Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Hello Games toont multiplayeruitbreiding en grafische update voor No Man's Sky

Ontwikkelaar Hello Games heeft een trailer uitgebracht die de multiplayermodus van No Man's Sky laat zien. De modus komt volgende week naar de game middels een gratis update. Ook worden de graphics van de game verbeterd.

Hello Games geeft op het Xbox Wire-blog van Microsoft en op het PlayStation-blog van Sony meer informatie over de multiplayeruitbreiding, die op 24 juli wordt uitgebracht. Volgens de ontwikkelaar zijn de planeten voorzien van nieuwe ringen en verbeterde visuals moeten de ruimte mooier maken dan voorheen. De ontwikkelaar claimt dat het genereren van het terrein op de planten drastisch is verbeterd. Ook zou er significant meer detail te zien zijn aan ruimteschepen, npc's en gebouwen.

In de nieuwe multiplayermodus kunnen spelers samen met vrienden het universum verkennen en ook willekeurige andere spelers tegenkomen. Het is mogelijk om samen te werken of tegen elkaar te vechten. Daarnaast zijn er races die afgelegd kunnen worden in competitieverband.

Verder zorgt de update ervoor dat gebouwen overal en op elke planeet gemaakt kunnen worden. Dat moet het mogelijk maken om een zeer complexe basis te maken en er zijn honderden nieuwe onderdelen toegevoegd die dat mogelijk moeten maken. Spelers kunnen meerdere bases bezitten.

No Man's Sky werd in augustus 2016 uitgebracht en bleek toen geen multiplayer te bevatten, hoewel Hello Games wel gesuggereerd had dat de game dit zou hebben. Een jaar na de release volgde een update met een beperkte vorm van multiplayer, daardoor konden spelers elkaar zien als lichtbolletjes en was communicatie mogelijk.

Als de multiplayerupdate voor No Man's Sky op 24 juli beschikbaar komt, is ook de Xbox One-versie van de game beschikbaar. Het spel was voorheen alleen beschikbaar op de pc en de PlayStation 4. De update komt tegelijkertijd naar die platformen.

Nieuwe multiplayertrailer (boven) en de oorspronkelijke trailer van de game uit 2013

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

17-07-2018 • 20:08

69 Linkedin Google+

Reacties (69)

Wijzig sortering
Je kan er van alles van vinden maar het team laat de game niet vallen. Een bedrijf als EA had de game allang gediscontinued... _/-\o_
Zolang er nog geld uit te halen valt blijven ze het spel nog ondersteunen. De Xbox One release is volgens mij de grootste drijfveer achter deze update.
Als ze niet een belachelijke prijs vragen voor dit spel zal ik hem binnenkort voor het eerst spelen op de xbone. Ik ben benieuwd of mijn spel ervaring overeen gaat komen met de vele negatieve reviews
zelf boeit me die multiplayer nog niet eens zo veel.

Het spel was leuk... de eerste 2 uur.
Daarna kwam je erachter dat elke planeet 'meer van hetzelfde' is.
Dat flora en fauna helemaal niet zo divers noch interessant is als de trailers deden vermoeden.
Dat je scheepje upgraden vrij saai en simpel is en neerkomt op een 'grind for resources' festijn.
Dat wanneer je het einde van het universum bereikt (of was het het midden? alweer vergeten..) je niks anders te wachten staat dan re-spawnen in een 'nieuw' universum waar je dan weer van voor af aan kan beginnen (met het verschil dat je heel je schip al geupgrade hebt en er geen enkele drijfveer meer is om uberhaupt nog op planeten te landen)

Ik zal het wel weer eens een kans geven, kijken of ze de flora+fauna+planeet diversiteit significant verbeterd hebben. Dat hele 'base builden' kan me gestolen worden. Dat slaat nergens op in een exploratie spel waar het de bedoeling is dat je in een (redelijk) rechte lijn alsmaar vooruit beweegt.
Zou je de spoiler uit je verhaal willen halen?
Op zo'n manier heeft niemand meer een drijfveer om wat te doen. ;-)

