Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

No Man's Sky: Beyond met onlinemodus en vr-ondersteuning komt 14 augustus uit

De Beyond-update voor No Man's Sky komt op 14 augustus uit. De gratis update brengt PlayStation VR- en Steam VR-ondersteuning naar de game. Ook krijgt het spel een 'radicaal nieuwe' multiplayerervaring onder de noemer No Man's Sky Online.

Volgens de aankondiging moet de uitgebreide online-ervaring ervoor zorgen dat spelers overal in het universum elkaar kunnen ontmoeten en met elkaar kunnen spelen. Verdere informatie over No Man's Sky Online maakt ontwikkelaar Hello Games niet bekend. Wel zei ontwikkelaar Sean Murray eerder dat het geen mmo is.

Met de update krijgt het spel ook volledige vr-ondersteuning. In een eerder uitgebrachte trailer is te zien hoe spelers in voertuigen en ruimteschepen kunnen voortbewegen. Ook rondlopen en bouwen op een planeet kan binnenkort in vr. De Beyond-update komt uit voor Windows, de PlayStation 4 en de Xbox One.

Tweakers publiceerde een review van No Man's Sky toen de game drie jaar geleden uitkwam. Het gebrek aan multiplayer werd toen als minpunt benoemd. Het missen van multiplayer was vooral opvallend omdat de ontwikkelaar eerder had gezegd dat het wel in het spel zou zitten. In de jaren na de release heeft Hello Games veel gratis updates en uitbreidingen uitgebracht. De studio zegt dat het de game ook na het uitbrengen van de Beyond-update op die manier zal blijven ondersteunen.

Door Hayte Hugo

Nieuwsposter

02-08-2019 • 16:34

75 Linkedin Google+

Reacties (75)

Wijzig sortering
Ik hoop toch echt dat ze nu eindelijk x64 int's gebruiken want een max van 32 bits int's is wat weining ;-) Na 700 uur en een Freighter en 6 schepen, heb ik nu over 6 schepen en 10 storage containers wel 3 x 4.294.967.295 aan waarde verzameld. Zoek me versuft naar schepen met 48 storage slots.
Ik vind dit spel stukken leuker spelen dan Star Citizen + Hotas Whartog, daar betaal je je blauw voor een groter schip en als je eindelijk in de ruimte bent, is er wel een of andere debiel die je kapot schiet en heb je eindelijk credits verzameld, is er weer een nieuwe alpha versie en ben je weer alles kwijt.
Grafisch mooier dan NMS, maar die prijzen voor het spel en een groter schip zijn echt belachelijk.

NMS krijg ik maar niet uit gespeeld omdat er bugs zijn, bepaalde missies waren in een ander universum en ik kan niet terug keren en moest een nieuwe basis bouwen. Ik moet ook een onderwater basis bouwen en ook al verwijder ik hem en bouw hem opnieuw, blijft die missie toch bestaan.
Ik hoop van harte dat Steam VR ook goed met mijn Oculus Rift S werkt, dan begin ik opnieuw, ondanks dat mijn huidig opgebouwd kapitaal me een soort Dagobert Duck laat voelen (meer, meer, meer) ;-)
En Elite: Dangerous is niks voor jou? (zomaar een vriendelijke tip)

Star Citizen lijkt me super vet.. als ze alle beloftes écht waar weten te maken.
Ik wacht echter tot er een 1.0 versie uitkomt.

Met Ark: Survival Evolved had ik het issue dat ik het spel al 'klaar' gespeeld had en beu was meer dan een jaar voor ze eindelijk 1.0 gingen... hetzelfde met subnautica

Wanneer deze NMS VR update uitkomt zal ik hem wellicht wel weer eens aanzwengelen.
Ik vond NMS best vermakelijk voor de ~40 uur die ik erin heb gestopt maar ergerde me net als jij aan de beperkte opslagruimte in schepen. :P

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 2 augustus 2019 23:11]

Ik erger me niet aan te weinig opslag van een schip, dat is juist het leuke van de game, zoeken en steeds een groter schip zoeken en kopen, waardoor je meer grondstoffen kunt opslaan en de duurste zaken kunt bouwen. Het is alleen j́ammer dat daar een max opzit qua verkoop opbrengst.
Star Citizen is nog in early access, No Man's Sky is een volwaardige game. Daar zit een groot verschil in.

