Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Hello Games stelt multiplayerfunctionaliteit No Man’s Sky Online in vooruitzicht

Hello Games heeft de volgende update voor No Man's Sky aangekondigd: No Man’s Sky: Beyond. Onderdeel van de update is volgens de ontwikkelaar No Man’s Sky Online en dit zou een 'radicaal nieuwe' multiplayerervaring worden.

No Man’s Sky: Beyond verschijnt komende zomer voor de PlayStation 4, Xbox One en pc en gaat uit drie omvangrijke updates in een enkele bundeling bestaan. De eerste van de drie componenten die Hello Games aankondigt is No Man's Sky Online. Volgens Sean Murray van de ontwikkelaar gaat het om een 'sociale en radicaal nieuwe multiplayerervaring die spelers waar dan ook in het universum de mogelijkheid geeft elkaar te ontmoeten en samen te spelen'.

Hij benadrukt dat Hello Games No Man's Sky niet als een mmo beschouwt en dat spelers geen abonnement of nodig hebben voor de komende online functionaliteit en ook geen microtransacties hoeven te verrichten. Ook is de functionaliteit gratis 'voor alle bestaande spelers'. Meer details over No Man's Sky Online maakt het bedrijf in de komende weken beschikbaar.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

15-03-2019 • 15:35

57 Linkedin Google+

Reacties (57)

Wijzig sortering
Ik heb No Man's Sky niet veel gespeeld (zo'n 20 a 30 uur) en ik volg het nieuws niet op de voet, maar ik vind het bewonderenswaardig dat een ontwikkelaar zo door blijft ontwikkelen ondanks een slechte start en zo hun fouten probeert recht te zetten. Buiten dat is de nieuwe content nog gratis ook, zonder microtransactions of andere poespas. Alleen maar kudos!
No Man's Sky vind ik nu echt een masterpiece van een game. Ik zou zelfs zo ver gaan als zeggen dat ze alle misleiding rond de release by far goed gemaakt hebben!
Dat kan best zijn, maar imho is de reputatie geschaadt en ik (en naar mijn idee, veel anderen) heb(ben) weinig tot geen behoefte om ze nu alsnog te gaan 'belonen' voor hun royal fuck-up van 2 jaar geleden.
Je wil namelijk andere developers niet op ideeen brengen.

Hadden ze NMS nu initieel als Early Access titel uitgebracht was er nog wat voor te zeggen maar die veredelde tech-demo van een aantal jaar terug... Ga maar ten onder, Hello Games.

Gamers mogen op dat vlak best wat meer voet bij stuk houden, zodat de aandeelhouders overal het eindelijk eens gaan voelen dat zo'n k*tbeleid helemaal niet kan.
Maar als ze dan voldoende moeite hebben gedaan om het recht te zetten, en wij ze belonen voor het feit dat ze dat hebben gedaan, dan geeft dat toch juist een goed signaal af? Wat jij zegt klinkt nu meer als een principe kwestie. Mensen die nu de game aanschaffen (en dat dus eerder niet hebben gedaan) doen dat omdat de kwaliteit er nu wél is. Conclusie: lever kwaliteit af (ook al duurt het even) en je krijgt uiteindelijk onze monnies en met false promises krijg je die dus niet.
Daarom gaf ik al aan: Als ze het nu als Early Access hadden uitgebracht of een model hadden gehanteerd als Elite Dangerous (waar de 'base game' eerst kwam en dan meer functionaliteit met de expansions) was er geen probleem. Maar het spel zo zitten hypen en trailers/filmpjes laten zien met de 'belofte' dat het er allemaal zo zou uitzien/spelen bij release is gewoon rot. Geef dan van het begin aan dat het 'platform' er eerst aan komt en dat er dan op termijn meer functionaliteit bij komt?