Vind het overigens nogal een overgang van "eenzaam en helemaal alleen op de wereld" naar "een multiplayer met samenwerken en gevechten".
Kan me niet voorstellen dat mensen niet weten hoe het spel eindigt, dit was nog uitgebreid in het nieuws geweest omdat het zo enorm teleurstellend was.
Dit was letterlijk nog mijn enige drijfveer om door te spelen. Ik heb die spoiler dus al jaren uit alle macht geprobeerd te vermijden.
Als je inmiddels nog steeds niet het (eerste) einde bereikt hebt dan doe je toch echt zelf iets fout..

Of was het spel zo saai dat je gewoonweg jezelf er niet toe kan zetten om lang genoeg te spelen om het 'einde' te bereiken? :+

Excuses voor diegene voor wie ik nou daadwerkelijk iets gespoiled heb.. ik twijfelde nog of ik het in een spoiler warning moest zetten maar besloot dat niet te doen omdat het een essentieel onderdeel is/was van de controversie rondom het spel.
Dus laat ons zeggen dat ze hierdoor een paar mensen terug halen/verkopen. Nu ongeveer 1k spelers, in een groot spel als dit is het gewoon onvoldoende om samenwerkingsverbanden op te zetten.
Nu ongeveer 1k spelers, in een groot spel als dit is het gewoon onvoldoende om samenwerkingsverbanden op te zetten.
Nee hoor. Een groot deel van de actievelingen bevindt zich in de Galactic Hub. Daar zal prima mee samen te werken zijn.
Dit dus!
Alhoewel ik altijd al enorm van de game heb genoten. Je moet er denk ik van houden.
Je moet er denk ik van houden.
Das het issue niet, het issue is dat men met false advertisment een heleboel sales heeft gedaan, men heeft aangegeven dat dingen in de game zaten die na twee jaar er pas ingebouwd worden...
[...]

Das het issue niet, het issue is dat men met false advertisment een heleboel sales heeft gedaan, men heeft aangegeven dat dingen in de game zaten die na twee jaar er pas ingebouwd worden...
Maar dan nog, mening ander bedrijf had de game op dit punt al lang laten vallen, dat ze toch blijven doorwerken aan het spel vind ik zeker wel een pluim waard. Ze lijken in ieder geval te hebben geleerd van de fouten die bij de release gemaakt zijn, misschien dat het dus ook gewoon eens tijd wordt om daar niet eeuwig over door te blijven gaan :)
Liegen is echter niet hetzelfde als fouten maken.
Ik vertrouw Hello Games & Sean dan ook voor geen centimeter.
Een paar patches gaan mijn mening niet beinvloeden, er zijn zat betere devs waar ik games van kan kopen. :Y)
Da's maar, maar toch genoot ik enorm van de game.
Alles behalve correct, het nieuws begon bijvoorbeeld met dit:

nieuws: No Man's Sky lijkt definitief geen multiplayer te bevatten
Het woord "lijkt" in de titel betekent dat er geen goede bron is voor dit verhaal. Heeft de dev ooit specifi.ek gemaakt wanneer multiplayer zou worden ingebouwd?
Ik weet niet echt wat je hier mee wilt bereiken, behalve je "gelijk krijgen", maar iedereen weet dat een Multiplayer pas inbouwen na 2 jaar van de originele release onzin is. Men heeft het als selling point gebruikt en de volledige versie is al lang geleden over de toonbank gegaan.