Daarnaast heeft CIG naar buiten gebracht om geen wipes meer te houden. Dus alle progressie blijft gewoon behouden tot aan de beta of volledige release. Sinds wanneer is dit? Sinds update 3.6 die recent is uitgekomen.

[Reactie gewijzigd door Toonen1988 op 2 augustus 2019 23:06]

Lol, dat is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord van die wipes. Die heb je even uit de dikste duim gezogen. Groot SC fan hier, maar die wipes gaan blijven tot tenminste 2020 of later.
Wipes zitten er op dit moment nog gewoon in, en dat is ook niet geheel gek.
Ik kan me ook vergist hebben, ik meen ergens te hebben gelezen dat er geen wipes meer zijn.

Ook Boredgamer heeft hier al over gesproken.

[Reactie gewijzigd door Toonen1988 op 3 augustus 2019 02:12]

Dan zit Boredgamer er ook naast. Sowieso niet echt een reliable source voor informatie.

[Reactie gewijzigd door GoT.Typhoon op 3 augustus 2019 02:43]

Misschien geldt dit alleen voor de live releases. Zit nu te denken of dit ook was van 3.5>3.6 update. Voor de PTU is dit wel het geval namelijk.

Wipes zullen denk nog gewoon nodig zijn sinds er altijd mensen zijn die iets bugged hebben. Wanneer 3.6.1 live gaat (misschien dit weekend) zullen we dat even moeten checken.
jup wipes komen nog altijd tot Network Meshing Server klaar is.
Geeft hij duidelijk aan in de video dat wanner Server Meshing gereed is kan je beginnen met opbouwen.
Dat zal waarschijnlijk pas rond 3.8/3.9 zijn dus Q4 2019 of Q1 2020
"Star Citizen is nog in early access, No Man's Sky is een volwaardige game."

Maar SC is veel langer in developement, haalt zijn doelen nooit. En heeft(had) meer geld.
Darnaast heeft NMS ook nog eens alles verloren tijdens developement en doen ze er geen jaren over om een andere player model te maken...

Ik heb SC kort na de kikstarter gebackt.. dus begin me asjeblieft niet met die onzin.
Aan de andere kant heeft NMS ook minder content dan Star Citizen en is NMS zo arcadey dat je het net zo goed kan laten.
Nooit geprobeerd, vind de ietswat fantasy achtige werelden vs. meer reallife nagebootste planeten en space wat leuker, alhoewel NMS het iets te ver naar links heeft getrokken.
Uiteindelijk blijven games, games en geen simulatie van real life. Er moet toch wel ergens een compromis te vinden zijn lijkt me.


Verder heeft NMS gameplay weinig diepgang vermoed ik, PvP op mass scale etc.

Ben benieuwd wat die nieuwe patch gaat brengen maar ik heb weinig hoop. Zal wel weer eindigen als ED, 1 PvP encounter per week.

[Reactie gewijzigd door Marctraider op 3 augustus 2019 20:32]

Lol, jij noemt precies 2 games met minder content dan SC, mooie vent. :P
Begint mij een steeds interessanter spel te lijken, na alle initiële reviews etc.
Misschien wat off-topic: Als de game in de huidige staat een review zou krijgen, welke score zou deze dan krijgen (ten opzichte van de originele Tweakers review)?
Van mij een 6,5. Het is vermakelijk en leuk. Maar er zit weinig progressie in en na een dag of 5 spelen heb je het gevoel alles wel zo'n beetje gezien en gedaan te hebben. Het enige wat je echt 5 dagen bezig houdt is je basis opbouwen en een goed schip verkrijgen en verbeteren. maar daar ben je na 5 dagen wel klaar mee. De tech tree is heel beknopt. De werelden vrij generiek. Het uitbreiden van schepen is niets meer dan het veranderen van stats. Uiteindelijk heeft het gewoon te weinig, en te simpele gameplay om lang iemands aandacht vast te kunnen houden. Een goede fundering voor een sandbox game. Niets meer, niets minder.