Ik juich het wel toe dat ze alsnog beloftes nakomen (althans, naar het schijnt. Heb de game niet meer aangeraakt na mijn Steam refund en ik gun ze zelfs niet dat ik de game op een minder legale manier bij mijn collectie voeg dus ik kan enkel afgaan op reacties op het internet). Lang niet alle studios doen dat, ook niet na al het geklaag. Maar je hebt gelijk, het is vooral een principekwestie en bij mij komt er gewoon geen enkele game van Hello Games of Sean Murray meer binnen. Met de hoop dat genoeg anderen dat ook doen zodat het geen gewoonte wordt binnen de game-industrie.
Dat anderen de game nu wel aanschaffen omdat de kwaliteit/functionaliteit/features/... nu wel aanwezig zijn is goed voor Hello Games maar volgens mij zou ik nog steeds de nare nasmaak ervaren die ik had bij mijn eerste aanraking met het spel.
Ja, dat is inderdaad vervelend. En daarom heeft men het spel ook links laten liggen, goed signaal van ons gamers, we laten niet over ons heen lopen. Vervolgens zijn ze hard aan het werk gegaan omdat ze hun beloftes waar willen/moeten maken. Ik had dan ook van Hello Games niet het idee dat het per se moneygrabbers waren, en dat blijkt, ze hebben hard gewerkt. Dat zie ik andere uitgevers niet zo snel doen to be honest.

Als we het spel nu evengoed links laten liggen, louter door een principe-kwestie, dan geven we m.i. het signaal af dat het geen zin heeft om na een gefaalde release door te pakken en nog proberen een goede game af te leveren. Dat is een beetje de mentaliteit die andere uitgevers hanteren. Aan hen moeten we laten zien dat een kwaliteitsproduct (wat het inmiddels wel is geworden) wel verkoopt en een halfbakken game niet.

Hello Games, kleine studio, is gewoon iets te enthousiast geweest over hun eigen product bij de aankondiging, en we hebben ze afgestraft zoals we dat bij de grote uitgevers ook doen. Enige verschil met de grote uitgevers is dus dat ze wel uiteindelijk hun shit voor elkaar hebben gekregen. Is nog niet dé manier, maar dat juich ik veel meer toe dan wat er verder in de game-industrie gebeurt op het moment.

p.s. ik bedoel overigens niet dat men de game zou moeten kopen. Het is meer dat ik de principekwestie niet geheel op z'n plaats vind in deze situatie.

[Reactie gewijzigd door Fontini op 17 maart 2019 01:38]

Als iemand een fout maakt, dan lijkt het mij logisch dat je de gelegeheid biedt om deze te herstellen. Daar hebben ze goed gebruik van gemaakt. Dan lijkt mij daarmee de kous af.

Ik weet niet of er sprake is van een heel bewust beleid om dit zo te doen. Ik denk dat we pas aan zoiets kunnen gaan denken als een tweede game introductie volgens een vergelijkbaar patroon verloopt.

Voor nu lijkt mij het best: het voordeel van de twijfel geven, en genieten van de goede oplossing.
Ik denk dat we pas aan zoiets kunnen gaan denken als een tweede game introductie volgens een vergelijkbaar patroon verloopt.
En dat is net voor mij het punt: Nu alsnog de game aanschaffen kan wel een aanmoediging zijn om die fout te herhalen. En daarom is het voor mij een principekwestie, een beetje "make an example out of them".

De gameindustrie heeft de voorbije 10 jaar veel te veel "voordeel van de twijfel" gekregen, mi.
Inderdaad. Sean Murray heeft behoorlijk wat gezeik over zich heen gekregen voor de Peter Molyneux-achtige beloftes voor de release van het spel, maar ze hebben wel enorm hun best gedaan om de origineel geschetste visie alsnog te realiseren terwijl ze zich door alle kritiek heen moesten slaan. Ondanks hun fouten moet ik dan ook echt enorme complimenten geven.
Bij de update vorig jaar leek het mij dat de initiële release veel eerder als een platform gezien dient te worden.

Deze update is weerom een dikke extensie.