Als ze het goed hadden willen aanpakken en eerlijk hadden willen zijn, hadden ze het in Steam Early Access moeten uitbrengen.
Ik zeg ook niet dat ze eerlijk waren, ik bedoel alleen dat je kunt verwachten bij zo'n ambitieuze game die gestart is vanuit een kickstarter campaign dat het een tijd gaat duren voordat ze alles kunnen leveren wat ze beloofd hebben. En dan je dus een paar leugentjes in de PR kunt verwachten zodat mensen de game kopen zodat ze het geld hebben om al die features in te bouwen. Grote publishers doen dit ook door op de E3 onmogelijk mooie demos te laten zien.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 19 juli 2018 00:19]

Zeker waar, maar dit had het spel bij release moeten zijn. Verandert niks aan het feit dat de bedenker hiervan gewoon vol over heeft lopen liegen.
Vraag me daarnaast af hoeveel ze terug gaan krijgen voor al deze dev-time.
Mja, bij de release deden ze alsof wat er nu in zit er al in zat.... goed dat ze het er in stoppen. Niet goed dat het er dus nog niet in zat. - Het had prima geweest imho als het er niet in zat, als ze niet deden alsof er wel multiplayer was. Evt met een melding dat dat nog komt.
Een bedrijf als EA kan zich dat ook veroorloven. De makers van dit spel hebben... dit spel en alles wat ze geïnvesteerd hebben om het te maken. Ja, en Joe Danger natuurlijk :o
Anywho... hoop dat het ze uiteindelijk lukt er een groot spel van te maken.
Precies, ik was zeer positief verrast toen ik een paar maanden terug een stukje gespeeld heb. Echt een grote verbetering t.o.v. de game bij release.
Daar verdient Hello Games toch wel respect voor.
Net als Battlefield 4, oh wacht... Ik weet dat het 'in' is om EA te bashen, en ze doen genoeg verkeerd, maar ga ze dan niet lopen bashen voor iets waar ze duidelijk het omgekeerde hebben laten zien.

Desondanks, super support van Hello Games, altijd fijn om te zien.
Dus als EA een game op de markt gooit wat totaal niet is wat er beloofd is maar wel een paar jaar patched is de schade ongedaan gemaakt?

OF

Wordt het dan, dit mag EA niet doen want groot team blah blah blah maar Hello Games laten we er mee weg komen?

Nee, je gooit geen game op de markt dat brak is om het achteraf te fixen. Je fixed eerst je game en dan gooi je het op de markt. Dat er wat bugs naar boven drijven kunnen heel veel mensen en ik respect voor uitbrengen maar zeggen dat je alles kan en dan 2 jaar later er eens in patchen.... not done
ik moet zeggen dat ik na deze trailer oprecht weer zin heb om erin te duiken. Het lijkt me veel leuker om samen rond de vliegen en je prestaties te kunnen delen. Ik ben benieuwd en alvast aan het installeren.

Ik vond de eerste iteratie ook niet vervelend om te doen, dus dit is alleen een extra kers op de slagroom
Ik weet dat ik laat ben maar voor deze post speciaal account aangemaakt :*) eind lurker tijd.

HelloGames heeft zich inderdaad schuldig gemaakt aan vals adverteren en wat ze beloofd hebben dus niet waar gemaakt bij de launch. De plannen van HelloGames waren inderdaad zeer optimistisch maar vergeet niet dat HelloGames een relatief kleine studio is met een geschatte omzet van minder dan een miljoen per jaar.

Laten we ook even kijken naar andere game flops en de studios:
Mass Effect: Andromeda - 60 euro - EA Games, Bioware. Er was een heel grote markt voor een nieuwe Mass Effect game, maar na terugslag van de media en gamers hebben ze een paar updates vrijgegeven om het spel een beetje beter te maken daarna gewoon opgegeven omdat het waarschijnlijk op korte termijn een beetje geld zou kosten. Deze studios hebben een gezamelijke omzet van zo'n 5-6 miljard per jaar.