Voor je beeldvorming Ik heb 86 uur in dit spel zitten. In een andere sandbox game zoals bijvoorbeeld Ark Survival Evolved heb ik 980 uur zitten. Weinig waar voor je geld dus.

[Reactie gewijzigd door Seth_Chaos op 2 augustus 2019 17:25]

Je vind 86 uur weinig waar voor je geld?!?!

Sorry maar een spel die mij 86 uur kan geven is voor mij en de meeste mensen zeker wel dik het geld waard, heel veel spellen komen geen eens over de 20 uur speel plezier, Rage 2 deed ik zo een beetje 25 uur over met alle side quests, om hem uit te spelen, en ik had hem wanneer hij net paar weken oud was voor €22,99 gekocht, en vond het zeker de moeite waard, helemaal voor dat geld wanneer hij net uit was.
Eerlijk gezegd vind ik persoonlijk dat uren aan speeltijd als waarde van een spel niet in elke situatie een geschikte manier is om de waarde van een spel vast te stellen. Een spel van enkele uren als Gris kan een enorme gefocuste en gevulde impact hebben waarbij iets als Minecraft meer verspreid is.

Interessant om over na te denken natuurlijk, kwaliteit of kwantiteit van plezier.

Spellen als No Man's Sky zijn dan natuurlijk erg interessant want met bouwelementen, creativiteit, "oneindige" exploratie, vergaren van materialen, upgrades, voertuigen en langdurige quests, crafting en (fleet) missie systemen heb je voor spelers die dat gebruiken om doelen voor zichzelf te stellen wel een langdurige speel waarde.

[Reactie gewijzigd door Cheezemaniac op 3 augustus 2019 02:27]

Precies, zo denk ik ook, dat een spel lang duurt betekent niet dat de spel ook goed is.
Serieus!? Rage 2 is tegenwoordig al waar voor zijn geld? Damn waar gaat het heen met de game wereld, ja als iedereen er maar genoegen mee neemt dan komen die grote studios er makkelijk mee weg ja...

Nee sorry maar Rage 2 is toch wel 1 van de grote voorbeelden van afraffelen en een belabberde prijs/speel ratio.

Zie mijn andere eerdere reactie:
ik denk dat ik 6 uur besteed heb aan campaign en nog eens 4 uur aan de wereld verkennen en toen kwam ik er eigenlijk achter dat side-quests gewoon bestaan uit kampjes uitroeien, sentrys slopen, lost rangers vinden en ark/chests zoeken e.d., in mijn ogen niet side-quest waardig en wat mij in ieder geval snel gaat vervelen.

10 uur echte speeltijd waarvan dus 6 uur echt campaign is in mijn ogen een cheap ass manier van geld verdienen. Kijk bijvoorbeeld naar Witcher 3, een echt campaign waar ik denk minimaal 30 uur aan besteed heb, met echte side-geusts (dus vind persoon x aan de hand van clue 1, 2 en 3 of doe drugs met je paard en hou een heel verhaal met hem) waarbij elke side-quest uniek is met echte unieke plekken en easter eggs. Dit heeft mij naast die 30 uur nog eens ruim 60 uur bezig gehouden gok ik.

Ik dacht zelfs nog meer op de teller te hebben staan, begrijp mij niet verkeerd het zijn 2 verschillende spellen en ik heb echt veel plezier gehad aan rage 2 maar het is zo zonde want de basis is super en ze hadden echt een zieke plotwist aan het verhaal kunnen geven en er gerust nog 10 uur aan kunnen plakken. Ook de wereld leend zich prima voor echte side-quests. Oftewel de basis is echt super, het totaal product alleen iets minder, en dan hebben we het nog niet over de bugs gehad...
Verder ben ik het met je eens dat 86 uur verder best netjes is, maar 10 a 20 uur? Nee... Stel het verhaal was nou echt goed, en verder was het spel ook echt af en alles tip top in orde dan zou ik er nog mee kunnen leven, maar hoe ze het geflikt hebben met Rage 2 slaat echt alles...