Zou het mogelijk zijn dat er andere ontwikkelaars een 'dog fighter' maken binnen NMS? Een andere een RPG ?
Buiten dat is de nieuwe content nog gratis ook, zonder microtransactions of andere poespas. Alleen maar kudos!
Uh, de content is niet gratis. Voor de launch van het spel werd al gezegd dat je met andere mensen kon spelen, dus dat zou gewoon in de base game moeten zitten. Dat ze het na meer dan een jaar pas werkend krijgen verdient geen "kudos".
Ze hadden verwacht meer voor elkaar te krijgen en hebben hun mond voorbij gesproken over wat ze op het moment van ontwikkelen hadden.
Vele bronnen wijzen erop dat naast dat ze een aantal fikse tegenslagen hebben gehad, ze zo goed als zeker door hun publisher gepusht zijn om hun incomplete game die op gehypt is door de media.
Ja, die visionair die al die uitingen deed valt ook blaam, maar daar is ie een dromer voor, hij ambieerde al die zaken voor zijn game, maar heeft het niet waar kunnen maken door bovenstaande.
Ik ga niet helemaal goed praten wat er beloofd is en wat er is uitgebracht, maar heb persoonlijk wel sympathie voor de partij.
Ze hadden een geweldig idee, maar nog niet genoeg tijd, expertise, stabiliteit en vooral een beetje geluk (als je hele studio onder water loopt en weken niet te gebruiken is, dat kun je niet voorzien) om het in zovere te verwezenlijke.
Ik was ook onderdeel van de haat bandwagon.

Maar als ik zo terug krijg, enorm overenthusiast en duidelijk... enorm gestrest. Die mensen hebben echt hun best gedaan, ik snap de hiatus en stilte na launch beter (iedereen was burned out). Ondanks de loze beloftes (multiplayer was er geen :/ echt kut dat men daar juist over blijft vallen) ben ik ook altijd enorm onder de indruk geweest van hun engine. De eerste naast Frostbite en Unreal die destijds deftig gebruik wist te maken van echt alle 8 de cores op mijn FX 8350, de manier waarop alles op je scherm getoverd werd, hoe eentonig het ook was/is, is ook heel netjes gedaan en al die algoritmes e.d. zo samen te laten werken was echt niet makkelijk.

Achteraf blij dat het spel niet gerefund is want Sean Murray heeft alles wel zo'n beetje waar te maken en de inzet achteraf.... niets dan lof. Over ambitieus of gebottlenecked door techniek zijn ontwikkelaars wel vaker.
Ik ben ook tevreden met wat het nu (al) is geworden, maar multiplayer was volgens mij wel een belofte. Ik kan herinneren dat hij zei dat je elkaar tegen kon komen maar dat het gewoon heel zeldzaam zou zijn omdat het zo'n grote spelwereld was. Later bleek dat het gewoon helemaal niet kon zelfs als je je wel op dezelfde plek bevond.

Echte multiplayer spelelementen zoals PvP combat of samen spelen waren inderdaad echter niet beloofd.

Maar wat mij betreft heeft hij het ook al helemaal goedgemaakt hoor.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 15 maart 2019 19:05]

Hij gaf in het begin heel twijfelend aan van "You may sorta be able to see others". En daar is men enorm op gaan hypetrainen, en Sean heeft veel later pas wat domme opmerkingen gemaakt. Ik heb dat stukje afzeiken van NMS nooit zo begrepen. Want dat klopte op zich prima. Je zag andermans ontdekkingen.

Terwijl andere aspecten enorm onder belicht werden. De MP interesseerde mij niet, dat universum exploren wel en niet elke keer dezelfde sandbox maar dan net wat anders.

Alles is zo'n beetje opgelost (hetzij met wat mods) en Hello Games heeft nu meer gemaakt van de game dan was aangekondigd. Dikke kudos en respect.
Aha, ik heb de game destijds wel flink gevolgd omdat het me erg aansprak maar ik kan me herinneren dat dat toen zo in de media kwam (en ook niet werd tegengesproken). Maar het kan ook door de hele hype achteraf gekomen zijn dat ik het me zo herinner. Bedankt voor de toelichting!

Maargoed ik ben het er verder helemaal mee eens. Ik hou ervan als mensen hun fouten rechtzetten (en hun visie waarmaken ondanks alle tegenslag). Kudos en Respect. _/-\o_

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 15 maart 2019 19:18]

Het probleem is wel dat ze gewoon letterlijk hebben gelogen wanneer men vroeg naar specifieke features. Ook al werden ze gepushed door Sony dan hadden ze het gewoon moeten zeggen, maar in plaats daarvan hielden ze zich stil totdat de spelers het zelf moesten ontdekken. En vervolgens was het maandenlang doodstil. De hele lancering en beloofde features was gewoon te triest om aan te zien.