Godus - 5-5000 pond (kickstarter), 15 euro steam, freemium mobiel - 22cans met eigenaar Peter Molyneux, bekend van Black and White en Fable. Veel beloofd en weinig waargemaakt in de game. Daarna is het gepoort naar mobiel wat uiteindelijk alleen maar een freemium game was. Toen de game een flop bleek zei peter dat het lag aan de kickstarter donaties omdat ze alles geloofden wat hij zei.

Star Wars Battlefront II - EA DICE games - Geflopt omdat het vol zat met geldtrekkerij. Dagenlang moeten grinden om wat characters vrij te spelen, zo ontworpen om jou naar de "micro" transactions te drukken.

Daarnaast zijn er nog heel veel spellen op Steam Early-access, kickstarter of indiegogo die uiteindelijk abandoned zijn door de eigenaar, kijk vooral naar de survival games rage van 2015 - 2016.

HelloGames heeft daarintegen als "klein" bedrijf excusses aangeboden, en is doorgegaan met ontwikkelen. Met de komende update zullen ze alle beloften na zijn gekomen. Ik lees hier veel reacties over dat het spel eentonig is en dat alles hetzelfde eruit ziet, maar als je nu checked zul je zien dat helemaal na de Atlas update er al erg veel veranderd is. Als je alles een beetje gevolgd heb kun je denk ik net als ik het wel eens zijn dat ze zich hun eer en vertrouwen hebben terug gewonnen.. en laten we dan ook nog ff props zeggen dat ze geen microtransactions, lootboxes of andere meuk erin hebben geplaatst om er nog wat centen uit te persen

[Reactie gewijzigd door PracticalMatter op 18 juli 2018 19:43]

True story! Hier vanaf dag 1 gespeeld en na een week links laten liggen. Dit weekend terug opgepikt na alle updates en het lijkt wel alsof een totaal ander bedrijf deze game heeft vastgenomen en er (bijna) alles heeft ingestoken waar het publiek om vroeg.

Respect voor HelloGames om zo'n grote ommekeer te maken. Het heeft zelfs op dit moment meer spelers dan the witcher 3 hun all time peak: https://i.redd.it/xxgr6x2vpwc11.jpg.

Op dit moment kan ik me dan ook meer dan prima vermaken met de game.
Respect voor de full 180 van het team na alle (terechte) kritiek. Geen loze excuses, geen bullshit, gewoon luisteren naar iedereen die een leuk spel had verwacht en alsnog dat ervan maken. Ondertussen geen fouten herhalen zoals loze beloftes, maar gewoon eraan werken en uitbrengen wanneer het klaar is.

Hello Games heeft wat haat verdiend, maar ze hebben nu al enkele keren bewezen dat ze het beter kunnen doen, dus wat mij betreft verdienen ze vergiffenis en meer.
Als ze de game dus met 2 jaar hadden uitgesteld hadden ze een veeeeel beter product kunnen leveren.
Maar of daar geld voor was om het team ervoor te betalen?

Je kan dan beter de core features (= de ideeen die je game de game maken) implementeren en leuke bijzaken in vorm van een update of DLC uitbrengen.
Klopt, maar ze hadden het wel als een Early Access aan kunnen bieden dan had dat een enorm bak gezeur gescheeld!!

Neemt niet weg dat er voor mij maar weinig dingen waren die me tegenvielen en die ik anders had verwacht (oa. middelpunt vinden en dat dan de verrassing is dat je opnieuw kan beginnen,ehmm, ok). Zelf verwachtte ik nooit multiplayer en ik heb mij er dan ook prima mee vermaakt!