Verder vergelijk jij een sandbox game met een fps, maar goed...
Ik vond Rage 1 en 2 helemaal geen slechte spellen, natuurlijk zijn ze niet fantastisch, ze waren leuk that's it, ik vont Mass Effect 1 tot en met 3 fantastisch, en vind Bulletstorm, en BioShock 1 en 2 en Infinite, en Borderlands 1 en 2, en Metro spellen, en Half-Life 2 en ga maar zo door (te veel om op te noemen), fantastisch spellen, en die duurde ook niet heel lang, hoogstens 40 uur voor ierdere Mass Effect spel, als je alle side missies doet, en maar 9 uur voor Bulletstorm, en ook niet heel lang voor BioShock spellen, en ja Rage 1 en 2 waren niet hele goede spellen, maar ik vond ze wel leuk.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 3 augustus 2019 00:49]

86 uur is prima voor de 20€ waarvoor ik hem gekocht heb.
Er is een Youtube kanaal wat juist dat doet: een jaarlijkse review van No Man’s Sky. Zoek in dat geval Shammy op, het is enorm leuk om te zien hoe zijn mening elk jaar beter wordt!
Ik wacht met smart op de re-re-review van Noah Caldwell-Gervais. Als je zijn re-review van Next nog niet hebt gezien moet je die eens bekijken :)
Nieuwer dan vorig jaar is er nog niet, toch?
Ben benieuwd of hij zich dan aan zijn belofte houdt om nooit meer over deze game te praten.

[Reactie gewijzigd door Jorgen op 2 augustus 2019 23:34]

Voor mij een 8,5. Dan neem ik mee dat het spel mij €20 heeft gekost.

Ik heb het verhaal nog niet eens uitgespeeld, maar was al 100 uur op weg. Het is erg persoonlijk. Ik heb er plezier aan beleefd, maar verder zie ik de problemen die Seth hierboven heeft benoemd ook wel. Ik vind het ook echt een origineel spel. Multiplayer heb ik niet eens aangeraakt. Soms had ik echt het "wow, dit is cool!!!"-gevoel maar na een tijd wordt het grindy.
exactly! ik heb er ook om en bij de 100 uur inzitten en dan heb je het wel een beetje gezien, VR vind persoonlijk een kleine nutteloze toevoeging, zeker gezien het werk. ik hoop dat de online wat is en het derde ongekende item...

ik denk dat de review wel compleet anders zou zijn vandaag...
Ik heb gewacht met het aankopen van de game totdat de VR versie uit kwam, dus je snapt dat ik hartelijk moet lachen over je opmerking dat dit een nutteloze toevoeging is :D
De game is in 2016 uitgekomen, en pas eind vorig jaar is aangekondigd dat ze aan een VR optie zouden werken ... Lijkt me dat je niet een hardcore fan zal zijn, dus ja het aantal mensen die de game gaan oppikken zullen al VR gamers zijn die nu een extra titel aan hun wishlist kunnen voegen.

Maar het blijft een zeer niche markt die daar zat op te wachten. Overigens vrees ik een beetje voor de VR experience, de game had zonder 90FPS eis al best ruige patches ...

Dus ik denk dat er enorm veel werk gegaan is in iets die uiteindelijk maar een klein deel van de community zal blij maken.
De ontwikkelaar heeft toch besloten om een VR versie te ontwikkelen, dus blijkbaar is er toch voldoende markt voor. Weet je overigens wel hoeveel VR titels er in de Oculus en Steam store te vinden zijn (PS4 VR ken ik niet). Je onderschat het gamen in VR echt. Sowieso is het vervelend als je een term als "nutteloos' gebruikt voor mensen die gamen in VR fantastisch vinden.
Het klopt dat ik in het voorjaar pas interesse had in de game toen de nieuwe update uitkwam. Ik koop wel vaker games die al langer uit zijn, i.v.m. slechte ervaringen met bugs bij games die net op de markt zijn.
Akkoord mijn frustratie nam het van me over, nutteloos is het zeker niet, en ik had het zo niet moeten verwoorden maar een grote kritiek is nog steeds dat het universum vrij leeg is zodra je even de RNG doorhebt is alles nogal vrij repetitief;