[Reactie gewijzigd door Chefd op 15 maart 2019 19:06]

Als je publisher dan zegt "wij trekken onze handen er vanaf want we vertrouwen niet meer in je product" en je fondsen beginnen op te raken, ga je dan echt nog aan je principes vast houden?
Ik zou er niet eens van staan te kijken dat er clausules in de contracten stonden waarbij je boetes moest gaan bij niet opleveren of op andere wijze niet nakomen van de afspraken.
Waarschijnlijk kon je dan je intellectueel eigendommen gaan verkopen en hopen dat iemand ze wil anders kun je de hele studio sluiten.
Aan de andere kant, ze hadden ook de pet erbij neer kunnen gooien.

Als je kijkt hoe het met andere zwaar bekritiseerde games afliep.. Bijvoorbeeld Clang van Neal Stephenson

Die zei doodleuk na het aannemen van heel veel geld van backers "Sorry de game was eigenlijk niet zo leuk geworden als we dachten en jullie geld is op dus we stoppen er maar mee". Ik was zelf geen backer overigens, hou niet van hack & slash.

Maar Sean Murray gaat gewoon door om zijn originele visie toch te realiseren. Leren van je fouten is best kudos waard.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 15 maart 2019 19:10]

Nee dat is mijn punt dus.
Afmaken wat je belooft had is geen extra goede daad. Dat is op zijn best neutraal (en aangezien het extreem vertraagd uitkwam, nog steeds negatief).

Ja hij had het ook gewoon kunnen opgeven. Dat was NOG erger geweest, maar dat betekent niet dat hij pluspunten verdient voor te laat doen wat hij had belooft.
Yikes. Echt indies wat het wat dat betreft veel beter en die hebben minder geld. Zie Guns of Icarus bijvoorbeeld. No Man's Sky heeft bij mij alle relevantie verloren, het is nog steeds niks en komt niet dichtbij het product wat ze ooit zeiden te verkopen.

[Reactie gewijzigd door GoT.Typhoon op 15 maart 2019 16:24]

No man's sky zou zomaar de prille voorloper kunnen zijn van een game in de verre toekomst waar je je daadwerkelijk fysiek in het spel lijkt rond te lopen en multiplayer speelt met miljarden andere mensen.

Het unieke aan no man's sky is dat het procedureel gegenereerd wordt. Alle bouwstenen en variabelen bevinden zich in een speciale seed en vandaaruit wordt de wereld gegenereerd zodra je kijkt (het op het scherm gerenderd wordt). De rest om je heen bevindt zich slechts in een potentie van allerlei mogelijkheden.

Vergelijkbaar met hoe onze wereld werkt. Slechts wat waargenomen wordt, wordt gerenderd, de rest is slechts potientiele informatie; het is er niet fysiek, pas als er iemand is die het waarneemt wordt het gecreeerd.
Vergelijkbaar met hoe onze wereld werkt. Slechts wat waargenomen wordt, wordt gerenderd, de rest is slechts potientiele informatie; het is er niet fysiek, pas als er iemand is die het waarneemt wordt het gecreeerd.
Dat is niet hoe onze wereld werkt. Volgens mij ben je quantum fysica in de mixer aant steken met GPU-usage technieken
Alle bouwstenen en variabelen bevinden zich in een speciale seed en vandaaruit wordt de wereld gegenereerd zodra je kijkt (het op het scherm gerenderd wordt). De rest om je heen bevindt zich slechts in een potentie van allerlei mogelijkheden.
Het wordt dan gerenderd, maar het is helemaal niet random. De uitkomst van het deterministische algoritme verandert pas wanneer je de seed verandert. En er is nu maar 1 master seed, zodat alles voor iedereen hetzelfde is ;)

[Reactie gewijzigd door Slonzo op 15 maart 2019 21:06]

Het unieke aan no man's sky is dat het procedureel gegenereerd wordt.
Wat is daar zo uniek aan? Het universum in Elite Dangerous is OOK procedurally generated (en ja, dan ook even 'manueel' opgepoetst). Maar tegelijk heb je dan van die fijne dingetjes als dit.

