat is de game die ik wil :+
nee beter! als ze nu planetcoaster parken in elite zetten, het is dezelde engine dus dat zou moeten kunnen.
Elite Dangerous is een compleet anders gebouwde game maar ook daarin kun je mekaar niet 'zomaar' vinden. Er zijn meerdere instances van hetzelfde stelsel die naast elkaar bestaan, bijvoorbeeld. En de mate van procedural generation is ook van een andere orde.

Verder zijn de aantallen niet zo interessant (dat is nou juist waarin procedural generation uitblinkt, je kunt eindeloos 'genereren'), maar eerder de hoeveelheid parameters en de mate van detail die dat oplevert. Daar zijn er binnen ED toch een heel stuk minder van.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 30 maart 2018 13:30]

Hoeveel valse beloften zitten daartussen?
Molyneux had er ook een handje van and EA ook wel (SimCity enzo).

De anderen doen voglens mij niet zo veel valse beloften.
Ofja, complete leugens moeten we het noemen eigenlijk in het geval van NMS.
Kale games en extra content verkopen zijn andere dingen dan het compleet ontbreken van beloofde features.
E3 trailers oppoetsen, features laten zien die niet in de endgame zitten graphics die niet in het einde product zitten.

Games die gebouwd worden om maximalisatie van winst ipv maximalisatie van gameplezier, het afsterven van Singleplayer games omdat niemand dat interessant vind

Mischien gebeurd het niet expliciet maar EA is een master in franchises kapot maken.

Zover ik weet is dat begonnen met Medal Of Honor --> devs naar infinity ward --> cod 1/2/4 en daarna ging het ook weer mis met die franchise.

EA, Ubisoft, Activision hebben enorm veel game bederf veroorzaakt, met EA als koploper.

Het is niet expliciet wat er beloofd wordt, maar impliciet.

En momenteel is de impliciete boodschap, fuck jullie gamers, laat je portomonee zien voor je een volledige game hebt.

Natuurlijk had je al uitbreidingen vroeger, maar die voegde veelal wat toe.

De enige DLC laatste jaren waar ik dat had was bij The Witcher 3.

Men wilt nu gewoon jaarlijks of bi jaarlijks een game uitbrengen in een franchise, waardoor het moeilijk wordt om een leuke community op te bouwen, ook dedicated servers, modding en meer consument vriendelijke features worden verwijderd.

Zelfs Cheats zijn verwijderd(singleplayer vaak)

omdat je dan misch meer DLC/Boosters koopt


TL:DR

De industrie houdt jou vaker voor de gek dan je denkt, ik zou aanraden om eens YoungYea of Jim Sterling te kijken. Echt belachelijk wat er allemaal gedaan wordt.
Maar de hele maximalisatie van winst is duidelijk te zien vantevoren in games in 90% van de gevallen. Deze zijn makkelijk te vermijden.

Qua graphics zien we idd hier en daar wat issues (Watch Dogs, Witcher 3) met dingen die niet waargemaakt kunnen worden. Alleen vind ik graphics die een stapje naar beneden moeten wat anders dan complete leugens over features. En de voorbeelden van leugens daarover weet ik zelf zo niet te vinden buiten NMS.
Eerder het omgekeerde waarover gelogen wordt (online "moeten" in SimCity bijv).

Voor de andere trends in de gamewereld is het uiteindelijk aan de gamers zelf om NIET (bijv) battlefront 2 te kopen, en alles met microtransacties te vermijden.
Let me tell you the definition of insanity....
"Let's all laugh at an industry that never learns anything theeheehee!" - yahtzee :)
Helemaal eens. Dit is echt niet iets van de laatste jaren.

Ze zullen ook nooit wat leren want mensen kopen het toch wel. De enige die lachen zijn de CEO's die rondvaren met hun dikke jacht terwijl we hier maar lopen klagen.