Een game VR ready maken is geen kleine feat, daarom hoop ik zo op het 3de item die ze aankondigden... Maar ik ben blij dat er mensen op VR wachten :)
Tweakers publiceerde een review van No Man's Sky toen de game drie jaar geleden uitkwam. Het gebrek aan multiplayer werd toen als minpunt benoemd
Juist nou net 1 van de features die mij aan mijn achterste oxideert. Dat ook de community juist daar over valt. Er valt veel op te merken aan Sean Murray en Hello Games. Maar multiplayer is niet meer aangekondigt dan "Sortoff", dat je wel iets van elkaar kon zien. Wat uiteindelijk inhield dat je elkaars ontdekkingen kon zien. Prima.

Ik wil dat dat gevoel weggaat dat elk zonnestelsel eigenlijk hetzelfde zonnestelsel is met zijn eigen random generatie sausje eroverheen gegoten. Want dat is er nog steeds. Na een handje vol zonnestelsels heb je het wel gezien.

Zelf was ik op zoek naar een lekkere single player ervaring, jammer dat de meeste updates juist veel met het online gebeuren te maken hebben gehad. Het is nog steeds een veredelde pokemon spotter.

Moet zeggen, wel respect dat ze zo doorgezet hebben. En ze hebben erg goed geluisterd naar de community en ook echt wat met de feedback gedaan. Kunnen veel studios nog wat van leren. Alhoewel ik het niet eens ben met Sean Murray's "Je zou bij zo'n gefaalde release stil moeten zijn". Ze hebben maanden lang helemaal NIETS van zich laten horen... En dat was ook niet de juiste oplossing. Al was het maar "Shit, sorry, we zijn er mee bezig" zonder ook maar iets te beloven.
Wanneer heb je het spel voor het laatst gespeeld? Ik voor een half jaar geleden o.id. en toen was er een stuk meer verschil in planeten dan op release het geval was. Grotten waren nog steeds grotendeels hetzelfde, maar vooral de biomes van planeten en de onderwaterwerelden die er aanwezig waren, zijn een stuk meer divers dan tijdens release.
Ik heb het ook +/- een half jaar geleden voor het laatst gespeeld. En het is inderdaad een stuk beter. Maar het gevoel is amper veranderd. Na een paar zonnestelsels gaat het al weer gauw vervelen.

Mods maken dit wat beter, als je met pijn en moeite er een paar aan de praat krijgt. Kan aan mij liggen, maar ik zie heel snel die random formule zijn ding doen waardoor de voorspelbaarheid en afwisselbaarheid dan bij mij heel snel weg is. Het voelt een beetje als een Minecraft wereld. Leuk dat het elke keer anders is, maar na een paar keer heb je dat ook wel gezien en explore je niet meer verder dan wat nodig is.
Juist nou net 1 van de features die mij aan mijn achterste oxideert.
Als je voor multiplayer was gegaan had je je, net als @Hayte voor hij dit artikel schreef, ook heel slecht laten informeren.
Het missen van multiplayer was vooral opvallend omdat de ontwikkelaar eerder had gezegd dat het wel in het spel zou zitten.
Toevallig kan ik me nog letterlijk herinneren wat Sean Murray hierover op 8 augustus 2016 twitter zei:
To be super clear - No Man's Sky is not a multiplayer game. Please don't go in looking for that experience.
Dat was een dag voor de Noord-Amerikaanse release. Blijkbaar was hij niet super clear,
En in interviews daarvoor heeft hij duidelijk Ja gezegd, ik snap je punt niet zo?
In de tweet daarna zegt hij dat er een kleine kans is dat spelers elkaar kunnen ontmoeten in het spel. Met andere woorden, er is een kans dat spelers elkaar kunnen ontmoeten in het spel. Dat is multiplayer. Na de release bleek dit niet te kloppen.
Ik heb de game na een paar maanden verkocht, zat zoveel bugs in. Ik wel dat de spelers die het nog spelen veel plezier van hebben.
Maar hoeveel games speel jij vele maanden? Lijkt me dat je je geld er wel uitgekregen hebt na een paar maanden gebruik.