Ook in Star Citizen worden systemen en steden gegenereerd op basis van een algoritme, als 'foundation', en worden dan met de hand bewerkt.
Minecraft?
Factorio?
https://en.wikipedia.org/...ing_procedural_generation

Ja, heel uniek. Als dat het enige is waar NMS het van moet hebben....

[Reactie gewijzigd door Tokkes op 16 maart 2019 18:38]

Ik denk dat Star Citizen of Dual Universe toch meer die visie volgen. Zeker DU had onlangs een 30k simulated player test op een planeet, op 1 'shard' a la Eve Online. NMS heeft helemaal niet de grondvesten van een MMO of dergelijke. Niet qua tech en niet qua gameplay.
Hij benadrukt dat Hello Games No Man's Sky niet als een mmo beschouwt en dat spelers geen abonnement of nodig hebben voor de komende online functionaliteit
Je zal wel PS Plus of Xbox Live Gold nodig hebben neem ik aan? Dat had je oorspronkelijk niet nodig, ook al zaten er bepaalde online componenten in zoals het kunnen geven van namen aan ontdekte flora en fauna.
Al met al ben ik bllj dat ik deze game heb gekocht, fijn dat ze er nog steeds mee bezig zijn!
HHmm, lijkt me een beetje laat.
Ik snap dat je als software/game ontwikkelaar niet zo maar multiplayer in kan bouwen, gezien dat qua architectuur van de software/game grote wijzigingen met zich mee kan brengen.

Alleen we zijn nu in middels 3 jaar verder. misschien dat er nog mensen zijn die het daardoor weer gaan spelen, maar ik kan me haast niet voorstellen dat het spel nog veel verkoopt en/of hierdoor meer zal gaan verkopen.
Ik dacht 3 jaar, zolang is het toch nog lang niet geweest.
Even opgezocht, release date was Aug. 9 2016.
Gaat toch allemaal snel.
Er zit al langer multiplayer in No Man's Sky. Ze hebben vanaf 1.2 al multiplayer features toegevoegd (volgens mij kon je vanaf die versie andere spelers zien als een gloeiend bolletje in de spelwereld) en vanaf 1.5 kon je al daadwerkelijk andere spelers zien en samen spelen. Dus het zit er al iets langer in.
Hij benadrukt dat Hello Games No Man's Sky niet als een mmo beschouwt en dat spelers geen abonnement of nodig hebben voor de komende online functionaliteit en ook geen microtransacties hoeven te verrichten. Ook is de functionaliteit gratis 'voor alle bestaande spelers'.
Het bestaat nog! Ook goed om te horen dat deze game (ondanks de slechte start en niet al te positieve reviews) toch nog steeds in ontwikkeling is.
Ja, na alle heisa omtrent de release ("Sean LIED TO US!!!!") wegens missende features houdt men nu wijselijk de mond dicht totdat er weer een concrete update klaar staat.
Alle heisa was ook gewoon terecht...

Tevens vind ik dit wel erg lang na de release (is al bijna 3 jaar geleden heh!). Ik kan me nou niet voorstellen dat er nog steeds spelers zijn die zich al 3 jaar kunnen vermaken met deze game
De kritiek was terecht, maar de "heisa" (dreigementen en dat soort zielig gedrag) niet.