Het feit dat alle pay2win rotzooi van EA nog steeds bestaansrecht heeft zegt al genoeg.
Paradox. Op welke games doel je dan? Ik heb ze nog niet kunnen betrappen op een geraamte. En ik ben blij met alle dlcs. En ze kosten vaak bijna niks als je het vergelijkt met ea titels.
Die zure smaak vanuit release is denk ik echter bij veel mensen gewoon nooit meer weg te halen, en misschien is dat een mooie les voor andere game devs..
Mee eens, daar ging een hoop mis qua communicatie. Maar ik heb eigenlijk een veel zuurdere smaak gekregen van de (extreme) reacties van gamers. Natuurlijk is het een teleurstelling als een developer roept "A, B, C en D!" (zeer waarschijnlijk puur uit enthousiasme en niet om valse beloftes te doen) en de game bevat uiteindelijk alleen "A en een beetje B", dan mag je daar heus wel van balen, maar ik kreeg sterk de indruk dat een aardige groep mensen (die zich veels te hard op hebben 'hypen' en natuurlijk een pre-order al hadden staan) gingen doen alsof elke medewerker van Hello Games gelyncht moest gaan worden. Met Sean Murray het liefst het hoogst aan de boom. Kom op; fouten gebeuren, laat het een les zijn om gewoon niet zomaar klakkeloos te pre-orderen en rustig even wat reviews en impressies te lezen.
Maar ik heb eigenlijk een veel zuurdere smaak gekregen van de (extreme) reacties van gamers
Kom op man, dit was een uiterst saaie en in herhaling vallende game (met wel aardige graphics) die voor het volle pond werd gepushed alsof het het meest revolutionaire spel aller tijden was.
Ik vind een hoop kritiek absoluut terecht.
Zelf heb ik het spel met korting gekocht en nog heb ik er spijt van.
Wat is er zo revolutionair aan? Misschien is het mijn eigen leeftijd, maar NMS is heus niet de eerste space-sim die grotendeels draait om procedural generation. En eens, het was karig qua launch, maar in de tussentijd zijn er aardig wat 'missende features' weer ingeklust, en houdt men wijselijk de mond totdat de updates zo goed als af zijn.

Ik vind een game als Star Citizen een veel grotere 'scam' :p
Wat is er zo revolutionair aan?
Ja, niet zoveel dus. :)
Maar ze brachten het wel zo.
En eens, het was karig qua launch, maar in de tussentijd zijn er aardig wat 'missende features' weer ingeklust,
Moah. Wat ze erbij hebben gebasteld kon mij niet erg lang boeien. Het was alsnog vooral een rince-repeat oefening zonder duidelijk gevoel van vooruitgang ofzo. Beetje resources scoren, upgraden, volgende planeet. Compleet geen variatie in wat je zoal tegenkwam (denk aan de basisen op de planeten en de ruimtestations) en al snel wordt alles meer van hetzelfde.
Je kunt dan wel een basis gaan bouwen, maar wat is daar leuk aan als niemand daar op bezoek kan komen? Sta je daar in je eentje in je hutje op een grote kale planeet in een onpopulair stuk van het heelal. Leuk... not.

En heeft denk ik niks met leeftijd te maken hoor, ben zelf ook niet de jongste. :)
Alleen had dit spel, gezien de inhoud, nooit voor die prijs de markt op gemogen.
Het is een snack-game die voor restaurantprijzen werd verkocht.
mjah, ik begrijp je maar ik vind dat toch een erg persoonlijke keuze. Er bestaat geen checklist die bepaalt hoeveel een stukje entertainment waard is (in dit geval een game). Er zijn genoeg mensen die het volle pond hebben betaald en er 100+ uren plezier uit hebben gehaald. Maar gezien het spel al vrij snel goedkoper werd heeft men wel de bui voelen hangen gok ik ;)
Dit hoor ik heel vaak en ik heb een dergelijke discussie met vrienden al eens gehad over Dayz. Het gaat er niet om dat je je geld eruit hebt gehaald maar dat je krijgt wat je is beloofd zodra je betaald. Op basis van de beloftes kon je pre orderen (60 euro en da's tripple A money). Uiteindelijk heb je een spel gekregen wat helemaal niet aansluit bij de beloftes en dat inhoudelijk misschien 20 euro kan goedpraten. Niet een klein beetje anders. maar volstrekt niet in de buurt van de gemaakte beloftes. En dat gaat stinken naar de misdaad. Helemaal omdat het beloftes zijn van de ontwikkelaar en dus niet gebaseerd zijn op de hype van de ontstane fanbase.