Voor mij blijft NMS een belangrijk game, al was het alleen maar door de opvallende user interface die ik steeds meer gekopieerd zie door andere devs.
Ik koop genoeg spellen voor de Xbox 1 en pc. Voor namelijk pc is waar ik nu de laatste tijd op bezuinig. Voor de Xbox1 heb sindskort voor 3 jaar Ultimate aangeschaft. Spellen die mij te eentonig worden en teveel bugs hebben is voor mij al een reden om te laten liggen. Met Ultimate heb ik nog de keuze om het spel te kopen of te laten liggen. Geldt ook voor de pc pass v Ms nog niet echt veel maar 3 jaar voor €1 heb ik voorlopig genoeg keuzes voor de pc en Xbox 1
Ik blijf het bizar en tegelijk ook prijzenswaardig vinden dat deze game door Hello Games nog steeds zo goed wordt ondersteund en voorzien van grote updates.

Maar nu mijn vraag: Wat is het verdienmodel hierachter? Want de game is voor een zeer lage prijs aan te schaffen, en er is voor zover ik weet (nog) geen sprake van betaalde DLC of microtransacties.

Ik heb de game een jaar of twee geleden aangeschaft, maar raakte vrij snel uitgekeken. Misschien moet ik nu er een paar grote feature updates zijn geweest de game weer een kans geven.
Was het geen kickstarter die flink over hun doel gegaan was? Mogelijk zit er nog iets in “het potje”
Nee dit was geen Kickstarter; waar jij het over hebt was Star Citizen. Een game die al sinds 2011 ontwikkeld wordt. En in tegenstelling tot No Man's Sky is deze nog steeds niet gereleased. Ik denk overigens ook niet dat deze ooit zoals belooft afgeleverd gaat worden maar dat terzijde.
Ik speel al heel lang Star Citizen, alhoewel het nog steeds alpha is, maar goed te spelen. Erg mooi spel, de graphics en de ideeen zijn echt erg cool.
Naast de kickstarter hebben ze wellicht ook een zak geld van Sony gekregen destijds.
Misschien hebben wij een andere definitie van een zeer lage prijs... of jij weet ergens betere prijzen te vinden dan ik?

De laagste digitale prijs ooit voor de PC via officiële distributiekanalen is €23,38 (nu, via GMG, zie https://isthereanydeal.com/game/nomanssky/info/). Als je via vage keysites wil gaan dan is hij misschien 5 euro goedkoper. Voor de consoles is hij in ieder geval fysiek nog 42 (PS4) of 50 (xbox) euro en ik betwijfel dat hij veel goedkoper digitaal in de sale geweest is dan voor PC. Wel via allkeyshop voor soortgelijke prijzen te vinden als voor de PC.

Nou is dat niet heel duur als de game ondertussen echt de moeite waard is (vooral met die VR ondersteuning ben ik ook wel benieuwd ondertussen), maar ik denk dat ze daar dus ook nog best wel wat mee verdienen. Het is niet dat hij voor 5 euro in de uitverkoop ligt. En het is maar een klein team wat er aan werkt he... Indie titels als deze zijn vaak bij release al niet veel meer dan deze prijzen, alleen deze is zwaar gepimpt door Sony en was mede daarom volgens mij €60 (wat ook niet hielp toen bleek dat lang niet alle beloftes waargemaakt werden).
Ik heb voor de PS4 versie, gewoon nieuw aangeschaft, 10 euro betaald. Vind ik vrij weinig. En toch een stukje onder de 42 euro die je aangeeft
Dat is de beste prijs die nu op budgetgaming.nl staat... Hij is volgens mij goedkoper geweest en de laatste tijd juist weer duurder omdat de game populairder wordt met alle updates.
Dat hij vroeger goedkoop is geweest doet niet zo ter zake als gesteld wordt dat hij nú heel goedkoop te krijgen is :)
Overigens heb je met 10 euro volgens mij ook een erg goede deal gehad want in de grafiek op budgetgaming is hij nergens voor langere tijd zo goedkoop geweest. Laagste staat op 15,95 in feruari en maart 2018.
https://www.allkeyshop.co...ky-cd-key-compare-prices/