Anyway: prima dat je je dat niet kan voorstellen; maar de community is lekker actief hoor. Natuurlijk stijgt het aantal spelers altijd weer bij een update en neemt dat evenzogoed weer af na een tijdje.
Een flop bij de release, daarna gewoon een goed spel geworden door een vasthoudende developer die per sé kwaliteit wilde leveren. Bij de meeste spellen gaat het precies andersom.
Ik was er toch, ook bij vanilla wel zo'n 65-70 uur zoet mee. Er is genoeg te ontdekken en de RNG houdt het best lang interessant. Buiten het ontdekken was de gameplay zelf inhoudelijk pure bagger, dat klopt. Ik ervaarde het meer als een leuke ontdekkingsreis dan als een echte game. Mooi om in tot rust te komen :)

Tegenwoordig echter is er genoeg te doen en zijn de mechanics best OK. Het zal geen prijzen winnen, maar er zit nu een heel base building component in met allerlei upgrades waardoor spullen verzamelen ook echt een doel heeft.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 15 maart 2019 16:18]

Meest teleurstellende game aller tijden? hij heeft misschien beloftes gedaan die die niet kon nakomen toen maar heb me ondanks dat toch een flinke tijd vermaakt met de game. En ten opzichte van vele andere developers doen ze tenmiinste moeite om het nog goed te maken! menig grote developer zou de stekker er na een maand al hebben uit getrokken
Duidelijk een gamer van na de tijd dat Peter molyneux games maakte :Y)
Dan zal ik je toch moeten teleurstellen gezien ik Syndicate voor de SNES nog steeds heb liggen die ik in 1994 gekocht heb bij de Intertoys.
Sorry ik bedoelde de teleurgestelde gamer waar je op reAgeerde.
En Chris sawyer ;)

Tevens mogen we Westwood studios en obsidian ook niet vergeten!
Waarom dan? Hoeveel beloftes zijn er wel niet gebroken op de release dag? Ook @HADES2001
Ja als je verwacht had een indie game opeens alle AAA games zou wegblazen heb je het aan je zelf te danken dat de game een telleurstelling was.
Het feit dat Sean Murray op prime time TV staalhard loog over de features van het spel heeft met die verwachtingen niks te maken?
Liever een indie dev met een grootheids waanzin dan een AAA studio die jaren aan een game hebben gewerkt en vervolgends nig textures in de game hebben waar staat “this texture is still in development”
En wat heeft dit te maken met jouw eerdere reactie dat het naïef was om te verwachten dat No Man's Sky van AAA niveau of beter zou zijn?
Precies zoals @JerCls al aangeeft. Dan moet je niet zo hoog van de toren blazen. Over hoeveel features is wel niet gelogen? En verder was de prijs ook verre van een indie.

Volgens mij heb jij een beetje een bijzonder verwachtingspatroon!
Dat is wat anders dan bij elke vraag die gesteld werd "ja dat zit er in" antwoorden terwijl hij donders goed wist dat dat niet zo was. Het was alsof hij geen nee kon zeggen.... Niks mis met Early Access, maar breng het dan ook onder een dergelijke vlag uit. En niet voor een AAA prijs. Ik werkelijk nog nooit zo iets meegemaakt bij een spel wat ik heb gekocht.

[Reactie gewijzigd door MN-Power op 15 maart 2019 16:02]

Ja dat zijn beloftes toch? ;)

Maar voor de rest ben ik het inderdaad helemaal met je eens.

edit: en dan vergeet ik nog toe te voegen dat dit dus 3 jaar na de release date komt en dan is het alleen nog een aankondiging ook. Wat een aanfluiting zeg.

[Reactie gewijzigd door dehardstyler op 15 maart 2019 16:08]

Ah we bedoelen hetzelfde zie ik. :) Sean heeft het vast niet bewust gedaan, maar het lijkt erop dat hij in interviews niemand teleur wilde stellen en daarom features bevestigde die hij zelf nog niet eens bedacht had. Heel misschien hoopte hij ze er ook voor de release in te kunnen bouwen, maar ik heb nog nooit zo'n lijst ontbrekende features gezien...
Vond deze game altijd al saai.
Nou, dan misschien ga je hem nu minder saai vinden?
Ik heb de Next update gespeeld. Het begon goed, maar 2 grote problemen. Er is nog steeds geen echte co-op, je kan niet samen een basis bouwen en daar samen gebruik van maken. In feite kan je elkaar zien, en that's it. Verder was de performance nog echt beneden peil. Daarom ben ik (en anderen die ook speelden) er iig weer snel mee gestopt.

Als ze die 2 dingen oplossen kan het echt een hit worden.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True