Ik kan jou een Ferrari beloven en jij lapt 3 ton. Ik beloof van alles. Ding heeft 800pk en gaat max 350 blabla. Je krijgt een Opel Corsa (1.2) van me en dan kan ik toch ook niet zeggen van joh dat ding rijdt toch? En als je er 3 keer op een neer naar Frankrijk mee rijdt dan heb je het geld eruit. Zo werkt het gewoon niet.

Dat die multiplayer en dergelijke er niet in zat op launch wist die Sean Murray ook donders goed. Maar meneer hield zijn kop dicht. Had op zijn minst gelijk bij launch gezegd dat de multiplayer nog geïntroduceerd moest worden en dat het eraan kwam. zelfde voor de rest van de content. Zeg dan van jongens dit is de base game en we gaan hierop uitbreiden. Doe daar een kalendertje bij met wanneer je de release van bepaalde content kan verwachten. Je lost dan in zekere zin je belofte in. (duurt alleen iets langer en op voorwaarde dat je er geen extra geld voor vraagt) Als je je snavel houdt dan krijg je de schijn tegen je dat je in eerste instantie van plan was de overige content als dlc te verkopen of het er gewoon bij te laten.

Geloof me dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd. alleen dit geval had de grootste omvang. Er zijn zat early access games op steam waarbij ze je van alles beloven om er vervogens nog niet 10% van waar te maken. gaat het spel van versie 0.2.3 (of whatever) naar 1.0 in 2 weken en weg zijn ze met het geld en jij zit met een halve game. (Google eens naar het spel Starforge. Geeft wel een goed beeld denk ik.)

En veel goedkoper is het spel niet geworden op steam eigenlijk. je betaalt daar nog vrolijk 55 euro. (natuurlijk zijn er plekken waar je goedkoper uit bent maar veel mensen kopen via steam dus vandaar dat ik het aanhoud als referentie).
Ik begrijp je voorbeeld, maar:
Ik kan jou een Ferrari beloven en jij lapt 3 ton.
Tja, dat lijkt me dus ontzettend dom om te doen, tenzij je bekend staat als een betrouwbare verkoper. Daarom pre-order ik dus ook nooit iets (en wacht ik eerst een aantal recensies en impressies af)

[Reactie gewijzigd door Carn82 op 29 maart 2018 18:20]

Tis uiteraard niet erg verstandig maar dat buiten beschouwing gelaten levert hetzelfde op. Ik heb No Mans Sky nooit gekocht namelijk om die reden. Het leek me supervet maar ik heb mijn fikkels al eens gebrandt aan bijvoorbeeld Dayz(Heb het in 2013 gekocht en het is nog steeds early access). Dus ik had zoiets van nou ik wacht even totdat het spel released is en dan gaan we eens kijken. Bleek een goede zet te zijn.

Maar als je zegt dat je je geld eruit hebt en je schouders ophaalt dan kan de Dev (of een andere dev die denkt van he dat kunnen wij ook) hetzelfde geintje weer uithalen. Dus uiteindelijk is het maar goed dat het spel zoveel tegengas heeft gekregen. want dan is het ook meteen een signaal voor de rest.
Er zijn genoeg mensen die het volle pond hebben betaald en er 100+ uren plezier uit hebben gehaald. Maar gezien het spel al vrij snel goedkoper werd heeft men wel de bui voelen hangen gok ik ;)
Ik spreek ook in eerste instantie voor mezelf.
Maar ik heb wel de indruk dat veel mensen (meerderheid?) mijn mening delen.
Ja natuurlijk brachten ze het zo, dat heet marketing en als je dat voetstoots aanneemt en daarop je pre-order baseert dan ben je gewoon een sufferd en is NMS een perfecte les voor je geweest. Ik zou dan zeggen, die 60 euro zeker waard als dit ervoor nodig was.