18 euro +/-, er zijn trouwens ook plug-ins voor steal in Firefox die prijzen bijhouden en wanneer iets het goedkoopst was.
Voor jou nog een keer mezelf quoten dan...
Als je via vage keysites wil gaan dan is hij misschien 5 euro goedkoper.
En ik bevestig daarna ook dat hij via allkeyshop voor de consoles inderdaad ook goedkoper te vinden is.
Ik had het gelezen 😉, maar "Vage keysites" vond ik grappig, nooit problemen mee gehad 😋
Nee, jij hoeft er ook geen problemen mee gehad te hebben, maar het is een grijze markt waar het niet duidelijk is waar de keys vandaan komen. Kan zijn dat het ok is, kan zijn dat het uit een andere markt komt met lagere prijzen (wat in tegenstelling tot wat veel mensen willen horen ook schadelijk kan zijn als die op te grote schaal terug naar westelijke markten komen), kan ook dat ze gekocht zijn met gestolen credit card gegevens wat een enorm probleem is voor vooral kleinere uitgevers die bij backcharges juist geld kwijtraken in plaats van te verdienen aan die key (ze moeten meer geld terugbetalen dan ze gekregen hebben). Sommige uitgevers/devs hebben expliciet aangegeven dat ze liever zien dat mensen hun game illegaal downloaden dan het kopen via een site als g2a, juist vanwege die backcharges.

Ik vind het zelf dus niet ok om de laagste prijzen van allkeyshop aan te halen als zijnde de prijs van de game. Waarom dan immers daar stoppen? Een stap verder en je kunt stellen dat je de game ook gewoon gratis kunt krijgen (door hem illegaal te downloaden). Isthereanydeal.com toont om die reden ook alleen officiële kanalen. Ik ga dus uit van de goedkoopste prijs daar voor digitale distributie op de PC. Helaas is het voor consoles wat onduidelijker.
Bij Intertoys lag ie ooit voor 10 of 15 of zo ja..
"Continued development boosts game sales significantly".. je ziet telkens bij grote gamereleases van subversies bij early-access titles zoals bij Factorio dat de sales weer een flinke boost krijgen.

Ook als een game eenmaal uit is en liefde blijft krijgen, helpt dat ook met de populariteit van de game, kijk bijvoorbeeld naar Stellaris.

[Reactie gewijzigd door cappie op 2 augustus 2019 17:03]

|:( :/ noem je nu stellaris?

Die game is juist vernaggeld door alle updates, sinds ze de vrijheid van transpiratie hebben weggehaald en space highways (want ruimte is niet 3Dhebben schijnbaar) gemaakt is het van mij van een 8 naar 5.5 gegaan.

Wacht nog steeds op een game die Homeworld spacefighting met GrandStrategy combineert. Dat was/is ook niet zo brilliant in Stellaris helaas

Veel uren plezier aangehad, maar sinds 1.9.1+ is het alleen maar slechter geworden.

[Reactie gewijzigd door Bjorn89 op 3 augustus 2019 10:19]

Heb je nog wat azijn over? Ik wilde zo eigenlijk mijn koffiezetapparaat schoonmaken.
Kijk op basis van dit soort reacties kan ik mij voorstellen dat het ook nooit goed is. Hello Games bied nog ondersteuning aan een game die 3 jaar geleden flink verkeerd onthaald werd. Welke studio doet na zoveel tijd nog actief ontwikkelen aan zo'n game? Ik kan ze niet opnoemen in ieder geval maar het feit is dat het erg netjes is dat een bedrijf nog zo lang bezig is om de game te verbeteren.