1 van de weinige platinum trophies voor mij :)

[Reactie gewijzigd door Aenea op 17 juli 2018 22:03]

Het grootste probleem is dat zij dat niet kunnen beslissen, dat doet de publisher.
En die boeide het niet dat ze het niet haalden, ze hadden hun investering met preorders al terugverdiend...
Ik denk dat het grootste punt is dat HelloGames uit Italie komt en Sony Interactive een japanse organisatie is. De grote Amerikaanse publishers zetten al snel een spel op stop wanneer het maar een beetje dreigt verlies te geven, ook al zou het in de long run nog best werken. Maar dit korte termijn denken is niet alleen in de game industrie in Amerika, het korte termijn denken komt voornamelijk door de Executive Compensation bij de bedrijven met een beursgang. zag er laatst nog een docu over maar kan hem zo niet vinden, als ik het vind voeg ik het toe.

edit: explained: The Stock Market op Netflix

[Reactie gewijzigd door PracticalMatter op 18 juli 2018 21:37]

Het gaat uiteindelijk om de centen inderdaad, terwijl HelloGames het inderdaad om het neerzetten van een mooie game gaat. Dat matched niet.
Hello Games komt uit Engeland trouwens en Sony heeft vestigingen over de hele wereld, daarnaast hebben ze zelf ook game studios verspreid over de hele wereld, zelfs 1 in Amsterdam ten slotte...

Waar Hello Games ook vandaan komt maakt gewoon verder niks uit, daarnaast zet Sony rustig games in de ijskast voor langere tijd en/of laat men de developers door werken, denk aan The Last Guardian kwam pas uit in 2016 nadat het al in 2009 was aangekondigd!

Wat hier gebeurd is is onduidelijk maar ik vermoed dat het wel met een contract te maken had of dat zij zichzelf anders niet boven water hadden kunnen blijven houden.
Je kan dan beter de core features (= de ideeen die je game de game maken) implementeren en leuke bijzaken in vorm van een update of DLC uitbrengen.
[sarcasme]Ja, leuke dingen zijn natuurlijk niet waar mensen een game voor spelen. Dat is typisch iets dat mensen ook wel later kunnen bijkopen, mochten ze leuke dingen willen doen in een spelletje.[/sarcasme]
Tja dat is het idee van de ontwikkelaars van Sea of thieves hadden en wat het idee van "game as service" is. Maar daar hadden sommige mensen ook veel kritiek op. (onterecht)
Ik heb liever een volledige game vanaf het begin. Want als ik al meerdere uren in de core features heb gestopt, heb ik dat vaak al wel gezien. Als ik dan 3 maanden later de game weer oppak met kleine toevoegingen, vind ik het vaak niet verschillend genoeg om er nog mee vermaakt te worden. Dus graag liever een volledige games en dingen als extra levels etc mogen best in DLC, maar geen additionele functionaliteit.
Maar 2 jaar investeren zonder inkomsten is vaak zeer moeilijk en vergroot alleen maar het risico voor de uitgever van het spel.
Kan iemand mij vertellen of zeg maar dit echt MMO achtig multiplayer is of gewoon elkaars session joinen? Als ik een basis bouw ergens, kunnen andere die dan ook vinden of moeten ze maar net toevallig in mijn session zitten? Wat me enorm vet zou lijken is als ik bijvoorbeeld samen met een vriend een basis kan bouwen ook al zijn we niet tegelijk online..
Ja daar ben ik ook benieuwd naar, ik denk dat je gewoon speelt op de server van NMS en kan spelen wanneer je maar wilt samen met je team mates. Dat hoop ik iig. :)

Je kan volgens mij met 4 man in een 'party' zitten, maar betekend dit dan dat je als je een ander viertal bent elkaar wel gewoon kan zien? Niet een lullig lichtblobje hoop ik..
In de trailer zie je op een gegeven moment ook 5 spelers in het water zwemmen. Dit zou 1 party van 4 spelers en 1 losse speler zijn.
Dit is in hoofdlijnen wat er nu bekend is over multiplayer in NEXT.