Ik heb echt nul medelijden met al dat gejank van destijds. Gewoon even stilstaan en kritisch nadenken en je kon concluderen dat hier toch wel wat haken en ogen aan zaten. Blame social media. Heel simpel

[Reactie gewijzigd door Vayra op 29 maart 2018 19:42]

Je hebt gelijk in het feit dat er gewoon gekocht wordt zonder eens een paar kritische vragen te stellen. Dit spel zou niet het toonbeeld moeten zijn in de game industie. Als dat wel zo is ga ik NU omscholen. gratis vakantie op de bahama's in 4 stappen. 1.beloof gouden bergen. 2.Breng Pre-order uit 3. Maak gouden molshoop 4.profit

Je kan niet iemand een complete rijklare fiets verkopen en vervolgens eentje zonder wielen leveren. Dat is oplichting. En dan achteraf zeggen van ja jij bent zo dom geweest om die verkoper te vertrouwen. Dat is misschien deels wel zo maar die verkoper is nog steeds de oplichter.

No Mans Sky was destijds ook te mooi om waar te zijn en dat wist ik ook drommels goed. Daarom kocht ik hem niet. Eerst maar eens zien wat er van terecht komt. Ik had namelijk verwacht dat er wel wat zou schorten aan de variatie en dergelijke (Mede omdat in de system requirement nogal weinig vrije ruimte op de HDD nodig was). Maar ik had wel verwacht dat de beloofde aspecten op zijn allerminst AANWEZIG zouden zijn. Mijn verwachting ervan was alleen niet torenhoog.

Zouden die features er inzitten als bare minimum (wat het spel evenzogoed niet interessant maakt) en mensen gaan miepen dan sta ik volledig aan jou kant want het beloofde product is er. Alleen stelt het geen reet voor.
gezien de historie van het bedrijf (mobile games) was ook voorzichtigheid geboden. maar hier wordt gesproken over het structureel ontbreken van. En dat is in mijn ogen een ander verhaal en daarmee is het "gejank" gerechtvaardigd. De consument is erin getuind maar Hello Games heeft de boel bedrogen. Das wat anders dan marketing. marketing is dingen mooier doen lijken dan ze zijn. Niet dingen doen zijn die er niet zijn.

(Lees: dit is mijn mening als niet slachtoffer. Heb die rommel niet gekocht namelijk)

[Reactie gewijzigd door Torakk op 30 maart 2018 13:38]

Maar de features záten er ook in en wat er verder is beloofd maar op release nog niet was, is er later in gepatched! Alleen over de vorm waarin ze erin zaten kun je twisten en daarin is de misleiding groot geweest; en dat is het speelveld van marketing.

Er is een voorstelling gemaakt dat je in theorie elkaar zou kunnen vinden bijvoorbeeld. Dat klopt ook, in zekere zin: je kunt de benoemde planeten van anderen tegenkomen en als een 'seed' is gegenereerd voor een stelsel dan blijft die daar aanwezig. Met andere woorden iedereen die een stelsel bezoekt voor de allereerste keer, bepaalt de seed.

Die kenmerken zijn vervolgens opgeblazen tot 'Oh, dus er zit multiplayer in!'

Nog zo eentje is de beschikbare variatie in werelden. Heel veel mensen kwamen dezelfde soorten beplanting e.d. tegen. Pas later met meer speeltijd en meer oog voor wat er allemaal werd gegenereerd, doken er toch wel screens op van hele toffe, nieuwe structuren en gegenereerde planeten.

Terug naar de basis, NMS is NOOIT gemarket als een andere game dan een space exploration sandbox. Waar het m.i. vooral fout is gegaan los van de formuleringen van Sean zelf, is de hoeveelheid reclame die hier omheen werd gemaakt. Al die media coverage trekt gewoon een ander publiek, namelijk de mainstream console doelgroepen en die snappen dit allemaal niet, kunnen het totaal niet op waarde schatten. Die zagen een reclamecampagne die zich kon meten met een triple-A release en dachten dus een triple-A release te krijgen. Tsja... Dit herken je ook aan hoe mensen meteen al zeiden 'dit had 20 euro mogen kosten, 50-60 is veel te veel'.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 30 maart 2018 13:57]

Als ik me goed herrinner zat die Sean Murray alle hypes gewoon te bevestigen. In een intervieuw is hem gevraagd of er multiplayer in zat. Zijn antwoord was heel kort. ja. ook nog iets met die faction war. schitterde ook van afwezigheid. maar meneer staat dat tijdens de conferentie te beloven.