Het feit dat jij vuurspuwd over Hello Games geeft dus aan dat zij in jouw ogen het nooit meer goed kunnen doen. Dat is jammer want een bedrijf blijft vaak niet het zelfde qua koers en keuzes.
Anders link je ff naar een Reddit post van 2 jaar oud ofzo....! Ow wacht... :O
Dat heeft een naam trouwens.

Het Molyneux effect, veel beloven 25% leveren. Na Black And White veel beloofd weinig geleverd(Fable).

Alhoewel hij wel bijgedragen heeft aan veel innovatieve titels, o.a Black and White(hoop dat daar nog ooit een vervolg op komt), maar meer Total War stijl.

En geloof ook de meeste Bullfrog games.
Volgens mij wordt het langzaam maar zeker de game waar iedereen in 2016 op gehoopt had.

Jammer dat de update niet op 6 augustus is, is het precies 3 jaar oud.
Tijd voor nog een riview? :)
Thanks for the reminder. Zag dat hij nog op Greenmangaming in de aanbieding was (paar minuten nog) met 15% extra korting (eerste order) en wat gratis games.

Had de game al op de PS4, maar voor de VR wil ik hem ook op de pc.
Nice! Kan niet wachten om 'm op mn Rift S te spelen 8-) .
Ben wel benieuwd hoe het bewegen / lopen gaat worden en of je alles met de controllers kan bedienen.
Dit is nieuws waar ik blij van word! Ondanks dat ik No Man's Sky al lang niet meer speel, vind ik het altijd leuk om te zien dat ze er met passie aan blijven werken. Nu krijg ik vast veel haat van een aantal lui - ik vond het spel zelf ook verschrikkelijk toen het uitkwam - maar ze hebben binnen Hello Games echt hun best gedaan om het spel continu te blijven verbeteren. En met succes ook.

Voor je beeldvorming: Naast patches met bugfixes en optimalisaties voor elk platform hebben ze al een paar grote updates uitgebracht (gratis). Zoals:

Foundation https://www.nomanssky.com/foundation-update/
Pathfinder https://www.nomanssky.com/pathfinder-update/
Atlas Rises https://www.nomanssky.com/atlas-rises-update/
NEXT https://www.nomanssky.com/next-update/
Abyss https://www.nomanssky.com/abyss-update/
Visions https://www.nomanssky.com/visions-update/

Bij elk ander spel zouden dit waarschijnlijk losstaande DLC's zijn. Nogmaals: Ik ben het er mee eens dat ze dit tijdens release in het spel hadden moeten stoppen, echter is dat ze gewoon niet gelukt door verschillende redenen. Zoek anders eens op hoe Hello Games omging met de overstroming die ze hebben gehad en kilo's aan data verloren. Daar zit zelfs nog een stukje van in het spel verwerkt.

Al met al lijkt het mij persoonlijk leuk om 14 augustus het spel weer eens te installeren en te kijken wat er deze keer veranderd is.

[Reactie gewijzigd door Morzun op 2 augustus 2019 17:09]

Zo hoort een sec zich ook te gedragen, ik vind dat we wel een kwaliteits standaard of verkiezingen mogen gaan houden voor gamedevs en Publisher die shit vooruit duwen, en niet alleen maar leechen(EA, Activision, bethesda...en borderline Ubisoft maar die hebben zich verbazend goed herpakt op veel fronten, verbetering mag ook genoemd worden...waar je bethesda en blizzard ziet afglijden, klimt Ubisoft omhoog).

Maar het is nog steeds geen CD Project Red een aAa bedrijf met het hart van een Indië devs, dat is een standaard waar iedereen zich aan kan houden.

En ik heb dan ook TW3 3x gekocht, en Cyberpunk al 2x, ze hebben nu al meer aan mij verdiend dan alle games met mix erin.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True