Multiplayer
  • Team up a small team of friends and explore the universe together, or be joined by random travellers.
  • You can help friends to stay alive, or prey on others to survive.
  • Tiny shelters or complex colonies that you build as a team are shared for all players.
  • Fight as a pirate or a wingman in epic space battles with friends and enemies.
  • Race exocraft across weird alien terrains, creating race tracks and trails to share online.
  • Character customisation allows you to personalise your appearance.
Wauw. Wauw. Wauw. Ik ben persoonlijk een groot fan van de game vanaf dag 1. Iets in die game bleef me terugtrekken. Ik ben zo blij voor Sean dat het tij nu begint te keren, een introvert coding genie had nooit de PR van dit spel moeten doen. Dat heeft hem grote problemen opgeleverd, ondanks dat hij altijd al zei dat hij liever achter zijn computertje zit engines te schrijven. Maar deze come back en de reacties erop gun ik hem zeer. Zijn GDC presentatie toonde mij echt hoe geniaal deze man wel niet is als het komt op engines schrijven en hetgeen wat onder de motorkap van NMS plaatsvind. Maar als ik dit dan zie dan kan ik bijna niet geloven hoe ver ze zijn gekomen. Die cloud technologie waar hij het vorig jaar al over had is duidelijk af nu, want my my wat zien de wolken er bizar spectaculair uit. De transitie van planeet naar space en andersom is totaal verbeterd. Ook zijn manen en planeten nu half verscholen achter de atmosfeer waar de des betreffende planeet geen licht van de zon ontvangt. Allemaal dingen die ik erg miste in de huidige builds. En dan daarbij nog de gigantische freighters waar je nu dus letterlijk op kunt landen. Iets wat mij heel erg bevalt in Star Citizen komt nu naar mijn lievelingsgame! Een developer had de catastrophe van de launch niet beter aan kunnen pakken in mijn opinie; waffel dicht en je visie waarmaken. Pas bij atlas rises zag ik het tij keren omtrent de negativiteit richting Hello Games. Maar dit is duidelijk het punt dat de menigte hun zoutzak wegleggen en respect uiten waar het verdiend is. Want je kunt zeggen over Sean en zijn team wat je wil, maar wat zij hier doen is alles wat je kunt doen om je game weer terug op de kaart te krijgen en nog 3 scheppen er boven op.
Ik ben ook iemand geweest die al vanaf de dag van de release de game met plezier speelde en ik blijf terug komen naar de game.
Ik kijk dus ook erg uit naar deze nieuwe patch
Maar dit is duidelijk het punt dat de menigte hun zoutzak wegleggen en respect uiten waar het verdiend is.
Welke menigte? ;)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 17 juli 2018 23:21]

Dus mensen die positief zijn over deze update moeten ook gelijk nu spelen voor de update er überhaupt is? Beetje dommige reactie dit.
Ik vond het grafische stijltje van de originele game prima, dus dat had van mij niet 'verbeterd' hoeven te worden. Multiplayer is wel leuk. Kan ik eindelijk samen online met een maat van mij met wie ik dat destijds ook wilde doen.
Ik hoop dat de popup / fadein van landschap details vooral verbeterd is. Verder heb ik het zeker met de 1.4 update bijvoorbeeld geen slecht uitziende game gevonden.

En ik speel het ook nog met plezier op z'n tijd dus ik ga zeker even kijken wat er allemaal nieuw is in de game straks.
Nou grafisch gezien was er echt wel genoeg winst te behalen, met name als het gaat om details/textures.. en dat hebben ze zo te zien in NEXT weer eens gedaan dus chapeau.
Ben benieuwd wat ze op de Xbox voor het spel vragen. Zie hierboven voor ps4 fysieke game 23,95. Benieuwd of ze eroverheen gaan.
Heb de game tijdje terug gekocht voor ¤20 bij Mediamarkt, maar nu kost de game ¤39 bij Mediamarkt :/
Pfff ¤49,99 in de Xbox Store. Die zijn gek.
Respect dat ze dit (nu nog) ondersteunen na de vloed van negatieve uitingen!
Wow het ziet er een stuk beter uit dan een jaar geleden.
vraag me af wat er allemaal veranderd is.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True