Is dat marketing? Ik had daar een ander beeld bij.
Wat is er zo revolutionair aan?
Niets, hij zegt dat het zo werd gepushed, niet dat dat waar was.
Werd het zo gepushed door de devs of door de community? Kijk naar D3. Daar moesten de devs zelf zeggen dat de hype die er was niet terecht was. En verre van D2 was. En nog zijn er genoeg mensen geweest die door bleven gaan met hypen. Gevolg een bij release geflopte game.
Die mensen waren juist hyped omdat de CEO en bedenker van het spel A, B, C, D zei....
Murray heeft inderdaad fouten gemaakt door "softcore" te liegen over dingen die ze niet op tijd hebben kunnen maken. Hoe klein de leugens ook waren, het heeft het vertrouwen in Murray permanent beschadigd. :) Tuurlijk; als je er gratis op plakt gaan mensen spelen, maar de vraag is of iemand nu nog ooit een game van Hello Games zal kopen.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 29 maart 2018 17:15]

Die grote playerbase, current players: 547. De subreddit is ~6 keer zo actief.

Het ging om het exploren, een eindeloze universe zonder skybox. Gaan en staan waar je maar wou. Dingen ontdekken. DAT is wat er beloofd was... Elke game had Skyboxes, No Man's Sky niet, kuch, hence the name?, Murray heeft zelfs duidelijk gezegd "Er is geen multiplayer, maar er is wel een multiplayer element". Snap ook niet waarom dit element juist de focus krijgt, buiten meer kunnen cashen. En dat mensen over het multiplayer element vallen is kansloos en leidt enorm af van hetgeen wat juist wel beloofd was.... En nooit gaat komen, daar gaat deze "grootste update ooit' geen fuck aan veranderen.

Elke planeet is +/- hetzelfde. Na een zonnestelsel of 5 ga je het patroon zien en is het spel in 1 klap gewoon geen fuck meer aan.

Maar goed, refunden mocht niet, en ik wil het niet deleten als reminder, maar ik zie wel, de volgende update installeer ik het wel weer, zal zien dat het explore gedeelte nog net zo ruk is gebleven en druk midgame alvast op de uninstall knop.
Elke planeet is +/- hetzelfde. Na een zonnestelsel of 5 ga je het patroon zien en is het spel in 1 klap gewoon geen fuck meer aan.
Dit dus. Voor mij is het ontbreken van de multiplayer (en wat andere dingen) echt totaal geen issue geweest. Ik vond de game echt vermakelijk in het begin, maar ik bleef wachten en uitkijken naar de mooie planeten met echte bossen en grote beesten zoals in de trailers. Toen ik erachter kwam dat inderdaad elke planeet wel een beetje hetzelfde was, ( wat gras, een boompje hier en daar met een paar heuvels en wat water) hield het voor mij ook op.
Een planneet ontdekken waar het gras roze is ipv geel, tja daar doe ik het niet voor.

Als ze dat nou nog eens fixen wil ik het wel weer installeren.
Yup, geen multiplayer element (na lange tijd wel doormiddel van update maar niet echt multiplayer) en inderdaad planeten lijken veel te veel op elkaar.
Ik heb goede hoop (ja hardstikke dom, ik weet het) maar deze game had zoveel potentie. Ik heb enkel de updates van Sean en zijn interviews bekeken, trailers maken het altijd mooier dan het is, maar voelde me echt genaaid.
Dat hele gehype was inderdaad niet tof, creëerde heel veel loze beloftes/dingen die er niet waren maar daarnaast zijn er door Sean wel degelijk beloftes/uitspraken gedaan waar compleet niks van klopt.

Ik wacht de volgende "grote update" af en anders ga ik hem deleten :)
Ik denk dat 75%(waaronder ik) er al klaar mee was toen ze erachter kwamen dat er geen Multiplayer in zat.
volgens mij was allang bekend dat er geen echte multiplayer in zat. De kans was klein dat je elkaar tegen zou komen. Niemand heeft echt de verwachting gehad dat je andere mensen zou tegenkomen.
Had men die verwachting wel, dan heeft men niet op zitten letten.

De S raakte de Fan toen bleek dat je wel elkaar kon tegenkomen maar geen interactie mogelijk was (onzichtbaar etc.).

ik vond het spel verder behoorlijk leeg. Wazige graphics waar ik niet vrolijk van werd.
Leuk om systemen en planeten te ontdekken en naam te geven maar verder, meh.
Toen het spel uit kwam, was er nog steeds gezegd dat het multiplayer had.

" For example, during a game demonstration on The Late Show with Stephen Colbert, Sean Murray stated (seen in the video below):

The only way for you to know what you look like is for somebody else to see you.
When asked by Colbert as to whether or not you can run into other people, Murray stated:

Yes, but the chances of that are incredibly rare just because the size of what we've built."

En ja toen kwam de Atlas Rises-update, en kon men elkaar zien in de vorm door "zwevende lichtbollen."

Nog steeds niet wat men had verwacht.
https://youtu.be/ZqeN6hj4dZU?t=341

In dit filmpje geeft Sean Murray zelf openlijk toe in de Steven Colbert show dat er wel degelijk multiplayer in zit en dat je elkaar kunt tegenkomen. Mijn verwachting was inderdaad dat het lastig zou zijn om je vrienden in deze game tegen te komen. Maar dat neemt niet weg dat ik het niet heb geprobeerd. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat een van de hoofdaspecten die mij aantrok in deze game gewoon een grote leugen was.

[Reactie gewijzigd door PizZa_CalZone op 29 maart 2018 14:02]

volgens mij was allang bekend dat er geen echte multiplayer in zat. De kans was klein dat je elkaar tegen zou komen. Niemand heeft echt de verwachting gehad dat je andere mensen zou tegenkomen.
Had men die verwachting wel, dan heeft men niet op zitten letten.
Nee, Sean Murray heeft expliciet gezegd dat er wel multiplayer in zou zitten (dat je elkaar kon tegenkomen en elkaar kon afmaken bijvoorbeeld) maar dat de kans dat je elkaar tegenkwam inderdaad erg klein was. Toen mensen dit gingen testen na release bleek er totaal geen multiplayer in te zitten.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 29 maart 2018 13:55]

nu loop je de boel echt te retconnen, iedereen had de verwachting dat je elkaar tegen zou kunnen komen want er was multiplayer aangekondigd.
het duurde tot de week NA de release toen 2 mensen elkaar toevallig tegenkwamen dat we erachter kwamen dat het allemaal gelogen was.

en behalve die naampjes er totaal geen bewijs zichtbaar was dat er iemand was geweest.
Nee hoor, de hype deedt mij niet veel en nu krijg ik wel interesse in het spel.
Yep hier ook.

Voordat het spel uitkwam had ik al iets van: "Wat een onzin allemaal, er is toch niemand die in deze overhype trapt?" En uiteraard bleek het uiteindelijk inderdaad niet om zo'n speciaal spel te gaat. Helaas werd toen duidelijk dat er wel degelijk een massa mensen zijn die de marketingbeloftes hadden geloof.

Maar nu? Ik weet nu perfect wat ik krijg en ik zie dat een aantal problemen die mij toen hadden weerhouden zijn opgelost. Als ik het voor een goede prijs kan vinden zal ik nu niet aarzelen.
Op basis van dit artikel heb je interesse en destijds niet? Mag ik vragen waarom? Er is niets bekend.
Misschien heeft hij een Xbox en geen Playstation? ;)
Dus vind je een game op voorhand gehyped omdat je de console niet hebt en wil je het opeens een kans geven als hij voor je console uit komt. Logica.
Dat zegt hij niet. Hij zegt dat de hype rondom het spel hem niet zoveel deed.
Lijkt me logisch als het om een PS4 titel gaat wanneer je in bezit bent van een Xbox.

Zo wordt ik niet warm van Sea of Thieves / Crackdown 3 / Halo of Gears of War.
Enige Xbox / Windows titel waar ik benieuwd naar was, was Cuphead.
Omdat het spel bijna af is, en je nu wel krijgt wat je zou moeten krijgen?

Ze hebben zich hard voor het project ingezet, dus evt tweede kans kan gegeven worden
Ah logisch. Ik ben nog niet eerder enthousiast geworden van Updates, waarbij niet uitgelegd wordt wat deze inhoud.
Het gaat niet over een tweede kans. Tenminste, dan zou zijn zin niet kloppen.
Ik ben vorige week begonnen aan deze game, en tot nu toe geen spijt van.
iedereen was in augustus 2016 klaar met deze game, leuk dat ze blijven updaten want ze hadden net zo makkelijk niet kunnen doen.

maar dat neemt niet weg dat ze dus blijkbaar nog 2 jaar aan ontwikkeltijd nodig hadden om acceptabel spel neer te zetten.
anders gezegd een early access titel verkocht voor de volle mep onder valse voorwendselen.
Ik ben juist super blij dat hij uit komt. Dit was het enige spel dat ik nog écht miste op mijn Xbox!
Lijkt me sterk, nog niemand heeft alle planeten ondekt.
Nee hoor, niet klaar mee. Geloof namelijk ik de potentie, het idee van een oneindig universum spreekt mij nog steeds aan. Dan alleen in de vorm van MMORPG... :)
Was dit niet de game die samen met Mass Effect Andromeda de troffee voor meest teleurstellende game van de afgelopen 10 jaar in de wacht heeft weten te slepen ?
Ja

Sony heeft zelfs hun excuses aangeboden na de release.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 29 maart 2018 13:35]

Nee want allebei de games scoren een zeer ruime voldoende op Tweakers.
Een game moet wel heel erg slecht zijn wil het een cyfer onder de 6 krijgen alhier, dus dat zegt niet zo veel.
Maar ik had het niet over slechtste maar over meest teleurstellend. Na die gigantische hype voorafgaand aan de release pakt het die titel met gemak.
Op plek 2 mass effect en op 3, daar valt over te discussieren. Wat mij betreft Destiny 2.
Misschien een leuk topic voor op het forum ! Ok, hier is ie: Verkiezing meest teleurstellende game van afgelopen 10 jaar
Dat een game teleurstellend is (lees: niet aan de verwachting voldoet) impliceert niet dat een game slecht is. Als iemand altijd negens en tienen haalt voor toetsen omdat die persoon er gewoon heel goed in is, en dan plots een 7, dan is dat een teleurstellend resulaat, maar nog geen onvoldoende.

Andromeda is geen slechte game. Hij voldeet alleen niet aan de verwachting die is neergezet door de eerdere games in de reeks. Een reeks die ijzersterk was, dus de verwachting lag hoog.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 29 maart 2018 15:12]

Mass Effect Andromedia vond ik dan wel weer een tof spel. Gratis bij EA access abbo op xbox. Zou hem niet los gekocht hebben, maar toch via deze route uitgespeeld, zeer van genoten.
Duke Nukem Forever heeft deze status naar mijn beleving.

Frappant vind ik altijd nog, dat Hello Games of een andere ontwikkelaar niet op een of andere manier gestraft wordt op hun niet nagekomen beloftes.
De game zou volgens velen al grote sprongen hebben gemaakt en ik hoop nog altijd dat het een goede game gaat worden in de toekomst. De potentie lijkt er in elk geval te zijn. Dat de game nu voor Xbox One beschikbaar komt is alleen maar een goede zaak daarom lijkt mij.

Zelf zit ik echter nog altijd met een persoonlijk dillema waarin ik eigenlijk de praktijken die zijn uitgehaald niet wil supporten door de game niet te kopen. Maar aan de andere kant wil ik de developer ook wel weer een kans geven als ze de game telkens beter maken. Moeilijk moeilijk...
Ik deel je dilemma. Ben nog altijd teleurgesteld over hoe de game nu is en hoe die beloofd is, hij komt daarin nog steeds redelijk te kort.

Ook deel ik de mening met velen dat er inderdaad goede stappen zijn gezet. Maar ik mis persoonlijk toch nog echt de multiplayer feeling waar je met ze alle rondreist in een enorm stelsel van planeten. Waarin je elkaars bases kunt bezoeken en vanuit daar kunt traden. Misschien zelfs een nederzetting kan opbouwen met andere spelers als je dat wilt.

We vergeten soms dat dit een game is met enorme potentie. Ja oke, Sean heeft er een potje van gemaakt door de game de hemel in te prijzen en features te beloven die er helemaal niet zijn.. Maar toch vind ik de game een prima foundation hebben om verder op te bouwen en toch nog succesvol te worden :)

Tenminste. Dat hoop ik echt. :/

[Reactie gewijzigd door ErwinnBeen op 29 maart 2018 13:46]

Dat is het hem ook net denk ik. Als Sean een beetje z'n bakkes had gehouden en het spel niet hoger had zitten hypen dan dat ie daadwerkelijk kon leveren, dat de game best wel aardig was (nog steeds vrij mager qua content, maar daar wordt dus nog steeds aan gewerkt).

De negatieve backlash komt gewoon van verwachtingen die gezet waren maar niet waar werden gemaakt en dus niet zo zeer dat het spel slecht zou zijn ofzo.
Hopelijk komen we met de update te weten wat we met de level 4 Atlas pass kunnen.
Dat ze maar eens eindelijk een fatsoenlijke multiplayer van maken wat ze eigenlijk ook wel hadden belooft voor de release.

Ik zal er dan zeker over na denken om het weer te gaan spelen.
2 jaar na release komt hij naar de Xbox. Er was volgens mij een exclusiviteitsdeal met Sony. Zij toonden het spel namelijk voor het eerst op de E3 als ik me niet vergis. Komt hij nu naar de xbox omdat deze deal verlopen is? Of heeft het ze twee jaar gekost om dit ding te porten naar de Xbox?

Het voelt voor mij alsof ze ernstig laat zijn, en dat de interesse in de xbox versie niet zo groot zal zijn. Zeker na de zure nasmaak die de release versie heeft nagelaten.

[Reactie gewijzigd door PizZa_CalZone op 29 maart 2018 13:30]

Heb wel respect voor deze gasten. I had zelf verwacht dat ze er met het geld vandoor zouden gaan en de game "for dead" zouden later. Ze hebben tot zover een aantal mooie updates released. Als ze de game zo blijven supporten zouden ze nog iets heel moois kunnen maken van NMS.
Het respect is bij mij verloren gegaan toen een groot deel van de bolftes kwa content niet in de game zat. Sean Murray heeft in allerlei grote interviews beloftes gedaan en deze niet waargemaakt. Vervolgens is er een maand of twee lang radiostilte geweest vanuit hello-games. Veel mensen kochten de game wegens het multiplayer aspect wat er niet in bleek te zitten. Maar een reactie of excuses van Sean Murray is er volgens mij nooit geweest.

Consumenten zijn gewoon voorgelogen, ze hebben niet het product gekregen waarover geadverteerd is.

[Reactie gewijzigd door PizZa_CalZone op 29 maart 2018 13:46]

Ik heb de game op PS4. Heb hem 2 keer gespeeld. Eerste keer, viel enorm tegen. Maanden laten liggen. Vervolgens nogmaals om te kijken of het echt niks was. Toen nog steeds niks.

meest gehypte game ever.
Wel mooi dat ze nog steeds verbeteren en zich niet uit het veld laten slaan. Ik vond het een fantastisch idee en redelijk uitgevoerd. Als met iedere update het weer beter wordt is het toch zijn geld waard geweest. Kudo's !
No Man's Sky 1.0 was inderdaad niet wat men verwachtte, al heb ik deze versie zelf nooit gespeeld. Ik heb hem ooit voor ¤20 in de sale gekocht op de Playstation Store, toen waren er al 2 grote updates uitgerold. Vond het zelf best een relaxte ervaring eerlijk gezegd, een van de weinige PS4 games die echt voor ontspanning zorgden.

Iedereen moet niet zo miepen dat het te laat is, ze doen volgens mij enorm hun best. Daarnaast hebben ze tijdens het ontwikkelen van het origineel een overstroming gehad waardoor enorm veel data verloren is gegaan. In een van de laatste updates hebben ze hier naar gehint door middel van tekst in het spel zelf, iets met een flood die voor teleurstelling zorgde of iets dergelijks.

Ik ben geen fanboy, vond het toen ik nog een PS4 had gewoon een erg ontspannend spel, en props naar de devs dat ze ondanks alle haat hun best blijven doen. Het blijft een relatief klein team natuurlijk.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True